eitaa logo
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
1.6هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
5.8هزار ویدیو
172 فایل
🏵️ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺑﻪ ﭼﻴﺰی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﺐ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻲ ﭼﻴﺰی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﺐ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﻣﻰﺷﻮﺩ، ﭼﻴﺴت؟ النَّجْمُ الثَّاقِبُ🌠 ﻫﻤﺎﻥ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﺩﺭﺧﺸﺎنیﻛﻪ ﭘﺮﺩﻩ ﻇﻠمت را می شکافد ناشناس: https://gkite.ir/es/nashenas1401 @Sarbaze_Fadaei_Seyed_Ali ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 | ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ 💫 : تشکیل مجلس خبرگان، یکی از مظاهر حرکت اسلامی و پایه‌ی اسلامی جامعه و نظام ماست و ما به آن افتخار می‌کنیم. 🗓 ۱۳۷۰/۱۲/۱۲ @saghebin
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ اَعْدائُهُمْ اَجْمَعینْ 🔴 خودت را خسته نکن، بگوئی یا نگوئی، برای ما فرق نمی‌کند، ما گوش نمی‌دهیم ❌ قرآن می‌فرماید «فَلَمَّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَیْهِمْ أَبْوابَ كُلِّ شَیْ‏ءٍ» (انعام/۴۴) 🔸 وقتی فراموش کردند تذکرات ما را «نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ» ما به آنها تذکر می‌دهیم، آنها اعتنائی نمی‌کنند «فَتَحْنا عَلَیْهِمْ أَبْوابَ كُلِّ شَیْ‏ء» باز می‌کنیم بر اینها درهای همه چیز را تا به متاع ناچیز دنیا مغرور شوند، آن قدر متاع دنیا به اینها می‌دهیم تا خدا را فراموش کنند و غرق غفلت شوند... 🔸قرآن می‌فرماید وقتی به اینها تذکر می‌دهیم، بی اعتنائی می‌کنند، حالا که بی‌اعتنائی می‌کنند باید تنبیه شوند، در قرآن دو مرتبه «سواء» داریم، سواء یعنی مساوی، یعنی می‌خواهی بگو، می‌خواهی نگو، کفار به پیغمبر می‌گفتند یا رسول الله خودت را خسته نکن، بگوئی، ما گوش نمی‌دهیم، نگوئی، ما گوش نمی‌دهیم، گفتن یا نگفتنت برای ما یکسان است «قالُوا سَواءٌ عَلَیْنا أَوَعَظْتَ‌ام لَمْ تَكُنْ مِنَ الْواعِظینَ» (شعراء/۱۳۶) بگوئی یا نگوئی، ما کار خودمان را خواهیم کرد، آن وقت روز قیامت قرآن می‌فرماید این افراد در جهنم هر چه فریاد می‌‌زنند و از شدت عذاب نعره می‌کشند «سَواءٌ عَلَیْنا أَجَزِعْنا‌ ام صَبَرْنا ما لَنا مِنْ مَحیصٍ» (ابراهیم/۲۱) خداوند می‌‌گوید بسوزید یا نسوزید، فریاد بزنید یا نزنید، صبر کنید یا نکنید، برای ما یکسان است، بیاد بیاورید که در دنیا در جواب دعوت به توحید به پیامبران چه می‌گفتید، این تساوی در مقابل آن تساوی، قرآن می‌فرماید که روز قیامت افرادی کارنامه عمل را با دست راست می‌‌گیرند و افرادی با دست چپ، کسانی که نامه را «وَراءَ ظُهُورِهِم» (بقره/۱۰۱) کسانی که قرآن را پشت سر انداختند، به قرآن بی‌اعتنائی کردند، آنجا هم نامه را از پشت سر با دست چپ دریافت خواهند کرد... وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى ✍️ حبیب‌الله یوسفی @saghebin
