eitaa logo
ابوالفضل ساجدی
4.1هزار دنبال‌کننده
847 عکس
1.2هزار ویدیو
109 فایل
حاوی آثار دکتر ساجدی دکترا از کانادا مدیر سابق قطب علمی فلسفه دین استاد تمام فلسفه دين در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ارتباط با ادمین(انتقادات، تبادل، تبلیغ): @sajedi2 🔺 آدرسهای ما در سایر شبکه های اجتماعی👇 https://zil.ink/sajedi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ رهبر معظم انقلاب: جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید. ❓علت اصرار ابرقدرتها بر نفوذ در آموزش و پرورش كشورها چيست؟ 🔻 ايشان فرمودند: به این فکر کنیم چرا آنقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم اصرار دارند که در آموزش و پرورش کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، نفوذ کنند؟ اصرار آنها به نفوذ به خاطر تاثیر آموزش و پرورش است. دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ دنبال و انسانهايي تربیت كند که مثل او فکر کنند و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود. الان هم شنیده‌ام ۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید. ۹۹/۶/۱۱ 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
🔵 چگونه عالم برجسته سني كه شيعه شده، معناي مولا در حديث غدير را به علماي سني فهماند؟ خاطره ای از مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید . او در بیان خاطرات خود چنین می آورد ؛ « خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. ❗️تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آن‌ها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! ❗️ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله ) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. 👌خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر - در جریان غدیر خم - می‌خواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.» 📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
بايد شيعه مي شدم-محمد شريف زاهدي.pdf
1.57M
فايل كتاب (بايد شيعه مي شدم) از محمد شريف زاهدي 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ حامد ساجدی ⭕️ علم و دین: پاسخ به (نئوداروینیسم) 🔟 🔸مشکلات و معماهای پیش روی نظریه فرگشت (تکامل) 2️⃣ چنانکه پیشتر بیان شد یکی از معماهای پیش روی نظریه فرگشت، وجود گسست در یافته های فسیلی است. مخالفین داروینیسم مانند پروفسور دین کنیون (Dean Kenyon) با تکیه بر این شکافها تدریج گرایی مورد ادعای داروین را مخالف شواهد خارجی می شمارند و معتقدند باید دیدگاه دیگری در مورد نحوه شکل گیری گونه ها پیشنهاد کرد. داروینیست ها در دفاع از نظریه فرگشت گسستها را ناشی از کمبود منابع فسیلی می دانند. استیفن جی گولد (Stephen Jay Gould) نیز برای حل این معضل نظریه تعادل قطع شده (Punctuated equilibrium) را مطرح می کند که توضیح مفصلی دارد. اما یکی از معضلاتی که هنوز حل نشده است، پدیده ای است که تحت عنوان انفجار کامبرین شناخته می شود. کامبرین یکی از دوره های زمین شناسی است که از حدود 542 میلیون سال پیش آغاز و تا حدود 488 میلیون سال پیش ادامه داشته است. پیش از این دوره بیشتر موجودات ساده و تک سلولی بودند. شواهد فسیلی نشان می دهد که در ابتدای دوره کامبرین بسیاری از شاخه های اصلی حیوانات پدید آمدند و بیشتر انشعاب های جانوری شکل گرفتند و میزان تنوع جانوران تا سر حد ممکن شتاب گرفت. به دلیل سرعت بسیار بالای شکل گیری گونه های جدید در این دوره، آن را انفجار کامبرین نامیده اند. جالب تر اینکه بعد از این دوره، ساختارهای اساسی جانداران تا کنون دچار ثبات نسبی شده است. استیفن جی گولد که خود مبتکر نظریه تعادل قطع شده است اعتراف می کند که «کمیابی شدید گونه های انتقالی در شواهد سنگواره ای همچنان رازی در حرفه دیرین شناسی باقی مانده است. یافته های مربوط به سیر تکاملی جانداران فقط گونه های تکامل یافته را به ما نشان می دهد؛ بقیه اطلاعات حاصل از استنباطهای معقول ماست، نه از شواهد سنگواره ای». ر.ک: Percival Davis & Dean H. Kenyon, Of Pandas and People Michael J. Behe, Darwins Black Box Stephen Jay Gould, The Pandas Thumb 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
🔺🔺🔺در جهان غرب که اساتید دانشگاه مانند روژه گارودی و روبر فوریسون به جرم انکار علمی هالوکاست ( افسانه سوزاندن شش میلیون یهودی به دستور هیتلر) به جریمه یا زندان محکوم می شوند و کسی حق ندارد در نقد آن سخن گوید، بار دیگر مانند سال ۲۰۱۵ کاریکاتورهایی از پیامبر اکرم توسط مجله طنز « شارلی ابدو» نشر داده می شود و به اسم آزادی بیان، توهین به مقدسات مسلمانان توجیه می شود. ❓❓❓مسأله این است که اگر آزادی بیان محترم است چرا امثال گارودی و فوریسون حق ندارند از این حق برای نقد صهیونیست ها بهره برند ولی اسلام ستیزان با پوشش این شعار می توانند به مقدسات اسلامی توهین کنند؟! 📝حجت الاسلام دکتر جواد گلی 🆔 @meshkatnoor 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 (44) ✅ از آثار عشق الهي: 🔶 فعال سازي آمپرهاي خطرسنج راه كمال 1️⃣ 🔶 الهي كردن حساسيتهاي زندگي 🆔 @sajedi_ir لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/208
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شجاعت بی نظیر رزمنده یمنی اسیر در برابر مزدروان ارتش سعودی @Westasia 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ ابوالفضل ساجدی ✅ 2️⃣ دليل ديگر ضرورت هنرورزي در اين ميدان: هنر كوششي براي آفرينش صور و معاني زيبا است. هر جا زيبايي يافت شود، عرصه جولان هنر است تا زيبايي را برجسته و آشكار سازد. هر قدر زيبايي فزوني يابد، هنر فراتري براي ترسيم آن لازم است. دين و تربيت ديني چون عرصة زيبايي است جولانگاه هنر است. زيبايي‎هاي ملكوتي، معنوي و اخلاقي در اسلام برترين نوع زيبايي‎هاست، بدين جهت كشف و تبيين ارزش آن در پرتو هنر، آن هم نه هنر ابتر بلكه هنر برتر، ميسّر مي‎شود. دين به اعماق ابعاد معنوي نظر دارد كه شايد جز از طريق هنر به دقت آشكار نشود. خداوند زيباترين زيبايي‎هاست، بدين جهت شناخت و شناساندن عظمت او و راه تقرب به وي با انديشه و دستان هنرمندان وارسته حاصل مي‎شود. 🟣 کانال استاد ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣️سروده ايرج ميرزا در غربت امام حسين ع 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin لینک این فایل در تلگرام👇 https://t.me/asajedi_ir/214
❗️روضه هایی که قبول نشد ❣️ و مقدمات آن را فراهم كنيم 🔹مرحوم سید علی اکبر کوثری روضه خوان امام خمینی (ره) میگه بعد از اتمام جلسه اومدم از درب مسجد بیام بیرون یکی از دختر بچه های محله اومد جلوم و گفت اقای کوثری برای ماهم روضه میخونی؟ گفتم: دخترم روز عاشوراست و من تا شب مجالس مختلفی وعده کردم و چون قول دادم باید عجله کنم که تاخیری در حضورم نداشته باشم. میگه هر چه اصرار کرده توجهی نکردم تا عبای منو گرفت و با چشمان گریان گفت مگه ما دل نداریم!؟ چه فرقی بین مجلس ما و بزرگترها هست؟ 🔹پیش خودم گفتم دل این کودک رو نشکنم و قبول کردم و به دنبالش باعجله رفتم تا رسیدیم. حسینیه ی کوچک و محقری بود که به اندازه سه تا چهار نفر بچه بیشتر داخلش جا نمیشدند. سر خم کردم و وارد حسینیه ی کوچک روی خاکهای محله نشستم و بچه های قد و نیم قد روی خاک دور و اطرافم نشستند. سلامی محضر ارباب عالم حضرت سیدالشهدا عرضه کردم السلام علیک یاابا عبدالله... دو جمله روضه خوندم و یک بیت شعر از آب هم مضایقه کردند کوفیان... دعایی کردم و اومدم بلند بشم باعجله برم که یکی از بچه ها گفت تا چای روضه رو نخوری امکان نداره بزاریم بری ؛ رفت و تو یکی از استکانهای پلاستیکی بچه گانشون برام چای ریخت، چایی سرد که رنگ خوبی هم نداشت ، با بی میلی و اکراه استکان رو آوردم بالا و برای اینکه بچه ها ناراحت نشن بی سر و صدا از پشت سر ریختم روی زمین و بلند شدم و رفتم... 🔹شام عاشورا (شب شام غریبان امام حسین) خسته و کوفته اومدم منزل و از شدت خستگی فورا به خواب رفتم. وجود نازنین حضرت زهرا، صدیقه ی کبری در عالم رویا بالای سرم آمدند طوری که متوجه حضور ایشان شدم 🔸به من فرمود؛ آسید علی اکبر مجالس روضه ی امروز قبول نیست. گفتم چرا خانوم جان؟ 🔸 فرمود: نیتت خالص برای ما نبود. برای احترام به صاحبان مجالس و نیات دیگری روضه خواندی. فقط یک مجلس بود که از تو قبول شد و ما خودمون در اونجا حضور داشتیم، و اون روضه ای بود که برای اون چند تا بچه ی کوچک دور از ریا و خالص گوشه ی محله خواندی.... 🔸 آسید علی اکبر ما از تو گله و خورده ای داریم! گفتم جانم خانوم، بفرمایید چه خطایی ازم سر زده؟ 🔸خانوم حضرت زهرا با اشاره فرمودند اون چای رو من با دست خودم ریخته بودم چرا روی زمین ریختی!!؟ 🔹 خواب بیدار شدم و از ان روز فهمیدم که توجه و عنایت اونها به مجالس بااخلاص و بی ریاست و بعد از اون هر مجلس کوچک و بی بضاعتی بود قبول می‌کردم و اندک صله و پاکتی که از اونها عاید و حاصلم می‌شد برکتی فراوان داشت و برای همه ی گرفتاری ها و مخارجم کافی بود. 🔸بنازم به بزم محبت که در آن گدایی و شاهی برابر نشیند... منبع؛ برگرفته از خاطرات مرحوم کوثری 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin
✍️ ابوالفضل ساجدی ✅: 3️⃣ جهت‌دهي خَرَد و پرواز نيكوي طاير خيال در تعليم و تربيت به ويژه در نوع ديني آن منزلتي والا دارد، از طرفي، هنر ابزاري قوي است كه مي‎تواند مخاطب را به تخيل و تعقل وادارد. 4️⃣ اگر آموزه‎هاي ديني به شكل ساده و عاري از هنر ارائه شود، مخاطب به سختي حاضر به فراگيري است؛ بلكه به زودي از آن دل‌زده مي‎شود، ولي اگر در غالب‎هاي هنري ارائه شوند، شنيدن و تماشاي آن نه تنها خستگي‎زا نيست؛ بلكه خستگي‌زداست، چرا كه لذت‌بخش و فرح‌زاست. راز تماشاي هر امر زيبا در همين نكته نهفته است. 5️⃣ تثبيت ذهني و قلبي آموزه‎هاي ديني در سايه تكرار حاصل مي‎شود، از سويي، در سايه هنر است كه تكرار، خسته نمي كند. تكرار اگر غير هنرمندانه و با به‌كارگيري شيوه‎ها و زبانهاي گوناگون نباشد، نه تنها به تثبيت دين در دل و دماغ نمي‎انجامد بلكه متربي را گامي به عقب مي‎برد و از دين گريزان مي‎سازد. 🟣 کانال ابوالفضل ساجدی 🟣 🆔 @sajedi_ir 🔸ارتباط با ادمین کانال👇 @mohamad_admin