eitaa logo
ثاقبین
1.7هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5.5هزار ویدیو
162 فایل
ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺑﻪ ﭼﻴﺰی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﺐ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻲ ﭼﻴﺰی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﺐ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﻣﻰﺷﻮﺩ، ﭼﻴﺴت؟ النَّجْمُ الثَّاقِبُ🌠 ﻫﻤﺎﻥ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﺩﺭﺧﺸﺎنیﻛﻪ ﭘﺮﺩﻩ ﻇﻠمت را می شکافد ناشناس بگو https://eitaayar.ir/anonymous/aC13.WB6bV @Sarbaze_Fadaei_Seyed_Ali ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
-واسه کسی بمیر که واست -تبـــــ🤒 -لت بخره.📱📱😍 -خب تب کنه که چی بشه ؟؟؟؟🤕 -واست آب و نون میشه ؟؟؟🤪 -یه کم واقع بین باش..😁😂 یوسفم واسه فرعون از هوشش استفاده کرد که بهش خدمت کردند تب نکرد.😍😍 به نام خدای عزت بخش سلام خداوند منان در قرآن کریم می فرمایند وَ قالَ الَّذِی اشْتَراهُ مِنْ مِصْرَ لاِمْرَأَتِهِ أَکْرِمِی مَثْواهُ عَسی أَنْ یَنْفَعَنا أَوْ نَتَّخِذَهُ وَلَداً وَ کَذلِکَ مَکَّنّا لِیُوسُفَ فِی الْأَرْضِ وَ لِنُعَلِّمَهُ مِنْ تَأْوِیلِ الْأَحادِیثِ وَ اللّهُ غالِبٌ عَلی أَمْرِهِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النّاسِ لا یَعْلَمُونَ و کسی از مردم مصر که یوسف را خرید،به همسرش گفت:مقام او را گرامی دار(او را به دید برده،نگاه مکن)امید است که در آینده ما را سود برساند یا او را به فرزندی بگیریم.و اینگونه ما به یوسف در آن سرزمین جایگاه و مکنت دادیم(تا اراده ما تحقق یابد)و تا او را از تعبیر خواب ها بیاموزیم و خداوند بر کار خویش تواناست،ولی اکثر مردم نمی دانند. سوره یوسف آیه 21 جمله ی شاید بتوانیم او را به فرزندی قبول کنیم در دو مورد در قرآن به کار رفته است: یکی در مورد حضرت موسی وقتی که صندوق او را از آب گرفتند، همسر فرعون به او گفت: این نوزاد را نکشید، شاید در آینده به ما سودی رساند. و دیگری در اینجاست که عزیز مصر به همسرش می گوید: احترام این برده را بگیر، شاید در آینده به درد ما بخورد. آری، به اراده ی خداوندی، محبّتِ نوزاد و برده ای ناشناس، چنان در قلب حاکمانِ مصر جای می گیرد که زمینه های حکومت آینده ی آنان را فراهم می سازد. از این آیه می توان نکات زیر را به دست آورد. 1-بزرگواری در سیمای یوسف نمایان بود. تا آنجا که عزیز مصر سفارش او را به همسرش می کند. 2-زن در خانه، نقش محوری دارد. 3-اطرافیان و آشنایان را به نیکی با مردم دعوت کنید. (عزیز مصر به همسرش گفت یوسف را احترام کن) 4-در معاملات آینده نگر باشید. (یوسف را خریدند به امید این که در آینده به آنان سود برساند) 5-با احترام به مردم، می توان انتظار کمک و یاری از آنان داشت. 6-دلها به دست خداوند است. مهر یوسف، در دل خریدار نشست. 7-تصمیم های مهم را پس از ارزیابی و آزمایش و مرحله ای اتّخاذ کنید. (اوّل یوسف را به عنوان کمک کار در خانه، کم کم به عنوان فرزند قرار دهیم) 8-فرزندخواندگی، سابقه تاریخی دارد. 9-عزیز مصر فاقد فرزند بود. 10-عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. (برادران او را در چاه انداختند و او امروز در کاخ مستقر شد) 11-زیردستان را دست کم نگیرید، چه بسا قدرتمندان و حاکمان آینده باشند. 