eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
دقت‌کنیم... "روحت شاد"
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
AUD-20210410-WA0030.mp3
4.15M
┈•‌‌‌‌‌‌꧁༼﷽༽꧂•┈ ✨تند‌خوانی‌ جزء پانزدهم 🌱 🍃قاری استاد معتز آقائی •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
┈•‌‌‌‌‌‌꧁༼﷽༽ ꧂•┈ ✨ راهکارهای زندگی موفق در جزء پانزدهم 🕊 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مرتع شیطان شدیم 🎙استادعلی صفایی حائری(عین.صاد)
🔰 از نشر یک حدیث جعلی در جلوگیری کنید. ❇️ متاسفانه هرساله وقتی به روز 15 ماه مبارک می رسیم، یک حدیث جعلی ( همانطور که در تصویر می بینید) دست به دست می شود که امیرالمومنین (ع) فرمودند کلمه وسط قرآن ، در آیه 19 سوره کهف وجود دارد ، کلمه " ولیتلطف " ، بعد از آن دعا کنید تا مستجاب شود و.. 👈👈 بزرگواران توجه کنند این روایت صد در صد جعلی هست و اصلا چنین چیزی در روایات نداریم !!! 👈 چرا باید در ماه رمضان که یکی از مبطلات روزه، نسبت دادن حدیث جعلی به معصومین هست، حدیث دروغ پخش کنیم؟ 🔰 اگر دعا کردن بعد از قرآن خواندن خوب است که قطعا هم خوب است، چه نیازی به جعل حدیث دارد؟ برای ترغیب مردم به دعا کردن حتما باید حدیث جعل کرد؟ چرا نمی خواهیم عبرت بگیریم و هرچیز جذابی دیدیم بدون سند خواستن، نشر می دهیم؟
🔘 شجاع‌ترین چهره تاریخ اسلام است 🔻من معتقدم امام حسن مجتبى شجاع‌ترین چهره‌ى تاریخ اسلام است. می‌پرسید از على هم شجاع‌تر است، از برادرش حسین هم شجاع‌تر است که در میدان جنگ، آن جنگ خونین، با آن فداکارى عجیب خودش را به کشتن داد؟ 🔸 بله، شجاعت واقعى این است که انسان برطبق آنچه مصلحت فکر و ایدئولوژى او است اقدام بکند، اگرچه کسى نفهمد. 🔻امام حسن حاضر شد خود را و نام خود را و وجهه‌ى خود را و محبوبیّت خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى بکند؛ حاضر شد که او را نشناسند، براى اینکه اسلام را بشناسند و اسلام بماند. 🔹 آیا امام حسن می‌توانست در جنگ با معاویه شهید باشد؟ نه، نمی‌توانست. شهید کیست؟ شهید آن کسى است که جان خود را مایه میگذارد، خون خود را می‌ریزد، براى ابقای فکر و ایده‌اى که به آن احترام میگذارد؛ این شهید است. 🔺 امام حسن اگر در میدان جنگ کشته می‌شد، به این معنا بود که معاویه تنها منازع خود را، تنها کسى را که امکان دارد نقش افشاگرى و رسواگرى در برابر روشهاى پنهانى و ریاکارانه‌ى معاویه ایفا کند، یک چنین رقیبى را دیگر در مقابل راه خود نبیند. 📚امام خامنه‌ای، کتاب دو امام مجاهد، ص۴۲-۴۴
ایات مهدوی 15.mp3
2.81M
💠 سلسله مباحث 15 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 15 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 تزریق واکسن کرونا هنگام روزه داری 💠 سوال: آیا تزریق موجب باطل شدن روزه می شود؟ ✅ جواب: کرونا، نمی باشد.
🔰🔰🔰خوردن خرما به صورت فرد یا زوج ❓❓ایا حدیثی داریم که بگوید خرما را فرد مصرف کنید نه زوج؟ 👈🏻الف) بررسی حدیث در منابع شیعی: چنین خبری با این مضمون ظاهرا در هیچ یک از منابع روایی شیعه و سنی وجود ندارد. به عنوان مثال در کتاب «المحاسن» تألیف: احمد بن محمد بن خالد برقی(متوفی: 274یا 280هـ) که از قدیمی ترین منابع روایی شیعه است و مؤلف نیز در باب 110 این کتاب : « باب التمر» بیش از پنجاه روایت با موضوع خرما و رطب روایت نموده اما با این حال چنین مضمونی در این اخبار مشاهده نمی گردد.[1]مرحوم کلینی (م329هـ)‌ نیز در کتاب: « الکافی»، 20 روایت در خصوص خرما و رطب ذکر نموده که باز این مضمون در این اخبار مشاهد نمی گردد.[2] همچنین در آثار روایی متأخر شیعه؛ همچون «بحار الانوار» تألیف مرحوم مجلسی(م: 1110هـ)، با اینکه ایشان در مجلد 63 در 23 صفحه به این موضوع با محور نقل روایت پرداخته؛ اما باز چنین حدیثی در این کتاب مشاهده نمی گردد؛ بلکه در گزارش هایی که بیانگر فعل معصوم(علیه السلام) است تقیّد خاصی به خوردن خرما و یا رطب به تعداد اعداد نیز خاصی مشاهده نمی گردد؛ هر چند که در برخی از روایات به خوردن هفت و یا ده عدد خرمای عَجوة[3] به هنگام ناشتا برای از بین بردن کرمهای معده و روده اشاره شده است؛ که برداشت مجموعی از این روایات موافق با انحصار بر عدد خاصی نخواهد بود.[4] 👈🏻ب)‌بررسی حدیث در منابع اهل سنت: این مضمون در روایات عامه نیز مشاهده نمی شود؛ هر چند در روایتی وارد شده که «هر کس هفت دانه خرمای «عجوة» صبحانه (ناشتا) بخورد، در آن روز هیچ سم و سحرى به او ضرر نرساند».[5] و در روایت «سعد بن ابی وقاص» از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) آمده است: «کسی که به هنگام صبح هفت عدد خرما از خرمای بین سنگلاخ مدینه بخورد، تا شب هیچ زهری به او آسیب نمی زند».[6] و در روایتی دیگر از عایشه آمده که پیامبر(صلی الله علیه وآله) فرمودند: «در خوردن خرمای عجوه از محله های بالای مدینه در اول صبح شفا و پادزهر است».[7] که این روایت به این مضمون در کتاب کافی از طریق شیعه روایت شده است. در این میان تنها روایاتی که بیانگر عدد خاصی از خرما به هنگام تناول بوده، روایاتی در مورد افطار در ابتدای روز عید فطر است. حاکم نیشابوری(م405هـ)‌ در کتاب « المستدرک علی الصحیحین» از طریق انس بن مالک روایت می کند: « پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در روز عید فطر از منزل خارج نمی شد تا اینکه چند خرما، سه عدد یا پنج عدد یا هفت عدد کمتر و بیشتر به صورت فرد تناول می فرمودند».[8] احمد بن حنبل(م241هـ) در مسند خویش از طریق انس بن مالک روایت می کند: «پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله)‌ هیچ گاه در روز عید از منزل خارج نشد تا اینکه تعدادی خرما تناول می فرمودند. و انس بن مالک قبل از خروج از منزل سه عدد خرما می خورد و اگر می خواست بر آن بیفزاید پنج عدد می خورد و اگر می خواست بر آن باز بیفزاید به تعداد اعداد فرد خرما می خورد».[9] که این روایات بیانگر آن است که آن حضرت در روز عید فطر بر این عمل (که روز عید را با خرما افطار می نمودند) مواظبت داشته که چنین امری استحباب این عمل را ثابت می نماید؛ لذا فقها فتوا به استحباب چنین عملی در روز عید داده اند.[10] ____________________________________ [1]. المحاسن، البرقی، ج2، ص539-528. [2]. الکافی، الکلینی، ج6، ص345، دارالکتب الاسلامیة. [3]. خرماى مدینه انواع گوناگون داشت، بعضى مرغوب بود و بعضى غیر مرغوب. مشهورترین انواع آن خرماى «صیحانى»، «عذق زید»، «عجوه» و «صرفان» است و بعضى از نویسندگان تا صد و سیزده نوع خرما براى آن شمرده اند».(فصلنامه میقات حج، ج24، ص79)؛ سَمْهودى گوید: عجوه همیشه در مدینه مشهور بوده. طرز تربیتش را پسران از پدران مى آموزند و خُرد و کلان آن را مى شناسند. داودى گوید: امروزه که آن را با دیگر خرماها مقایسه مى کنیم نوع متوسطى است. وقتى مى گویند از بهترین خرماى مدینه است؛ یعنى از نوع بد و مردود نیست. (حجاز در صدر اسلام، احمد العلی، ص147)؛ ابن اثیر گوید: عجوه نوعى از خرماى مدینه است. از صحیانى بزرگتر است. رنگش به سیاهى مى زند. این نوع خرما را پیامبر(صلی الله علیه وآله)در مدینه غرس کرد.( النهایة فی غریب الحدیث، ابن اثیر، ج3، ص413، المکتبة العلمیة).