هدایت شده از یادخدا آرامش قلبها
*عاقبت توهین و تمسخر*
*نقل است:*
سرهنگی در حمام به مرحوم آیةالله شاه آبادی استاد امام خمینی "ره" با لحن تندی گفته بود:مرتیکه! زود باش!
آن زمان حمام ها تاریک بودند. چراغ نداشتند. مرحوم آیة الله شاه آبادی هم پیرمرد بودند چون می خواست از سطح حمام بگذرد،خیلی احتیاط می کرد که آب های کثیف به بدنشان نریزد. آن سرهنگ وقتی این دقت را می بیند شروع می کند به توهین.
آیةالله شاه آبادی از این تمسخر و طعن و توهین او خیلی ناراحت شد،👈ولی نه تنها چیزی نگفت،بلکه به راه خود ادامه دادند و رفتند.
فردای آن روز آیة الله شاه آبادی در حوزه مشغول تدریس بودند که صدای عدّه ای را شنید که جنازه ای را میبردند. پرسید: چه
خبر شده است؟ اطرافیان گفتند آن سرهنگی که دیروز در حمام به شما اهانت کرد، وقتی از حمام بیرون آمد ، در کمتر از ۲۴ ساعت
از دنیا رفت
مرحوم آیت الله شاه آبادی ناراحت و متاثر شده بود و فرمود: اگر چیزی در جواب به او گفته بودم ،👈او نمی مُرد!!!!👉
*مردم! بترسید:*
*زن دارید جوابتان را نمی دهد،*
*شوهر دارید جوابتان را نمیدهد.*
*پدر و مادر دارید،*
*خواهر و برادر و همسایه دارید،
جوابتان را نمی دهند*
*سر خود را پایین میاندازند و میروند ،*
*بترسید از خشم خدا!*
*آنهایی که جواب شما را می دهند،کم خطر هستند 👈ولی آنهایی که جواب نمی دهند، خطرناک هستند👈یک وقت می بینید
آهِ او شما را بدبخت می کند.*
آیت الله فاطمی نیا(ره)
┈┈┈┈┈┈┈┈┈
🔻کانال ياد خدا آرامش قلبها 🔻
🆔 @PiroVANmahdi
هدایت شده از اساطیرنامه | مروری بر تاریخ ایران
🔻حکایت ابن هرمه و خلیفه عباسی
✍ابن هرمه شاعر مدیحه سرای حجازی به نزد منصور(خلیفه عباسی)آمد، منصور وی را عزیز داشت و تکریم کرد و گفت: از من چیزی بخواه! ابن هرمه گفت: به کارگزارت در مدینه بنویس که هرگاه مرا مست گرفتند، شلاق نزنند!
🔸منصور گفت: اینکه نمیشود، باید حد جاری شود، اصلاً راهی نیست؛ چیز دیگری بخواه و اصرار کرد. اما ابن هرمه بیشتر اصرار کرد!
سرانجام منصور به کارگزار مدینه دستور داد: هرگاه ابن هرمه را مست نزد تو آوردند وی را هشتاد تازیانه بزنید و آورندهاش را صد تازیانه!! از آن پس ابن هرمه، مست در کوچهها پرسه میزد و دیگر هیچکس معترضش نمیشد!
پانوشت: تا وقتی با کسی که فساد رو اطلاع میده مثل مجرم برخورد بشه، افراد خطاکار آزادانه به کار خود ادامه میدهند
📚منبع: روح و ریحان ، محمد باقر واعظ تهرانی
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
هدایت شده از اساطیرنامه | مروری بر تاریخ ایران
🔻ماجرای روضهخوان و تفرقه بین عثمانی و ایران
✍ در زمان قاجار؛ در کنار سفارت حکومت عثمانی در تهران؛ مسجد کوچکی وجود داشت. امام جماعت آن مسجد میگفت: «شخص روضهخوانی را دیدم که هرروز صبح به مسجد میآمد و روضه حضرت زهرا (س) را میخواند و به خلیفه دوم و به اهل سنت ناسزا میگفت. و این در حالی بود که افراد سفارت عثمانی و تبعه آن که اهل سنّت بودند؛ برای نماز به آن مسجد میآمدند.
🔸روزی به او گفتم : «تو به چه دلیل هر روز همین روضه را میخوانی و همان ناسزا را تکرار میکنی؟ مگر روضه دیگری بلد نیستی؟»
در پاسخ گفت: «بلدم؛ ولی من یک نفر بانی دارم که روزی پنج ریال به من میدهد و میگوید همین روضه را با این کیفیت بخوان.»
🔸از او خواستم مشخصات و نشانی بانی را به من بدهد. پیگیری کردم، سرانجام متوجه شدم در این بین یازده واسطه وجود دارد تا این روضه در آن مسجد خوانده شود. معلوم شد که از طرف سفارت انگلستان روزی ۲۵ تومان برای این روضهخوانی با این کیفیت مخصوص برای ایجاد تفرقه بین ایران شیعی و حکومت عثمانی سنی داده میشد
📚 منبع: هزار و یک حکایت اخلاقی، محمدحسین محمدی
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
هدایت شده از اندیشه پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ماه_رمضان
🔻ببین امام حسین (ع) خطاب به علما چی میگن❗️(یک سال قبل کربلا)
🔥آتیش میگیره آدم❗️
استاد رحیمپور ازغدی
#ارسالی_مخاطبین
🔻کانال اصلی اندیشه پژوهان استاد#رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
متن وترجمه خطبه ۲۱۵نهج البلاغه
ومن دعاء له (علیه السلام) كان يَدعُو به كثيراً:
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يُصْبِحْ بِي مَيِّتاً وَ لَا سَقِيماً وَ لَا مَضْرُوباً عَلَى عُرُوقِي بِسُوءٍ؛ وَ لَا مَأْخُوذاً بِأَسْوَإِ عَمَلِي وَ لَا مَقْطُوعاً دَابِرِي وَ لَا مُرْتَدّاً عَنْ دِينِي وَ لَا مُنْكِراً لِرَبِّي وَ لَا مُسْتَوْحِشاً مِنْ إِيمَانِي وَ لَا مُلْتَبِساً عَقْلِي وَ لَا مُعَذَّباً بِعَذَابِ الْأُمَمِ مِنْ قَبْلِي. أَصْبَحْتُ عَبْداً مَمْلُوكاً ظَالِماً لِنَفْسِي، لَكَ الْحُجَّةُ عَلَيَّ وَ لَا حُجَّةَ لِي، وَ لَا أَسْتَطِيعُ أَنْ آخُذَ إِلَّا مَا أَعْطَيْتَنِي وَ لَا أَتَّقِيَ إِلَّا مَا وَقَيْتَنِي. اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أَفْتَقِرَ فِي غِنَاكَ، أَوْ أَضِلَّ فِي هُدَاكَ، أَوْ أُضَامَ فِي سُلْطَانِكَ، أَوْ أُضْطَهَدَ وَ الْأَمْرُ لَكَ. اللَّهُمَّ اجْعَلْ نَفْسِي أَوَّلَ كَرِيمَةٍ تَنْتَزِعُهَا مِنْ كَرَائِمِي وَ أَوَّلَ وَدِيعَةٍ تَرْتَجِعُهَا مِنْ وَدَائِعِ نِعَمِكَ عِنْدِي. اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ أَنْ نَذْهَبَ عَنْ قَوْلِكَ، أَوْ أَنْ نُفْتَتَنَ عَنْ دِينِكَ، أَوْ تَتَابَعَ [تَتَتَابَعَ] بِنَا أَهْوَاؤُنَا دُونَ الْهُدَى الَّذِي جَاءَ مِنْ عِنْدِكَ.
فرهنگ لغت
الدَّابِر: فرزند و نسل كه به منزله دنباله آدمى است، پشت.
الِالْتِبَاس: اختلاط، زوال عقل.
التَّتَابُع: خود رأيى، پى در پى چيزى را انجام دادن و بسوى آن شتافتن، «تتابع فى الامر»: با خود رأيى و بدون تأمل و مشورت كارى انجام داد.
