هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴 مگر ما از جامعه زمان پيغمبر و اميرالمؤمنين قرص تر و محكم تريم؟
🔻برخی می گویند «عدالت نُمایی ستمگری» و «ستمگری در لباس عدالت خواهی» بهمراه «جهل مقدس»، «خرافات» و عواملی از این دست، از علل قتل حضرت سیدالشهدا علیه السلام است. اما آیا حقیقتاً اینها علل اصلی اند؟
🔹واقعیت این است که در هیچ کتاب تاریخی، قاتلین حضرت اباعبدالله، عدالتخواه نبودند و ادعای #عدالتخواهی نداشتند؛ یا طبق خرافات و به اسم دین، حسین بن علی را به شهادت نرساندند. بله جامعه زمان حضرت خرافاتی شده بود اما عموم مردم می دانستند که پیامبر کیست؛ امیرالمؤمنین علی کیست؛ عموم مردم حق و باطل را می شناختند. عموم بزرگان نظیر عبدالله بن عباس، عبدالله بن عمر، عبدالله بن زبیر، عبدالله بن جعفر و عموم مردم بر دیانت و معنویت و علم حضرت، شهادت می دادند و برای حضرت احترام قائل بودند. اما چه شد که بخشی از مردم بنی امیه را همراهی کردند.
🔸بهتر است دلایل را از زبان خود حضرت اباعبدالله(ع) بشنویم آنجایی که در #خطبه_منا علت انحراف جامعه را سکوت علما و بزرگان در برابر ستمگران و ظالمان و عدم دفاع از حقوق مستضعفان و مظلومان و فراموشی امر به معروف و نهی از منکر حاکمان می دانند. مطالعه این خطبه در کنار عزاداری ها واجب است.
🔻رهبر انقلاب علل حادثه کربلا را خیلی زیبا تحلیل می کنند؛ایشان در 20 خرداد سال 75 اینگونه حادثه کربلا را ریشه یابی می کنند:
🔹«جا دارد ملت اسلام فكر كند كه چرا پنجاه سال بعد از وفات پيغمبر، كار كشور اسلامی به جايی رسيد كه مردم مسلمان - از وزيرشان، اميرشان، سردارشان، عالمشان، قاضیشان، قاریشان - در كوفه و كربلا جمع شدند و جگر گوشهی پيغمبر را با آن وضع فجيع به خاك و خون كشيدند؟!
🔸اگر در جامعهای، آن نوعِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ يعنی كسانی كه میتوانند در صورت لزوم از متاع دنيوی دست بردارند، در اكثريت باشند، هيچ وقت جامعهی اسلامی به سرنوشت جامعهی دوران امام حسين عليهالسّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بيمه است. اما اگر قضيه به عكس شد و نوع ديگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به متاع دنيا. آنان كه حق شناسند، ولی درعينحال مقابل متاع دنيا، پايشان میلرزد - در اكثريت بودند، وامصيبت است!
🔹اصلاً دنيا يعنی چه؟ يعنی پول، يعنی خانه، يعنی شهوت، يعنی مقام، يعنی اسم و شهرت، يعنی پست و مسؤوليت، و يعنی جان. اگر كسانی برای حفظ جانشان، راه خدا را ترك كنند و آنجا كه بايد حق بگويند، نگويند، چون جانشان به خطر میافتد، يا برای مقامشان يا برای شغلشان يا برای پولشان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزديكان و دوستانشان، راه خدا را رها كنند، اگر عدهی اینها زیاد باشد آن وقت دیگر واویلاست. آن وقت حسينبنعلیها به مسلخ كربلا خواهند رفت و به قتلگاه كشيده خواهند شد.
🔸آن وقت، يزيدها بر سرِ كار میآيند و بنیاميّه، هزار ماه بر كشوری كه پيغمبر به وجود آورده بود، حكومت خواهند كرد و امامت به سلطنت تبديل خواهد شد، امامت به سلطنت تبديل خواهد شد!
🔹وقتی خواصِ طرفدارِ حق، يا اكثريت قاطعشان، در يك جامعه، چنان تغيير ماهيت میدهند كه فقط دنيای خودشان برايشان اهميت پيدا میكند؛ وقتی از ترس جان، از ترس تحليل و تقليل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن، حاضر میشوند حاكميت باطل را قبول كنند و در مقابل باطل نمیايستند و از حق طرفداری نمیكنند و جانشان را به خطر نمیاندازند؛ آن گاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسينبنعلی عليهالسّلام - با آن وضع - آغاز میشود.
🔸دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پيغمبر شروع شد. قضايا، كمتر از يك دهه پس از رحلت پيغمبر شروع شد. ابتدا سابقهداران اسلام - اعم از صحابه و ياران و كسانی كه در جنگهای زمان پيغمبر شركت كرده بودند - از امتيازات برخوردار شدند كه بهرهمندی مالی بيشتر از بيتالمال، يكی از آن امتيازات بود. چنين عنوان شده بود كه تساوی آنها با سايرين درست نيست و نمیتوان آنها را با ديگران يكسان دانست! اين، خشتِ اوّل بود.
🔹مگر ما از جامعه زمان پيغمبر و اميرالمؤمنين قرص تر و محكم تريم؟ چه كار كنيم كه آن طوري نشود؟ اگر امروز من و شما جلوي اين قضيه را نگيريم -ممكن است 50 سال ديگر، ممكن است 5 سال ديگر، ممكن است 10 سال ديگر- يك وقت ديديد جامعه اسلامي ما هم، كارش به آن جا رسيد! تعجب نكنيد.»
🔻منبری های بزرگوار؛ اگر میخواهید انگیزههای قتل حضرت حسین علیه السلام را در ایام #محرم برای جوانان بگوئید، اینها را بگوئید. بگوئید که امر و نهی حاکمان فراموش شد، بیعدالتی حاکم شد، مظلومان زیر پای ظالمان له شدند، همه ترسیدند علیه ظلم بشورند در نتیجه فاجعه اتفاق افتاد.
✍ داود مدرسییان
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
بازخوانی بیانات عتاب آمیز رهبر معظم انقلاب نسبت به شبهه افکنان عزاداری سید الشهداء علیه السلام؛ باید گریه و زاری کرد/ از موضع روشنفکری نگویند اینها دیگر لازم نیست! نه، اینها تا آخر لازم است
♦️امام خامنه ای:بعضی حالا ممکن است بگویند شما میخواهید نهضت امام حسین را بیان بکنید، خیلی خب، بروید بیان کنید، دیگر روضهخوانی و گریه و زاری و اینها چیست؟ بروید بنشینید بیان کنید که حضرت این کار را کردند، این کار را کردند، هدفشان هم این بود. این، خیلی فکر خطائی است، نگاه غلطی است. این عاطفهی نسبت به اولیاء خدا، اولیاء دین، این پیوند عاطفی، پشتوانهی بسیار ارزشمند پیوند فکری و پیوند عملی است. بدون این پشتوانه، خیلی سخت میشود در این راه حرکت کرد.
♦️در قرآن نسبت به اولیاء الهی سه تعبیر وجود دارد: یک تعبیر، تعبیر ولایت است؛ «انّما ولیکم اللَّه و رسوله و الّذین امنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکوة و هم راکعون»؛ بحث ولایت. معلوم است که پیوند، ارتباط، معرفت، اینها داخل در زیرمجموعهی ولایت است. یک بحث، بحث اطاعت است؛ «اطیعوا اللَّه و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم»؛ اطاعت رسول و اطاعت اولیالامر. این، در عمل است. در میدان عمل باید اطاعت کرد، پیروی کرد. اما یک بحث سومی وجود دارد و آن، بحث مودت است. «قل لا اسئلکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی». این مودت چیست دیگر؟ ولایتِ اینها را داشته باشید، اطاعت هم از اینها بکنید؛ مودت برای چیست؟ این مودت، پشتوانه است. اگر این مودت نباشد، همان بلائی بر سر امت اسلامی خواهد آمد که در دورانهای اول بر سر یک عدهای آمد که همین مودت را کنار گذاشتند، بتدریج اطاعت و ولایت هم کنار گذاشته شد.
♦️بحث مودت خیلی مهم است. این مودت، با این ارتباطات عاطفی حاصل میشود؛ ماجرای مصیبتهای اینها را گفتن، یک جور ایجاد ارتباط عاطفی است؛ ماجرای مناقب اینها و فضائل اینها را گفتن، یک جور دیگر پیوند عاطفی است. بنابراین، این عزاداریهائی که انجام میگیرد، این گریه و زاریای که میشود، این تشریح حوادث عاشورا که میشود، اینها چیزهای لازمی است. یک عده از موضع روشنفکری نیایند بگویند آقا، اینها دیگر لازم نیست. نه، اینها لازم است؛ اینها تا آخر لازم است؛ همین کارهائی که مردم میکنند.
هدایت شده از آنتی روباه
🔻میثم مطیعی، مداح اهلبیت(ع) در واکنش به صحبت اخیر معاون وزیر بهداشت طی توییتی نوشت: آقای معاون وزیر! حداقل ۱۰ روز قبل اعلام کردید عزاداری در مکان سربسته با سقف بالای ۶ متر مصداق فضای باز است و مشکلی ندارد.
امروز و تنها ۴۸ ساعت قبل از آغاز محرم گفتید برگزاری هرگونه مراسم در فضای سربسته ممنوع است.
حرف قبلی شما که محصول کار کارشناسی بود عوض شد. ویروس جهش کرده؟؟؟
مردم شریف بدانند که با این تصمیم خلق الساعة، حداقل ۲۰۰۰ مراسم مهم در کشور تعطیل شده و یا حداقل لطمه جدی میخورد. مثلاً در شهری مثل بوشهر با آن درجه بالای رطوبت هوا میشود مراسم را از زیر سقف و همراه با تهویه آورد در فضای باز و شدیداً گرم برگزار کرد؟؟
ما هیأتیها از روز اول یک حرف زدیم و هنوز هم پای همان حرفمان ایستاده ایم. ما گفتیم تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و سلامت مردم بیش از دیگران، برای ما هیأتیها مهم است، اما شما هر روز حرف عوض کردید. خدا کند اغراض دیگری پشت این تغییرات مکرر نهفته نباشد.
به عنوان تصمیمگیر تا به حال هیأت برگزار کردهاید؟ از تهمیدات برگزاری یک مراسم خبر دارید؟ هیأتها در این مدت تمام شرایط را طبق دستورالعمل ستاد ملی آماده کرده بودند؛ الان و ۴۸ ساعت قبل از برگزاری چطور میشود همه مقدمات را فراهم کرد؟ برای خیلی از هیأتها راهی جز تعطیلی مراسم هست؟
بد نیست الان نمایندهای از ستادملی سری به امامزاده قاضیالصابر بزند.۱۰ روز است دوستان مشغولند.دکور نصب شده،صوت اجاره شده، با پول قرضی سیاهی خریده شده و نصب شده، فاصلهگذاری انجام شده.در جایی که در شرایط غیرکرونا ۲۵۰۰ نفر ظرفیت داشته، فقط برای ۴۰۰ نفر اجازه ورود در نظر گرفته شده.
