eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ من به شما عزیزان توصیه میکنم که باصحیفه‌ی سجادیه بگیرید. 🌹 دعای صحیفه‌ی سجادیه را مکرر در مکرر بخوانید. این دعای پنجم صحیفه‌ی سجادیه مال ماست. همه‌ی ادعیه‌ی صحیفه‌ی سجادیه همین طور است. آنجائی که ما را به می‌اندازد، آنجائی که ما را از لغزشها برحذر میدارد، آنجائی که عظمت معنویت دستگاه الهی را، از پیغمبر و یاران و ملائکه‌ی الهی را به رخ ما میکشد، اینها همه‌اش برای ما استحکام‌بخش است. در هر میدانی، استحکام درونی برای ما تعیین کننده است. اگر ساخت درونی - چه درون شخصىِ خود ما، درون روحی و فکری خود ما، چه درون کلیت جامعه‌ی ما - ساخت مستحکمی بود، هیچ چیز نمیتواند در مقابلش بایستد. این، مهمترین و اولین توصیه‌ی من به شماست. 👤 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/oh2u 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ اگر (عج) یک آدم معمولی بود 🔴 اگر حضرت ولی‌ّعصر(عج) در مقام امامت نبودند و تنها یک انسان معمولی اما با هزار سال عبادت مقبول و تجربۀ معقول بودند، تاکنون به چه مقامات علمی و معنوی رسیده بودند؟ آیا سزاوار نیست برای تمنای دیدار چنین شخصیتی تمام عمر در خانۀ خدا ضجّه بزنیم و رنج‌ها بکشیم؟ 👤 استاد ✳️ یا رب این نوگل خندان که سپردی به منش می‌سپارم به تو از چشم حسود چمنش گر چه از کوی وفا گشت به صد مرحله دور دور باد آفت دور فلک از جان و تنش گر به سرمنزل سلمی رسی ای باد صبا چشم دارم که سلامی برسانی ز منش به ادب نافه گشایی کن از آن زلف سیاه جای دل‌های عزیز است به هم برمزنش گو دلم حق وفا با خط و خالت دارد محترم دار در آن طره عنبرشکنش در مقامی که به یاد لب او می نوشند سفله آن مست که باشد خبر از خویشتنش عرض و مال از در میخانه نشاید اندوخت هر که این آب خورد رخت به دریا فکنش هر که ترسد ز ملال انده عشقش نه حلال سر ما و قدمش یا لب ما و دهنش شعر همه بیت الغزل معرفت است آفرین بر نفس دلکش و لطف سخنش 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
🙏هَلْ إِلَیْکَ یَابْنَ أَحْمَدَ سَبیلٌ فَتُلْقى؟ آیا به جانب تو ای پسر احمد راهی هست تا ملاقات شوی ؟ ( ) 🔴گـر به سرمنزل سلمیٰ رسی ای بـاد صبـا چـشـم دارم کـه ســلامی بـرسـانی ز مـنـش 👈سلما: ازچهره های عشق وعاشقی ادبیّاتِ تازیان است که واردِ ادبیّاتِ فارسی شده واستعاره ازمعشوق است. سرمنزلِ سلمی: سرمنزل معشوق 👈معنی بیت: ای بادصبا که به بارگاهِ معشوق دسترسی داری حال که معشوق فرسنگها ازمن دورشده ومرابه فراموشی سپرده، چشم امیددارم حداقل مرا به آن معشوقِ عزیزبرسانی. 🔴ای صبا گربگذری برساحل رودِ ارس بوسه زن برخاکِ آن وادیّ ومشکین کن نفس منزل سلمی که بادش هردَم ازما صد سلام پُرصدای ساربانان بینی وبانگِ جَرس ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ تتمه ی حکایت (در 12 قسمت ) قسمت 12 🌺 شد خر نفس تو بر میخیش بند چند بگریزد ز کار و بار چند بار صبر و شکر او را بردنیست خواه در صد سال و خواهی سی و بیست هیچ وازر وزر غیری بر نداشت هیچ کس ندرود تا چیزی نکاشت طمع خامست آن مخور خام ای پسر خام خوردن علت آرد در بشر کان فلانی یافت گنجی ناگهان من همان خواهم مه کار و مه دکان کار بختست آن و آن هم نادرست کسب باید کرد تا تن قادرست کسب کردن گنج را مانع کیست پا مکش از کار آن خود در پیست تا نگردی تو گرفتار اگر که اگر این کردمی یا آن دگر کز اگر گفتن رسول با وفاق منع کرد و گفت آن هست از نفاق کان منافق در اگر گفتن بمرد وز اگر گفتن به جز حسرت نبرد برنامه ی - قسمت 12 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
