سوره اسرا
وَلاَ تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَي عُنُقِكَ وَلاَ تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُوماً مَّحْسُوراً (29)
و نه دست خود را به گردنت بسته بدار (كه هيچ انفاقى نكنى)
و نه آن را كاملاً باز گذار كه (چيزى براى خودت نماند و) سرزنش شده و حسرت خورده (به كنجى) نشينى.
----------------------
نکته:
امام صادق عليه السلام فرمودند: مراد از «مَحسور» حسرتِ فقر و تنگدستى است.
بعضى گفته اند: «ملامت» مربوط به اوّل آيه است كه درباره بخل است و «حسرت» مربوط به آخر آيه و ولخرجى است.
زنى پسر خود را نزد پيامبرصلى الله عليه وآله فرستاد واز آن حضرت پيراهنش را به عنوان تبرّك درخواست كرد. پيامبر تنها پيراهن خود را داد و چون لباس ديگرى نداشت، براى نماز از خانه بيرون نيامد. اين آيه نازل شد تا پيام دهد كه سخاوت، آن نيست كه يكتا پيراهن خود را بدهى.
در روايتى ديگر آمده است: مقدارى طلا، نزد پيامبرصلى الله عليه وآله آوردند، پيامبر در همان زمان همه را انفاق كرد. روز بعد فقيرى از حضرت درخواستى كرد. حضرت چيزى نداشت كه به او بدهد. مرد فقير حضرت را سرزنش كرد. پيامبرصلى الله عليه وآله از اينكه چيزى نداشت تا به او كمك كند اندوهناك شد كه اين آيه نازل شد.
------------------
پیام ها :
- مؤمن بايد از بخل دورى كرده وبه ديگران كمك نمايد. «لاتجعل يدك مغلولة»
- اسلام مكتب اعتدال و ميانه روى حتّى در انفاق است. «لاتجعل، لاتبسطها»
- افرات وتفريط، محكوم و ميانه روى شيوه پسنديده است. «لاتجعل، لاتبسطها»
- نتيجه ى ولخرجى و زياده روى در انفاق، خانه نشينى و ملامت و حسرت است. «فتقعد ملوماً محسوراً»
- اسلام، هرگز به ذلّت و خوارى مسلمانان راضى نيست و از هر عملى كه آنان را به ذلّت كشاند، نهى كرده است. «لا تجعل... لا تبسطها...فتقعد ملوماً محسوراً»
- توجّه به عاقبت شوم كار، سبب دورى از آن است. «لا تجعل... فتقعد...»
- آينده نگرى از اصول مديريّت است. «لا تجعل... فتقعد...»
-----------------
🎥 شرح استاد قرائتی👇
https://mov.tebyan.net/1394/06/esra29_156521.mp4
https://eitaa.com/sahife2
ميانهروى در انفاق
آیت الله مصباح یزدی
http://mesbahyazdi.ir/node/4194
https://eitaa.com/sahife2
💠 دعای_مکارم_الأخلاق
بارخدایا;
بر محمد و خاندان پاکش درود فرست
و مرا به میانه روی بهره مند گردان و...
@sahife2
خداوندا
ما را با این کتاب نورانی
"صحیفه سجادیه"
مانوس فرما
بحق صاحب آن
آقا امام سجاد علیه السلام
آمین
https://eitaa.com/sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
📋من به شما عزیزان توصیه میکنم
با صحیفه سجادیه انس بگیرید!
کتاب بسیار عظیمی است!
مقام رهبری
🖋ختم روزانه ی صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/sahife2
🌸هدف نشر کلام امام سجاد علیه السلام است و بس🌸
هرقطره اشکی حاصلش یک باده نوراست
این بادهها یک جام کوثر درجنان است
هرروز یک جاگریه کردن حال دارد
وقتی "سه شنبه" میشود دل "جمکران" است
@sahife2
به نیابت از همه دوستان
#دعای_توسل مسجد #جمکران
سلحشور
https://as4.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/05f3974a2b2cb7fd79689f6f4f5ecf6c1446568__44548.mp4
https://eitaa.com/sahife2
هدایت شده از شمارش معکوس ظهور
🌙 طولانی ترین ماه گرفتگی قرن در ایران
🔹شامگاه جمعه پنجم مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۴ دقیقه، ایران شاهد طولانی ترین خسوف قرن خواهد بود.
🔹کل مراحل این ماه گرفتگی که جمعه آغاز میشود و سحرگاه شنبه به پایان میرسد، شش ساعت و 13 دقیقه و 48 ثانیه طول خواهد کشید.
🔹رویت این خسوف از هر جای ایران در صورت مناسب بودن هوا امکانپذیر است.
🔹با رویت این پدیده نماز آیات بر مکلفین واجب می شود.
@rayehe313
هدایت شده از شاخص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #دجال آخرالزمان کیست؟!
🎬 فیلمی با موضوع دجال آخرالزمان! آیا دجال ظهور کرده؟ آیا دجال تک چشمه؟ آیا دجال حتما باید یک انسان باشه؟ پاسخ در کلیپ حتما ببینید و انتشار دهید
@Shakhes_1
سلام بر آقای غریب و تنهایمان
امام سجاد علیه السلام که فرمودند:
«ارتد الناس بعد قتل الحسین الا ثلاثة (او اربعة) ...
بعد از شهادت پدرم ما تنها شدیم !!!
و جز سه یا چهار نفر همه مرتد شدند!!!!!
@sahife2
ادامه ی برنامه ی روزانه ی ختم
صحیفه سجادیه
#دعا_بیستم_19
دعای سیدالساجدین (ع ) در مکارم اخلاق:
🔹اللَّهُمَّ خُذْ لِنَفْسِكَ مِنْ نَفْسِى مَا يُخَلِّصُهَا، وَ أَبْقِ لِنَفْسِى مِنْ نَفْسِى مَا يُصْلِحُهَا، فَإِنَّ نَفْسِى هَالِكَةٌ أَوْ تَعْصِمَهَا🔹
🔸خدايا، چيزى كه جان مرا آلوده كند از من بستان تا پاك شوم و آنچه را موجب صلاح من است براى من بگذار زيرا كه جان من در هلاكت افتد مگر تو نگاهش دارى🔸
#بیستم #مکارم_اخلاق
@sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_بیستم_20
دعای سیدالساجدین (ع ) در مکارم اخلاق:
🔹اللَّهُمَّ أَنْتَ عُدَّتِى إِنْ حَزِنْتُ، وَ أَنْتَ مُنْتَجَعِى إِنْ حُرِمْتُ، وَ بِكَ اسْتِغَاثَتِى إِنْ كَرِثْتُ، وَ عِنْدَكَ مِمَّا فَاتَ خَلَفٌ، وَ لِمَا فَسَدَ صَلاحٌ، وَ فِيمَا أَنْكَرْتَ تَغْيِيرٌ، فَامْنُنْ عَلَيَّ قَبْلَ الْبَلاءِ بِالْعَافِيَةِ، وَ قَبْلَ الْطَّلَبِ بِالْجِدَةِ، وَ قَبْلَ الضَّلالِ بِالرَّشَادِ، وَ اكْفِنِى مَئُونَةَ مَعَرَّةِ الْعِبَادِ، وَ هَبْ لِى أَمْنَ يَوْمِ الْمَعَادِ، وَ امْنِحْنِى حُسْنَ الْإِرْشَادِ🔹
🔸خدايا هنگام اندوه دل ،تو همه چیز منی و اگر محروم شوم چشم اميدم سوى توست و اگر مصائب روى به من آرد فريادرس من تويى و آنچه از دست من برود تدارك آن به دست توست، و هر چه تباه گردد به اصلاح آوردن آن با توست و هرچه تو را ناپسند افتد خود تغيير توانى داد. پس بر من منت گذار و پیش از رسیدن بلا عافيت ام بخش و پیش از انکه نیاز خواهم توانگرم فرما و پیش از انکه گمراه شوم راه راست بنماى و آزار و رنج بندگانت را از من دور كن و در روز بازگشت مرا از قهر و عقوبت ايمان فرما و راه حق را به من بياموز🔸
#بیستم #مکارم_اخلاق
@sahife2
دعای بیستم صحیفه سجادیه (بند 20) :
« الهی!
اگر محزون و غمگين گردم،
پناهگاه معنوى و ذخيره ى روحى من تويى»
http://www.erfan.ir/emamsajad/735.html
👆شرح استاد انصاریان
https://eitaa.com/sahife2
حزن و اندوه مانند گريستن براى بشر يك امر طبيعى است و در تمام مردم، حتى انبيا و اولياى الهى وجود دارد، با اين تفاوت كه افراد عادى وقتى با حزن و اندوه مواجه مى شوند، ممكن است سخنانى ناروا بگويند، به ذات اقدس الهى و قضاى حكيمانه اش اسائه ى ادب نمايند، و خود را در معرض خشم خداوند قرار دهند، اما اولياى خدا و مردان باايمان همواره به قضاى بارى تعالى راضى هستند، نه تنها كلام ناروا به زبان نمى آورند، بلكه او را عده و ذخيره ى خود مى دانند، در مصائب و شدايد به وى پناه مى برند، با نيروى ايمان و استمداد از ذات مقدسش خاطر آزرده ى خويش را آرام مى كنند و از اندوه و غم رهايى مى يابند، و جمله ى اول دعاى حضرت زين العابدين (علیه السلام) در اين قطعه ناظر به همين امر است:
« اللهم انت عدتى ان حزنت. »
«بار الها! اگر محزون و غمگين گردم، پناهگاه معنوى و ذخيره ى روحى من تو هستى. »
صحیفه سجادیه دعای بیستم
@sahife2
قتيبه بن اعشى مى گويد: حضور امام صادق (علیه السلام) شرفياب شدم، به منظور عيادت از فرزند بيمارش. ديدم حضرت دم در با قيافه اي مهموم و محزون ايستاده، عرض كردم: حال طفل چطور است؟ فرمود: همانطور كه بود. سپس داخل اندرون منزل شد. پس از ساعتى برگشت، اما چهره اش گشاده و آثار اندوه و حزن برطرف شده بود. از مشاهده ى اين حالت به نظرم آمد كه طفل بيمار از خطر رسته و بهتر شده است. عرض كردم. يابن رسول الله! حال كودك چگونه است؟ فرمود: از دنيا رفت. عرض كردم: او وقتى زنده بود، شما محزون و غمگين بوديد و اكنون كه از دنيا رفته، آن حالت تاثر نيز از چهره ى شما برطرف گرديده، اين چگونه است؟ فرمود: ناراحتى و جزع ما اهل بيت، قبل از وقوع مصيبت است، اما موقعى كه مصيبت آمد و امر الهى تحقق يافت، راضى به قضاى او و تسليم امر او هستيم.
كسانى كه از تعاليم سعادت بخش اسلام به شايستگى بهره مند گرديده و خوب بار آمده اند، به پيروى از اولياى گرامى اسلام، در رويدادهاى حزن انگيز قوى و مقاوم اند، به پناه خداوند مى روند و با نيروى ايمان، ضمير ناراحت و نگران خويش را آرام مى كنند و ايام عمر را با ياد خداوند به سلامت مى گذرانند.
@sahife2
سوره توبه آیه 40
« لاَ تَحْزَن
ْإِنَّ اللّهَ مَعَنَا»
« محزون نباش
خدا با ماست!! »
https://as4.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/a1f867471a6770af355661c5bbb4ccc24086033-360p__57960.mp4
@sahife2
سوره توبه
إِلاَّ تَنصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِينَ كَفَرُواْ ثَانِيَ اثْنَيْنِ إِذْ هُمَا فِي الْغَارِ إِذْ يَقُولُ لِصَاحِبِهِ لاَ تَحْزَنْ إِنَّ اللّهَ مَعَنَا فَأَنزَلَ اللّهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ وَأَيَّدَهُ بِجُنُودٍ لَّمْ تَرَوْهَا وَجَعَلَ كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُواْ السُّفْلَي وَكَلِمَةُ اللّهِ هِيَ الْعُلْيَا وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ (40)
اگر پيامبر را يارى نكنيد، همانا خدا آن زمان كه كافران او را (از مكّه) بيرون كردند يارى كرد، در حالى كه او نفر دوّم از دو تن بود، زمانى كه آن دو در غار (ثور) بودند، (پيامبر) به همراهش (ابوبكر) مى گفت: اندوه مدار كه خدا با ماست. پس خدا، آرامش خويش را بر او نازل كرد واو را با سپاهيانى كه آنها را نديديد يارى كرد و سخن و طرح كافران را (كه قصد كشتن پيامبر را داشتند،) پست تر (وخنثى) قرار داد وكلمه (و اراده) خداوند (براى نصرت پيامبرش،) برتر (و پيروز) است و خداوند توانا وحكيم است.
----------
(تلاوت بسیار زیبای این آیه
در غار ثور )
https://as11.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/23a8f3cd51ca282292d4fda157cfab378342392-360p__19127.mp4
https://eitaa.com/sahife2
سوره توبه آیه 40
نکته:
آيه، اشاره به توطئه ى خطرناك مشركين براى كشتن پيامبرصلى الله عليه وآله دارد. در داستانِ «ليلة المبيت» از هر قبيله اى شخصى آماده شد و تصميم گرفتند شبانه پيامبر را بكشند. آن حضرت، على بن ابى طالب عليهما السلام را به جاى خود خواباند و شبانه همراه ابوبكر به سوى غار ثور رفت. كفّار در تعقيب پيامبرصلى الله عليه وآله تا در غار آمدند، ولى با ديدن تار عنكبوت بر غار، منصرف شدند و برگشتند و پيامبرصلى الله عليه وآله پس از سه روز به مدينه عزيمت فرمود. در آن مدّت، غلام ابوبكر، (عامربن فهره) براى آنان غذا مى برد و على عليه السلام مقدّمات سفر به مدينه را فراهم مى كرد. پس از سه روز، سه شتر آماده شد و پيامبرصلى الله عليه وآله، ابوبكر و راهنما، عازم مدينه شدند.
چند سؤال و جواب
سؤال: آيا همراهى ابوبكر، براى دفاع از جان پيامبرصلى الله عليه وآله بود؟
پاسخ: يك پيرمرد در برابر بسيج عمومى مشركان، چه دفاعى مى توانست بكند؟
سؤال: اطلاق كلمه ى «صاحبِ پيامبر» در آيه به ابوبكر، نشان لياقت او براى جانشينى پيامبرصلى الله عليه وآله نيست؟
پاسخ: كلمه ى صاحب، مفهوم لايق ندارد. گاهى دو نفر با دو فكر و سليقه و روش متفاوت، مصاحب مى شوند. چنانكه در آيه 37 كهف مى خوانيم: «قال له صاحبه وهو يحاوره» با آنكه ميان آن دو نفر تفاوت بسيار بود.
سؤال: اينكه از ميان همه ى اصحاب، تنها ابوبكر با پيامبر بود، آيا اين بالاترين ارزش براى او نيست؟
پاسخ: همان شب، على عليه السلام هم در بستر پيامبر خوابيد. ابوبكر آن شب به خاطر وظيفه، همراه پيامبر بود. دو نفر دو وظيفه انجام دادند.
سؤال: ترس ابوبكر بر جان خودش بود يا بر جان پيامبرصلى الله عليه وآله؟
پاسخ: اگر بر جان پيامبر نيز ترسيده، وظيفه ى هر مسلمان است كه در موقع خطر، نگران حال رهبر باشد.
سؤال: اصحاب كساء كه فضيلت دارند، پنج نفر بودند و اصحاب غار دو نفر، آيا اين خصوصى تر و مهم تر نيست؟
پاسخ: دعاهاى پيامبرصلى الله عليه وآله براى اصحاب كساء كه اهل بيت او بودند و در تشهّد هر نماز بر مسلمانان واجب است بر آنان صلوات بفرستند، هر شب و روز و هميشه و همه جا، حساب اين دو صحنه را جدا مى كند.
سؤال: در اين آيه پيامبر مى فرمايد: «انّ اللَّه معنا»، پس خدا با ابوبكر است. آيات ديگر، خدا را با متّقين و محسنين مى داند. پس او نيز از متّقين و محسنين است؟
پاسخ: مادامى كه انسان در مدار احسان و تقوا باشد، خدا با اوست، ولى اگر از مدار خارج شد، مشمول لطف خدا نيست. بايد ديد مسير حركت ها، موضعگيرى ها، عكس العمل در برابر غدير خم و بيعت به كجا انجاميد؟
سؤال: آيه مى فرمايد: خدا بر او (ابوبكر) آرامش نازل كرد، آيا اين امتياز نيست؟
پاسخ: در اين آيه، پنج ضمير است كه همه به پيامبر بر مى گردد، چگونه ضمير «عليه» به ابوبكر برگردد؟!
-----------------
پیام ها :
- اسلام وابسته به حمايت ما نيست، حامى اسلام خداست. پس به نصرت خود مغرور نشويم. «الاّ تنصروه»
- خداوند پيروزى مسلمين را در تبوك تضمين كرد. «الاّ تنصروه فقد نصره اللّه»
- پيروزى هاى مسلمين، نمونه اى از قدرت الهى است. «على كلّ شى ء قدير الاّ تنصروه فقد نصره اللّه»
- خروج پيامبر از مكّه، به خاطر جوّ ارعاب وتحت فشار قرار دادن كفّار بود. «اخرجه الذين كفروا»
- اگر خدا اراده فرمايد، اشرف المخلوق (پيامبر صلى الله عليه وآله) را با اوهن البيوت (تار عنكبوت) حفظ مى كند. «اذ هما فى الغار...»
- آرامش و اطمينان، هديه ى الهى است و با ابزار مادّى فراهم نمى شود. «فانزل اللّه سكينته»
- فرشتگان به فرمان خدا، مؤمنان را امداد مى كنند. «ايّده بجنودٍ لم تروها»
- هجرت، سبب عزّت اسلام و فروپاشى كفر است. «اخرجه... كلمة اللَّه هى العليا»
- اراده ى خداوند، برتر از هر اراده و خواسته اى است. «كلمة اللَّه هى العليا»
- نيروهاى استكبارى، در مقابل مؤمنانى كه سكينه و اطمينان دارند، با همه ى تخصّص ها و امكاناتشان عاجزند. «جعل كلمة الذين كفروا السفلى »
- عزّت و اعتلاى كلمة اللّه و خنثى شدن توطئه هاى كفّار، نمودى از عزّت و حكمت خداوند است. «فقد نصره اللّه... انّ اللّه عزيز حكيم»
https://eitaa.com/sahife2
لا تحزن ان الله معنا
در غم و اندوه و مشكلات زندگي
(لا تحزن ان الله معنا)
در تنهايي و بي كسي
(لا تحزن ان الله معنا)
در بي پولي و شدت فقر
(لا تحزن ان الله معنا)
در بيماري و كسالت
(لا تحزن ان الله معنا)
در تنگناي زندگي و تاريكي هاي دنيا
(لا تحزن ان الله معنا)
در سر دوراهي زندگي
(لا تحزن ان الله معنا)
در غريبي و غربت
(لا تحزن ان الله معنا)
در تمام مراحل زندگي
(لا تحزن ان الله معنا)
در پستي و بلندي زندگي
(لا تحزن ان الله معنا)
و.......
لاتحزن ان الله معنا
غم مخور خدا با ماست
سوره توبه آيه 40
https://eitaa.com/sahife2
دعای بیستم صحیفه سجادیه (بند 20) :
« الهی!
هنگام اندوه دل ،
تو همه چیز منی
و اگر محروم شوم
چشم اميدم سوى توست »
اللَّهُمَّ أَنْتَ عُدَّتِى إِنْ حَزِنْتُ وَ ......
https://eitaa.com/sahife2
📋من به شما عزیزان توصیه میکنم
با صحیفه سجادیه انس بگیرید!
کتاب بسیار عظیمی است!
مقام رهبری
🖋ختم روزانه ی صحیفه سجادیه
https://eitaa.com/sahife2
🌸هدف نشر کلام امام سجاد علیه السلام است و بس🌸
معیت الهی با اولیایش
مقام معظم رهبری:
یکی از امیدبخشترین آیاتی که من امروز میخواهم یک مقداری آیات آن را عرض بکنم، آیهی معیّت الهی است؛ «اِنَّ اللهَ مَعَنا»، خدا با ما است. مسئلهی خیلی مهمّی است اینکه انسان احساس کند که خدا با او است، خدا در کنار او است، خدا پشت سر او است، خدا مراقب او است؛ این خیلی چیز مهمّی است! چون خدا مرکز قدرت و مرکز عزّت است. وقتی خدا با یک جبههای باشد، این جبهه قطعاً و بلاشک پیروز است. حالا مثلاً ملاحظه کنید در سختترین جاها خدای متعال این معیّت را به رخ اولیای خودش کشانده؛ فرض بفرماید آنجایی که حضرت موسیٰ میگوید: وَ لَهُمْ عَلَیَّ ذَنْبٌ فَأَخافُ أَنْ یَقْتُلُونِ، در اوّل قضیّه خداوند میفرماید: قَالَ کَلَّا فَاذْهَبَا بِآیَاتِنَا إِنَّا مَعَکُمْ مُسْتَمِعُونَ؛ من با شما هستم، از چهکسی میترسید؟ این در سورهی شعرا بود؛ یا در آیهی دیگر که موسیٰ و هارون میگویند: إِنَّنَا نَخَافُ أَنْ یَفْرُطَ عَلَیْنَا أَوْ أَنْ یَطْغَى، فرعون این کار را بکند، خداوند میفرماید: قَالَ لَا تَخَافَا إِنَّنِی مَعَکُمَا أَسْمَعُ وَأَرَى؛ ببینید چقدر این خوب است! من با شما هستم، میبینم، میشنوم، حواسم جمع است، مواظبتان هستم. یا در سورهی مبارکهی محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) میفرماید: فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَکُمْ وَلَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ؛یعنی این معیّت خدای عزّوجل با مؤمنین، با پیامبران، با همراهان و اصحاب پیامبران، یک چیزی است که خدای متعال مکرّر در قرآن آن را به رخ کشیده. آنوقت نتیجه این شده که پیغمبران به این وعدهی صادق الهی اعتماد کردند در این آیهی شریفه که «فَلَمَّا تَرَاءَى الْجَمْعَانِ قَالَ أَصْحَابُ مُوسَى إِنَّا لَمُدْرَکُونَ * قَالَ کَلَّا إِنَّ مَعِیَ رَبِّی سَیَهْدِینِ»؛ بهمجرّدی که دیدند که سیاهیِ لشکرِ فرعون از دور پیدا شد و الان است که برسد -جلویشان دریا، پشت سرشان لشکر فرعون- دلها لرزید، [گفتند] «اِنّا لَمُدرَکون»؛ پدرمان درآمد. اینجا حضرت موسیٰ به اعتماد همان وعدهی الهی میگوید: کـَلّا؛ چنین نیست؛ اِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدین. یا پیغمبر اکرم در غار ثور؛ إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِینَ کَفَرُوا ثَانِیَ اثْنَیْنِ إِذْ هُمَا فِی الْغَارِ إِذْ یَقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا؛ به اعتماد همین وعدهی الهی، پیغمبر اکرم میگوید «اِنَّ اللهَ مَعَنا»؛ ناراحت نباش، محزون نباش. پس هم خدای متعال این وعده را به طور قطعی داده است، هم اولیای الهی [مانند] حضرت موسیٰ و پیغمبر اکرم این وعده را باور کردهاند و قبول کردهاند و به آن ترتیب اثر دادهاند. و این یک حقیقت و یکی از سنّتهای قطعیِ تاریخ است؛ این یکی از آن سنّتهایی است که «لَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللهِ تَبدیلا»؛ بلاشک این همیشه هست.۱۳۹۶/۱۲/۲۴
بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری
@sahife2