eitaa logo
📢 سعید غفاری
303 دنبال‌کننده
72 عکس
46 ویدیو
12 فایل
رب إنّی لما أنزلتَ إلیّ من خیرٍ فقیر. کانال دلنوشته ها و مواضع و برنامه های مناسبتی https://eitaa.com/saeedghfary
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من از آینده نسلی به صندوق رأی در جمهوری اسلامی حداکثری 🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
💠از قلب دانشگاه تا قلهٔ ظهور 🔷با علم علم رو به جانب قله در پی رهبر به سوی مهدی زهرا🔷 🔶جشن بزرگ میلاد امام زمان(عج) 🔸 اجتماع هیئات دانشجویی استان زنجان ♦️سخنران: حجت الاسلام سعید غفاری قرائت قرآن: استاد یوسف قاسمی(قاری بین المللی قرآن) ♦️مادحین: علی دولتی علی فلاح پور محمد مهیار شکوری علیرضا صمدی ابوالفضل طالبی 🔹به همراه برنامه آتش بازی 🔸 به صرف نوشیدنی😉 زمان: یکشنبه ۶اسفند ماه بلوار پروین اعتصامی نمازخانه پردیس شهید بهشتی
میکند مرغ سحر زمزمه برشاخه گل که زنرکس ثمری پاک بدوران آمد خفتگان را رسد این طرفه بشارت زسروش که سحرگاه شب  نیمه شعبان آمد وارث تاج نبی اوست که با دعوت حق بهرافراشتن پرچم قرآن آمد چهره زهره بپوشان که ببام  ملکوت زهره فاطمه با چهره تابان آمد شهسواریست که با صولت و شمشیر علی ازپی کشتن کفاربه میدان آمد   مظهر صلح حسن اوست که با وجه حسن پی آرامش دلهای پریشان آمد   آنکه اندر رگ او خون حسین بن علی پیخونخواهی سالار شهیدان آمد در ره زهد و عبادت چو علی بن حسین سوی حق قافله را سلسله جنبان آمد علم باقر هم دراوست که با مشعل علم رهبر جامعه بی سرو سامان آمد تا زناپاک کند مذهب صادق را پاک با دل روشن و آکنده زایمان آمد همچو کاظم که بود فبله حاجات و مراد دردمندان جهان را پی درمان آمد چو رضا تاکه کند تکیه براورنگ علوم وارث افسر سلطان خراسان آمد اوست سرچشمه تقوا و فضیلت چو جواد منبع فیض و جوانمردی و احسان آمد   هادی وادی حق کز پی ارشاد بشر با چراغ خرد و دانش و عرفان آمد   یادگارحسن عسگری پاک سرشت که جهان را کند ازعدل گلستان آمد قائم آل محمد شه اقلیم وجود که بفرماندهی عالم امکان آمد ای شه منتظر از منتظران چهره مپوش که دگرجان بلب ازمحنت هجران آمد   زجدائی تو ای کوکبه صبح امید هردم ازدیده فرو اشک بدامان آمد   همه گویند که مفتاح فرج صبربود صبر نتوان که دگرعمربپایان آمد   خسروا جزتو دراین ملک سلیمانی نیست کی رسد مژده به موران که سلیمان آمد   ازپی تهنیت مقدم گل طبع روان نغمه پرداز چو مرغان خوش الحان آمد   مرحوم دکتر ناظر زاده کرمانی
✨ مردم سالاری دینیِ امام زمان(عج)! حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، "تنها" دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و "با تکیه به آنهاست" که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد؛ اما این حکومت مردمی با حکومتهای مدّعی مردمی بودن و دموکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دموکراسی و مردم‌سالاری را روی آن گذاشته‌اند، همان دیکتاتوریهای قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروهها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروههاست و مردم در این میان هیچکاره‌اند... -یعنی مردم‌سالاری دینی- با این روش، به‌کلّی متفاوت است. (رهبر انقلاب اسلامی۸۱/۷/۳۰)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتخابات ها در جمهوری اسلامی محل نزاع خواسته طبقه متکبر با خواسته های عموم مردم ایران است. https://eitaa.com/saeedghfary
سمت چپ ریه‌ی اونایی که رای میدن، سمت راست ریه‌ی اونایی که رای نمیدن. دیگه خود دانید😂 آخرین استدلالی که میتونم بیآرم😇🤯
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عمر بسیار بباید پدر پیر فلک را که دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید https://eitaa.com/saeedghfary
دیشب ساعت 12.30 فهمیدم بابام قصد تحریم انتخابات رو داره. (مامانم لوش داد) وقتی متوجه شدم، درحال رانندگی برگشتم نگاهش کردم. اصلا به چشمام نگاه نمی‌کرد. صبح زود از لج بازی اش تنهایی رفت پای صندوق، به افرادی که من گفتم، رأی نداد.