12-علم و دانش، شرطِ مسئولیّت پذیری است. (اگر کسی بدون علم و دانش لازم مسئولیت کاری را قبول کند خائن است) 13-بیشتر اوقات پایان تلخی ها، شیرینی است. 14-اراده غالب خدا، یوسف را از چاه به جاه کشاند. 15-آنچه را ما حادثه می پنداریم، در حقیقت طراحی الهی برای انجام یافتن اراده ی اوست. 16-چه بسا حوادث ناگوار که چهره واقعی آن خیر است.(یوسف در ظاهر به چاه افتاد، ولی در واقع قرار است عزیز مصر شود) 17-مردم، ظاهر حوادث را می بینند، ولی از اهداف و برنامه های الهی بی خبرند. (آخر آیه می فرمایند مردم نمی دانند) ✍مشاور @saghebin
📓 عزادار حقیقی به قلم؛ محمد شجاعی ( مراتب پنج‌گانه سیر و سلوک عزادار) ※ اینکه داغی که عاشورا در قلبِ تاریخ، برجای گذاشته؛ از حرارت نمی‌افتد و بعد از ۱۴ قرن، هنوز تاریخ جزئیاتِ واقعه‌ی عاشورا را به یاد دارد؛ جاودانگیِ یک تراژدی دردناک نیست! ※ عزاداری؛ خود یک است، که عزادار را از مرتبه‌ی اول (نازل) به مرتبه‌ی پنجم عزاداری (روح انتقام و معیّت با حسین زمان) سوق می‌دهد! ※ اینکه با این تنها نردبان سلوکی، صرفاً بعنوان یک مراسم عزاداری سالیانه روبرو شویم؛ خسارتی است که به فقرِ باطن انسانی، و ضعف معنویِ جامعه‌ی بشری منجر شده است. ※ کتاب عزادار حقیقی؛ سعی دارد مراتب عزاداری را مفصّلاً شرح داده، و صعود به قلّه آنرا که رسیدن به مقام "أن یرزقنی طلب ثاری مع امامٍ هدیٰ" است، برای عزادار، آسان نماید. ▪️ این کتاب را با عزاداران عاشق اباعبدالله علیه‌السلام، به اشتراک بگذارید. 📚 دریافت کتاب فیزیکی @saghebin
شاهرخ حر انقلاب 8.mp3
21.84M
📗کتاب صوتی قسمت 8⃣ 🎙با صدای مهدی نجفی @saghebin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حجت‌الاسلام مسعود عالی: حضور زنان بی‌حجاب در جامعه یک گناه جمعی است 🔹 حجت‌الاسلام مسعود عالی با بیان اینکه اگر خانمی با وضع ناهنجار و بی‌حجاب وارد جامعه شود، موجب گناه جمعی شده است، گفت: این خانم خواسته یا ناخواسته، جو حیا و عفت در جامعه را به سمت بی‌حیایی و بی‌عفتی می‌کشاند. @saghebin
💠جایگاه زن در خانواده ✨نگاهی که یک زن به جایگاه خود در خانواده دارد باعث پیشرفت یا عقب ماندگی او شده و یا احساس شادی و غم را درونش ایجاد می‌کند. ✨مادر، هوای نفس کشیدن است برای اهل خانواده. دلش شاد باشد با دَمش غم ها را می‌بلعد و با بازدم شادی را پخش می‌کند در خانه. دلش غمگین باشد شادی ها را می بلعد و غم ها را در خانه پخش میکند‌. ✨ این مادر است که تصمیم می‌گیرد تا روی لبش لبخند را بگذارد و تقسیم کند یا غم را. ادامه دارد... 📚آسمانی نشان، آسمانی بمان @Saghebin
💠احکام سفره شراب: 💬سر سفره ای كه در آن شراب می خورند اگر انسان يكی از آنان حساب شود، بنابر احتياط واجب نبايد نشست و چيز خوردن از آن سفره حرام است. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری @saghebin