🔺️مسئله ی خانواده، مسئله ی بسیار مهمی است؛ پایه ی اصلی در جامعه است، سلول اصلی در جامعه است . مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی ) 🔸️۲۵ ذی الحجه ، روز نزول سوره انسان و روز خانواده و تکریم بازنشستگان گرامی باد . @saghebin
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
🔰اصل پنجاهم 0⃣5⃣ 🔘در جمهوری اسلامی‌، حفاظت محیط زیست که نسل ‌امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اج
🔰اصل پنجاه و یکم1⃣5⃣ 🔘هیچ نوع مالیات وضع نمی‌شود مگر به موجب ‌قانون‌. موارد معافیت و بخشودگی و تخفیف مالیاتی به موجب ‌قانون مشخص می‌شود. @saghebin  
💠 💬در فضای مجازی شایعه شده که بهائی‌ها نجس نیستن؛ می‌خواستم نظر مراجع تقلید رو در این زمینه بدونم. 📚 همه مراجع: با توجه به اینکه بهائی‌ها: 1️⃣ رهبرانشون، یعنی «باب» و «بها» رو خدا می‌دونن. 2️⃣ منكر خاتميت حضرت رسوال خدا(ص) هستن. 3️⃣ منكر احكام ضرورى دين، مثل نماز، روزه و… هستن. 4️⃣ دين اسلام رو منسوخ مى‌دونن. 5️⃣ منكر و دشمن وجود نازنين حضرت مهدی(عج) هستن. 👈 از نظر همه مراجع شیعه و علمای اهل‌سنت، كافر و نجس هستن. ⭕️ نکته: در حقيقت، نجاست كافران و مشركين از نوع آلودگى باطنى و معنویه كه آثار اون به جسم اونها هم سرايت می‌کنه و فايده مهم پرهيز از اونها، حفظ عقايد و اخلاق جامعه است. 🔺منبع: کتاب جریان‌شناسی بهائیت؛ سایت مراجع معظم تقلید؛ رساله جامع، ج۴، ص۸۵، پاورقی م۱۴۵. @saghebin
کاش میشد ضریحت را از عکس ها بیرون کشید و در آغوش کشید...!❤️ حسین جانم... شبتون حسینی 🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 | ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ 💫 : عزیز! باید را بسازید. باید را با روحیه‌ی کار، استقلال و علم‌طلبی، پرورش دهید، نه با روحیه‌ی مدرک‌طلبی. 🗓 ۱۳۷۴/۱۲/۱۳ @saghebin
-واسه کسی بمیر که واست -تبـــــ🤒 -لت بخره.📱📱😍 -خب تب کنه که چی بشه ؟؟؟؟🤕 -واست آب و نون میشه ؟؟؟🤪 -یه کم واقع بین باش..😁😂 یوسفم واسه فرعون از هوشش استفاده کرد که بهش خدمت کردند تب نکرد.😍😍 به نام خدای عزت بخش سلام خداوند منان در قرآن کریم می فرمایند وَ قالَ الَّذِی اشْتَراهُ مِنْ مِصْرَ لاِمْرَأَتِهِ أَکْرِمِی مَثْواهُ عَسی أَنْ یَنْفَعَنا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَداً وَ کَذلِکَ مَکَّنّا لِیُوسُفَ فِی الْأَرْضِ وَ لِنُعَلِّمَهُ مِنْ تَأْوِیلِ الْأَحادِیثِ وَ اللّهُ غالِبٌ عَلی أَمْرِهِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النّاسِ لا یَعْلَمُونَ و کسی از مردم مصر که یوسف را خرید،به همسرش گفت:مقام او را گرامی دار(او را به دید برده،نگاه مکن)امید است که در آینده ما را سود برساند یا او را به فرزندی بگیریم.