🔴 اگر گفتن: اشاره است به حدیث «إیَّاکُم وَ اللَّوَّ فَإنَّ اللَّوَّ یَفتَحُ عَمَلَ الشَّیطانِ: از اگر بپرهیزید که اگر کار شیطان را مى‏گشاید.» و مقصود مصمّم شدن و ترک دو دلى کردن است. 🔴 کآن منافق: اشاره است به آیه «سَیَقُولُ اَلَّذِینَ أَشْرَکُوا لَوْ شاءَ اَللَّهُ ما أَشْرَکْنا وَ لا آباؤُنا:» مشرکان خواهند گفت اگر خداى خواستى ما و پدرانمان مشرک نبودیم.» ونیز اشاره دارد به آیه 10 ازسوره منافقینکه: منافق هنگام مرگ، به پروردگار می‌گوید: اگر مرگ مرا به تأخیر می‌انداختی انفاق و احسان می‌کردم و از نیکوکاران می‌شدم. 👈 خر نفس خود را بر میخ ببند این خر تا کى از کار کردن و بار بردن مى‏گریزد. بایستى در مدت عمر بار صبر و شکر خداوند را برد خواه صد سال و خواه سى یا بیست سال‏. هیچ گاه کسى وزر و وبال دیگرى بگردن نخواهد گرفت ، و هیچ کس نکاشته درو نخواهد کرد. اگر طمع دارى که نکاشته درو کنى طمع خامى است این خام را مخور که خام خوردن بمزاج انسان زیان مى‏رساند. مگو که فلان کس گنج پیدا کرد پس چرا زحمت کسب و دکاندارى بخود بدهم‏ . این بر حسب بخت است آن هم نادر اتفاق مى‏افتد انسان باید تا توانایى دارد کار کند . بعلاوه کسب کردن تو مانع از این نیست که اتفاقاً گنج پیدا کنى تو کار بکن احتمال گنج پیدا کردن همیشه هست‏ . بلى کار کن تا گرفتار کلمه اگر نشوى و نگویى اگر چنین مى‏کردم چنان مى‏شد. رسول اکرم (ص) از اگر گفتن منع فرموده و گفته است از نفاق است [ حدیث نبوى است که مى‏فرماید: از اگر گفتن بپرهیز که محققاً اگر گفتن از شیطان است]. منافق در حال اگر گفتن مرد و جز حسرت و تأسف از اگر گفتن نصیبى نبرد . 👈 مولانا آدمی را به خر تشبیه می‌کند. نفس اماره تو که به مثابه خر است، از فرمان خدای تعالی گریخته، پس افسارش را با ریاضت محکم ببند. این نفس باید رام شود و در راه حق به خدمت روح درآید و خر نفس باید بار صبر و شکر را بر دوش کشد؛ خواه در صد سال آن‌را بر دوش کشد و خواه در بیست یا سی سال. هیچ حمل کننده‌ای بار دیگری را حمل نمی‌کند، و انتظار درو‌ کردن بدون کاشتن، طمع خام است و تو را به حاصلی نمی‌رساند. مولانا می‌گوید: رسیدن به مراد بدون کوشش یا رسیدن به حقیقت بدون ریاضت، اتفاقی ممکن است اما تو باید بکوشی تا به آن برسی. این‌که ناگهان گنجی برای کسی پیدا شود، کار شانس و اقبال است و بسیار اندک است. تا وقتی که جسم توان دارد باید کار کرد:«وَأَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى». مبادا دچار «اگر» گفتن شوی، زیرا پیامبر مردم را از «اگر» گفتن باز داشته و فرموده است که: «اگر» گفتن، نشانه دورویی و نفاق است. قسمت 12 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