YEKNET.IR - zamine - pishvaz muharram 1401 - rasouli.mp3
4.65M
🔳 🌴آتش عشقت فتاده به نیستان دل 🌴شد پریشان از داغ تو سر و سامان دل 🎙 🌼 شبتان حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 | ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ 💫 : نظام ، نظامی است که اساسا با به این صورتی که امروز در دنیا رایج است، موافق است. 🗓 ۱۳۷۶/۰۴/۲۵ @saghebin
ثاقبین
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ اَعْدائُهُمْ اَجْمَعینْ 🔴 ایمان (۸) ❌ انسان مؤمن و با ایمان را مردم دوستش دارند «إِنَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» (مريم/96) اگر كسی ايمان داشته و عمل صالح انجام دهد، خداوند محبت او را در دل مردم می اندازد. 🔹 «وَ ما يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلاَّ وَ هُمْ مُشْرِكُونَ» (يوسف/106) قرآن می فرماید اکثر مردم برای خدا شریک قائل می شوند، البته نه شرک در ﻋﺒﺎﺩﺕ، بلکه منظور آیه ﺷﺮک در ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ، ﭼﺮﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﺍ ﺷﺮﻳﻜﻰ ﺩﺭ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻗﺎﺋﻞ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ. ﺩﺭ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ"ﺷﺮک ﻧﻌﻤﺖ" ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﻌﻨﻰ ﻛﻪ نعمتی ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺮﺳﺪ ﻭ ﺑﮕﻮﻳﺪ ﺍﻳﻦ نعمت ﺍﺯ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﻓﻠﺎﻥ ﻛﺲ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺭﺳﻴﺪﻩ ﺍﮔﺮ ﺍﻭ ﻧﺒﻮﺩ ﻣﻦ بیچاره می شدم ﻭ ﻳﺎ ﺯﻧﺪﮔﺎﻧﻴﻢ ﺑﺮ ﺑﺎﺩ ﻣﻰ ﺭﻓﺖ... ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﻏﻴﺮ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺨﺸﻴﺪﻥ ﺭﻭﺯﻯ و نعمتها با خداوند شریک کرده است. به زبان می گوید فقط خدا، اما در دل چشمش به دست مردم است، ايمان دارد ولی آثار شرک را هم دارد. وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى ✍️ حبیب‌الله یوسفی 🔸ادامه دارد ان شاءالله @saghebin
بسم الله الرحمن الرحیم 🛑 عقل و دل 🔻در مكتب عرفان يك چيزهايى تحقير شده است كه اسلام با آن تحقيرها موافق نيست و به همين دليل انسان كامل عرفان انسان نيمه كامل است‏ . 1️⃣ تحقير عقل‏ 🔻عرفا بيش از اندازه عقل را تحقير كرده ‏اند و گاهى- نه خيلى- تا حد بى ‏اعتبار بودن عقل هم جلو رفته ‏اند. 🔻در اينكه مقام عشق را از مقام عقل بالاتر برده ‏اند، شكى نيست. به قول حافظ: «جناب عشق را درگه بسى بالاتر از عقل است». 🔻ولى در مرحله تحقير عقل گاهى تا حد افراط هم جلو رفته ‏اند؛ يعنى اساساً تفكر و تعقل و منطق و استدلال و برهان را سخت بى ‏اعتبار معرفى كرده ‏اند، تا آنجا كه آن را «حجاب اكبر» هم ناميده ‏اند و گاهى در حيرت فرو رفته ‏اند اگر ديده ‏اند حكيمى به جايى رسيده است. 