eitaa logo
دکتر سعید جلیلی
17.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
32 فایل
✅ کانال رسمی دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی وبسایت اطلاع رسانی: Drjalily.com
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 گزارش تصویری| جلسه پنجاه‌وچهارم از سلسله سخنرانی‌های دکتر سعید جلیلی با موضوع حکمت سیاسی اسلام در قرآن 🔺مشاهده کامل گزارش‌تصویری و دانلود تصاویر https://drjalily.com/photos/836 ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتخاب شایسته‌ترین‌ها برای مجلس 🔸منبع قدرت جمهوری اسلامی، پشتیبانی ملت است. 🔸در انتخابات باید به کسانی رأی داد که شایسته‌ترین افراد در تراز اهداف انقلاب اسلامی باشند و بتوانند خواسته‌هایی که ملت برای آن جانفشانی کرده‌ را به نتیجه برسانند. ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داعشی‌های صهیونیستی-آمریکایی؛ از تزویر تا ‌ ترور از 🔸شعار زن زندگی آزادی و اتهام زنی به مردم و نیروهای انقلاب تا 🔸هلهله در بمب گذاری بین زنان و کودکان و دانش‌آموزان ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
نظم استکباری میان هیبت و حیثیت 🔸نظم تاریخ‌گذشتۀ کنونی را ملغمه‌ای از حیثیت و هیبت با احساس مشروعیت و قدرت پدید آورد. غرب طی چند قرن مسیری را پیمود که یک رویۀ آن قلمروگشایی استعمارگرانۀ خون‌گسارِ سیری‌ناپذیر بود و رویۀ دیگر آن اندیشه‌های من‌درآوردی نفسانیِ خودخواهانه. هرگاه که توازن قدرت به هم می‌ریخت یا یک اندیشۀ نفسانی خودخواهانۀ جدید سر می‌زد، روح خون‌گسار خودخواه می‌شورید و پی چیرگی بر دیگران برمی‌آمد. با خستگی از جنگ و مصالحه سر خودخواهی‌ها، نائرۀ جنگ می‌خوابید و وضعی پدید می‌آمد که آن را با مسامحه «نظم جهانی» می‌نامند. بدین ترتیب، هر دورۀ نظم دو رکن دارد: موازنه سر قوا و مصالحه سر اندیشه‌ها؛ یکی فهم مشترک لازم برای پذیرش مناسبات نرم را فراهم می‌کرد و دیگری ضامن مناسبات سخت بود تا فنر اوضاع در نرود. 🔸نظم پساشوروی را چنین می‌خواستند: سلطه‌گری که با حفظ فاصله می‌خواهد نظم پایدار خود را حفظ کند و سلطه‌پذیرانی که طوعاً یا کرهاً، از رغبت یا رعب، شیفتۀ حیثیت یا مرعوب هیبت سلطه‌گر شده‌اند و به قواعد بازی تن داده‌اند. دو جنگ جهانی و یک دوره جنگ سرد مناسباتی بر اذهان و کیهان حاکم کرد که پایه‌های نظم تاریخ‌گذشتۀ کنونی شد: حیثیت نرم با لاف دموکراسی و حقوق بشر و آزادی و تجارت؛ هیبت سخت با قدرت‌نمایی هسته‌ای و ائتلاف‌های نظامی و کودتاهای سیاسی و پیمان‌های اقتصادی. حیثیت نرم سر اندیشه‌ها مصالحه داد و هیبت سخت سرکشی‌ها را سر جایش باید می‌نشاند. آمریکا با هم‌افزایی میان لاف آزادی و قیافۀ ابرقدرتی رهبری خود را بر جهان تا صد سال آینده تضمین می‌دید.[1] این‌گونه، کودتای سیاسی ضامن دموکراسی شد و جنایت جنگی ضامن حقوق بشر و تحریم اقتصادی ضامن تجارت آزاد. 🔸این دنبالۀ رفتارهای متناقض‌نما ریشه در اندیشه‌ها دارد؛ بلکه نگاه به ریشۀ اندیشه‌ها آشکار می‌کند اصلاً تناقضی در تاریخچۀ رفتارها نیست! جان لاک پایان وضع جنگ را خروج از وضع طبیعی با پذیرش قرارداد اجتماعی می‌داند که اقتدار آن وظیفه دارد از دارایی جامعۀ مدنی حفاظت کند؛ هر که بیرون از وضع مدنی، در وضع طبیعی است پس حق امنیت و مشارکت برای او اصلا مطرح نیست حتی اگر چون بردگان تسلیم سلطۀ مطلق باشد.[2] با این وضع، عجیب نیست همین سهام‌دار شرکت‌های برده‌داری را پدر آزادی بنامند و از تناقض هم به خنده نیفتند. با این توصیف، وقتی امتیاز وتو در شورای امنیت و هم‌پیمانی با مستبدان و آزادی تبعیض‌آمیز برای یکه‌تازیْ قرارداد اجتماعیِ جامعۀ مدنی جهانی است، باید هم قطعنامه علیه فناوری و کودتا علیه مردم‌سالاری و سکوت در برابر بمباران شیمیایی سزای مردمان وضع طبیعی باشد. 