ادامه ی برنامه ی ختم روزانه
صحیفه سجادیه
#دعا_سیزدهم_10
دعای سیدالساجدین (ع ) در طلب حوائج از خدا:
🔹و يَا مَنْ لا يُعَنِّيهِ دُعَاءُ الدَّاعِينَ🔹
🔸و ای آنکه دعاى خواهندگان تو را به ستوه نمى آورد🔸
#سیزدهم #حوائج #خدا
@sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_سیزدهم_11
دعای سیدالساجدین (ع ) در طلب حوائج از خدا:
🔹تمَدَّحْتَ بِالْغَنَاءِ عَنْ خَلْقِكَ وَ أَنْتَ أَهْلُ الْغِنَى عَنْهُمْ🔹
🔸خود را به بى نيازى از خلق ستودى و بدان سزاوارى🔸
#سیزدهم #حوائج #خدا
@sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_سیزدهم_12
دعای سیدالساجدین (ع ) در طلب حوائج از خدا:
🔹و نَسَبْتَهُمْ إِلَى الْفَقْرِ وَ هُمْ أَهْلُ الْفَقْرِ إِلَيْكَ🔹
🔸و خلق را نیازمند خویش خوانده ای و آنان را سزاست كه محتاج تو باشند🔸
#سیزدهم #حوائج #خدا
@sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_سیزدهم_13
دعای سیدالساجدین (ع ) در طلب حوائج از خدا:
🔹فمَنْ حَاوَلَ سَدَّ خَلَّتِهِ مِنْ عِنْدِكَ، وَ رَامَ صَرْفَ الْفَقْرِ عَنْ نَفْسِهِ بِكَ فَقَدْ طَلَبَ حَاجَتَهُ فِى مَظَانِّهَا، وَ أَتَى طَلِبَتَهُ مِنْ وَجْهِهَا🔹
🔸هر كس صلاح كار خود از تو خواهد و رفع نياز از تو جويد حاجت خود را از محل شايسته خواسته، و مطلوب را آنجا كه بايد بطلبد، طلبيده است🔸
#سیزدهم #حوائج #خدا
@sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
انس با دعاهای 44 و 45 صحیفه سجادیه
با موضوع " رمضان "
با ما همراه شوید و دیگران را هم دعوت به این مهمانی کنید
@sahife2
خداوندا
تو اگر چيزى ببخشى، همراه با منت نيست
و اگر چيزى را ممنوع كنى، ظلم و ستم محسوب نمىشود.
صحیفه سجادیه دعای 45 بند 5
@sahife2
الهی إِنْ أَعْطَيْتَ لَمْ تَشُبْ عَطَاءَكَ بِمَنٍّ
وَ إِنْ مَنَعْتَ لَمْ يَكُنْ مَنْعُكَ تَعَدِّياً
خداوندا
اگر عطاء و بخشش نموده اى ، عطايت را به منت (و بيان كردن نيكى به طورى كه دل را مى شكند ، مانند گفتن چنين به تو عطا كردم يا چنين براى تو بجا آوردم) نياميخته اى،
و اگر منع كرده ای ، منعت از روى ستم نبوده (زيرا عطاء و منع خداوند سبحان از روى حكمت و عدل است ، پس منع او ستم نيست)
@sahife2
If Thou bestowest,
Thou stainest not Thy bestowal with obligation,
and if Thou withholdest,
Thou withholdest not in transgression.
صحیفه سجادیه دعای 45 بند 5
@sahife2
خداوند متعال در قرآن كریم ما را مأمور به شكرگزاری نعمتهایش نموده است « واشكروا نعمة الله » و برای این كه ما را وادار به این كار كند به شمارش بعضی از نعمتهایش نیز پرداخته، از چشم و لب و زبان گرفته تا كوه و ابر و آسمان و زمین و غیره گرچه خود فرموده است كه نعمتهایش قابل شمارش و احصاء از جانب بندگان نیست اما نكته قابل توجه این است كه در هیچ موردی ، بیان نعمتها همراه با منت گذاری و به رخ كشیدن آن نعمت نیست و خداوند همه آنها را بی منت بر ما ارزانی داشته است. حتی نعمت های أخروی و أجر آخرت كه خداوند از آن تعبیر به أجر اكبر نموده است و به هیچ وجه قابل قیاس با نعمات دنیوی و مادی نیستند، نیز همراه با منت نیستند « إن الذین آمنوا و عملوا الصالحات لهم أجر غیر ممنون »
اما با این همه یك نعمت در قرآن به همراه منت است و خداوند هنگام بیان آن ، آن را به گونه ای به رخ كشیده است كه گویا نعمتی از آن عظیم تر نیست و سائر نعمات مادی و معنوی با همه عظمتشان در مقابل آن هیچ محسوب می شوند كه شایستگی منت گذاری و به رخ كشیده شدن را ندارند !!
@sahife2
اما آن نعمت چیست ؟!
باغ های بهشت با همه وسعتش كه از آسمان و زمین وسیع تر است ؟!
وصال حور كه مانند یاقوت و مرجانند ؟!
كاخ ها و قصرها كه از زبرجد و زمردند ؟!
زینت آلاتی كه از طلا و لۆلۆ اند ؟!
لباسهای حریر ؟!
همنشینی با ولدان كه مانند مروارید پراكنده اند ؟!
شراب طهور !؟
هرگز .
آن نعمت ، آیا قرآن است كه خداوند آن را به مجد و عظمت و عزت و عُلوّ و حكمت توصیف نموده ؟!
و و و ...
خیر !
@sahife2