🔻بنابر این در عرفان، خيلى علم و عقل تحقير شده است؛ در حالى كه اسلام در عين اينكه دل را قبول دارد عقل را هم تحقير نمى‏كند؛ در عين اينكه دل را قبول دارد، عشق و سير و سلوک را قبول دارد، هرگز حاضر نيست عقل و فكر و استدلال و منطق را تحقير كند؛ براى عقل و فكر و استدلال و تعقل نهايت احترام را قائل است. 🔻اين است كه در دوره ‏هاى اسلامى و بالخصوص در دوره ‏هاى متأخر گروهى پيدا شدند كه براى دل و عقل، هر دو [احترام قائل شدند.] 🔻شيخ شهاب الدين سهروردى (شيخ اشراق) تقريباً راهش همين است و صدر المتألهين شيرازى از او بيشتر مى ‏خواهد راه عقل و راه دل، هر دو را به پيروى از قرآن محترم بشمارد؛ نمى ‏خواهد مثل بو على مثلًا راه دل را تحقير كند و نمى ‏خواهد مانند بعضى از عرفا و متصوّفه راه عقل را تحقير كند، مى ‏خواهد هر دو راه را محترم بشمارد. 🔻پس آن جنبه ‏هايى كه علم و عقل در عرفان يا لااقل در سخنان بعضى از عرفا تحقير مى ‏شود، مورد تأييد اسلام نيست. انسان كامل قرآن انسانى است كه كمال عقلى هم پيدا كرده است، كمال عقلى هم جزء كمالات اوست. 📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (انسان كامل)، ج‏۲۳، ص: ۲۱۴- ۲۱۳ و ص: ۲۰۸-۲۰۷ -با تلخیص و ویرایش @saghebin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایشون همون مسیحی معروف( جرج جرداق ) هستن که درباره امام علی علیه السلام کتاب نوشتن😍 واقعا مجنون نهج البلاغه شده این مرد✨ @saghebin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثاقبین
💠جایگاه زن در خانواده ✨نگاهی که یک زن به جایگاه خود در خانواده دارد باعث پیشرفت یا عقب ماندگی او ش
💠مقصود از پیشرفت و عقب ماندگی زن چیست؟ ✨ پیشرفت و عقب ماندگی در دل خود یک پیش فرض دارد. ابتدا یک هدف را انتخاب کرده و وقتی به آن هدف نزدیک شوید احساس پیشرفت و وقتی از آن دور شوید احساس عقب‌ماندگی می‌کنید. آن مقصد(هدف) چیست❓ ✨در نگاه قرآن مقصد آفرینش زندگی نزدیک شده باشد و آن کس که از مقصد بندگی دور شده باشد انسانی عقب مانده است. وَ ما خَلَقتَ الجِنَ وَ الاِنسَ اِلا لِیعبُدون 📚آسمانی نشان، آسمانی بمان @saghebin
📨 سلام پس خداحافظ سالار تا پنج تیر قسمت ۱۵گذاشتید اون تموم نشده رفتید سراغ کتاب صوتی حر؟ چجوریه الان؟ 🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨ سلام دوست عزیز کتاب صوتی با کتاب متنی متفاوته به علت مشغله ای که پیش اومد نتونستم باقی کتاب خداحافظ_سالار رو قرار بدم ان شاالله از امشب ادامه داستان ارسال میشه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ببینید:| منتظران آخرالزمانی پیش خدا محبوبترند ✅برادران رسول خدا صلی الله علیه و آله 🔻ابوبصیر و او از امام محمد باقر (علیه‌السّلام) روایت نموده که پیغمبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) روزی در جمعی از اصحاب خود دو بار فرمود: خداوندا! برادران مرا به من بنمایان. اصحاب عرض کردند: یا رسول اللَّه! مگر ما برادران شما نیستیم؟ فرمود: نه! شما اصحاب من می‌باشید، برادران من مردمی در آخرالزمان هستند که به من ایمان می‌آورند، با این که مرا ندیده‌اند.