🔸رژیم صهیونیستی نمونه‌ای برجسته برای درک این مناسبات است؛ از یک سو «نمونۀ درخشان دموکراسی» معرفی می‌شود و از سوی دیگر با آوازۀ ارتش چهارم جهان قیافه می‌گیرد تا همان مناسبات نرم و سخت نظم سلطه را در میانۀ جهان بازبیافریند. اعتبار حیثیت نظم جهانی را اینجا نیز می‌توان به‌وضوح آزمود: همان بازیگران که در پردۀ اول با قطعنامه علیه فعالیت صلح‌آمیز علمی فریاد می‌کشند یا در پی یک حادثه برای آزادی اشک تمساح می‌ریزند، در پردۀ دوم با تجهیز جنایتکاران به بدترین بمب‌ها، به‌جای قطعنامه، با عاملان بمباران بیمارستان‌ها عکس یادگاری می‌گیرند. اینجا هم هابرماس در نقش جان لاک وارد صحنه می‌شود تا با گوشزد اصول همبستگی هشدار دهد مبادا کودک‌کش را قضاوت کرد. بله، قطعنامه و اشک و فریاد برای حفظ دارایی جامعۀ مدنی است و ملل بدوی در وضع طبیعی حقی ندارند تا از بدرفتاری‌ها بنالند![3] 🔸طوفان الاقصی و صبر غزه همین هیبت پوشالی و حیثیت دروغین را شکست و اینگونه پایه‌های جور جهانی را به لرزه افکند. استکبار با هیبت پوشالی و حیثیت دروغین عمق راهبردی نرمی ساخته بود که با رعب یا رغبت در جهان یارگیری می‌کرد. بخشی از عظمت طوفان الاقصی به فتوحات نرم آن در دل‌ها و اذهان جهانیان بود که مدارا با بنیان جور جهانی را در اذهان فروریخت و صف‌بندی حق و باطل را به میان خیابان‌های سراسر جهان کشاند. فتح سخت طوفان الاقصی ضربه‌ای ترمیم‌ناپذیر به نظم کنونی جهان وارد آورد، اما فتح نرم طوفان الاقصی باوری تردیدناپذیر را علیه باورهای رایج پشتیبان جور جهانی در دل مردم خسته از سازش و کرنش کاشت. بدین‌ترتیب، نگاه به امتداد روند تاریخی وقایع روشن می‌کند چگونه فتح نرم طوفان الاقصی تاریخی‌تر از فتح سخت آن است. مطالعۀ پی‌نوشت‌ها و متن کامل + ارسال نظر: طوفان در بزنگاه ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «کلمةُ حقٍ یرُادُ بها الباطل» ؛ اراده‌ی باطل دشمن از طرح شعارهای خوب 🔸علت موفقیت ملت ما در این چهل‌وچهارسال «ایمان، همبستگی و روشن‌بینی» ملت بود و از همه مهمتر اینکه در بزنگاه‌ها دچار تردید نشده است. 🔸در طول تاریخ کسانی بوده‌اند که در سپاه امیرالمومنین(ع) و در رکاب ایشان می‌جنگیدند اما زمانی‌که دشمن پرچمی را بالا می‌برد، دچار تردید می‌شدند. 🔸هنر ملت ما این است که صحنه را شناخته و فریب‌های دشمن را تشخیص می‌دهد. ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آنجایی که انقلابی عمل نکردیم، مشکلات روز به روز مضاعف‌تر شد ◾️مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا - سوره مبارکه الأحزاب آیه ۲۳ ▪️سردار زین‌العابدین خرم رضوی با سابقه مجاهدت در دفاع مقدس و شش ماه مقاومت ستودنی و هوشمندانه در اسارت تکفیری‌ها در سوریه، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست. ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
🔰 | جلسه پنجاه‌وپنجم حکمت سیاسی اسلام در قرآن 📌زمان: سه‌شنبه ۳ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ 🔺مکان: تهران، خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 0⃣3⃣جلسه سی‌ام 🔹موضوع: صدق۲ ✔️محور مباحث 3:20 «رَّبِّ أَدۡخِلۡنِي مُدۡخَلَ صِدۡقٖ وَأَخۡرِجۡنِي مُخۡرَجَ صِدۡقٖ» این به چه معناست؟ 15:58 منظور از تعبیر « لسان صدق» در قرآن کریم چیست؟ 24:45 خداوند می فرماید «كُونُوا مَعَ الصَّادِقينَ» با مصادیق صادقین همراه باشید. این خود یک شاخص مهم است 31:30 یکی از موارد صدق در رفتار سیاسی این است که اگر به چیزی واقعا ایمان داریم، اینجا دیگر نباید دچار تردید بشویم 38:35 تمدن سازی با امتداد یک اندیشه به عرصه عمل شکل می گیرد 🔻۱۳ تیر ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 1⃣3⃣جلسه سی‌‌ویکم 🔹موضوع: بصیرت ✔️محور مباحث 5:15 معنا و مفهوم بصیرت در قرآن کریم چیست؟ یکی از تفاوت های انسان با حیوانات داشتن قوه ی بصیرت است که به واسطه آن می‌تواند نسبت به خودش دارای یک شناخت حداکثری باشد. 26:52 یکی از مبناهای تقسیم بندی انسانها در قرآن کریم داشتن یا عدم داشتن بصیرت است. 34:58 به تعبیر قرآن اگر از بصیرت استفاده نکنیم مورد عذاب الهی قرار خواهیم گرفت و از ما خواهند پرسید که چرا از بصیرت استفاده لازم را نکردید 50:05 فهم ظاهری اتفاقات، حوادث و رویدادها مهم نیست، مهم آن است که به واسطه بصیرت به عمق مساله پی برده و به شناخت متعالی برسیم. 58:45 تقوا یکی از الزاماتی است که به واسطه آن می توانیم بصیرت کسب کنیم 1:03:03 بصیرت دستگاه محاسباتی شما را در عرصه های مختلف تنظیم می کند 🔻۲۰ تیر ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 2⃣3⃣جلسه سی‌‌ودوم 🔹موضوع: امر به معروف و نهی از منکر۱ ✔️محور مباحث 12:11 آیا حکومت ها می توانند در حریم خصوصی افراد وارد شوند؟/ آیا غیر از حکومت، شخص و جایگاه دیگری هم می‌تواند به مردم امر و نهی کند؟/ در اندیشه سیاسی اسلام خداوند این وظیفه و حق را به همه آحاد جامعه اعطا کرده است 20:39 علت اصلی قیام سیدالشهدا عمل کردن به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر بود 30:40 یکی از مسئولیت هایی که خداوند برای مؤمنین قرار داده است و همه باید از آن اطاعت کنند امر به معروف و نهی از منکر است./ آیا امر به معروف و نهی از منکر منجر به هرج و مرج می شود یا منجر به وحدت و همبستگی؟ 41:05 ترک کردن امر به معروف و نهی از منکر موجب تفرقه می شود./ علت آنکه ادیان قبلی دچار مشکل شدند، ترک کردن این امر مهم بوده است 51:27 برخی شعار می دهند که نباید افراد را به زور به بهشت بُرد؛ اما همان افراد با عملکردشان می خواهند به زور مردم را به جهنم ببرند 🔻۲۷ تیر ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰صوت کامل| سلسله جلسات «حکمت سیاسی اسلام در قرآن» 🔸سخنران: دکتر سعید جلیلی 3⃣3⃣جلسه سی‌‌وسوم 🔹موضوع: امر به معروف و نهی از منکر۲ ✔️محور مباحث 05:34 در نگاه دینی برای تک تک آحاد جامعه یک مسئولیت و کارویژه تعریف می شود. یکی از ویژگی های اندیشه سیاسی اسلام آن است که بسیاری از کارویژه های دولت را کارویژه مشترک مردم و دولت می داند. 18:52 همگان بر این موضوع اذعان دارند که هدف اصلی قیام سیدالشهدا چیزی نبوده است جز عمل کردن به اصل امر به معروف و نهی از منکر. ویژگی این اصل چیست که اینقدر برجسته می شود؟ امر به معروف و نهی از تجمیع و تجلیل از همه خوبی ها و بازداشتن از همه بدی ها است. 28:55 حرف اصلی و اساسی سیدالشهدا در خطبه منا آن بود که چرا خواص در برابر انحرافاتی که رخ می داد سکوت کردند و امر به معروف و نهی از منکر نکردند! 35:22 امام علی(ع) در بستر بیماری بعد از ضربتی که خوردند خطاب به فرزندان خود گفتند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که اگر کردید، اشرار بر شما مسلط می شوند. حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرمایند که اگر مصلحت عمومی جامعه را می خواهید امر به معروف و نهی از کنید. 46:05 امام علی(ع) می فرمایند اگر جامعه ای نسبت به پلیدی ها و زشتی ها بی تفاوت شد، این جامعه یک جامعه مُرده است، هر چند ظاهرش زنده باشد. 53:10 هر کس به اندازه وسع و توانش وظیفه و تکلیف دارد 🔻۳ مرداد ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دانلود فیلم کامل این جلسه از طریق لینک زیر https://ammaryar.ir/m/zeg9z ‌✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily