eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️ از اين شش گروه در شگفتم قسمت 5 📋 سپس در پنجمین جمله حکیمانه اش مى فرماید: «تعجب مى کنم از کسى که جهان دیگر را انکار مى کند در حالى که این جهان را مى بیند»; (وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَنْکَرَ فالنَّشْأَةَ الاُْخْرَى وَهُوَ یَرَى النَّشْأَةَ الاُْولَى). قرآن مجید نیز مى فرماید: «(وَلَقَدْ عَلِمْتُمُ النَّشْأَةَ الاُْولَى فَلَوْلاَ تَذکَّرُونَ); شما عالَم نخستین را دانستید، پس چرا متذکّر نمى شوید (که جهانى بعد از آن است)؟!» در این دنیا صحنه هاى معاد و زندگى پس از مرگ پیوسته دیده مى شود; درختان در فصل زمستان مى میرند یا حالتى شبیه به مرگ دارند، هنگامى که باد بهارى مىوزد و قطرات حیات بخش بارانِ بهار فرو مى افتد تولد تازه اى پیدا مى کنند و آثار حیات همه جا نمایان مى شود. بعد از شش ماه فصل پاییز که شبیه خزان عمر است فرا مى رسد و بار دیگر دوران مرگ و سپس حیات تکرار مى شود. این صحنه را بارها و بارها در عمر خود دیده ایم و بازگشت به زندگى پس از مرگ را آزموده ایم. چرا بیدار نمى شویم؟ در عالم جنین پیوسته تطورات زندگى یکى پس از دیگرى نمایان مى گردد که شبیه حیات پس از مرگ است. وانگهى خدایى که در آغاز، جهان را آفرید باز گرداندن حیات پس از مرگ براى او چه مشکلى دارد؟ از همه اینها گذشته خداوند را حکیم مى دانیم و از سویى نه نیکوکاران در این دنیا غالباً به جزاى خود مى رسند و نه بدکاران. چگونه ممکن است خداوند حکیم و عادل در جهان دیگرى نتیجه اعمالشان را به آنها ندهد؟ 👈 ادامه دارد .... 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
◀️ از اين شش گروه در شگفتم قسمت 6 📋 در ششمین و آخرین جمله حکیمانه مى فرماید: «تعجب مى کنم از کسى که دار فانى را آباد مى کند ولى دار باقى را ترک مى نماید و به فراموشى مى سپارد»; (وَعَجِبْتُ لِعَامِر دَارَ الْفَنَاءِ وَتَارِک دَارَ الْبَقَاءِ). همه با چشم خود مى بینیم این جهان دار فانى است; همه روز گروهى مى میرند و گروهى به دنیا مى آیند و جاى آنها را مى گیرند. سپس همین گروه جاى خود را به گروه هاى دیگر مى دهند. کاخ هاى زیبا بر اثر گذشت زمان به ویرانه اى مبدل مى شود و باغ هاى پر از گل و گیاه روزى پژمرده خواهند شد. همه چیز در گذر است و همه چیز رو به فنا مى رود. آیا عقل اجازه مى دهد که انسان در آبادى این دار فانى بکوشد; اما سراى آخرت را که در آن حیات جاویدان است فراموش کند و گامى در طریق عمران و آبادى آن از طریق ایمان و اعمال صالح بر ندارد؟ این موارد شش گانه اى که امام(علیه السلام) از همه آنها در شگفتى فرو مى رود بخشى از تناقض هایى است که انسان در زندگى گرفتار آن است و گاه زندگى یک انسان را مجموعه اى از این تناقض ها و تضادها تشکیل مى دهد و عامل اصلى آن پیروى از هواى نفس و گوش فرا ندادن به فرمان عقل است. قرآن مجید درباره دنیا و آخرت تعبیرات بسیار پر معنایى دارد از جمله در آیه 64 سوره عنکبوت مى خوانیم: «(وَمَا هَذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا إِلاَّ لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ الاْخِرَةَ لَهِىَ الْحَیَوَانُ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ); این زندگى دنیا چیزى جز سرگرمى و بازى نیست و فقط سراى آخرت، سراى زندگى (واقعى) است، اگر مى دانستید». در حدیثى از امیرمؤمنان على(علیه السلام) مى خوانیم: «الدُّنْیا مُنْتَقَلَةُ فانِیَةٌ إنْ بَقِیَتْ لَکَ لَمْ تَبْقَ لَها; دنیا منتقل مى شود و فانى مى گردد اگر (فرضا) براى تو باقى بماند تو براى او باقى نمى مانى». 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 مجموعه ی قسمت اول  استاد زمین شناسی 🙏توصیه میشود این مجموعه را حتما ببینید🌹 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