ثاقبین
🍃❤️🍃❤️ ❤️🍃❤️ 🍃❤️ ❤️ #داستان_شهدا #خداحافظ_سالار قسمت پانزدهم بچه ها با تردید همدیگر را نگاه کردند
🍃❤️🍃❤️ ❤️🍃❤️ 🍃❤️ ❤️ قسمت شانزدهم نزدیک اذان ظهر بود و ما مجبور بودیم تا زیارتنامه را مختصر کنیم چپم باید طوری تنظیم می کردیم تا حسین به کار مهمی که داشت برسد و هم وقت کافی برای رفتن ما به بیروت وجود داشته باشد. بعد از زیارت که داخل حیاط شدم، صحن شلوغ تر شده بود. حسین پیشنهاد داد که نماز را همانجا و در کنار همان عده ی کمی که برای اقامه نماز آمده بودند به جا آوریم. بعد از نماز بلافاصله پا شدیم رفتیم سمت ماشین. ابوحاتم داشت با آن دو نفر که پشت تویوتا بودند صحبت می‌کرد. با دیدن ما، هر سه شان سلام دادند و سرهایشان را پایین انداختند. حسین به سمت آنها رفت و بعد از جواب سلام، زیارت قبول و خسته نباشی به آنها گفت. بعد هم چند کلامی آهسته با آنها صحبت کرد. احساس می‌کردم حسین وظایفی دارد برای خودش و من هم وظیفه ای برای خودم، به همین خاطر هیچ به ذهنم خطور نکرد که باید بفهمم که چه صحبتی بین آنها رد و بدل شده است. سوار ماشین شدیم و راه افتادیم، تسبیحم را از جیب کیف کوچکم بیرون آوردم و شروع کردم به گفتن تسبیحات حضرت زهرا سلام الله‌علیها. میانه راه، از داخل یکی از ساختمانها رگباری به طرفمان گرفته شد. باز هم حسین پایش را گذاشت روی گاز و به سرعت از محل دور شد، نگاهی به سارا انداختم ببینم اینبار عکس العملش در برابر این نوع رانندگی پدرش چگونه است، سارا فارغ از اطراف چشم دوخته بود به زهرا و به وضوح حرص میخورد از اینکه نتوانسته است جای او کنار پنجره ای بنشیند که مسلحین از آن سمت تیراندازی می‌کردند. ابوحاتم که گوشش پر بود از صدای تیر و انفجار با لهجه ای عربی این آیه را خواند: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ.» حسین انگار که نتیجه فتح الفتوح بزرگی را دیده باشد، نگاهی افتخارآمیز به ابوحاتم انداخت، لبخندی از سر رضایت زد و گفت: احسنت! احسنت. و در حالی که همان لبخند روی لبش مانده بود، سر چرخاند رو به جاده و طوری که کاملاً معلوم بود از عمق جانش میگوید گفت:الحمد الله. از توی آینه داشتم چهره جذابش را که با آن لبخند جذاب تر هم شده بود نگاه می کردم، هنوز کلام کوتاهش تمام نشده بود که دیدم قطره اشکی از گوشه چشم چپش سر خورد روی محاسن سپیدش. حسین از توی همان آینه نگاهی به من انداخت و تعجبم را از این حالش فهمید، گفت: ما که کاری از دستمون برنمی آد اما فکر می‌کنم خدا بیچارگی ما رو دیده و نظر لطفش داره کار رو درست می‌کنه. حالا با وجود بسیجی هایی مثل ابوحاتم، حرم به دست مسلحین نمیافته و برنده این معرکه ما هستیم! ناهار را توی یک بازار قدیمی و آرام دیگر که فاصله زیادی با حرم حضرت رقیه نداشت، خوردیم. آنجا هم مانند بازار کنار حرم، آثاری از جنگ دیده نمی شد. تنها فرق عمده ای که به چشم می‌خورد، مردمانی بودند که در بازار رفت وآمد داشتند. سارا با غمی که دلیلش خیلی برایم روشن نبود، از حسین پرسید: اسم این بازار چیه؟ حسین هم پاسخ داد: الحمیدیه. سارا آهی کشید و جمله ای گفت که دلیل آه کشیدنش را روشن می‌کرد: کاش حرم حضرت زینب هم کنار این بازار بود. حسین بلافاصله انگار که جواب را از آستینش درآورده باشد، گفت: «اگر می شد خوب بود اما ظاهراً نمیشه! اینجا بازار شامه، بازار شام هم که اسمش با خودشه! مکث کوتاهی کرد و با حالت کسی که کشف بزرگی کرده باشد، گل از گلش شکفت وادامه داد: البته یه راه داره!. حسابی درگیر بحث شده بودم و منتظر بودم که حرفش را ادامه بدهد تا بفهمم که چه راهی وجود دارد اما دیگر چیزی نگفت. کنجکاوی ام ناخودآگاه اجازه سکوت را به من نداد و گفتم: چی؟ اون راه چیه؟ نگاهی به من و بچه ها انداخت، طوری که هر سه مان از نگاه عجیبش فهمیدیم روی صحبتش کاملاً با ماست و دلش میخواهد با جان و دل به صحبتش گوش بدهیم، احتمالاً برای همین هم صبر کرد تا من از او بخواهم تا آن راه را به ما نشان بدهد. از توجه ما که مطمئن شد گفت: تنها راهش کاریه شبیه کار حضرت زینب! ایشون اون روز کوفه و کاخ یزید رو متحول کرد و امروز هم ما باید شام رو متحول کنیم! سوریه مملکت هفتاد و دو ملته، مسیحی داره، یهودی داره سنی داره، شیعه داره، دوروزی و علوی هم داره. ما باید حقانیت اسلام و مظلومیت حضرت زینب رو به همۀ دنیا برسونیم.! لحظه ای مبهوت نگاهش کردم اما برای اینکه کسی از احوالاتم باخبر نشود سرم را پایین انداختم. این چندمین باری بود که حسین، امروز ذهنم را میخواند و نپرسیده پاسخ سؤالاتم را می‌داد. قبل از این هربار به نحوی سعی میکردم تا این آگاهی را بر چیزی مثل فراست و تجربه یا درک پدرانه و همسرانه او حمل کنم اما این بار دیگر قابل توجیه نبود. او چگونه فهمیده بود سؤالی را که بعد از زیارت خانم و آن اتفاقات داخل حرم، ذهنم را پر کرده بود؟! ❤️ 🍃❤️ ❤️🍃❤️ 🍃❤️🍃❤️
💠 تشويق به گناه‏ : 1. تشويق به گناه حرام است. (1) 🔹 2. تشويق به گناه، به گونه‏هاى مختلف مطرح مى‏شود. گاه با كردن به گنهكار، گاه با در برابر گنهكار، گاه با ابراز و گاه با در مجلس گناه. (2) 💬 پرسش: در برخى از مجالس عروسى، به عنوان تشويق، به رقاص پول مى‏دهند. آيا شرعاً حلال است؟ ✅ پاسخ: اگر مجلس گناه باشد و پرداخت پول موجب ترويج گناه شود، حرام است و رقاص مالك پول نمى‏شود. (3) 📚 پی نوشت: 1- منهاج الصالحين حكيم، ج 1، ص 428. 2- نساء/ 140. 3- مسائل جديد، ج 2، ص 23. @saghebin
شبتان حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 | ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ 💫 : شورای نگهبان مانع این است که نظام اسلامی از خطّ دین و اسلام و همچنین از خطّ قانون اساسی منحرف شود. 🗓 ۱۳۷۴/۱۱/۱۴ @saghebin