eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای سیدالساجدین (ع )بر پیروان پیامبران: 🔹اللَّهُمَّ وَ أَصْحَابُ مُحَمَّدٍ خَاصَّةً الَّذِينَ أَحْسَنُوا الصَّحَابَةَ وَ الَّذِينَ أَبْلَوُا الْبَلاءَ الْحَسَنَ فِى نَصْرِهِ، وَ كَانَفُوهُ، وَ أَسْرَعُوا إِلَى وِفَادَتِهِ، وَ سَابَقُوا إِلَى دَعْوَتِهِ، وَ اسْتَجَابُوا لَهُ حَيْثُ أَسْمَعَهُمْ حُجَّةَ رِسَالاتِهِ🔹 🔸خاصه اصحاب محمد(صلى الله عليه و آله و سلم)را كه حق صحبت ادا كردند و در يارى او كوشيدند و او را مدد كردند و سوى او شتافتند، و به دعوت او پيشى گرفتند، و چون دلایل روشن نبوت خود را به آنان شنوانيد، پذيرفتند🔸 O God, and as for the Companions of Muhammad specifically, those who did well in companionship, who stood the good test in helping him, responded to him when he made them hear his messages' argument, 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع )بر پیروان پیامبران: 🔹و فَارَقُوا الْأَزْوَاجَ وَ الْأَوْلادَ فِى إِظْهَارِ كَلِمَتِهِ، وَ قَاتَلُوا الاْبَاءَ وَ الْأَبْنَاءَ فِى تَثْبِيتِ نُبُوَّتِهِ، وَ انْتَصَرُوا بِهِ🔹 🔸و از زن و فرزند جدا گشتند تا سخن او آشكار گشت و براى استوار كردن دين او با پدر و پسر خود در آويختند، و به يمن حضرتش پیروز شدند🔸 separated from mates and children in manifesting his word, fought against fathers and sons in strengthening his prophecy, and through him gained victory; 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع )بر پیروان پیامبران: 🔹و مَنْ كَانُوا مُنْطَوِينَ عَلَى مَحَبَّتِهِ يَرْجُونَ تِجَارَةً لَنْ تَبُورَ فِى مَوَدَّتِهِ🔹 🔸دوستى او در دل داشتند به اميد تجارتى كه هرگز كساد نگردد🔸 those who were wrapped in affection for him, "hoping for a commerce that comes not to naught" (35:29) in love for him; 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
#صحیفه_سجادیه_صفحه_ای #صفحه_23 دعای #چهارم دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) درباره پیروان پيامبران 🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#دعا_چهارم_3 🔹اللَّهُمَّ وَ أَصْحَابُ مُحَمَّدٍ خَاصَّةً الَّذِينَ أَحْسَنُوا الصَّحَابَةَ وَ الَّذِينَ أَبْلَوُا الْبَلاءَ الْحَسَنَ فِى نَصْرِهِ، … 🔆 « زحمات و مجاهدتها و سختی کشیدنها و گرسنگی خوردنهای دهساله‌ی رسول اکرم(ص) و یارانش، باعث شد که نیم قرن بعد از رحلت آن حضرت، بیشتر از نیمی از دنیا در اختیار مسلمانان باشد. سختیهای زیادی در زمان پیامبر تحمل شد. سرگذشت اصحاب صُفّه را که می‌دانید. لباس قرض دادن به یکدیگر را که شنیده‌اید. آنها در آن زمان، با یک خرما در میدان جنگ مقاومت می‌کردند. نفر اول خرما را می‌مکید تا از شیرینی آن مقداری جان بگیرد، بعد از دهانش بیرون می‌آورد و به نفر دوم می‌داد و او هم می‌مکید و قدری او هم جان می‌گرفت و سپس خرمای دوبار مکیده را به نفر سومی می‌داد که او فرو بدهد. این گونه زندگی می‌کردند، این‌طور سختی می‌کشیدند و این‌طور کمبود داشتند. در ابتدای کار، فشار روی آنها از همه طرف زیاد بود. اول کار، همان پنج، شش ماه و یک سال اول نیست؛ پنج، شش ماه در عمر یک مسافرت، اول کار محسوب می‌شود، نه در عمر یک ملت و