أسوَء: بدتر
مَقطوعاً دابِرى: نسل بريده، پشت بريده
أُضامَ: ظلم زده شوم
أضطَهَد: پايمال شوم
كريمَة: چيز با ارزش
تَنتَزِع: مى گيرى، بر ميكنى
تَرتَجِع: بر مى گردانى
ترجمه
از دعاهاى آن حضرت (ع) كه فراوان مى خواند:
ستايش باد خداوندى را كه شبم را به روز آورد و من نه مرده ام و نه بيمارم و نه رگهايم دچار اضطراب و آفتى است و نه به بدى كردارم مورد مؤاخذتم. نه بى فرزندم نه از دين برگشته ام و نه منكر پروردگارم هستم و نه از ايمانم نگرانم و نه عقلم آشفته است و نه به عذاب امتهاى پيشين معذّبم.
شب را به روز مى آورم، در حالى كه، بنده اى بى اختيارم و بر خود ستم كرده ام. تو توانى بر من حجت آورى و من نتوانم در برابر تو عذرى آورم. نتوانم گرفت جز آنكه تو مرا عطا كنى و نتوانم خويش را از بد نگه دارم مگر آنكه، تو مرا نگه دارى.
بار خدايا، پناه مى برم به تو، از اين كه در عين بى نيازيت نيازمند و تهى دست مانم يا در عين راهنماييت گمراه گردم يا در عين توانمنديت بر من ستمى رود. يا در عين آنكه همه كارها به دست توست، خوار و بى ارج گردم.
بار خدايا، جان مرا نخستين نعمت گرانبهايى قرار ده كه از نعمتهاى گرانبهاى من مى ستانى و نخستين وديعه اى از ودايع خود كه از من بازپس مى گيرى.
بار خدايا، به تو پناه مى بريم از اين كه بخواهيم از سخن تو سر بر تابيم، يا كيش تو را وانهيم و به كيش ديگر گراييم، يا خواهشهاى نفسانى پيش از فرا رسيدن هدايتى كه از سوى تو آمده بر ما چيره گردد.
انتشارات هیئت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
https://eitaa.com/sahebalzaman255
35.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غوغای فیلم سخنرانی مهران رجبی درباره ولی فقیه
🌸 درود به غیرت و شرفش 👌
واقعا دلائل مستدل و زیبایی را بیان میکند.
آفرین و صدها آفرین بر آقای مهران رجبی هنرمند غیرتمند .
درد بلات بخوره تو سر اونایی که نون دین و امام زمان را میخورند اما به این اندازه هم از ولی فقیه هنر دفاع کردن را ندارند
این کلیپ را در همه کانال ها و شبکه های مجازی منتشر کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختری که سه ماه تمرین مداومِ گروه سرود را خراب کرد و موقع اجرا در مراسم اصلی، آبروی مربیشان را برد!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ ۱۳ سال پیش در چنین روزی، #جولیان_آسانژ ویدئویی را منتشر کرد که نشان میداد نیروهای آمریکایی به سوی غیرنظامیان عراقی از جمله کودکان شلیک میکنند. اکنون او بهدلیل انتشار آن با ۱۷۵ سال زندان مواجه است.
این هم آزادی غربی
فصلت۳۰
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ
الأحقاف۱۳
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا لعنت کند ناهمرهان سست عنصر را
فقط ارشاد مال مردم بدبخت پایین نیست
فقط ارشاد را محدود در پوشش نباید دید
فقط منکر که موی لخت یا پوشیدن جین نیست
واکنش رهبری: مضمون یک سخنرانی یک ساعته ما را در چند بیت شعر گفتید، احسنت
برشی دیگر از شعر خوانی «حسین خزائی» از کرمانشاه در دیدار شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب
☑️به کانال انقلابی بپیوندید
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این چهل ثانیه خودش یک ترم درس حفاظت اطلاعاته :)
@Afsaran_ir
نکته های ناب!
شرطة الخميس چه کسانی بودند؟
شُرْطَةُ الخَمیسْ گروهی از یاران همیشه مسلح امام علی (ع) بودند که با آمادگی کامل در همه جا به امیرالمؤمنین (ع) در امور حکومتی یاری میرساندند. این گروه علاوه بر حضور در جنگ، وظایف مهمی در غیر زمان جنگ همچون اجرای حدود الهی، حفظ امنیت شهر کوفه، حفاظت از جان امام علی (ع) و جمعآوری نیرو برای جنگها را برعهده داشتند.
