eitaa logo
♡{ ثائر }🇵🇸
136 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
18 فایل
قاصد پیامتان🌸 https://daigo.ir/secret/2441075999 کپی حلال ✅️ هدف نشر رایحه الهی است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام امام زمانم ❤️ سلام بر تو هنگامی که بر می خیزی سلام بر تو زمانی که می شینی🌱
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 آره بابا، زمان شاه انقدر خوب بود همه دارا بودن، حیف... 🔴 👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
خیلی زود، دیر می‌شود! رسیدن به لشگر امام هم از این قاعده مستثنیٰ نیست! ※ کمی تعجیل می‌باید! شاید بسیار کمتر از آنچه در ذهن ماست، زمان باقی مانده باشد. @Ostad_Shojae
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ﷽ 🍃🍂🌺🍃 🌺 ❗️بعضی از مردم فکر می‌کنن که چون دارن نماز می‌خونن، دیگه لازم نیست جواب سلام دیگران رو بدن. 📛 درحالی‌که این درست نیست. ✍️ جواب سلام همیشه واجبه؛ حتی اگه مشغول نمازم باشی، واجبه؛ حتی اونی که سلام می‌کنه، بچه هم باشه، بازم واجبه. ✌️ علاوه بر این: 1️⃣ باید جواب سلام رو فوری داد🏃‍♂️ 2️⃣ حتی اگه نامحرم هم سلام کنه، باید جواب داد 3️⃣ جواب سلام کسی که از روی مسخره یا شوخی سلام می‌کنه، واجب نیست😜 4️⃣ موقع جواب‌دادن در نماز: 📚 آیات عظام رهبری و نوری: باید حتماً کلمه «سلام» رو اول بگین؛ مثلاً بگین «السَّلامُ عَلَیکُم» یا «سَلامٌ عَلَیکُم»، نه این‌که بگین «عَلَیکُمُ السَّلام». 📚 آیات عظام سیستانی، وحید و مکارم: همون‌طوری که بهتون سلام کردن، جواب بدین؛ مثلاً اگه گفته «سلامٌ علیکم»، جواب بدین «سلامٌ علیکم»؛ اگه گفته «السّلام علیکم»، بگین «السّلام علیکم»؛ و اگه گفته «علیکم السّلام»، بگین «علیکم السّلام» (سیستانی: احتیاط مستحب). ⭕️ نکته: آیت‌الله وحید علاوه بر مطلب بالا، احتیاط واجب دارن که اگه گفت «علیک السلام»، بگین «سلام علیک». 🔺 توضیح‌المسائل مراجع، م۱۱۴۱، ص۶۴۶. ⬅️ احکام به زبان خیلی ساده 🌺 @ahkam_yar 🍃🍂🌺🍃 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹سهم : خطبه ۲۴۱ تا خطبه ۲۳۷ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : در این سخنرانی یاران را به جهاد دعوت می کند. 🔹تشويق برای جهاد 🔻خدا شکرگزاری را بر عهده شما نهاده و امر حکومت را در دست شما گذارده و فرصت مناسب در اختيارتان قرار داده است، تا برای جايزه بهشت با هم ستيز کنيد. پس کمربندها را محکم ببنديد و دامن همّت بر کمر زنيد که به دست آوردن ارزش های والا با خوش گذرانی ميسّر نيست. چه بسا خواب های شب که تصميم های روز را از بين برده و تاريکی های فراموشی که همّت های بلند را نابود کرده است. و درود خداوند بر سرور ما محمد(صلی الله علیه و آله)، پيامبر خدا و بر خاندانش، چراغ های روشنی بخش و رشته های محکم الهی و سلام فراوان بر آنها باد. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄ 📜 : در سال ۳۵ هجری وقتی عثمان محاصره شد، ابن عباس را فرستاد که علی (علیه السلام) در مدینه نباشد و به باغات ینبع، "محلی در اطراف مدینه" برود که مردم به نام او شعار ندهند. امام رفت، وقتی احتیاج شدید به یاری داشت، پیغام داد و امام (علیه السلام) به مدینه برگشت. دوباره ابن عباس را فرستاد که علی (علیه السلام) از مدینه خارج شود، امام فرمود: 🔹نكوهش از موضع گيری ها ناروای عثمان 🔻ای پسر عباس! عثمان جز اين نمی خواهد كه مرا سرگردان نگه دارد، گاهی بروم و زمانی برگردم، يك بار پيغام فرستاد از مدينه خارج شوم، دوباره خبر داد كه باز گردم، هم اكنون تو را فرستاده كه از شهر خارج شوم. بخدا سوگند، آنقدر از او دفاع كردم كه ترسيدم گناهكار باشم. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : در این خطبه از جایگاه خاندان پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) سخن می گوید. 🔹فضائل اهل بيت پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم ) 🔻خاندان پيامبر(صلی الله علیه و آله) مايه حيات دانش و نابودی جهل اند. بردباری شان شما را از دانش آنها خبر می دهد و ظاهرشان از صفای باطن و سکوتشان از حکمت های گفتارشان با خبر می سازد؛ هرگز با حق مخالفت نکردند و در آن اختلاف ندارند. آنان ستون های استوار اسلام و پناهگاه مردم می باشند. حق به وسيله آنها به جايگاه خويش بازگشت و باطل از جای خويش رانده و نابود و زبان باطل از ريشه کنده شد. اهل بيت پيامبر(صلی الله علیه و آله) دين را چنانکه سزاوار بود، دانستند و آموختند و بدان عمل کردند، نه آنکه شنيدند و نقل کردند، زيرا راويان دانش بسيار امّا حفظ کنندگان و عمل کنندگان به آن اندکند. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ @nahjolblage_urmi
🌹سهم : خطبه ۲۴۱ تا خطبه ۲۳۷ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : درباره حَكمين دو داور عراق و شام و نکوهش کوفیان فرمود: 1⃣ وصف شاميان 🔻شاميان درشت خويانی پست، بردگانی فرومايه اند كه از هر گوشه ای گرد آمده و از گروههای مختلفی تركيب يافته اند، مردمی كه سزاوار بودند احكام دين را بياموزند و تربيت شوند و دانش فرا گيرند و كارآزموده شوند و سرپرست داشته باشند و دستشان گيرند و آنها را به كار مفيد وادارند. آنان نه از مهاجرانند و نه از انصار و نه آنان كه خانه و زندگی خود را برای مهاجران آماده كرده و از جان و دل ايمان آوردند. 2⃣ نكوهش از انتخاب حكم 🔻 آگاه باشيد كه شاميان در انتخاب حكم، نزديك ترين فردی را كه دوست داشتند برگزيدند و شما فردی را كه از همه به ناخشنودی نزديكتر بود انتخاب كرديد، همانا سر و كار شما با عبدالله پسر قيس است كه می گفت: "جنگ فتنه است بند كمانها را ببريد و شمشيرها را در نيام كشيد". اگر راست می گفت پس چرا بدون اجبار در جنگ شركت كرد؟ و اگر دروغ می گفت پس متّهم است. برای داوری عبدالله ابن عباس را رو در روی عمروعاص قرار دهيد و از فرصت مناسب استفاده كنيد و مرزهای دوردست كشور اسلامی را در دست خود نگهداريد، آيا نمی بينيد كه شهرهای شما ميدان نبرد شده؟ و خانه های شما هدف تيرهای دشمنان قرار گرفته است. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📜 : در كار خير شتاب كنيد 🔹سفارش به نيكوكاری 🔻پس عمل نيكو انجام دهيد حال كه زنده و برقراريد، پرونده ها گشوده، راه توبه آماده و خدا فراریان را فرا می خواند و بدكاران اميدِ بازگشت دارند عمل كنيد پيش از آنكه چراغ عمل خاموش و فرصت پايان يافته و اجل فرا رسيده و در توبه بسته و فرشتگان به آسمان پرواز كنند. پس هر كسی با تلاش خود برای خود از روزگار زندگانی برای ايام پس از مرگ، از دنيای فناپذير برای جهان پايدار و از گذرگاه دنيا برای زندگی جاودانه آخرت توشه برگيرد، انسان بايد از خدا بترسد زيرا تا لحظه مرگ فرصت داده شده و مهلت عمل نيكو دارد، انسان بايد نفس را مهار زند و آن را در اختيار گرفته از طغيان و گناهان باز دارد و زمام آن را به سوی اطاعت پروردگار بكشاند. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ @nahjolblage_urmi
»»» آیه ی روز : ********** يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ انفال-27 ای کسانی که ایمان آورده‌اید! به خدا و پیامبر خیانت نکنید! و (نیز) در امانات خود خیانت روا مدارید، در حالی که میدانید (این کار، گناه بزرگی است)! ********** نکته ها: در شأن نزول این آیه آمده است: هنگامى كه مسلمانان به فرمان پیامبر صلى الله علیه وآله، یهود بنى قریظه را محاصره كردند، آنان پیشنهاد صلح وكوچ كردن به شام را دادند و پیامبر نپذیرفت و سعدبن معاذ را به داورى مأمور ساخت. یكى از مسلمانان همراه او به نام «ابولبابه» كه سابقه دوستى با آنان داشت، با اشاره به گلوى خود به آنان فهماند كه در صورت پذیرش حكمیّت سعدبن معاذ، همه كشته خواهید شد، جبرئیل این اشاره را به پیامبر صلى الله علیه وآله خبر داد. پس از آن ابولبابه شرمنده از این خیانت، خود را به ستون مسجد پیامبر بست و هفت شبانه روز چیزى نخورد، سرانجام خداوند توبه اش را پذیرفت. (482) شأن نزول دیگرى نیز بیان شده كه در جنگ بدر، بعضى از مسلمانان نامه اى به ابوسفیان نوشتند و از نقشه ى پیامبر صلى الله علیه وآله به او خبر دادند، ابوسفیان هم از مشركان مكّه درخواست كمك كرد كه هزار نفر براى جنگ بدر به راه افتادند. (483) در فرهنگ قرآن، امانت مفهوم وسیعى دارد و تمام شئون زندگى سیاسى، اجتماعى و اخلاقى را شامل مى شود از جمله: الف: تمام نعمت هاى مادّى و معنوى مثل مكتب، قرآن، رهبر، فرزند وآب وخاك. ب: اهل بیت پیامبر علیهم السلام. (484) ج: هم خودمان، امانت براى خویشتنیم، چنانكه در آیه ى دیگر مى خوانیم: «انّكم كنتم تختانون أنفسكم» (485) و هم جامعه براى ما. د: انفال، غنائم، خمس، زكات و اموال عمومى. (ورود آیه در سوره انفال وغنائم جنگ بدر) ه : امام باقر علیه السلام فرمود: احكام دین، فرائض و واجبات الهى، امانت است. (486) و: حكومت ومسئولیّت. بنابراین نافرمانى و ادا نكردن حقوق و وظایف خود در ارتباط با این امانت ها، خیانت است، چنانكه ابن عبّاس مى گوید: هركس چیزى از برنامه هاى اسلامى را ترك كند، یك نوع خیانتى به خدا و پیامبر مرتكب شده است. (487) همان گونه كه پیشى گرفتن ناصالحان بر صالحان در مسئولیّت هاى اجتماعى، خیانت به خدا و رسول و مسلمانان است. پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله فرمودند: كسى كه در امانت خیانت كند در حقیقت منافق است، هرچند روزه بگیرد و نماز بخواند و خود را مسلمان بداند. و امام صادق علیه السلام فرمودند: نماز و روزه ى مردم شما را نفریبد، زیرا گاهى همه ى آنها از روى عادت است. مردم را با راستگویى و اداى امانت امتحان كنید و بشناسید. (488) خیانت نكردن در امانت از وظا ********** پیام ها: - خیانت، با ایمان سازگار نیست. لازمه ى ایمان، امانت دارى است. «یا ایها الّذین آمنوا لاتخونوا» - گاهى یك اشاره به سود دشمن، خیانت است. (با توجّه به شأن نزول اوّل) - افشاى اسرار نظامى، خیانتى زشت است. (با توجّه شأن نزول دوّم آیه) - خیانت به پیامبر، خیانت به خداوند است. «لاتخونوا اللّه و الرّسول» («لاتخونوا» در مورد خدا وپیامبر با هم آمده ودر مورد سایر مردم باز تكرار شده است.) - خیانت به خدا و رسول، خیانت به خود است و زیان آن به خود انسان باز مى گردد. «لاتخونوا اللّه والرّسول وتخونوا اماناتكم» (طبق این معنى كه با ظاهر آیه سازگار است، تقدیر گرفتن كلمه ى «لا» در «تخونوا اماناتكم»، نیازى نیست.) - امانت مردم به منزله ى امانت خود ما و خیانت به آن خیانت به خودمان است. «لا تخونوا... تخونوا اماناتكم» - خیانت، فطرتاً زشت و محكوم است. «و انتم تعلمون» - خیانت هاى آگاهانه، خطرناك است. «و تخونوا اماناتكم و انتم تعلمون» (هم به زشتى خیانت آگاهید و هم پیامدهاى بد آن را مى دانید) **********