eitaa logo
کوله بار خدایی
140 دنبال‌کننده
59 عکس
8 ویدیو
0 فایل
روزانه دقایقی را در این کانال برای مسائل معنوی و رشد اخلاقی خودمون و دوستانمون میزاریم. خوشحال میشیم اگه همراه ما باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان @safiran_e_haqh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
_آثار و اهمیت حجاب *نشر این کلیپ باعث خشنودی حضرت ولیعصر(عج) می‌شود حتی به یک نفر. @safiran_e_haqh
حجاب را می توان مخفف : ح : حفاظت در برابر نگاه های شیطانی نامحرمان ج : جلوگیری از جلب توجه و خود نمایی بدن در بربر نامحرمان ا : آبروی زن ب : بهترین هدیه از طرف حضرت فاطمه (س) ____________________ و کلمه چادر را می توان مخفف : چ:چهره ا:آسمانی د:دختر ر:رسول الله(ص) دانست پس بیایید با دید مثبت و برداشت درست از مقوله حجاب و چادر محافظت کنیم. @safiran_e_haqh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏خبرنگار:خوشحالی اخوی،عملیات دیشب چطور بود؟ رزمنده:خیلی خوب شد حالت چطوره؟ خیلی خوبه،اول شب دستم قطع شده از مچ ولی با این دستم جنگیدم اونجوری مملکت و برای ما نگه داشتن... 😭😭 @safiran_e_haqh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عیدِ رمضان آمده ، یاران همه شادند دل در کفِ اربابِ خرد زان که نهادند تا جامِ طهوری بزنند از مِــیِ کوثر بر خاکِ درِ ساقیِ میخانه فتادند عید سعید فطر برهمه مسلمانان و (سفیران_حق کانال کوله بار خدایی )مبارک باد! @safiran_e_haqh
نماز عید فطر چگونه اقامه می‌شود؟ نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام (عج) واجب است و باید با جماعت خوانده شود، و در زمان ما که امام (عج) غایب است، مستحب بوده و می‌شود آن را با جماعت یا فرادی خواند. وقت نماز عید فطر و قربان از اوّل آفتاب روز عید تا ظهر است. در عید فطر مستحب است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کنند، و زکات فطره را هم بدهند، بعد نماز عید را بخوانند. رکعت اول نماز عید فطر نمازگزار در رکعت اوّل بعد از خواندن حمد و سوره (که سوره اعلی مرسوم است) باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود، بعد دو سجده به جا آورد و برخیزد. رکعت دوم نماز عید فطر در رکعت دوّم بعد از خواندن حمد و سوره (که سوره شمس مرسوم است) خوانده می‌شود و چهار تکبیر گفته می‌شود و بعد از هر تکبیر قنوت خوانده می‌شود و بعد از تکبیر پنجم به رکوع رفته و بعد از رکوع دو سجده به جا آورد و تشهّد و سلام گفته می‌شود. _خواندن هر دعایی در قنوت های عید فطر ممکن است ولی دعای مخصوص که در تصویر آمده مرسوم و مستحب است.و تعداد قنوتها ادایش واجب است. @safiran_e_haqh
رابطه معرفت، عبادت و محبت: در بحث روش تحصیل محبت خداوند، علاوه بر عنوان محبت به عنوان عبادت و اطاعت و معرفت نیز باید توجه نمود؛ زیرا این سه عنوان (معرفت، محبت و عبادت) کاملاً به هم مربوط اند و محبت ریشه در معرفت و عبادت دارد. این بحث از پیچیدگى خاصى برخوردار است؛ زیرا محبت نسبت به معرفت، گاهى قبل و گاهى بعد از آن قرار مى گیرد و همچنین، محبت نسبت به عبادت، گاهى قبل از آن و گاهى پس از آن قرار مى گیرد. به عبارت دیگر، گاهى محبت معلول معرفت است و گاهى علت آن و همچنین، محبت گاهى علت عبادت است و گاهى معلول آن. بنابراین براى روشن شدن بحث روابط این سه عنوان به مناسبت عید فطر طی امروز و فردا در پست های مختلف مورد بررسى قرار می گیرد تا دقیقا آشکار شود که جایگاه محبت در کجا است و عوامل و اسباب تحصیل و تحریک محبت خدا کدام است. @safiran_e_haqh
این مطلب را بادقت مطالعه فرمایید و تا شب اولین مورد بررسی یعنی رابطه معرفت و محبت را به نظرتان می‌رسانم.