نه در عمر یک تاریخ نو. در عمر یک ملت، ده سال و بیست سال، چند روز محسوب می‌شود. در دوران پیامبر(ص)، مردم سختیها را تحمل کردند؛ اما بعد از آن‌که پایه محکم شد، آن مجاهدتها و فداکاریها و اخلاصها و تربیتها، موجب شد که این حرکت آن‌چنان سریع ادامه پیدا کند که پنجاه سال بعد از رحلت پیامبر، بیشتر از نیم دنیا در اختیار مسلمانها باشد. در آن زمان چنین بود و امروز هم همان گونه است. » 👈 مقام معظم رهبری 📋 yon.ir/9Ey4O 🎵 yon.ir/VCuek #چهارم #پیروان_پیامبران 🆔 @sahife2
🔹 بیان ماجراهای شعب ابی طالب 🔆 « آیه‌ی قرآن میفرماید: «محمّد رسول اللَّه و الّذین معه اشدّاء علی الكفّار رحماء بینهم.» رحماء بینهم، یعنی در بین خودشان كه هستند، نه؛ اینجا دیگر خاكریز نرم است، انعطاف وجود دارد؛ اینجا دیگر آن شدت و آن صلابت نیست. اینجا باید دل داد و دل گرفت. اینجا باید با هم با تعاطف رفتار كرد. همان ایستادگیِ اول بعثت، منجر میشود به استقامت عجیب سه سال در . شوخی نیست؛ سه سال در یك دره‌ای در مجاورت مكه، بدون آب، بدون گیاه، در زیر آفتاب سوزان. پیغمبر، جناب ابی‌طالب، جناب خدیجه، همه‌ی مسلمانها و همه‌ی خانواده‌هایشان توی این تكه - شكاف كوه - زندگی كردند. راه هم بسته بود كه برای اینها غذا نیاید، خوراك نیاید. گاهی در ایام موسم - كه بر طبق سنن جاهلی آزاد بود، یعنی جنگ نبود - میتوانستند داخل شهر بیایند، اما تا میخواستند جنسی را در دكانی معامله كنند، ابوجهل و ابولهب و بقیه‌ی بزرگان مكه به نوكرها و فرزندان خودشان سفارش كرده بودند كه هر وقت آنها خواستند جنسی را بخرند، شما وارد معامله شوید، دو برابر پول بدهید، جنس را شما بخرید و نگذارید آنها جنس بخرند. با یك چنین وضعیت سختی سه سال را گذراندند. این شوخی است؟ آن استقامت اوّلی، آن عمود مستحكم این خیمه، آن دل متوكل علی اللَّه است كه چنین استقامتی را در فضا به وجود می‌آورد كه آحاد صبر میكنند. شب تا صبح بچه‌ها از گرسنگی گریه میكردند كه صدای گریه‌ی بچه‌ها از توی شعب ابی‌طالب به گوش كفار قریش میرسید و ضعفای آنها هم دلشان میسوخت؛ اما از ترس اقویا جرئت نمیكردند كمك كنند. اما مسلمان كه بچه‌اش در مقابلش پرپر میزد - كه چقدر در شعب مردند، چقدر بیمار شدند، چقدر گرسنگی كشیدند - تكان نخورد. امیرالمؤمنین به فرزند عزیزش محمد بن حنفیه فرمود: «تزول الجبال و لا تزل»؛ كوهها ممكن است تكان بخورند؛ از جا كنده شوند؛ تو از جا كنده نشو. این همان نصیحت پیغمبر است؛ این همان وصیت پیغمبر است. این است راه برخاستن امت اسلامی؛ بعثت امت اسلامی این است. این درس پیغمبر به ماست. بعثت این را به ما تعلیم میدهد.» 👈 مقام معظم رهبری 📋 yon.ir/yGfcH 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹 معرفی #کتاب 🔹 دایره المعارف صحابه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله (دوره هفت جلدی) 🔆 یکی از زمینه های دفاع از تشیّع، نوشتن درباره صحابه است و از آنجایی که شیعه عمدتاً درباره اهل بیت علیهم السلام قلم فرسایی می کند و دغدغه بسیاری در این خصوص دارد از این رو برخی از مسلمانان مسئله «پیروی از صحابه» را عنوان کرده و به شیعیان درخصوص عدم توجه به صحابه خرده گرفته و می گویند که شیعه فقط به اهل بیت (ع) اهتمام و اکتفا دارد بنابراین این موضوع نیازمند پاسخی مناسب بود تا زمینه مغالطه آنها را فراهم