و اینگونه ما به یوسف در آن سرزمین جایگاه و مکنت دادیم(تا اراده ما تحقق یابد)و تا او را از تعبیر خواب ها بیاموزیم و خداوند بر کار خویش تواناست،ولی اکثر مردم نمی دانند. سوره یوسف آیه 21 جمله ی شاید بتوانیم او را به فرزندی قبول کنیم در دو مورد در قرآن به کار رفته است: یکی در مورد حضرت موسی وقتی که صندوق او را از آب گرفتند، همسر فرعون به او گفت: این نوزاد را نکشید، شاید در آینده به ما سودی رساند. و دیگری در اینجاست که عزیز مصر به همسرش می گوید: احترام این برده را بگیر، شاید در آینده به درد ما بخورد. آری، به اراده ی خداوندی، محبّتِ نوزاد و برده ای ناشناس، چنان در قلب حاکمانِ مصر جای می گیرد که زمینه های حکومت آینده ی آنان را فراهم می سازد. از این آیه می توان نکات زیر را به دست آورد. 1-بزرگواری در سیمای یوسف نمایان بود. تا آنجا که عزیز مصر سفارش او را به همسرش می کند. 2-زن در خانه، نقش محوری دارد. 3-اطرافیان و آشنایان را به نیکی با مردم دعوت کنید. (عزیز مصر به همسرش گفت یوسف را احترام کن) 4-در معاملات آینده نگر باشید. (یوسف را خریدند به امید این که در آینده به آنان سود برساند) 5-با احترام به مردم، می توان انتظار کمک و یاری از آنان داشت. 6-دلها به دست خداوند است. مهر یوسف، در دل خریدار نشست. 7-تصمیم های مهم را پس از ارزیابی و آزمایش و مرحله ای اتّخاذ کنید. (اوّل یوسف را به عنوان کمک کار در خانه، کم کم به عنوان فرزند قرار دهیم) 8-فرزندخواندگی، سابقه تاریخی دارد. 9-عزیز مصر فاقد فرزند بود. 10-عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. (برادران او را در چاه انداختند و او امروز در کاخ مستقر شد) 11-زیردستان را دست کم نگیرید، چه بسا قدرتمندان و حاکمان آینده باشند. 12-علم و دانش، شرطِ مسئولیّت پذیری است. (اگر کسی بدون علم و دانش لازم مسئولیت کاری را قبول کند خائن است) 13-بیشتر اوقات پایان تلخی ها، شیرینی است. 14-اراده غالب خدا، یوسف را از چاه به جاه کشاند. 15-آنچه را ما حادثه می پنداریم، در حقیقت طراحی الهی برای انجام یافتن اراده ی اوست. 16-چه بسا حوادث ناگوار که چهره واقعی آن خیر است.(یوسف در ظاهر به چاه افتاد، ولی در واقع قرار است عزیز مصر شود) 17-مردم، ظاهر حوادث را می بینند، ولی از اهداف و برنامه های الهی بی خبرند. (آخر آیه می فرمایند مردم نمی دانند) ✍مشاور @saghebin
📓 عزادار حقیقی به قلم؛ محمد شجاعی ( مراتب پنج‌گانه سیر و سلوک عزادار) ※ اینکه داغی که عاشورا در قلبِ تاریخ، برجای گذاشته؛ از حرارت نمی‌افتد و بعد از ۱۴ قرن، هنوز تاریخ جزئیاتِ واقعه‌ی عاشورا را به یاد دارد؛ جاودانگیِ یک تراژدی دردناک نیست! ※ عزاداری؛ خود یک است، که عزادار را از مرتبه‌ی اول (نازل) به مرتبه‌ی پنجم عزاداری (روح انتقام و معیّت با حسین زمان) سوق می‌دهد! ※ اینکه با این تنها نردبان سلوکی، صرفاً بعنوان یک مراسم عزاداری سالیانه روبرو شویم؛ خسارتی است که به فقرِ باطن انسانی، و ضعف معنویِ جامعه‌ی بشری منجر شده است. ※ کتاب عزادار حقیقی؛ سعی دارد مراتب عزاداری را مفصّلاً شرح داده، و صعود به قلّه آنرا که رسیدن به مقام "أن یرزقنی طلب ثاری مع امامٍ هدیٰ" است، برای عزادار، آسان نماید. ▪️ این کتاب را با عزاداران عاشق اباعبدالله علیه‌السلام، به اشتراک بگذارید. 📚 دریافت کتاب فیزیکی @saghebin