مدتی است فکر میکنم که چرا در سن 40 سالگی کار "برای خدا " اینقدر سخت شده است. ولی واقعیت آن است که در چهل سالگی ام "ادراک عجز"درانجام "عمل صالح" به سراغم آمده. منوال از ابتدا همین بوده است، ومن هیچ وقت برای او کاری نکرده ام.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو قد کشیدی تا رفتنت را بنمایش بکشانی، تو زبان به سخن گشودی تا شعر وداع را بسرایی. از کودکی ات حواسم به تو بود به جرأت وجسارتی که از پدرت داشتی به هنرمندی وتیزهوشی ات، به معصومیتت که از مادر داشتی، حواسم به شکستن ات بعد وفات پدر بود. همیشه پشت برادرت برای مهرورزی پنهان شدی، توجه به تو برای همه ما سند بندگی خدا بود، سالهاست جرأت در آغوش کشیدن ومحبت به فرزندانم را در برابر تو نداشتم، اما تو مهر پدر را از برادر استشمام میکردی. وقتی تورا در سردخانه بیمارستان دیدم، شکستم، پیکر ورم کرده تو سند غفلتم بود، سند بی توفیقی ام، سند خسرانم در ماه شعبان. واکنون فرزندانم در کنارم خوابیده اند وتو در زیر خاک آرمیده ای. خوابی که لالایی مادر نمی‌خواهد خوابی که مادرت دغدغه مدرسه فردا را ندارد. به کدامین قبله باید إنابه کرد.؟ میدانم حال تو در کنار مولایمان علی خوب است ولی حال من خوب نیست. شامگاه 15اسفند
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روحانیت را باید از بعد خدمت نگاه کنیم ما روحانیت را هم طبقه با مردم میدانیم. از دل خود مردم میدانیم. برای مردم و اصلا جزئی از مردم میدانیم 🎙حجت الاسلام غفاری 🔹دومین همایش طلبه عصر انقلاب 🔻 را دنبال کنید. @serat_ir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدیه به روح مطهر "شهید همت" صلوات بفرستید.🌹 ✍شام شهادت حضرت زهرا «سلام الله علیها» با یکی از رفقا که از اول ابتدایی تا دبیرستان همکلاسی بودیم ،مشغول صحبت بودم. رفیق قدیمی من که در بازار مشغوله و دیپلم هم نتونست بگیره، بعد او مجلس روضه که خودم منبریش بودم می‌گفت: آدمیزاد در کنار کارهای خوب ونیکی ها و عبادت هاش، یک رگه ای از دنیا را بصورت جدی پیگیری میکنه. حواسش نیست اما در این شخصیت با ادب و مؤمنی که داره، یک دنیاگرایی مخفی رو بصورت جدی پیگیره، برق حرفش تا الان منو گرفته. ما ذره ای از دنیا کوتاه نمی آییم کی بتونیم عمل صالح انجام بدیم خدا میدونه! آیا عمر انسان کفاف بکنه یا نه؟ الله أعلم. اما آتشی که در آن گرفتاریم بسیار دردناکه. "إلهی کیف أسکن فی النار ورجائی عفوک" «فرازی ازدعای کمیل» انشالله آخرین شب جمعه شعبان بهترین ها مقدر بشود. https://eitaa.com/saeedghfary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ یه چیز غیر خدایی قاطی قضیه است. وتمام حرف این است. «اللهم إن لم تکن غفرت لنا فی ما مضی من شعبان فاغفرلنا فی ما بقی منه» https://eitaa.com/saeedghfary
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام 🗣 صوتی که می‌شنوید از وحیدیامین پور است. شیطان خیلی ظریف کار میکند در این نفس پیچیده انسان هردم از این باغ بری می رسد😇 https://eitaa.com/saeedghfary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزه یعنی عطش روضه لبهای حسین هرکه دارد طلب خون خدا، بسم‌الله 🎤نوای زیبایی از آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی وحاج منصور أرضی https://eitaa.com/saeedghfary
حسینیه معارف انقلاب اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند 🔴 اولین دوره معارف انقلاب اسلامی موضوع؛ ✔️خوانش قرآنی مبانی اندیشه اسلامی ✔️بررسی مسئله جمهوریت در اسلام 📌توضیحات و ثبت‌نام از طریق لینک زیر؛ B2n.ir/h40258 🕌حسینیه معارف انقلاب اسلامی @hoseiniehmaaref
انشالله جلسات از روز شنبه آغاز خواهد شد.. و سرفصل های نظام اندیشه اسلامی به بحث گذاشته می شود. در ماه مبارک رمضان 16جلسه برگزار خواهیم کرد. وجزوه پیوند اسلام و جمهوریت که حاصل جلسات سه ساله حسینیه معارف انقلاب اسلامی است ارائه خواهد شد.
باسمه تعالی بردار بزرگوار حضرت حجت الإسلام آقای شیخ مرتضی توکلی، خبر درگذشت أبوی گرامیتان موجب تأثر و اندوه گردید. اکنون که طلیعه بهار طبیعت وبهار قرآن همراه با از دست دادن پدر عزیزتان شده است، صبر و اجر الهی را برای شما طلب میکنم. واز خداوند متعال حشر با مولی الموحدین را برای آن مرحوم مغفور خواهانم. برای تمامی اعضای محترم خانواده، بخصوص برادر بزرگوارتان آقای محمد توکلی عرض تسلیت دارم. بنده وتمامی رفقای حسینیه معارف انقلاب اسلامی را در غم خود شریک بدانید. ۳فروردین ۱۴۰۳ سعید غفاری https://eitaa.com/saeedghfary
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 💠 سی شب سحر های ماه مبارک 📜 سخنران: حجت‌ الاسلام 🎙 با مناجات‌خوانی 🗓 از ۲ فروردین 🕗 شروع مراسم ساعت ۰۱:۳۰ بامداد 📍زنجان-گلزار شهدای پائین، حسینیه شهدا هیئت‌ثارالله‌زنجان (رهروان امام و شهدا) این‌مراسم‌بصورت نیزپخش‌خواهدشد. [ @mahdirasuli_ir ] [ @sarallah_zanjan ]
دوم ✍موضوعی که در این شب‌ها می‌خواهیم به بحث بگذاریم مسئله‌ای است که دین در برنامه جدی و عملیاتی خود دنبال تحقق آن است. در نگاه سطحی و اولیه" بایدها و نباید"های دین را به جای هدف و غایت دین مد نظر می‌گیرند اما آنچه که با توجه به نگرش دینی به دست می‌آید در کنارسلوک فردی ایجاد یک "خیزش عمومی" و "رستاخیز اجتماعی" است. انبیا در حرکت اولی برای ایجاد هسته سخت حرکت خود از روش چهره به چهره و نیروگیری فرد به فرد استفاده می‌کردند. 💬اما رسالت و سختی کار انبیا "قیام به قسط" توسط عموم و آحاد مردم بود. لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ ... 25 سوره حدید انبیا دنبال ایجاد یک حزب و یا باند و یا یک گروهی از مومنین برای ایجاد یک جایگاه اجتماعی نبودند بلکه باید همه مردم را هم به حضور و هم برای تأثیر گذاری به میدان می‌آوردند. 💬"فتح و نصر" برای انبیا زمانی بودکه مردم فوج فوج وارد عرصه دین بشوند. إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ 💬وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا ۚ وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم إِذ كُنتُم أَعداءً ....﴿۱۰۳﴾آل عمران آنچه در مسئله "اعتصام بالله" و حرکت به سوی خدا نیز مطرح می‌شود واعتصام بحبل الله جمیعا است ،یعنی تمسک به حبل خدا به صورت جمعی. و این اعتصام عالَم دیگری دارد و ما را به یک اهتمام و یک سلوک متفاوتی دعوت می‌کند. 💬 و اکنون دین مورد خطاب انبیا ما را به "علیکم انفسکم" دعوت می‌کند و نه صرفاً خود فرد، يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا عَلَيكُم أَنفُسَكُم ۖ لا يَضُرُّكُم مَن ضَلَّ إِذَا اهتَدَيتُم ۚ إِلَى اللَّهِ مَرجِعُكُم جَميعًا فَيُنَبِّئُكُم بِما كُنتُم تَعمَلونَ﴿۱۰۵﴾ سوره مبارکه المائدة  "سلوک با آحاد مردم" و "حشر با آحاد مردم" و"استغفار با آحاد مردم" و"قیام برای عدالت اجتماعی با آحاد مردم" سرِّ عجیب رسالت انبیاء الهی است. وسختی کار نیز با این نوع حرکت ایجاد میشود. 💬و مؤمنین با"صابروا "" رابطوا" به تقوای اجتماعی وفلاح اجتماعی می‌رسند. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.(200آل عمران)
سوم هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الأُمِّيّينَ رَسولًا مِنهُم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ﴿۲﴾ سوره جمعه 💬در معنای بعثت انبیا بهترین معنایی که مطرح می شود ایجاد یک "رستاخیز اجتماعی" و یک خیزش مردمی با تکیه بر رستاخیزیست که در جان خود انبیا ایجاد می‌شود، انبیای عظام کسانی بودند که ابتداً جان آنها برای یک حرکت اجتماعی برافروخته شده بود و خود آنها برای یک زندگی اجتماعی و رشد اجتماعی و حشر اجتماعی و" قیام اجتماعی برای اقامه قسط" آماده شده بودند، و تمام وجود خود را برای به صحنه آوردن مردم دریغ نمی‌کرد. 💬 راه های به صحنه آوردن مردم، دادن حقوق اجتماعی آنها و مسئولیت پذیر کردنشان راههای مخصوص خودش را دارد، اما از مهمترین آنها ایجاد «آزادی اجتماعی» و «آزادی بیان» و «آزادی عقیده»در جامعه اسلامی است. مردم در اولین قدم باید "اهل گفتگو و شنیدن" باشند اولین قدم انبیا هم تبیین و آگاه سازی و رشد عقلانیت مردم و استفاده از عقل مردم است. لِیَستَأدُوهُم مِیثاقَ فِطرَتِهِ وَ یُذَکِروهُم مَنسِىَ نِعمَتِهِ ... وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول... خطبه ۱ نهج‌البلاغه ویک وجه تبیین نیز شنیدن صحبتهای مردم است، واز ویژه گی های شخصیتی پیامبر اسلام هم که نقل میشود اعتنا به حرف های مردم بوده است. 💬بنابراین در مکتب انبیا به صحنه آوردن مردم و ایجاد یک انقلاب اجتماعی و تولد جدید یک اصل مفروض و هدف غایی بود. 💬آنچه ما از این راهبرد در حل مسائل کشور می‌فهمیم آن است که در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی همانند جمعیت ،اعتیاد ،طلاق و اقتصاد مسئله حل نخواهد شد، مگر اینکه تمام مردم نقش آفرینی و احساس تکلیف و حضور نمایند. به عهده گرفتن تمامی کارها توسط حاکمیت سیاسی و یا یک گروه خاصی همانند جبهه انقلاب و مردم را از گردونه مدیریت کشور خارج کردن خطای راهبردی است. 💬 در فعالیت فرهنگی هم باید در نظر بگیریم که ما صرفاً دنبال کنش فرهنگی به عنوان یک عملیات فرهنگی نباشیم و باید در مسائل فرهنگی ایجاد جریان اجتماعی و خلق حرکت عمومی صورت بگیرد تا کار فرهنگی در فضای حرکت انبیا اتفاق افتاده باشد. سحر۵ فرودین ۱۴۰۳ https://eitaa.com/saeedghfary
چهارم در جریان به خط کردن و به میدان آوردن مردم و اقامه معروف‌ها توجه به این مطلب لازم است که دو چینش اجتماعی و دو تقابل در حال نزاع با همدیگر هستند: 💬سوره مبارکه النحل آیه ۹۰ إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُ بِالعَدلِ وَالإِحسانِ وَإيتاءِ ذِي القُربىٰ وَيَنهىٰ عَنِ الفَحشاءِ وَالمُنكَرِ وَالبَغيِ ۚ يَعِظُكُم لَعَلَّكُم تَذَكَّرونَ﴿۹۰﴾ در جبهه معروف‌ها خداوند تبارک و تعالی در پشتیبانی تکوین برای جریان حق حضور دارد 💬الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الْأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَائِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ ۚ فَالَّذِينَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِي أُنْزِلَ مَعَهُ ۙ أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ 157اعراف لایه‌ای دیگر از فعالین عرصه اقامه حق و معروف‌ها انبیای عظام به اولیای الهی هستند 💬وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿١٠٤﴾ آل عمران لایه‌های میانی و شهدا و شفعا و امت پیشران گروهی هستند که برای اقامه حق و امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند 💬وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ أُولَٰئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﴿٧١﴾ توبه مومنین و مومنات در یک جبهه به هم پیوسته و در یک ولاء طرفینی در عرصه به میدان آمدن خوبی‌ها و مقابله با بدی‌ها حضور دارند 🗯و در مقابل جبهه جریان ساز اقامه بدی‌ها در جامعه نقش آفرینی و جبهه‌سازی کرده است 💬يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ وَمَنْ يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ ۚ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَىٰ مِنْكُمْ مِنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴿٢١﴾نور اولین رهبر این قضیه خود شیطان و حضور آن برای ایجاد جبهه سازی و جریان سازی است 💬الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَيَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ ۚ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُمْ ۗ إِنَّ الْمُنَافِقِينَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿٦٧﴾توبه اما در چینش مردمی، منافقین و منافقات در حال شبکه سازی اجتماعی هستند و نکته حائز اهمیت در ارتباط بین منافقین واژه «بعضهم من بعض»است و باید با گروههای مرجع آنها مقابله کرد. 🗯بنابراین دو جبهه با تمام توان و با چینش اجتماعی و انسانی خود در صدد ایجاد جریان اجتماعی و خلق حرکت عمومی با مردم هستند. سحر 6فروردین https://eitaa.com/saeedghfary
پنجم 💬«إنّ اللّهَ تَعالی خَلَقَ الْمَلائِكَةَ وَ رَكَّبَ فیهِمُ الْعَقْلَ وَ خَلَقَ الْبَهائَمِ وَ رَكَبَ فیهِمُ الشَّهْوَةَ وَ خَلَقَ الْاِنْسانَ وَ رَكَّبَ فیهِ الْعَقْلَ وَ الشَّهْوَةَ. » همانطور که انسان در نفس خود تقابل بُعد طبیعت و فطری خود را مشاهده می‌کند در عرصه اجتماعی نیز دو تقابل و دو جبهه در برابر همدیگر هستند که همان "جنود عقل و جهل" می‌باشند هر کدام از دو جبهه در تلاش هستند که با چینش اجتماعی و نیروهای انسانی که سازماندهی کرده‌اند بتوانند از مردم واکنش بگیرند. و مردم را با اعمال خرد و کوچک به یک جریان اجتماعی در جبهه حق و در جنود عقل و یا به واکنش اجتماعی در جبهه باطل و یا جنود جهل برسانند. 💬فَمَن يَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَرَّةٍ خَيۡرٗا يَرَهُۥ (7) وَمَن يَعۡمَلۡ مِثۡقَالَ ذَرَّةٖ شَرّٗا يَرَهُۥ( 8 زلزال) اعمال خرد و جزئی انسان مانند وزنه‌های کوچکی هستند که در یک کفه ترازو قرار می‌گیرند و در وقتی که تعداد آنها به یک وزن مشخصی رسید و به طرف مقابل توانست غلبه بکند،کفه ترازو را جابجا می‌کند. گناهان صغیره همانند آن وزنه‌های کوچکی هستند که وقتی با هم در کنار همدیگر قرار می‌گیرند یک انباشتی از اعمال زشت و یک قدرت اجتماعی ایجاد می‌کند. 💬فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخَاسِرِينَ ﴿٣٠﴾مائده گناهان برای ایجاد خیزش اجتماعی ابتدا به تدریج و خرد به انسان پیشنهاد داده می‌شوند. و به مرور زمان قدرت پیدا می‌کنندو به پیشنهاد نهایی که گناه اجتماعیست میرسد، و گناه اجتماعی نهایتاً به یک جریان اجتماعی منتهی می‌شود. و در آن یک حرکت عمومی برای گناه خلق می‌شود و در یک حادثه و موقف اجتماعی خود را نشان می‌دهد. إِنَّ الَّذِينَ تَوَلَّوْا مِنْكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ إِنَّمَا اسْتَزَلَّهُمُ الشَّيْطَانُ بِبَعْضِ مَا كَسَبُوا ۖ وَلَقَدْ عَفَا اللَّهُ عَنْهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ حَلِيمٌ ﴿١٥٥﴾ آل عمران 💬 در جنود عقل نیز «امام جبهه عقل» که حضرات معصومین هستند درصدد ایجاد اعمال نیک و خرد پسندیده هستند، که بتوانند با پشتوانه تکوینی که خداوند خلق کرده است با جریان اجتماعی به اشاعه معروف‌ها منتهی گردد. 💬🗯 اصل قطعی بر این است که این اعمال خرد(معروف ها و منکرها) در هر دو جبهه با تبدیل به جریان اجتماعی اشاعه پیدا میکند و فراگیر میشود. سحر هفتم فروردین https://eitaa.com/saeedghfary