این جلسات مقدّمه است؛ این نشستوبرخاستها و این آموزشها مقدّمه است؛ این خواندنها و تلاوتها مقدّمه است؛ مقدّمهی تدبّر کردن، فهمیدن، آگاه شدن و عمل کردن.
ما حرکت خودمان را به سمت قرآن ادامه بدهیم. عزیزان من، جوانان ایرانی، جوانان مؤمن، جوانان انقلابی! آشناییتان با قرآن، اُنستان با قرآن، استفادهتان از قرآن را روزبهروز بیشتر کنید؛ این مایهی قوّت شما است، این مایهی اقتدار شما است، این مایهی عزّت شما است. امیدواریم انشاءالله همهی ما بیدار بشویم، دنیای اسلام بیدار بشود و بتوانیم این کارها را انجام بدهیم. بههرحال، فلسطین به توفیق الهی و باذناللهتعالی از دست دشمنان خلاص خواهد شد؛ بیتالمقدّس پایتخت فلسطین است و آمریکا و بزرگتر از آمریکا و کوچکتر از آمریکا و اذناب آمریکا، در قبال حقیقت و سنّت الهی در مورد فلسطین هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. برای همهی شهدای اسلام و برای شهدای فلسطین -بخصوص شهدای این چند روز- از خداوند متعال طلب مغفرت میکنیم و برای مبارزین راه حق و مجاهدین فیسبیلالله از خدای متعال طلب استقامت بیشتر و پایداری بیشتر در این راه میکنیم.
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/sahife2
خدای متعال را سپاسگزاریم که به ما عمر داد، فرصت داد، یک ماه رمضان دیگر و یک بار دیگر این جلسهی نورانی را زیارت کنیم و از فیوضات قرآن به قدر ظرفیّت خودمان بهرهمند بشویم. از همهی کسانی که تلاوت کردند، برنامه اجرا کردند و در آرایش معنوی این جلسهی نورانی همکاری کردند، صمیمانه متشکّریم. خدا را سپاسگزاریم که روزبهروز قرآن و مفاهیم آن و شوق به آن و آموختن آن و حفظ آن و تدبّر در آن در کشور توسعه پیدا میکند و اینها از برکات انقلاب اسلامی است؛ ولی با این حال، ما از قرآن خیلی دوریم، ما با قرآن فاصله داریم؛ قرآن را پیش از این، در همهی زندگیمان، در همهی ذهنیّاتمان، عملیّاتمان، افکارمان، عزممان، رفتارمان بایستی هادی و ملجأ و امام خود قرار بدهیم؛ و این امروز متأسّفانه نیست؛ باید نزدیک بشویم به قرآن.
شما جوانهای عزیز، اُنس با قرآن را و تدبّر در قرآن را روزبهروز بیشتر کنید؛ تلاوت قرآن را فراموش نکنید، تدبّر در قرآن را فراموش نکنید. در این خطبهای که از امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) در اینجا خوانده شد، فرمود: ما جالَسَ اَحَدٌ هذَا القُرآنَ اِلّا قامَ عَنهُ بِزیادَةٍ اَو نُقصانٍ زیادَةٍ فی هُدًی وَ نُقصانٍ عَن عَمًی؛ وقتی پای قرآن نشستیم و از کنار قرآن بعد از بهرهگیری از آن برخاستیم، باید هدایت ما افزایش پیدا کرده باشد و کوردلی ما کاهش پیدا کرده باشد؛ معرفت ما باید بیشتر بشود، اُنس ما با معارف حقّه بیشتر بشود، قُرب ما به خدای متعال بیشتر بشود، شوق ما به عبادت افزونتر بشود.
امروز بلای دنیای اسلام دوری از قرآن است؛ نکبت بعضی از جوامع اسلامی بهخاطر دوری از قرآن است؛ وضع فلسطین را ببینید! یک ملّتی از خانهی خود دور افتاده، آنهایی که در این خانه ماندهاند، زیر انواع فشارها قرار دارند که یک نمونهاش را همین چند روز [گذشته] مشاهده کردید؛ شهدای فراوان، چند هزار مجروح و زخمی، به دست یک رژیمِ غاصبِ خبیثِ جعلیِ دروغین، و مسلمانها دارند همینطور نگاه میکنند، تماشا میکنند. بعضیها گِله میکنند که «چرا آمریکا موضع نگرفته»؛ مگر آمریکا باید موضع بگیرد؟ آمریکا خودش شریک جرم است؛ بسیاری از دولتهای غربی شریک جرمند؛ انتظار دارید اینها موضع بگیرند؟ موضع را باید مسلمانها بگیرند؛ موضع را باید امّت اسلامی بگیرد؛ امّت اسلامی، دولتهای اسلامی، حکومتهای اسلامی هستند که باید بِایستند و نمیایستند. چرا؟ چون از قرآن دورند؛ چون به قرآن بیاعتقادند. آیهی شریفهی سورهی انّافتحنا را تلاوت کردند: اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم؛ در مقابل دشمنان دین و در مقابل کفّار بایستی سرسخت بود، بین خودمان بایستی مهربان باشیم؛ [امّا] عکسش را عمل میکنند؛ بین ما جنگ و اختلاف و دعوا و شیعهسُنّی و عربوعجم و بقیّهی چیزها را دشمنان راه میاندازند، حکّامِ دور از قرآن، دور از تعقّل و دور از خِرَد [هم] بازیِ کفّار را میخورند و تسلیم آنها میشوند؛ ما از قرآن فاصله داریم؛ قرآن تکلیف ما را معیّن کرده است؛ قرآن آنها را به ما معرّفی کرده: قَد بَدَتِ البَغضاءُ مِن اَفواهِهِم وَ ما تُخفی صُدورُهُم اَکـبَر؛ اینها را امروز تلاوت کردند؛ اینها آیات قرآن است؛ دشمنیِ آنها که با اسلام و مسلمین تمام نمیشود؛ وَ ما نَقَموا مِنهُم اِلّا اَن یُؤمِنوا بِاللهِ العَزیزِ الحَمید؛ دشمنیشان بهخاطر گرایش به اسلام است. ما از قرآن دوریم؛ امّت اسلامی از قرآن دور است. اگر خودمان را به قرآن نزدیک بکنیم، بلاشک بر دشمن غلبه پیدا میکنیم، این دشمن هر که باشد؛ وَلَو قاتَلَکُمُ الَّذینَ کَفَروا لَوَلَّوُا الاَدبارَ ثُمَّ لایَجِدونَ وَلِیًّا وَلا نَصیرًا سُنَّةَ اللهِ الَّتی قَد خَلَت مِن قَبلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللهِ تَبدیلا؛ وعدهی الهی است، وعدهی قرآنی است؛ وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه؛ اینها چیزهایی است که از قرآن باید یاد بگیریم، باید فرابگیریم، باید کار کنیم.
@sahife2
13970227_22910_128k.mp3
9.37M
بیانات مقام معظم رهبری در محفل انس با قرآن کریم
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/sahife2
لینک چند نرم افزار قرآنی
https://getandroid.ir/download/apps/religion/62-iQuran-Pro.html
https://www.farsroid.com/iquran-android/
https://www.yjc.ir/fa/news/5656935/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%85%D9%86
http://rasekhoon.net/software/913/page1/
https://cafebazaar.ir/app/com.QuranKashef.kashefquran/
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.QuranKashef.kashefquran&hl=en_US
http://itbaran.ir/baran_rahmat/
https://androidgozar.com/1824/quran-android.html
http://www.mth-co.ir/hablolmatin.html
http://p30download.com/fa/entry/33371/
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/sahife2
قاریان علاوه بر ظواهر به ظرائف نیز بپردازند
استاد فاطمی نیا
در مورد قرآن، تلاوت قرآن با تجوید و الحان زیبا ساده نیست، اولا تجوید خیلی زیبا است و باید باشد که از جودت مشتق است، البته عدهای چیزهایی گفتهاند که دور از عقل است، تجوید عربی است و به معنای زیبا کردن کار است، چون ما تجوید را که رعایت میکنیم کلام زیبا میشود.
به هر حال تجوید و تسلط به مقامات قرآنی کار آسانی نیست، شما فکر نکنید یک قاری مثل مصطفی اسماعیل کار سادهای انجام داده، ساده نیست بلکه خیلی هم سخت است، برخی از قاریان را داشتهایم که صدای آنها زیبا بوده و میتوان گفت تقریبا نزدیک به خرق عادت بوده است، مرحوم نقشبندی با من رفیق بود و اهل بیتی هم بود، صدای این آدم از عجایب اصوات عالم بود و نظیر نداشت، یک بار پیش ایشان بودم که داشت میخواند و برق رفت، ولی در صدای ایشان تفاوتی ایجاد نشد، در ایران هم تعداد زیادی از افراد یاد گرفتهاند و تلاوتهای زیبایی دارند و جدا هم لذت میبریم و تشویق میکنیم.
بنده خودم مروج و دوستدار قراء هستم، و در جوانی دنبال این کارها رفتهام، اما میخواهم بگویم که بها دادن به صوت و لحن همه درست است، اما شما جوانان چون در کنار قرآن چیز دیگری دارید و آن عترت است حالا که لحن و صوت را یاد گرفتید به ظرایف قرآن نیز بپردازید.
قرآن ناطق امام علی(ع) در مورد قرآن فرمود «بحر لا یدرک قعره»، این حرف بزرگی است، همچنین در روایت داریم که قرآن ظاهری زیبا و باطنی عمیق دارد، ضمن این که این کتاب معجزه است و حتی کوچکترین سوره آن نیز دارای اعجاز است و حرف بنده این است که با وجود همه اینها غیر از ظواهر به ظرائف هم بپردازید و جوانان قرآنی را دعوت میکنم که به ظرائف قرآن دقت داشته باشند.
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/sahife2
دعای 42 صحیفه سجادیه
دعای امام سجاد علیه السلام
هنگام قرائت و ختم قرآن کریم
http://www.erfan.ir/farsi/sahifeh/view/42
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/sahife2
الهی و يسکن في ظل جناحه،
خداوندا ما را از آنانکه در سايه ي پر و بال با عواطف قرآن به سکونت (و اطمينان خاطر) رسيدند قرار ده .
دعای 42 صحیفه سجادیه
@sahife2
الهی فاجعلنا ممن يرعاه حق رعايته،
الهی پس ما را از آنان قرار ده که علاوه بر عمل به آن (قرآن) ، حفظ عهد و پيمانش را هم کردند (و هدايت و سعادت کامل يافتند)
صحیفه سجادیه دعای 42
@sahife2
🌸 الهی،جنّ ها گفتند:
"سمعنا قرآناً عجباً یهدی الی الرشد فامنا به"
وای بر انسی که از جن کمتر است.🌸
آیت الله حسن زاده آملی
@sahife2
آیت الله حسن زاده آملی
🌷 اقرا ، وارق
🔸 فرمود در قیامت به قاری قرآن می گویند : اقرا وارق ؛ یعنی بخوان و بالا برو ، به هر مرتبه و مرحله قرآن که رسیدی توقف نکن ، بخوان و بالاتر برو ، که خبرهایی است ، در هیچ مقام قرآن توقف نکن و نگو که به قله شامخ معرفت آن رسیدم . قرآن بحر غیرمتناهی است . آن کسی که برای این اقیانوس عظیم الهی ساحل می پندارد ، در محفل روشنها ننشسته ، و از سخندانان و زبان فهمان حرف نشنیده و به اسرار آیات قرآنی پی نبرده است و در این دریا غواصی نکرده است .
🔸 همان طوری که دار هستی را نهایت نیست ، فعل خداوند را نهایت نیست ، کلام خداوند را نهایت نیست . کلام هر کس به فراخور عظمت وجودی اوست . کلام خداوند را نهایت نیست . کلام هر کس به فراخور عظمت وجودی اوست . قلم هر کس به اندازه سعه وجودی اوست . هر کس حرفی می زند با کتابی تألیف می کند و خلاصه آثار وجود هر کس مطلقا معرف مایه و پایه و قدر و اندازه عظمت وجودیش است .
کاسه چینی که صدا می کند
خود صفت خویش ادا می کند
🔸 غرض اینکه همان طور که خداوند سبحان وجودی غیر متناهی است ، آثار او و کلمات او و کتاب او غیر متناهی اند . کتاب الله حد توقف ندارد که در آن حد بایستیم و بگوییم به منتها رسیدیم ؛ بلکه اقرا وارق ، بخوان و بالاتر برو . در حدیث آمد که " ان للقرآن ظهرا و بطنا و لبطنه بطنا الی سبعه ابطن ، و فی روایه الی سبعین بطنا " .
🔸 یک کتاب را باز می کنید می بینید این کتابی نیست که آدم آن طور که یک روزنامه را می خواند آن را مطالعه کند . این کتاب خلوت و وحدت می خواهد . این کتاب کار را بدانجا می کشاند که تک تک ساعت مزاحمش است . این کتاب یواش یواش او را از اجتماع به کنار می کشاند تا می رود به جایی که می خواهد خودش باشد و خودش . حتی اگر افکار درونی از گوشه و کنار برایش پیش بیاید ، آنها را طرد می کند تا تجمع حواس پیدا کند ؛ و تمام تعلقات را از خود القا می کند و اسقاط می نماید تا صافی و خالص بشود خودش ، و یک توحد روحانی پیدا کند که بتواند آن کتاب را بفهمد و دریابد . چنین کتابی را می گوییم کتاب سنگینی است . در فهم آن استناد و ارشاد و درس و بحث و فکر و تدبر و تامل لازم است .
🔸 خداوند سبحان فرمود : " انا سنلقی علیک قولا ثقیلا " این قول ثقیل قرآن عظیم است . این کلام الهی قول ثقیلی است که " لو انزلنا هذا القرآن علی جبل لرایته خاشعا متصدعا من خشیه الله " . ولکن انسان آن را حمل کرده است . این قول ثقیل همان مأدبه الله است که ما را دعوت بدان فرموده اند . این همان سفره پر برکت الهی است که ما را به سوی آن خوانده اند . اگر این لیاقت را نداشته بودیم که در کنار این سفره بیاییم و از غذاهای روحانی آن بهره برداریم و نیروی روحی بگیریم و رشد عقلی تحصیل نماییم و استکمال وجودی پیدا کنیم یعنی به اخلاق ملکوتی متخلق شویم و به اوصاف الهی متصف گردیم ، ما را بدان دعوت نمی فرمودند و این سفره را برای ما مهیا نمی کردند .
🔸 آری ، این کتاب برای ما نازل شده است و این سفره خوراک من و شماست .
تا خیال و فکر خویش بر وی زند
فکر شیرین مرد را فربه کند
جانور فربه شود لیک از علف
آدمی فربه ز عزست و شرف
آدمی فربه شود از راه گوش
جانور فربه شود از حلق و نوش
🔸 گوش انسان دهان جان اوست ، از این دهان می توانیم این کتاب را تحصیل کنیم و این قول ثقیل را حمل نماییم و به اسرار آن برسیم . به هر جا که رسیده اید این کتاب شما را بالا می برد . یک آیه برای یک شخص روزنه ای است ، همان آیه برای شخص دیگر دروازه ای است ، و برای دیگری جهانی ، و برای دیگری جهانهایی ، تا بینش و قابلیت و قوه هاضمه کسانی که در کنار این سفره نشسته اند چه اندازه باشد . سفره پهن است و قابلیت و استعداد هم به انسان داده اند که اسباب جمع داری و شما را دعوت هم فرموده اند ، و دست رد به سینه کسی نمی زنند ، و کبر و ناز و حاجب و دربان هم در این درگاه نیست ؛ بلکه ناز شما را هم می کشند ،
🔸 به قول کمال اصفهانی :
بر ضیافت خانه فیض نوالت منع نیست
در گشاده ست و صلا در داده خوان انداخته
این ضیافت خانه خدا نوالش همواره وقف عام است خوان انداخته است و صلا هم در داده اند . چه کسی از روی صدق گفت آمدم و به مقصد نرسید ؟
بمجاز این سخن نمی گویم
بحقیقت نگفته ای الله
📚 منبع : کتاب شریف انسان و قرآن
@sahife2
قرآن صورت كتبيه انسان كامل أعنى حقيقت محمديه است ؛
به اندازه اى كه از آن بهره برده اى ،
به حقيقت خاتم صلى الله عليه و آله تقرب يافته اى
اقرا وارق ، بخوان و بالا برو
علامه حسن زاده
@sahife2
زیارت امین الله
حرم امام رضا(علیه السلام)
حاج محمود کریمی
کاش الان حرمت بودم آقا
السلام علیک یا امین الله فی ارضه
http://www.telewebion.com/episode/1827044
التماس دعا دوستان
@sahife2
انس با صحیفه سجادیه
دعای روز بیست و ششم ماه رمضان. @sahife2
شرح دعای امروز👇
حضرت آیت الله مجتهدی ره
http://eheyat.com/%D8%B5%D9%88%D8%AA-%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%86-%D8%9B-%D8%AD%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D9%82/
🖋انس با صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_چهاردهم_1
دعای سیدالساجدین (ع ) در مواجه با ستم:
🔹يَا مَنْ لا يَخْفَى عَلَيْهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلِّمِينَ🔹
🔸اى كسى كه رنج مظلومین از تو پنهان نمى ماند🔸
#چهاردهم #ستم
@sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_چهاردهم_2
دعای سیدالساجدین (ع ) در مواجه با ستم:
🔹و يَا مَنْ لا يَحْتَاجُ فِى قَصَصِهِمْ إِلَى شَهَادَاتِ الشَّاهِدِينَ🔹
🔸و براى دانستن حال ايشان، به گواهى گواهان نياز ندارى🔸
#چهاردهم #ستم
@sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_چهاردهم_3
دعای سیدالساجدین (ع ) در مواجه با ستم:
🔹و يَا مَنْ قَرُبَتْ نُصْرَتُهُ مِنَ الْمَظْلُومِينَ🔹
🔸اى كسى كه يارى تو به ستمديدگان نزديك است🔸
#چهاردهم #ستم
@sahifeh2
صحیفه سجادیه
#دعا_چهاردهم_4
دعای سیدالساجدین (ع ) در مواجه با ستم:
🔹و يَا مَنْ بَعُدَ عَوْنُهُ عَنِ الظَّالِمِينَ🔹
🔸و از ستمگران دور🔸
#چهاردهم #ستم
@sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
انس با دعاهای 44 و 45 صحیفه سجادیه
با موضوع " رمضان "
با ما همراه شوید و دیگران را هم دعوت به این مهمانی کنید
@sahife2
الوداع ای ماه خدایی
اينك تو را مانند كسى وداع مىكنيم كه فراقش بر ما سنگين و سخت است
و انصراف و رفتنش ما را اندوهگين ساخته
و به وحشت و ترس افكنده
صحیفه سجادیه دعای 45 بند 23
@sahife2
فَنَحْنُ مُوَدِّعُوهُ وِدَاعَ مَنْ عَزَّ فِرَاقُهُ عَلَيْنَا ، وَ غَمَّنَا وَ أَوْحَشَنَا انْصِرَافُهُ عَنَّا ، وَ لَزِمَنَا لَهُ الذِّمَامُ الْمحْفُوظُ ، وَ الْحُرْمَةُ الْمَرْعِيَّةُ ، وَ الْحَقُّ الْمَقْضِيُّ ، فَنَحْنُ قَائِلُونَ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا شَهْرَ اللَّهِ الْأَكْبَرَ ، وَ يَا عِيدَ أَوْلِيَائِهِ .
پس ماه مبارک رمضان را وداع مىگوييم،
وداع از كسى كه فراقش بر ما دشوار است
و رفتنش از (ميان) ما ، اندوهگين و بيمناكمان مى سازد
و بر ما لازم است براى او پيمان نگه داريم و حرمت رعايت كنيم و حقّ ادا نماييم.
پس مىگوييم:
درود بر تو، اى بزرگ ترين ماه خدا،
و اى عيد دوستان او
So we bid farewell to it with the farewell of one
whose parting pains us,
whose leaving fills us with gloom and loneliness,
and to whom we have come to owe
a safeguarded claim,
an observed inviolability,
and a discharged right.
We say:
Peace be upon thee,
O greatest month of God!
O festival of His friends!
وداعش غمانگيز باشد به ما
چو يارى كه گردد ز ياران جدا
به ذمت نهاديم پيمان او
بدينسان بود ارج شايان او
بود بر تو اى ماه يزدان درود
كه ماهى دگر از تو برتر نبود
صحیفه سجادیه دعای 45 بند 23
@sahife2
📝 بیانات روز گذشته رهبرانقلاب در دیدار اساتید دانشگاهها متن و فیلم
@sahife
http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=39875
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39877
🔹استاد فاطمی نیا:
حضرت سجاد (ع) در شب بيست وهفتم ماه مبارك رمضان اين دعا را از ابتداي شب تا صبح تكرار ميفرمودند:
" اللهم ارزقني التجافي عن دار الغرور
و الإنابة الي دارالخلود
و الإستعداد للموت قبل حلول الفوت "
(خدايا دل كندن از دنيا،
و توجه به خانه ي آخرت را روزيم فرما
و موفقم ساز براي آمادگي مرگ پيش از ، ازدست رفتن فرصت ها)
اگر در مضامين اين دعا دقت شود ، اميد است مواهب باطنيه اي به شخص داده شود.
@sahife2
🌸پيامبر خدا صلى الله عليه وآله و سلم :
كسى كه در رمضان آمرزيده نشود، در كدام ماه آمرزيده مى شود؟
مَنْ لم يُغفَرْ لَهُ في شَهرِرمضانَ ففِي أيِّ شهرٍ يُغفَرُ لَهُ؟
@sahife2