eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یاد خدا ۱.mp3
10.55M
مجموعه 1 🙏يا مَنْ ذِكْرُهُ شَرَفٌ لِلذَّاكِرِينَ اى آن كه يادش، براى يادكنندگان مجد و بزرگوارى است 👤استاد 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*️⃣عاجزانه تقاضای دارم انشاالله به برکت امیر مومنان کشورمان سیراب گردد وَمِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ في الاستسقاء. . https://eitaa.com/sahife2/52709 https://eitaa.com/sahife2/52761 *️⃣ دعای صحیفه سجادیه هم زمزمه شود https://eitaa.com/sahife2/44714 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات خاصه حضرت امام هادی علیه السلام https://eitaa.com/sahife2/49785
🔴 یا أَبَا الْحَسَنِ یَا عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ أَیُّهَا الْهَادِی النَّقِیُّ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ یَا حُجَّةَ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ یَا سَیِّدَنَا وَ مَوْلَانَا إِنَّا تَوَجَّهْنَا وَ اسْتَشْفَعْنَا وَ تَوَسَّلْنَا بِکَ إِلَى اللَّهِ وَ قَدَّمْنَاکَ بَیْنَ یَدَیْ حَاجَاتِنَا یَا وَجِیهاً عِنْدَ اللَّهِ اشْفَعْ لَنَا عِنْدَ اللَّه .
با تشکر از همه دوستان مشارکت کننده در بحث (برداشت من) ( نویسنده - خواننده و نشر دهنده این کلام نورانی ) اجرتان با صاحب این کتاب با عظمت امام سجاد علیه السلام
بسم الله الرحمن الرحيم وَ سَهِّلْ إِلَى بُلُوغِ رِضَاكَ سُبُلِي بار الها ! راه هاى مرا برا ى وصول به رضا و خشنوديت آسان فرما.
... بیان شد برای رسیدن به کمال بایستی فقط به فضل ورحمت الهی امید داشت در ادامه می فرماید برای رسیدن به کمال یا ی الهی چه کارهایی باید انجام دهیم البته انجام کاری که ما را به نهایت رضایت خداوند برساند نیز جز با فضل او حاصل نمی گردد. درسوره مبارکه« بینه»راه رسیدن به رضای الهی را بیان فرموده است؛ایمان و عمل صالح. «ان الذین آمنوا و عملواالصالحات اولئک هم خیرالبریه جزاؤهم عند ربهم جنات عدن تجری من تحتها الانهار خالدین فیها ابدا «رضی الله عنهم»و رضوا عنه ذلک لمن خشی ربه . البته خداوند برای راستی آزمایی،امتحان های متعدد از اهل ایمان می گیرد و هرگاه از آزمون الهی سربلند بیرون آمد،آزمون بعدی و بعدی و سخت تر و سخت تر .... تا صدق ایمان و عمل آشکار شود که فرمود «أحسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنا و هم لا یفتنون؟»
نيل به خشنودى و ى حضرت بارى تعالى عالى ‏ترين مقامی است كه تمام اولياى بزرگ الهى در تمنا ى آن هستند، جايگاه مردان و زنان باايمان در قيامت طبق وعده‏ ى خداوند، بهشت جاودان است، پاداش انبيا و صديقين و شهدا و ديگر اولياى بزرگ الهى جنات عدن است، و جنات عدن داراى مزايا ى اختصاصى است و گروههاى معينى در مساكن طيبه‏ ى آن جاى دارند، و الهى از آن دو بهشت بزرگتر و افضل است. خداوند در قرآن شريف، اين سه مرحله را در يك آيه، از پى هم، ذكر فرموده است: وعد الله المومنين و المومنات جنات تجرى من تحتها الانهار خالدين فيها و مساكن طيبه فى جنات عدن و رضوان من الله اكبر ذلك هو الفوز العظيم. خداوند به مردان و زنان باايمان باغها و جناتى را وعده داده است كه از زير درختانش نهرهاى آب جار ى است و آنان برا ى هميشه در آن باغها می‏مانند و همچنين خداوند وعده‏ ى مسكنهاى پاك و مطهر را در جنات عدن داده است، ولى رضوان الهى از اين دو بهشت سراسر نعمت و رحمت بزرگتر و برتر است و نيل به رضوان الهى پيروزى و موفقيتى است بزرگ.
برا ى نيل به رضوان خداوند بايد راههايى را كه مايه‏ ى خشنودى و رضاى ذات اقدس اوست، طى نمود تا به آن پيروزى بزرگ و پاداش اكبر نايل گردند. (رضوان من الله اكبر ذلك هو الفوز العظيم.) امام سجاد (ع ) اینجا ، به طور اجمال از راههاى خداوند نام می‏برد و از پيشگاه مقدسش درخواست می‏كند كه موجباتى را فراهم نمايد كه از آن طرق به آسانى بگذرد: و سهل الى بلوغ رضاك سبلى. بار الها! راههاى مرا براى وصول به و خشنوديت آسان فرما.
برا ى آنكه طرق وصول به خداوند را بشناسيم، بايد از زبان وحى و به وسيله‏ ى رسول اكرم (ص) و ائمه‏ ى معصومين عليهم‏السلام از آنها آگاهى يابيم و در روايات اولياى دين، طرق متعددى برا ى وصول به رضا و خشنودى خداوند رسيده است: