eitaa logo
صفرنامه
1.9هزار دنبال‌کننده
286 عکس
128 ویدیو
598 فایل
(اوست نشسته بر نظر، من به کجا نظر کنم) «کانال ارتباطی و پشتیبان علمی دروس تفسیری و معارفی». ارتباط با مدیر کانال @Hosseinsafari1350 لینک پشتیبان فایل های بارگذاری شده در پیام رسان سروش sapp.ir/safarnamehh
مشاهده در ایتا
دانلود
انسانی حجاب یک مسأله کاملا انسانی است نه اسلامی دین اسلام آن را تأسیس نکرد بلکه تأیید و تکمیل کرد. آنکه تعهد به حجاب ندارد در شخصیت انسانی خود باز بینی کند. فتأمل جیدا https://eitaa.com/safarnamehh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترین مجاز فرزندان ما را چه کسی تربیت میکند ؟‌‎ ✅استعمار پول تورا نمی گیرد عقل تورا می گیرد. وقتی بی عقل شدی خرش میشی https://eitaa.com/safarnamehh
عاقبت استعمار عقل ها https://eitaa.com/safarnamehh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبوری در برابر امر ولی خدا دوچیز را می خواهد: یاشهود تمام یا عشق ممتحن 22 تیر سالروز رحلت آیت للهی که حجت الاسلام واقعی بود https://eitaa.com/safarnamehh
🎧 مجموعه پادکست‌های وارثان حسین (سلام‌الله‌علیه) 🔰 تحلیلی متفاوت از ⭕️ واقعه‌‌ی عظیم عاشورا 📻 همراه با ذکر مصیبت، 🎙 با بیان گرم استاد علی‌صفایی‌حائری 📥 برای دریافت هر قسمت کلیک نمایید 🌙 شب اول 🌙 شب دوم 🌙 شب سوم 🌙 شب چهارم 🌙 شب پنجم 🌙 شب ششم 🌙 شب هفتم #️⃣ ▪️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
علامه طهرانی در کتاب روح مجرد می نویسد: مرحوم آقا سیّد ضیاء الدّین دُرّیّ یکی از وعّاظ و اهل منبر درجه اوّل طهران و استاد علوم معقول بودند؛ و اینک متجاوز از سی سال است که فوت کرده ‏اند. حقیر در پای منبر ایشان کراراً بوده ‏ام؛ مسلک حِکَمی و عرفانی در منبر داشت و بیانش جالب و منبرش محقّقانه بود. در شب سوّم ربیع الثّانی یک هزار و چهارصد و دوازده هجریّه قمریّه، أخ‏الزّوجه حقیر: حجّه الاسلام آقای حاج سیّد حسن معین شیرازی دامت‏ معالیه در بنده منزل در مشهد مقدّس بودند، و از ایشان خواب جالبی را نقل نمودند که ذکرش مقرون به لطف است: معمولًا در طهران، هر واعظی را که برای یک دهه برای منبر رفتن در مجلسی دعوت می کردند، در شب آخر وی را برای همان دهه از سال دیگر نیز دعوت می ‏نمودند. در آخرین سالی که مرحوم دُرّی در قید حیات بود، یک شب از دهه محرّم (شب هشتم یا نهم) جوانی از ایشان قبل از منبر سوال می کند که: مراد از این شعر چیست؟: مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ چراکه وعده تو کردی و او بجا آورد (۳) مرحوم درّی می گوید: جواب این سوال را در بالای منبر می دهم تا برای همه قابل استفاده باشد. ایشان در فراز منبر از قضیّه نهی آدم أبو البشر از خوردن گندم و داستان نان جوین خوردن أمیر المؤمنین علیه السّلام را در تمام مدّت درازای عمر بیان می ‏نماید و حتّی اینکه آن حضرت در تمام مدّت عمر ابداً نان گندم نخورد و از نان جوین سیر نشد. (روایت نخوردن گندم در تمام عمر، اختصاص به رسول الله دارد که چون از أمیرالمؤمنین علیه السّلام می‏ پرسند که: عائشه روایت می کند که: رسول خدا در تمام عمر یک شکم نان گندم نخورد، حضرت می فرماید: عائشه دروغ می گوید؛ رسول خدا در تمام مدّت عمر نان گندم نخورد، و از نان جو یک شکم سیر نخورد- انتهی.