#حجاب
حجاب را می توان مخفف :
ح : حفاظت در برابر نگاه های شیطانی نامحرمان
ج : جلوگیری از جلب توجه و خود نمایی بدن در بربر نامحرمان
ا : آبروی زن
ب : بهترین هدیه از طرف حضرت فاطمه (س)
____________________
و کلمه چادر را می توان مخفف :
چ:چهره
ا:آسمانی
د:دختر
ر:رسول الله(ص)
دانست پس بیایید با دید مثبت و برداشت درست از مقوله حجاب و چادر محافظت کنیم.
@safiran_e_haqh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شهدا_شرمنده_ایم
#انتشار
خبرنگار:خوشحالی اخوی،عملیات دیشب چطور بود؟
رزمنده:خیلی خوب شد
حالت چطوره؟
خیلی خوبه،اول شب دستم قطع شده از مچ ولی با این دستم جنگیدم
اونجوری مملکت و برای ما نگه داشتن... 😭😭
@safiran_e_haqh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عید_فطر۱۴۰۲
#انتشار
عیدِ رمضان آمده ، یاران همه شادند
دل در کفِ اربابِ خرد زان که نهادند
تا جامِ طهوری بزنند از مِــیِ کوثر
بر خاکِ درِ ساقیِ میخانه فتادند
عید سعید فطر برهمه مسلمانان و (سفیران_حق کانال کوله بار خدایی )مبارک باد!
@safiran_e_haqh
#عید_فطر۱۴۰۲
#انتشار
نماز عید فطر چگونه اقامه میشود؟
نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام (عج) واجب است و باید با جماعت خوانده شود، و در زمان ما که امام (عج) غایب است، مستحب بوده و میشود آن را با جماعت یا فرادی خواند.
وقت نماز عید فطر و قربان از اوّل آفتاب روز عید تا ظهر است.
در عید فطر مستحب است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کنند، و زکات فطره را هم بدهند، بعد نماز عید را بخوانند.
رکعت اول نماز عید فطر
نمازگزار در رکعت اوّل بعد از خواندن حمد و سوره (که سوره اعلی مرسوم است) باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود، بعد دو سجده به جا آورد و برخیزد.
رکعت دوم نماز عید فطر
در رکعت دوّم بعد از خواندن حمد و سوره (که سوره شمس مرسوم است) خوانده میشود و چهار تکبیر گفته میشود و بعد از هر تکبیر قنوت خوانده میشود و بعد از تکبیر پنجم به رکوع رفته و بعد از رکوع دو سجده به جا آورد و تشهّد و سلام گفته میشود.
_خواندن هر دعایی در قنوت های عید فطر ممکن است ولی دعای مخصوص که در تصویر آمده مرسوم و مستحب است.و تعداد قنوتها ادایش واجب است.
#صلوات_برای_خشنودی_امام_زمان_عج
@safiran_e_haqh
#محبت_خدا
#انتشار
رابطه معرفت، عبادت و محبت:
در بحث روش تحصیل محبت خداوند، علاوه بر عنوان محبت به عنوان عبادت و اطاعت و معرفت نیز باید توجه نمود؛ زیرا این سه عنوان (معرفت، محبت و عبادت) کاملاً به هم مربوط اند و محبت ریشه در معرفت و عبادت دارد. این بحث از پیچیدگى خاصى برخوردار است؛ زیرا محبت نسبت به معرفت، گاهى قبل و گاهى بعد از آن قرار مى گیرد و همچنین، محبت نسبت به عبادت، گاهى قبل از آن و گاهى پس از آن قرار مى گیرد. به عبارت دیگر، گاهى محبت معلول معرفت است و گاهى علت آن و همچنین، محبت گاهى علت عبادت است و گاهى معلول آن. بنابراین براى روشن شدن بحث روابط این سه عنوان به مناسبت عید فطر طی امروز و فردا در پست های مختلف مورد بررسى قرار می گیرد تا دقیقا آشکار شود که جایگاه محبت در کجا است و عوامل و اسباب تحصیل و تحریک محبت خدا کدام است.
@safiran_e_haqh
این مطلب را بادقت مطالعه فرمایید و تا شب اولین مورد بررسی یعنی رابطه معرفت و محبت را به نظرتان میرسانم.
#محبت_خدا
#انتشار
۱.رابطه معرفت و محبت
پرواضح است که محبت از جهتى فرع بر معرفت است، همانطور که نفرت که ضد محبت است نیز، ریشه در معرفت دارد. میل و نفرت انسان نسبت به چیزى ریشه در شناخت آن چیز دارد. انسان دوستدار زیبائى و گریزان از زشتى ها است و به هر مقدار که تحت جاذبه ى جمال چیزى قرار گیرد و زیبائى آن را درک نماید، نسبت به آن چیز علاقه نشان مى دهد. دوست داشتن و عاشق شدن انسان نسبت به کس یا چیزى که هرگز او را ندیده است و هیچگونه شناختى نسبت به او ندارد، کاملاً بى معنا است. انسان ابتدا مى شناسد و سپس طالب، محب و عاشق مى شود و معقول نیست کس که چیزى را ندیده و مزه ى آن را نچشیده است بگوید، دوست دارم یا ندارم.
