eitaa logo
احکام بین الصلاتین
575 دنبال‌کننده
549 عکس
273 ویدیو
54 فایل
احکام و معارف بین الصلاتین مخصوص مبلغین و ائمه جماعت تبلیغات و تبادل : @majjnoon_315
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا یزیدپسرعموی امام حسین بود؟ آیا شمر دایی حضرت عباس بود ؟ آیا دعوا، دعوای خانوادگی بود؟ کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم ضمن عرض تسلیت عاشورای حسینی امام حسین علیه السلام فرمودند که من از رسول خدا صلى الله علیه وآله شنیدم که می فرمایند: «مَنْ ماتَ وَ عَلَیْهِ دَیْنٌ أُخِذَ مِنْ حَسَناتِهِ یَوْمَ الْقِیامَةِ» «هر کس از دنیا برود و دَیْنى بر ذمّه داشته باشد، از حسنات وى در فرداى قیامت برداشته مى شود.» (احقاق الحق، ج 19، ص: 429) توضیحات در اهمیت رعایت حقوق دیگران همین بس که حضرت سید الشهداء علیه السلام با توجه به اهمیت حق الناس، در روز عاشورا فرمودند: «میان همه یارانم اعلان کنید که هر کس بدهکار است در رکاب من پیکار نکند؛» لذا بنا داریم امروز با تأسی به سیره حضرت سیدالشهدا علیه السلام چند نکته ای درباره حق الناس خدمت شما خوبان تقدیم کنیم: 1. تضییع حقوق مردم از گناهان است و تنها با توبه برطرف نمی شود بلکه باید انسان بعد از توبه حق مردم را نیز ادا کند. 2. حال اگر حقی که ضایع شده است از حقوق غیر مالی باشد، مثل اینکه غیبت مسلمانی را کرده باشد، یا تهمت به کسی زده باشد و مانند اینها؛ در این موارد اگر مفسده نداشته باشد علاوه بر توبه به تصریح تعدادی از مراجع تقلید از جمله امام خامنه ای باید حلالیت بطلبد. 3. اما اگر حقی که ضایع شده است از حقوق مالی باشد، مثل اینکه پولی قرض گرفته اما هنوز قرض خود را ادا نکرده است یا به مال کسی خسارتی وارد کرده باشد اگر چه سالیان زیادی از آن گذشته باشد؛ در این صورت علاوه بر توبه اگر توانایی پرداخت دین خود را دارد در صورتی که به صاحب مال دسترسی دارد باید فورا آن را به صاحب مال پرداخت کند و اگر صاحب مال فوت کرده است باید به ورثه او بدهد. و اگر پرداخت مستقیم بدهی به طلبکار سبب آبرو ریزی یا مانع شرعی دیگری در میان است می تواند به صورت غیر مستقیم مثلا به کمک واسطه بدون ذکر جزئیات، بدهی خود را پرداخت کند. و انجام کارهای خیر از طرف طلبکار بجای پرداخت بدهی کافی نیست. اگر به طلبکار دسترسی ندارد باید برای پیدا کردن او تلاش کند و چنانچه از پیدا کردن طلبکار مأیوس شود باید با اجازه دفتر مرجع تقلید مقدار بدهی را از طرف طلبکار به فقیرشرعی صدقه بدهد. خداوند متعال بحق امام حسین علیه‌السلام ما را مدیون احدی قرار ندهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد. کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
آیا یک قطره اشک بر امام حسین همه گناهان را می‌بخشد ؟؟!!😳😳  1.هر گاه درباره‌ی «فرع» و شاخه‌ای بحث می‌شود، فرض و شرط بر آن است که «اصل» پابرجا باشد و شروط و ویژگی‌های اولیه محقق باشد. نه این که آن «هر کس» همگان را بدون هیچ شرطی شامل می‌گردد مثال: اگر گفته شد به هر کسی یارانه تعلق می‌گیرد، منظور تمامی «هر کس‌های» جهان نیستند. بلکه اولاً باید ایرانی باشد، ثانیاً باید ثبت نام کند، ثالثاً باید حساب بانکی داشه باشد و... 2.