فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"راهی که از ســر گرفتیم"
حجت الاسلام پناهیان
حاج مهدی سلحشور
کربلایی سیدرضانریمانی
٥شنبه سالروز شهادت حججی
ساعت١٧:٣٠ـ مزارشهید
eitaa.com/sahab_link
فرش #جوشقان در شهری در مرکز ایران به نام جوشقان بافته میشود. جوشقان در فاصله ده کیلومتری جاده قم به اصفهان، تقریباً در صد کیلومتری شمال اصفهان قرار گرفته است. این شهر کوچک به دلیل قرارگیری در مسیر بین اصفهان و کاشان، قرنها یکی از مراکز مهم فرشبافی ایران بود، تا این که جای خود را به تهران داد. فرش جوشقان قالی با نخ پشمی و با گره فارسی روی چله پنبهای بافته میشود. قالی دستباف جوشقان به دلیل کیفیت بالا و تولید محدود قیمت بالایی دارد و خرید آن سرمایهگذاری ارزشمندی به حساب میآید. بعضی از فرشهای مرغوب جوشقان تحت نام روستاها و شهرهای مجاور، مانند میمه به فروش میرسند. طرح فرش دستباف جوشقان قالی معمولاً از ترنج لوزی شکل میانی و نقش و نگارهای گلدار هندسی تشکیل میشود. رنگ اصلی عموماً قرمز یا آبی تیره است و حاشیهها و نقش و نگارها با رنگهای روشنتر بافته میشود.
eitaa.com/sahab_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳⭕️سه ثانیه سه درس
درس1: ممکنست زمین بخوری این طبیعیست
درس 2: حتی روی زمین هم دست از تلاش نکش
درس3: ثانیه های کوچک، تفاوتهای بزرگ ایجاد میکند
eitaa.com/sahab_link
❓گیمیفیکیشن (Gamification) در آموزش چیست؟
گیمیفیکیشن استفاده از مکانیسمها، عناصر زیبایی شناختی و تفکر مبتنی بر بازی است که باعث درگیر کردن افراد، به انگیزه آوردن برای عمل، توسعۀ یادگیری و حل مسائل میشود.
🎯 هدف، خلق سیستمی است که در آن یادگیرندگان، بازیکنان، مصرف کنندگان و کارکنان، درگیرِ چالشی غیرواقعی بشوند. این چالش توسط قوانین، تعاملات و بازخوردها تعریف میشود.
🏆مکانیسمها شامل مراحل، مدالها، امتیازات، سیستم امتیاز و محدودیت زمانی است.
🔆 عناصر زیبایی شناختی نیز در طراحی اهمیت زیادی دارند چرا که باید تجربۀ بازی بهدرستی توسط مخاطب احساس شود.
💭 تفکر مبتنی بر بازی، شاید مهمترین عنصر در گیمیفیکیشن باشد. ایدهای که تجربههای روزمره را تبدیل به فعالیتی کند که ویژگیهایی مانند رقابت، همیاری، اکتشاف و داستانسرایی را داشته باشد.
🔻بریدهای از کتاب زیر:
The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education
🔔 eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از چشم انتظار
🔸کاری که برای خدا شروع بشه، خود خدا کمک میکنه؛ راهش نشون داده میشه و اهلش جمع میشن و کارهایی که میخواهد خدایی شروع بشه، از وسط سختی ها شروع میشه
#حاج_حسین
#فعالان_جبهه_فرهنگی_انقلاب
@ChashmEntezar_ir
#قطب_نما
↙️ پایان جنگ فرهنگی
خب، آمریکا امروز متمرکز شده بر جنگ اقتصادی با ما؛ جنگ نظامی نیست و نخواهد شد امّا جنگ اقتصادی هست.
الان متمرکزند روی جنگ اقتصادی؛ چرا؟ چون از جنگ نظامی مأیوسند.
