eitaa logo
صحیفه انقلاب
361 دنبال‌کننده
297 عکس
118 ویدیو
43 فایل
بیانات امام و امین امام را به عنوان صحیفه انقلاب و خط مشی آینده آن مرور میکنیم؛ به امید تپیدن قلب نسل جدید برای این دو ابر مرد.. ارتباط با ادمین: @entezarsajjad
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸عنوان: سخنرانی در جمع روحانیون آذربایجان شرقی و غربی (مشکلات امر قضاوت) 🔸تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۰/ ۶ رجب ۱۴۰۱ 🔸مکان: تهران، حسینیّه جماران 🔸موضوع: اهمیت امر قضا و بیان مشکلات آن- پاسخ قاطع به گروهک مجاهدین خلق (منافقین) 🔸حضار: روحانیون آذربایجان شرقی و غربی‌ 🔸شناسه ارجاع: جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۳۵ تا صفحه ۳۴۴ امام خمینی (ره)؛ 21 اردیبهشت 1360 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/60/02/21/1
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع روحانیون آذربایجان شرقی و غربی (مشکلات امر قضاوت) 🔸تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۰/
🔰مسئولیت خطیر امر قضاوت در نظام اسلامی‌ 🔹عرض من به قضات این است که توجه کنند به اینکه اگر با کوشش آنها مسئله قضاوت حل نشود، تا آخر، قضیه قضاوت به زمین خواهد ماند. کوشش کنند که اولًا علما و اشخاص دانشمند را معرفی کنند و ثانیاً آنها که متصدی امور قضایی هستند، توجه کنند به اینکه مسئله بسیار مشکل و مهمی و پر مسئولیتی بر عهده آنهاست. حتی مسئولیت قضیه قضا از همه مسئولیتهایی که در یک کشور هست بالاتر است؛ برای اینکه قاضیان، متصدی اموری هستند که جان مردم، مال مردم، نوامیس مردم، در گرو کارهای آنها و قضاوت آنهاست. و القَاضِی عَلی‌ شَفِیرِ جَهَنَّم. باید توجه کنند که- خدای نخواسته- جانی به واسطه فتوای آنها و یا قضاوت آنها بدون مجوز شرعی از بین نرود، مالی از بین نرود، حیثیتی، آبرویی از بین نرود که بسیار اهمیت دارد این مطلب و امروز اهمیتش بیشتر از سابق است. سابق قضیه این نبود که اگر قاضی تخلف می‌کرد، اصل اسلام را مشوّه کند. 🔹امروز قلمهایی هست که چنانچه یک قاضی یا چند قاضی و لو اشتباهاً یک کاری انجام بدهد، یا- خدای نخواسته- عمداً انجام بدهد، این را پای روحانیت حساب می‌کنند و پای جمهوری اسلامی حساب می‌کنند و بالاخره پای اسلام حساب می‌کنند و لهذا، قاضی امروز مسئول حیثیت اسلام است؛ مسئول حیثیت جمهوری اسلام است و مثل قضاتِ در طول تاریخ نیست که فقط مسئول باشد نسبت به آن قضاوتی که در مورد شخصی می‌کرد. امروز قضاوت علاوه بر آن بعدی که همیشه داشته است، یک بعد خاصی دارد و آن بعد خاص آن چیزی است که بر می‌خورد به حیثیت اسلام. اگر چند قاضی در چند محل اشتباه بکنند، یا بعضی از آنها مثلًا- خدای نخواسته- عمداً یک کاری را انجام بدهند، این اسباب این می‌شود که قلمهایی که می‌خواهند این جمهوری اسلامی را از بین ببرند یکی را چند و چند را صدها جلوه می‌دهند و با قلمهای خودشان به اصل جمهوری اسلامی و به اسلام حمله می‌کنند. بنا بر این، اگر سابق شغل قضا یک شغل در عین حال بسیار مهم و پر مسئولیتی بود، امروز مسئولیت او بسیار زیادتر است؛ باید بگوییم صد چندان است. این یک [مطلبی‌] است که به متصدیان قضا، چه در حال و چه بعدها که تصدی می‌کنند، عرض کردم. امام خمینی (ره)؛ 21 اردیبهشت 1360 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/60/02/21/1 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع روحانیون آذربایجان شرقی و غربی (مشکلات امر قضاوت) 🔸تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۰/
🔹شما جرات می‌کردید که در حکومت سابق یک همچو کلمه‌ای یا یک همچو مقاله‌ای بنویسید؟ فرق ما بین حالا و آنجا این است که شمایی که قلمهایتان- خداوند آن قلمها را بشکند- آن طور آزاد است که [علیه‌] همه چیزها و مقدسات اسلام می‌نویسید و پخش می‌کنید و جلوی شما گرفته نمی‌شود- با اینکه باید گرفته بشود- 🔹فرق حالا و سابق این است که در سابق شما تسلیم بودید، اگر هم در دلتان چیزی بود در زبانتان نمی‌شد اظهار کنید و امروز در زبان و قلم و قدم، کارهایی می‌کنید و جلوه می‌دهید این جمهوری اسلامی را به اینکه این از زمان سابق بدتر است! به این نعمت خدا تشکر کنید، خوبهای این را ببینید. آن مقداری که در این دو سال خدمت شده است به این ضعفا و به این مستمندان و به این مستضعفین آنها را نگاه بکنید؛ نه اینکه یک جایی یک فساد می‌شود، شما تمام مسائل که انجام گرفته است نادیده بگیرید، فقط آن را بگیرید. این انحراف است، این بی‌انصافی است، این خلاف رضای خداست. 🔹کسانی دارند شب و روز به این مملکت خدمت می‌کنند؛ لکن آن قدر فساد زیاد است و آن قدر خرابی زیاد است که نمی‌توانند به این زودی این کارها را انجام بدهند. و مع ذلک، در این دو سال به قدر پنجاه‌ سال سابق کار انجام داده‌اند. شما ناشکری نکنید. خدای تبارک و تعالی- خدای نخواسته- یک وقت از شما عنایتش را برمی‌دارد و گرفتار همان می‌شوید که در طول پنجاه سال گرفتار بودید. امام خمینی (ره)؛ 21 اردیبهشت 1360 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/60/02/21/1 @sahifeh_entezar
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان نظام (انگیزه و برکات بعثت پیامبر «ص») 🔸تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۲/ ۲۷ رجب ۱۴۰۳ 🔸مکان: تهران، حسینیه جماران 🔸مناسبت: سالروز بعثت رسول اکرم (ص) 🔸موضوع: انگیزه و برکات بعثت پیامبر (ص) 🔸حضار: خامنه‌ای، سید علی (رئیس جمهور)- هاشمی رفسنجانی، اکبر (رئیس مجلس شورای اسلامی)- موسوی اردبیلی، سید عبد الکریم (رئیس دیوان عالی کشور)- صانعی، یوسف (دادستان کل کشور)- موسوی، میر حسین (نخست وزیر)- فلسفی، محمد تقی- اعضای شورای نگهبان- اعضای شورای عالی قضایی- اعضای هیات دولت- دادستانهای انقلاب اسلامی مرکز و ارتش- روسای دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور- رئیس ستاد مشترک ارتش و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی- اعضای شورای عالی سپاه پاسداران انقلاب و نمایندگان امام در سپاه- جامعه مدرسین حوزه علمیه قم- شورای مرکزی ائمه جمعه- اعضای ستاد انقلاب فرهنگی- جامعه روحانیت مبارز تهران- مسئولان سیاسی عقیدتی نیروی نظامی و انتظامی- اعضای شرکت‌کننده در نخستین کنگره حزب جمهوری اسلامی- اعضای شورای مرکزی جهاد سازندگی- مسئولان کمیته‌های انقلاب اسلامی- بنیاد شهید- بنیاد مستضعفان- بنیاد پانزده خرداد- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی- کمیته امداد امام- سازمان اوقاف- سازمان حج و زیارت- هلال احمر- بانک مرکزی- شهرداری- رسانه‌های گروهی- ستاد تبلیغات جنگ- خبرگزاری جمهوری اسلامی- مدیر عامل و شورای سرپرستی صدا و سیما- وعاظ تهران‌ شناسه ارجاع: جلد ۱۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۳۰ تا صفحه ۴۳۶ امام خمینی (ره)؛ 21 اردیبهشت 1362 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/62/02/21/1
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان نظام (انگیزه و برکات بعثت پیامبر «ص») 🔸تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۲/ ۲۷ ر
🔹مسئله مبعث و ماهیّت آن و برکات آن چیزی نیست که بتوان با زبانهای الکن ما از آن ذکری کرد؛ و به قدری ابعاد آن زیاد است و جهات معنوی و مادی او زیاد است که گمان ندارم بتوان حول و بر او هم صحبت کرد. 📌مسئله بعثت یک تحول علمی- عرفانی در عالم ایجاد کرد که آن را که به دست یونانیها تحقق پیدا کرده بود و ارزش هم داشت و دارد، لکن مبدل‌ کرد به یک و یک برای ارباب شهود. قرآن در این بُعدش برای کسی تا کنون منکشف نشده است مگر مَنْ خوطِبَ بِه؛ و در بعض ابعادش حتی برای مَنْ خوطِبَ بِه هم منکشف نشده است و فقط برای ذات ذو الجلال جلّت عظمتُه معلوم است. 📌اگر کسی سیر کند در فلسفه‌های قبل از اسلام و فلسفه‌های بعد از اسلام، و خصوصاً قرنهای آخر و عرفای قبل از اسلام و آن کسانی که در هندوستان و امثال آن یک همچو مسائلی داشتند، با عرفای بعد از اسلام که به تعلیم اسلام در این امر وارد شده‌اند، می‌فهمد که چه تحولی در این بعد حاصل شده است؛ در صورتی که عرفای بزرگ اسلام هم راجِل هستند در کشف حقایق قرآن. امام خمینی (ره)؛ 21 اردیبهشت 1362 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/62/02/21/1 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان نظام (انگیزه و برکات بعثت پیامبر «ص») 🔸تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۲/ ۲۷ ر
🔹لسان قرآن که از برکات بعثت است، از برکات بزرگ بعثت رسول خداست، لسانی است که سهلِ ممتنع است. بسیاری شاید گمان کنند که قرآن را می‌توانند بفهمند، از باب اینکه به نظرشان سهل است. بسیاری از ارباب معرفت و ارباب فلسفه گمان می‌کنند که قرآن را می‌توانند بفهمند؛ برای اینکه، آن بُعدی که برای آنها جلوه کرده است و آن بُعدی که در پس این ابعاد است برای آنها معلوم نشده است. 📌قرآن دارای ابعادی است که تا رسول اکرم- صلی الله علیه و آله و سلم- مبعوث نشده بودند و قرآن متنزل نشده بود از آن مقام غیب، نازل نشده بود از آنجا، و با آن جلوه نزولی‌اش در قلب رسول خدا جلوه نکرده بود، برای احدی از موجودات ملک و ملکوت ظاهر نبود. بعد از آنکه اتصال پیدا کرد مقام مقدّس نبوی ولی اعظم با مبدا فیض به آن اندازه‌ای که قابل اتصال بود، قرآن را نازلتاً و مُنزَّلًا کسب کرد، در قلب مبارکش جلوه کرد و با نزول به مراتب هفتگانه به زبان مبارکش جاری شد. 📌قرآنی که الآن در دست ماست نازله هفتم قرآن است و این از برکات بعثت است؛ و همین نازله هفتم آن چنان تحولی در عرفان اسلامی، در عرفان جهانی به وجود آورد که اهل معرفت شمّه‌ای از آن را می‌دانند و بشر از همه ابعاد او، یعنی جمیع ابعاد او برای بشر باز، معلوم نشده است و معلوم نیست معلوم شود. 