eitaa logo
دکتر سعید جلیلی
30.2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
32 فایل
✅ کانال رسمی دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی وبسایت اطلاع رسانی: Drjalily.com
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 1⃣3⃣جلسه سی‌‌ویکم 🔹موضوع: بصیرت ✔️محور مباحث 5:15 معنا و مفهوم بصیرت در قرآن کریم چیست؟ یکی از تفاوت های انسان با حیوانات داشتن قوه ی بصیرت است که به واسطه آن می‌تواند نسبت به خودش دارای یک شناخت حداکثری باشد. 26:52 یکی از مبناهای تقسیم بندی انسانها در قرآن کریم داشتن یا عدم داشتن بصیرت است. 34:58 به تعبیر قرآن اگر از بصیرت استفاده نکنیم مورد عذاب الهی قرار خواهیم گرفت و از ما خواهند پرسید که چرا از بصیرت استفاده لازم را نکردید 50:05 فهم ظاهری اتفاقات، حوادث و رویدادها مهم نیست، مهم آن است که به واسطه بصیرت به عمق مساله پی برده و به شناخت متعالی برسیم. 58:45 تقوا یکی از الزاماتی است که به واسطه آن می توانیم بصیرت کسب کنیم 1:03:03 بصیرت دستگاه محاسباتی شما را در عرصه های مختلف تنظیم می کند 🔻۲۰ تیر ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 2⃣3⃣جلسه سی‌‌ودوم 🔹موضوع: امر به معروف و نهی از منکر۱ ✔️محور مباحث 12:11 آیا حکومت ها می توانند در حریم خصوصی افراد وارد شوند؟/ آیا غیر از حکومت، شخص و جایگاه دیگری هم می‌تواند به مردم امر و نهی کند؟/ در اندیشه سیاسی اسلام خداوند این وظیفه و حق را به همه آحاد جامعه اعطا کرده است 20:39 علت اصلی قیام سیدالشهدا عمل کردن به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود 30:40 یکی از مسئولیت هایی که خداوند برای مؤمنین قرار داده است و همه باید از آن اطاعت کنند امر به معروف و نهی از منکر است./ آیا امر به معروف و نهی از منکر منجر به هرج و مرج می شود یا منجر به وحدت و همبستگی؟ 41:05 ترک کردن امر به معروف و نهی از منکر موجب تفرقه می شود./ علت آنکه ادیان قبلی دچار مشکل شدند، ترک کردن این امر مهم بوده است 51:27 برخی شعار می دهند که نباید افراد را به زور به بهشت بُرد؛ اما همان افراد با عملکردشان می خواهند به زور مردم را به جهنم ببرند 🔻۲۷ تیر ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 3⃣3⃣جلسه سی‌‌وسوم 🔹موضوع: امر به معروف و نهی از منکر۲ ✔️محور مباحث 05:34 در نگاه دینی برای تک تک آحاد جامعه یک مسئولیت و کارویژه تعریف می شود. یکی از ویژگی های اندیشه سیاسی اسلام آن است که بسیاری از کارویژه های دولت را کارویژه مشترک مردم و دولت می داند. 18:52 همگان بر این موضوع اذعان دارند که هدف اصلی قیام سیدالشهدا چیزی نبوده است جز عمل کردن به اصل امر به معروف و نهی از منکر. ویژگی این اصل چیست که اینقدر برجسته می شود؟ امر به معروف و نهی از تجمیع و تجلیل از همه خوبی ها و بازداشتن از همه بدی ها است. 28:55 حرف اصلی و اساسی سیدالشهدا در خطبه منا آن بود که چرا خواص در برابر انحرافاتی که رخ می داد سکوت کردند و امر به معروف و نهی از منکر نکردند! 35:22 امام علی(ع) در بستر بیماری بعد از ضربتی که خوردند خطاب به فرزندان خود گفتند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که اگر کردید، اشرار بر شما مسلط می شوند. حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرمایند که اگر مصلحت عمومی جامعه را می خواهید امر به معروف و نهی از کنید. 46:05 امام علی(ع) می فرمایند اگر جامعه ای نسبت به پلیدی ها و زشتی ها بی تفاوت شد، این جامعه یک جامعه مُرده است، هر چند ظاهرش زنده باشد. 53:10 هر کس به اندازه وسع و توانش وظیفه و تکلیف دارد 🔻۳ مرداد ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 گزارش تصویری| جلسه پنجاه‌وپنجم از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن 🔺مشاهده کامل گزارش‌تصویری و دانلود تصاویر https://drjalily.com/photos/837 ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 | جلسه پنجاه‌وششم حکمت سیاسی اسلام در قرآن 📌زمان: سه‌شنبه ۱۰ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ 🔺مکان: تهران، خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 گزارش تصویری| جلسه پنجاه‌وششم از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن 🔺مشاهده کامل گزارش‌تصویری و دانلود تصاویر https://drjalily.com/photos/838 ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
داستان درگیری: روایت استکبار، استضعاف و استقامت هویتْ منشأ نرم و سرزمینْ منشأ سخت قدرت ملت‌هاست. راز هجمه به هویت و سرزمین ملل آزاده و مستقل، در ذات نظم استکباری نهفته که تنها با ضعیف‌نگه‌داشتن دیگران خود را پایدار نگاه می‌دارد. هویت و سرزمین را دو مؤلفۀ اساسی دولت-ملت‌ها معرفی کردند، اما قدرت‌های استکباری تنها به دولت-ملتی راضی هستند که مناسبات نرم و سخت آن‌ها را بپذیرد وگرنه نه‌تنها حقی برای هویت ملت‌ها قائل نیستند، بلکه از غصب و اشغال سرزمین آن‌ها هم ابایی ندارند. برنامه استکبار در یک صد سال گذشته شبیخون به هویت و سرزمین‌های منطقه برای ضعیف نگه داشتن آن‌ها بوده است. بدین ترتیب، جنگ جهانی اول نه تنها با هویت‌زدایی از سرزمین‌های چندپارۀ اسلامی به پایان رسید، بلکه پیش چشمان غفلت‌زدۀ جهان اسلام پایه‌های تحمیل هویت جعلی صهیونیسم به سرزمین‌های منطقه پی‌ریزی شد. جنگ جهانی دوم میراث استعمار در منطقه را به استکبار آمریکایی سپرد. همراه با مناسباتی که از امتیاز وتو تا سلاح هسته‌ای را به انحصار مستکبران درمی‌آورد، رژیم صهیونیستی اعلام موجودیت کرد. آنچه امریکا پس از جنگ جهانی دوم در ایران دنبال می‌کرد، از کودتا علیه نهضت ملی تا وابسته‌سازی اقتصادی و فسادگستری در فرهنگ، امتداد طرح‌های بلندمدتی بود که تثبیت استکبار صهیونیستی را تنها با تضعیف پایه‌های قدرت هویتی و سرزمینی ممکن می‌دید. در سرمای سرخوردگی از سرکوب نهضت‌ها و گرماگرم خوشخدمتی سرسپرده‌ها و در فروکش سربه‌راه شدن حرکت‌ها درون گرداب سازش با مناسبات ابرقدرت‌ها، طنین فریاد بیداربخش (ره) بود که جهان اسلام را از سرگردانی میان مکاتب و بازی‌خوردن به‌دست طراحان نظم جهانی رهاند و با افشای نقشه‌های تازۀ استکبار، بذر مقاومت را در سراسر منطقه افشاند. آنچه آمریکا در مسیر برپایی سلطۀ صهیونیستی بر جهان اسلام می‌خواست، از یک سو اسلام لیبرال بود تا با مناسبات او سازش کند و از سوی دیگر اسلام متحجر بود تا بتوان آن را سرکوب کرد. امام خمینی با طرح ، هر دو گونۀ لیبرال و متحجرِ را به چالش کشید و با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مزۀ شکست را به ابرقدرت‌ها چشاند و روحیه‌ای را به کالبد منطقه دمید که دیگر نه سازش‌پذیر بود و نه سرکوب‌پذیر. آمریکای یکه‌تاز پساشوروی تجربۀ نزدیک ما است که با قیافۀ نیروی ارمغان‌آور آزادی، مصمم بود تجربۀ پیروزی‌های شیرین نظامی و سیاسی شرق اروپا را در غرب آسیا تکرار کند، اما دربرابر بلندپروازی روزافزون خود که با سستی ملت‌ها جری‌تر می‌شد، بذرهای جوانه‌زدۀ مقاومت نقطۀ اوج یکه‌تازی بی‌ترمز او را به نقطۀ عطف روند افول ابرقدرت‌ها تبدیل کردند. مقاومت، بلندپروازی‌های رؤیای آمریکایی را از قهقهه‌های بدمستانه در افغانستان و عراق به قهقرای شکست‌های پی‌درپی در عراق سوریه و لبنان و غزه کشاند. پیشرفت‌های علمی و فناورانه علی‌رغم تحریم‌ها، هم افسانۀ «فاصلۀ علمی دست‌نیافتنی» را رسوا کرد و هم «ابرقدرت اقتصادی» را واداشت به شکست فاحش ابزار تحریم اعتراف کند. ایستادگی بر سر آرای مردم و استقلال ملت‌های منطقه، از تناقض دموکراسی آمریکایی در کودتا علیه مردم‌سالاری و هم‌پیمانی با مستبدان و پشتیبانی از تشکیل داعش پرده انداخت. بدین‌ترتیب، برخلاف روزگار خوشی که آمریکا تفرقه و عقب‌نشینی را با انحراف و انصراف از مبارزه و پیشرفت به دیگران می‌پذیراند، منطق مقاومت نه با عربده‌ها ترسید و نه با وسوسه‌ها از عزم فتح قله‌ها دست کشید و با ایستادگی در مسیر پیشرفت، رفته رفته موازنۀ قوا را به سمت نبرد سرنوشت‌ساز سوق داد. مقاومتْ کنش فعال در برابر برتری‌جویانی‌ست که برای پایداری نظم استکباری خود با ترس یا وسوسه به دیگران می‌پذیرانند با حفظ فاصله ضعیف بمانند. این، چکیدۀ روایت مقاومتِ سلطه‌شکن علیه هم‌افزایی استکبارِ سلطه‌گر و استضعافِ سلطه‌پذیر است. طوفان الاقصی را باید تازه‌ترین درخشش در امتداد این نزاع صدساله دید. آنچه امروز نای برتری طلبی غربی را گرفته، عزم تکثیریافته‌ای است که یک بار از غزه و بار دیگر از یمن و لبنان و عراق سر برمی‌آورد و وقعی به زور و تزویر برترپنداران نمی‌نهد. و باور به قدرت دو نیروی نرم اسلام ناب است که هیچگاه در بنیان ترسان تسلیم‌پذیری و ذهن پریشان تروریستی نمی‌گنجد. مقاومت با مجاهدت جوانان عاشق شهادت در طول این سال‌ها موازنۀ قوای سخت را گام به گام وارونه کرد و قدرت نرم خود را به پشتوانۀ سخت تحولات جهانی مبدل ساخت. 📠 متن کامل + ارسال نظر: طوفان در بزنگاه ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 | سخنرانی دکتر سعید جلیلی در جماران ؛ «انقلاب اسلامی: انتخاب بزرگ ملت ایران» 🕝 زمان: یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ساعت ۱۴:۳۰ 📌 مکان: تهران، میدان قدس، خیابان شهید دکتر باهنر(نیاوران)، خیابان یاسر، حسینیه جماران ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🎥 هم‌اکنون| زنده نشست انقلاب اسلامی: انتخاب بزرگ ملت ایران، در حسینیه جماران ✅ در پایگاه اطلاع رسانی دکتر سعید جلیلی(پیام‌رسان روبیکا) https://rubika.ir/saeedjalily