معناشناسی
شرطه در لغت به معنی گروه، گروهان، شرط و پیمان آمده است.[۱] در اصطلاح به اولین گروه از لشکر گفته میشود که در جنگ حاضر شده و آماده مرگ باشند.[۲] و خمیس به معنای لشکر است و علت نامگذاری لشکر به خمیس این بوده که لشکر به پنج قسمت: مقدمه، ساق، مِیمَنه (جناح راست)، مِیسرِه(جناح چپ) و قلب تقسیم میشده است.[۳]
در اصطلاح، شرطة الخمیس تعدادی از یارانامیرالمؤمنین(ع) بودند[۴] که جنگیدن تا کشته شدن را بر عهده گرفتند و امیرالمؤمنین(ع) ضامن بهشتشان شد.[۵]
تعداد
برخی مانند شیخ مفید تعداد شرطة الخمیس را ۶۰۰۰ نفر،[۶]طبری تعداد آنان را ۴۰ هزار نفر[۷] و ابن سعد شمار ایشان را پس از شهادت امام علی (ع) ۱۲هزار نفر معرفی کرده اند.[۸]
مقام و منزلت
در منزلت شرطة الخمیس امام علی(ع) فرموده است:
«قبل از شما در میان گروهی از بنیاسرائیل این قرارداد (قرارداد شرطة الخمیس) بسته شد و کسی از آنان به شهادت نرسید، مگر اینکه پیامبر قوم خود یا پیامبر بلاد خود و یا پیامبر نفس خویش بود و شما به منزله همانها هستید، جز اینکه شما جزء انبیا نیستید.»[۹]
ویژگیها و وظایف
شرطة الخمیس دارای ویژگیهایی بودهاند، از جمله: همیشه مسلح، آماده و همراه امام علی(ع) بودند. در جنگها پیشرو سپاه بودند و پایداری داشتند[۱۰] همیشه گوش به فرمان و آماده بودند و در اجرای فرمان امام(ع) تعلل نمیکردند. با آنحضرت تا پای جان بیعت کرده و از قبایل مختلف بودند.
این گروه در غیر زمان جنگ نیز آماده و همراه امام(ع) بودند و وظایف و ماموریتهای مهمی همچون اجرایحدود،[۱۱] حفظ امنیت شهر کوفه،[۱۲] حفاظت از جان امام علی (ع)[۱۳] و جمعآوری نیرو برای جنگها[۱۴] را برعهده داشتند.
پس از حملات سپاهیان شام به عراق (در ماجرای غارات)، امام علی (ع) این گروه را برای دفع آنان فرستاد.[۱۵]
اعضا
برخی از اعضای شرطه الخمیس عبارتند از: مقداد، عمار یاسر، ابو سنان انصاری، ابو عمرو انصاری، سهل بن حنیف،عثمان بن حنیف، جابر بن عبدالله انصاری، حکیم بن سعید حنفی(ابویحیی)[۱۶]، عبدالله بن یحیی حضرمی، سلیم بن قیس هلالی، عبیده سلمانی مرادی[۱۷]، یحیی حضرمی[۱۸]،قیس بن سعد[۱۹]، اصبغ بن نباته[۲۰] و نعیم بن دجاجه.[۲۱]
در برخی منابع، سلمان و ابوذر نیز جزو شرطه الخمیس شمرده شدهاند.[۲۲] ولی بنابر اینکه شرطه الخمیس در زمان حکومت امام علی(ع) شکل گرفته باشد، عضویت این دو نفر درست به نظر نمیرسد چون هر دو پیش از زمان حکومت ایشان از دنیا رفته بودند.
فرماندهان شرطه الخمیس اصبغ بن نباته[۲۳] و قیس بن سعد بن عباده معرفی شدهاند[۲۴] که به نظر میرسد در دو زمان متفاوت، این دو نفر فرمانده بودهاند.
واحد تحقيق وپژوهش هیأت صاحب الزمان
انتشارات هیئت صاحب الزمان
منبع :ویکیپدیا
نکته های ناب!
فرمانده شرطه الخميس چه کسی بود؟
اَصبَغ بن نُباته تمیمی حَنْظلی مُجاشِعی (قرن اول هجری)، از یاران امام علی بن ابی طالب(ع). وی اهل کوفه بود و در دوران خلافت امام علی(ع)، یکی از نامدارترین و استوارترین یاران آن امام و از اعضای شرطة الخميس محسوب میشد.
