eitaa logo
صفرنامه
1.9هزار دنبال‌کننده
288 عکس
129 ویدیو
601 فایل
(اوست نشسته بر نظر، من به کجا نظر کنم) «کانال ارتباطی و پشتیبان علمی دروس تفسیری و معارفی». ارتباط با مدیر کانال @Hosseinsafari1350 لینک پشتیبان فایل های بارگذاری شده در پیام رسان سروش sapp.ir/safarnamehh
مشاهده در ایتا
دانلود
روش برداشت از سوره.xmind
987.4K
❇️ویژه قرآن پژوهان ستاد تفسیر قرآن کریم 👌لطفا نرم افزار نسخه ویندوز xmind2021 را نصب کنید تا فایل باز شود.
⬆️منابع آزمون پایان ترم اول مرکز تخصصی مهارت های بیان تفسیر در ستاد تفسیر ⬆️
تفهیم نماز.pdf
1.82M
نسخه تکمیل شده pdfتفسیر و تفهیم اذکار و سوره های نماز.
نفلیه شهید اول رحمه الله در سه هزار مستحب نماز.pdf
643.7K
❇️نسخه ویرایش شده کتاب شریف «النفلیه شهید اول» این کتاب مجموعه ایی است کامل از آداب و مستحبات نماز ✅متن درسی دوره تربیت مدرس نماز https://eitaa.com/safarnamehh
_ فرهنگی غیر قابل توجیه و بدون توضیح
modaser7+.mp3
8.35M
سوره مدثر 🌙جلسه هفتم 🔷سه قسم پی در پی در بیان عظمت قرآن و قیامت ⚡️آیه ای تکان دهنده در سوره 💫اصحاب الیمین سعادتمندانی که در این دنیا ملاززم با خوبان و خوبی ها 🕌مسجد شهید بهشتی https://eitaa.com/safarnamehh
«کاری کنید که وقتی کسی شما را ملاقات می‌ کند احساس کند که یک ‌شهید را ملاقات کرده است » https://eitaa.com/safarnamehh
اول ماه رجب 🌙امشب را دریابید اهل بیت(ع) امشب را توصیه به احیاء داشتند و اعمال فراوانی در امشب وارد است ولی متاسفانه لیلة الرغائب که از مناسبتهای مجعول از اهل سنت است و در منابع ما نیز ارخنه کرده و رسانه ها نیز برآن نام جعلی «شب آرزوها » نهادند در مقابل شب اول رجب - که اولین شب از بهار عبادت است - جعل کردند تا امشب را تحت الشعاع قرار دهند. 🤲به خصوص دعا برای پیروزی جبهه مقاومت و جوانمردان شجاع یمن وبیدارشدن کشورهای خواب 😮‍💨و بی غیرت عرب منطقه. اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاکله نماز در قرآن.pdf
4.45M
نماز در قرآن 🔷نسخه pdf تفسیر آیات نماز 🌙مسیر نماز در تفسیر موضوعی و ترکیب تنزیلی و ترکیب ترتیبی 👌ویژه دانش پژوهان تخصصی معارف نماز
شاکله نماز در قرآن .xmind
1.01M
🔷نسخه xmind به صورت دسته بندی شده ⚡️جهت اجرای فایل نرم افزار xmind 2021 را نصب کنید
هدایت شده از صفرنامه
شاکله نماز در قرآن .xmind
1.01M
🔷نسخه xmind به صورت دسته بندی شده ⚡️جهت اجرای فایل نرم افزار xmind 2021 را نصب کنید
bardasht6+.mp3
11.05M
برداشت ازآیات 🔷جلسه ششم 🔶شیوه عنوان گذاری آیات ⭐️راههای کشف نقاط ثقل آیات ☀️مجمع عالی تفسیر https://eitaa.com/safarnamehh
bardasht7+.mp3
10.16M
برداشت ازآیات 🔷جلسه هفتم 🔶گام دوم: کشف معانی ثانویه(اشارات) 👌برداشت معانی اصطلاحات و اغراض آیات ⭐️مجمع عالی تفسیر https://eitaa.com/safarnamehh
💠 چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟ 🔹 از امام (ع) پرسیدند: چرا از نظر رزق وضعشان ضعیف است؟ فرمود «أليس العقل رزقاً؟» 🔸 شما دلتان می خواهد بساط عالَم بر ظلم باشد؟ کسی زحمت بکشد و درس بخواند هم عالم بشود و هم از آن طرف رایگان مال گیرش بیاید؟ این نیست که کسی که درس خوانده به او چیز دیگری بدهند! شما دادی، یک کالا و برلیانی گرفتی که با تو می آید و تو را هم همه جا حفظ می‌کند. آن بیچاره عمرش را داده گیرش آمده و می‌گذارد و می‌رود. چرا «فلک به مردم نادان دهد زمام مراد!» 