🦊 @antirobah
نکته های ناب ⚡️
قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُكُمْ غَوْرًا فَمَن يَأْتِيكُم بِمَاءٍ مَّعِينٍ
ﺑﮕﻮ : ﺑﻪ ﻣﻦ ﺧﺒﺮ ﺩﻫﻴﺪ ﺍﮔﺮ ﺁﺏ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩﺍﺭﻱ ﺷﻤﺎ [ ﭼﻮﻥ ﺁﺏ ﺭﻭﺩﻫﺎ ، ﭼﺸﻤﻪ ﻫﺎ ، ﺳﺪﻫﺎ ﻭ ﭼﺎﻩ ﻫﺎ ] ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺮﻭ ﺭﻭﺩ [ ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﺷﻤﺎ ﺧﺎﺭﺝ ﮔﺮﺩﺩ ] ﭘﺲ ﻛﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺁﺏ ﺭﻭﺍﻥ ﻭ ﮔﻮﺍﺭﺍ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ ؟ !(الملک٣٠)
شاگردي از استادش ميپرسد چه كنم امام زمان را خواب ببينم استاد گفت برو كل روز را غذا شور بخور و آب نخور تا شب شود وسپس بخواب امام زمان را خواب خواهي ديد شاگرد نيز چنين كرد فردا در سر كلاس استاد رو كرد به شاگرد گفت چه شد؟؟چه ديدي؟؟شاگرد پاسخ داد تمام شب را آب خواب ميديدم. يه بار لب رودخانه مشغول نوشيدن آب بودم يه بار هم با مشكي اب مينوشيدم استاد پاسخ داد اگر تشنه امام زمان بشويد امام زمانتان را خواب خواهي ديد.
انتشارات هیئت صاحب الزمان
هدایت شده از مکتب امام خامنه ای
کتاب شبیهِ مریم
🔺رمان تاریخی «شبیه مریم» روایتی از زندگی پرفراز و نشیب خادمه حضرت زهرا(س) به قلم اکرم صادقی
🔹 بانو فضّه زنی از دیار نوبه(آفریقایی)، خادمه حضرت فاطمه(س) یکی از زنان عالم و پرهیزکار اسلام و از راویان حدیث حضرت زهرا سلام الله علیهاست. از ویژگیهای انحصاری ایشان این است که بیست سال پایان عمر مبارکشان، تمام گفتوگوهای معمول و روزانه زندگیاش صرفاً با آیات قرآن بود.
💯 «شبیه مریم» رمانی است از زندگی این بانوی با تقوا و خطیب توانا که طبابت و علم کیمیا میدانست و سعادت همجواری با خاندان اهل بیت علیهمالسلام و بهرهگیری از آن دریای معرفت نصیبش شد.
۲۵۲ صفحه| ۳۶۰۰۰ تومان
کاری از انتشارات مسجد مقدس جمکران
خرید از طریق ایتا👇
@habib_53
کتاب خوب راهکشاست 👇👇
@ketab_shop
هدایت شده از Noor_e_ddin313
🔰 برای موفقیت اول از همه باید هدفی مشخص داشته باشید.
🔰دوم اینکه وسیلهی رسیدن به اهداف خود، یعنی علم و ابزار لازم را به دست آورید.
🔰سوم اینکه با دقتی دقیق به آن هدف نگاه کرده و جسورانه شروع به حرکت به سمتش کنید!
هدایت شده از Noor_e_ddin313
✨ سختیها را جدی نگیر!
🔰اصلا بگذار از این همه خونسردیات تعجب کند. بگذار بداند تو بیدی نیستی که با این بادها بلرزی!
🔰سختیها همین را میخواهند؛میخواهند جدی بگیریشان، آنوقت دست بگذارند بیخ گلویت و نگذارند آب خوش ازگلویت پایین برود!
🌹اما تو مثل همیشه آرام باش، مثل همیشه بخند، سخت باش، اما سخت نگیر.
🌹بگذار سختی با تمام وجودش احساس کند، که هنوز هم کسی در این گوشه از دنیا، سخت تر از خودش پیدا می شود.
هدایت شده از نهج البلاغه 🇮🇷
#شرح_نامه ۳۱
نهج البلاغه
📌قسمت ۴۴
❣امام عليه السلام در اين بخش از وصيّت نامه خود، موقعيت دنيا و آخرت را ضمن دو مثال زيبا و گويا بيان مى کند نخست مى فرمايد:
✨يَا بُنَيَّ إِنِّي قَدْ أَنْبَأْتُکَ عَنِ الدُّنْيَا وَحَالِهَا، وَزَوَالِهَا وَانْتِقَالِهَا، وَأَنْبَأْتُکَ عَنِ الاْخِرَةِ وَمَا أُعِدَّ لاَِهْلِهَا فِيهَا، وَضَرَبْتُ لَکَ فِيهِمَا الاَْمْثَالَ، لِتَعْتَبِرَ بِهَا، وَتَحْذُوَ عَلَيْهَا
💠 «فرزندم! من تو را از دنيا و حالات آن و زوال و دگرگونيش آگاه ساختم و از آخرت و آنچه براى اهلش در آن مهيا شده مطلع کردم و درباره هر دو برايت مثال هايى زدم تا به وسيله آن عبرت گيرى و در راه صحيح گام نهى»
💢امام عليه السلام بعد از ذکر اين مقدمه دو مثال مى زند نخست مى فرمايد:
✨إِنَّمَا مَثَلُ مَنْ خَبَرَالدُّنْيَا کَمَثَلِ قَوْم سَفْر نَبَا بِهِمْ مَنْزِلٌ جَدِيبٌ فَأَمُّوا مَنْزِلاً خَصِيباً وَجَنَاباً مَرِيعاً، فَاحْتَمَلُوا وَعْثَاءَ الطَّرِيقِ، وَفِرَاقَ الصَّدِيقِ، وَخُشُونَةَ السَّفَرِ، وَجُشُوبَةَ المَطْعَمِ، لِيَأْتُوا سَعَةَ دَارِهِمْ، وَمَنْزِلَ قَرَارِهِمْ
🔹 «کسانى که دنيا را خوب آزموده اند همچون مسافرانى هستند که در منزلگاهى بى آب و آبادى وارد شده اند لذا تصميم گرفته اند به سوى منزلى پرنعمت و ناحيه اى راحت حرکت کنند، از اين رو مشقت راه را متحمّل شده و فراق دوستان را پذيرفته و خشونت ها و سختى هاى سفر و غذاهاى ناگوار را قبول نموده اند تا به خانه وسيع و منزلگاه آرامشان گام نهند»
✨فَلَيْسَ يَجِدُونَ لِشَيْء مِنْ ذَلِکَ أَلَماً وَلاَ يَرَوْنَ نَفَقَةً فِيهِ مَغْرَماً. وَلاَ شَيْءَ أَحَبُّ إِلَيْهِمْ مِمَّا قَرَّبَهُمْ مِنْ مَنْزِلِهِمْ، وَأَدْنَاهُمْ مِنْ مَحَلَّتِهِمْ
🔹«به همين دليل آنها از هيچ يک از اين ناراحتى ها احساس درد و رنج نمى کنند و هزينه هايى را که در اين طريق مى پردازند از آن ضرر نمى بينند و هيچ چيز براى آنها محبوب تر از آن نيست که ايشان را به منزلگاهشان نزديک و به محل آرامششان برساند»
✍آرى اين طرز فکر مؤمنان صالح است، زيرا آنها هرگز فريفته زرق و برق دنيا نمى شوند; دنيا را مجموعه اى از ناراحتى ها، درد و رنج ها، گرفتى ها، نزاع ها و کشمکش ها مى بينند در حالى که ايمان به معاد و بهشت و نعمت هايش و اعتقاد به وعده هاى الهى به آنها اطمينان مى دهد که در آنجا جز آرامش و آسايش و نعمت هاى مادى و معنوى و خالى بودن از هرگونه درد و رنج و از همه مهم تر رسيدن به قرب پروردگار چيزى نيست و همين امر سبب مى شود که سختى هاى اين سير و سلوک را با جان و دل بپذيرند و هرگونه مشقتى را در اين راه متحمل شوند.
📝ادامه دارد.....
┏━━━🍃🌹🍃━━━┓
@nahjol_balagheh
┗━━━🍁━━
#زیر_پوش_مقدس
بسم الله الرحمن الرحیم
با خودم گفتم امسال کسی هنگام سینه زنی به خاطر کرونا برهنه نمیشود ، لذا بی خیال مطلبم شدم تا شنیدم نه ، هنوز هستند کسانی که دچار این تحریفند.
❌ انحرافی که سالیان سال خود حقیر رو هم در برگرفته بود، تا تقریبا اواخر دهه ی هفتاد که الحمدالله به برکت طلبگی ، دین رو بهتر شناختم.
✅ خاطره بگم براتون ؛ یادم هست تو مدرسه علمیه که بودیم،طلبه ها برای عوض کردن لباس، با انواع موانع طبیعی و غیر طبیعی خودشون رو قایم میکردن تا مثلا یک زیرپوش عوض کنند یا شلوار عوض کنند!
یعنی حیا رو خوب یاد گرفتیم
یاد گرفتیم در مقابل دیگران حتی با زیرپوش هم نشویم و بیشتر هنگام خواب تو حجره پیراهن رو درمیاوردیم
حتی برخی از بچه ها با پیراهن های آستین بلند شب رو تا صبح طی میکردند❕
بگذریم بریم جنگ صفین در محضر امیرمومنان ❓
وقتی اصحاب مشغول غسل شهادت بودند ، از امیرمومنان روحی له الفدا پرسیدند حسن و حسین ( سلام الله علیهما) کجا هستند ؟
آقاجان پاسخ دادند حسن آن سوی نیزار و حسین این سوی نیزار ( نقل به مضمون ) مشغول غسل هستند ، آنها حیا میکنند کسی بدنشان را ببینند .
حالا بریم کربلا ❓ میخوام روضه بگم براتون؛ وقتی اباعبدالله الحسین قصد میدان کرد ، فرمود آن زیرپوش کهنه ی مرا بیاورید ! آنها حیا ندارند ، بعد از کشتن من لباس های مرا هم غارت خواهند کرد، بلکه از خیر این زیرپیراهن کهنه بگذرند.
( نقل به مضمون )
👈 برادران هیاتی
بچه هایی که سالهای سال با هم سینه زدیم ؛ آقای ما نه برای خودش و نه برای ما لخت شدن حتی هنگام عزاداری رو نمیپسندند ، زیرا پدرشان در نهج البلاغه خطاب به امام حسن میفرمایند هرچه را برای خود نمیپسندی برای دیگران هم مپسند .
⭕️ ارباب ما را دشمن در قتلگاه عریان کرد ، مراقب باشیم باز هم دشمن با تحریف عزاداری، سرعت اثر گذاری امام را در دنیا پایین نیاورد .
⛔️ عجیب اینه رسانه های دشمن از عاشورا فقط تحریف ها را نمایش میدهند . دقت کردید؟
👌 بیاییم به یاد اون زیرپیراهن اباعبدالله در روز عاشورا برای همیشه هنگام سینه زنی با #زیر_پوش سینه بزنیم .
#قمه_زنی #لطمه_خونی
#لخت_شدن #تحریف_عزاداری
#وهن_مذهب
🏁 آخرین کلام ،
قال رسول الله صلوات الله علیه .
لَو کانَ الحَیاء صورهُُ، لَکانَ الحسین.
«اگر حیاء به شکل تصویری در بیاید می شود حسین.»
(مئه منقبه من مناقب امیر المومنین و الائمه) ص۱۳۵
روح الله 🖌
منبع: علی یاوران
🦊 @antirobah
لِماذا لُقِّبَ أبو الفَضْلِ العَبّاسُ عليه السلام بِسبعِ القنْطَرَةِ؟
لِماذا سمِّيَ العبّاسُ - عَلَيْهِ السَّلامُ - بـ(سبع القنطرة)؟
الجواب 👇
السَّبعُ: هوَ الأسدُ، ويُطلقُ على الرَّجلِ الشُّجاعِ، والقنطرةُ: هيَ الجسرُ. فيكونُ معنى (سبعِ القنطرةِ): الرَّجلَ الشُّجاعَ الذي أبدى شجاعةً لا نظيرَ لَها وسجَّلَ موقفاً بطوليّاً عندَ الجسرِ.
ولكنَّ السُّؤالَ هُنا: ما هوَ الموقفُ الذي ظهرتْ شجاعةُ أبي الفضلِ العبّاسِ فيهِ عندَ ذلكَ الجسرِ بحيثُ لقِّبَ بسبعِ القنطرةِ؟
قالَ المحقِّقُ آيةُ اللهِ الشَّيخُ محمَّد إبراهيم الكلباسيُّ النَّجفيُّ: (وإنَّما عُرِفَ أبو الفضلِ العبّاسُ (ع) بسبعِ القنطرةِ؛ لأنَّهُ - على ما رُوِيَ - قدْ أبدى منْ نفسِهِ في حربِ النَّهروانِ جدارةً عاليةً في حراسةِ القنطرةِ والجسرِ، الِّذي كانَ قدْ أوكلَهُ أبوهُ أميرُ المؤمنينِ (ع) معَ مجموعةٍ منَ الفرسانِ بحفظِهِ يومَ النَّهروانِ منَ الخوارجِ، وسجَّلَ عليْهِ مواقفَ شجاعةً، وبطولاتٍ هاشميَّةً مشرِّفةً، فإنَّهُ لمْ يدَعْ بشجاعتِهِ وبسالتِهِ جيشَ الخوارجِ أنْ يعبروا مِنْ عليْهِ، ولا أنْ يجتازوهُ إلى حيثُ يُريدونَ، بلْ صمدَ أمامَهُمْ بسيفِهِ وصارِمِهِ، وصدَّهمْ عمّا كانوا ينوونَهُ بعزمِهِ وبأسِهِ، ولذلكَ لمّا دخلَ وقتُ الصَّلاةِ، وطلبَ الإمامُ أميرُ المؤمنينَ (ع) ماءً يتوضَّأُ بِهِ، أقبلَ فارسٌ والإمامُ (ع) يتوضَّأُ وقالَ: يا أميرَ المؤمنينَ، لقدْ عبرَ القومُ - ويقصدُ بهمُ الخوارجَ -، وإنَّهمْ عبروا القنطرةَ التي أوكلَ بِها الإمامُ أميرُ المؤمنينَ (ع) ابنَهُ العبّاسَ (ع) معَ مجموعةٍ منَ الفرسانُ. فلمْ يرفعِ الإمامُ أميرُ المؤمنينَ (ع) إليْهِ رأسَهُ، ولمْ يلتفتْ إليْهِ، وذلك وثوقاً منْهُ بشجاعةِ ولدِهِ المقدامِ أبي الفضلِ العبّاسِ (ع) الذي أوكلَهُ بحفظِ القنطرةِ منْ سيطرةِ الأعداءِ، وأمرَهُ بحراستِها منْ عبورِهِمْ عليْها وتجاوُزِهمْ عنْها.
هَذا مضافاً إلى ما أخبرَ بِهِ رسولُ اللهِ (ص) عنِ اللهِ في شأنِ الخوارجِ، وما يؤولُ إليْهِ أمرُهُمْ وفتنتُهُمْ، وما أطلعَهُ (ص) على جزئيّاتِ قضيَّتِهمْ، وكيفيَّةِ مقاتلتِهِمْ لهُ، ومواقعِ نزولِهِمْ وركوبِهِمْ، وسوءِ عواقبِهِمْ، ومَصارِعِهِمْ. على أثرِ ذلكَ كلِّهِ أجابَ الإمامُ أميرُ المؤمنينَ (ع) ذلكَ الفارسَ بقولِهِ: إنَّهمْ ما عَبَروا، ولا يعبرونَهُ، ولا يفلتْ منْهمْ إلّا دونَ العَشَرةِ، ولا يُقتلْ منكمْ إلّا دونَ العَشَرةِ، ثمَّ قالَ (ع) يؤكِّدُ ذلكَ: واللهِ ما كَذِبْتُ ولا كُذِبْتُ.
فتعجَّبَ النّاسُ منْ كلامِ الإمامِ أميرِ المؤمنينَ (ع) لذلكَ الفارسِ، وكانَ هنالكَ معَ الإمامِ رجلٌ وهوَ في شكٍّ منْ أمرِهِ، فقالَ: إنْ صحَّ ما قالَ فلا أحتاجُ بعدَهُ إلى دليلٍ غيرِهِ، فبينَما همْ كذلكَ إذْ أقبلَ فارسٌ فقالَ: يا أميرَ المؤمنينَ، القومُ على ما ذكرْتَ، لمْ يعبروا القنطرةَ.
ثمَّ إنَّ الإمامَ أميرَ المؤمنينَ (ع) صلّى بالنّاسِ صلاةَ الظُّهرِ، وأمرَهُمْ بالمسيرِ إليْهمْ وهمْ دونَ القنطرةِ، ثمَّ حملَ (ع) عليْهمْ بأصحابِهِ حَمْلةَ رجلٍ واحدِ، وذلكَ بعدَ أنْ أتمَّ الحجَّة عليْهمْ، واستتابَهمْ ممّا جَنَوْهُ منْ قتلِ عبدِ اللهِ بنِ خبّابٍ، وبقرِ بطنِ زوجتِهِ، وإخراجِ طفلِها وقتلِهِ، فرجعَ منهمْ ثمانيةُ آلافٍ، وبقيَ أربعةُ آلافٍ لمْ يتوبوا، وقالوا لهُ: لنقتلنَّكَ كما قتلناهُ، فحملَ (ع) عليْهمْ، واختلطوا، فلمْ يكنْ إلّا ساعةٌ حتّى قُتِلوا بأجمعِهمْ، ولمْ يفلتْ منْهمْ إلّا تسعةُ أنفسٍ ... كما أنَّهُ لمْ يُقتلْ منْ أصحابِ الإمامِ أميرِ المؤمنينَ (ع) إلّا تسعةٌ. فكانَ كما أخبرَ بِهِ أميرُ المؤمنينَ (ع) تماماً منْ دونِ زيادةٍ ولا نقصانٍ). [الخصائصُ العبّاسيَّةُ ص156 وما بعدها]
والحمدُ للهِ ربِّ العالمينَ.