۱.رابطه معرفت و محبت پرواضح است که محبت از جهتى فرع بر معرفت است، همانطور که نفرت که ضد محبت است نیز، ریشه در معرفت دارد. میل و نفرت انسان نسبت به چیزى ریشه در شناخت آن چیز دارد. انسان دوستدار زیبائى و گریزان از زشتى ها است و به هر مقدار که تحت جاذبه ى جمال چیزى قرار گیرد و زیبائى آن را درک نماید، نسبت به آن چیز علاقه نشان مى دهد. دوست داشتن و عاشق شدن انسان نسبت به کس یا چیزى که هرگز او را ندیده است و هیچگونه شناختى نسبت به او ندارد، کاملاً بى معنا است. انسان ابتدا مى شناسد و سپس طالب، محب و عاشق مى شود و معقول نیست کس که چیزى را ندیده و مزه ى آن را نچشیده است بگوید، دوست دارم یا ندارم. حتى نوع محبت هر کس نیز بستگى به نوع شناخت و نوع محبوبهاى او دارد. برخى آدمها حسى اند؛ شناخت آنها محدود به حس است و تنها مجذوب جمال طبیعت و زیبائى هاى حسى هستند و برخى علاوه بر حواس از ادراک عقلى نیز سود مى برند، این دسته از زیبائى هاى عقلى و مجرد نیز لذت مى برند و همین طور برخى ادراکات خیالى یا وهمى دارند. ایشان دوستدار صحنه هاى خیالى و یا معانى وهمى اند. مراتب ضعف و قوت محبت نیز بستگى به مراتب معرفت دارد، خصوصا نسبت به خداى متعال که بر هر مقدار درجه ى معرفت انسان بالا رود، به همان مقدار عشق و محبت او نیز اوج مى گیرد، به همین دلیل محبتى که انسان در ابتداى راه و در اثر معرفت علمى و ابتدائى تحصیل مى کند با محبتى که در انتهاى راه و در اثر معرفت حضورى و شهودى نصیب او مى شود یکسان و برابر نیست. «یرفع الله الذین آمنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات» @safiran_e_haqh
۲.رابطه محبت و عبادت عبادت گر چه نیاز اساسى به معرفت و ایمان دارد و با انگیزه ى ترس از جهنم و یا طمع به بهشت نیز برگذار مى شود؛ ولى عبادتى که انسان را به اوج قله ى انسانیت، کمال و قرب الهى مى رساند، تنها عبادتى است که برخاسته از محبت به خداى متعال باشد. امام صادق(ع) در روایتى فرموده اند: «{بندگان خداى سه گروه اند، گروهى عبادتشان از روى ترس است، ایشان بردگانند و گروهى عبادتشان از روى طمع است، ایشان مزدورانند و گروهى عبادتشان از روى محبت است، ایشان آزادگان اند. این گروه بهترین عبادت کنندگان اند» از نظر اسلام، ارزش اخلاقى عمل و عبادت و تأثیر سازنده ى آن، بستگى به آگاهى و آزادى دارد و دو عنصر ترس و طمع، دقیقا دو عامل تهدید کننده ى آزادى هستند. از این دیدگاه تنها کسانى که با انگیزه ى محبت عبادت مى نمایند از عوامل تهدید کننده ى ترس و طمع به دور هستند و عبادتشان کامل است. این روایت بسیار حکیمانه به خوبى بیان مى کند که چگونه عبادت حقیقى ریشه در محبت خدا دارد و انگیزه ى واقعى عبادت، محبت به خداى متعال است. @safiran_e_haqh