eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.1هزار دنبال‌کننده
866 عکس
1.3هزار ویدیو
109 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین(انتقادات، تبادل، تبلیغ): @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
مجلات معتبر علمی پژوهشی در زمینه تفسیر و علوم قرآنی و حدیث 1- آموزه های قرآنی ( دانشگاه علوم اسلامی رضوی)، سردبیر سید محمد باقر حجتی، وبسایت: www.razavi.ac.ir 2- پژوهش نامه تفسیر و زبان قرآن ( دانشگاه پیام نور با همکاری دانشگاه ها)، سردبیر عبدالهادی فقهی زاده، وبگاه www.quran.journals.pnu.ac.ir 3- پژوهش نامه علوی (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سردبیر: علیرضا میرزامحمد، وبگاه: www.alavi.ihcs.ac.ir 4- پژوهش نامه نهج البلاغه ( دانشگاه بوعلی سینا همدان)، سردبیر: علی باقر طاهری نیا، وبگاه: www.nab.basu.ac.ir 5- پژوهش نامه قرآن و حدیث ( انجمن قرآن و حدیث)، سردبیر: عباس هماهمی، وبگاه: www.quranhadith-ngo.ir 6- پژوهش های قرآن و حدیث (دانشگاه تهران – دانشگاه الهیات و معارف اسلامی)، سردبیر: منصور پهلوان، وبگاه: www.jqst.ut.ac.ir 7- پژوهش های نهج البلاغه ( بنیاد نهج البلاغه)، سردبیر: منصور پهلوان، وبگاه: www.nahj-albalaghe.ir 8- تحقیقات علوم قرآن و حدیث (دانشگاه الزهرا)، سردبیر: عبدالکریم بی آزار شیرازی، وبگاه: www.research.alzahra.ac.ir 9- حدیث پژوهی (دانشگاه کاشان)، سردبیر: سیدرضا مؤدب، وبگاه: www.kashanu.ac.ir 10- علوم حدیث ( دانشگاه قرآن و حدیث)، سردبیر: محمد محمدی نیک (ری شهری)، وبگاه www.ulumhadith.ir 11- علوم قرآن و حدیث ( دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر: سید کاظم طباطبایی، وبگاه www.jm.um.ac.ir/index.php/muslim 12- قرآن شناخت ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر: محمود رجبی، وبگاه www.nashriyat.iki.ac.ir 13- کتاب قیم ( دانشگاه یزد)، سردبیر: محمد کاظم شاکر، وبگاه www.yazduni.ac.ir 14- مطالعات تفسیری ( نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه – دانشگاه معارف اسلامی) سردبیر: سیدرضا مؤدب، وبگاه www.maaref.ac.ir 15- مطالعات قرآن و حدیث ( دانشگاه امام صادق)، سردبیر: مهدی ایزدی، وبگاه www.mag.isu.ac.ir 16- مطالعات قرآنی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت)، سردبیر: مهدی ممتحن، وبگاه www.qsf.iranjournals.ir
📚مجلات معتبر علمی پژوهشی در زمینه تربیت، اخلاق و عرفان اسلامی 1- اخلاق در علوم و فناوری (انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری)، سردبیر: داریوش فرهود، وبگاه www.iranethics.ir 2- ادبیات عرفانی ( دانشگاه الزهرا)، سردبیر: مهدی نیک منش، وبگاه www.research.alzahra.ac.ir 3- ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)، سردبیر: امیربانو کریمی، وبگاه www.journals.azad.ac.ir 4- ادیان و عرفان ( دانشگاه تهران)، سردبیر: قربان علمی، وبگاه www.jrm.ut.ac.ir 5- انیشه نوین تربیتی ( دانشگاه الزهرا)، سردبیر: سوسن سیف، وبگاه www.reasearh.alzahra.ac.ir 6- پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت ( انجمن ایرانی تعلیم و تربیت)، سردبیر: علی شریعتمداری، وبگاه www.isoed.org.ir 7- پژوهش نامه اخلاق (نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه – دانشگاه معارف