هیئت صاحب الزمان، الکوره ۷محرم۱۴۴۲
نکته های ناب ⚡️
*آیا شفاعت یک نوع پارتیبازی است؟*
شهید مطهری درکتاب عدل الهی صفحات ۲۲۴تا۲۲۵مینویسد:
نوع نادرست شفاعت که به دلایل عقلی و نقلی مردود شناخته شده است این است که گناهکار بتواند وسیلهای برانگیزد و به توسط آن از نفوذ حکم الهی جلوگیری کند، درست همان طوری که در پارتیبازیهای اجتماعات منحطّ بشری تحقق دارد.
بسیاری از عوام مردم شفاعت انبیا و ائمه (ع) را چنین میپندارند؛ میپندارند که پیغمبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار، خصوصاً امام حسین (ع)، متنفّذهایی هستند که در دستگاه خدا اعمال نفوذ میکنند، اراده خدا را تغییر میدهند و قانون را نقض میکنند.
اعراب زمان جاهلیت نیز درباره بتهایی که شریک خداوند قرار میدادند همین تصور را داشتند؛
آنان میگفتند که آفرینش منحصراً در دست خداست و کسی با او در این کار شریک نیست، ولی در اداره جهان بتها با او شرکت دارند. شرک اعراب جاهلیت شرک در ”خالق“ نبود، شرک در ”رب“ بود.
اگر در میان مسلمانان هم کسی چنین معتقد شود که در کنار دستگاه سلطنت ربوبی سلطنتی دیگر هم وجود دارد و در مقابل آن دستدرکار است، چیزی جز شرک نخواهد بود.
اگر کسی گمان کند که تحصیل رضا و خشنودی خدای متعال راهی دارد و تحصیل رضا و خشنودی فرضاً امام حسین (ع) راهی دیگر دارد و هریک از این دو جداگانه ممکن است سعادت انسان را تأمین کند دچار ضلالت بزرگی شده است.
در این پندار غلط چنین گفته میشود که خدا با چیزهایی راضی میشود و امام حسین (ع) با چیزهایی دیگر؛ خدا با انجام دادن واجبات مانند نماز، روزه، حج، جهاد، زکات، راستی، درستی، خدمت به خلق، برّ [نیکی] به والدین و امثال اینها و با ترک گناهان از قبیل دروغ، ظلم، غیبت، شرابخواری و زنا راضی میگردد،
ولی امام حسین (ع) با این کارها کاری ندارد، رضای او در این است که مثلاً برای فرزند جوانش علی اکبر (ع) گریه و یا لااقل تباکی [تظاهر به گریه] کنیم؛ حساب امام حسین (ع) از حساب خدا جداست.
به دنبال این تقسیم چنین نتیجه گرفته میشود که تحصیل رضای خدا دشوار است، زیرا باید کارهای زیادی را انجام داد تا او راضی گردد، ولی تحصیل خشنودی امام حسین (ع) سهل است، فقط گریه و سینه زدن؛ و زمانی که خشنودی امام حسین (ع) حاصل گردد، او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت میکند و کارها را درست میکند، حساب نماز و روزه و حج و جهاد و انفاق فی سبیل الله که انجام ندادهایم همه تصفیه میشود و گناهان هرچه باشد با یک فوت از بین میرود!
اینچنین تصویری از شفاعت نه تنها باطل و نادرست است، بلکه شرک در ربوبیت است و به ساحت پاک امام حسین (ع) که بزرگترین افتخارش ”عبودیت“ و بندگی خداست نیز اهانت است
امام حسین (ع) کشته نشد برای اینکه العیاذ بالله دستگاهی در مقابل دستگاه خدا یا شریعت جدش رسول خدا به وجود آورد، راه فراری از قانون خدا نشان دهد.
« شفاعت امام حسین (ع) به این صورت نیست که برخلاف رضای خدا و اراده او چیزی را از خدا بخواهد.
امام حسین (ع) شفیع کسانی است که از مکتب او هدایت یافتهاند؛ او شفیع کسانی نیست که مکتبش را وسیله گمراهی ساختهاند.
از این نکته نباید غفلت ورزید که همانطوری که از قرآن کریم گروهی هدایت یافتهاند و گروهی گمراه شدهاند، از مکتب امام حسین (ع) نیز گروهی هدایت شده و گروهی گمراه گشتهاند و این مربوط به خود مردم است.»
منابع :
1.📚 مطهری، مرتضی. عدل الهی ص۲۲۴و۲۲۵
2.📚مطهری، مرتضی. مجموعه آثار ج۱ص۲۵۳
هیئت مذهبی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشريف واحد تحقیق، پژوهش و تولید محتوا
هدایت شده از رادیو انقلاب ( سخنرانی ،دروس علما و مداحی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️◼️از کاروان اسرا کسی عباس(ع) را ندید...
استاد #رحیم_پور_ازغدی
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از رادیو انقلاب ( سخنرانی ،دروس علما و مداحی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️◼️مرثیه حزن انگیز اباعبدالله برای خودش
#عاشورا
استاد #رحیم_پور_ازغدی
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
✅در مورد #مزاج_گویی منبری ها و فالوئرهای میلیونی
🔹#شهید_مطهری در کتاب ده گفتار به پدیده ای در بین برخی از روحانیون منبری نقد وارد می کند که از آن به #مزاج_گویی تعبیر می نماید. شهید عزیز این سوال را طرح می کند که چرا بسیاری از پیغمبران وقتی مبعوث می شوند مخالفان زیادی پیدا می کنند و برخی مانند حضرت #نوح پس از صدها سال تبلیغ هم اندازه انگشتان دو دست حتی از نزدیکان خودشان پیرو ندارند و در مقابل برخی از مبلغین و #روحانیون منبری در مدت کوتاهی پیروان زیادی پیدا می کنند.
🔖📌 @mzohurian
🔹به تعبیر #شهید_مطهری این پدیده رمزی دارد و آن رمز این است که هدف #تبلیغ و #رسالت پیامبران مبارزه با نقاط ضعف مردم بوده است و ما می خواهیم از همان نقاط ضعف برای جذب مرید بهره برداری کنیم. به تعبیر دیگر هدف پیامبران #اصلاح نقاط ضعف و معایب جامعه است و هدف منبری های مزاج گو راضی کردن مخاطب و لذا اولی مطابق #مصلحت مخاطب سخن می گوید و دیگری مطابق #میل او.
🔹شهید مطهری حالت دوم را بهره برداری از نقاط ضعف و جهالت و عوامی بخشی از مردم و بر ضد و در جبهه مقابل #رسالت پیامبری می داند و برای آن از تعبیر «تبدیل کردن منبر به کرسی #دلالی شخصیت ها» استفاده می کند و معتقد است کرسی منبر باید از این آلودگی پاک شود. خود شهید مطهری نیز البته از این قاعده تبعیت می کرد و به همین دلیل هم تا آخرین روزهای #شهادت مخاطب و مریدی بسیار کم تعدادتر از برخی منبری های مزاج گوی کم سواد همان دوره داشتند.
🔹 خلاصه کلام این که هم کسانی که از فالوئرهای #میلیونی منبری مزاج گوی اخیر ذوق زده شده اند و هم کسانی که از آن به هراس افتاده اند می بایست بدانند این مسئله پدیده جدیدی چه در تشیع و چه #تاریخ_دین نیست. البته این مسئله پدیده ای منحصر به منبری ذکر شده نیز نیست و در برخی از افراد مذهبی و حزب اللهی نیز در سال های اخیر شیوع داشته است.
🔹 خیلی از این رفتارها ناشی از یک فهم غلط و سیاست زده از مفهوم #جذب و #جذب_حداکثری هست. اساس مفهوم جذب به معنی تلاش برای بالا بردن #نظام_فکری مخاطب و نزدیک کردن آن به #ایده_آل دینی است. اگر قرآن «و ما ارسلنا من رسول الا #بلسان_قومه» هم می گوید، تاکید بر استفاده از #ابزار و #روش_جذب متناسب با مخاطب می کند و نه #استحاله در محتوا.
🔹اما عده ای چون تحقق این تعریف مستلزم #فکر، برنامه و تلاش و کار #بلند_مدت است، راه ساده تر را انتخاب می کنند. فکر و رفتارهای خودشان را به سطح تلقی ای که از نگاه طیف #خاکستری جامعه دارد، تقلیل می دهند. این جا دیگر مساله جذب به مفاهیم #دینی و #انقلابی مطرح نیست. مخاطب باید جذب من و شخصیت من شوند که مصداق همان مفهوم دلالی شخصیتی است که شهید مطهری به آن اشاره می کند.
✍ مصطفی ظهوریان
🔺کانال حميد رسایی🔻
@rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی آیت الله ناصری(حفظه الله)
این دنیا جای عبوره
https://eitaa.com/joinchat/2400124981Cc8b982030d
هدایت شده از رادیو انقلاب ( سخنرانی ،دروس علما و مداحی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖊️🖊️وقتی استاد #رحیم_پور_ازغدی مسئولان را زیر ساطور می برد...
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥استاد رحیم پور ازغدی کجاست؟
وقتی استاد #رحیم_پور_ازغدی برخی مسئولان را زیر ساطور می برد...
اگه برای شما این سوال پیش اومده که چرا استاد رحیم پور ازغدی مدتیه حضورش کم رنگ شده و مثل قبل سخنرانی ازش منتشر نمیشه ، بدونید که ایشون رو دارن سانسور رسانه ای میکنند و جلوی سخنرانی هایش خصوصا در نماز جمعه ها را گرفته اند....
⬛️با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از تولیدات رسانهای بدون سانسور
📍#تحلیل_نگاشت | چند توصیه جدی رهبر انقلاب به ائمه جمعه و روحانیت
➖سر سفرهی اصحاب ثروت و قدرت تا میتوانیم حاضر نشویم. مراقب نزدیکان و فرزندان خود باشید؛ ممکن است از راه فرزند شما نفوذ کنند.
- نامهی امیرالمؤمنین به عثمانبنحنیف را که یادتان هست. حالا ما توقع نداریم؛ نه عثمانبنحنیف در بین ما هست، نه وضع ما با حضرت قابل مقایسه است، ولی میتوانیم این را برای خود قرار دهیم که به طبقات اشراف نزدیک نشویم. این موجب دور شدن از توده و عامهی مردم است.
➖توصیهی سلوکی این است که از رفتن سمت صاحبان قدرت و ثروت و کسانی که زبان چرب و نرم دارند پرهیز کنید. بعضی از این نودولتها که به ثروت رسیدهاند و دنبال یک حاشیهی امن هستند، سراغ #ائمه_جمعه و #شاخصان_روحانیت میروند. اینجا باید حواس جمع باشد.
- یکی دیگر از موارد مهم سلوک عملی که ائمهی جمعه باید مراقبت کنند، مراقبت از نزدیکان و فرزندان است که اینها دچار اشکالی نشوند. آن کسی که سراغ شما میآید و شما رد میکنید، ممکن است سراغ فرزند شما بیاید و از آن طریق #نفوذ کند.
اگر آقايان امكانات شخصي دارند، حق ندارند از امكانات دولتي استفاده بكنند.
✍️ داود مدرسییان
☑️ @BDON_SANSOR
معرفی مزاج ها در طب ایرانی👇
همان گونه که در مطالب پیشین در مورد مزاج و اهمیت آن در طب سنتی ایرانی صحبت شد، در این قسمت قصد داریم به معرفی برخی از مزاج ها در طب سنتی بپردازیم.
مزاج کیفیتی است که در نتیجه کنش و واکنش بین کیفیتهای متضاد عناصر چهارگانه (آب، آتش، هوا و خاک) به وجود می آید و در اصطلاح طبی، حالتی است در بدن که بیانگر بخشی از ویژگی های جسمی و روانی انسان و شکل دهنده خصوصیات بدنی و ذهنی فرد است.
مزاجهای مفرد شامل مزاج گرم، سرد، مرطوب و خشک هستند و مزاجهای مرکب که از ترکیب دو کیفیت حاصل میشوند شامل مزاج گرم و تر، گرم و خشک، سرد و تر و سرد و خشک هستند. مجموعا 8 نوع مزاج خارج از اعتدال داریم.
هر وقت میگوییم مزاج فردی گرم است، یعنی مزاج او گرم تر از اعتدال است و یا اگر بگوییم مزاجش سرد و خشک است یعنی مزاج او سردتر و خشک تر از اعتدال شده و همینطور در مورد سایر مزاجها.
خصوصیات مزاج گرم: برخی از ویژگی های افراد با مزاج گرم عبارتست از: احساس گرما هنگام لمس بدن، تاثیرپذیری بیشتر از گرما، سرخی یا زردی چهره، موهای سیاه، زبر و پرپشت، بزرگی قفسه صدری
عروق برجسته اندامها، بزرگی دست و پا، جثه درشت، نشاط و امید به زندگی بالا، چهره ظاهرا خشمگین، نیرومندی حواس پنجگانه و درک حسی سریعتر
خصوصیات مزاج سرد: احساس سرما هنگام لمس بدن ،تاثیر پذیری بیشتر از سرما، موهای کم پشت، روشن و نازک، سفیدی چهره، دست و پای ظریف، جثه ظریف، مواد دفعی کم رنگ و کم بو، مدت زیادتر خواب
خصوصیات مزاج مرطوب: احساس نرمی در لمس پوست، استعداد چاقی، موهای صاف و لخت، تاثیرپذیری بیشتر از رطوبت (مثل روغن مالی ) ، انعطاف پذیری در افکار و عملکرد، کاهش وضوح حواس پنجگانه، مواد دفعی بیشتر و خواب سنگین تر
خصوصیات مزاج خشک: احساس خشکی در لمس بدن، موهای مجعد، تاثیر پذیری بیشتر از خشکی، مواد دفعی کم، سرسختی، وضوح بیشتر حواس پنجگانه، خواب سبک و لاغری
گفتنی است هدف از بیان خصوصیات هرمزاج، شناخت ویژگی های فردی و عملکرد اعضا می باشد تا بتوان بر اساس آن، توصیه های متناسب هر مزاج را بیان کرد. در واقع از دیدگاه طب ایرانی، رعایت توصیه ها در هرمزاج، جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری های مختلف است.
دکتر معصومه السادات کابلی فرشچی
دکترای تخصصی طب سنتی ایرانی
بادصبا
همراز سحرخیزان، همراه برنامه ریزان
www.badesaba.ir
هدایت شده از رادیو انقلاب ( سخنرانی ،دروس علما و مداحی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️✔️آنهایی که از رزمندگان و غواصان هم بزرگتر بودند...
استاد#رحیم_پور_ازغدی
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از رادیو انقلاب ( سخنرانی ،دروس علما و مداحی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️◼️رفتار امام حسن(ع) با برده ای که پنهانی خوابیده بود...
استاد #رحیم_پور_ازغدی
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از رادیو انقلاب ( سخنرانی ،دروس علما و مداحی )
4_5872814048621365378.mp3
33.08M
🔉 #بشنوید
🔰سخنرانی حسن رحیمپور ازغدی با موضوع: "مرگآگاهی" و "حیاتشناسی"
(زمانی برای رو در رو شدن با خویشتن)
نشست "عوالمی که در پیش است" _ بهشت زهرا تهران ۱۳۹۵
#طرحی_برای_فردا
#شبکه_یک
📅 پخش: ۹۹/۰۲/۰۵
✅ کانال نشر مردمی آثار استاد رحیم پور ازغدی👇
@Ostad_Rahimpour_Azghadi
هدایت شده از آنتی روباه
💢امسال نداشتن مراسم اربعین تعظیم شعائر است
🔰حجت الاسلام علی امیری
🔸یک سخنران وقتی پشت تریبون قرار می گیرد و از حالت سکوت شروع به سخن راندن می کند حضار همه سرشان را بالا می آورند و وقتی سخنران با شور و حرارت سخن می راند لحظه ای که مکث می کند و در سکوت فرو می رود باز حضار توجه شان جلب می شود که معنای این سکوت چه بود!
🔸سال هاست با برگزاری پرشکوه و خیره کننده اربعین و بلند کردن پرچم امام حسین علیه السلام، توجه جهانیان را به این پایگاه بزرگ انسان ساز و جامعه ساز جلب کرده ایم و همه می دانند این مراسم عظیم جزو نوامیس فرهنگی اعتقادی مسلمین و آزادگان است که برای آن هیاهوی سترگ به پا می شود.
🔸اما امسال این هیاهو و این شورِ با شعور به یک سکوت مبدل شده است. و طبیعتاً سوال همه این خواهد بود که، چرا !؟
🔸این سکوت: اسلام ناب محمدی، عقلانیت اسلامی، تربیت شدگان حسین بن علی، اهمیت جان و سلامتی انسان دراین مکتب را در گوش عالَم فریاد خواهد زد و جلوه های زیبای دیگری از فرهنگ غنی اسلامی را به مخاطب خواهد شناشاند.
🔸بله کافی است برای خدا باشد؛ فریاد و سکوت یک هدف را نشانه می گیرد.
🦊 @antirobah
هدایت شده از گروه مالی کنز
✨ شهید آیت الله مدنی فرمود:(( من در دو موضوع نسبت به خودم شک کردم. یکی اینکه به من میگویند :سید اسدالله! آیا واقعاً من از اولاد پیامبر هستم؟ و دیگر اینکه آیا من لیاقت آن را دارم که در راه خدا شهید شوم یا نه؟ روزی به حرم امام حسین رفتم و در آنجا با ناله و زاری از امام خواستم که جوابم را بدهد. پس از مدتی، یک شب امام حسین را در خواب دیدم که بالای سرم آمد و دستی بر سرم کشید و این این جمله را فرمود:((یابنی انت مقتول)) یعنی ای فرزندم تو کشته می شوی. که جواب دو سوال من درآن بود. امام فرمود :فرزندم پس من سید هستم و دیگر به من بشارت داد که من شهید میشوم.)) ✨
سلوک عارفانه ص124، 125
https://eitaa.com/joinchat/2400124981Cc8b982030d