eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام و منزلت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب را ملکوت و جبروت توصیف می کند. آنگاه که مُلکیان به سوی ملکوتیان و جبروتیان ترقی کنند؛ به این حقیقت ایمان خواهد آورد.
بسم الله‌ الرحمن الرحیم 🌷 انتظار فرح از نگاه حضرت قدس سرّه (1) 🔹بعضی‌ها را به اين مى‏دانند كه در مسجد، در حسينيه، در منزل بنشينند و دعا كنند و فرج امام زمان- سلام اللَّه عليه- را از خدا بخواهند. اينها مردم صالحى هستند كه يك همچو اعتقادى دارند. بلكه بعضى از آنها را كه من سابقاً مى‏شناختم بسيار مرد صالحى بود، يك اسبى هم خريده بود، يك شمشيرى هم داشت و منتظر حضرت صاحب- سلام اللَّه عليه- بود. اينها به تكاليف شرعى خودشان هم عمل مى‏كردند و نهى از منكر هم مى‏كردند و امر به معروف هم مى‏كردند، لكن همين، ديگر غير از اين كارى ازشان نمى‏آمد و فكر اين مهم كه يك كارى بكنند، نبودند. يك دسته ديگرى بودند كه انتظار فرج را مى‏گفتند اين است كه ما كار نداشته باشيم به اينكه در جهان چه مى‏گذرد، بر ملت‏ها چه مى‏گذرد، بر ملت ما چه مى‏گذرد؛ به اين چيزها ما كار نداشته باشيم، ما تكليف‏هاى خودمان را عمل مى‏كنيم، براى جلوگيرى از اين امور هم خود حضرت بيايند ان شاء اللَّه، درست مى‏كنند؛ ديگر ما تكليفى نداريم. تكليف ما همين است كه دعا كنيم ايشان بيايند و كارى به كار آنچه در دنيا مى‏گذرد يا در مملكت خودمان مى‏گذرد، نداشته باشيم. اينها هم يك دسته‏اى، مردمى بودند كه صالح بودند. يك دسته‏اى مى‏گفتند كه خوب، بايد عالم پر [از] معصيت بشود تا حضرت بيايد؛ ما بايد نهى از منكر نكنيم، امر به معروف هم نكنيم تا مردم هر كارى مى‏خواهند بكنند؛ گناه‏ها زياد بشود كه فرج نزديك بشود. يك دسته‏اى از اين بالاتر بودند، مى‏گفتند: بايد دامن‏زد به گناهها، دعوت كرد مردم را به گناه تا دنيا پر از جور و ظلم بشود و حضرت- سلام اللَّه عليه- تشريف بياورند. اين هم يك دسته‏اى بودند كه البته در بين اين دسته، منحرفهايى هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرفهايى هم بودند كه براى مقاصدى به اين دامن‏مى‏زنند. يك دسته ديگرى بودند كه مى‏گفتند كه هر حكومتى اگر در زمان غيبت محقق بشود، اين حكومت باطل است و برخلاف اسلام است. آنها مغرور بودند. آنهايى كه بازيگر نبودند، مغرور بودند به بعض رواياتى كه وارد شده است بر اين امر كه هر عَلَمى بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خيال كرده بودند كه نه، هر حكومتى باشد، در صورتى كه آن روايات [اشاره دارد] كه هر كس علم بلند كند با علم مهدى، به عنوان «مهدويت» بلند كند، [باطل است.] حالا ما فرض مى‏كنيم كه يك همچو رواياتى باشد، آيا معنايش اين نيست كه تكليفمان ديگر ساقط است؟ يعنى، خلاف ضرورت اسلام، خلاف قرآن نيست اين معنا كه ما ديگر معصيت بكنيم تا پيغمبر بيايد، تا حضرت صاحب بيايد؟ حضرت صاحب كه تشريف مى‏آورند براى چى مى‏آيند؟ براى اينكه گسترش بدهند عدالت را، براى اينكه حكومت را تقويت كنند، براى اينكه فساد را از بين ببرند. ما بر خلاف آيات شريفه قرآن دست از نهى از منكر برداريم، دست از امر به معروف برداريم و توسعه بدهيم گناهان را براى اينكه حضرت بيايند؟ حضرت بيايند چه مى‏كنند؟ حضرت مى‏آيند، مى‏خواهند همين كارها را بكنند. الآن ديگر ما هيچ تكليفى نداريم؟ ديگر بشر تكليفى ندارد، بلكه تكليفش اين است كه دعوت كند مردم را به فساد؟ به حسب رأى اين جمعيت، كه‏ بعضيشان بازيگرند و بعضيشان نادان، اين است كه ما بايد بنشينيم، دعا كنيم به صدام . . . ما اگر دستمان مى‏رسيد، قدرت داشتيم، بايد برويم تمام ظلم و جورها را از عالم برداريم. تكليف شرعى ماست، منتها ما نمى‏توانيم. اينى كه هست اين است كه حضرت عالم را پر مى‏كند از عدالت؛ نه شما دست برداريد از تكليفتان، نه اينكه شما ديگر تكليف نداريد. ما تكليف داريم كه، اينكه مى‏گويد حكومت لازم نيست، معنايش اين است كه هرج و مرج باشد. اگر يك سال حكومت در يك مملكتى نباشد، نظام در يك مملكتى نباشد، آن طور فساد پر مى‏كند مملكت را كه آن طرفش پيدا نيست. آنكه مى‏گويد حكومت نباشد، معنايش اين است كه هرج و مرج بشود؛ همه هم را بكُشند؛ همه به هم ظلم بكنند براى اينكه حضرت بيايد. حضرت بيايد چه كند؟ براى اينكه رفع كند اين را. اين يك آدم عاقل، يك آدم اگر سفيه نباشد، اگر مغرض نباشد، اگر دست سياست اين كار را نكرده باشد كه بازى بدهد ماها را كه ما كار به آنها نداشته باشيم، آنها بيايند هر كارى مى‏خواهند انجام بدهند، اين بايد خيلى آدم نفهمى باشد! 📚 صحیفه امام، ج21، ص13-15 __________________________
Haghonnas 01-2.mp3
8.27M
🕪 درس اخلاق با موضوع حق الناس؛ آیت‌الله العظمی مظاهری 🔸جلسه دوم: اهمیت حق الناس(2)🔸
❤️یا اباعبداللـــــه (ع) ❤️ «اول صبح»⛅️ ☄✨پس از گفتن یڪ بسم الله... از دل و جان💚 تو بگو☄✨ 💕 «حسین اباعبدالله»💕 به رسم هر روز صبح با سلام  بر ارباب بی کفن روز مون رو شروع کنیم  اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَیْكَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما. بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ صبحتون حسینی☀️
🌹 یا رحیم ✨بهارتون پر شکوفه باد 🗓 تقویم نجومی 💥 امروز یکشنبه: 🌿 ۲۴ فروردین ۱۳۹۹خورشیدی 🌿 ۱۸شعبان ۱۴۴۱ قمری 🔰 حال که کنار یکدیگر در منزلیم از محبت کردن به هم دریغ نکنیم.
🌿🌿🌸🍃🍃 ✨﷽✨ 🌸سهم شما از زندگی پیشرفت کردن است. ✨باید رشد کنید. 🍃باید در این دنیا تغییری ایجاد کنید. ☘ایستادگی کنید و بگویید: 👈من همین جا که هستم نمی‌مانم. ✨من برای بهترینها آفریده شده‌ام 🍃من در درونم بذر عظمت دارم. 🌹پس تلاش می‌کنم در جایی که هستم تا آنجا که می‌توانم بهترین باشم.  
