eitaa logo
دکتر سعید جلیلی
186هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
40 فایل
✅ کانال رسمی دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ارتباط با ادمین: @Poshtibani_jalili1403 وبسایت اطلاع رسانی: Drjalily.com
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شکست در آرا، انتقام از تبیین، پایان منطق 🔸انقلاب چون یک انقلاب فکری و مبتنی بر اندیشه بود، می‌دانست که تداومش نیز نیازمند این است که بتوان به‌خوبی از آن دفاع کرد. یک حرکت تبیینی بزرگ شروع شد 🔸همین سرکرده‌های گروهک‌ها، از حزب توده و منافقین، همه در انتخابات شرکت می‌کردند، اما چه شد؟ می‌دیدند که نمی‌توانند موفق بشوند، نمی‌توانند پیروزی به دست بیاورند ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نه به لکنت میان جنگ ترکیبی 🔸وقتی در یک جبهه‌ی حق هستید، طرف مقابل حتی اگر بهترین شعارها را دست بگیرد، دردفاع از ارزشی که دارید، نباید دچار تردید و لکنت زبان بشوید ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔺پخش زنده جلسه سی‌ام «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» هم‌اکنون در کانال پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی در پیام‌رسان روبیکا https://rubika.ir/saeedjalily
48.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ظهور یک حقیقت؛ صدق در تطابق گفتار و رفتار 🔸 صداقت در رفتار و گفتار، از تمایزات اندیشه سیاسی اسلام با دیگر اندیشه‌هاست 🔸 دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، در بیست‌ونهمین جلسه از سلسله جلسات حکمت سیاسی اسلام در قرآن به موضوع صدق پرداخت. و موضوعاتی همچون تمایز اندیشه سیاسی اسلام با دیگر اندیشه‌ها در موضوع «صدق»، تاریخ تقابل انبیاء و مخالفین در این موضوع، امتحان صداقت در اجتماع و سیاست، ظهور صداقت در ظاهر و باطن و ظهور نفاق و دوگانگی در صداقت را مورد بحث قرار داد 🔺جلسه بیست‌ونهم از سلسله جلسات حکمت سیاسی اسلام در قرآن - ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 گزارش تصویری| جلسه سی‌ام از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن 🔺مشاهده کامل گزارش‌تصویری و دانلود تصاویر https://drjalily.com/photos/759 ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
دکتر سعید جلیلی
🔰ظهور یک حقیقت؛ صدق در تطابق گفتار و رفتار/ بخش اول 🔹دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی، در بیست‌ونهمین جلسه از سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» به موضوع «صدق» پرداخت. و موضوعاتی همچون تمایز اندیشه سیاسی اسلام با دیگر اندیشه‌ها در موضوع صدق، تاریخ تقابل انبیاء و مخالفین در این موضوع، امتحان صداقت در اجتماع و سیاست، ظهور صداقت در ظاهر و باطن و ظهور نفاق و دوگانگی در صداقت را مورد بحث قرار داد. صداقت در رفتار و گفتار، از تمایزات اندیشه سیاسی اسلام با دیگر اندیشه‌هاست 🔸با توجه به اینکه اندیشه‌ی سیاسی اسلام یک تفاوت‌های جدی با سایر اندیشه‌ها در نگاه به انسان، هستی و معرفت دارد، سوال این است که خروجی و تفاوتی که این اندیشه با دیگر اندیشه‌ها دارد، چیست؟ در رفتار، در گفتار، در عملکرد، در سرنوشت کار و در نتایج چه تمایزاتی دارد؟ یکی از تمایزات و بلکه امتیازات اندیشه سیاسی اسلام این است که، کسی که ادعا دارد با این اندیشه وارد عرصه شده، باید در رفتار و گفتار او «صدق» ظهور و بروز داشته باشد. برخی از مفاهیم مفهوم صدق اینگونه است که همه به خوبی آن اذعان دارند و مدعی آن هستند. در سخت‌ترین مناظرات و مواجهات در طول تاریخ، یکی از مسائلی که در تقابل افراد با یکدیگر مطرح می‌شود، همین موضوع است. 🔸یکی از تعابیر رایجی که پیامبران در آیات از زبان خداوند خطاب به مخالفین بیان می‌کنند «إِن كُنتُم صادِقِينَ» است. بیان می‌کند «به آن‌ها بگو اگر راست می‌گویید»، پس راستگویی و صداقت، یک معیار مهم است که طرف مقابل نیز آن را قبول دارد. این از مصادیق و مواردی‌ست که تقریباً همه سعی می‌کنند در آن مدعی باشند نه متهم. امروز هم در صحنه‌ی دنیا، از بدترین دشمنانی که می‌توان تصور کرد، هیچ کدام نمی‌گویند دروغ می‌گوییم بلکه بحث اینجاست که چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ می‌گوید. برای تشخیص این صدق و صداقت، احتیاج به معیار است. این ادعا دلیل می‌خواهد «قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ». امروز مباحث اعتماد و سرمایه اجتماعی متاثر از میزان صدق در یک جامعه و در مناسبات و رفتارهای سیاسی است 🔸از مسائلی که در صدق بسیار اهمیت دارد و مورد پذیرش همه است، همین تعبیر صریح قرآن درباره «تطابق قول و فعل» و «تطابق رفتار و گفتار» است. این تعبیر قرآنی «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا» «لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ» چرا چیزی را می‌گویید که خود به آن عمل نمی‌کنید؟ این تعبیر قرآن خطاب به کفار نیست، نمی‌گوید «یا ایهاالناس، ای مردم» بلکه می‌گوید «ای کسانی که ادعای ایمان دارید، چرا چیزی می‌گویید که به آن عمل نمی‌کنید؟ بدانید اگر چیزی گفتید و به آن عمل نکردید، «كَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ» این خیلی پیش خدا سنگین است. نزد خداوند، نه نزد یک آدم. نزد خداوند کبیر و متعال هم سنگین است که چیزی بگویید و خلاف آن عمل کنید. 🔸امروز مباحث اعتماد و سرمایه اجتماعی متاثر از میزان صدق در یک جامعه و در مناسبات و رفتارهای سیاسی است. از نظر خداوند بدترین چیز این است که چیزی را بگویید و خلاف آن عمل کنید، «كَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ» یا چیزی را بگویید که انجام ندهید. تقابلی که بسیاری از مخالفین با انبیا داشتند نیز بخاطر همین موضوع بوده است. بیان می کردند که اگر وعده‌هایی که می‌دهید و می‌گویید: «عذاب نازل می‌شود»، خب «إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ» اگه راست می‌گویید، عذاب نازل کن. از این موارد فراوان داریم «فَأْتِ بِهِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ» / « فَأْتِنا بِما تَعِدُنا»، آن وعده‌هایی که می‌دهی، بیاور. نقطه اشتراک مخالفین از زمان انبیاء تا امروز 🔸در طول تاریخ خیلی‌ها به پیامبران این را می‌گفتند که اگر ادعای پیامبری می‌کنی و در ادعای خود راستگویی، دلیل بیاور. در درون جامعه دینی نیز در بعضی از مناسبات سیاسی، بعضی‌ها همین سوال را مطرح می‌کنند که شما گفتید این کارها را بکنید پیروز می‌شوید، چرا نشدیم؟ این تعبیر که «وَ يَقُولُونَ مَتى‌ هذَا الْفَتْحُ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ»، اگر راست می‌گویید، چرا پیروز نشدیم؟ شما گفتید «إِنْ تَنْصُرُوا اللّهَ يَنْصُرْكُمْ» خب چند سال که گذشت، پیروزی هم پیش نیامد. این تعبیر مطرح می‌شود که «مَتى‌ هذَا الْفَتْحُ». قرآن چندبار از زبان آن‌ها مطرح می‌کند «وَ يَقُولُونَ مَتى‌ هذَا الْوَعْدُ»، این وعده کجاست؟ اگر راست می‌گویید همین الان چیزی رو کنید «وَ يَقُولُونَ مَتى‌ هذَا الْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ». ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
دکتر سعید جلیلی
🔰ظهور یک حقیقت؛ صدق در تطابق گفتار و رفتار/ بخش دوم 🔸در مقابل کسانی، مومنین را به چالش می‌کشانند که «مَتى‌ هذَا الْفَتْحُ»؟ «مَتى‌ هذَا الْوَعْدُ»؟ مومنین می‌گویند «هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ» این وعده‌ای‌ست که خدا و پیامبر داده‌اند و خداوند و پیامبر او راست می‌گویند. اگر قاری قرآن می‌گوید «صدق الله العلی العظیم»، بحث همین است که خدا صادق است. در سوره یس آیه «قَالُوا يَا وَيْلَنَا مَنْ بَعَثَنَا مِنْ مَرْقَدِنَا» / از قبرها درمی‌آیند و می‌گویند «هَذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَنُ». این همان وعده خداوند است، «وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ» و پیامبران راست گفتند. امتحان صداقت، در عرصه‌ی اجتماع و سیاست 🔸این تعبیر قرآن که «تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ صدْقاً وَ عَدْلاً» یعنی این شریعت‌هایی که سال‌ها با پیامبران قبل آمد، با دین اسلام به نقطه‌ی اتمام ‌رسید. «صِدْقاً» یعنی این چیزی که امروز به نقطه‌ی کمال و تمام می‌رسد، محقق خواهد شد و «عَدْلًا» هم که می‌گوید از این جهت است که دچار تناقض نخواهد بود. 🔸این عرصه، عرصه‌ی امتحان است. این عرصه‌ای که انسان به آن آمده، بیهوده نیست بلکه دارای هدف است. به این عرصه آمده تا مورد امتحان قرار بگیرد، در مسابقه‌ای حضور پیدا کند تا مشخص شود چقدر برنده می‌شود و چه میزان امتیاز بدست می‌آورد. 🔸یکی از مهمترین عرصه‌ها، عرصه‌ی اجتماعی‌ست، چون انسان موجود اجتماعی است. یکی از امتحانات در عرصه‌ی اجتماعی و سیاسی، میزان صداقت افراد است: «فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ». البته می‌توان با برخی موضوعات، چند صباحی موفقیتی به دست آورد؛ به قول امروزی‌ها لایک و فالووری بدست آورد. ظهور صدق در چیست؟ 🔸اگر گفته می‌شود که انسان‌شناسی و فرجام‌شناسی این اندیشه متفاوت است. این تفاوت کجا بروز پیدا می‌کند؟ خاصیت آن چیست؟ بروز این اندیشه در رفتاراجتماعی و سیاسی است که دروغ گفته نشود و گفتار با رفتار تطابق داشته باشد. اگر صحبت از امتحان می‌شود، امتحان چیست؟ همانطور که در ایام امتحانات معلوم می‌شود چه کسی، چه میزان بلد است؛ صدق نیز همین است. این تعبیر قرآن، تعبیر خیلی ظریفی‌ست که«لِيَسْئَلَ الصَّادِقِينَ عَنْ صِدْقِهِمْ» اینکه چرا از صدق شخص صادق، سئوال می‌شود؟ برای اینکه صدق خود را ظهور بدهد. ظهور این صدق در گفتار و مهم‌تر از آن در تطابق گفتار و عمل است. «لِيَسْئَلَ الصَّادِقِينَ عَنْ صِدْقِهِمْ» مربوط به همین حیات دنیا و مناسبت امروز و در همین رفتارهای سیاسی-اجتماعی است. آن‌وقت اینجاست که آن امتحان و تمایز بروز می‌کند. 🔸در صحنه‌ی مهم و نقطه‌ی عطفی مثل جنگ تازه معلوم می‌شود که چه کسانی صادق هستند «فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَ لَيَعْلَمَنَّ الْكاذِبِينَ». در شرایط عادی که همه ادعا می‌کنند ما هستیم. لذا این عرصه صداقت فقط یک حرف نیست بلکه ظهور یک حقیقت است. اینجاست که این تعبیر را داریم «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ». اینجاست که معلوم می‌شود در بین مومنین، چه کسانی بر عهدی که بستند، صادق بودند. در شرایط سخت است که معلوم می‌شود «صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ» چه کسانی هستند؟ «صدقوا» حقیقتی‌ست که باید در گفتار و رفتار ظهور پیدا کند. اختلاف گفتار و عمل، ظهور نفاق و دوگانگی 🔸در عرصه‌ی موضوعات سیاسی، رسانه‌ای یا فضای مجازی، کسی حق ندارد خلاف صدق حرف بزند و عمل کند «صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ». اگر که می‌فرماید «لِيَسْئَلَ الصَّادِقِينَ عَنْ صِدْقِهِمْ» در جای دیگر بیان می‌کند «لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقِينَ بِصِدْقِهِمْ»؛ اینجاست که صدق ظهور پیدا می‌کند. 🔸اگر صدق بروز پیدا کرد، آن‌وقت جزا هم بر همین اساس خواهد بود «لِيَجْزِيَ اللَّهُ الصَّادِقِينَ بِصِدْقِهِمْ». و از طرف دیگر «وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ». به هر میزان که از این صدق فاصله بگیرید، دچار نفاق و دوگانگی می‌شوید؛ یعنی دوگانگی و تفاوت حرف و عمل. 🔸حال سئوال مهم این است که اگر گفته می‌شود «صادق باشید»، متعلق این صدق چیست؟ در قرآن تعابیر فراوانی داریم که می‌فرماید «قَدَمَ صِدْقٍ» / «لِسَانَ صِدْقٍ» / «رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ و اخرجنی مُخْرَجَ صِدْقٍ» این‌ها یعنی چه؟ به‌ویژه دراین عرصه‌ که مشخصاً موضوع بحث ماست. «لِسَانَ صِدْقٍ» درعرصه‌ی سیاست چیست؟ «قَدَمَ صِدْقٍ» چیست؟ ان شا الله این موضوعات را در جلسات بعد با هم گفت‌وگو و مباحثه خواهیم کرد. ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رفتارهای وحشیانه نشانگر  پایان منطق و شکست دوباره ادعاهای دشمن در جنگ ترکیبی است 🔸کسانی که مدعی آزادی و زندگی هستند،  وحشیانه ترین رفتارها را با شهید عزیز ما، آرمان علی وردی و شهید روح الله عجمیان و سایر شهدا داشتند. رفتار های وحشیانه نشان گر  پایان  منطق و شکست دوباره ادعاهای دشمن در جنگ ترکیبی است ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
34.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اگر تعریف روشنی از شاخص سود و ضرر نداشته باشیم، نمی‌توانیم در مباحث دیگر به یک نظر مشترک برسیم 🔸یکی از ویژگی‌های طبیعی انسان این است که از ضرر گریزان و به‌دنبال کسب منفعت است. 🔸در اندیشه سیاسی اسلام یک اصل این است که انسان باور داشته باشد که مالک نفع و ضرر خودش نیست و باید در چارچوب سنت‌های الهی حرکت کند. 🔸در رفتارهای سیاسی همچون مناسبات درون جامعه، روابط بین‌الملل، مناسبات خاص سیاسی مثل انتخابات و مناسبات خاص اقتصادی مثل معاملات و تجارت، این مهم است که در کدام چارچوب محاسباتی عمل شود. 🔸این اراده الهی است که در هستی جاری است و خداوند در سنت‌های الهی، عمل صالحی را تعریف کرده که به سبب آن نفع انسان را تأمین می‌کند. 🔸غلط بودن چارچوب محاسباتی منجر به هبط و نابودی اعمال می‌شود و تلاش انسان به فرجام نمی‌رسد. 🔺جلسه بیست‌وهفتم حکمت سیاسی اسلام در قرآن - ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰جلسه سی‌ویکم از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن 🔸سه شنبه ۲۰ تیر ساعت ۱۸:۱۵ خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده 🔺این جلسه به‌صورت زنده از کانال پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی در پیام‌رسان روبیکا پخش خواهد شد https://rubika.ir/saeedjalily ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
31.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در نگاه قرآنی، مناسبات و رفتارهای اجتماعی سیاسی وقتی صحیح خواهد بود که بر مبنای حق، ایمان، عمل صالح و صدق باشد 🔸اگر گفته می‌شود سود با ایمان و عمل صالح بدست می‌آید، یکی از شروط آن این است که آن اقدام در زمان خود انجام شود 🔸تعبیر قرآن این است که چیزی به مردم نفع واقعی می‌رساند که پایدار باشد. قرآن بیان می‌کند که آن کف‌هایی که روی حقیقت را می‌پوشاند موقت است و حقیقت است که پایدار می‌ماند 🔺جلسه بیست‌وهشتم حکمت سیاسی اسلام در قرآن- ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 گزارش تصویری| جلسه سی‌ویکم از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن 🔺مشاهده کامل گزارش‌تصویری و دانلود تصاویر https://drjalily.com/photos/761 ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰گزارش تصویری| نشست تخصصی بررسی برنامه پنجساله هفتم در بخش معدن در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی برگزار شد. ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰جایگاه معدن در پنج سال آینده کشور 🔹پس از برگزاری نشست‌های بررسی کلیات لایحه برنامه هفتم، نشست بررسی بخش معدن برنامه هفتم در دفتر دکتر سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی برگزار شد. 🔸نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی با تأکید بر نگاه ویژه و رویکرد حداکثری به‌تمامی بخش‌های کشور عنوان کرد یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند کشور که می‌تواند باعث و محرک جهش کشور شود، معدن و صنایع معدنی است که با شرایط اقلیمی و ذخایر وافر معدنی کشور، قابلیت‌های اقتصادی و راهبردی فراوانی دارد. وی ضمن بیان این رویکرد، هدف از برگزاری جلسات بررسی سرفصل‌های برنامه هفتم را حفظ، بهبود و تقویت رویکرد نگاه حداکثری و جهش کشور در جای‌جای برنامه هفتم که ریل‌گذار 5 سال آینده کشور است عنوان کرد. 🔸در ادامه کارشناسان و مسئولان معدنی و منابع طبیعی به بیان نقطه‌نظرات خود ناظر بر بخش معدن برنامه هفتم پرداختند که در این میان به موارد ذیل به‌عنوان برخی از مهم‌ترین مسائل و موضوعات قابل‌توجه بخش معدن کشور اشاره شد: ✔️تجمیع و انسجام اطلاعات اکتشافات و زمین‌شناسی یکی از مهم‌ترین مسائل بخش معدن است؛ اگر اطلاعات متفرق و پراکنده شرکت‌ها و مراکز زمین‌شناسی در عملیات‌های اکتشافی به‌صورت واحد قرار نداشته باشد، برای تهیه و انجام هر عملیات مجدد نیاز به صرف سال‌ها زمان و سرمایه‌های بسیار زیاد خواهد بود. به‌عنوان‌مثال برای تهیه و اکتشاف دوباره مناطقی که برخی شرکت‌ها در سال‌های گذشته اطلاعات آنها را استخراج کرده‌اند، نیاز به 5 تا 10 سال زمان و چند هزار میلیارد تومان سرمایه وجود دارد. ✔️یکی از مهم‌ترین مسائل معدن، سرمایه انسانی است و طی سال‌های آینده بایستی برای افزایش و گسترش دانش‌پژوهان و دانشجویان رشته‌های مرتبط معدنی برنامه‌ریزی و اقدام نمود. ضعف در برخورداری از نیروی انسانی فنی و حرفه‌ای می‌تواند چالش‌های جدی و پر هزینه برای بخش معدن کشور ایجاد کند. روند جذب دانش‌پژوهان معدنی و زمین‌شناسی طی سال‌های اخیر هشدارهای قابل‌توجهی را در این حوزه صادر می‌کند. ✔️افزایش بهره‌وری در حوزه معدن کشور ضروری است. حتماً از ابتدای فرایند اکتشاف تا انتهای زنجیره فراوری بر بهره‌وری حداکثری چه در عرصه نرم‌افزاری مثل سازوکارها و نیروی انسانی و چه در عرصه سخت‌افزاری نظیر ماشین‌آلات و تجهیزات توجه جدی نمود. مثلاً عمر مفید و میزان استهلاک ماشین‌آلات سنگین معدنی یک شاخص کمّی در این موضوع است. به‌عنوان‌مثال بخش قابل‌توجهی از ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی کشور با عمر مفید 5 سال، بیش از 20 سال است که مشغول به کار هستند و طبیعتاً موجب کاهش بهره‌وری جدّی در برآیند کار خواهند شد. ✔️سازوکارهای محاسبه و دریافت حقوق دولتی معادن با رویکرد توجه نسلی به انفال بسیار مهم است و نیازمند اصلاح نقاط معیوب و عادلانه‌تر کردن این فرایند است؛ چراکه انفال و خصوصاً معادن، متعلق به یک نسل نبوده و متعلق به نسل‌های آینده نیز می‌باشد. در حال حاضر حقوق دریافتی دولت از معادن، خصوصاً معادن بزرگ‌مقیاس و پرکارکرد آن‌چنان نامتوازن است که مثلاً حقوق دولت از یارانه سوخت نفت گاز تخصیص‌یافته به معادن نیز کمتر محاسبه می‌شود. مشخصاً نیازمند اصلاح سازوکارهای یارانه‌ای در بخش معادن هستیم و به‌موازات آن باید بر رفع نارسایی‌های محاسبه حقوق دولتی تلاش کرد. 🔹در انتها پیشنهادهایی برای موضوع معدن در برنامه پنج‌ساله هفتم ارائه شد تا شاهد ریل‌گذاری‌هایی دقیق و مبتنی بر جهش کشور در پنج سال آینده باشیم. ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔴 آیین رونمایی از کتاب «عملیات احیا» 💢 با حضور: 🔸 سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی 🔹 محمد حکم آبادی، نویسنده کتاب 🔻 دوشنبه 26 تیرماه، ساعت 17 🔺 سبزوار، فرهنگ سرای امام رضا علیه السلام 🔶 «عملیات احیا» روایت صعود شرکت دانش‌بنیان جمکو به قله علم و صنعت است. ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰گزارش تصویری| افتتاح اولین نمایشگاه عملکرد و پیشرفت محلات مردم سالار اسلامی 🔸مراسم افتتاح اولین نمایشگاه عملکرد و پیشرفت محلات مردم سالار اسلامی با حضور دکتر سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، در سالن شهید فهمیده برگزار شد ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
حکمت سیاسی 21 (online-audio-converter.com).mp3
28.09M
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 1⃣2⃣جلسه بیست‌ویکم 🔹موضوع: صبر ✔️محور مباحث محورهای جلسه 21 حکمت سیاسی: [۲:۵۰] تمایزات انسان شناختی اندیشه دینی به ویژه درک درست از رابطه انسان و خداوند [۸:۴۵] إنّ اللهَ معَ الصابرین: ضرورت دانستن مفهوم صحیح صبر و انتظار در اندیشه سیاسی اجتماعی اسلام [۱۲:۰۵] صبر از جنود عقل و جزع از جنود جهل [۲۲:۳۰] فاصبر إنّ وَعدَ اللهِ حق: صبر یعنی انتظار صحیح برای رسیدن به هدف؛ اینکه خداوند است که فرایند و سیر به نتیجه رسیدن کارها را رقم می زند [۳۲:۱۰] وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ: فرجام شناسی صبر بااختیار، مؤمنانه و مجاهدانه در راه خدا؛ تعریف یک دستگاه محاسباتی خاص در مناسبات دنیایی [‌۴۶:۴۰] إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ: صبر در ابتلائات و صبر در برابر آزارهای رسانه ای دشمنان، نصرت الهی را در پی دارد 🔻۱۶ اسفند ۱۴۰۱ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰جلسه سی‌ودوم از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن 🔸سه شنبه ۲۷ تیر ساعت ۱۸:۱۵ خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده 🔺این جلسه به‌صورت زنده از کانال پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی در پیام‌رسان روبیکا پخش خواهد شد https://rubika.ir/saeedjalily ‌‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔹نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، صبح امروز از بخش‌های مختلف تولیدی و تحقیقاتی مجموعه کشت و صنعت جوین بازدید و با عوامل این مجموعه گفتگو کرد. 🔸در این بازدید دکتر جلیلی به اهمیت نوع نگاه به ظرفیت‌های بومی هر منطقه تاکید و عنوان کرد با دو رویکرد می‌توان به مجموعه مسائل هر استان و البته کشور نگریست. نگاه نخست محدود به نیازها و مسائل روزمره است که سعی بر رفع آنها بشود؛ اما نگاه دوم و اساسی که می‌توان و باید اتخاذ کرد، تبدیل هر ۶ شهرستان و ۵۰ روستای منطقه جوین سبزوار به سلول‌های جهش و پیشرفت کشور است. چراکه اگر هریک از این روستاها در معرض جهش قرار بگیرند، از همه جهات صنعتی، کشاورزی و اشتغالزایی کل منطقه تحت تاثیر قرار گرفته و جهش پیدا می‌کند. 🔸جلیلی در ادامه افزود: بنابراین، اساس برنامه ریزی‌ها باید منطبق با داشته‌ها و ظرفیت‌های فعال مادی و معنوی قرار بگیرد، نه برمبنای ضعف‌ها و کمبودها. چراکه با بهره‌گیری حداکثری از امکانات و ظرفیت‌های فعلی می‌توان با یک برنامه مشخص، به حل مسائل موجود بسنده نکرد و بر اساس نگرش جهش کشور، به پیشران سایر حوزه‌ها نیز تبدیل شد. 🔸در ادامه مسئولان و مدیران استان و شهرستان، عوامل مجموعه‌های تولیدی و صنعتی سبزوار و سایر متخصصان و مرتبطان این حوزه به بیان و انعکاس نظرات خود پرداختند. 🔸سپس عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از مرکز اصلاح ژنتیکی گیاهان و کالاهای اساسی، نیروگاه برقی تجدیدپذیر، مجموعه‌های تحقیق و توسعه کشت و صنعت نیز بازدید و با عوامل هر بخش به گفتگو پرداخت. ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰گزارش تصویری-بخش اول| بازدید نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی از کارخانه ماشین های الکتریکی جوین(جمکو) ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰عملیات احیا در جمکو: الگوی پیشرفت واقعی در صنعت کشور 🔹نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی روز گذشته از کارخانه ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) بازدید و در خطوط تولید این کارخانه با عوامل هر بخش تولیدی و خدماتی گفتگو کرد. 🔸در ابتدای این بازدید دکتر جلیلی به چگونگی روند موفقیت و تبدیل یک کارخانه با چندین میلیارد تومان بدهی به دستیابی به قله‌های علمی و فناوری کشور اشاره کرد و گفت باید دلایل موفقیت‌ها را شناخت و الگوی آن را استخراج کرد تا بتوان آنها را تکثیر کرد و گسترش داد. وی افزود فراز نشیب‌های این کارخانه و سایر مجموعه‌ها برای کل کشور عبرت‌آموز و حاوی درس‌های مفیدی است که اگر این الگوی موفقیت در سایر مجموعه‌ها نیز بکار گرفته شود کشور شاهد توفیقات مضاعفی خواهد بود. در این میان، نکته حائز اهمیت این است که عوامل نابسامانی‌ها و شکست‌ها و دلایل توفیقات و پیروزی‌های یک مجموعه باید شناخته شوند تا بتوان روند منفی و خسارت‌بار را متوقف و روند مثبت و موفقیت را روزبه‌روز تقویت کرد. 🔸عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه عنوان کرد وضعیت جمکو، حاصل موفقیت یک فرد نیست که وضعیت کارخانه را از زیان‌های میلیاردتومانی به صادرات و رقابت در لبه‌های علم و فناوری کشانده است؛ بلکه مجموعه‌ای از عوامل جمعی و کار تمام اجزا مجموعه در آن دخیل بوده است که الآن برای کشور این‌چنین افتخار آفریده‌اند. وی گفت وقتی کشور در عرصه نظامی و جنگی در دوران دفاع مقدس از تحریم یک متر سیم‌خاردار به پیشرفت‌های شگرف فعلی دست‌یافته است آیا نمی‌توان در اقتصاد، صنعت، تجارت و... به همان پیشرفت رسید و با آن الگو کشور را جهش داد؟ این پیشرفت‌ها با این شرایط که همان نگاه و رویکرد دوران دفاع مقدس حاکم باشد قطعاً شدنی و دست‌یافتنی خواهد بود. 🔸دکتر جلیلی در ادامه با تأکید بر نوع نگاه مدیریتی یک مجموعه افزود نگرش متعالی و مبتنی بر ارزش‌ها در مدیریت یک مجموعه است که باعث رشد و ارتقا همه‌جانبه آن می‌شود و نباید به عوامل و سرمایه انسانی هر مجموعه‌ای نگاه ابزاری و پیچ‌ومهره‌ای داشت؛ چراکه همان نگاه متعالی و ارزشمند به افراد در دوران دفاع مقدس باعث آن درخشش‌های کم‌نظیر شد. وی عنوان کرد این نوع نگاه دفاع مقدس و نگاه متعالی به افراد را باید در صنعت و تجارت و اقتصاد و... را حاکم کرد تا همان نتایج را شاهد باشیم؛ چراکه همان خدای کربلای چهار و پنج خدای جمکو و سایر مجموعه‌ها نیز است. 🔸نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی در انتها عنوان کرد شهدای گمنام یک الگوی تامّ و کامل برای انجام بزرگ‌ترین کارها بدون قرارگیری در کانون توجهات و نگاه‌ها هستند و این موفقیت‌ها را می‌توان با استعانت از خداوند در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها کسب کرد. در جمکو نیز شاهد این روند و الگوی پیشرفت هستیم، تبدیل تراز منفی چندمیلیاردتومانی به صادرات فناوری‌های پیشرفته و بر لبه علم، نمونه یک موفقیت و دستاورد بزرگ و پرافتخار است. وی در ادامه با تعمیم این نگاه و الگو به سایر حوزه‌ها افزود که هر مدرسه، هر کارخانه، هر روستا، هر شهرستان و... همه اینها باید به یک سلول جهش کشور تبدیل شوند؛ چراکه پیشرفت و جهش کشور از بالابه‌پایین انجام نمی‌شود و باید از جزءجزء جامعه و کشور در این مسیر بهره برد. مثلاً ۴۰ هزار روستای کشور اگر هرکدام ارتقا پیدا کنند و در مسیر پیشرفت خود قرار بگیرند، حاصل آن می‌شود جهش کشور، می‌شود افتخارآفرینی بی‌مثال در عرصه‌های مختلف؛ لذا در این مسیر نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد و با نگاه به قله‌ها و هدف‌گذاری در سطح جهانی تعالی کشور را شاهد بود و آن زمان است که کل مجموعه‌ها در کل کشور در این مسیر و با این الگو، سرانجام به قله می‌رسند. 🔸در ادامه دکتر جلیلی به همراه عوامل کارخانه جمکو از خطوط تولید این کارخانه مجموعاً پنج ساعت بازدید داشت و با متصدیان، مهندسان، سرپرست‌ها و افراد مختلف در این مسیر به گفتگو پرداخت. 🔸شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) در سال 1369 در شهرستان جوین باهدف عدم وابستگی صنایع داخلی به کشورهای خارجی در زمینه تولید انواع ماشین‌های الکتریکی تأسیس و راه‌اندازی شد ولی در ادامه با مشکلات زیادی روبرو شد و پس از گذشت فراز و نشیب‌های بسیار با حدود 60 میلیارد تومان زیان و بدهی خالص در آستانه تعطیلی قرار گرفت و بسیاری از عوامل انسانی این کارخانه از این مجموعه جدا شدند. سرانجام با تغییر رویکرد مدیریتی و الگو قرارگرفتن ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مدیریت این مجموعه، این شرکت در حال حاضر علاوه بر صادرات الکتروموتورهای خود، در لبه دانش و فناوری تولید موتورهای الکتریکی در جهان حرکت می‌کند و در حال حاضر در میان 5 تولیدکننده الکتروموتورهای با فناوری پیشرفته در دنیا قرار گرفته است. ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily