eitaa logo
شبکه طراحی راهبردی سحاب
228 دنبال‌کننده
651 عکس
87 ویدیو
205 فایل
شبکه طراحی راهبردی سحاب; پیشران نوپاهای اجتماعی #اگوباتور #Eggubator
مشاهده در ایتا
دانلود
20170305060944-9412-55.pdf
1.14M
ضرورت تربیت در پیش دبستانی @sahab_link
20160606143202-9882-183.pdf
461.9K
نقاط قوت ارزشیابی توصیفی @sahab_link
20160216093157-10017-22.pdf
706.2K
آزمون صلاحیت شناختی سواد ریاضی @sahab_link
20140601101020-9828-75.pdf
223.1K
تحول در پرتو عاملیت و تعامل @sahab_link
20141211144421-9968-4.pdf
217.4K
رویکردهای نظری به مفهوم سواد @sahab_link
20141211144529-9968-12.pdf
365.8K
ارتقا کیفیت آموزش در مناطق کمتر توسعه یافته @sahab_link
20170226044855-9828-117.pdf
229.1K
دانش نظری و عملی معلمان در اجرای برنامه درسی @sahab_link
20170226044738-9776-57.pdf
287.3K
امکان سنجی برنامه درسی مدرسه محور @sahab_link
20160822142938-10017-42.pdf
452.6K
برنامه درسی کارآفرینی متوسطه @sahab_link
اطلس شرکت های فناور گردشگری ایران.pdf
7.08M
اطلس شرکت های فناور گردشگری ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
اطلس شرکت های فناور آموزشی ایران.pdf
8.43M
اطلس شرکت های فناور آموزشی ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
روح درباره یک مرد سیاهپوست مجرد به نام جو گاردنر است که در دهه چهارم زندگی‌اش به‌عنوان معلم پاره‌وقت موسیقی در مدرسه فعالیت می‌کند و عاشق موسیقی جاز است. جو وقتی داستان شروع می‌شود، بر سر یک دوراهی قرار می‌گیرد. ابتدا به او گفته می‌شود که به‌عنوان یک معلم تمام‌وقت پذیرفته شده و می‌تواند از تمام مزایای این شغل، از جمله امنیت شغلی و بیمه و بازنشستگی بهره‌مند شود؛ چیزی که به آن می‌گوییم زندگی کارمندی و عموما فیلم‌ها می‌گویند که چیز بدی است و باید رهایش کرد و به افق‌های بلند و قهرمانانه زندگی فکر کرد. از طرف دیگر یکی از شاگردان قدیمی جو او را برای اجرای پیانو در گروهی که عاشق کار با آن بوده دعوت می‌کند. جو در حالی که از جلسه تمرین آن گروه موسیقی در حال برگشتن است، درون یک چاله می‌افتد و تقریبا می‌میرد. او در مسیر پلی که به آخرت می‌رود، از صف باقی ارواح می‌گریزد و به جایی شبیه عالم ذر یا برزخ می‌رود. در اینجا ارواح قدیمی، ارواحی که هنوز به دنیا نیامده‌اند را برای رفتن به زمین و زندگی آماده می‌کنند و آموزش می‌دهند. جو در اینجا مربی روحی به نام «۲۲» می‌شود که موجودی بسیار بدقلق است و هیچ‌انگیزه‌ای برای رفتن به زمین ندارد. آنها یکبار با هر ترفندی که هست، دوتایی به زمین می‌روند. جو درون بدن یک گربه می‌افتد و ۲۲ درون بدن جو. به این ترتیب، ۲۲ تجربه بودن در زمین را پیدا می‌کند و از جذابیت‌های حیات زمینی مطلع می‌شود. چالش‌های پس از این فلسفی‌تر می‌شوند؛ اینکه وقتی جو بالاخره موفق شد با گروه موزیک مورد علاقه‌اش اجرا کند، احساس می‌کند قضیه برایش عادی شده و اینکه ۲۲ فکر می‌کند اگر کسی معمولی باشد و جزء انسان‌های خاص و ممتاز زمین نباشد، اساسا چرا باید پا به عرصه حیات بگذارد. یکی از کسانی که ۲۲ در قالب بدن جو با آن گپ‌وگفتی می‌زند، آرایشگری سیاه‌پوست است که می‌گوید ابتدا قصد داشته دامپزشک شود اما به دلیل بیماری دخترش و مسائلی دیگر، نتوانسته است. ۲۲ از او می‌پرسد که آیا راضی نیست و آرایشگر می‌گوید که همین کار را هم خیلی دوست دارد چون می‌تواند با افراد مختلفی که روی صندلی اصلاح می‌نشینند گپ بزند و احساس خوبی بابت این دارد که آنها را زیبا می‌کند. به علاوه، آرایشگر به ۲۲ که حالا در قالب بدن جو قرار گرفته می‌گوید که مکالمه خیلی خوبی داشتند چون این اولین بار است که جو راجع‌به چیزهایی غیر از موسیقی جاز صحبت می‌کند.  جو بر خلاف دوست سیاه‌پوست آرایشگرش، هیچ چیز از زندگی نفهمیده و فقط در پی کسب رکوردهای موفقیت‌آمیز در موسیقی بوده است. شاید به این ترتیب او از لذت خود موسیقی هم دور شده باشد. شاید همین مکالمه کوتاه، بخش قابل توجهی از مفاهیم فیلم را توضیح بدهد. خوشبختی، تنها در رسیدن به اهدافی که خودمان برای خودمان در زندگی تعیین کرده‌ایم نیست و تنهاانگیزه ما از حیات، لازم نیست که رسیدن به این اهداف باشد. چنین مفهومی با این عبارت در سکانس‌های قبلی و بعدی هم بارها تکرار شده بود؛ «انگیزه تو (برای زندگی)، هدف تو نیست. » وقتی جو به هدفش که یک اجرای جاز با گروه محبوبش بود رسید، قضیه برایش بی‌نمک شده است. فیلم می‌گوید اصولا هدف نمی‌تواند تا انتها برای انسان‌هاانگیزه‌بخش باشد و بعد از کسب رکورد، ‌انگیزه ادامه دادن از بین می‌رود. اما باید برای زندگی کردن، بیاموزیم که از تک‌تک لحظه‌های زندگی‌مان خیلی ساده لذت ببریم. کارکرد بسیاری از انیمیشن‌ها و فیلم‌های لایواکشن که درباره روح و زندگی پس از مرگ ساخته شده‌اند، در حقیقت کنار آوردن بزرگسالان با مفهوم مرگ و ریختن ترس آن است که مخل زندگی معمولی می‌شود. روح پیت داکتر می‌خواهد که ما با مفهوم زندگی کنار بیاییم و نسخه او، ساده دیدن همه چیز و خلاص شدن از دست اهداف بلند و بالاست که رسیدن به آنها تنها برای کسر محدودی از افراد محقق خواهد شد و باقی انسان‌ها طبیعتا باید ناکام بمانند. روح حتی این را هم می‌گوید که آن اهداف بلند و بالا، همان‌هایی که معمولا فیلم‌ها، کتاب‌ها و سخنرانی‌های‌انگیزشی خیلی رویشان تاکید می‌کنند، پس از دست‌یافتنی شدن، مزه‌شان را از دست می‌دهند. پس انسانی که در این مدار افتاده، همیشه در حسرت رسیدن به چیزی است یا به آن رسیده و مزه‌اش برای او از بین رفته و حالا سرخورده شده است. این مساله‌ای است که در اگزیستانسیالیسم هم مورد توجه قرار گرفته، خصوصا بحث‌های سورن کی‌یرکگور که پیشوای اگزیستانسیالیسم مذهبی است و داکتر آن را به صورت ساده و فشرده در یک فیلم انیمیشن بیان می‌کند. روح اولین انیمیشن پیکسار و دیزنی و شاید اولین فیلم بلند انیمیشنی در دنیا باشد که شخصیت اصلی آن یک سیاه‌پوست است https://www.aparat.com/v/97rAK/
گزارش ده سال آینده جهان 2030.pdf
6.86M
گزارش ده سال آینده جهان 2030 دکتر مجتبی لشکربلوکی آموزش و پرورش چه خواهد شد؟؟
1560918932-9782-96-4-2.pdf
457.4K
واقعیت افزوده ، یادگیری همیارانه @sahab_link