❓سه جبهه دشمن مقابل امام خمینی چه کسانی بودند؟
🔻رهبرانقلاب، در حرم امام خمینی(ره): شباهت سوم میان امام خمینی و امیرالمؤمنین(ع): سرفصل سوم، «نشانهشناسی دشمنان امیرالمؤمنین» است که این هم درسآموز است. جبههی مقابل امیرالمؤمنین را شما ملاحظه کنید؛ در تاریخ مشخص شده است: قاسطین، مارقین، ناکثین.
🔹قاسطین یعنی دشمنان بنیادین حکومت امیرالمؤمنین، ناکثین یعنی دشمنان سستبنیادی که بیعت را زیر پا گذاشتند بهخاطر آلودگی دنیوی و تعلقات مادی، و مارقین کجفهمها و نادانها و جاهلهایی که به خیال تبعیت از قرآن در مقابل قرآن مجسم که امیرالمؤمنین علیهالسلام بود ایستادند.
🔹در مورد امام هم همین سه جبهه وجود داشت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آنها در داخل، قاسطین در مقابل امام بزرگوار ما بودند؛ اینها کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیت انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند.
🔺در جبههی مخالفین امام، ناکثین یعنی بیعتشکنان، همان همرهان سستکمربند بودند؛ وای از این همرهان سست کمربند!
مارقین هم آن کسانی بودند در مقابل امام بزرگوار ما که موقعیت کشور و انقلاب و موقعیت ملت ایران را نفهمیدند، جبههبندی دشمنان را نشناختند، شیوههای دشمنی دشمنان را درک نکردند، به چیزهای کوچک سرگرم شدند و عظمت حرکت امام را نتوانستند تشخیص بدهند. ۹۷/۳/۱۴
@sahife2
🗒جدول | الگوی رفتاری امام خمینی در برابر دشمن
@sahife2
🔎دسترسی👇
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39803
دعای روز بیست و دوم ماه رمضان
اَللّهُمَّ افْتَحْ لى فیهِ اَبْوابَ فَضْلِکَ وَاَنْزِلْ عَلَىَّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفِّقْنى فیهِ لِمُوجِباتِ مَرْضاتِکَ وَاَسْکِنّى فیهِ بُحْبُوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ الْمُضْطَرّینَ روز
خدایا باز کن برویم در این ماه درهاى فضلت را و برکاتت را در آن بر من نازل فرما و موفقم دار در آن به موجبات خشنودیت و مسکنم ده در آن وسطهاى بهشتت اى اجابت کننده دعاى درماندگان.
@sahife2
4_559291891120603412.wma
876.1K
شرح دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان از آیت الله مجتهدی 1
@sahife2
4_559291891120603413.wma
970K
شرح دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان از آیت الله مجتهدی 2
@sahife2
چگونگی تشخیص شب قدر توسط سیدبن طاووس
حال که در شبهای نورانی و پراهمیت قدر هستیم و مهمترین آرزوی مؤمنین در این شبها درک و دیدار امام زمان عجلالله تعالی فرجهالشریف است، ذکر روایتی از سیدبنطاووس و چگونگی تشخیص شب قدر توسط ایشان خالی از لطف نیست.
از آنجا که شب قدر، شبی به غایت پرعظمت و مهم است، خداوند آن را بین شبهای 19 و 21 و 23 و حتی طبق روایاتی 27 ماه مبارک رمضان مخفی کرده است، اما آن کسانی که در طول عمر خود تلاش مستمر داشتهاند تا با قطب عالم امکان و انوار الهی معصومین علیهمالسلام ارتباط دائمی داشته باشند و مسیر خود را بر راه و روش ایشان منطبق کنند، آنقدر به ایشان نزدیکاند که دیگر در این امر تردید ندارند و شب قدر را با قدرشناسی از سروران عالم تشخیص میدهند.
سیدبن طاووس اعلیالله مقامهالشریف میفرماید:
من با تمسک به دو نکته، شب قدر را از غیر شب قدر میشناسم.
پرسیدند: چگونه؟ پاسخ داد:
نکته اول اینکه در شب قدر وقتی به آسمان نگاه میکنم، میبینم از سر شب تا صبح، فوج فوج فرشتگان به زمین میآیند و در محضر امام زمان علیهالسلام حاضر میشوند و من در طول سال، غیر شب قدر، هیچگاه چنین صحنهای نمیبینم.
خوشا به سعادت سیدبن طاووس و سیدبن طاووسها که اینقدر «قدرشناس» و «صاحب قدر شناس» هستند.
شاعر چه خوش گفته:
دیدهای خواهم که باشد شهشناس
تا شناسد شاه را در هر لباس
این همان مقامی است که در مناجات شعبانیه از خداوند متعال طلب میکنیم.
«إِلَهِي هَبْ لِي كَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَيْكَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِيَاءِ نَظَرِهَا إِلَيْكَ حَتَّى تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلَى مَعْدِنِ الْعَظَمَةِ وَ تَصِيرَ أَرْوَاحُنَا مُعَلَّقَةً بِعِزِّ قُدْسِكَ؛ معبودا، مرا به کمالِ گسستن [از خلق] و پیوستن به خودت رسان و دیده قلبمان را با فروغی که بدان تو را مشاهده کنند، روشن فرما تا دیده دل ما حجابهای نورانی را بر درَد و به کانِ عظمت و جلال رسد و جانهای ما به مقام والای قدس تو بپیوندد.»
اما سیدبنطاووس در ادامه میفرماید: شب قدر را به وسیله آن نسیم میفهمم.
سؤال شد کدام نسیم؟
سید فرمود: در سحر شب قدر، نسیمی خوش و معطر میوزد که من آن نسیم و عطر خوش را در هیچ سحری از سحرها در طول سال حس نمیکنم.
@sahife2
اول بگم عدد حروف ابجد اینا هستند :
الف =۱، ب = ۲،ج =۳، د =۴،ه =۵، و =۶،ز=۷، ح = ۸، ط =۹، ی =۱۰، ک =۲۰، ل =۳۰، م =۴۰، ن =۵۰، س =۶۰، ع =۷۰، ف =۸۰، ص =۹۰، ق =۱۰۰، ر=۲۰۰، ش =۳۰۰، ت =۴۰۰، ث =۵۰۰، خ =۶۰۰، ذ =۷۰۰، ض =۸۰۰، ظ =۹۰۰، غ =۱۰۰۰ مثلا اسم شریف (محمد) که داراى چهار حرف (م - ح - م - د) است 92 است، زیرا که (م = 40 + ح = 8 + م = 40 + د = 4 = 92)، .
یا کلمه شریف (على) که داراى سه حرف است، 110 زیرا که (ع 70 است و ل 30 و ى 10)
@sahife2
شعر از شیخ بهائی (ره) در عظمت نام علی (ع) ..
عدد اسم جمله موجود است
ضرب در شش نمای ای استاد
یک بیفزای و جمله را در ده
ضرب کن حاصل آنچه روی بداد
تا توانی از آن بیفکن بیست
هین ببین تا از او چه ماند یاد
آن عدد را به یازده کن ضرب
این نام علی (ع) درست افتاد
@sahife2
مثلا اسم کسی هادی است در ابجد جمعش ۲۰ می شود آن را در ۶ ضرب می کنیم = ۱۲۰
یکی اضافه می کنیم=۱۲۱ عدد را در ۱۰ ضرب می کنیم= ۱۲۱۰
انقدر بر عدد ۲۰ تقسیم می کنیم تا دیگر نشود باقیمانده می شود = ۱۰
آن را در ۱۱ ( یعنی ۱۱ معصوم ) ضرب می کنیم می شود = ۱۱۰
عدد ۱۱۰ در حروف ابجد اسم مبارک حضرت علی (ع) می باشد.
@sahife2
ادامه ی برنامه ی ختم روزانه
صحیفه سجادیه
#دعا_سیزدهم_10
دعای سیدالساجدین (ع ) در طلب حوائج از خدا:
🔹و يَا مَنْ لا يُعَنِّيهِ دُعَاءُ الدَّاعِينَ🔹
🔸و ای آنکه دعاى خواهندگان تو را به ستوه نمى آورد🔸
#سیزدهم #حوائج #خدا
@sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_سیزدهم_11
دعای سیدالساجدین (ع ) در طلب حوائج از خدا:
🔹تمَدَّحْتَ بِالْغَنَاءِ عَنْ خَلْقِكَ وَ أَنْتَ أَهْلُ الْغِنَى عَنْهُمْ🔹
🔸خود را به بى نيازى از خلق ستودى و بدان سزاوارى🔸
#سیزدهم #حوائج #خدا
@sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_سیزدهم_12
دعای سیدالساجدین (ع ) در طلب حوائج از خدا:
🔹و نَسَبْتَهُمْ إِلَى الْفَقْرِ وَ هُمْ أَهْلُ الْفَقْرِ إِلَيْكَ🔹
🔸و خلق را نیازمند خویش خوانده ای و آنان را سزاست كه محتاج تو باشند🔸
#سیزدهم #حوائج #خدا
@sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_سیزدهم_13
دعای سیدالساجدین (ع ) در طلب حوائج از خدا:
🔹فمَنْ حَاوَلَ سَدَّ خَلَّتِهِ مِنْ عِنْدِكَ، وَ رَامَ صَرْفَ الْفَقْرِ عَنْ نَفْسِهِ بِكَ فَقَدْ طَلَبَ حَاجَتَهُ فِى مَظَانِّهَا، وَ أَتَى طَلِبَتَهُ مِنْ وَجْهِهَا🔹
🔸هر كس صلاح كار خود از تو خواهد و رفع نياز از تو جويد حاجت خود را از محل شايسته خواسته، و مطلوب را آنجا كه بايد بطلبد، طلبيده است🔸
#سیزدهم #حوائج #خدا
@sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
انس با دعاهای 44 و 45 صحیفه سجادیه
با موضوع " رمضان "
با ما همراه شوید و دیگران را هم دعوت به این مهمانی کنید
@sahife2
خداوندا
تو اگر چيزى ببخشى، همراه با منت نيست
و اگر چيزى را ممنوع كنى، ظلم و ستم محسوب نمىشود.
صحیفه سجادیه دعای 45 بند 5
@sahife2
الهی إِنْ أَعْطَيْتَ لَمْ تَشُبْ عَطَاءَكَ بِمَنٍّ
وَ إِنْ مَنَعْتَ لَمْ يَكُنْ مَنْعُكَ تَعَدِّياً
خداوندا
اگر عطاء و بخشش نموده اى ، عطايت را به منت (و بيان كردن نيكى به طورى كه دل را مى شكند ، مانند گفتن چنين به تو عطا كردم يا چنين براى تو بجا آوردم) نياميخته اى،
و اگر منع كرده ای ، منعت از روى ستم نبوده (زيرا عطاء و منع خداوند سبحان از روى حكمت و عدل است ، پس منع او ستم نيست)
@sahife2
If Thou bestowest,
Thou stainest not Thy bestowal with obligation,
and if Thou withholdest,
Thou withholdest not in transgression.
صحیفه سجادیه دعای 45 بند 5
@sahife2
خداوند متعال در قرآن كریم ما را مأمور به شكرگزاری نعمتهایش نموده است « واشكروا نعمة الله » و برای این كه ما را وادار به این كار كند به شمارش بعضی از نعمتهایش نیز پرداخته، از چشم و لب و زبان گرفته تا كوه و ابر و آسمان و زمین و غیره گرچه خود فرموده است كه نعمتهایش قابل شمارش و احصاء از جانب بندگان نیست اما نكته قابل توجه این است كه در هیچ موردی ، بیان نعمتها همراه با منت گذاری و به رخ كشیدن آن نعمت نیست و خداوند همه آنها را بی منت بر ما ارزانی داشته است. حتی نعمت های أخروی و أجر آخرت كه خداوند از آن تعبیر به أجر اكبر نموده است و به هیچ وجه قابل قیاس با نعمات دنیوی و مادی نیستند، نیز همراه با منت نیستند « إن الذین آمنوا و عملوا الصالحات لهم أجر غیر ممنون »
اما با این همه یك نعمت در قرآن به همراه منت است و خداوند هنگام بیان آن ، آن را به گونه ای به رخ كشیده است كه گویا نعمتی از آن عظیم تر نیست و سائر نعمات مادی و معنوی با همه عظمتشان در مقابل آن هیچ محسوب می شوند كه شایستگی منت گذاری و به رخ كشیده شدن را ندارند !!
@sahife2
اما آن نعمت چیست ؟!
باغ های بهشت با همه وسعتش كه از آسمان و زمین وسیع تر است ؟!
وصال حور كه مانند یاقوت و مرجانند ؟!
كاخ ها و قصرها كه از زبرجد و زمردند ؟!
زینت آلاتی كه از طلا و لۆلۆ اند ؟!
لباسهای حریر ؟!
همنشینی با ولدان كه مانند مروارید پراكنده اند ؟!
شراب طهور !؟
هرگز .
آن نعمت ، آیا قرآن است كه خداوند آن را به مجد و عظمت و عزت و عُلوّ و حكمت توصیف نموده ؟!
و و و ...
خیر !
@sahife2
آن نعمت چیزی نیست جز وجود مبارك رحمة للعالمین حضرت محمد صلوات الله علیه وآله :
« لقد منّ الله علی المۆمنین إذ بعث فیهم رسولا من أنفسهم یتلو علیهم آیاته و یزكیهم ... ». ( آل عمران / 164 )
واقعا خداوند منت نهاد بر مۆمنین در آن هنگام كه در بین آنان رسولی از خودشان مبعوث ساخت كه آیات الهی را بر ایشان تلاوت می نماید و آنان را تزكیه می كند ...
اما بعد از این نكات ، شكر این بزرگترین نعمت خدا به چیست ؟!
به پیروی از این نعمت بزرگ: «قل إن كنتم تحبون الله فاتبعونی» و «و ما آتاكم الرسول فخذوه و ما نهاكم عنه فانتهوا» (آل عمران /31 وحشر / 7 .)
@sahife2