اسلامی)، سردبیر: www.maaref.ac.ir 8- پژوهش نامه عرفان ( انجمن علمی عرفان اسلامی)، سردبیر: قاسم کاکائی، وبگاه: www.anjoman-erfan.com 9- پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت ( دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر: بختیار شعبانی رودکی، وبگاه www.jm.um.ac.ir 10- پژوهش های اخلاقی ( انجمن معارف اسلامی ایران و دانشگاه قم)، سردبیر: محسن جوادی، وبگاه www.qom.ac.ir 11- تربیت اسلامی ( پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، سردبیر: محمدجعفر پاک نیت، وبگاه www.rihu.ac.ir 12- تعلیم و تربیت ( وزارت آموزش و پرورش)، سردبیر: محمود مهر محمدی، وبگاه www.rie.ir 13- روان شناسی و دین ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر: محمدرضا احمدی، وبگاه www.nashriyat.iki.ac.ir 14- علوم تربیتی ( دانشگاه شهید چمران اهواز)، سردبیر: یداله مهر علیزاده، وبگاه www.jms.scu.ac.ir 15- مطالعات اسلام و روان شناسی (پژوهشگاه حوزه و دانشگاه): سردبیر: محمد کاویانی، وبگاه www.rihu.ac.ir 16- مطالعات روان شناسی تربیتی ( دانشگاه سیستان و بلوچستان)، سردبیر: بهروز بیرشک، وبگاه www.usb.ac.ir 17- مطالعات عرفانی (دانشگاه کاشان)، سردبیر: حسین حیدری، وبگاه www.kashan.ac.ir 18- مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی ( نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی)، سردبیر: عبدالحسین خسروپناه، وبگاه www.islamic-uni-mag.ir 19- معرفت اخلاقی ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، وبگاه www.nashriyat.iki.ac.ir
[Forwarded from کانال پژوهش استعدادهای برتر] 📚 مجلات معتبر علمی پژوهشی در حوزه علوم سیاسی، علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی ایران و روابط بین الملل 1- بررسی مسائل اجتماعی ایران ( دانشگاه تهران)، سردبیر: علیرضا محسنی تبریزی، وبگاه www.ijsp.ut.ac.ir 2- پژوهش نامه انقلاب اسلامی ( دانشگاه بو علی سینا همدان)، سردبیر: جلال درخشه، وبگاه www.rjir.basu.ac.ir 3- پژوهش نامه ایرانی سیاست بین الملل (دانشگاه فردوسی مشهد)، سردبیر: سید اصغر کیوان حسینی، وبگاه www.jm.um.ac.ir 4- پژوهش نامه روابط بین الملل ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز)، سردبیر: حبیب الله ابوالحسنی، وبگاه www.journal.iauctb.ac.ir 5- پژوهش نامه علوم سیاسی ( انجمن علوم سیاسی ایران)، سردبیر: سید محمد کاظم سجاد پور، وبگاه www.jpsajournal.ir 6- پژوهش های انقلاب اسلامی ( انجمن علمی انقلاب اسلامی)، سردبیر: محمدرضا مجیدی، www.aeeei.ir 7- پژوهش های سیاست اسلامی ( پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق)، سردبیر: مرتضی شیرودی، www.journal.isri.ac.ir 8- پژوهش های سیاسی جهان اسلام ( انجمن مطالعات جهان اسلام)، سردبیر: حمیدرضا ملک محمدی، www.aiws.ir 9- پژوهش های روابط بین الملل ( انجمن علمی روابط بین الملل)، سردبیر: رضا سیمبر، www.lisa.ir 10- تحقیقات سیاسی بین الملل ( دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا)، سردبیر: محمود کتابی، وبگاه www.pir.iaush.ac.ir 11- جستارهای سیاسی معاصر ( پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، سردبیر: غلامرضا خواجه سروی، وبگاه www.politicalstudy.ihcs.ac.ir 12- حکومت اسلامی ( دبیرخانه مجلس خبرگان)، سردبیر: صادق لاریجانی، وبگاه www.majlesekhobregan.ir/mag 13- دانش سیاسی ( دانشگاه امام صادق)، سردبیر: اصغر افتخاری، وبگاه www.rcu.isu.ac.ir 14- راهبرد ( مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام)، سردبیر: محمد رحیم عیوضی www.csr.ir 15- رهیافت های سیاسی و بین المللی ( دانشگاه شهید بهشتی)، سردبیر: منصور میراحمدی، www.eco.sbu.ac.ir 16- زن در توسعه و سیاست ( مرکز مطالعات و تحقیقات زنان در دانشگاه تهران)، سردبیر: سهیلا صادقی فسائی، www.journals.ut.ac.ir 17- سیاست متعالیه ( انجمن مطالعات سیاسی)، سردبیر: نجف لک زایی، وبگاه www.psas.ir 18- سیاست ( دانشگاه تهران – دانشگده حقوق و علوم سیاسی)، سردبیر: عبدالرحمن عالم، وبگاه www.jpq.ut.ac.ir 19- علوم سیاسی ( دانشگاه باقر العلوم)، سردبیر: احمد واعظی، وبگاه www.bou.ac.ir 20- متین ( پژوهشکده امام خمینی)، سردبیر: سید محمد موسوی بجنوردی، وبگاه www.ri-khomeini.com 21- مطالعات انقلاب اسلامی ( نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشگاه معارف اسلامی قم)، سردبیر: منوچهر محمدی، وبگاه www.maaref.ac.ir 22- مطالعات دفاعی استراتژیک ( دانشگاه عالی دفاع ملی)، سردبیر: محمد رحیم عیوضی، وبگاه www.sndu.ac.ir 23- مطالعات راهبردی ( پژوهشکده مطالعات راهبردی)، سردبیر: امیر محمد حاجی یوسفی، وبگاه www.risstudies.org 24- مطالعات قدرت نرم ( سازمان بسیج اساتید)، سردبیر: علی اصغر افتخاری، وبگاه www.spsj.ir 25- معرفت سیاسی ( مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)، سردبیر: محسن رضوانی، وبگاه www.nashriyat.ir 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
🔴 1️⃣ بهتر است مطالب در قالب صوتی باشد. 2️⃣ بهتر است مطالب در قالب متنی باشد. 3️⃣ پيشنهادات خاص شما چيست؟ 4️⃣ نظر كلی شما در مورد مطالب كانال چيست؟ 5️⃣ غالبا هفتگی سر می زنيد. 6️⃣ غالبا روزانه سر می زنيد. با ذكر شماره پرسش، پاسخ خود را به صورت بلي/خير يا توضيحي ارائه فرماييد. لطفا نظرات خود را برای پویایی و ارائه بهتر محتوای کانال به آدرس ادمین ارسال فرماييد. با تشكر 👉 @admin_nazarsanji 👈
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (12) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (3) مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/138
✍️ ابوالفضل ساجدی ❓فرزندم يا دوستم نماز نمي خواند، چه كنم كه اهل نماز شود؟ 🔹او را در محرم، به هيئات عزاداريِ با شور و شعور پيوند بزنيد. 🔻محرم دريچه هدايت، بيدارسازي فطرت و پيوند با ولايت است. از آنجا كه گناه به تدريج روزنه هاي ارتباط انسان با خدا و پيوند با ملكوت را مي بندد، و نفس يا روح را مكدر مي سازد (يا به عبارتي كه در روايات امده، قلب را سياه مي كند)، براي تشويق به نماز بايد زمينه ي بيدارسازي قلوب قفل شده را فراهم سازيم. ممكن است تكرار برخي گناهان چنين وضعيتي را براي افراد بوجود آورده باشد. اين افراد نيازمند تكانشهاي معنوي و قلبي هستند. يكي از راههاي باز شدن قفل قلب اين است كه انسان متوجه خطاهاي خود شود و در پيشگاه خدا توبه كنند. بر اساس برخي روايات انسان با هر گناه، لكه اي سياه بر آيينه سفيد قلب خود قرار مي دهد و تا حدي آن را تيره مي كند. تكرار گناهان به افزايش اين لكه ها مي انجامد تا آنجا كه كاملا سياه و از دريافت نور الهي كاملا محروم مي شود. در اين