نیاورد. جلد اول مجموعه 7 جلدی «دایرةالمعارف صحابه پیامبر اعظم(ص)» به صحابه بنی هاشم از جمله اهل بیت پیامبر (ص) اختصاص دارد و مابقی صحابه براساس حروف الفبا تنظیم شده است. این مجموعه در عین اینکه مستند است کاملاً علمی و پژوهشی است و جنبه تحقیقی و پژوهشی دارد که بر ارزش و اهمیت آن می افزاید. بنابراین مهارت بسیاری می خواهد که یک اثر در عین اینکه تاریخی است بتواند مبلّغ و ترویج کننده معارف اسلام هم باشد. این مجموعه همانند «بحارالانوار» و سایر کتب حدیثی، صرفاً یک اثر حدیثی نخواهد بود بلکه به عنوان یک اثر تبلیغی و ترویجی در تاریخ اسلام شمرده می شود. 👈 لینک خرید 👇 📋 yon.ir/cWcLq #چهارم #پیروان_پیامبران 👁کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
🔹 صحابی و اصحاب ایرانی رسول الله صلی الله علیه و آله 👈 با ظهور دین مبین اسلام و انتشار دعوت رسول الله(صلی الله علیه و آله)، افرادی از اقوام و ملّیت های گوناگون که به هر دلیلی در شهرهای مکة مکرمة و مدینة منوره ساکن بودند، مسلمان شده و در زمرة صحابة آن حضرت قرارگرفتند. شاید برخی تصورکنندکه از میان ایرانیان جز سلمان فارسی که رنج سختی های سفر را برای گمشدة خود به جان خرید و در مدینه مسلمان شد و از پیامبر(صلی الله علیه و آله) افتخار «سَلمَانُ مِنَّا أَهل البَیت» را گرفت، آن حضرت صحابة ایرانیِ دیگری نداشته است، اما با ملاحظه در برخی منابع سیره ا ی و صحابه پژوهی، به تعداد قابل توجهی از صحابه ایرانی تبار برمی خوریم که تا کنون شناسانده نشده و غالبا گمنام هستند. در این نوشتار به معرفی 45 نفر از صحابی ایرانی رسول خدا صل الله علیه و آله پرداخته شده است. 👇 📋 yon.ir/rYYTv #چهارم #پیروان_پیامبران 👁کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
🔆 مدح صحابه در کلام امام علی(علیه السلام) 👈 حضرت علی (علیه السلام) در باره اصحاب پیامبر (صلی الله علیه وآله) می فرماید: 🔹 «من اصحاب محمد (صلی الله علیه وآله) را دیدم، اما هیچ کدام از شما را همانند آنان نمی دانم، آنها صبح می کردند در حالی که موهای ژولیده و چهره های غبار آلود داشتند، شب را تا صبح در حال سجده و قیام به عبادت می گذراندند، و پیشانی و گونه های خود را در پیشگاه خدا بر خاک می ساییدند، با یاد معاد چنان ناآرام بودند گویا بر روی آتش ایستاده اند. پیشانی آنها در اثر سجده های طولانی پینه بسته بود (چون پینه زانوهای بزها) هر گاه نام خدا برده می شد چنان می گریستند که گریبان های آنان تر می شد و چون درخت در روز تند باد می ‌لرزیدند، از کیفری که از آن بیم داشتند، یا برای پاداشی که به آن امیدوار بودند. [خطبه ۹۷.] 👇 📋 yon.ir/gfTyi 👈 همچنین می فرماید: 🔹 «کجا هستند برادران من که بر راه حق رفتند، و با حق در گذشتند؟ کجاست عمار؟ و کجاست پسر تیهان؟ و کجاست ذوالشهادتین؟ و کجایند برادران همانند آنان که با هم پیمان جانبازی بستند و سرهایشان در راه خدا از بدن جدا و برای ستمگران فرستاده شد؟ نوف (راوی خطبه) می گوید: سپس حضرت دست به ریش مبارک گرفت و زمانی طولانی گریست و فرمود: دریغا! از برادرانم که قرآن را خواندند، و بر اساس آن قضاوت کردند، در واجبات الهی اندیشه کرده و آن ها را بر پا داشتند، سنت های الهی را زنده و بدعت ها را نابود کردند، دعوت جهاد را پذیرفته و به رهبر خود اطمینان داشته و از او پیروی کردند[خطبه 182] » 👇 📋 yon.ir/SX8uX 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹 نظر شیعه در مورد صحابه 🔹 در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) صحابه مانند دیگران هستند یعنی در میان آنان عادل و غیر عادل وجود دارد. اینطور نیست که همه کسانی که از صحابه اند عادل باشند، تا زمانی که سیره و رفتار پیامبر (صلی الله علیه وآله) در سلوک و رفتار شخص تبلور نیافته باشد، صحابی بودن نقشی در عدالت او ندارد. پس معیار، رفتار و سلوک عملی است. هر کس که سیره اش مطابق با ملاک های اسلامی باشد عادل است و غیر از آن غیر عادل است. همانطور که گفتیم این نظر مطابق با قرآن مجید و سنت نبوی (صلی الله علیه وآله) است. چگونه و با چه منطقی می توان بین صحابی بزرگوار، مالک بن نویره و بین کسی که او را ظالمانه به قتل رسانید و در همان شب با همسر او همبستر شد! تساوی قائل شد و گفت هر دو صحابی اند؟! هرگز صحیح نیست که از شارب الخمری مانند ولید بن عقبه فقط به دلیل صحابی بودنش جانبداری کنیم یا از انسانی دفاع کنیم که حکومت اسلامی را همانند یک قدرت جبار و دیکتاتوری قرار داده و صالحین امت را کشته و با امام و خلیفه شرعی (علی بن ابی طالب) به جنگ پرداخته است؟ آیا صحیح است عمار یاسر و رئیس گروه سرکشان را به دلیل آنکه هر دو صحابی اند مساوی بدانیم آنهم در وقتی که پیامبر (صلی الله علیه وآله) فرمود: «عمار را گروه ظالم و سرکش می کشند»؟! آیا هیچ عاقلی چنین عمل می کند؟ بر فرض که چنین کنیم آیا از اسلام در این صورت جز دینی که سعی در توجیه اعمال زورمندان و ظالمان، به بهانه ی صحابی بودن دارد، می ماند؟! در حقیقت اسلام عزیزتر و گرامی تر از آن است که آن را با جرائم مجرمین و منحرفین در هر زمان و مکانی که زندگی کنند خلط کنیم.!این اعتقاد ما است و با کسی هم تعارف نداریم، چرا که حق سزاوارتر است که بیان و تبعیت شود. از برادران اهل سنت می پرسیم آیا شما بین خلیفه سوم، عثمان، و قاتلین او قائل به تساوی هستید؟ اگر آنان مساوی هستند پس چرا این همه بر علی (علیه السلام) هجوم شده و به بهانه خونخواهی عثمان آتش جنگهای جمل و صفین علیه آن حضرت روشن شد؟ و اگر این دو دسته مساوی نیستند و معارضین با او و معاونین در قتلش – تا چه برسد به قاتلین او – انسانهای خارج از قانون و شرع شمرده می شوند، این که همان عدم عدالت صحابه است.! پس چرا تهاجم به شیعه می شود در حالی که نظر آنان همانند نظر دیگران است؟! 🔹 بنا بر این از نظر شیعه معیار عدالت، تمسک به سیره پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) و التزام به سنت ایشان در حیات و بعداز رحلت آن حضرت می باشد. هر کس که در این راه باشد به او احترام گذاشته، و از روش او پیروی کرده و برای او طلب رحمت کرده و خواستار علو درجاتش هستیم. اما کسانی را که در این مسیر نباشند عادل نمی دانیم. به طور مثال دو تن از صحابه به همراه یکی ازهمسران پیامبر (صلی الله علیه وآله) لشکر آماده کرده و در بصره مقابل خلیفه شرعی پیامبر (صلی الله علیه وآله) علی بن ابی طالب (علیه السلام) در جنگ جمل به صف ایستادند و جنگی را شروع کردند که هزاران نفر از مسلمین کشته شدند حال می پرسیم آیا خروج و ریختن این خونها جایز است؟ یا شخص دیگری که متصف به صحابی رسول الله (صلی الله علیه وآله) است در جنگی بنام جنگ صفین خروج کرد، جنگی که تر و خشک را با هم سوزاند. ما می گوئیم این عمل مخالف شرع و تجاوز بر امام و خلیفه شرعی است.این گونه اعمال با توجیه صحابی بودن اشخاص قابل قبول نیست. این همان نقطه اختلاف اساسی بین نظریه شیعه و دیگران است. 🔹 مسلم است که اینجا بحث سب و دشنام و چیزهایی از این قبیل نیست. 👇 📋 yon.ir/flsDK 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹آیا لعن در محافل خصوصی جایز است؟ 👇 🔹 حضرت آقا بارها فرموده‌اند که به مقدسات سایر مذاهب توهین نکنید. بنابراین باید از این کار پرهیز کرد و نکته جالب توجه اینجاست که برخی می‌گویند در مجالس خصوصی اشکال ندارد که لعن بگوییم؛ درحالیکه حضرت آقا قید نزدند که مجالس عمومی باشد یا خصوصی، بلکه به طور کلی فرموده‌اند که به مقدسات سایر مسلمانان یعنی سایر فرق اسلامی توهین نکنید. حضرت آقا در جایی فرموده‌اند: «آن شیعه‌ای هم که از روی نادانی و غفلت، یا آگاهی از روی غرض -این را هم سراغ داریم و افرادی را هم از بین شیعیان می‌شناسیم که فقط مسئله‌شان مسئله نادانی نیست، بلکه ماموریت دارند برای اینکه ایجاد اختلاف کنند- به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کنند، عرض می‌کنم: رفتار هر دو گروه حرام شرعی است و خلاف قانونی است.» بنابراین توهین به مقدسات سایر مذاهب اسلامی به نظر حضرت آقا حرام شرعی است. 🎥 yon.ir/EPsKU 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹 تهمتی از وهابیت بر ضد شیعه 👇 🔹 وهابیت برای اینکه شیعیان را در مقابل اهل تسنن قرار دهند، مدعی هستند که شیعیان، صحابه را کافر دانسته، و تلاش می‌کنند، این نکته را در کتب خویش پر رنگ نشان دهند، به عنوان نمونه، به تعدادی از این سخنان اشاره می‌کنیم. محمدبن‌عبدالوهاب در کتاب «فی الرد علی الرافضة» می‌گوید: یکی از ادعاهای شیعه این است که صحابه مرتد شده‌اند[1]. و یا عبدالله بن جبرین به عنوان یکی از علماء معاصر وهابیت، در ادعایی این‌گونه می‌گوید: «رافضه احادیث اصحاب را قبول ندارند، چون آنها را کافر می‌دانند»[2]، و گاهی نیز پا فراتر نهاده و مدعی می‌شوند، که شیعیان، قائل به جواز کشتن اهل سنت هستند، [3]، و سپس تلاش می‌کنند، برای ادعای خویش، از روایاتی بهره ببرند، که در آنها مخالفان اهل بیت(علیهم‌السلام) کافر معرفی شده‌اند، به عنوان نمونه، امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: «امام نشانه‌ای بین خدا و خلق است، هر کس او را بشناسد، مؤمن و هر کس انکار کند کافر است»[4] و یا در حدیثی دیگر، از امام باقر(علیه‌السلام) نقل شده است که فرمودند: «علی دری است که هر کس داخل آن شود مؤمن و هر کس خارج شود کافر است». [5] 🔹از این رو، در این نوشتار تلاش می‌کنیم، به این ادعای وهابیت پاسخی کامل، دهیم، و این شبهه را دفع کنیم. 🔹اولین نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که، این‌گونه روایات فقط مربوط به شیعه نیست، بلکه در روایات اهل تسنن نیز به مواردی برخورد می‌کنیم که در آنها مخالفان خلفاء به کفر متهم شده‌اند به عنوان مثال در حدیثی آمده است که «من أنکر خلافة أبي بکر فهو کافر»[6] نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که کفر در لغت به معنای پوشاندن است، و در اصطلاح به معنای، اعتقاد نداشتن به چیز است که باید به آن اعتقاد داشت،و پوشاندن چیز که باید آشکار شود، آنچنان