البتّه شکّی نیست که أمیر المؤمنین علیه السّلام هم تأسّی به رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم دارد و نان گندم نخورده است، همان طور که از أخبار استفاده می‏شود؛ و امّا این غیر از مضمون روایت سابق است.) و سپس می گوید: مراد از شیخ در این بیت، حضرت آدم علی نبیّنا و آله و علیه السّلام است‏ که وعده نخوردن از شجره گندم را در بهشت داد ولی به آن وفا نکرد و از امر خداوند سرپیچی نمود و گندم را تناول کرد. و مراد از پیر مغان حضرت أمیرالمؤمنین علیه السّلام است که در تمام مدّت عمر نان گندم نخورد و وعده عدم تناول از شجره گندم را او ادا کرده و به اتمام رسانید. این مجموع تفسیر این بیت بود که وی بر سر منبر شرح داد و منبرش را خاتمه داد.قبل از پایان سال، مرحوم درّی فوت می کند؛ و لهذا در سال بعد، در دهه محرّم در آن مجلس مَدعُوّی که باید حضور داشته باشد، نمی ‏تواند شرکت نماید. درست در سال بعد در دهه محرّم در همان شبی که این جوان سوال را از مرحوم درّی می کند، وی را در خواب می ‏بیند که: مرحوم درّی به نزد او آمد و گفت: ای جوان! تو در سال قبل در چنین شبی از من معنی این بیت را پرسیدی و من آن‏طور پاسخ گفتم. امّا چون بدین عالم آمده‏ ام، معنی آن، طور دیگری برای من منکشف شده است: مراد از شیخ حضرت إبراهیم علیه السّلام است و مراد از پیر مغان حضرت سیّد الشّهداء علیه السّلام؛ و مراد از وعده، ذبح فرزند است که حضرت إبراهیم بدان امر خداوند وعده وفا داد، امّا حقیقت وفا را حضرت أباعبدالله الحسین علیه السّلام در کربلا به ذبح فرزندش حضرت علیّ أکبر علیه السّلام انجام داد. فردای آن شب، این جوان در آن مجلس معمولی همه ساله مرحوم درّی می‏آید و این خواب خود را بیان می کند و معلوم است که با بیان این خواب چه انقلابی در مجلس روی داده است.
✅بیش از اینکه سراغ زخم شهدا برویم نگاهی نیز به رسم شهدا کربلا کنیم. 🔴هر روضه ای رازی دارد . 🟢همچون زینب کبرا که برای اینکه چند لحظه عمر ولی خدا به دنیا بیشتر باشد از فرزندانش گذشت ما چند دقیقه باعث تعجیل ظهور ولی خدا شدیم. 🟢همچون قاسم که می شود در نوجوانی هم به عین الیقین رسید و لقا الله را شیرین تر از عسل نه تنها دید بلکه چشید و با بلای عظیم قد کشید 🟢همچون علی اکبر که در کربلا پیامبر مجسم شد بر لشکر. 🟢همچون علی اصغر که حسین (ع) حاضر شد برای باز کردن باب توبه که شاید ته مانده وجدانی در درون انسانی باشد از کودک شیرخواره اش خرج کند. 🟢همچون عباس که بار زمین مانده و خصوصی ترین حاجت ولی خدا را عهده دار میشود وآن آوردن آب است 👌وظیفه ما انجام کارهایی است که برزمین مانده و کسی آن را برنمی‌دارد. یاحسین https://eitaa.com/safarnamehh
m7+.mp3
7.59M
حسینی 🌙روز هفتم 1446 ⭐️آیاتی که آلام را آرام می کند 💫راز دارترین جام بلای کربلا 🕌حسینیه میرزا اسماعیل اربابی https://eitaa.com/safarnamehh
هدایت شده از صفرنامه
Rasol8+.mp3
5.13M
قرآن در عاشورا 🟢علی اکبر عَلَم حقانیت 🕋ظهور آیات 26-29 فرقان در کربلا 🔵ما چقدر شبیه رسول خدا هستیم 👌 اهل بیت چقدر مشتاق ما هستند 🌙روز هشتم محرم 1402 🕌حسینیه میرزا اسماعیل اربابی https://eitaa.com/safarnamehh
هدایت شده از صفرنامه
sabet9+.mp3
3.87M
قرآن در تاسوعا 🟢بالقول الثابت 🔵ویژگی های حضرت عباس 🌙نهم محرم 1402 🕌حسینیه اربابی
m8+.mp3
6.15M
حسینی 🌙 روز هشتم1446 ⭐️ راز روضه علی اکبر ✅ چه کنیم ولی الله مشتاق ما شود 🟡 راز آب خواستن علی اکبر 🕌 حسینیه میرزا اسماعیل اربابی https://eitaa.com/safarnamehh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب تاسوعا شب خواسته های بزرگ آدمهای بزرگ خواسته هاشون هم بزرگ است
✅چگونه عباس، عبد صالح، ابوفاضل، صاحب اللواء، قمر بنی هاشم شد. جریان برادر ولی خدا شدن در حکمت ۲۸۹
هدایت شده از صفرنامه
bala10+].mp3
3.83M
بلای گودال 🔵جواب قرآن در گودال قتله گاه ⭐️گودال قتله گاه دریای بلا شد 🍃حسینیه میرزا اسماعیل اربابی
هدایت شده از صفرنامه
مشهوره در تاریخ نگاری واقعه عاشورا از زمان صفویه و قاجاریه و تا معاصرین بیشتر جنبه احساسی یافته و از ظن و ذوق در آن آمیخته شده که گاها بعضی از آن موارد با عقل نیز سازگار نیست در این نوشتار به نمونه های از مقتل حضرت عباس سلام الله علیه اشاره می کنیم: 🔹 نکات قابل توجه در مورد ذکر مصیبت حضرت عباس علیه السلام: ⬅️ برخی موارد که اخیرا مشهور شده وفاقد مستند است: ❗️ بوسیدن دست های قطع شده حضرت عباس علیه السلام توسط اباعبدالله الحسین علیه السلام ❗️ اصابت تیر به چشمان حضرت عباس علیه السلام ❗️ درخواست حضرت عباس علیه السلام از اباعبدالله علیه السلام برای زدودن خون ها از چشم جهت رؤیت مجدد امام حسین علیه السلام ❗️ کشتن بیست و پنج هزار نفر توسط حضرت عباس علیه السلام ❗️ بازگشت اباعبدالله علیه السلام به خیام و خواباندن خیمه حضرت عباس علیه السلام به نشانه شهادت ایشان ❗️ فرود آمدن حضرت عباس علیه السلام در آغوش حضرت زهراء سلام الله علیها و برادر صدا کردن امام حسین علیه السلام به این جهت که حضرت زهراء سلام الله علیها به ایشان پسرم گفته اند ❗️ وصیت حضرت علی علیه السلام به ایشان در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان مبنی بر ننوشیدن آب در کربلاء در حال تشنگی امام حسین علیه السلام ❗️ درخواست از امام حسین علیه السلام برای عدم بازگرداندن بدنشان به خیام تا زمان زنده بودن
هدایت شده از صفرنامه
✅ذکر مصیبت کربلا از زبان لسان الغیب رندان تشنه لب را آبي نمي دهد کس گويي ولي شناسان رفتند از اين ولايت در زلف چون کمندش اي دل مپيچ کان جا سرها بريده بيني بي جرم و بي جنايت چشمت به غمزه ما را خون خورد و مي پسندي جانا روا نباشد خون ريز را حمايت