21 ▪️ دعای یکی از دعاهای معروف امام سجاد علیه السلام و دعای بیستم صحیفه سجادیه است. این دعا به دلیل دارا بودن محتوا و مضامین عالی و ابعاد تربیتی و سیر و سلوکی از سوی سالکان و عارفان و محققان و دعا پژوهان مورد توجه بسیار قرار گرفته و شرح و تفسیرهای فراوان بر آن نوشته شده است. بررسی این دعا از این جهت دارای اهمیت است که دارای ابعاد گوناگون و از آن جمله توجه به حیات جمعی و تلقین و ارزش گذاری اموری است که فرد در زندگی خود باید آنها را به‌کار گیرد. این دعا از ۲۲ قسمت تشکیل شده که هر قسمت با درود بر محمد و آل محمد شروع ‌گردیده و با در خواستهایی که هر کدام اخلاق پسندیده می‌باشد دنبال می‌گردد و همه آن ها مضمونشان درخواست توفیق الهی می‌باشد. ▪️به امید آن که انس با این دعا سبب تحولی بزرگ در رفتار و کردار ما شود باهم دعای را چهل روز زمزمه میکنیم : ♦️ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ بَلِّغْ بِإِيمَانِي أَكْمَلَ الْإِيمَانِ ، وَ اجْعَلْ يَقِينِي أَفْضَلَ الْيَقِينِ ، وَ انْتَهِ بِنِيَّتِي إِلَى أَحْسَنِ النِّيَّاتِ .....👇 🎵 b2n.ir/SAHIFE2_20 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " در طلب و " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (علیه السلام) در طلب و : 🔹و عَوِّضْنِى مِنْ عَفْوِى عَنْهُمْ عَفْوَكَ، وَ مِنْ دُعَائِى لَهُمْ رَحْمَتَكَ حَتَّى يَسْعَدَ كُلُّ وَاحِدٍ مِنَّا بِفَضْلِكَ، وَ يَنْجُوَ كُلٌّ مِنَّا بِمَنِّكَ🔹 🔸و در عوض این عفو من از آنها، تو نيز مرا عفو كن و به ازاى دعاى من درباره آنها، مرا ببخش تا هر كدام از ما به فضل تو سعادتمند گرديم و به نعمت تو رستگار شويم🔸 🔗کانال انس با 🆔 @sahife2
🙏 خدايا! جزاى مرا در برابر و من از دیگران ، عفو و بخششت، و در برابر دعايم در حق آنان رحمتت قرار ده، تا هر كدام از ما به سبب فضل تو سعادتمند شده، و هر يك از ما به احسان تو رستگار گرديم. ✳️ ببخش تا ببخشد !!! 👈 اینانى كه مى گویند خدایا! به ما رحم كن، جا دارد به آنان گفته شود آیا خودت رحم مى كنى؟ رحم خوب است یا بد؟ اگر خوب است چرا خودت رحم نمى كنى؟ هر چیزى كه آدمى نمونه اى از آن در خودش باشد - از صفات كمالى - توقع داشته باشد كه خدا هم با او همانگونه معامله كند. آنانى كه مى گویند: «الهى » -از ما درگذر و ما را پاك كن- باید از او پرسید خودت در عمرت از چند نفر درگذشتى؟! بسیارى هستند وقتى با دیگرى دعوا دارند اگر به آنان بگویى بگذر، عفو كن، اعتنا نمى كنند آنگاه توقع عفو از خدا و خلق دارند. در قرآن مجید مى فرماید: «از یكدیگر درگذرید آیا دوست نمى دارید خدا از شما درگذرد ؛ وَ لْیَعْفُوا وَ لْیَصْفَحُوا أَ لا تُحِبُّونَ أَنْ یَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِیم در روایتی از پیامبر اسلام صلّى اللّه علیه و آله میخوانیم: «من لا یرحم النّاس لا یرحمه اللّه»؛ كسى كه به مردم رحم نمى‏كند، خداوند [هم‏] به او رحم نمى‏آورد احمد حنبل از ابو هریره روایت میكند كه گفت: یکوقت پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله، حسنین [علیهما السلام] را میبوسید. «عیینه» و به قولى «اقرع بن حابس» گفت: من تعداد ده فرزند دارم و هرگز احدى از ایشان را نبوسیده‏ام. رسول اعظم اسلام فرمود: «من لا یَرحم لا یُرحم» یعنى كسى كه رحم نكند مورد ترحم قرار نخواهد گرفت. بنا بر روایت حفص پیغمبر اكرم به طورى غضب كرد كه رنگ مباركش