شرايط ولو ظاهرا در اين دنيا حيات دارد اما قلب او مرده و راه پيوند با خدا را بسته است. تنها راه نجات وي توجه به خطاها و توبه از آنهاست. توبه سياهي قلب را مي زدايد و سبب مي شود كه روزنه نور الهي به روي فرد گشوده شود. به فرموده امام صادق ع: إِذَا أَذْنَبَ الْعَبْدُ كَانَ نُقْطَةً سَوْدَاءَ عَلَى قَلْبِهِ فَإِنْ هُوَ تَابَ وَ أَقْلَعَ وَ اسْتَغْفَرَ صَفَا قَلْبُهُ مِنْهَا وَ إِنْ هُوَ لَمْ يَتُبْ وَ لَمْ يَسْتَغْفِرْ كَانَ الذَّنْبُ عَلَى الذَّنْبِ وَ السَّوَادُ عَلَى السَّوَادِ حَتَّى يَغْمُرَ الْقَلْبَ فَيَمُوتَ بِكَثْرَةِ غِطَاءِ الذُّنُوبِ عَلَيْهِ (ارشاد القلوب ديلمي ج1 ص 46) "هرگاه بنده گناه كند، نقطه سیاهی بر قلبش ايجاد مي‌شود. اگر او توبه كند و گناه را از بين ببرد، نقطه ي سياه از قلبش پاك مي‌شود و اگر توبه و استغغار نكند، گناه بر گناه و سياهي بر سياهي افزوده مي‌شود تا انكه تمام قلب را مي پوشاند. در نتيجه بواسطه كثرت گناهان قلبش مي‌ميرد." 🔸 از اين روايت استفاده مي شود كه بستر سازي براي توبه و تشويق افراد به استغفار مي تواند راهگشا باشد يعني فطرت آنها را بيدار و قلب آنها را اماده فهم و پذيرش حق كند. شركت در مراسم محرم و عزاداريهاي با شور و شعور، توجه به مصائب امام حسين ع و نزديكان و يارانش كه براي احياي اسلام قيام كردند، و توجه به آخرين نماز حضرت، قلب خفته را بيدار مي كند و مي تواند به تغيير كلي مسير زندگي منتهي شود. براي اينكه فرزند يا دوست شما اهل نماز شود، خود به تنهايي (و اگر او مي پذيرد با هم) لباس عزا بر تن كنيد؛ با او قرار بگذاريد هر شب در مراسمي با شور و شعور شركت كنيد. اگر بتوانيد، گاهي دوستانه در مورد رويدادهاي عاشورايي و محتواي مطالبي كه در اين شبها گرفته ايد، گفتگو كنيد. فضاي دل و جان او را حسيني كنيد و براي بيدارسازي فطرت ديني دوست يا فرزندتان هر شب به سالارشهيدان متوسل شويد. كم نبوده اند كسانيكه محرم بيدار شدند و تا آخر عمر بيدار ماندند. اگر موفق شديد، پس از دهه نيز پيوند دوست يا فرزند خود با مساجد و هيئات را استمرار ببخشيد. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇 @mohamad_admi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (30) ✅ عشق به خدا و اهل بيت ع = تقويت كننده اراده حركت در مسير خدا و مقابله با عشقهاي معارض (2) 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/139
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (13) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (4) مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (31) ✅ راهكار كسب عشق الهي: تقويت روحيه شكرگزاري از خدا و حسن ظن به او 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/147
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عزاداري و رعايت پروتكل، هر دو كنار هم
✍️ ابوالفضل ساجدی ⭕️ 🔹رنگ توحيدي به کل زندگیت می دهد سلامت معنوي اسلامی همه ابعاد وجودي انسان اعم از «بينشي»، «گرايشي» و «كنشي» در رابطه با خود، خدا، ديگر موجودات زنده و طبيعت را در بر مي گيرد و همه روابط را به سمت معنويت هدايت مي كند. بعد معنوي سلامت در برداشت اسلامي، مستلزم رنگ الهي و توحيدي يافتن همه اين ابعاد وجودي است. با توجه به نقش سلامت معنوي در حيات توحيدي، مي توان گفت سلامت معنوي در عرض سلامت اخلاقي و سلامت اجتماعي نيست بلكه خود مبدا و ريشه آنهاست. انسان توحيدي لاجرم اخلاقي نيز خواهد بود، چرا كه از منيت و خودخواهي گذشته است و قلبش آكنده از محبت به اخلاقي ترين موجود يعني خداي متعال شده است و طبعا اين محبت در رفتار و كنش او نيز نمودار مي شود. از سوي ديگر، دستورات ديني، تنها به جنبه فردي توجه ندارد بلكه رفتارهاي اجتماعي انسان را نيز به سمت كمال مطلوب هدايت مي كند. بنابراين كسي كه التزام به اوامر الهي دارد – اگر فهم درستي از اوامر الهي داشته باشد- لاجرم به لحاظ رفتار اجتماعي نيز در سلامت و بهبودي خواهد بود. بدين ترتيب مي توان گفت سلامت معنوي گرچه اصالتا مربوط به ارتباط انسان با خداست، اما در ذيل خود،‌ ارتباط انسان با خود، ديگران و طبيعت را نيز تحت الشعاع قرار مي دهد و منشا سلامت رواني، اخلاقي و اجتماعي، در سه مرتبه بينش، گرايش و كنش مي شود. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (32) ✅ از آثار عشق الهي: نشاط، رضايت باطن، آرامش روان، و خروج از دنيا با نفس مطمئنه 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/149
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگرم اجل ندهد امان به محرمت برسم حسين /تو امان بده كه به روضه ي تو بگيرد اين نفسم حسين
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آرنولد ون دورن "مسیحی" که یکی از سرسخت ترین مخالفین اسلام و عضو افراطی ترین حزب اسلام ستیز(pvv) هلند بود تا جایی که بر علیه حضرت رسول(ص) فیلم ساخت، در نهایت مسلمان شد.🙏 🔸 او در این باره می‌گوید قبلا دروغهای فراوانی در مورد "اسلام" شنیده است و بعدها هرچه بیشتر در مورد اسلام و احادیث مطالعه کردم بیشتر متقاعد می‌شدم که اسلام یک دین زیبا و معقول است، اقای آرنولد ون دورن بیان می‌کند همه‌ی دلایل اسلام ستیزی در اروپا به خاطر دولتهای غربی و رسانه‌هایشان است و اگر مردم اروپا بفهمند اسلام تا چه حد زیبا و معقول است حتما به سمت این دین متمایل می‌شوند... [Forwarded from گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره] 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/150
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 اجرای صحنه روز عاشورا در کشور عراق 🚩 برای اولین بار صحنه واقعی روز عاشورا منطبق بر مقاتل به صورت کامل و اجرای هنرمندان عراقی در کربلا به تصویر کشیده شد/ بسیار تاثیر گذار و حزن انگیز 🆔 @meshkatnoor [Forwarded from گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره] 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ حامد ساجدی ⭕️ علم و دین: پاسخ به (نئوداروینیسم) 7️⃣ 🔸ناتوانی نظریه فرگشت (تکامل) در تبیین حس زیبایی شناختی موجودات زنده 2️⃣ چنانکه پیشتر بیان شد یکی از معضلات نظریه فرگشت، تبیین حس زیبایی شناختی موجودات زنده است و اینکه اساساً چرا چنین حسی در آنها ایجاد شده است. اما حتی اگر فرض کنیم نظریه فرگشت وجود چنین حسی را بتواند تبیین کند و به گونه ای بین زیبایی و شایستگی پیوند برقرار کند، سؤال دیگری رخ می نمایاند. چرا این حس به گونه ای در انسان تکامل یافته است که طبیعت و جهان هستی را زیبا می بیند؟ به عبارت دیگر گرایش به زیبایی که طبق نظریه فرگشت به عنوان مکانیزمی برای انتخاب جنس مخالف شکل گرفته و پرورش یافته است، چرا به گونه ای است که با ویژگیهای کلی جهان سازگار است؟ تبیین الهی می تواند این هماهنگی را توضیح دهد زیرا مشاهده زیبایی شکوه مند طبیعت، انسان را ناخودآگاه به درک عظمت خالق هستی سوق می دهد، بنابراین این حس به عنوان پلی برای ایجاد درک الهی در انسان تعبیه شده است. اما طبق نظریه فرگشت ممکن بود که اساساً چنین حسی در انسان شکل نگرفته باشد یا قدرت درک زیبایی جهان در این سطح وسیع را نداشته باشد و یا حس زیبایی شناختی انسان هماهنگ با ویژگیهای جهان نباشد. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2073231414Cedf9811cee 🔸 ارتباط با ادمین کانال : 👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (14) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (5) مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/152
🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (33) ✅ از آثار عشق الهي: نشاط، رضايت باطن، آرامش روان، و خروج از دنيا با نفس مطمئنه (2) 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
🔺🔺🔺نگرانی «بی بی سی» از مراسم عزاداری در ایران تمامی ندارد. ✳️ این مجموعه رسانه ای به همراه برخی از عوامل نفوذی داخلی و جریان ها و افراد جاهل چند وقتی است که به بهانه کرونا، پی در پی خواستار لغو عزاداری محرم هستند. ❇️ بیاییم اصول بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را در مراسم های عزاداری مراعات کنیم تا آب به آسیاب دشمنان اهل بیت ( علیهم السلام) از جمله دولت خبیث انگلیس و رسانه های انگلیسی نریزیم. 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استهزاء عزاداري توسط بختيار (نخست وزیر شاه) 👆👆 ❓چرا عزاداري؟ 1️⃣ 🔷 پاسخ: 🔸آیا حقیقت و رادمردی مرز و زمان می شناسد ؟ 🔸 اگر انسانی وجود داشت که شایسته الگو برداری بود آیا شما به صرف اینکه او هم وطن شما نیست، منکر بزرگی او می‌شوید؟ آیا هم وطن بودن شرط پذیرش حقانیت یک فرد است؟ 🔸 آيا عظيم ترين ظلم بر امام عظيم معصوم ع بايد فراموش شود؟ 🔸 آيا بي اعتنايي به تاريخ بزرگان تقوا، ايثار و معنويت، عقل پسند است؟ 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/153
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤فایل صوتی ⭕️ موضوع: (15) (؟) 🔷 : ✅ راهكار: گام اول: رفع موانع شناختي (6) مجموعه سخنان دکتر ساجدی که از شهریور ماه سال ١٣٩۴ ارائه و از برنامه راه بهشت رادیو معارف پخش شده است. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/154
❓چرا ؟ 2️⃣ 💠 نقش نجات بخش محبت امام حسين(ع) نسبت به طيب (لات و لوطي معروف تهران) 🔸امام خميني: طیب، حُر دیگری بود. ❇️طیب حاج رضايي (معروف به طيب) در سنین جوانی بارها به دلیل درگیری به زندان افتاد‌، از جمله: دو سال حبس انفرادی به دلیل درگیری با پاسبان‌ها در سال ۱۳۱۶، پنج سال حبس با اعمال شاقه در سال ۱۳۲۲، تبعید به بندرعباس در سال ۱۳۲۳ به اتهام قتل. با تمام اين سوابق، در ماه محرم از کوتاه کردن ریش خودداری می‌کرد و لباس سیاه می‌پوشید و عزاداری مي‌كرد. او با برخی از علما و روحانیون در ارتباط بود و در گزارش ساواك در سال ۱۳۳۶ آمده‌است که طیب به منزل آیت الله کاشاني میوه فرستاده‌است. طيب ابتدا به شاه وفادار بود، تا جایی که تصاویر رضا شاه و پرچم شیر و خورشید را روی بدن خود خالکوبی کرده بود. ❇️طیب در رويداد پانزده خرداد نقش چندان فعالی نداشت، هر چند نقش بازدارنده‌ای هم نداشت. با اين همه، رژیم شاهنشاهی، در ۱۶ خرداد ۱۳۴۲ به همراه ۴۰۰ نفر دیگر او را به جرم بر هم زدن نظم عمومی دستگیر و سرکرده افراد دستگیر شده به اعدام محکوم شدند و این حکم در سحرگاه ۱۱ آبان ۱۳۴۲ اجرا شد. امير حاج رضايي (عموزاده طيب) در ادامه بيان خاطرات عموي خود گفت: در واقع طيب يک دوره جواني داشت که شرور بود و نوخاسته بود و مي خواست در آن عصر اسمي به هم بزند. در آن بخش، حبسي به حبس ديگر و کلي دعوا و ماجرا داشت. در بخش دوم که بخش نمونه زندگي اش بود، به رفاه در زندگي اش رسيد و در آن دوره ساعت يک بعد از نيمه شب مي رفت ميدان، برايش بار مي آوردند، ساعت ۹ صبح صبحانه مي خورد و يک ساعت بعد خانه بود. اين سيستم و ساعت کاري اش بود. بعد زماني که وليعهد به دنيا آمد، در پايين شهر چراغاني کرد و محله را آذين بندي کرد و با شاه سلام و عليک داشت...تمام دهه اول محرم را تکيه داشت و شب هاي تاسوعا و عاشورا هم خرج مي داد و به اين کارها اعتقاد داشت. آن پيراهن مشکي که تنش مي کرد، به خاطر اعتقادش بود يا در عاشورا پابرهنه راه مي رفت يا فرض کنيد ۳ روز آخر را آب نمي خورد و نذر داشت که در اوج عزاداري تشنه باشد. خب شهرت زيادي پيدا کرد. اين شهرت حاصل اين بود که خيلي سخاوتمند بود، خانواده هاي زيادي را تحت پوشش خودش قرار داده بود و در جامعه خودش که حالا يا مي گويند جاهلان يا لوطي ها يا عيارها - هرکسي هر اسمي مي خواهد رويش بگذارد - با معيارهاي آنها، به طيب نمره بالا مي دادند... ❇️وی در رابطه با نگاه طیب به علما گفت: ببينيد در دادگاه مي گفتند شما دسته راه مي انداختيد و روي علم ها عکس آيت الله خميني را مي گذاشتيد. طيب هم گفت؛ «من هميشه به مراجع تقليد اعتقاد داشتم و احترام مي گذاشتم. قبلاً هم عکس آيت الله بروجردي را مي گذاشتم و حالا هم عکس آيت الله خميني را مي گذارم و باز هم اگر باشم از عکس آنها استفاده مي کنم.» اين چيزهايي بود که من خودم در دادگاه شنيدم. به هرحال شنبه ۱۱ آبان، ساعت ۵ صبح اين اتفاق افتاد و اعدام شد... آن روز در دادگاه، طیب رو به سرهنگ نصیری گفت: حرفهای شما درست؛ اما ما تو قانون مشتی‌گری، با بچه های حضرت زهرا در نمی‌افتیم. من این سید رو نمی شناسم؛ اما با او در نمی افتم... طيب گفت: بعد از اعلام حکم، ما را به بندهامون منتقل کردند. نصف شب، مأمور شهربانی آمد و زد به در زندان و گفت: محمد باقری! حاج علی نوری! اعلاحضرت با یک درجه تخفیف، عفو ملوکانه به شما داده. ❇️اینها را گفتند تا طیب تو بزنه و از ترس اعدام، حرفش رو پس بگیره و بگه آقای خمینی منو تحریک کرد؛ اما طیب که تو یک سلول دیگه زندانی بود، بلند گفت: این حرفها رو برای ننه‌ات بزن! یک بار گفتم، باز هم می‌گم، من با بچه حضرت زهرا در نمی افتم. ❇️فردا شب، صدایی از سلول طیب آمد. فهمیدم دارن می برندشان برای اعدام. وقتی می‌رفتن،طیب زد به میله سلول من و گفت: محمد آقا! اگه یک روز خمینی رو دیدی، سلام منو بهش برسون و بگو خیلی‌ها شما رو دیدند و خریدند ، ما ندیده شما رو خریدیم. بعد از پیروزی انقلاب، محمد آقا (محمد باقري) با جمعی از مردان انقلابی خدمت امام خمینی رسیدند و با ایشان عکس یادگاری انداختند. وقتی محمد آقا پیام طیب را به امام گفت، امام فرمود: طیب، حُر دیگری بود. ✅ http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (34) ✅ راهكار كسب عشق الهي: كثرت ذكر با توجه (1) 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/156