🔹مبادا اینها طلبه ای را بلرزاند. فرمود اگر خواستی خودت را بسنجی، با بازاری نسنج. خود را با متکاثر نسنج؛ تو " داری، کوثر را با کوثر می‌سنجند؛ کوثر را که با تکاثر نمی‌سنجند. بله سرمایه‌دارها بر اساس (ألهاکم التكاثر) باید یکدیگر را با خودشان بسنجند؛ اما کوثر را با کوثر می‌سنجند. فرمود: اگر حوزه یا دانشگاه خواستند خودشان را بسنجند، باید با بسنجند همین. با بازاری نسنجند. 🔸 فرمود آنجا که سخن از توزین و توزیع و ارزیابی است، «توزن دماء الشهداء و مداد العلماء»؛ این کوثرها را با هم می سنجند. آن مرکّب عالم با خون شهید؛ خون این شهید با مرکّب عالم؛ اینها هر دو کوثرند، کوثرها را با هم بسنجید. تازه گفتند در آن کوثر، مداد عالم است، یا لااقل معادل است. 📚 خطبه‌های نماز جمعه آیة الله آملی (حفظه الله) ۱۳۸۰/۳/۴ https://eitaa.com/safarnamehh
حدیث لیله الرغائب.pdf
474.3K
👆👆👆👆 ✍ بررسی سندی حدیث لیلة الرغائب با توجه به نظر فقهای معاصر 📚📚 ✨✨✨
دنیا مثل سایه است اگر دنبالش بدوی ازت فرار میکنه اگر ازش فرار کنی دنبالت می دود. شهیدی که از شهرت فرار ی بود وخدا تصویر شهادت او را تصویر شاخص شهادت قرار داد. امیر حاج امینی
modaser9+.mp3
7.04M
سوره مدثر 🔶جلسه نهم 🔷گفتگوی بهشتیان با دوزخیان در قرآن ⚡️عوامل شومی 🕌مسجد شهید بهشتی https://eitaa.com/safarnamehh
modaser10+.mp3
5.27M
سوره مدثر 🔷جلسه دهم(آخر) 🔶نتیجه گیری از سوره ⚡️چرا از کفار تشبیه به گره خر شده است ⭐️مهمترین عامل اعراض از قرآن 🕌مسجد شهید بهشتی https://eitaa.com/safarnamehh
entekhab+.mp3
1.01M
# انتخابات ❓در انتخابات شرکت کنیم یا نه؟ 🙏آیا به مردم التماس کنیم که شرکت کنند یانه؟ 🧭انتخابات میزان و معیار است عقلانیت شخص است 💞ویژه ترین امت که همه گونه وقایع را دید. https://eitaa.com/safarnamehh
بنویسید بردگان اسرائیل بخوانید اگر این ۲۵ هزارتا، پروانه بودن، واکنش دولت‌های چگونه می بود؟! نه اسراییل رو از ورزش حذف کردن، نه تحریمش کردن و نه حتی سفارت بستن ونه... لعنت به این دنیا و حکومت‌هایی که برده صهیونیسم شده اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از صفرنامه
Rajab+.mp3
1.87M
✅رجب ماه بارش رحمت
مژده❤️ روحانی قلابی انگلیسی رد صلاحیت شد
علی را وصف در باور نیاید زبان هرگز ز وصفش بر نیاید علی تر کیبی از زیباترین هاست علی تلفیقی از شیواترین هاست علی (راز شگفت) روز آغاز علی یعنی سبکبالی و پرواز زبان عشق را گویاترین بود طریق درد را پویاترین بود دل دریایی اش دریای خون بود ضمیرش چون شهادت لاله گون بود صداقت از وجودش رشک می برد اصالت از حضورش غبطه می خورد صلا بت ذره ای از همتش بود شجاعت در کمند هیبتش بود فصاحت در زبانش موج می زد کلامش تکیه را بر اوج می زد غبار عشق خاک کوی او بود عبیر و مشک مست از بوی او بود علی با درد غربت آشنا بود علی تنها ترین مرد خدا بود علی در آستین دست خدا داشت قدم در آستان کبریا داشت نوای عشق از نای علی بود اذان سرخ، آوای علی بود شهادت از وجودش آبرو یافت شهادت هر چه را دارد از او یافت علی سوز و گدازی جاودانه است علی راز و نیازی عاشقانه است طپش در سینه اش حرفی دگر داشت حدیث خوردن خون و جگر داشت شگفتا عشق از او وام گیرد محبت آید و الهام گیرد توان در پیش پایش ناتوان است فصاحت در حضورش بی زبان است خطر می لرزد از تکرار نامش سفر گم میشود در نیم گامش یورش از ذوالفقارش بیم دارد تهاجم صحبت از تسلیم دارد علی را از گِلِ (لا) آفریدن برای عشقِ، مولا آفریدن سخن هر چند گویم ناتمام است سخن در حد او سودای خام است زدریا قطره آوردن هنر نیست زبانم را توانی بیشتر نیست
شبی در محفلی ذکر علی بود شنیدم عاقلی فرزانه فرمود: اگر دوزخ به زیر پوست داری نسوزی گر علی را دوست داری اگر مهر علی در سینه ات نیست بسوزی گر هزاران پوست داری...