📌 آیاتی در قرآن کریم‌ که باز از برکات بعثت است مشاهده می‌شود که این آیات را در عین حالی که انسان گمان می‌کند که خوب، ظاهر است، لکن تا کنون کشف نشده است هُوَ الْاَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِنُ ... وَ هُوَ مَعَکُمْ. اللهُ نُورُ السَّمواتِ وَ الْاَرْض اینها آیاتی است که نه مفسر می‌تواند بفهمد، نه فیلسوف و نه عارف. هر کس ادعا کند که معنی او را فهمیده است، در جهل فرو رفته است. 📌 قرآن را انَّما یَعْرِفُ الْقُرآن مَنْ خوطِبَ بِه ؛ به وسیله «مَنْ خوطِبَ بِه» به یک عدّه معدودی از اولیای خدا و ائمه معصومین- علیهم السلام- تحویل داده شده است و به وسیله آنها یک حدودی که قابل فهم است برای بشر تفسیر شده است؛ لکن آنکه لطیفه وحی است همان آیه شریف «الله نُورُ السَّمواتِ وَ الْاَرْضِ» وقتی دست مفسِّر افتاده است «اللهُ [نُورُ] السَّمواتِ وَ الْاَرْضِ» معنا کرده است که هیچ مربوط به قرآن نیست. این مفسرین در عین حالی که زحمتهای زیاد کشیده‌اند لکن دستشان از لطایف قرآن کوتاه است؛ نه از باب آنکه آنها تقصیری کرده‌اند، از باب اینکه عظمت قرآن بیشتر از این مسائل است. امام خمینی (ره)؛ 21 اردیبهشت 1362 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/62/02/21/1 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان نظام (انگیزه و برکات بعثت پیامبر «ص») 🔸تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۲/ ۲۷ ر
🔹مسئله معرفت الله که در قرآن مطرح است می‌فرماید که به حسب نقل ما عَرَفْناکَ حَقَّ مَعْرِفَتِک البته معنایش این است که آن طوری که معرفت تو حقش است ما نشناختیم، نه ما عَرَفْناکَ حَقَّ مَعْرِفَتی ایَّاک او آن قدری که حق معرفت بشر است شناخته است، اما حظ معرفت بشر غیر از آن چیزی است که حق معرفت الله است. 🔹حق معرفت الله و حق عبادت الله را، حتّی به حسب این روایت، رسول اکرم که بزرگترین عارف و بزرگترین عابد است می‌فرماید که ما عَرَفْناکَ وَ عَبَدْناکَ اما نمی‌فرماید که ما عَرَفْناکَ حَقَّ مَعْرِفَتی‌ إیّاک و ما عَبَدْناکَ حَقَّ عِبادَتی‌ ایَّاک ؛ برای اینکه آن را ادا کرده، اما آن حظ انسانی و جلوه ظاهریه است و از برای‌ معرفت خدا چیزی است که نه مَلَک مُقرَّب می‌تواند آن معرفت را پیدا کند و نه رسول مُرْسَل؛ و این از برکات بعثت است. 🔹این قدری که معرفت برای اهل معرفت حاصل شده است، این از نازله کتاب خداست که به وسیله نزول بر قلب رسول الله که آن هم از اسرار بزرگ است. کیفیت وحی از اموری است که غیر از خود رسول خدا و کسانی که در خلوت با رسول خدا بودند یا اینکه از او الهام گرفته‌اند کیفیت نزول وحی را کسی نمی‌تواند بفهمد؛ 🔹 و لهذا هر وقت خواستند معرفی هم بکنند با زبان ما عامیها معرفی کردند، چنانچه خدای تبارک و تعالی با زبان آن بشر عامی، خودش را با شتر معرفی می‌کند، با آسمان معرفی می‌کند، با زمین معرفی می‌کند، با خَلْق و امثال اینها. و این برای این است که بیان قاصر است از اینکه آن مطلبی که هست ادا بشود و تا آن حدی که بیان می‌توانسته ادا کند قرآن ادا کرده است، و هیچ کتاب معرفتی ادا نکرده است، آنهایی که ادا کردند به تبع قرآن ادا کردند. امام خمینی (ره)؛ 21 اردیبهشت 1362 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/62/02/21/1 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان نظام (انگیزه و برکات بعثت پیامبر «ص») 🔸تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۲/ ۲۷ ر
🔹اگر قرآن نبود، باب معرفه الله بسته بود الی الابد. و آن فلسفه یونانی یک باب دیگری است که در محل خودش بسیار ارجمند است؛ برای اینکه، با استدلال اثبات می‌کند، نه معرفت حاصل می‌شود، با دلیل اثبات می‌شود وجود خدای تبارک و تعالی. معرفت غیر اثبات وجود است. و قرآن آمده است که هم اثبات بکند به همان طریقه‌های متعارف و طریقه‌های بلکه گاهی نازلتر از او و هم پرده دیگرش عرفان قرآن است که او را همین مقدارش هم که در قرآن است در هیچ کتابی نمی‌یابید، حتی در کتب عرفانی اسلامی که متحول شده است و با عرفان قبل الاسلام بسیار فرق دارد، باز تعبیرات قرآن غیر آنی است که آنها دارند. 