10 کار و کسب نوپا (استارتاپ) موفق ایرانی در این سال ها ...
ایده کیف پول مجازی: جیرینگ و زرین پال (Jiring, ZarinPal)
دو شرکت بزرگ و فعال در زمینه کیف پول مجازی یا به عبارتی کپی PayPal برای ایران همین دو استارت آپ جیرینگ و زرین پال هستن. جیرینگ زیر شاخه ای از اپراتور همراه اول است و با قدرت زیاد پا به این رقابت گذاشته و زرین پال هم با استفاده از تیم خلاق توانسته خود را به معروف ترین سرویس پرداخت آنلاین در پلتفرم های مختلف طراحی و مدیریت وبسایت تبدیل کند.
تخفیف گروهی: تخفیفان و نت برگ (Takhfifan, NetBarg)
دو استارت آپ تخفیفان و نت برگ پیشرو در معرفی تخفیف گروهی در ایران هستند. هر دوی این شرکت ها در سال 1390 شروع به فعالیت کردند. نازنین دانشور صاحب تخفیفان است و اولین بانوی موفق ایران در زمینه استارت آپ بوده و علیرضا صادقیان نیز صاحب ایده و استارت آپ نت برگ است. آقای صادقیان در مصاحبه ای گفته که ایده نت برگ را با 20 میلیون تومان سرمایه خانوادگی شروع کرده و در 4 سال توانسته بیش از 250 هزار نت برگ بفروشد.
در مقایسه این دو استارت آپ نت برگ توانسته مشتری و سود بیشتری کسب کند و در حال حاضر حتی تبلیغات تلویزیونی نیز دارد.
ایده تاکسی شهری: اسنپ و تپسی (Snapp, Tap30)
شرکت اوبر (UBER) در دنیا توانسته بزرگترین شرکت تاکسی رانی دنیا باشد بدون اینکه تاکسی داشته باشد و تنها پلتفرمی است که هر کس با اتومبیلش می تواند تاکسی هم باشد و تنها کافیست اپلیکیشن مخصوص آن را داشته باشد. در ایران نیز شرکت اسنپ که زیر شاخه ای از شرکت بزرگ استارت آپ آلمانی راکت اینترنت (Rocket-Internet) است توانسته ایده اوبر را در ایران پیاده سازی کند و با پشتیبانی قوی و تبلیغات مناسب، قشر جوون رو به خودش جذب کنه. شرکت اسنپ (تاکسی یاب سابق) در یک سال پیشرفت بسیاری داشته و انتظار می رود مورد استقبال بیشتری نیز قرار گیرد. در همین راستا چندی است شرکت رقیبی به نام تپسی نیز فعالیت خود را شروع کرده است.
دلیوری و تحویل غذا: زودفود، بدوفود (ZoodFood, BodoFood)
بدوفود اولین استارت آپ شرکت آلمانی راکت اینترنت در تهران است و خیلی سریع در تهران به معروفیت بالایی رسید. ایده این استارت آپ سرویس دلیوری غذا در کمترین زمان به همه نقاط تهران است. در راستای موفقیت بدوفود، زودفود نیز به موفقیت بالایی رسید و طولی نکشید که شرکت راکت اینترنت توانست رقیب خود یعنی زود فود را نیز بخرد و اکنون هر دو شرکت را اداره می کند.
فروشگاه اینترنتی: دیجی کالا، بامیلو (Digikala, Bamilo)
پس از امپراتوری سایت های آمازون و ای بی
(Amazon, Ebay)
خیلی سریع شرکت های مختلف شروع به ساخت فروشگاه های اینترنتی خود کردند. در ایران نیز دیجی کالا در سال 2006 با یک فروشکاه کوچک توسط برادران محمدی شروع شد و در کمتر از 10 سال 1100 کارمند دارد و بزرگترین خرده فروشی ایران است. بامیلو به عنوان رقیب توسط راکت اینترنت شروع شد و سعی کرده با تخفیف های مناسب و سرویس دهی قوی در کنار برگزاری فستیوال هایی مشتریان خوبی جذب خود کند.
eitaa.com/sahab_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"راهی که از ســر گرفتیم"
حجت الاسلام پناهیان
حاج مهدی سلحشور
کربلایی سیدرضانریمانی
٥شنبه سالروز شهادت حججی
ساعت١٧:٣٠ـ مزارشهید
eitaa.com/sahab_link
فرش #جوشقان در شهری در مرکز ایران به نام جوشقان بافته میشود. جوشقان در فاصله ده کیلومتری جاده قم به اصفهان، تقریباً در صد کیلومتری شمال اصفهان قرار گرفته است. این شهر کوچک به دلیل قرارگیری در مسیر بین اصفهان و کاشان، قرنها یکی از مراکز مهم فرشبافی ایران بود، تا این که جای خود را به تهران داد. فرش جوشقان قالی با نخ پشمی و با گره فارسی روی چله پنبهای بافته میشود. قالی دستباف جوشقان به دلیل کیفیت بالا و تولید محدود قیمت بالایی دارد و خرید آن سرمایهگذاری ارزشمندی به حساب میآید. بعضی از فرشهای مرغوب جوشقان تحت نام روستاها و شهرهای مجاور، مانند میمه به فروش میرسند. طرح فرش دستباف جوشقان قالی معمولاً از ترنج لوزی شکل میانی و نقش و نگارهای گلدار هندسی تشکیل میشود. رنگ اصلی عموماً قرمز یا آبی تیره است و حاشیهها و نقش و نگارها با رنگهای روشنتر بافته میشود.
eitaa.com/sahab_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳⭕️سه ثانیه سه درس
درس1: ممکنست زمین بخوری این طبیعیست
درس 2: حتی روی زمین هم دست از تلاش نکش
درس3: ثانیه های کوچک، تفاوتهای بزرگ ایجاد میکند
eitaa.com/sahab_link
❓گیمیفیکیشن (Gamification) در آموزش چیست؟
گیمیفیکیشن استفاده از مکانیسمها، عناصر زیبایی شناختی و تفکر مبتنی بر بازی است که باعث درگیر کردن افراد، به انگیزه آوردن برای عمل، توسعۀ یادگیری و حل مسائل میشود.
🎯 هدف، خلق سیستمی است که در آن یادگیرندگان، بازیکنان، مصرف کنندگان و کارکنان، درگیرِ چالشی غیرواقعی بشوند. این چالش توسط قوانین، تعاملات و بازخوردها تعریف میشود.
🏆مکانیسمها شامل مراحل، مدالها، امتیازات، سیستم امتیاز و محدودیت زمانی است.
🔆 عناصر زیبایی شناختی نیز در طراحی اهمیت زیادی دارند چرا که باید تجربۀ بازی بهدرستی توسط مخاطب احساس شود.
💭 تفکر مبتنی بر بازی، شاید مهمترین عنصر در گیمیفیکیشن باشد. ایدهای که تجربههای روزمره را تبدیل به فعالیتی کند که ویژگیهایی مانند رقابت، همیاری، اکتشاف و داستانسرایی را داشته باشد.
🔻بریدهای از کتاب زیر:
The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education
🔔 eitaa.com/sahab_link