🔰انقلاب اسلامی، انتخاب بزرگ مردم ایران بود. 🔹سخنرانی دکتر سعید جلیلی در نشست «انقلاب اسلامی: انتخاب بزرگ ملت ایران» - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵ 🔸انقلاب اسلامی ،انتخاب بزرگ مردم ایران بود.این انتخاب نمایشی ،نقطه ای و لحظه ای نبود ولازمه آنچه انتخاب شد، تداوم حضور و همراهی پیوسته مردم است. 🔸در مکتب امام انتخاب صحیح و عمل درست آحاد جامعه لازمه رسیدن به نیک فرجامی، مدینه فاضله وحیات طیبه است . انتخاب یک رفتار نقطه ای و لحظه ای نیست؛ لازمه رسیدن به آرمان همراهی انتخاب کنندگان در تمام مسیر تا رسیدن به نتجه است. 🔸با یک رای نه انتخاب کنندگان میتوانند بگویند کار ما تمام شد و نه انتخاب شدگان میتوانند بگویند دیگر به شما کاری نداریم 🔸لازمه نتیجه بخش بودن انتخاب چیست؟همراهی و عمل انتخاب کنندگان تا رسیدن به نتیجه 🔸نقش مردم یک نقش تشریفاتی و نقطه ای نیست، یک نقش مستمر همراه با اقدام و تاثیرگذاری در تمام مراحل است. 🔸حیات طیبه چه هنگام محقق میشود با عمل صالح در حیات فردی و اجتماعی.با اقدام همه در حد وسع به تواصی بالحق و تواصی بالصبر با امر به معروف ونهی از منکر که حضرت زهرا (س)آن را مصلحه للعامه می نامند. 🔸صبر یعنی زمان منطقی برای نتیجه تعریف کردن:صبربی عملی نیست مراقبت ودقت است،خسته نشدن است ،آسیب شناسی است. 🔸انتخاب و انتخابات یک حرکت مستمر همراه با اقدام فعال آحاد جامعه است.هم چنان که دفاع مقدس یک انتخاب همراه با عمل و مشارکت آحاد جامعه بود. 🔸اگر امر به معروف و نهی از منکر یک مصلحت بزرگ برای عموم جامعه معرفی می شود برای این است که به آحاد جامعه در دفاع از حقوق هر فرد جامعه مسئولیت می دهد. 🔸برخلاف نظام های سرمایه داری که مردم را تا پای صندوق های رای میخواهند؛ در اندیشه امام رای دادن را نقطه شروع حرکت جامعه برای تحقق آن انتخاب میداند و انتخاباتی را موجب نتیجه میداند که انتخاب کنندگان سایه به سایه آنچه را و آن که را که انتخاب کرده اند تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند. 🔸انتخاب در اندیشه سیاسی اسلام یک واقعیت مبتنی بر اختیار انسان در عرصه هستی است تا با انتخاب صحیح به نیک فرجامی برسد و رسیدن به نیک فرجامی یک هدف واقعی است. 🔸انتخاب جمهوری اسلامی بر مبنای ایمان بود ولازمه آن عمل صالح است. هدف و جامعه آرمانی جمهوری اسلامی با الزام به این دو مولفه به دست می آید.همان طور که فاصله گرفتن از ایمان و عمل صالح ما را از این اهداف و آرمان دور می کند. 🔸هنر ملت ایران این بود که 44سال پابه پای انتخاب خود آمد.ترور ،جنگ،وتحریم مانع اونشد. 🔸اگر مبنای نظری انتخاب در جمهوری اسلامی حضور و مشارکت مستمر مردم در اداره امور است منتخبین مردم باید این معنا و مبنا را عمیقا بفهمند و باور داشته باشندو نشانه این فهم آن است که در حوزه عمل خود بهبسترهای حضور و مشارکت مردم را فراهم نمایند و بدانندهیچ هدفی چه فرهنگی چه سیاسی و چه اقتصادی بدون حضور و همراهی موثر مردم محقق نخواهد شد. ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily