🔺خانمم چند هفته پیش:
به پزشکیان رأی میدم چون بعد فوت همسرش ازدواج نکرده😇🤪🤯
🔺امشب بعد مناظره:
کسی به این نکبت زن نداده و إلّا میگرفت.🥸
إغفرلی الذنوب التی تغیر النعم
إغفر لی الذنوب التی تنزل النقم
استغفار و توسل را بایدجدی گرفت.
خداوندا در آستان با عظمتت این ارادها وتلاش های فرزندان انقلاب را بپذیر،
واگرعقوبتی مقدر شده است،
از این ملت برگردان.
ما ملت امام حسینیم،
بر حسین ، ببخش ما را،
ناشکری ها ، اختلاف ها را،
این مجاهدت ها را به نشانه بازگشت بپذیر.
رویکرد ما درمورد نتیجه انتخابات ۱۵تیر.aac
3.32M
قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ ۖ
۵دقیقه
https://eitaa.com/saeedghfary
🔸اللَّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسِي مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِكَ رَاضِيَةً بِقَضَائِكَ
✔️مسئله هدایت الهی در مردم سالاری دینی اصل اساسی است.
✔️به مردم جاهل نگوییم
✔️خود خوری نکنیم ویقه همدیگر را نچسبیم.
➖کمی در فضای عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) نفس بکشیم،
شاید نکات حادثه را بهتر بتونیم تحلیل کنیم.
〰در حرم امن وپاک ومطهر حضرت علی بن موسی الرضا نائب الزیاره هستم.
https://eitaa.com/saeedghfary
📢 سعید غفاری
غریب مادر، توچه کرده بودی اینگونه شبیه ارباب شدی .
🏴شب اول محرم،
سلام رفقایی را که برای امتداد دولت شما کوشیدند به حضرت اباعبدالله الحسین برسان.
▪️غم تو در دلم آرام نمیشود
ومن همچنان در سوز فراغ تو میسوزم.
اما تو چه خوب
آرمیده ای،
ما را بسپار به حضرت مولا.
6.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسینیه اعظم زنجان
یک تجمع مذهبی و دینی صرف نیست،
بلکه یک حقیقت اجتماعی و گره زندگانی مردم با پایگاه اجتماعی دین است.
چند صد هزار نفر به صورت عاطفی، مالی و اعتقادی با این مسئله پیوند دارند.
دومین قربانگاه جهان اسلام ،در این مراسم رقم میخورد.
هر قربانی یعنی یک فرد، یک خانواده،
یک تمنا و دعایی که مستجاب شده است.
متاسفانه تا کنون روایت درستی در اینباره صورت نگرفته است،
مواجهه مابا دسته حسینیه اعظم زنجان
صرفاً یک قرار داد بین هیأتهای مذهبی برای حضور یکپارچه بوده است.
در حالی هیچ توافقی نبوده و آنچه رخ میدهد جریان اجتماعی مردم با تکیه بر پایگاه اجتماعی دینی حسینیه اعظم زنجان است.
واز طرفی پتانسیل بافت اجتماعی شهررا، برای ایجاد خیزش اجتماعی دین و ایجاد حرکت عمومی بر اساس اعتقادات و دین نشان می دهد.
https://eitaa.com/saeedghfary
✍مشروعیت نظام اسلامی به چیست؟
مشروعیت حاکمیت سیاسی در اسلام بر دو بال اسلام و مردم استوار است.
🔸در حاکمیت سیاسی اسلام ناب
برای ایجاد مشروعیت باید از دومعنا برحذر بود:
اول حاکمیت سیاسی با تکیه صرف بر آراء جمعی مردم است که باطل و غلط است.
و دوم حاکمیت سیاسی بر مبنای اسلام صرف و بدون نقش مردم است که انحراف و دیکتاتوری مقدس است.
و هر دو معنا باطل وفاقد مشروعیت هستند،
در نظر اصیل اسلام ناب
#اسلام بدون مردم و
#مردم بدون اسلام
دو مسیر انحراف از مشروعیت سیاسی هستند.
🔸بنابراین در "حرف نو"انقلاب اسلامی مشروعیت دایر مدار «اسلام» و«مردم محوری» خواهد بود.
وروایت صحیح از اسلام و مردم هم در این پیوند مقدس مهم خواهد بود.
✔️منظورمان از اسلام چیست؟
برای تحقق شرط اسلامیت نظام ، برای ایجاد مشروعیت، باید به شاخصههایی مثل ایمان،عدالت خواهی، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی و کارآمدی توجه کرد ومرادمان از اسلام امثال این شاخصه ها است.
و معنای "تنفیذ" هم در این عالَم معنایی خلق میشود.
"تنفیذ"امضای ولی فقیه از حفظ ضابطه های دین در مجرای مردم سالاری دینی است.
✔️نقش مردم در کنار اسلام چگونه است؟
مردمی که «هویت دینی» را شکل میدهند و«اقامه دین» با آنهاست ،عامل مشروعیت خواهند بود.
مردم عامل فعلیت نظام مشروع نیستند، بلکه مردم شرط دیگری از مشروعیت نظام سیاسی اسلام اند.
اسلام یک امر آسمانی و تکوینی صرف نیست که در لوح محفوظ باشد بلکه هویت اسلام از توحید و ولایت گرفته تا شریعت و قوانین آن با معنای جمهوریت وانسان گره خورده است.
معنای مردم قبل از مرحله «فعلیت دین »با «هویت دینی» همراه است.
مردم و اسلام دو حقیقت به هم وابسته در عالم معنا و تحقق و اجرا میباشند.
۲۹تیر ۱۴۰۳
سعید غفاری
https://eitaa.com/saeedghfary