🌿🌿🌸🍃🍃 ✨﷽✨ 🌸سهم شما از زندگی پیشرفت کردن است. ✨باید رشد کنید. 🍃باید در این دنیا تغییری ایجاد کنید. ☘ایستادگی کنید و بگویید: 👈من همین جا که هستم نمی‌مانم. ✨من برای بهترینها آفریده شده‌ام 🍃من در درونم بذر عظمت دارم. 🌹پس تلاش می‌کنم در جایی که هستم تا آنجا که می‌توانم بهترین باشم.  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پل صراط.mp3
899.1K
💠 روز هجدهم ماه 1441 🔸 پل صراط
💠 پل صراط 🔸 در ماه پربركت شعبان و در آستانه ماه مبارك رمضان قرار داریم. مستحضرید ـ قبلاً هم به عرض شما رسید ـ آ‌نها كه اهل سیر و سلوك ‌اند، سال عبادی و اخلاقی خود را از اوّل ماه مبارك رمضان شروع می‌ كنند و ماه شعبان, آخر سال آن‌هاست و تمام سعی و كوشش آ‌نها این است كه در آخر سال همه حقوق الهی را از عهده خود خارج كنند كه با یك «احرام پاك» وارد ماه مبارك رمضان بشوند. 🔸 آنچه در این نوبت مطرح است این است كه در بعضی از تعبیرات دینی آمده كه صراط مستقیمی كه ما مأموریم آن را طی كنیم هم باریك ‌تر از مو هست و هم تیزتر از شمشیر كه صراط «أَدَقُّ مِنَ الشَّعْرِ وَ أَحَدُّ مِنَ السَّیفِ»؛[1] یعنی معرفت آن از شناخت و دیدن موی باریك دشوارتر است و عمل به آن از رفتن روی لبه شمشیر تیز دشوارتر, این در روایات ما هست. با این حال در همین «صلوات شعبانیه» می‌ خوانیم كه از ذات اقدس الهی مسئلت می ‌كنیم، طریق پیغمبر و اهل پیغمبر برای ما یك راه وسیع و باز باشد، اگر صراط باریك ‌تر از موست چطور میدان وسیع است؟ و اگر رفتن این كار از لبه شمشیر تیز دشوارتر است چرا فرمود: ﴿لَقَدْ یسَّرْنَا الْقُرْآنَ﴾[2] که این دین سهل است؟ پس صراط از نظر معرفت ‌شناسی باریك ‌تر از موست و از نظر عمل, دشوارتر از رفتن روی لبه تیز شمشیر. [1] . الكافی(ط ـ الإسلامیة)، ج8، ص312. [2] . سوره قمر، آیات17 و 22 و ... . 📚 درس اخلاق تاریخ: 1395/03/06
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓در برخی پیام ها توصیه می شود که محتوای آنها را به افراد دیگر برسانیم، آیا لازم است به این توصیه عمل کنیم؟ ✍پاسخ: 🔹چنین پیام هایی که در قالب دینی عرضه می شوند، می توانند حاوی یکی از دو مورد زیر باشند: 1. محتوای آن شامل مطلبی خرافی، غیر معتبر باشد. 2. توصیه ای اخلاقی، دینی باشد که به نوعی بتوان ارسال مجدد آن را نوعی ترویج امر به معروف و نهی از منکر به شمار آورد. 🔸بدیهی است که در مورد اول نباید هیچ اقدامی در ترویج مطالبی کرد که از اعتبار دینی مناسبی برخوردار نبوده و گاه در قالب دین، مطالبی خرافی و ضد دین را عرضه می دارند، اما در مورد دوم، یعنی هنگامی که متن دلنوازی از قرآن، احادیث معتبر، شعر و نثر زیبایی منطبق با قرآن و حدیث و ... در اختیارتان به عنوان پیامک یا رایانامه (ایمیل) در اختیارتان قرار گرفته و از شما درخواست شد که آن را به دیگران نیز ارسال نمایید، شما بدون آن که در این زمینه مسئولیتی الزامی داشته باشید، می توانید با میل خود این پیام را به دیگران منتقل کنید. 🔻در هر حال، خودداری شما از ادامه این زنجیر، مسئولیتی را متوجه شما نخواهد کرد.