حتى نوع محبت هر کس نیز بستگى به نوع شناخت و نوع محبوبهاى او دارد. برخى آدمها حسى اند؛ شناخت آنها محدود به حس است و تنها مجذوب جمال طبیعت و زیبائى هاى حسى هستند و برخى علاوه بر حواس از ادراک عقلى نیز سود مى برند، این دسته از زیبائى هاى عقلى و مجرد نیز لذت مى برند و همین طور برخى ادراکات خیالى یا وهمى دارند.
ایشان دوستدار صحنه هاى خیالى و یا معانى وهمى اند. مراتب ضعف و قوت محبت نیز بستگى به مراتب معرفت دارد، خصوصا نسبت به خداى متعال که بر هر مقدار درجه ى معرفت انسان بالا رود، به همان مقدار عشق و محبت او نیز اوج مى گیرد، به همین دلیل محبتى که انسان در ابتداى راه و در اثر معرفت علمى و ابتدائى تحصیل مى کند با محبتى که در انتهاى راه و در اثر معرفت حضورى و شهودى نصیب او مى شود یکسان و برابر نیست. «یرفع الله الذین آمنوا منکم و الذین اوتوا العلم درجات»
@safiran_e_haqh
#محبت_خدا
#انتشار
۲.رابطه محبت و عبادت
عبادت گر چه نیاز اساسى به معرفت و ایمان دارد و با انگیزه ى ترس از جهنم و یا طمع به بهشت نیز برگذار مى شود؛ ولى عبادتى که انسان را به اوج قله ى انسانیت، کمال و قرب الهى مى رساند، تنها عبادتى است که برخاسته از محبت به خداى متعال باشد. امام صادق(ع) در روایتى فرموده اند: «{بندگان خداى سه گروه اند، گروهى عبادتشان از روى ترس است، ایشان بردگانند و گروهى عبادتشان از روى طمع است، ایشان مزدورانند و گروهى عبادتشان از روى محبت است، ایشان آزادگان اند. این گروه بهترین عبادت کنندگان اند» از نظر اسلام، ارزش اخلاقى عمل و عبادت و تأثیر سازنده ى آن، بستگى به آگاهى و آزادى دارد و دو عنصر ترس و طمع، دقیقا دو عامل تهدید کننده ى آزادى هستند. از این دیدگاه تنها کسانى که با انگیزه ى محبت عبادت مى نمایند از عوامل تهدید کننده ى ترس و طمع به دور هستند و عبادتشان کامل است. این روایت بسیار حکیمانه به خوبى بیان مى کند که چگونه عبادت حقیقى ریشه در محبت خدا دارد و انگیزه ى واقعى عبادت، محبت به خداى متعال است.
@safiran_e_haqh
#محبت_خدا
#انتشار
۳.رابطه ى عبادت و معرفت
همان گونه که معرفت، زمینه محبت و عبادت آگاهانه را فراهم مى آورد، عبادت نیز متقابلاً زمینه ساز حصول معرفتى عمیق تر مى شود و انسان در یک سیر متقابل صعودى میان معرفت، محبت و عبادت و دوباره معرفت بیشتر، محبت فزونتر و عبادت خالصانه تر، به سمت کمال و سعادت به پیش مى رود. و على(ع) در روایتى فرموده است «ثمرة الدین قوة الیقین» {یعنى میوه و ثمره ى دین دارى، نیرو یافتن معرفت و یقین است}.
@safiran_e_haqh
#محبت_خدا
#انتشار
_سه مورد بررسی رابطه محبت ،معرفت و عبادت گفته شدتا به یان نتیجه برسیم که؛
نتیجه=>عوامل تحصیل #محبت_خدا:
از مطالب گذشته به خوبى آشکار شد که عوامل اصلى تحصیل محبت خداوند، معرفت و عبادت است؛ زیرا در مراحل اولیه، محبت مستند به معرفت است و ریشه در شناخت محبوب دارد و در مراحل پیشرفته تر، عبادت موجب معرفت و محبت بیشتر مى شود. برنامه هایى عملى براى تقویت محبت در دل توصیه شده است که به صورت فهرست وار عبارتند از ۱. تلاوت قرآن با صوت زیبا و حزین و شرایط مخصوص ۲. تفکر و دوام یاد خدا ۳. توجه به نعمت هاى الهى از آن جهت که آثار رحمت و محبت حق تعالى و مظاهر اویند ۴. مطالعه در زیبائى ها و عجایب خلقت ۵. ارتباط روحى و معنوى با اهل بیت(ع) و اولیاء و دوستداران خداوند ۶. شرکت در مجالس ذکر و انس با اولیاء الهى. ۷. مطالعه کتب و اشعار اهل معرفت و عشق.
@safiran_e_haqh