برای قبولی اشک هم شرایطی است مثل تقوا:إِنَّما یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقین‏ (آیه 27 مائده) خدا فقط از باتقوایان می پذیرد. این آیه قید عامی را به همه عبادات و اعمال ما می زند و آن رعایت تقوا است. خدا در ای آیه با حصر انمااعلام می کند که فقط از باتقوا ها می پذیرد تعریف باتقوایان(متقین) در قرآن (بقره 2-4)مشخص است: ( الَّذینَ یؤمِنونَ بِالغَیبِ وَیقیمونَ الصَّلاةَ وَمِمّا رَزَقناهُم ینفِقون ...) بپاداشتن نماز( نه نماز خواندن خالی) و انفاق و یقین به اخرت و... 3.امام صادق علیه السلام فرمودند : «به خداوند سوگند پرودگار هیچ اطاعت و کار نیکی را از بنده اش قبول نمی کند تا زمانی که بنده بر انجام معاصی خداوند اصرار داشته باشد» (کافی ج2 ص288) خدا ما را جزء عزادارن حقیقی قراردهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان و شروع مصیبت اسارت آل الله از حضرت زهرا سلام الله علیها روایت است که می فرمایند: «إِنْ‏ کُنْتَ ‏تَعْمَلُ ‏بِمَا أَمَرْنَاکَ، وَ تَنْتَهِی عَمَّا زَجَرْنَاکَ عَنْهُ فَأَنْتَ مِنْ شِیعَتِنَا . اگر به‌آنچه ما امر کردیم عمل میکنی و از آنچه که از آن نهی کردیم اجتناب میکنی، از شیعیان ما خواهی بود.» (تفسیرالإمام الحسن العسکری ص 307 ) توضیحات یکی از دغدغه های اهل بیت حضرت سید الشهداء علیهم السلام و اسراء در اوج مصیبتی که به آنها وارد شده بود، رعایت حجاب و پوشش بود. چند نکته شرعی درباره حجاب و پوشش: 1. رعایت حجاب و پوشش در برابر نامحرم واجب است و تفاوتی میان فامیل یا غیر فامیل یا نزد پزشک نیست و همچنین تفاوتی میان مکان های زیارتی و مجالس عروسی یا عزاداری نمی باشد. 2. پوششی که بر زن در برابر نامحرم واجب است، شرایطی دارد: الف. اندام بدن را به مقداری که شرعاً پوشش آن واجب است کاملاً بپوشاند؛ لذا استفاده از لباسهای کوتاه که اندام بدن را به مقدار واجب نمی‌پوشاند یا لباسهای بدن نما که از زیر آن پوست بدن نمایان است در برابر نامحرم جایز نیست و حرام می‌باشد. مثلا پوشیدن جوراب های نازک و بدن نما که از زیر آن پوست پا نمایان است در حضور نامحرم جایز نیست. ب. تنگ و چسبان نباشد؛ لذا لباسهایی که برجستگی های اندام زن را مشخّص می کند در برابر نامحرم جایز نیست. ج. زینتی نباشد؛ لذا اگر نوع دوخت لباس یا رنگ لباس عرفا زینت محسوب شود یا باعث جلب توجه نامحرم بشود، شرعا حرام است. نکته: همچنین زنی که صورت خود را آرایش‌کرده یا به ناخن دستهایش لاک زده یا ناخن مصنوعی کاشته یا از لنزهای رنگی و زینتی استفاده کرده، باید آن را از نامحرم بپوشاند. با انجام واجبات و ترک محرمات خداوند متعال ما را جزء پیروان راه شهدای کربلا قرار بدهد به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
لباس مشکی، در نماز و بی جهت استفاده کردن کراهت دارد (البته به غیر از عبا،چادر،جوراب و...) ولی برای عزاداری که شعائر دینی واحیای امر امامت است توصیه شده است 1.زنان بنی هاشم تایک سال بعد عاشورا سیاه پوش بودند و امام سجاد علیه السلام موقع عزاداری برایشان غذا تهیه میکرد (بحار،ج44ص188) 2.موقعی که نعمان بن بشیر خبرشهادت امام حسین(علیه السلام) رابرای مردم مدینه آورد همه سیاه پوش شدند (مقتل ابی مخنف، ص 222) 3. امام حسن علیه السلام برای شهادت پدرش با لباس سیاه خطبه خواند (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج16 ص26) 4.ام سلمه هنگام شنیدن خبرشهادت امام حسین علیه السلام،مشکی پوشید (مقتل ابى مخنف ص 222) 5.در شام بعد از رسوایی یزید که اجازه داد، اهل شام به همراه بنی هاشم،یک هفته سیاه پوشیدند (مستدرک الوسائل ؛ ج 3؛ ص 327) مطالعه بیشتر: کتاب«سیاه پوشی در سوگ ائمه نور(علیهم السلام) ریشه‌های تاریخی، مبانی فقهی» نوشته علی ابوالحسنی(منذر) خدا ما را جزء عزادارن حقیقی قراردهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