درسالروز وفات آیه الحق شیخ حسنعلی نخودکی شادی روحشان صلواتی هدیه کنیم عند ذکر الصالحین ینزل الرحمه 🔸حضرت آیة الله سید محسن خرّازی: 🔹 اولیای خدا با یکدیگر فرق دارند. بعضی صاحب سرّ هستند و بعضی نیستند. بعضی در مسائل نظری وارد می‌شوند و آنها را حل می‌کنند و برخی با جنبه‌های عملی. 🔸مثلاً در زمان مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی، ماتریالیست‌ها به‌ شدت در ایران تبلیغات می‌کردند، لذا ایشان باب ریاضت و کرامت را باز کرد. مثلاً فردی پیش ایشان می‌آمد و برای شفای مریض خود دعا می‌خواست و ایشان دعایی می‌خواند و به انجیر فوت می‌کرد و به او می‌داد و بیمار واقعاً شفا می‌یافت. به هر حال در زمان غیبت معصوم(ع) افرادی باید باشند که از سوی امام مردم را از امور مادی به امور ماورائی سوق بدهند. 🔹مرحوم علامه طباطبایی به سئوالات نظری پاسخ می‌دادند و آیة ‌الله بهجت در جنبه عملی کار می‌کردند. شیوه هر فردی با توجه به زمان، مکان و شرایط تعیین می‌شود. 🔸بنده آیة الله بهجت را عارف در حد اعلا و به معنای حقیقی کلمه می‌دانم. اخلاص ایشان نظیر نداشت، به قدری درجه خلوص در ایشان بالا بود که حتی وقایعی را هم که برای خودشان اتفاق افتاده بود از زبان فرد دیگری اظهار می‌کردند و هر چه هم اصرار می‌کردید، نام فرد را نمی‌گفتند.
در هر روز شعبان در وقت زوال [وقت ظهر شرعی] و در شب نیمه‌ی آن این صلوات را که از حضرت زین‌العابدین (علیه‌السلام) روایت شده بخواند: اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ ، وَمَوضِعِ الرِّسالَةِ ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلائِكَةِ ، وَمَعْدِنِ الْعِلْمِ ، وَأَهْلِ بَيْتِ الْوَحْىِ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْكِ الْجارِيَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ ، يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها ، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا ، الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ ، وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ ، وَاللَّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ . خدایا! بر محمّد و خاندان محمد درود فرست، درخت نبوت و جایگاه رسالت و محل آمد و شد فرشتگان و معدن دانش و خانواده وحی، خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، کشتی روان در اقیانوس‌های عمیق، هرکه به آن توسّل جوید ایمنی یابد و هرکه آن را رها کند غرق شود، پیش افتاده از آن‌ها از دین خارج است و عقب مانده از آنان نابود است و همراه آنان ملحق به‌حق است. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْكَهْفِ الْحَصِينِ ، وَغِياثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَكِينِ ، وَمَلْجَاَ الْهارِبِينَ ، وَعِصْمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ صَلاةً كَثِيرَةً تَكُونُ لَهُمْ رِضاً ، وَ لِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أَداءً وَقَضاءً بِحَوْلٍ مِنْكَ وَقُوَّةٍ يَا رَبَّ الْعالَمِينَ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الطَّيِّبِينَ الْأَبْرارِ الْأَخْيارِ ، الَّذِينَ أَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ ، وَفَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَوِلايَتَهُمْ . خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، پناهگاه محکم و فریادرس بیچارگان درمانده و پناه گریختگان و دستاویز استوار برای چنگ‌اندازان، خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، درودی فراوان که برای آنان