دیگرگون شد و به آن شخص فرمود: اگر خدا ترحم را از قلب تو گرفته است پس من با تو چه كنم. كسى كه به كودكان ما رحم نكند و به بزرگان ما عزت و احترام نگذارد از ما نخواهد بود متن عربی روایت فوق: أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ فِی الْمُسْنَدِ عَنْ أَبِی هُرَیْرَةَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یُقَبِّلُ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ فَقَالَ عُیَیْنَةُ وَ فِی رِوَایَةِ غَیْرِهِ الْأَقْرَعُ بْنُ حَابِسٍ أَنَّ لِی عَشَرَةً مَا قَبَّلْتُ‏ وَاحِداً مِنْهُمْ قَطُّ فَقَالَ ع مَنْ لَا یَرْحَمْ لَا یُرْحَمْ وَ فِی رِوَایَةِ حَفْصٍ الْفَرَّاءِ فَغَضِبَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَتَّى الْتُمِعَ لَوْنُهُ وَ قَالَ لِلرَّجُلِ إِنْ كَانَ اللَّهُ قَدْ نَزَعَ الرَّحْمَةَ مِنْ قَلْبِكَ فَمَا أَصْنَعُ بِكَ مَنْ لَمْ یَرْحَمْ صَغِیرَنَا وَ لَمْ یُعَزِّزْ كَبِیرَنَا فَلَیْسَ مِنَّا در كتاب اقبال «سید بن طاووس» دارد كه وقتى عید فطر مى شد، حضرت علیه السلام غلامان و كنیزان خود را جمع مى فرمود و آنگاه كارهاى خلافى كه در ظرف یك سال هر كدامشان انجام داده بودند و حضرت آنها را یادداشت فرموده بود، یادآور مى شد و سپس مى فرمود: «امروز روز عید است، همه شما را عفو و آزاد نمودم، شما هم بگویید خدایا! على بن حسین از ما درگذشت، تو هم از خطاهاى او درگذر و او ما را آزاد نمود، تو هم او را از آتش دوزخ آزاد فرما.» حقیقت كجا، موهومات و خیالات و ادعاهاى واهى ما كجا! آنچه از خدا مى خواهى باید در خودت نمونه اى از آن باشد، «أرحم الراحمین فى موضع العفو و الرحمة» خداوند در محل عفو و رحمت، أرحم الراحمین است. هر كس هر چه مى شود در دنیا مى شود این قانون كلى الهى است، مرگ كه آمد پرونده اعمال بسته مى شود. عبارتى از رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم نقل شده كه فرمودند: «الدنیا مزرعة الاخرة» آدمى تا روى خاك است، برایش زمان كشت است، پس از مرگ، هنگام برداشت مى باشد نه كشت. هر چه اینجا كرده، آنجا برمى دارد، اگر مراد از تكامل یعنى كسى كه كشت نكرده چیزى به او بدهند، اینكه درست نیست، البته باب فضل و كرم و شفاعت به جاى خود، ولى صحبت این است كه توقع داشته باشد نماز نخوانده، ثواب نماز به او بدهند، صدقه اى كه نداده، ثوابش را انتظار داشته باشد، احسان نكرده، پاداش ‍ احسان را مطالبه كند. هر چه كردى باید پاداش همان را از خدا بخواهى. حالا تو در موضع عفو هستى یا انتقام؟ اگر در موضع انتقام هستى، پس چرا توقع عفو دارى؟ اگر مراد از تكامل، یعنى كشت نكرده چیزى به انسان بدهند، این طور نیست و توقعش هم بى جاست. اما اگر مراد از تكامل، كمال آدمى از جهت بهجت ها ، سرورها و شهودهاست، بلى، قطعا چنین است یك عمر نسبت به پیغمبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم علاقه داشت، پس از مرگ، تكامل مى یابد؛ یعنى ساعت مرگ كه جمال محمد صلى الله علیه و آله و سلم و على علیه السلام را مى بیند، از معرفت به شهود مى رسد و آنچه دانسته بود در مى یابد. پس بعد از تكامل در ادراكات، بهجت ها و سُرورها وجود دارد. دعای 🔗کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2