نمایی از افق تشکلات اسلامی دانشجویی
در افق تشکلات اسلامی دانشجویی،هر تشکل در هر دانشگاه،
اولا:استقلال خود را دارد و برنامه هایی برای مجموعه و محیط خود دارد.
ثانیا:با دیگر تشکلات اسلامی در محیط دانشگاه خود هماهنگی و ارتباط دارد که حتی الامکان در قالب شورای هماهنگی تشکلات اسلامی آن دانشگاه است.
ثالثا:با سازمان یا اتحادیه بالادستی خود هماهنگ است و رقابت و تعامل سالمی با همتایان خود در دیگر دانشگاهها دارد.
رابعاً:تمرکز تشکل بر تربیت نیرو و کادرسازی در داخل مجموعه در درجه اول و درجه بعدی،تاثیرگذاری بر محیط دانشگاه خواهد بود.
و اینگونه،کار جنبش دانشجویی از حالت جزیره ای و فردی خارج و به حرکتی منسجم و عظیم بنفع اسلام،انقلاب و نظام تبدیل می شود ان شاء الله.
با یادداشتهای تشکیلاتی اینجانب همراه باشید.
#کشکول #اینستاگرام #تشکیلات
@sajjadmirzaei_ir
جرعه ای از سیره ای بهشتی
آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی،از منتسبین به خاندان علمایی صدر،تحصیل کرده حوزه علمیه اصفهان و قم،از شاگردان آیات بروجردی ،محقق داماد، امام ره، مرتضی حائری، علامه طباطبایی ره، دیپلمه ادبی، دکترای معقول و منقول، دارای درجه اجتهاد، مسلط به زبانهای فارسی،عربی،انگلیسی و آلمانی،از مدرسین دبیرستان های حکیم نظامی و دین و دانش قم،از موسسین مدرسه حقانی که عوامل آن بعدا به مدرسه شهیدین بهشتی و قدوسی رفتند،از اعضای موسس جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی،اولین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی،اولین رییس شورای عالی قضایی کشور و رییس دیوان عالی قضایی کشور،سروسامان دهنده تشکیلات مرکز اسلامی هامبورگ در دوران اقامت در آلمان،از بنیانگذاران تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در خارج از کشور،موسس مرکز تحقیقات اسلامی بعنوان یکی از اولین مراکز جدی برای انجام تحقیقات اسلامی،و نیز نایب رییس مجلس خبرگان قانون اساسی و رییس عملی آن بود.
همچنین شخصیتی بااصالت خانوادگی،تحصیلات عالیه و سوابق فراوان،عملا ریاست این مجلس را برعهده گرفت و با توجه به شناخت عمیقی که هم از اسلام و هم از غرب داشت،بصورت مستقیم با نوشتن مقدمه و غیرمستقیم با هدایت جریان مجلس که مجمعی از افکار و سلایق از روحانیون مسلمان تا اقلیت های مذهبی و از دانشگاهیان متعهد تا ملی گرایان و از 71مرد تا تنها زن عضو در آن حضور داشتند،در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کرد.
سرانجام این نیروی کارآمد فکری و اجرایی که توسط جریانهایی مانند مجاهدین خلق(منافقین)در زمان حیاتش مظلوم واقع شد،در حادثه هفت تیر 1360 در دفتر حزب جمهوری اسلامی(محل فعلی مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه در خیابان امیرکبیر تهران)بهمراه بیش از هفتاد دولتمرد،نماینده و عضو حزب شهادت رسید.
آنچه در عکس می بینید،تعدادی از مجموعه کتابهای تک گفتار های موضوعی شهید بهشتی است که توسط بنیاد حفظ و نشر آثار شهید بهشتی تهیه شده است.
#کشکول #اینستاگرام #شهید_بهشتی
@sajjadmirzaei_ir
این پست را بمناسبت هفت تیر سال ۱۳۹۹ نوشته بودم
براستی شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی اصفهانی ره از کسانی است که می ارزد انسان اثر به اثر او را خط به خط بخواند و بهره ببرد.
و چقدر تاسف بار است که عده ای با شعار آزادی،و عده ای هم با شعار عدالت،کتابهایش را رها کرده و به مسائلی فرعی از او مثل نظر شاذ درباره امکان ریاست جمهوری زنان یا جوانان عاشق شوید یا جامعه لجن است اکتفا کرده و بدان ضریب داده اند بدون لحاظ ماقبل و مابعد و مسائل دیگر
خلاصه که کتابهای این شهید مظلوم را از دست ندهید.ما ان شاء الله بشرط حیات و توفیق کارهایی در زمینه این شهید بزرگوار انجام خواهیم داد با همین هشتگ #شهید_بهشتی
نمی از یم فضل فاضلیان
آیتالله حاج سید رضا فاضلیان پس از گذارندن یک دوره بیماری، ظهر امروز در سن ۹۲ سالگی دارفانی را وداع گفت.
آیت الله فاضلیان سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) بهعنوان امامجمعه ملایر منصوب شد و پس از ۳۴ سال که عهده دار این مسئولیت بود، شهریورماه سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره گیری کرد.
وی از یاران صدیق امام خمینی (ره) بود و در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در بسیج مردم و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه داشت.
#کشکول #اینستاگرام #آیت_الله_سید_رضا_فاضلیان
@sajjadmirzaei_ir
این پست را در تاریخ 5 آبان 1399 بمناسبت رحلت ایشان کار کردم.
کاش قدر ایشان بهتر دانسته می شد و برخی حواشی برای ایشان و اطرافیان ایشان بوجود نمی آمد.
خداوند ایشان را که مهمان مضجع شریف رضوی ع هستند را بیامرزد
من از ترک زبانان شهرستان ملایر هستم از شهر ازندریان این شهرستان
با هشتگ #آیت_الله_سید_رضا_فاضلیان ان شاء الله از ایشان بیشتر خواهید شنید.
نیمنگاهی به زندگی عالم مجاهد «آیتالله سیدرضا فاضلیان»
آیت الله سیدرضا فاضلیان، عالم برجسته و مجاهد همدانی پس از سالها مجاهدت و دفاع از دین در سن 92 سالگی دار فانی را وداع گفت.
اینجا را بخوانید.
#آیت_الله_سید_رضا_فاضلیان
@sajjadmirzaei_ir
#سجاد_میرزائی
چند نکته انتقادی درباب عدالتخواهی
ریشه مشکلات فکری و عملی بسیاری از منسوبان جریان عدالتخواه،به نکته زیر بر می گردد.نکته ای در بیانیه گام دوم صادره از مقام معظم رهبری که بخوبی ریشه این مشکلات را تبیین می کند که خواهش می کنم به کلمه به کلمه آن دقت کنید:
جمهوری اسلامی، متحجّر و در برابر پدیدهها و موقعیّتهای نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست، امّا به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندیهای خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. با خطوط اصلی خود هرگز بیمبالاتی نمیکند و برایش مهم است که چرا بماند و چگونه بماند. بیشک فاصلهی میان بایدها و واقعیّتها، همواره وجدانهای آرمانخواه را عذاب داده و میدهد، امّا این، فاصلهای طیشدنی است و در چهل سال گذشته در مواردی بارها طی شده است و بیشک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد.
و اما برخی مشکلات دیگر که قبل از صدور این کلام هم با آن درگیر بود و هست:
-برداشت و برقراری نسبت با مفهوم عدالت و نسبت آن با مفاهیم دیگر.
-ضعف در مستند بودن مطالبه گری ها تاجایی که برخی مطالبات از روی هیجان برروی سربرگ تشکل و با امضای مسئول تشکل جاری شد و بعداً غلط بودنش مشخص شد.
-ضعف در تقوای سیاسی تا جایی که بعد از محرز شدن برخی اشتباهات نظری و عملی،یا سکوت کنی یا توجیه کنی و همچنین مظلوم نمایی.
-نسبت با اندیشه و نظام فکری امامین انقلاب و دیگر اندیشمندان انقلاب اسلامی.
-نسبت با تفکرات و عملکردهای جریان غیرانقلابی تاجایی که برخی نظرات و عملکردهای آنها عملا توسط اینها تکرار می شود.
-ضعف و ناامیدی از اصلاح سیاسی تا جایی که بیانیه گام دوم انقلاب هم امیدبخش اینها نیست و صعود چهل ساله @soada_ir هم از نظر اینها عقب گرد ایدئولوژیک و توجیه وضع موجود می شود و بعضاً دست به تحریم انتخابات به شیوه تندروهای اصلاحات می زنند.
-نسبت با تفکرات غربی و شرقی و اینکه بعضاً برای فرار از تفکر غربی و ناامید از علم دینی و اندیشه امامین،دست به دامان سوسیالیسم اسلامی و فضای دهه پنجاه شریعتی و نهضت آزادی می شوند.
-ضعف در مطالعه و تفکر و خلع سلاح شدن هرگونه کنش میدانی از مبنای فکری و مظلوم واقع شدن حتی متفکران و اهل مطالعه این جریان توسط بدنه و اکتفا کردن به برخی قطعات جنجالی کلام بزرگان از میان انبوه مطالب و کتابهای آنها
-ضعف در عمل به مطالبات رهبری معظم انقلاب از دانشجویان با وجود حضور در دیدارهای رهبری با دانشجویان
-دچار شدن به ضعف هایی که طیف مجاهدین خلق و طیف حشمت الله طبرزدی و طیف تحکیم وحدت سابق و... از جمله التقاط در اندیشه
-بی اخلاقی ها و مظلوم نمایی هایی که بعضاً در تشکیل لیست انتخاباتی مجلس عدالتخواه شکل گرفت و بیشتر بدنه انقلابی را برای رای به آنها(بجز یک نفر که آنهم در سازوکار جبهه پایداری بود یعنی روح الله ایزدخواه) قانع نکرد.
-اینکه از سویی در بحث جهان اسلام بشدت طرفدار وحدت اسلامی هستند تا جایی که تاریخ گفتن برخی فضلا را هم بر نمی تابند ولی در سیاست داخلی بشدت حلقه انقلابیگری را تنگ گرفته اند و رقبای خود را سقیفه و پدرخوانده و نمایشی کار و... معرفی می کنند.
-نسبت با تفکرات و عملکردهای جریان بهاری علیرغم اعلام برائت از آن که زمانی بدان رای داده بودند.
-نوعی از تکلیف گرایی که نتیجه را اصلا درنظر نمی گیرد و بصرف انجام تکلیف کاری برای رسیدن به نتیجه انجام نمی شود.این در حالی است که هم تکلیف مهم است هم تلاش برای منتج بودن تکلیف به نتیجه.تهی کردن تکلیف از تلاش برای رسیدن به نتیجه باعث می شود که گاها از روشهای غیرقانونی و غیرشرعی استفاده شود که بعضاً سوء نتیجه دارد.
-ایجاد شائبه ایجاد قبیله از کلمه عدالت و عدالتخواهی درحالی که اصل این آرمان ملی و مذهبی ربطی به دسته بندی های سیاسی ندارد.
این ضعف هایی است که کمابیش در این جریان دیده ام و البته که نه هیچ جریان رسمی و قانونی را نفی می کنیم نه در درون هر جریان،تمام افرادش را یکجور ارزیابی می کنیم.ولی این نکاتی بود که کمابیش لازم دیدم تذکر بدهم.البته اوضاع نخبگان و اهل مطالعه این جریان بمراتب بهتر از آن نکاتی است که ترسیم کردم اما از جهت آزادی بیان و انتقاد،این متن را نوشتم.
#کشکول #اینستاگرام #عدالت_خواهی
@sajjadmirzaei_ir
این یادداشت را می خواستم زمان انتخابات ۱۴۰۰ بنویسم اما بنابر ملاحظات ایام انتخابات،بعد از انتخابات نوشته بودم.
ما نیاز داریم که شاخص ها و مسیر مشخصی برای عدالت خواهی داشته باشیم و کلا افراط و تفریط در دو مقوله #آزادی و #عدالت همواره جزو چالشهای طول تاریخ ازجمله بعد از انقلاب بوده است.
با هشتگ #عدالت_خواهی همراه باشید.
@sajjadmirzaei_ir
مراتب علوم انسانی اسلامی
مرتبه ۰:علوم انسانی ترجمه ای
مرتبه ۱:علوم انسانی ترجمه ای همراه با گوشه ای از نظرات اسلامی بطور پراکنده
مرتبه ۲:علوم انسانی ترجمه ای با حذف مسائل غیر اسلامی
مرتبه ۳:علوم انسانی بصورت نقد و بررسی دیدگاه راستگرایانه،چپگرایانه و دیدگاه اسلامی بعنوان دیدگاه معتدل و میانه
مرتبه ۴:علوم انسانی اسلامی با ساختار و محتوای اسلامی یا مورد تایید اسلام و در کنار آن نقد و بررسی نظرات غیر اسلامی خصوصا غربی
مرتبه ۵:ساخت نظام های سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،حاکمیتی و... براساس این مبانی و نقشه عملیاتی مبتنی بر این مبانی
#کشکول #اینستاگرام #علوم_انسانی_اسلامی
@sajjadmirzaei_ir
با هشتگ #علوم_انسانی_اسلامی در این باره بیشتر خواهید شنید ان شاء الله.
آماده دریافت دیدگاههای مخاطبین بزرگوار درباره این مراتب علوم انسانی هستم.
#علوم_انسانی_اسلامی
@sajjadmirzaei_ir