که این معنا در آیه «وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابي لَشَديدٌ[ابراهیم/7] و به ياد بياوريد آن زمانى را كه-پروردگارتان اعلام كرد كه اگر سپاسگزارى كنيد،حتماافزونتان دهم و اگر كفران كنيد،عذاب من بسيار سخت است» با توجه به این تعریف، متوجه می‌شویم که اگر شخصی به اعتقاد ضروری ایمان نداشت، می‌توان وی را کافر خطاب کرد، یعنی چنین شخصی اعتقادی حق را پوشانده است. و در واقع این نوع کفر در مقابل ایمان، به کار می‌رود. گاهی نیز کفر در فقه و اصطلاح فقها به کار می‌رود، که به معنای خروج از دايره اسلام و ارتداد است؛ این نوع کفر دارای احکام خاصی است از جمله، اینکه شخص کافر نجس شمرده می‌شود و در صورتی که با مسلمانان، به جنگ بپردازد، باید وی را به قتل رساند، و در صورتی که با مسلمانان، صلح کنند، وادار به پرداخت جزیه میگردد. با توجه به این تبیین، باید بگویم، که اصطلاح کفر، در کتب حدیثی و نزد علماء شیعه به معنای پوشاندن، و مخفی کردن، ولایت امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) است. نه کفر به معنای فقهی آن که احکامی خاص دارد. و مهم‌ترین دلیل این است که، در طول تاریخ، علماء شیعه هیچگاه در احکام و فتاوی خویش با اهل سنت معامله کفار را نکرده‌اند. یعنی در طول هزار و چهارصد سال، که از عمر شیعه می‌گذرد هیچگاه، بزرگی از بزرگان شیعه فتوا به نجاست، اهل سنت نداده است.[7] آنچنان که مرحوم مجلسی در ذیل روایات با تفاوت قائل شدن بین ایمان و اسلام، این‌گونه می‌گوید که، هر شخصی که شهادتین را جاری کند، از تمام احکام اسلام بهره‌مند است[8] و یا امام خمینی در کتاب طهارت خویش اینگونه بیان می‌کند که، کفری که در کتب ما نسبت به اهل سنت به کار می‌رود کفر واقع نیست، و در مورد اهل تسنن، بر طبق روایات متعددی که وجود دارد، باید بر طبق احکام ظاهری برخورد شود.[9] علاوه بر این علماء شیعه در توضیح احادیثی که در آنها منکران ولایت را کافر معرفی کرده است، کفر را در مقابل ایمان گرفته‌اند، نه در مقابل اسلام آن‌چنان که صاحب جواهر، در کتاب خویش می‌نویسد: روایت متعددی که منکران ولایت امیرالمؤمنین علی(علیه‌اسلام) را کافر معرفی می‌کند، کفر به معنای فقهی آن نیست، بلکه کفر به در مقابل ایمان مراد است. [10] یا شيخ انصارى با اينكه امامت را از اصول دين مى‌داند، با نسبت دادن كفر به مخالفان، به شدت مخالفت كرده و در پاسخ كسانى كه براى اثبات كفر مخالفان، به این‌گونه روايات استناد كرده‌اند، مى‌نويسد: «کفری که در این‌گونه روایات به کار رفته است، کفر در مقابل ایمان است، که اخص از کفر در مقابل اسلام است»[11] پس این‌گونه نتیجه می‌گیریم: وهابیت بین دو اصطلاح کفر در مقابل ایمان، و کفر در مقابل اسلام خلط کرده است، حال آن‌که شیعیان هیچ‌گاه در مورد اهل تسنن این کفر در مقابل ایمان را به کار نبرده‌اند. پی نوشت ها در ادامه .... 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹 پی‌نوشت : 1]. محمد بن‌عبد الوهاب، رساله فی الرد علی الرافضه، ص12. [2]. ابن جبرین، شرح عقیده الطحاویه، درس شماره 56، ص11. [3]. الاثری، ابی‌ عبد الله النعمانی، مجمل عقائد الشیعه و المراجعات فی المیزان، ص37. [4]. صدوق، محمد بن‌علی بن‌بابویه، کمال الدين، ج2، ص412. [5]. کلینی، پیشین، ج1، ص437. [6] فتاواي هنديه، ج2، ص 263 الشيخ نظام وجماعة من علماء الهند - الصواعق المحرقة على أهل الرفض ،ابن حجر هیثمی،ج 1 ص 139.