🔹یک نحوه دیگری هست، یک لطایف دیگری در قرآن هست و اینها هم از برکات بعثت است. و برکات بعثت آن مقداری که در معنویات هست آن قدر در مادیات ظاهر نشده است، لکن آن مقداری هم که در مادیات ظاهر شده است باز قبل الاسلام نبوده است. اتصال معنویت به مادیت و انعکاس معنویت در همه جهات مادیت از خصوصیات قرآن است که افاضه فرموده است. قرآن در عین حالی که یک کتاب معنوی، عرفانی به آن طوری است که به دست ماها، به خیال ماها، به خیال جبرئیل امین هم نمی‌رسد، در عین حال یک کتابی است که تهذیب اخلاق را می‌کند، استدلال هم می‌کند، حکومت هم می‌کند و وحدت را هم سفارش می‌کند و قتال را هم سفارش می‌کند و این از خصوصیات کتاب آسمانی ماست که هم باب معرفت را باز کرده است تا حدودی که در حد انسان است و هم باب مادیات را و اتصال مادیات به معنویات را و هم باب حکومت را و هم باب خلافت را و همه چیز را؛ و ما که امید است از پیروان اسلام باشیم و از پیروان قرآن باشیم باید همه ابعاد این را در نظر داشته باشیم. نه در نظر داشته باشیم، بلکه دنبالش باشیم تا حاصل بشود برای ما، مجاهده کنیم تا حاصل بشود برای ما. امام خمینی (ره)؛ 21 اردیبهشت 1362 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/62/02/21/1 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع مسئولان نظام (انگیزه و برکات بعثت پیامبر «ص») 🔸تاریخ: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۲/ ۲۷ ر
🔹و اگر چنانچه ما با همان بعد ظاهری قرآن، به همان بعدی که قرآن برای اداره امور بشر آمده است، برای رفع ظلم از بین بشر آمده است، یعنی یک بُعدش این است که ظلم را از بین بشر بردارد و عدالت اجتماعی را در بشر ایجاد کند، ما اگر کوشش کنیم و آنهایی که تابع قرآن خودشان را می‌دانند، مسلمین جهان اگر کوشش کنند تا اینکه این بُعد از قرآن را که بُعد اجرای عدالت اسلامی است، در جهان پخش کنند، آن وقت یک دنیایی می‌شود که می‌شود. 🔹 و ما ملت ایران که نهضت کردیم و دست ظلم را کوتاه کردیم باید دنبال این مطلب باشیم، و تا آنجایی که دست ظالمان را بکلی از کشور خودمان کوتاه کنیم و با هدایت این نور سایر کشورهای اسلامی و سایر مستضعفان جهان بیدار بشوند و خودشان را از تحت سلطه قدرتهای بزرگ خارج کنند. و آن چیزی که ما در روز مبعث باید توجه به آن بکنیم این است که با بعثت رسول خدا، بعثت رسول خدا برای این است که راه رفع ظلم را به مردم بفهماند، راه اینکه مردم بتوانند با قدرتهای‌ بزرگ مقابله کنند به مردم بفهماند. 🔹بعثت برای این است که اخلاق مردم را، نفوس مردم را، ارواح مردم را و اجسام مردم را، تمام اینها را از ظلمتها نجات بدهد، ظلمات را بکلی کنار بزند و به جای او نور بنشاند، ظلمت جهل را کنار بزند و به جای او نور علم بیاورد، ظلمت ظلم را به کنار بزند و به جای او عدالت بگذارد، نور عدالت را به جای او بگذارد و راه او را به ما فهمانده است، فهمانده است که تمام مردم، تمام مسلمین برادر هستند و باید با هم وحدت داشته باشند، تفرق نداشته باشند. امام خمینی (ره)؛ 21 اردیبهشت 1362 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/62/02/21/1 @sahifeh_entezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️قدرتهای بزرگ نشسته‌اند آنجا که با ایادی خودشان در این کشور راههایی درست کنند که خود اهالی این کشور برای آنها جاده را صاف کند. ♨️آنها مستقیماً نمی‌آیند سراغ شما، آنها با این راهها، با قلمهای فاسد، با فکرهای فاسد که در خدمت می‌گیرند در سراغ شما می‌آیند و با شایعه افکنی ها و دروغ پردازی ها در بین شماها هر کس را به دیگری بدبین می‌خواهند بکنند. ❌ و آن روزی که قشرهای ملت خدای نخواسته، بر خلاف الآن که هستند، به هم بدبین بشوند، آن روز است که رخنه کرده‌اند آنها و استفاده خواهند کرد. و همه مسئول هستیم. @sahifeh_entezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️انتشار برای نخستین بار 📌دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب 💢اشاره رهبر انقلاب به هشدار امام خمینی(ره) به انجمن اسلامی دانشجویان: ‼️در همان بحبوحه پرکاری و پرتلاشی انجمن های اسلامی امام بزرگوار ما یک جمله ای گفتند خیلی ها اون وقت با تعجب با اون جمله برخورد کردند گفتند که... @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
♨️انتشار برای نخستین بار 📌دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب 💢اشاره رهبر انقلا
👇👇👇 🔰وظیفه مهم انجمنهای اسلامی در انتخاب افراد 🔹لکن باید این مطلب را انجمنهای اسلامی سرتاسر کشور بدانند که با این انجمنهای اسلامی، اشخاصی هستند که دشمن‌اند و با صورت دوست در بین شما وارد می‌شوند و می‌خواهند که انجمنهای اسلامی شما را به فساد بکشند. باید هر یک از شما توجه به این معنا داشته باشید که اینهایی که در انجمن اسلامی می‌خواهند وارد بشوند و فعالیت بکنند، زندگی قبل از انقلابشان چه بوده، یک ساواکی نباشد که حالا آمده باشد یک تسبیحی دستش گرفته باشد و یک ریشی گذاشته باشد و شما را بخواهد بازی بدهد، ببینید قبلًا این چکاره بوده، خانواده‌اش چه خانواده‌ای است، خودش چه بوده است، تحصیلاتش کجا بوده؛ و چه بوده است فکرش، چه جور فکری بوده است. اینها را باید از قبل از انقلابشان ما شناسایی بکنیم. زمان انقلاب همه انقلابی هستند. الآن از اشخاصی که- فرض کنید- در ساواک بودند الان هم اینها می‌گویند که ما آن وقت هم مخالف بودیم با رژیم! حالا همه اظهار مخالفت با رژیم سابق می‌کنند، لکن عده ایشان هستند که نوکر همانها هستند و چشمشان را دوخته‌اند به اینکه دوباره آن آمال و آرزوهایی که داشتند، دوباره برگردد به حال خودش و این خیال خام را در سر خودشان می‌پزند و وارد می‌شوند در این ارگانهایی که جوانهای عزیز ما، متعهد ما، دارند خدمت می‌کنند و تشکیل دادند. اینها ممکن است که در اینها وارد بشوند و بدون اینکه شماها توجه بکنید، یک وقت توجه بکنید به اینکه به فساد کشیده شده این انجمن. انجمن اسلامی باید از افرادی باشد که خانواده‌اش مسلم؛ خودش مسلم، زمان قبل از انقلابش آدم متعهد مسلم، بعد از انقلابش این طور، یک همچو افرادی باید باشند، نه اینکه هر کس آمد خواست وارد بشود و یک قدری هم- فرض کنید- که اظهار انقلابی بودن کرد و اظهار اسلام کرد، شما بازی‌ بخورید. باید با دقت افراد را بررسی کنید که مبادا- خدای نخواسته- در بین شما اشخاصی باشند که انجمن اسلامی را به تباهی بکشند و دنبال او صورت اسلام را در دنیا مشوّه کنند. 🔹این یک تکلیف شرعی- الهی است برای همه این ارگانهایی که یا به عنوان «انجمن اسلامی» یا به عنوان «کمیته» یا به عنوان «جهاد سازندگی». همه اینها خدمتگزار هستند و به عنوان خدمتگزاری در این کشور دارند خدمت می‌کنند، برای اینکه کشور را از خودشان می‌دانند، لکن توجه به این معنا لازم است که افراد انتخاب بشوند، خصوصاً، در انجمنهای اسلامی که اسم اسلام و انجمن اسلامی روی آن گذاشته شده است. باید درست، با کمال دقت، ملاحظه بشود و اگر فردی یا افرادی را دیدند که سوابق این، آن سوابقی که باید باشد نیست، آنها را وارد نکنند در این انجمنها، نه اینکه آنها را از جامعه طرد بکنند؛ کارهای دیگری جامعه دارد، بروند کارهای دیگر را انجام بدهند. لکن انجمن اسلامی که می‌خواهد بلندگوی اسلام باشد و می‌خواهد در هر جا اسلام را پیاده کند به افرادی که سابقاً، سوابقشان اسلامی نبوده، اطمینان نمی‌توانید شما بکنید. امام خمینی (ره)؛ 07 اردیبهشت 1360 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/60/02/07/1 @sahifeh_entezar
🔸عنوان: سخنرانی در جمع روحانیون و طلاب درباره اوضاع ایران و رهنمود به انقلابیون‌ 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۷/ ۵ جمادی الثانی ۱۳۹۸ 🔸مکان: نجف، مسجد شیخ انصاری 🔸موضوع: اوضاع ایران- قیام مردمی و عمومی- رهنمود به انقلابیون 🔸حضار: روحانیون، طلاب و ایرانیان مقیم عراق‌ 🔸شناسه ارجاع: جلد ۳ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۸۳ تا صفحه ۳۹۶ امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1357 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/57/02/23/1
1357-02-23_128k_سخنرانى_در_جمع_روحانيون_و_طلاب_درباره_اوضاع_ايران_و_رهنمود_به_انقلابيون‌.mp3
38.36M
🔊صوت سخنرانی در مسجد شیخ انصاری(ره) نجف اشرف ♨️صلای توحیدی روح خدا در جان شما شما روح تازه می دمد...🍃 #اسلام_ناب #اسلام_آمریکایی #حوزه_علمیه #فیضیه_انقلابی @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔊صوت سخنرانی در مسجد شیخ انصاری(ره) نجف اشرف ♨️صلای توحیدی روح خدا در جان شما شما روح تازه می دمد..
🔅اسلام از اول، وقتی زاییده شده است، آن روزی که اعلام شد به اینکه حالا دیگر باید قیام کرد در مقابل [طاغوت‌]، از آن روز برنامه‌اش این بود که بزند و بکشد و کشته بشود برای . برای اینکه این دزدها و این خیانتکارها را قطع ایادیشان را بکند، قطع حیاتشان را بکند؛ اینها مضر به جامعه هستند. این باغدارها و این کارواندارهای قریش مضرِّ به جامعه هستند، اینها باید از بین بروند. 💢 اصلًا اول اسلام وضعش این بوده. وقتی دست من و شما رسیده، اسلام به این صورت در آمده که جز مطالعه کتاب کاری دیگر نمی‌کنیم و کاری دیگر نمی‌گوییم بکنند. ‼️خدا می‌داند که من برای حوزه‌ها متاسفم. من برای حوزه نجف متاسفم. آقا، حیثیتش‌ را دارد از دست می‌دهد حوزه نجف؛ حیثیتش را پیش مسلمین دارد از دست می‌دهد. من متاسفم برای این. اشخاص [مهم‌] نیستند، من برای حوزه متاسف هستم. یک حوزه هزار ساله و هزار و چند صد ساله دارد حیثیتش را از دست می‌دهد. ❌شما ملاحظه کنید، در تمام این صحبتهایی که در ایران هست، از اول تا آخر بروید مطالعه کنید، تمام اعلامیه‌هایشان را مطالعه کنید، اعلامیه چه جناح متدین، چه جناح روشنفکر، چه جناح اهل علم، بروید مطالعه کنید، اسمی از نجف دیگر نیست؛ نجف مَنْسی است. به داد این نجف برسید شما آقایان. ♨️حوزه قم حوزه زنده است. کشته می‌دهد، می‌کشد، کشته می‌دهد- عرض می‌کنم که- اگر بتواند می‌کشد. الآن هم در تحت فشار هست و مع ذلک زنده [است‌]، مع ذلک ایستاده است. طلبه قم ایستاده است، قمی ایستاده است، ملت قم ایستاده است. کتک می‌خورد و ایستاده است. طلبه قم کشته می‌دهد و ایستاده است و لهذا زنده است. اصلًا در اذهان مردم، هر چی هست قم است؛ و من برای نجف متاسفم. 💢 من قمی هستم اما برای نجف متاسفم. ما علاقه داریم به همه اینها. ما علاقه داریم به یک همچو حوزه هزار و چند صد ساله. نگذارید این حوزه از بین برود. نگذارید این حوزه مَنْسی بشود. @sahifeh_entezar
🔸عنوان: سخنرانی در جمع استادان و دانشجویان گیلان (نقش علما و دانشمندان) 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۱۶ جمادی الثانی ۱۳۹۹ 🔸مکان: قم 🔸موضوع: نقش علما و دانشمندان در فلاح و فساد جامعه 🔸حضار: استادان و دانشجویان مراکز تربیت معلم گیلان‌ 🔸شناسه ارجاع: جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۵۴ تا صفحه ۲۶۰ امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/23/2
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع استادان و دانشجویان گیلان (نقش علما و دانشمندان) 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۱
🔹دانشجوها ذخایر این ملت هستند، مقدرات مملکت ما در آتیه به دست دانشجویان امروز است ... آتیه کشور را آنها باید اداره بکنند چنانچه معلمین تربیت‌کننده اشخاصی هستند که آنها باید مقدرات مملکت را به دست بگیرند، 🔹 یعنی سعادت یک مملکت کلیدش به دست است و به دست . اول معلم که باید تربیت کند قشرهای جوان را و بعد خود جوانها که باید مملکت را اداره کنند، بنا بر این هر مملکتی در عالم، هر کشوری در عالِم موجودیتش بسته است به دست دانشجو و معلم. کلید سعادت به دست معلم است و همان قدر که معلم بزرگ است مسئولیتش هم بزرگ است. همان قدری که عالم بزرگ است مسئولیت عالم هم بزرگ است و این فرق نمی‌کند به اینکه عالم در دانشگاهها باشد یا عالم در علوم قدیمه. 🔹هر مقداری که انسان عظمتش زیادتر باشد مسئولیتش زیادتر است و چون معلم عظمتش زیاد است، مسئولیتش زیاد است، عظمتش زیاد است برای اینکه تربیت می‌کند جوانها را و نیروی جوانی در دست معلم تربیت می‌شود. 🔹مسئولیت زیاد است برای اینکه اگر این جوانها و نیروی جوانی در دست معلمین خوب تربیت بشوند آتیه کشوری خوب است، سعادتمند است، و اگر چنانچه معلمین انحراف داشته باشند و تربیت انحرافی بکنند، مملکت به فساد کشیده می‌شود. بنا بر این شما جوانها همان قدری که بزرگ هستید برای اینکه محصل هستید، دانشجو هستید و بعد هم ان شاء الله معلم خواهید شد، همان قدر که بزرگ هستید و شغلتان یک شغل شریف و بزرگ است، مسئولیتتان هم یک مسئولیت بزرگ است. امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/23/2 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع استادان و دانشجویان گیلان (نقش علما و دانشمندان) 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۱
📌سیره حکومتی امام علی (ع) 🔹اگر فرض کنید یک نفر مثل حضرت امیر- سلام الله علیه- حکومت داشته باشد در یک مملکتی سیره او را وقتی که اهل این مملکت ببینند که زندگی خودش چی هست، چه جور اعاشه می‌کند با دار و دسته خودش چه جور رفتار می‌کند، اولاد خودش چه جور هستند، زندگی اولاد خودش چه جور هستند، اصحاب خودش چطور هستند، قوم و خویشهای خودش چطور هستند، بستگان، نزدیکان خودش چطور هستند، 🔺 وقتی توده مردم نگاه کردند که رئیس مملکتشان وضع خوراک و پوشاکش از خود آنها کمتر است، وقتی که می‌آید نماز جمعه می‌خواهد بخواند چون یک پیراهن دارد شسته و تر پوشیده است به حسب تاریخ، بالای منبر وقتی خطبه می‌خواند دامنش را این طور می‌کند که خشک بشود، یک پیراهن دارد 🔺 وقتی که دو تا پیراهن کرباس می‌خرد خوبش را می‌دهد به به حسب تاریخ و بدش را خودش تنش می‌کند، 🔺وقتی آستینش بلند است آستینش‌ را از اینجا پاره می‌کند، دیگر لب آستین باید چه بشود و چه بشود ندارد، وقتی مردم دیدند یک همچو موجودی ... بر سرتاسر کشورهای زیاد، در مقابل کشور ایران حکومت دارد، یعنی ایران جزء حکومت او، مصر جزء حکومت او، حجاز جزء حکومت او، عراق جزء حکومت او، یمن و امثال ذلک همه جزء حکومت اوست ولی وقتی که زندگی‌اش را می‌بینند، می‌گویند ببینید یک همچو زندگی می‌کند، 🔺یک همچو موجودی که آن سعه مملکتش هست خودش وقتی یک قاضی را تعیین کرده است، به حسب تاریخ وقتی که دعوا ما بین خودش و یک نفر یهودی واقع می‌شود قاضی احضار می‌کند نمی‌گوید من حاکم‌ام، حاکم یک همچو جایی تو هم نوکر منی، قاضی من هستی، منصوب از قِبل من هستی، این را نمی‌گوید می‌آید می‌نشیند مقابل قاضی، وقتی قاضی می‌گوید که یا ابا الحسن می‌گوید این حرف را نزن نسبت به من با او فرق نگذار، تو قاضی هستی نباید فرق بکند، وقتی هم حکم بر ضدش می‌دهد قبول می‌کند. 🔹وقتی مملکت یک همچو موجودی راسش باشد، [اصلاح می‌شود]، اسلام این را می‌خواهد ما که فریاد می‌زنیم که حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی، البته ما یک همچو موجودی پیدا کنیم، خودش هم فرمود که شما قدرت بر این ندارید، لکن اعانت کنید مرا به تقوی، اعانت کنید مرا به سداد و درستکاری. امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/23/2 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع استادان و دانشجویان گیلان (نقش علما و دانشمندان) 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۱
📌تمام این فسادهایی که ملاحظه می‌کنید از ناحیه این طبقه بالاست که در مردم سرایت کرده است یعنی قهری است که وقتی که این طبقه بالا آن بالاها هستند و برای سگشان هم اتومبیل مثلًا چهار صد هزار تومانی دارند، این طبقه ضعیف دیگر تحملشان از بین می‌رود از این جهت باید این طبقه بالا اگر بخواهند ملت را راضی بکنند از آن بالا یک قدری پایین بیایند، مردم هم راضیند که یک خورده بالا باشند اما مردم راضی نیستند این طور باشد، نمی‌شود این طور. 📌شما آقایان هم که ان شاء الله بعدها پستهای خوبی گیرتان می‌آید توجه به این مسائل داشته باشید. اگر در اداره‌ای وارد می‌شوید، رئیس یک اداره هستید، مدیر کل یک اداره شدید متوجه باشید که شما مسئول هستید، نه مسئول فقط فعل خودتان، مسئول فعل دیگران هستید، اگر همین قدر بود که خوب خودت خرابی، خوب خودت در حال خودت این باز کمتر بود مسئولیتش اما اگر به دوش شما مسئولیت جامعه باشد هر چه بالاتر بروید مسئولیت بالاتر می‌شود. امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/23/2 @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع استادان و دانشجویان گیلان (نقش علما و دانشمندان) 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۱
🔹باید از حالا که نفوس شما یک نفوس نزدیک به ملکوت است، یک نفوسی است که زیاد وارد در این بند و بستهای دنیای نشده است، از آلودگی الآن کمتر آلوده است از حالا به فکر باشید که خودتان را اصلاح کنید و خودتان را تهذیب کنید برای آتیه‌ مملکت. 🔹اگر شماها مهذب شدید، قشر دانشگاهی، قشر علما مهذب شدند مملکت مهذب می‌شود. اگر مملکت مهذب شد، مملکت مهذب زیر بار ظلم نمی‌رود، زیر بار استعمار نمی‌رود. همه این مفاسد برای این است که فاسد هستند قشرها که به واسطه فرض کنید که وعده‌های دیگران یا به واسطه زور دیگران زیر بار می‌روند، اگر مهذب باشند نه وعده دیگران در آنها تاثیر می‌کند، نه ارعاب دیگران درشان تاثیر می‌کند. امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/23/2 @sahifeh_entezar
🔸عنوان: سخنرانی در جمع اعضای تیم ملی و هیات وزنه‌برداری تهران (حضرت علی «ع») 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۱۶ جمادی الثانی ۱۳۹۹ 🔸مکان: قم 🔸موضوع: ویژگیها و برجستگیهای حضرت علی (ع) 🔸حضار: گروهی از اعضای تیم ملی و هیات وزنه‌برداری تهران‌ 🔸شناسه ارجاع: جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۶۱ تا صفحه ۲۶۳ امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/23/3
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع اعضای تیم ملی و هیات وزنه‌برداری تهران (حضرت علی «ع») 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳
🔹عقل سالم در بدن سالم است. ورزش همان طور که بدن را تربیت می‌کند و سالم می‌کند، عقل را هم سالم می‌کند و اگر عقل سالم شد، تهذیب نفس هم دنبال او باید باشد. شما همان طور که ورزش می‌کنید و اعصاب خودتان را قوی می‌کنید، و ان شاء الله برای مملکت و آتیه مملکت مفید واقع خواهید شد، لازم است که همه ابعاد وجودی خودتان را تحت تربیت ورزشی درآورید. 🔹این علی- علیه السلام- که در هر جا می‌رویم اسم او هست- پیش فقها وقتی می‌رویم فقه علی؛ پیش زاهدها وقتی که می‌رویم زهد علی؛ پیش صوفیها وقتی که می‌رویم آنها هم می‌گویند تصوف علی؛ پیش ورزشکاران هم که می‌رویم آنها هم می‌گویند که علی و با اسم علی شروع می‌کنند. این علی همه چیز است. یعنی در همه ابعاد انسانیت درجه یک است. و لهذا هر طایفه‌ای خودشان را به او نزدیک می‌کنند. و خاصیت هر طبقه را هم دارد. خاصیت قدرت ورزشکارها را به طور وافی دارد. می‌گویند که حضرت این بازوی ایشان مثل اینکه آهن بوده است! و قدرتهایی هم در شمشیرزنی به کار می‌برده است که ضربتهای علی را می‌گویند که «یکی بوده». از این طرف که می‌زده دو تا می‌کرده؛ از این طرف هم که می‌زده دو تا می‌کرده. یکدفعه اگر به فرد می‌زد، دو نیم می‌کرد. اگر این طور هم می‌زد دو نیم می‌کرد، که ضربات علی وتر این علی همه چیز است. و . و ما همه باید تابع او باشیم. در عبادت، فوق همه‌ عبادت کنندگان هست؛ در زهد، فوق همه زاهدها هست، در جنگ، فوق همه جنگجویان هست؛ در قدرت، فوق همه قدرتمندان هست. و این یک اعجوبه‌ای است که جمع، ما بین متضاد با هم کرده است. آدم عابد دیگر نمی‌تواند ورزشکار باشد؛ آدم زاهد دیگر نمی‌تواند جنگجو باشد؛ آدم فقیه دیگر نمی‌تواند از این کارها داشته باشد- این یک موجودی است که نمونه است- در عین حالی که زهدش را همه بالاتر از همه می‌دانند. 🔹 طعامش را آن طوری که شنیدید و در همه تاریخ هست، که یک ظرفی ایشان می‌گویند داشته است که در آن ظرف آن چیزی را که خودش می‌خواسته بخورد می‌ریخته سرش را مهر می‌کرده است که مبادا این فرزندش، دخترش، برای دلسوزی به حال او توی این طعام یک روغنی، چیزی، بریزد که قوه داشته باشد! و سرش را مهر می‌کرده که اینها دست به آن نزنند. در همان شب آخر، که شب آخر حیاتشان بود، آن طور که نقل می‌کنند، ایشان میهمان حضرت کلثوم بودند. و برای ایشان افطار آوردند شیر و نمک. گفته می‌شود که فرمود که: چه وقت دیدید که من دو تا خورشت داشته باشم!؟ خواست را بردارد، گفت: نخیر، آن را بردار، و افطار کردند با همان نمک. و خودشان می‌گویند که این تعجب است، می‌گویند تعجب است که با این خوردن، این قدرت هست! بعد می‌فرمایند که درختهایی که در بیابان است محکمتر هست. این درختهایی که در بیابان هست کم آب می‌خورند؛ اینها هم آتششان محکمتر است و هم صلابتشان زیادتر است. و این طور نیست که انسان با خوردن قوّت پیدا می‌کند امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/23/3 @sahifeh_entezar
🔸عنوان: سخنرانی در جمع قاضیان اصفهان (عوامل پیروزی انقلاب- مشکلات و انتظارات) 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۱۶ جمادی الثانی ۱۳۹۹ 🔸مکان: قم 🔸موضوع: عوامل پیروزی انقلاب اسلامی- مشکلات و انتظارات- تحول در ادارات و دادگستریها- مسئله مصادره اموال 🔸حضار: قاضیان اصفهان‌ 🔸شناسه ارجاع: جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۶۴ تا صفحه ۲۷۳ امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/23/4
صحیفه انقلاب
🔸عنوان: سخنرانی در جمع قاضیان اصفهان (عوامل پیروزی انقلاب- مشکلات و انتظارات) 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱
🔹و تحولی باید پیدا بشود در این ادارات؛ خصوصاً در تحول می‌خواهد. این تحولات باید پیدا بشود؛ که این طور طول و عرض محاکمات، به این قدر طولانی شدن هم موجب این می‌شود که وقت مردم صرف بشود. آدم ده سال توی این سالنهای دادگستری هی راه برود و هی برود و برگردد، و آخرش معلوم نشود که به حقش می‌رسد یا نه. کارهایی را که یک قاضی اسلامی در یک روز و دو روز تمام می‌کرد، وقتی به دادگستری ما می‌رسد یک سال طول می‌کشد تا این وکیل بگذارد آن محاکمه در مجرا واقع بشود! از اول می‌آید به صلاحیت دادگاه اعتراض می‌کند. چند وقت باید طول بکشد که شما بیایید صلاحیت آن دادگاه را اثبات بکنید، که خیر، این دادگاه صالح است! بعد چند وقت بیاید صحبت بکند. یکوقتی یک شاهدی، یکی از علما امضا کرده بود که الآثم فلان. مدتی طول داده بود که این اقرار به ذنب است و این فاسق است که دارد «الآثم»! 🔹وکلا این طوری هستند که نمی‌گذارند که پیش برود. حالا «ابتدایی»، بعدش «استیناف»، بعد چه. چند دفعه برمی‌گردد از اول [بررسی‌] می‌شود. اینها جز تضییع اوقات مردم چیز دیگری نیست. محاکمات باید یک درجه باشد؛ یک قاضی صحیح باشد کار مردم را تمام کند، بروند مردم سراغ کارشان. همان کاری که پیشتر قاضیهای ما می‌کردند، می‌نشاندند اینها را و حرفهایشان را گوش می‌کردند، شاهدشان را می‌گرفتند، و چه می‌کردند، دو روز، سه روز، یک روز، و گاهی یک ساعت، دو ساعت، مساله تمام می‌شد. 🔹مردم وقتشان شریف است؛ نباید صرف یک محاکمه‌ای بشود که آن. یک نفر وکیل دادگستری بود که من می‌شناختم؛ او را دیده بودم؛ شیخ رضا اسمش‌ بود؛ معروف بود آن وقت. نقل می‌کنند که گفته بود این محاکمه‌ای را که الآن ما شروع کردیم، تا من هستم این محاکمه هست؛ وقتی من مُردم، پسرم این کار را انجام می‌دهد! نمی‌گذاریم به آخر برسد! وضع دادگستری این طوری است که می‌تواند یک وکیلی نگذارد به این زودیها مساله ختم بشود. اینها باید تحول پیدا بکند؛ باید طوری بشود که اگر ما نتوانیم صد درصد اسلامی‌اش بکنیم، لا اقل نزدیکش بکنیم به اسلام. و ان شاء الله امیدواریم بتوانیم. اما حالا فرض می‌کنیم نتوانیم؛ لا اقل به آن نزدیک بشود. 🔹همچو نباشد که او در یک قطبی؛ و هر چه در غرب عمل شد ما باید تبع آنها باشیم و همه اداراتمان غربی باشد. این از اغلاط است که ... به خاطر ضعف مسلمین بوده است که هر چه را از آنجا دیدند خیال کرده‌اند این خوب است و به آن عمل کردند. دیگر خودشان نظر نکردند، که ببینند که خود این آیا صحیح است یا غیر صحیح است. وقتی دیدند آنها طیاره درست کردند، خیال کردند که دیگر جهات اخلاقی‌شان هم صحیح است؛ و حال اینکه مساله این طور نیست. امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/23/4 @sahifeh_entezar
🔸عنوان: سخنرانی در جمع پاسداران انقلاب اسلامی قم (مسئله شهادت) 🔸تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۵۸/ ۱۶ جمادی الثانی ۱۳۹۹ 🔸مکان: قم 🔸موضوع: مسئله شهادت 🔸حضار: پاسداران انقلاب اسلامی قم‌ 🔸شناسه ارجاع: جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۷۶ تا صفحه ۲۷۷ امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1358 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/sahifehbydate/58/02/23/7