زندگینامه
کنیه اصبغ بن نباته ابوالقاسم است. او از بنی حنظله، از تیره مُجاشع بن دارم بود.[۱] وی کوفی و در خلافت امام علی(ع)، یکی از نامدارترین و استوارترین یاران آن امام بود.[۲] از برخی روایات، میزان محبوبیت و منزلت اَصبَغ نزد علی(ع) به خوبی آشکار است.[۳]
به روایت نصر بن مزاحم، اصبغ پیرمردی زاهد و عابد بود و از جنگاوران عراق و از سرداران علی(ع) بهشمار میآمد.[۴]اصبغ را یکی از اعضای «شرطة الخمیس» در جنگ صفین دانستهاند.[۵] از خود او درباره معنای عنوان «شرطة الخمیس» روایت شده است که ما با علی(ع) شرط و پیمان بستیم تا پای جان در راه او فداکاری کنیم.[۶] وی یکی از راویان رویدادهای جنگ صفین است.[۷] از او روایاتی نیز در شرح حوادث جنگ جمل در دست است.[۸]
اصبغ پس از امام علی(ع) مدتی زنده بود.[۹] او واقعه شهادت آن حضرت(ع) را گزارش کرده است.[۱۰] شیخ طوسی او را در طبقه اصحاب امام حسن(ع) نیز برشمرده است.[۱۱]
تاریخ دقیق درگذشت او مشخص نیست و درباره اینکه او تا چه زمانی زنده بوده است، اقوال مختلفی وجود دارد و حتی گفته شده که وی پس از سده اول قمری درگذشته است.[۱۲] این اقوال گوناگون، از روایات مختلف وی -منقول در منابع روایی- سرچشمه گرفته است؛ برای مثال از او روایتی از امام حسن(ع)[۱۳] و امام حسین(ع) نقل شده است[۱۴] و یا شیخ طوسی[۱۵] آورده است که اصبغ اثری در «مقتل» امام حسین(ع) داشته است. در استناد این موارد، باید بسیار احتیاط کرد؛ زیرا مثلاً طریق روایی اثر یادشده را به سبب کثرت افراد مجهول، ضعیف شمردهاند.[۱۶]
جایگاه روایی
مایه شهرت اصبغ، شخصیت روایی اوست. رجالشناسان شیعی او را از ثقات برجسته شمردهاند.[۱۷]
غالب روایاتی که وی نقل کرده، به امام علی(ع) میرسد. بیشتر این روایات در کتابها و منابع شیعی منعکس شدهاند.[۱۸] بیشتر موضوعات روایات او تاریخی، فقهی و اخلاقی است. مشهورترین روایاتی که اصبغ از امام علی(ع) نقل کرده است، یکی عهدنامه معروف مالک اشتراست و دیگری وصیت امام به فرزندش محمد حنفیه.[۱۹]
اصبغ از ابوایوب خالد بن زید انصاری، عمار بن یاسر و عمر بن خطاب نیز روایت کرده است.[۲۰] و گروهی چون ابوالجارود، خالد نوفلی، محمد بن داوود غنوی، اجلح بن عبدالله کندی و ابوحمزه ثمالی از او روایت کردهاند.[۲۱]
نظر اهل سنت درباره اصبغ
بیشتر رجالشناسان و محدثان اهل سنت، اصبغ را غیرموثق و ضعیف دانستهاند[۲۲] که این موضوع به پیوند صادقانه اصبغ با امام علی(ع) بیربط نمینماید؛ تا بدانجا که برخی او را «رافضی» و گاه از غلات شیعه محسوب داشتهاند.[۲۳] با اینهمه، عجلی،[۲۴] اصبغ را در شمار ثقات آورده است.
انتشارات هیئت صاحب الزمان
منبع :ويكيپدیا
هدایت شده از قاسم روانبخش
⭕️ نظر مجله فرانسوی اكومُد در مورد وضعيت آرايش در ایران!