امیر المومنین علی علیه‌السلام فرمودند: 🔶 هر کس فرصتی را از زمانش به تاخیر اندازد مطمئن باشد که آن را از دست می‌دهد.. شب نیمه ماه رجب از شبهای با فضیلتی است که احیاء و در روزآن روزه وارد است. التماس دعا
✅دوستانی که موفق به عمل ام داوود هستند 🔵جهت بهره مندی بیشتر از این حجم سوره ها به چند نکته توجه فرمایید: ۱.جهت یابی سوره ها ؛چه سری در انتخاب این سورها نهفته است که حضرت این سوره‌ها را توصیه فرموده اند. ۲.موقعیت یابی سورهها؛ با موقعیت شناسی سوره ها آیات محوری سوره ها و جذابیت سوره ها رانیز رد یابی وپیگیری کنید. ۳.در این سوره‌ها چه موضوع و آیه ومطلب ویژه آیی است که این سوره را از دیگر سوره‌ها متمایز کرده و سوره منحصر بفرد شده است. ۴. آیات برگزیده از هر سوره ایی رافراموش نکنید.خدا این آیات را برای ما نشان کرد ما این آیات را در دلهای خود بنشانیم ۵.موفقین به این سفره ای که امروز برای ما تدارک دیده اند سرشار و سرمست و سرافرازوسر بلند باشید. التماس دعابرای فرج امام زمان(عج)
✅محتواى قرآن: خدا و انسان‏ در قرآن دو كلمه بيشتر نيامده است : ❇️اللّه و هو الحق سبحانه و تعالى، ❇️ انسان، و ساير معاني و معارف و حقايق هر چه هست يا در باره اسماء حسناي خداى‏ سبحان و مظاهر اسماء و صفات و أفعال حضرت حق تعالى بوده، و يا مربوط به افراد و مراتب انسان و در باره سير تكاملى او صعودا و نزولا و يا از قبيل درجات و دركات انسانى و يا در مورد ساير شئون و عوالم انسان است، و آيات مربوط به أنبياء عليهم السّلام و افراد شيطاني در مقابل آنان و نيز مباحث مربوط به نبوّت و ولايت و معاد و اخلاق و احكام و همه براى انسان و مربوط به انسان است. و از آنجا كه انسان مظهر أسمّ جلال و جمال الهى مى‏باشد بنابر اين قرآن فقط يك كلمه دارد ⭐️ و آن حقّ تعالى و مظاهر او، و هو الأوّل و الآخر و الظاهر و الباطن. و بدين جهت همه جميل و زيبا خواهند بود، 🌙عالم: نظام أحسن، 🌙قرآن: أحسن الحديث، 🌙 انسان: أحسن المخلوقين. و اين سه واحد: يك حقيقت بيش نيستند چه اينكه قرآن صورت كتبي انسان و عالم است، و عالم صورت تكويني انسان و قرآن است، و انسان صورت نفسي عالم و قرآن است: 🔶الرَّحْمنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ خَلَقَ الْإِنْسانَ بنا بر آنچه گفته آمد، در عالم و انسان و قرآن جز او را نبايد ديد و جز او را نمى‏شود يافت و جز او را نمى‏شود خواند، يا هو يا من لا هو إلّا هو. منبع:تفسير المحيط الأعظم و البحر الخضم، سید حید آملی ج‏1، ص: 136