موجب خشنودی و برای ما مایه اداکردن و بجا آوردن حق محمّد و خاندان محمّد باشد، به حول و نیرویت ای پروردگار جهانیان. خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، آن پاکان و نیکان و خوبان‌که حقوقشان را بر همه واجب کردی و پیروی ولایتشان را بر همگان فرض نمودی. اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاعْمُرْ قَلْبِى بِطاعَتِكَ ، وَلَا تُخْزِنِى بِمَعْصِيَتِكَ ، وَارْزُقْنِى مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ؛ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِكَ ، وَنَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِكَ ، وَأَحْيَيْتَنِى تَحْتَ ظِلِّكَ ، وَهٰذا شَهْرُ نَبِيِّكَ سَيِّدِ رُسُلِكَ شَعْبانُ الَّذِى حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَالرِّضْوانِ الَّذِى كانَ رَسُولُ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ يَدْأَبُ فِى صِيامِهِ وَقِيامِهِ فِى لَيالِيهِ وَأَيَّامِهِ بُخُوعاً لَكَ فِى إِكْرامِهِ وَ إِعْظامِهِ إِلىٰ مَحَلِّ حِمامِهِ . خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و دلم را با طاعتت آباد کن و به نافرمانی از خود رسوایم مساز و همیاری با آن‌که رزقت را بر او تنگ گرفتی؛ به مدد آنچه از فضلت بر من وسعت دادی و از عدلت بر من گستردی و مرا در سایه رحمتت زنده داشتی روزی من فرما، این است ماه پیامبرت، آن سرور فرستادگان، شعبانی که آن را به رحمت و رضوانت پوشاندی، ماهی که رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش باد) در روزه‌داری و بپاداری عبادت در شب‌ها و روزهایش تا هنگام مرگ، با تمام توان کوشش می‌کرد، تنها برای فروتنی در برابرت و گرامی داشت و بزرگداشت ماه شعبان، اللّٰهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَى الاسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ، وَنَيْلِ الشَّفاعَةِ لَدَيْهِ . اللّٰهُمَّ وَاجْعَلْهُ لِى شَفِيعاً مُشَفَّعاً ، وَطَرِيقاً إِلَيْكَ مَهْيَعاً ، وَاجْعَلْنِى لَهُ مُتَّبِعاً حَتّىٰ أَلْقاكَ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَنِّى راضِياً ، وَعَنْ ذُنُوبِى غاضِياً ، قَدْ أَوْجَبْتَ لِى مِنْكَ الرَّحْمَةَ وَالرِّضْوانَ ، وَأَنْزَلْتَنِى دارَ الْقَرارِ وَمَحَلَّ الْأَخْيارِ. خدایا! ما را در این ماه به پیروی از روشش و رسیدن به شفاعتش یاری فرما، خدایا! او را برای من شفیعی با شفاعت پذیرفته و راهی روشن به سویت قرار ده و ما را پیرو او گردان تا آنگاه که تو را در قیامت دیدار کنم، درحالی‌که از من خشنود باشی و از گناهانم چشم‌پوشی و رحمت و رضوانت را بر من واجب نموده و مرا در بهشت و جایگاه خوبان درآورده باشی.
جلسه هشتم-شرح صلوات شعبانیه آیت الله تحریری.mp3
5.11M
🔰قسمت هشتم 🔸 مواسات با برادران دینی 🔺والرزقنی مواساه من قترت علیه من رزقک... 🌸بیانات استاد تحریری
🔴فیلترشکن SuperVPN را از روی گوشی‌های خود حذف کنید. ❌برنامه SuperVPN با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در گوگل‌پلی، از این فروشگاه حذف شد. ❗️این برنامه دارای آسیب‌پذیری مرد میانی (MITM) بوده و به مهاجمین این امکان را می‌دهد که ترافیک کاربر را شنود و یا مقصد آن را تغییر دهند. ‼️اطلاعاتی که از این طریق فاش می‌شوند عبارتند از: - نام کاربری و گذرواژه حساب‌های کاربری - پیام‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های ارسال و دریافت شده - سایت‌های بازدید شده و ... ⭕️علاوه بر این برنامه، ده‌ها فیلترشکن و VPN پرطرفدار دیگر نیز در گوگل‌پلی وجود دارد که همگی دارای مشکلات امنیتی هستند.
حضرت رقیه.pdf
2.01M
🔰 🔰 📚عنوان : تحقیق و پژوهش پیرامون حضرت رقیه (س) ✍نویسنده : مرحوم آیت الله تبریزی 📖موضوع : حضرت رقیه (س) 📄تعداد صفحات : ۲۲۵ صفحه
✨💫✨💫✨💫✨ 💢سوال : ⛔آیا با داشتن روزه قضا، می توان نذر روزه کرد؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ❎آیت الله خامنه ای: اگر قصد داشته باشید که روزه نذری را بعد از روزه قضا بگیرید نذرتان صحیح است. ✳آیت الله مکارم شیرازی: شخصی که روزه قضا دارد: الف) نمي تواند روزه مستحبي بگيرد. ب) مي تواند روزه مستحب را نذر کند، مشروط بر اين که بعد از روزه هاي قضا، بتواند آن را بجا آورد. به اين معنا که اگر مثلا ده روز، روزه قضا دارد و تا ماه رمضان آينده بيشتر از ده روز باقي مانده، مي تواند نذر روزه کند ولي اگر فقط ده روز باقي مانده، با توجه به اين که در اين حالت بايد روزه قضا را بگيرد، نذر روزه مستحبي اشکال دارد. ✴آیت الله وحید خراسانی: خیر ❇آیت الله فاضل لنکرانی: اگر روز معينى را نذر كند كه گرفتن قضاى روزه هاى خودش قبل از آن ممكن باشد، مانعى ندارد. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: استفتاء ‌از سایت مراجع عظام ---------------------------
شغل شما چیست؟ من دکتر «س. ص» متخصص اطفال هستم. سال ها قبل، چکی از بانک نقد کردم و بیرون آمدم؛ کنار بانک دستفروشی بساط باتری، ساعت، فیلم و اجناس دیگری پهن کرده بود. دیدم مقداری هم سکه دو ریالی در بساطش ریخته. آن زمان تلفن های عمومی با سکه های دو ریالی کار می کرد. جلو رفتم یک تومان به او دادم و گفتم دو ریالی بده؛ او با خوشرویی پولم را با دو سکه بهم پس داد و گفت: اینها «صلواتی» است! گفتم: یعنی چه؟ گفت: برای سلامتی خودت «صلوات» بفرست و سپس به نوشته روی میزش اشاره کرد. (دو ریالی «صلواتی» موجود است) باورم نشد ، ولی چند نفر دیگر هم مراجعه کردند و به آنها هم دوریالی مجانی داد گفتم: مگر چقدر درآمد داری که این همه دو ریالی مجانی میدهی؟ با کمال سادگی گفت: ۲۰۰ تومان؛ که ۵۰ تومان آن را در راه خدا و برای این که کار مردم راه بیفتد دو ریالی می گیرم و صلواتی می دهم. مثل اینکه سیم برق به بدنم وصل کردند، بعد از یک عمر برای پول دویدن و حرص زدن، دیدم این دستفروش از من خوشبخت تر است که یک چهارم از مالش را برای خدا می دهد در صورتی که من تاکنون به جرأت می توانم بگویم ی یک مریض مجانی نیز نپذیرفتم. احساساتی شدم و دست کردم جیبم، ده تومان به طرف او گرفتم. آن جوان با لبخندی مملو از صفا گفت: برای خدا دادم که شما را خوشحال کنم. این بار یک اسکناس صد تومانی به طرفش گرفتم و او باز همان حرفش را تکرار کرد. من که خیلی مغرور تشریف داشتم مثل یخی در گرمای تابستان آب شدم. به او گفتم : چه کاری می توانم بکنم؟ گفت: خیلی کارها آقا! شغل شما چیست؟ گفتم: پزشکم. گفت: آقای دکتر! شب های جمعه در مطب را باز کن و مریض صلواتی بپذیر. نمی دانید چقدر ثواب دارد! صورتش را بوسیدم و خودم را درون اتومبیلم انداختم و به منزل رفتم. دگرگون شده بودم ما کجا اینها کجا؟ از آن روز دادم تابلویی در اطاق انتظار مطبم نوشتند با این مضمون؛ «شبهای جمعه مریض صلواتی می پذیریم.» دوستان و آشنایان طعنه ام زدند اما گفته های آن دستفروش در گوشم همیشه طنین انداز بود و این بیت سعدی: «گفت باور نمی کردم که تو را بانگ مرغی چنین کند مدهوش گفتم این شرط آدمیت نیست مرغ تسبیح گوی و من خاموش...» راستى یك سوال: «شغل شما چیه؟» برای بخشنده بودن، پول مهم نیست باید ببینیم چی داریم؟ گاهی با بخشیدن یک لبخند کوچک می تونیم بزرگترین بخشنده باشیم «خدا» را فقط با «خم و راست شدن» و امتداد «والضالین» نمی توان شناخت. «من» و «دنیا»، همدیگر را رنگ می کنیم «من» با مداد سیاه، «دنیا» با مداد سفید «من»، روزهاي او را. «او» موهاي مرا راستی شغل شما چیست؟ چه کاری در راه خدا میتوانید انجام بدهید؟
سخنرانی حجت الاسلام ناصری98.2.1 .mp3
5.95M
🎧 موضوع: راهکارهای عملی برای روزهای آخر شعبان جهت بهره بری بیشتر از ماه مبارک رمضان 🎤 حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۲/۱ ⏱ زمان: ۲۴ دقیقه 📥 حجم: ۵ مگابایت 🎞 دانلود فیلم جلسه با کیفیت‌های مختلف از آپارات: aparat.com/v/0IDnZ ‌ ‌
42.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موضوع: راهکارهای عملی برای روزهای آخر شعبان جهت بهره بری بیشتر از ماه مبارک رمضان 🎤 حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۲/۱ ⏱ زمان: ۲۴ دقیقه 📥 حجم: ۴۰ مگابایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توجه مسئولان به ضعفا و مستمندان‌ 🔹امام خمینی(ره): همه‌مان و همه‌تان خدمتگزار به این مردم، خصوصاً به مستمندان، به ضعفا؛ عمده توجهتان به این طبقه باشد که این طبقه احتیاج دارند.
🔰اهميّت مناجات شعبانيه هر يك از دعاها و مناجات‏ها با زبان خاصّ و به گونه‏ اى معارف دينى را القا مى‏ كنند. بيشتر دعاها به معارف اختصاص دارد، مانند: دعاى ‏ ى امام حسين ـ عليه‏ السّلام ـ و تعدادى از دعاهاى صحيفه‏ ى سجاديه؛ برخى از دعاها حالات عجز و كوچكى انسان را در برابر حق تعالى بيان مى‏ كند، مانند: تعدادى از دعاهاى صحيفه‏ ى سجاديه؛ بعضى از دعاها بيانگر تقاضاى اتّصاف به صفات حميده و دورى از صفات رذيله، از خداوند متعال است، مانند: دعاى مكارم الاخلاق و دعاى هشتم صحيفه‏ ى سجاديه. 🔸اما مناجات شعبانيه در بين دعاها از جاذبه‏ ى خاصى برخوردار است و عبارات و ويژگى‏ هاى آن در كم‏ترين دعا و مناجاتى به چشم مى‏ خورد. مناجات شعبانيه، حالات انسان در شؤون مختلف اين عالم را بيان مى‏ كند و قسمت‏هاى ابتدايى آن بيان كوچكى و شكستگى نفس او در برابر حق تعالى است كه با جنبه‏ ى مخلوقيت او متناسب است؛ زيرا كمال انسان در اظهار نيستى و ندارى خود در برابر حق تعالى بازبان‏ هاى مختلف است. 🔹قسمت دوم اين مناجات، به حالات و مقامات كماليّه‏ اى اشاره دارد كه مى‏ تواند در رابطه با حق تعالى به دست آورد و اين مرحله با ابراز و لابه‏ ى او منافاتى ندارد، چون انسان حالات گوناگونى دارد. 📚برشی از کتاب نجوای عارفانه(شرح مناجات شعبانیه) 🌸بیانات استاد تحریری