#روانبخش
http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
هدایت شده از اساطیرنامه | مروری بر تاریخ ایران
🔻 مال هیچ بندهای با دادن صدقه کاهش نمییابد
✍ جوانی از یکی از پیشرفتهترین دانشکدههای اقتصادی و تجاری آمریکایی فارغالتحصیل شد و برگشت تا در کسبوکار و فروش لوازم خانگی به پدرش کمک کند. او متوجه شد که پدرش هر ماه یک دستگاه لباسشویی یا یخچال یا اجاق گازی را در راه خدا به مستمندان (فقرا، بیسرپرستان و بیوهزنان) کمک میکند.
🔸پسر بهشدت در برابر این کار پدرش ایستاد و آن را تلفکردن مال قلمداد میکرد و شروع کرد به حساب و کتاب که هزینه هر ماه و هر سال چنین و چنان میشود و بعد از 10 سال چه مبلغ هنگفتی جمع میشود که اگر این مبلغ را در سرمایهگذاری به راه اندازد چه سودی خواهد داشت. سرانجام به نتیجهای دست یافت که بهآسانی نمیتوانست از آن بگذرد!
🔸آمار و ارقامی که به آن دست یافته بود بهسادگی قابل چشمپوشی نبود، لذا با پدرش شروع به مجادله کرد تا او را قانع کند که چگونه در اشتباه است و این کار او کاملا مخالف قوانین و اصول تجارتی است که او در دانشگاههای آمریکایی خوانده است. پدر سادهاش از او پرسید: تعداد گوسفندان بیشتر است یا سگها؟
🔸پسر گفت: گوسفند. سپس پدر پرسید:
سگها در سال بیشتر تولیدمثل میکنند یا گوسفندان؟ جوان جواب داد: سگها بیشتر از یک بار در سال تولیدمثل میکنند و هر بار نیز پنج یا شش یا بیشتر از اینها توله به دنیا میآورند. اما میش کاملا برعکس؛ سالی یک یا دو بره میزاید. سپس پدر ادامه داد و پرسید: مردم سگ میخورند یا گوسفند و میش؟ جوان جواب داد: معلوم است گوسفند.
🔸پدر گفت: سگها بیشتر از گوسفندان زاد و ولد میکنند و مردم بیشتر گوسفندان را ذبح میکنند و میخورند و سگها اصلا خوردنی نیستند. پس چرا تعداد گوسفندان چندین برابر سگها است؟ جوان ساکت ماند و جوابی نداشت. پدر به او گفت: این معادله در دانشگاههای آمریکایی و غرب قابل تعلیم نیست.پسر دلبندم، این یعنی برکت. دادن صدقه و بخشیدن مال باعث افزایش ثروت میشود و هرگز از آن نمیکاهد و این موضوع به خدا ارتباط دارد.
مال هیچ بندهای با دادن صدقه کاهش نمییابد.
📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ
https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خدا برای ما نشونه گذاشته. چرا توجه نداریم؟
صیحه آسمانی در شب ٢٣ رمضان که فرداش هم جمعه باشه رخ میده.
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از اندیشه پژوهان استاد رحیم پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ماه_رمضان
#قرآن
🔻 قرآن و سنت در دست ما حیف شده❗️
در کنار دریا،لب تشنه ایم❗️
🔻چندین بار خواستم ختم قرآن کنم نتونستم چون دریایی است که نه ساحل داره و نه عمق❗️
(در جمع طلاب و اساتید حوزوی)
استاد رحیمپور ازغدی
🔻کانال اصلی اندیشه پژوهان استاد#رحیم_پور
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@rahimpoor_azghadi
🔴آیت الله سیستانی مبلغ فطریه ۱۴۰۲ را اعلام کرد
🔸آیتالله سیستانی اعلام کرد: از آنجا که میزان زکات فطره برای هر فرد سه کیلوگرم است، مبلغ آن برای فطریه بدل از آرد شصت (۶۰) هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی سی صد و شصت (۳۶۰) هزار تومان و فطریه بدل از برنج غیر ایرانی، صد و پنج (۱۰۵) هزار تومان تعیین شده است.
🌐 اخبار مهم را از کانال های زیر دریافت کنید
🔹کانال ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/239730691Cf1aace6ec3
🔹️کانال روبیکا:
https://rubika.ir/mahkhabarr
🔹کانال واتساپ
https://chat.whatsapp.com/HwTWnjVlyLgJeVRY0hEJrh
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴ایمانمان را معاینه فنی کنیم
🔺این شبها وقتی ندای «یاعماد من لاعماد له» سر میدهیم، دلمان از پشتگرمی به محکمترین تکیهگاه عالم گرم شوق میشود؛ و باور میکنیم که اگر تمام دنیا هم رهایمان کنند، خیالمان راحت است از خدایی که هرگز تنهایمان نمیگذارد.
🔹بیایید به این فکر کنیم که آیا در جریان محاسبات زندگی هم، به این شوق و باور عمیق بها میدهیم؟
🔹همین شبها وقتی در دعای جوشن کبیر میخوانیم «یا رازق الطفل الصّغیر»، بر زبان اقرار میکنیم که خداوند روزی ناتوانترین بندگانش را هم به دستشان میرساند؛ پس چرا تا حرف از بچهدار شدن میشود، همه صدایمان بلند است که با شرایط اقتصادی مملکت، با این گرانی، با این تورم... چه جایی برای بچه در زندگی من هست؟
چرا به جای اعتماد به وعده قطعی پروردگار صادقالوعد که فرموده «نحن نرزقهم و إیّاکم؛ ما رازق آنها[فرزندانتان] و شما هستیم»، بر دیوار متزلزل محاسبات ظنی مادی خود تکیه میکنیم؟
🔹اگر باور داریم به نوای «یاعماد من لا عماد له»، به «یا ظهر اللّاجین»، به «یا من رزقنی و ربّانی»، به «یا رازق المقلّین»... در جوشن کبیر، و او را توانا بر روزی دادن تمام موجودات و پناه مطمئن خود میشناسیم، اما گرانی بیش از وعده قطعی خداوند برایمان واقعیست، پای باورمان به آنچه بر زبان میرانیم، میلنگد.
🔻رزق و روزی بندگان را خداوند بر خود تکلیف فرموده (۱) و گاهی روزی والدین را هم به روزی فرزندانشان سنجاق میکند(۲)؛ این شبها برویم ایمانمان را معاینه فنی کنیم که نکند ناخواسته سبک زندگیمان بر مسیری جدای از باورمان بنا شده باشد.
پ.ن: ایمان به رزاقیّت خدا در تصمیم به فرزندآوری، با گلایه از گرانی و انتقاد از ضعف مدیریت قیمتها توسط دولت منافات ندارد.
پاورقی:
۱) وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَی اللَّهِ رِزْقُها؛ هیچ جنبنده ای در زمین نیست مگر اینکه روزی او بر خداست(هود/۶)
۲) تفسیر آیه ۱۷ سوره أسراء، تفسیر نور، ج۵، ص۵۳
✍رها عبداللهی
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
@BDON_SANSOR
الإسراء
إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا
ﭘﺲ، ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺑﻲ ﻛﻨﻴﺪ، ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺧﻮﺑﻲ ﻛﺮﺩﻩﺍﻳﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻫﻢ ﺑﺪی ﻛﻨﻴﺪ، ﺑﻪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﺪ ﻛﺮﺩﻩﺍﻳﺪ. ﻭﻗﺘﻲ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﺍﺯ ﺩﻭﻣﻴﻦ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭیﺗﺎﻥ ﺑﺮﺳﺪ، ﺩﺷﻤﻨﺎﻧﺘﺎﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺣﻤﻠﻪﻭﺭ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺗﺮﺱ، ﺭﻧﮓ ﺍﺯ ﭼﻬﺮﻩﺗﺎﻥ ﻣﻲﭘﺮﺩ! ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺍﻭﻝ، ﻭﺍﺭﺩ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺎﻗﺼﺎ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻫﺮﭼﻪ ﺩﺳﺘﺸﺎﻥ ﺑﺮﺳﺪ، ﻛﺎﻣﻠﺎً ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ! (٧)
الإسراء
وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا
ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺗﻮﺭﺍﺕ، ﺑﻪ ﺑﻨﻲﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺧﺒﺮِ ﻗﻄﻌﻲ ﺩﺍﺩﻳﻢ: ﺷﻤﺎ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﺭ ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ ﻓﻠﺴﻄﻴﻦ، ﻭﺣﺸﻴﺎﻧﻪ ﺑﻪ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭی ﻭ ﺳﻠﻄﻪﮔﺮی ﺩﺳﺖ ﻣﻲﺯﻧﻴﺪ! (٤)