32.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 مجموعه ی قسمت 2  درس معارف 🙏توصیه میشود این مجموعه را حتما ببینید🌹 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
30.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 مجموعه ی قسمت 3 محبوب من 🙏توصیه میشود این مجموعه را حتما ببینید🌹 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️دعای 🔺 «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ کَظْمِ الغَیْظِ» 🔅همه اولیاء خدا از صفت ارزشمند حلم بهره مند هستند، ولی در وجود مقدّس امام حسن(عَلَیهِ السَّلَام) جلوه دیگری داشته است. امام حسن(عَلَیهِ السَّلَام) فرمودند: حلم عبارت است از کَظمُ الغَیظ وَ مِلکُ النَّفس، خیلی تعریف کوتاه ولی نغز و دلنشین و جامعی است. کَظمُ الغَیظ، اینکه انسان بتواند بر خویش فائق بیاید، عصبانیّت وخشم خود را، فرو نشاند؛ وَ مِلکُ النَّفس، و مهار نفس خویش را داشته باشد، بر خود تسلّط داشته باشد، فرمانروای نفس خویش باشد، که بر این اساس حلم خیلی معنای وسیع و پر اهمیّتی پیدا می کند. 👌بخشی از دعای 🔹 استاد ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه انشاءالله این جزء آخر را با توجه بیشتری تلاوت کنیم ... 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/TXfZ6s2I 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹الْحَمْدُ لِلّهِ الّذِي خَلَقَ اللّيْلَ وَ النّهَارَ بِقُوّتِهِ‏ سپاس مخصوص خداست، كه شب و روز را به نيرويش آفريد وَ مَيّزَ بَيْنَهُمَا بِقُدْرَتِهِ‏ و به قدرتش ميان آن دو جدايي ايجاد كرد وَ جَعَلَ لِكُلّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا حَدّاً مَحْدُوداً، وَ أَمَداً مَمْدُوداً و براي هر يك از آنها مرزي مشخص و زماني گسترده قرار داد. يُولِجُ كُلّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا فِي صَاحِبِهِ، هر كدام را در درون ديگري وارد مي‏كند، وَ يُولِجُ صَاحِبَهُ فِيهِ بِتَقْدِيرٍ مِنْهُ لِلْعِبَادِ فِيمَا يَغْذُوهُمْ بِهِ، به سرنوشت و تقديري كه از جانب او، براي بندگان مقرّر شده، تا آنان را به اين وسيله روزي رساند. 👌بخشی از دعای نيايش امام سجادعلیه السلام به هنگام و شب ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ قدر را بدانید و این دل‌های پاک، این نورانیّت و این صفا را که به هر حال در شما وجود دارد، حفظ کنید. هر گناه، نورانیّت را کم می‌کند، که علاجش توبه است. توبه ما، إن‌شاء‌الله محبت‌الهی را متوجه ما خواهد کرد. 👤 ✳️ به بوی گلستان دمی شدم در باغ که تا چو بلبل بیدل کنم علاج دماغ به جلوه گل سوری نگاه می‌کردم که بود در شب تیره به روشنی چو چراغ چنان به حسن و جوانی خویشتن مغرور که داشت از دل بلبل هزار گونه فراغ گشاده نرگس رعنا ز حسرت آب از چشم نهاده لاله ز سودا به جان و دل صد داغ زبان کشیده چو تیغی به سرزنش سوسن دهان گشاده شقایق چو مردم ایغاغ یکی چو باده پرستان صراحی اندر دست یکی چو ساقی مستان به کف گرفته ایاغ نشاط و عیش و جوانی چو گل غنیمت دان که حافظا نبود بر رسول غیر بلاغ 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ حکایت ملامت کردن مردم شخصی را که مادرش را کشت (در چند قسمت ) قسمت 3 🌺 چون غلام هندوی کو کین کشد از ستیزهٔ خواجه خود را می‌کشد سرنگون می‌افتد از بام سرا تا زیانی کرده باشد خواجه را گر شود بیمار دشمن با طبیب ور کند کودک عداوت با ادیب در حقیقت ره‌زن جان خودند راه عقل و جان خود را خود زدند گازری گر خشم گیرد ز آفتاب ماهیی گر خشم می‌گیرد ز آب تو یکی بنگر کرا دارد زیان عاقبت که بود سیاه‌اختر از آن گر ترا حق آفریند زشت‌رو هان مشو هم زشت‌رو هم زشت‌خو ور برد کفشت مرو در سنگ‌لاخ ور دو شاخستت مشو تو چار شاخ تو حسودی کز فلان من کمترم می‌فزاید کمتری در اخترم خود حسد نقصان و عیبی دیگرست بلک از جمله کمیها بترست آن بلیس از ننگ و عار کمتری خویش را افکند در صد ابتری از حسد می‌خواست تا بالا بود خود چه بالا بلک خون‌پالا بود آن ابوجهل از محمد ننگ داشت وز حسد خود را به بالا می‌فراشت بوالحکم نامش بد و بوجهل شد ای بسا اهل از حسد نااهل شد برنامه ی - قسمت 3 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ آن چه موجب دشمنى مردم با راهنمایان و اولیاى خداست است. 👈 علمای اخلاق نوشته اند: " حسد از جمله مهلکات است و رسول خدا (ص) گفت حسد کردار نیکو چنان خورَد که آتش هیزمِ خشک را. " آنان مردم را از حسد بیش از دیگر مُهلِکات بیم داده‏اند. آن دشمنى که مشرکانى چون ابوجهل و ابوسفیان با رسول خدا (ص) مى‏کردند از حسد بود. مى‏دیدند حضرت محمد (ص) در مال و منال در پایه آنان نیست اما روز به روز حشمت و حرمت او در برترى است. بیشتر ناقصان به جاى آن که نقص خود بدانند و از کاملان درمان خواهند به دشمنى با آنان بر مى‏خیزند و پندارند که آنان را زیانى مى‏رسانند. مولوی میگوید : مثل غلام هندویى که بمولاى خود کینه ‏ور شده و خود کشى کند. او از بام خانه خود را بزیر مى‏اندازد و مى‏کشد تا بهاى خود را بمولایش ضرر رسانده باشد. اگر بیمار با طبیب یا دانش آموز با آموزگار ادیب دشمنى کنند. در حقیقت دشمن جان و عدو عقل خود هستند. اگر آفتاب نتابد، گازر) جامه شوى ( از کار و کسب باز می‌ماند و اگر آب نباشد ماهی می‌میرد‌. تو با دقت نگاه کن و ببین با توجه به مثال‌های زده شده چه کسی زیان و ضرر می‌کند؟ اگر مثلاً خدا تو را زشت ‌رو و نازیبا آفرید؛ دیگر کاری نکن که اخلاق بد نیز داشته باشی، زیرا زشت ‌خویی تو را بیشتر زشت ‌رو نشان می‌دهد. اگر کفش تو پاره شود و با کفش پاره در سنگلاخ بروی، کفش را پاره ‌تر و پای خود را مجروح و اشکال کار را دو چندان می‌کنی. اگر دچار بیماری حسادت ‌شوی که از دیگری کمترم و ستاره اقبالم کم فروغ‌ تر است، حسد نیز بر نقصان تو می‌افزاید، بلکه حسد به تنهایی از بسیاری از معایب و کاستی‌ها بدتر است. ابلیس میان خود و آدم مقایسه ‌ای کرد و حاضر نشد به او سجده کند. چه شد؟ او نه تنها بالاتر از آدم قرار نگرفت، بلکه برای همیشه خوار و ذلیل شد، چنان‌ که باید خون بگرید. مثال دیگر: ابوجهل از روی حسادت و لجاجت، سروری پیامبر را ننگ داشت، اما چه شد؟ ابتدا نام او بوالحکم، یعنی صاحب حکمت‌ها بود، اما با حسادت و برتری طلبی با پیامبر، ابو‌جهل یعنی پدر جهالت و نادانی شد. در خداى موسى و موسى گریز آبِ ایمان را ز فرعونى مریز دست را اندر اَحَد و احمد بزن اى برادر وا رَه از بو جهلِ تن‏ قسمت 3 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2