eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️یا اباعبداللـــــه (ع) ❤️ «اول صبح»⛅️ ☄️✨پس از گفتن یڪ بسم الله... از دل و جان💚 تو بگو☄️✨ 💕 «حسین اباعبدالله»💕 به رسم هر روز صبح با سلام بر ارباب بی کفن روز مون رو شروع کنیم اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَیْكَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما. بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ صبحتون حسینی☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 ماه مبارک رمضان، بهار قرآن 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۴ دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دعای روز نهم ماه مبارک رمضان 🔸 اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي فِيهِ نَصِيبا مِنْ رَحْمَتِكَ الْوَاسِعَةِ وَ اهْدِنِي فِيهِ لِبَرَاهِينِكَ السَّاطِعَةِ وَ خُذْ بِنَاصِيَتِي إِلَى مَرْضَاتِكَ الْجَامِعَةِ بِمَحَبَّتِكَ يَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِينَ 🔰 خدایا مرا نصیبی از رحمت واسعه خود عطا فرما و به ادله روشن خود هدایت فرما و پیشانی مرا بگیر و بسوی رضا و خشنودی که جامع (هر نعمت است) سوق ده به حق محبتت ای آرزوی مشتاقان
9.mp3
3.7M
💫☀️ شرح دعای روز نهم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫 🌷اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ و اهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ و خُذْ بناصیتی الی مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین. خدایا قرار بده برایم در آن بهره ای از رحمت فراوانـت وراهنمائیم کن در آن به برهان و راههای درخشانت وبگیر عنانم به سوی رضایت همه جانبه ات بدوستی خود ای آرزوی مشتاقان.🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
joze9.mp3
4.11M
💠 (تندخوانی) جزء قرآن کریم 🎙 با صدای استاد معتز آقایی ⏰زمان : ۳۴ دقیقه و ۱۳ ثانیه. 💌به دوستان خود هدیه کنید ┅═┄⊰༻💕༺⊱┄═┅
💡قرآن راه زندگی ‼️آنهایی را که بجای خدا صدا می‌زنید؛ نمی‌توانند شما را یاری کنند. ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء نهم قرآن کریم
✅ امور مطلوب در ‏ از دیدگاه (علیه السلام) 1️⃣نمازهاى واجب را با خصوصيّات مقرّره و واجباتش انجام دهد 2️⃣به وقت‏هايى كه حق تعالى براى نمازهاى واجب مقرّر فرموده، توجّه داشته باشد 3️⃣به مقام و منزلت كسانى كه با عمل نمودن به خصوصيّات نماز، بهره‏ هاى معنوى از آن برده ‏اند، نايل گردد 4️⃣علاوه بر ملاقات ظاهرى با ارحام، به آنان صله و احسان بدون عوض و نيكى نمايد 5️⃣گذشته از نيكى نمودن به همسايگان، از بدى ‏هاى آنان چشم پوشيده و از جود و بخشش عطايا به آنان مضايقه نداشته‏ باشد. 6️⃣اموال خود را از آن چه بر آن واجب شده، خالص نموده و با دادن زكات، آن‏ها را پاكيزه گرداند 7️⃣با كسانى كه مهاجرت و دورى و قهر نموده، از درِ آشتى و دوستى درآيد 8️⃣با افرادى كه به او ظلم نموده‏اند، به عدالت رفتار نمايد 9️⃣بردبارى با دشمنان را مراعات نمايد 🔟 با آنان كه بايد دشمنى داشته باشد، دشمنى و تبرّى داشته باشد ⏸ اعمال پاكيزه و خالص را وسيله‏ ى قرب خويش به خداوند سبحان قرار دهد 📚برگرفته از کتاب نور هدایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چطور باعث در مقابل بیماریها می‌شود؟! 📚 از زبان حکیم حسین خیراندیش ➖➖➖➖➖➖
❓❓❓پرسش زنان چگونه می‌توانند جهاد کنند؟ 🔰🔰پاسخ اجمالی🔰🔰 جهاد، جنبه‌های مختلفی دارد که همگان - مرد و زن و متأهل و مجرّد - می‌توانند دست کم بخشی از آن‌را انجام دهند؛ مانند جهاد اکبر که مقصود از آن در روایات، مبارزه با هواها و هوس‌های نفس اماره است. اما در روایات انجام برخی از کارها از سوی بانوان پاداش جهاد را دارد. 1. خدمت زن به شوهر: در روایات مختلفی از پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) با اسناد مختلف نقل شده است که؛ «جهادُ المراه حُسن التّبعُّل»؛ جهاد زن، نیکو شوهرداری کردن است. یک زن آگاه و وظیفه‌شناس، اگر بتواند درون خانه، محیط مساعدی را برای رشد و کمال خود و شوهر و بویژه فرزندان خویش فراهم کند، تاثیر مثبت و بسیار مؤثر آن در اصلاح جامعه و اخلاق و تربیّت آحاد آن، مشاهده خواهد شد. در حقیقت زن، سهم مستقیمی در فعال نمودن سایر نیروهای سازنده جامعه دارد. این حدیث گویای اهمیّت وظیفه خانه‌داری است چرا که آن‌را به مثابه جهاد می‌داند. «حسن التبعل» که در حدیث آمده جمله کوتاهى است، ولى معناى گسترده‌اى دارد و همه خوبی‌ها را دربر می‌گیرد. درباره زنى می‌توان گفت: «خوب شوهردارى می‌کند»، که مقام سرپرستى و قیمومت شوهر را می‌پذیرد و از آن پاسدارى می‌کند. موقعیت او را در خانواده و بین فرزندان نگه می‌دارد. در کارهاى مهم با او مشورت می‌نماید. از دستوراتش اطاعت می‌کند. اگر در موردى خروج از منزل را صلاح ندانست و اجازه نداد خارج نمی‌شود. با رفتار خوش و اخلاق نیک و محبت‌هاى خود، شوهر را دلگرم و خانه را به کانون صفا و محبت تبدیل می‌کند. در دشواری‌ها و گرفتاری‌ها به یارى شوهر می‌شتابد و از او دل‌جویى می‌نماید. در مورد اموال شوهر امانت‌دار است و از اسراف و تبذیر و ولخرجى اجتناب می‌کند. بهترین لباس خود را در منزل می‌پوشد و براى شوهر آرایش و زینت می‌کند. در خانه‌دارى و پرورش فرزندان می‌کوشد. 2. صبر در برابر ناملایمات: امام باقر(ع) فرمود: «خداوند عزّ و جلّ جهاد را هم بر مردان و هم بر زنان واجب ساخته، امّا جهاد مرد بذل مال و جانش تا حدّ کشته شدن در راه خداست، ولى جهاد زن شکیبائى در برابر ناملایماتى است که از همسر خویش می‌کشد و [نیز] توجّه کامل به انحصارطلبى شوهر نسبت به او». 3. انجام کار خانه: زنان به پیامبر اسلام(ص) گفتند: اى رسول خدا! مردان، ثواب و فضیلت جهاد در راه خدا را برده‌اند، ما چه کارى انجام دهیم که به آن وسیله بتوانیم پاداش مجاهدان در راه خدا را دریابیم؟ آن‌حضرت فرمود: «اگر هر یک از شما مشغول کارهای خانه شود، ثواب کار مجاهدان در راه خداوند را دارد». 4. باردار شدن زن: امام صادق(ع): ام سلمه از رسول خدا(ص) درباره فضیلت زنان در امر خدمت به شوهرانشان سؤال کرد. پیامبر(ص) فرمود: «هر زنی که در خانه شوهرش، چیزی را به منظور سامان دادن و مرتب کردن، جابه‌جا کند، خداوند به او نظر و عنایت می‌کند؛ و کسی که خداوند به او عنایت نماید، عذابش نمی‌‌کند». ام سلمه گفت: باز هم درباره ثواب زنان مطلبی بفرمایید، پیامبر فرمود: «ای ام سلمه! براستی هرگاه زن، باردار شود، اجر و پاداشی همچون کسی که با جان و مالش در راه خداوند - عزّ و جلّ - جهاد می‌کند، برای او است؛ و زمانی که وضع حمل کند، به او گفته می‌شود: مسلّماً گناهانت آمرزیده شد، پس اعمالت را از نو شروع کن؛ و چون به نوزادش شیر دهد، به برابر هر دفعه، ثواب آزاد کردن بنده‌ای از فرزندان حضرت اسماعیل به او عطا می‌شود». بدیهی است که موارد یاد‌شده - که تنها برای بانوان شوهردار معنا می‌یابد - به عنوان نمونه‌ای از فعالیت‌های مفید از یک زن مسلمان است که می‌تواند جایگزین جهاد شود، بیان شده است. لذا در همین راستا شاید بتوان گفت هر فعالیت ارزش‌مند و مشروعی که زنان متأهل و مجرّد در جامعه اسلامی انجام می‌دهند، می‌تواند به نوعی جایگزین جهاد برای آنان باشد و علاوه بر آن، بانوان در مواردی به طور مستقیم هم می‌توانند وارد نبرد شوند.
وظیفه بیمار در مورد روزه👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 احكام: ⭕️ در کمتر از 2 دقیقه ⏱برای همیشه بیاموزید... ⭕️اگر در سفر، قصد 10 روز کردیم و بعد از چند روز منصرف شدیم، تکلیف نمازهایمان چه می شود؟؟؟ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅༅𖣔🌺𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ضیافت (۱) ویژه برنامه های فرهنگی(مجازی) مجمع عالی حکمت اسلامی در ماه مبارک ۱۳۹۹ 🔹آیت الله محمدباقر تحریری 🔸فضائل ماه مبارک رمضان
🌸 4️⃣ ♦️حسن نیت، رکن قبولی عمل ✅در اسلام یک عمل زمانی مورد قبول واقع می‌شود که علاوه بر (نیکویی خود عمل) از (نیت الهی شخص انجام دهنده عمل) نیز برخوردار باشد ◀️به همین جهت قرآن کریم فرمود:«مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُون» (نحل : 97) هر كس -از مرد يا زن- كار شايسته كند و مؤمن باشد، قطعاً او را با زندگى پاكيزه‌اى، حيات [حقيقى‌] بخشيم، و مسلماً به آنان بهتر از آنچه انجام مى‌دادند پاداش خواهيم داد. 👈و این طور شرط رسیدن به حیات طیبه را علاوه بر صالح بودن عمل، نیت نیکو(اخلاص) که حاصل ایمان است را معرفی نموده و عمل را تبدیل به می‌کند. اما این همه قصه نیست... ✅عيسى بن عبد الله به امام صادق عرض كرد: قربانت، عبادت چيست؟ فرمود: نيت خوب داشتن به عبادت از راهى كه خدا از آن راه اطاعت شود، همانا اى عيسى! مؤمن نباشى تا آنكه ناسخ(حکمی که حکم اول را نسخ و از دستور خارج کند) را از منسوخ(حکم اول که با دستور دوم دیگر عمل نمی‌شود) تشخيص دهى (تا به ناسخ عمل كنى و منسوخ را كنار گذارى). عرض كردم: قربانت چگونه حکم ناسخ را از منسوخ تشخیص دهم؟ فرمود: مگر نه اين است كه با هستى و با به اطاعتش تصميم مي‌گيرى، سپس آن امام در مي‌گذرد و امام ديگر مىآيد و تو با حسن نيت به او تصميم مي‌گيرى؟ عرض كردم: چرا، فرمود: همين( و اطاعت امام) تشخيص از منسوخ است. ✍️ استاد
5-نقش توکل در زمینه سازی ظهور.mp3
5.1M
♦️ 🔹قسمت5️⃣ ✅ نقش توکل در زمینه‌سازی ظهور 🎧 حجت‌الاسلام 👈با تشکر از بنیاد حضرت مهدی موعود دزفول
بسم الله الرحمن الرحیم 📱 نرم افزار ماهک؛ کتاب‌خونه‌ای با صدها داستان رایگان مناسب خردسالان و کودکان 🌹 همراهان عزیز اینک می‌توانید مجموعه داستان‌های نماز، تولید ستاد اقامه نماز، مرکز تخصصی نماز را بهمراه صدها داستان دیگر در نرم افزار کتاب‌خونه ماهک دریافت کنید. 🌹 اطلاعات بیشتر : @dabestaniha دریافت مستقیم: 👇 👇 👇 👇 👇 👇
💠 نکات کلیدی جزء نهم قرآن کریم
✨💫✨💫✨💫✨ 💢سوال : ✴️ آیا شنا کردن و فرو بردن سر زیر آب روزه را باطل می کند؟ ✴️ ✅ پاسخ: 👇👇 ✅ همه مراجع (به جز آیت لله بهجت، آیت الله سیستانی و آیت الله وحید): صرف شنا کردن روزه را باطل نمی کند ولی فرو بردن سر زیر آب، بنا بر احتیاط واجب روزه را باطل می سازد. ✅ آیت الله بهجت و آیت الله وحید خراسانی: صرف شنا کردن روزه را باطل نمی کند ولی فرو بردن سر زیر آب، روزه را باطل می سازد. ✅ آیت الله سیستانی: به طور کلی فرو بردن سر زیر آب، روزه را باطل نمی سازد؛ ولی کراهت شدید دارد. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: استفتاء‌ از سایت مراجع عظام --------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دخترم بی‌حجابه چیکار کنم؟! 💠پاسخ حجت الاسلام پناهیان به یک سوال فراگیر میان مادران 👌💠بسیار عالی ، حتما گوش کنید...
📖 و يَا مَنْ لَا يَنْدَمُ عَلَى‏ الْعَطَاءِ؛ «و ای کسی که هرگز از بخشش خویش پشيمان نمی‌شوی.» 🔹 ما گاهی چیزی به کسی می‌بخشیم اما بعد پشیمان می‌شویم. این پشیمانی گاه به این خاطر است که متوجه می‌شویم خودمان به آن احتياج داشتیم. مسلم است که این معنا درباره خدا محال است؛ خدا به چیزی احتیاج ندارد. گاه پشیمانی ما از بخشش به خاطر این است که بعد از بخشش متوجه می‌شویم که اشتباه کرده‌ایم و طرف مقابل صلاحیت این بخشش را نداشته است. اما خدا به هر کس هر چیزی را می‌بخشد براساس حکمت می‌بخشد. یعنی بهترین کاری است که انجام می‌دهد. بنابراين ديگر پشیمانی برای او معنا ندارد. ۹۴/۳/۳۰ 📝 هر روز با بخش‌هایی از شرح دعای ۴۵ (دعای وداع با ماه مبارک رمضان)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽فضیلتی عجیب در مورد سلام الله علیها که تاکنون نشنیده اید 👈 صلی الله علیه و آله: من حضرت سلام الله علیها بودم 🎙 👌پیشنهاد ویژه 💥ببینید و انتشار دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [7]سوره انعام، آیه44 💠«فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ» می‌فرماید پس چون حقایقی را که حالا به عنوان عبرت گرفته شدگانشان به آنها یادآوری شده فراموش کردن درهای همه نعمت ها را به روی آنها گشودیم تا هنگامی که به آنچه داده شدن مغرورانه خوشحال گشتند به ناگاه آنها را گرفتیم (یعنی در عذاب قرار گرفتن) 🍂پس یکباره از نجات خود درمانده و ناامید شدند. 👈نسبت به این آیه امام باقر (ع) می‌فرماید قول خداوند که می‌فرماید در این آیه «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ» یعنی آنگاه که ولایت امام علی (ع)🔆 را رها کردند. مردم دورانی که باید می آمدند امیرالمومنین را یاری می کردن بعد از ارتحال‌ پیامبر بزرگوار مردم امام را رها کردند، ولایت را رها کردند❌ در حالی که به آن مأمور بودند و باید این کار را می‌کردند. 🔐«فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ» درهای دنیا به روی آنها باز شد «حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُون» اینجا مراد دوران قیام حضرت مهدی علیه السلام هست.‌ خُب چندتا نکته در اینجا وجود دارد؛👇 1⃣. اگر راهی را که خداوند حکیم برای ما معین کرده طی کنیم، سعادت دنیا و آخرت را به دست می آوریم وگرنه به سمت و سوی ذلت دنیا و عذاب آخرت را خواهیم چشید. «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِه» 💭می گوید وضعیتی که امت اسلام پس از رحلت رسول خدا داشتند تا به امروز به همین سبک بوده، آنهایی که باید نگاه به امامتشان و جانشینی پیامبران از غدیر می‌گرفتند، از سقیفه عده ای گرفتند! نتیجه طی مسیر سقیفه به جای غدیر وضعیتی درست کردند که انسانها به سمت سوی تفرقه و انحراف🚫⚔️ بروند. پس لذا باید آن نعمتی را که خدا به اینها عطا کرده بود توجه داشتند. 2⃣. یکی از سنت های الهی می گویند مجازات استدراجی است یعنی اینقدر نعمت به آنها می دهد، این مجازات به این روش است که خداوند گناهکاران، طغیانگران💥 جسور فورا آنها را مجازات نمی‌کند بلکه درهای نعمت را به روی آنها باز می کند، هر چه بیشتر در طغیان شان گام🚶‍♂ بردارند نعمت خودش را بیشتر می‌کند این از دو حال خارج نیست؛ ☝️یا اینکه نعمت ها آنها را به سمت و سوی بیداری می آورد. بیداری آنها را به دنبال دارد، خُب در این صورت هدایت الـهی عملی شده.✌️یا اینکه نه آن نعمت‌هایی که به آنها داده می شود و روز به روز بیشتر می شود به غرور و بی خبری آنها اضافه می شود که در این صورت مجازات آنها به هنگام رسیدن به آخرین مرحله خیلی خطرناک است. ⚠️که امیرالمومنین (ع) در حکمت [25] اشاره می کند می گوید که اگر پیوسته از سوی خدا به سوی نعمت ها می‌آیید در حالی که تو اهل معصیت❌ هستی بترس. لذا این نکته خیلی مهم است که باید توجه به آن نعمت هایی که می کنیم و این نعمت ها سرانجام این نعمت به کجاست؟ ما را به خداوند و توحید فرامین خدا می رساند یانه؟؟ 3⃣. نکته سومی که از این آیه برداشت می‌شود برخورد امام مهدی (ع) است با ظلم و ظالم!💥 آن هم در جهت رهایی بشر از ظلم. مانند یک طبیب حاذقی که تیغ جراحی را برای قطع غده های چرکین و جهت درمان انسانهاست، سختی هایی هم دارد دردهایی هم دارد اما نتیجه ی بسیار شیرین و خوبی دارد. ⚠️لذا باید این توجه را بکنیم اگر در جامعه ای که ظلم و فساد زیاد باشد این ظلم و فساد سختی هایی را به هر حال دارد که اگر ما می خواهیم مبارزه ی با ظلم بکنیم، ریشه ظلم و فساد را از بین ببریم به تبع سختی هایی را هم باید در جامعه تحمل بکنیم. ⬇️⬇️⬇️ 4⃣. منتظران با یادآوری پیوسته وعده الهی خود را از آن ناامیدی در امان می‌دانند و برای آن روز خودشان را آماده می کنند همانطور که ما در دعای ندبه می‌خوانیم 👈«متی تَرانا و نَراک و قد نَشَرْتَ لِواءَ النَّصرِ تُری»👉 یک نوع ندبه ای است که در این فراز از دعای ندبه با امام زمان خودمان داریم، می گوییم مولا جان کی می شود تو را ما ببینیم؟ یعنی آرزو داشتیم تو را ببینیم. حالا مراد از دیدن فقط ملاقات حضوری با امام نیست؛ ✅یعنی آن جامعه مهدویت که جامعه سراسر توحید و سراسر امنیت و عدالت و معنویت هست ما بتوانیم ببینیم در حالی که پرچم های یاری برافراشته شده، مردم آنها را ببینند👥 و اینجا ما در دعای ندبه حتی این تقاضا را داریم که می گوید آیا می‌شود روزی را ببینم😍 که دور شما را گرفته باشیم و تو امامت امت را به عهده داشته باشی تا زمین را پر از عدل و داد کنی و بر دشمنانت عذاب الهی که می آید آنها را ما ببینیم، سرکشان و منکران را که نابود می‌شوند ما اینها را ببینیم و ریشه مستکبران را قطع بکنیم و اساس ستمگران را ما کاملا بتوانیم ان شاءالله از بین ببریم. 📜در فراز پایانی دعا واقعا همین را می‌گوییم «و
َنَحْنُ نَقُولُ الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعالَمينَ» در این حال ما می توانیم بگوییم این آرزو که‌ کردیم بگوییم «الحمدُللهِ رَبِّ العالَمین». ان شاءالله که آن روز را شاهد باشیم که جامعه نابودی کامل از ریشه های ظلم و ظالمین باشد، همانطوری که در آیه [44] سوره انعام اشاره📚 شده و امام باقر هم این جریان را به دوران ظهور و توجهی که مردم باید می‌کردند به ولایت و ان‌شاءالله این توجه را امروزه داشته باشیم و‌ ولایت خودمان را با ولایت آقا امام زمان (ع)☀️ گره بزنیم و بتوانیم رهروان خوبی برای امام زمان باشیم. 🖇 7 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری
ایات مهدوی 7.mp3
3.2M
💠 سلسله مباحث 7 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 7 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طنز همراه درس اخلاقی از زبان علامه محمد تقی جعفری رحمه الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰تفسیر آیات قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب در ایام ماه مبارک رمضان 📹 توکل به خدا 💠 آیه١٣٩ سوره مبارکه آل‌عمران ✅ سی‌روز؛ سی‌تفسیر
✨💫✨💫✨💫✨ 💢سوال : آیا اگر در دهانم خونی ایجاد شود، روزه‌ام باطل می‌شود؟ ✅ پاسخ: 👇👇 چنانچه خون دهان عمداً از گلو پایین نرود، روزه باطل نمی‌شود. ولی اگر خون را عمداً فرو دهد، روزه‌اش باطل است و فرقى نمی‌کند که در فرو بردن آن ضرورتی باشد یا خیر. بلى، در صورتی‌که ضرورت ایجاب کند، کفّاره ندارد. ✴️ البته اگر خون در آب دهان مستهلک شود، محکوم به طهارت است و بلعیدن آن اشکال ندارد و مبطل روزه نیست، و هم چنین در صورت شک در همراه بودن آب دهان با خون، فرو بردن آن اشکال ندارد و به صحت روزه ضرر نمى‌زند. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: [1]. تبریزى، جواد، استفتاءات جدید، ج‌2، ص 132، قم، اول، بی‌تا. [2]. بهجت، محمد تقى ، استفتاءات، ج‌2، ص 345، ، دفتر حضرت آیة الله بهجت، قم، اول، 1428 ه‍ ق. [3]. خامنه‌اى، سید على، أجوبة الاستفتاءات، ص 159، دفتر معظم له، قم، اول، 1424 ه‍ ق؛ امام خمینی، توضیح المسائل (محشّی)، گردآورنده: بنی‌هاشمی خمینی، سید محمدحسین، ج‌1، ص 975، دفتر انتشارات اسلامی، قم، چاپ هشتم، 1424ق. ---------------------------