👈حتّی از جنگ فرهنگی هم مأیوسند. ببینید؛ در دههی ۷۰ که دههی دوّم انقلاب ما بود، یک حرکت فرهنگی خباثتآلودی علیه کشور ما شروع شد که بنده همانوقت مسئلهی تهاجم فرهنگی را مطرح کردم، مسئلهی شبیخون فرهنگی را مطرح کردم، برای اینکه جوانها حواسشان باشد، چشمشان باز باشد، مردم بدانند. یک حرکت وسیع فرهنگی علیه کشور ما در دههی ۷۰ شروع شد؛ حالا شما نگاه کنید؛ متولّدین دههی ۷۰، امروز دارند میروند بهعنوان مدافع حرم جان میدهند، سر میدهند و نیرو میدهند؛ نعششان برمیگردد! چه کسی این را حدس میزد؟
🌀در همان دورانی که آن تهاجم وسیع فرهنگی بود، این گلها در بوستان جمهوری اسلامی شکفته شدند، این نهالها روییدند، حججیها درست شدند؛
👌پس ما در جنگ فرهنگی پیروز شدیم و دشمن در جنگ فرهنگی شکست خورد. یک جنگ فرهنگی راه انداختند در دههی ۷۰ و بخشی از دههی ۸۰، برای اینکه افتخارات دفاع مقدّس را به فراموشی بسپرند، و اصرار داشتند بر این؛ [امّا] جمهوری اسلامی یک فنّاوری نرم را به وجود آورد، یعنی حرکت عمدهی راهیان نور. راهیان نور یک فنّاوری است؛ یک فنّاوریِ قدرتِ نرم است. میلیونها جوان راه افتادند رفتند در جبهههای جنگ، در آن کانون معرفت و قدس، در آن کانون فداکاری، آنجا دیدند که چه وضعیّتی بوده است و چه اتّفاقاتی افتاده است؛ [برایشان] شرح دادند و در ماجرای دفاع مقدّس قرار گرفتند. بله، جمهوری اسلامی این است؛ مدافع حرم تربیت میکند؛ راهیان نور راه میاندازد؛ معتکفین در مساجد را -که تقریباً همه هم جوانند، بهعنوان یک نماد عالی تضرّع و قداست- به وجود میآورد؛ اینها که [قبلاً] نبود؛
➕پس ما در جنگ فرهنگی بر دشمن پیروز شدیم. در جنگ نظامی هم ما پیروز شدیم.
در جنگ امنیّتی ـ سیاسی هم ما پیروز شدیم. جنگ امنیّتی ـ سیاسیشان سال ۸۸ و حوادث سال ۸۸ بود. برای آن حوادث سالها زحمت کشیده بودند؛ آنجور حوادث یکساعته و یکروزه که به وجود نمیآمد؛ چند سال برای آن زحمت کشیده بودند؛ ملّت ایران و نظام جمهوری اسلامی بر توطئهی دشمن فائق آمد و پیروز شد.
✍حالا دشمن بعد از شکستی که در جبههی فرهنگی خورده و در جبههی امنیّتی خورده و در جبههی سیاسی خورده و در جبههی نظامی خورده، متمرکز شده روی جبههی اقتصادی. من به شما عرض بکنم دشمن به توفیق الهی در این جبهه هم شکست خواهد خورد.
#اشارت
☝️☝️اگر جنگ فرهنگی به پایان رسیده;
نقش #آتش_به_اختیار ها در جبهه اقتصادی چیست؟🌱
👈😏 دیر از خواب بیدار نشویم‼️
خطاب ره بر به جوانان مومن انقلابی بود ...
رهبر حکیم انقلاب 97.5.22
💡eitaa.com/sahab_link
وزیر تحول خواه آموزش و پرورش
امروز در کاشمر گفتند:
اگر سی سال پیش هم دور هم جمع می شدیم باز این مشکلات مطرح می شد، بنابراین اگر رویکرد ها تغییر نکند سی سال آینده باز همین مشکلات مطرح خواهد شد!
🆔 @sahab_link
لذت زندگی یادگیرانه در مدارس نوین
داستانی از یک تراژدی انسانی!
زنگ تفریح می خورد، بچه ها با هیاهو از کلاس به سمت حیاط فرار می کنند که به حیات (#زندگی) کودکانه خود بپردازند.
حتی کمی تلخ تر! زمانی که هوا - این کالای گران بها برای #زندگی - آلوده و مسموم می شود و مدارس تعطیل می شوند، خوشحال می شوند!
13 سال تحصیل در مدارس را به دید گذرگاهی سخت و پر اضطراب برای رسیدن به آینده ای هرچند مبهم و نا معلوم طی می کنند.
از خوان های کنکور و دام های مافیایی اش می گذرند. روستایی و شهری. بدون در نظر گرفتن تفاوت ها و نیازها.
از تحصیل در دانشگاه یا حوزه فارغ می شوند. و تازه به این فکر می کنند که، "با این مدرک چه کار می توانم بکنم و آیا مورد علاقه من هست؟! یا حتی از کارم هم لذت نمی برم. و خوش بینانه هم که بگوییم، 20% کل آموخته هایم در کسب شغل یا کارایی و بهره وری در آن به من کمک نمی کند".
با خودمان هم صادق باشیم و به گذشته بنگریم ، فرزندانمان در این فرآیند برای #زندگی، کار در اجتماع و تشکیل خانواده هم آماده نمی شوند. پس دنبال چه هستیم و چشم بسته در چه مسیری حرکت می کنیم و اجازه حرکت به فرزندانمان می دهیم؟
یک لحظه چشمانمان را ببندیم و آینده را تصور کنیم. به فرض که فرزند من در 13 سال بعد (از پیش دبستان تا آخر دوره متوسطه) ، با پدیده ای به نام کنکور مواجه شد ؛ پدیده ای که برای موفقیت در بهترین حالت، حداکثر دو سال تلاش نیاز دارد. پس 11=2-13 سال وقت برای آزادانه و خلاقانه #زندگی کردن دارد!