بلند مرتبه شاهی و پیکرت افتاد همین که پیکرت افتاد خواهرت افتاد تو نیزه خوردی و یک مرتبه زمین خوردی هزار مرتبه زینب، برابرت افتاد همین که از طرف جمعیت دو تا چکمه رسید اول گودال، مادرت افتاد تو را به خاطر دِرهم چه دَرهمت کردند چنان که شرح تن تو به آخرت افتاد
m9+.mp3
7.46M
حسینی 🌙روز نهم 1446 ⭐️چگونه عباس،‌ابالفضائل،‌عبد صالح، قمر بنی هاشم شد 🟡مرام عباس در حکمت 289 نهج البلاغه 🕌 حسینیه میرزا اسماعیل اربابی https://eitaa.com/safarnamehh
n9+.mp3
3.31M
✅روضه قمر بنی هاشم در حسینیه میرزا اسماعیل https://eitaa.com/safarnamehh
هدایت شده از صفرنامه
AUD-20220809-WA0003.mp3
7.01M
✅آخرین نفس های مرحوم حسن صفری برای ارباب بی کفن(ع)
(امشبی را شه دین در حرمش مهمان است ، مکن ای صبح طلوع) (ظهـر فردا بدنش زیر سـم اسبان است ، مکن ای صبح طلوع) دفتـر عمـر حسـیـن در ورقِ پایان است ، مکن ای صبح طلوع این شـبِ آخر عمـر شه مظلومان است گوشه ای چهرة مردان خدا خندان است روی لب صوت خوش و زمزمة قرآن است دیـدة اهـل حرمخانـه ولی گریان است مکن ای شمـس فروزنده طلوعـی دیگر تا نمایـان نشـود صبـحِ شروعـی دیگر همه مشـغـول نمازنـد و رکوعـی دیگر فکـر مـیـدان جهادنـد و فروعـی دیگر (امشبی را شه دین در حرمش مهمان است ، مکن ای صبح طلوع) میزبان در شب آخر شده همچون مهمان فکـر صحـرای بلا باشـد و بـزم میدان شوق رفتـن به دل افکنده به اوج ایمان که سر و جان بسپـارد به هـوای پیمان مثـل پروانـه ، همه گرد رخ یک شَمعـند دور تا دور حسین اهل و عیالش جَمعـند کودکانی که در این غصّه کثیـر الدَمعـند گوش بر صحبـت بابا و سـراپا سَمعـند دفتـر عمـر حسـیـن در ورقِ پایان است ، مکن ای صبح طلوع https://eitaa.com/safarnamehh
امشب شهادت نامه ی عشاق امضا می شود فردا ز خون عاشقان این دشت دریا می شود امشب کنار یکدگر بنشسته آل مصطفی فردا پریشان جمعشان چون قلب زهرا می شود امشب صدای خواندن قرآن به گوش آید ولی فردا صدای الامان زین دشت برپا می شود امشب کنار مادرش لب تشنه اصغر خفته است فردا خدایا بسترش آغوش صحرا می شود امشب که جمع کودکان در خواب ناز آسوده اند فردا به زیر خارها گمگشته پیدا می شود امشب رقیه حلقه ی زرین اگر دارد به گوش فردا دریغ این گوشوار از گوش او وا می شود امشب به خیل تشنگان عباس باشد پاسبان فردا کنار علقمه بی دست سقا می شود امشب بُوَد جای علی آغوش گرم مادرش فردا چو گل ها پیکرش پامال اعدا می شود امشب گرفته در میان، اصحاب، ثارالله را فردا عزیز فاطمه بی یار و تنها می شود امشب به دست شاه دین باشد سلیمانی نگین فردا به دست ساربان این حلقه یغما می شود امشب سر سرّ خدا بر دامن زینب بُوَد فردا انیس خولی و دیر نصارا می شود ترسم زمین و آسمان زیر و زبر گردد "حسان" فردا اسارت نامه ی زینب چو اجرا می شود
✅ذکر مصیبت کربلا از زبان لسان الغیب رندان تشنه لب را آبي نمي دهد کس گويي ولي شناسان رفتند از اين ولايت در زلف چون کمندش اي دل مپيچ کان جا سرها بريده بيني بي جرم و بي جنايت چشمت به غمزه ما را خون خورد و مي پسندي جانا روا نباشد خون ريز را حمايت