فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_اخلاق
🔻 تواضع مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی #صافی_گلپایگانی " ادام الله ظله الوارف" و احترام ایشان نسبت به سادات
داستان بهنام.pdf
3.51M
📚عنوان کتاب : داستان بهنام
بر اساس زندگینامه شهید بهنام محمدی راد ، مدافع نوجوان و شجاع خرمشهر
✍️نویسنده : داوود امیریان
📖موضوع : زندگینامه
📄تعداد صفحات : 156صفحه
بصورت pdf
#آزادگان
#دفاع_مقدس
#داستان_بهنام
#کتاب_آموزشی
#کتاب_رايگان
#کتاب_دفاع_مقدس
💠آیا نباید در فکر باشیم؟
🔹کلام بزرگان
⁉️آیا نباید در فکر باشیم و با تضرع و زاری برای ظهور فرج مسلمانها و مصلح حقیقی یعنی حضرت حجت دعا کنیم.؟
#موعود_یاوران
#وظایف_منتظران
🔰🔰صحت و سند صلوات
❓❓آیا صلوات زیر با مضمون (صلواتی با ثواب ده هزار صلوات)صحت دارد؟
در صورت تایید سند و منبع آن چیست؟
متن صلوات:
آللهم صل علی سیدنامحمد و آل محمد ماختلف الملوان و تعاقب العصران و کر الجدیدان و استقبل الفرقدان و بلغ روحه و ارواح اهل بیته منی التحیه و السلام و سلم و بارک علیهم کثیرا
پاسخ:
پرسشگر محترم اين جملاتي كه به عنوان "صلوات بزرگ" ناميده و ارسال كرده ايد، اعتباري ندارد و از جانب معصوم نرسيده است.
1️⃣اولا فردي ناشناس مدعي مي شود كه پيامبر را در خواب ديده و از ايشان براي اداي قرض كمك طلبيده است و حضرت او را به محمود غزنوي كه از سنيان بسيار متعصب مي باشد و با اهل بيت و دوستان آنان عناد شديد دارد، حواله مي دهد و اين صلوات را به عنوان نشانه اي به محمود ارائه مي دهد. در حالي كه خواب غير معصوم حجت نيست و اعتبار ندارد.
2️⃣دوم اين كه پيامبر در خواب به اين فرد اعلام مي كند كه محمود در اول شب سي هزار و در آخر شب هم سي هزار بار درود مي فرستد.
3️⃣سوم اين كه محمود اعلام كرده كه از عالمان(معلوم هم هست كه عالمان متعصب سني منظورش بوده كه معلم او بوده اند)شنيده بودم كه هر كه يكبار بدين نوع صلوات فرستد كه (اللهم صل على سيدنا محمد ما اختلف الملوان إلخ) چنان باشد كه ده هزار بار صلوات فرستاده باشد و من در أول شب سه نوبت و در آخر شب سه بار اين را مىخواندم و چنان مي دانستم كه شصت هزار صلوات فرستادهام و پيامبر در خواب قول عالمان را تاييد كرد.
4️⃣چهارم اين كه چنين ذكر پر ثوابي را پيامبر در زمان حيات خود به مردم معرفي نكرده، ولي اينجا در خواب اين ثواب را تاييد مي كند و از پيامبر بعيد است كه مردم را از ثواب چنين عمل پرثوابي محروم بدارد.
5️⃣پنجم اين كه راوي و ناقل با ذكر اين خواب با اين جزئيات در صدد بوده سلطان محمود متعصب و دشمن اهل بيت را مورد نظر پيامبر معرفي كند.(1)
با توجه به موارد بالا اين داستان و اين ذكر اعتباري ندارد و به آن توصيه نمي شود. در مورد اذكار صلوات به صورت مستند از پيامبر ذكر هايي رسيده كه صلوات فرستادن با آن صورت ها را توصيه مي كنيم.
اما ترجمه عبارت:
خدايا بر آقاي ما محمد و خاندان او درود فرست [البته در منبع لفظ "و آله" نيست و شما اضافه كرده ايد] مادامي كه"ملوان"(شب و روز (2)) در رفت و آمدند و "العصران"(چاشت و عصر(3)) پشت سر هم مي آيند و دو جديد (تولد و مرگ يا شب و روز(4)) كرّ و حمله مي كنند و تا (الفرقدان) آن دو ستاره همگن، سو سو مي نمايند و پيوسته به روح پيامبر و ارواح اهل بيتش از جانب ما تحيت و سلام بفرست.
پي نوشت ها:
1. حقى بروسوى اسماعيل، تفسير روح البيان، بيروت، دار الفكر، ج 7، ص 235.
2. بغدادي، روح المعاني، بيروت، دار الكتب العلميه، 1415 ق، ج 8، ص 417.
3. فيومي، مصباح المنير، ج 2، ص 414.
4. حسن مصطفوي، التحقيق، تهران، بنگاه ترجمه و نشر كتاب، 1360 ش، ج 2، ص 60.
موفق باشید.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖇 گنجینه مهدویت در اندیشه امام خامنه ای مدظله العالی
🔹دوره مقدماتی
🔸فایل اول
✅مقدمه
#حجت_الاسلام_استاد_ملایی🎤
20.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر دلتون هوایی حرم امام رضا علیه السلام شده، این کلیپ را ببینید، ملتمس دعای خیر
توضیحات استاد عابدی درمورد حرز امام جواد.MP3
5.63M
☀️ #بیانات استاد احمد عابدی
🛡 #حرز_امام_جواد علیه السلام
✅ حرز چیست؟
✅ تاریخ حرز امام جواد علیه السلام و خاصیت آن
✅ شرایط و نحوه نوشتن حرز و چگونگی نگهداری و حمل آن
#حضرت_ام_البنین علیهاالسلام
#غزل_پیوسته
🔹ویلی علی شِبلی🔹
حالا که باید مثل یک مادر بیایم
یارب! کمک کن از پس آن بر بیایم...
داغی مباد از سوز نامم گُر بگیرد
خاموش، باید مثل خاکستر بیایم
شبنم چه خیری میرساند بعد دریا؟
سخت است بیپروا پس از کوثر بیایم
باید شب و روز از خدا عزت بخواهم
تا اندکی شاید به این همسر بیایم
بانوی من! بانو! شما اُمالبنینی!
آرامش حیدر! یقین کن بهترینی
بیهوده نامت حک نشد بر طالع من
تو از کرامات کرام الکاتبینی
با عشق پا در خانۀ غربت نهادی
تا سفرهای نذرِ شهیدانت بچینی
اصلاً به میدان آمدی تا عاشقانه
تا پای جان، داغی پس از داغی ببینی
حرف مصیبت شد، هوای روضه دارم
ای ذاکر اولاد حیدر! مینشینی؟
من تشنهام، تو تشنهای، زیباست آری
حال و هوای روضۀ عباس داری
بغض خودت را میخوری و مینشینی
از چهرهات پیداست خیلی بیقراری
گاهی نگاهی میکنی آن سوی خانه
داری شهیدان علی را میشماری؟
ای آسمان ابریام! چیزی نماندهست
تنها شوی و بر شهیدانت بباری
میبینمت روزی که حیران و پریشان
از خانه بیرون آمدی در انتظاری
تیر خبرها میخورد یکیک به قلبت
تیر چهارم هم رسید و بردباری
اما فرو میریزی از آن تیر آخر
داغی که آن را بر دل خود میگذاری
آه ای بشیر! آه ای بشیر! آه از حسینم
نفرین به شمشیری که زد بر «دستِ یاری»
میبینمت میباری و میخوانی آرام
ای روضهخوان روزهای سوگواری:
میمردم از این بغض اگر شاعر نبودم
بعد از شما دیگر فقط نوحه سرودم
مردم! به من اُم البنین دیگر نگویید
من خیمهای هستم که افتاده عمودم
من سوختم چون خیمههای کربلایی
خاکسترم، از هم گسسته تار و پودم...