{ پس باید طبق این قول که منکر خلافت ابوبکر کافر است، نعوذبالله حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را هم کافر بدانیم چرا که در کتب اهل سنت آمده است که حضرت زهرا از حکومت ابوبکر ناراضی بود.«ماتت و هي غضبان عن أبي بکر.حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در حال غضب از ابوبکر از دنیا وفات کرد---فلم تکلمه حتي توفيت.با ابوبکر سخن نگفت تا این که وفات کرد--صحيح البخاري، ج5، ص82 - صحيح مسلم، ج5، ص154} [7]. گرچه امکان دارد که فتوایی داده باشند که لازمه‌اش ایمان باشد، و از این دیدگاه اهل سنت را از شیعه جدا کرده باشند. [8]. مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج7، ص: 121. [9]. (كتاب الطهارة امام خمینی، ج‌3، ص: 323. [10]. صاحب جواهر مىگويد: «فلعلّ ما ورد فى الأخبار الكثيرة، من تكفير منكر على عليه السّلام محمول على إرادة الكافر فى مقابل الإيمان».( نجفی، جواهر الكلام، ج6، ص60.) و یا شيخ انصارى با اينكه امامت را از اصول دين مىداند، با نسبت دادن كفر به مخالفان، به شدت مخالفت كرده، در پاسخ كسانى كه براى اثبات كفر مخالفان، به روايات استناد كردهاند، مىنويسد: «أنّ المراد بهذا الكفر، المقابل للإيمان الّذى هو أخصّ من الإسلام». [11]. كتاب الطهارة (للشيخ الأنصاري)، ج‌5، ص: 123. 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹 نظر مراجع تقلید راجع به توهین به مقدسات اهل سنت چیست؟ 👇 📋 yon.ir/gm1sK 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪ #انس_با_قرآن ⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ #ختم_قرآن کریم 👈 روزی یک صفحه #صفحه_106 🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#صحیفه_سجادیه_صفحه_ای #صفحه_24 دعای #چهارم دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) درباره پیروان پيامبران 🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع )بر پیروان پیامبران: 🔹و الَّذِينَ هَجَرَتْهُمُ الْعَشَائِرُ إِذْ تَعَلَّقُوا بِعُرْوَتِهِ، وَ انْتَفَتْ مِنْهُمُ الْقَرَابَاتُ إِذْ سَكَنُوا فِى ظِلِّ قَرَابَتِهِ🔹 🔸خويشان از آن ها بيگانه گشتند، چون كه در دامن او آويختند و نزديكان، دور شدند، چون در سايه قرب او آرميدند🔸 those who were left by their clans when they clung to his handhold and denied by their kinsfolk when they rested in the shadow of his kinship; 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع )بر پیروان پیامبران: 🔹فلا تَنْسَ لَهُمُ اللَّهُمَّ مَا تَرَكُوا لَكَ وَ فِيكَ، وَ أَرْضِهِمْ مِنْ رِضْوَانِكَ، وَ بِمَا حَاشُوا الْخَلْقَ عَلَيْكَ، وَ كَانُوا مَعَ رَسُولِكَ دُعَاةً لَكَ إِلَيْكَ🔹 🔸پس خدايا آنچه را براى تو و در راه تو رها كردند از نظر عنايت دور مدار، و به خشنودى خود آن ها را شاد كن، كه مردم را بر پرستش تو متفق ساختند و با پيغمبر تو خلق را سوى تو خواندند🔸 forget not, O God, what they abandoned for Thee and in Thee, and make them pleased with Thy good pleasure for the sake of the creatures they drove to Thee while they were with Thy Messenger, summoners to Thee for Thee. 👁کانال انس با 🆔 @sahife2