برخی غربی های نوگرا و تحول خواه پس از دیدن بن بست مدارس شان، پا را فراتر گذاشته و #مدرسه_زدایی هم کردند! ایده #مدارس_خانگی را هم توسعه دادند. تا نسل آینده را نجات دهند. لذا رویکردهای شناختی و انسان گرایانه را جایگزین رفتارگرایی سنتی کردند. پیشرفت علمی و نوآوری هم ایجاد شد.
اما رفتارگرایی را یک قرن پیش به ما دادند. و ما مثل یک سنت مقدس به آن چنگ زدیم. نه در دین مان ریشه داشت و نه در فرهنگ مان. نه به رشد علمی مان کمک کرد و نه به رشد معنوی مان. حتی #دین_و_زندگی هم در مدارس ، سطحی و کنکور زده شد.
اصلا جعبه ابزار لازم برای زندگی و کار در آینده چه چیزهایی است؟ کسب چه سوادهایی مفید است و آیا مدارس و شیوه های سنتی ، این تجهیز را انجام می دهند؟
با شعار و حتی تغییر برخی ظواهر ، مدرسه محلی برای زندگی کردن، لذت بردن از یادگیری و خودشکوفایی، و تحقق اهداف تربیت - فارغ از این که، چه باشد - نمی شود.
این سال ها، سند های بسیار خوب بالادستی برای تحول هم جانبه در نظام تعلیم و تربیت در کشور نوشته شد. اما موانع زیادی برای اجرا داشت و دارد.
لذا فقط فناوری های هوشمند و نوین در برخی کلاس ها آمد! اما؛ نیمکت ها ، نشستن های طولانی و اجباری، معلم_محوری ها، آموزش های خطابه محور و یک طرفه، محیط های غیرصمیمی و اضطراب آفرین، رقابت های دیوانه وار بر سر هیچ، تشویق ها و تنبیه های مخرب، اجازه بسیاری کارهای بدیهی و حتی بازی یا شیطنت های کودکانه را ندادن ها و ... همان است که قبلا هم بود. به واقع مدارس به دنبال تغییر رویکرد از مکتب خانه ها ، یک قرنی هست که در ایران تغییر و تحول بنیادین نکرده اند!
در روندهای جهانی نوین، علاوه بر تحول مبانی بنیادین؛ روش ها و ابزارهای آموزشی هم در حال دگردیسی بنیادین هستند. آموزش های حضوری / رسمی و متمرکز / صریح / خشک و ساکن/ و ... جای خود را به آموزش های دیجیتال و غیر حضوری/ عمومی و باز/ ضمنی، سیال و نامنظم/ هیجانی و بازیکارانه/ و .... دادند.
فارغ از ابزارها و روش ها، اینکه در جامعه ایرانی ما و مبتنی بر نظام تمدن اسلامی ؛ ما چه مبانی و بنیادهای متعالی در تربیت نسل برای آینده داریم و مبتنی بر آن چه اصول و روش هایی را استفاده خواهیم کرد بسیار مورد اهمیت هست.
منظور ما از مدارس نوین ، مجموعه هایی هستند که با ایجاد بستری برای #زندگی ، دنبال یادگیری های ماندگار برای آینده هستند. این مدارس ممکن است، مجموعه های رسمیِ غیردولتی باشند. یا مدارس در خانه یا مسجد و ... .
بسترهایی که با استمداد از نگرش توحیدی به مدد خانواده ها آمده اند؛ و به دنبال حق انتخاب گری ضابطه مند و متناسب با تفاوت های فردی متربیان بوده، انگیزه های درونی آن ها را جستجو می کند، و در عین حفظ عزت نفس شان، از طریق یادگیری تحلیلی، خلاقانه و تقویت تمایلات کارِ گروهی؛ به دنبال خلق ارزش، بلوغ استعدادهای نهفته در همه ساحت ها و انجام عمل صالح در #زندگی نسل آینده هستند. نسل مومنی که بیشتر از گذشته مقید به سبک زندگی ایرانی _ اسلامی خواهد بود.
🆔 @sahab_link
زیباترین عکس صبح جمعه ۲۶مرداد:
ان شالله نسل ظهور میآموزد سلام به حقیقت کعبه را...
ارسال شده توسط استاد عزیز, حاج آقا دوستانی
🆔 @sahab_link
1_21230178.pdf
16.9M
بروشور مبانی تربیتی ادبستان دخترانه انشا
🆔 @sahab_link