با من بقیعی را به آه و ناله انداخت
داغی که میزد لطمه بر روی کبودم
من نوحه میخوانم تمام نوحه فخر است
هم گریه و هم شکر دارم در سجودم
«ویلی علی شبلی»... که میگفتند افتاد،
دستش، سرش، مشکش... تمامی وجودم
این روضه را بگذار پیش شط بماند...
📝 #انسیه_سادات_هاشمی
-----------❀❀✿❀❀---------
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_تکویر #سوره_تکویر #تکویر 🔅🔅🔅 نگاشت 20: نکته های تفسیری آیات 2
#چشمه_حکمت
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_سوره_تکویر
#سوره_تکویر #تکویر
🔅🔅🔅
نگاشت 21: نکته های تفسیری آیه 29سوره تکویر
✳️و مَا تَشَاءُونَ إِلاَّ أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ رَبُ الْعَالَمِينَ 29
۱ - تصمیم انسان به آموختن و پیمودن راه راست، در گرو اراده و خواست خداوند است. (و ما تشاءون إلاّ أن یشاء اللّه) مفعول محذوف «و ما تشاءون» - به قرینه آیه قبل - تعبیرى نظیر «أن تستقیموا» است.
۲ - تأثیرپذیرى از تعالیم و تذکّرات قرآن، وابسته به مشیّت خداوند است. (إن هو الاّ ذکر ... لمن شاء ... و ما تشاءون إلاّ أن یشاء اللّه)
۳ - هر یک از خواسته هاى انسان، مسبوق به خواست الهى است. (و ما تشاءون إلاّ أن یشاء اللّه) آیه شریفه با توجّه به مضارع بودن فعل هاى «تشاءون» و «یشاء»، بر دو چیز دلالت دارد: ۱. «خواستن» و «مشیّت» در انسان ها، عطاى خداوند و براساس خواست او است; ۲. هر یک از خواسته هاى روز مرّه انسان، وابسته به خواست خداوند در همان مورد است. برداشت یاد شده گویاى نکته دوم است.
۴ - انسان، بدون خواست خداوند، حتى از خواستن و تصمیم گرفتن نیز عاجز است. (و ما تشاءون إلاّ أن یشاء اللّه)
۵ - خداوند، مالک، مربّى و مدبّر تمام هستى است. (ربّ العلمین) «ربّ» مصدرى است که در معناى فاعل (تربیت کننده) به کار مى رود (مفردات راغب). از جمله معانى «ربّ» مالک و مدبّر و مربّى است و «عالمین»; یعنى، اصناف مخلوقات. (لسان العرب)
۶ - تدبیر همه امور مردم و تربیت آنان، به دست خداوند است. (ربّ العلمین) اختصاص «عالمین» به مردم در آیه «إن هو إلاّ ذکر للعالمین»، مى رساند که مصداق برجسته آن در این آیه نیز، مردم است.
۷ - ربوبیت خداوند بر انسان ها و سلطه او بر تمام امور آنان، علت مشروط بودن خواسته هاى آنان به خواست خداوند است. (و ما تشاءون إلاّ أن یشاء اللّه ربّ العلمین) توصیف «اللّه» به وصف «ربّ العالمین»، به منزله بیان علّت براى نکته مطرح شده در آیه شریفه است.
۸ - بى قید و شرط بودن مشیّت خداوند، لازمه ربوبیت او بر تمام هستى است. (إلاّ أن یشاء اللّه ربّ العلمین) وجود قید «إلاّ أن یشاء اللّه» در مورد مشیّت انسان ها و ذکر نشدن هیچ قیدى در مورد مشیّت الهى، گویاى آن است که مشیت خداوند قیدى ندارد. توصیف خداوند به «ربّ العالمین»، در حقیقت بیان علت مطلق بودن مشیت او است.
۹ - مشیت هاى الهى، در راستاى ربوبیت او بر عوالم هستى است. (إلاّ أن یشاء اللّه ربّ العلمین)
۱۰ - انسان در خواسته ها و کارهاى خود، نه فاقد اراده است و نه داراى استقلال مطلق. (و ما تشاءون إلاّ أن یشاء اللّه)
👈🏾ادامه دارد...