آیا قرآن خواندن سر امام حسین علیه السلام واقعیت دارد؟! درمنابع معتبر شیعه و سنی قران خواندن سر امام نقل شده است زیدبن ارقم گوید: ابن زیاد دستور داد سر امام علیه السلام را برای زهرچشم گرفتن از مردم در کوفه چرخاند که این آیه را خواند که من شنیدم: (اَمْ حَصِبْتَ اَنَّ اَصْحابَ الْکَهْفِ الرَّقِیم کانُوا من آیاتِنا عَجَباً) (ارشاد ج2ص117) در جاهای دیگر مثل دمشق،بازار صرافان کوفه نیز این آیات(19 کهف) و (آیات227 شعرا+137بقره +13 کهف) درکتب سنی (تاریخ مدینة دمشق ج60 ص370 وج22 ص117) وشیعه(الصراط‌المستقیم ج 2 ص 179) نقل شده است و برای امام زنده و مرده فرق نمیکند و به اذن خداست *شاید فلسفه خواندن آیات سوره کهف، عجیبتر بودن داستان امام حسین علیه السلام باشد و اینکه عده کمی برای حق درمقابل عده زیادی قیام کردند سخن گفتن سربریده حضرت یحیی علیه السلام در کتب اهل سنت(تاریخ طبری ج1 ص346) نقل شده است خدا ما را جزء عزادارن حقیقی قراردهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
نحوه شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام 😭😭😭 ۱.دونقل دارد: الف)اکثرمنابع گفتند» امام علیه السلام، طفل شیرخوار(عبدالله رضیع)را خواست خداحافظی کند که حرمله تیربه گلویش زد وشهید شد و حضرت طفل را به زینب داد و خونها را به آسمانها ریخت که برنگشت (لهوف ص168+بحارج45 ص46+لارشاد ج2 ص108+الاحتجاج ج2 ص101 +مقتل الحسین ج2 ص32+فتوح ج5 ص115 +تاریخ یعقوبی ج2 ص245 و...) ب): زینب کودک را آورد و گفت: این طفل تو سه روز است که آب نیاشامیده، برایش آبی طلب کن. امام(علیه السلام) کودک را بر روی دست گرفت و فرمود: « او را باشربتى از آب سقایت کنید».(معالی السبطین ج1 ص418+نفس المهموم ص349) 2.قول 1 مشهوتر و درستتر است، وبرفرض قول 2باشد: امام علیه السلام از باب اتمام حجت کامل  و بیدار کردن وجدان خفته دشمنان بوده تا شاید هدایت شوند و با این کار سنگدلی دشمن را نشان داد 3.احتمال اینکه 2نفر بودند نیز هست: 1.طفل شیرخوارعبدالله رضیع که همانروز در کربلا بدنیا امد و امام برگوشش اذان گفت که دشمن موقع خداحافطی با تیرزد (تاریخ یعقوبى، جلد 2، صفحه182) 2. علی اصغر که حرمله با تیر زد (تحقیق درباره اول اربعین حضرت سیدالشهدا (علیه السلام)، ص 371) 3. برخی نیز  معتقدند که حضرت علی اصغر علیه السلام در کربلا یک ساله بودند و قول به شش ماهه بودن ایشان منبع معتبری ندارد (دانش نامه امام حسین ، ری شهری، ج7 ص33) خدا ما را جزء عزادارن حقیقی قراردهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم ا زپیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده که فرمودند: التَّاجِرُ‌الصَّدُوقُ‌الْأمِینُ‌مَعَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقِینَ وَ الشُّهَدَاء تاجر راستگو و امانتدار با انبیاء‌و صدیقین و‌شهداء‌محشور‌خواهد شد. ( الدرر المنثور، ج 2، 495) توضیحات در برخی موارد خریدار می‌تواند‌کالایی‌را که خریداری کرده پس بدهد و فروشنده باید قبول کند که برخی از آن موارد اشاره می شود: 1. اگر خریدار کالایی را بدون اطلاع از قیمت، به قیمت قابل توجهی گرانتر خریده باشد در این صورت می تواند کالا را به فروشنده برگرداند و پول خود را پس بگیرد. مثلا کسی لباسی را بدون اطلاع از قیمت آن، به 100 هزار تومان خریده و بعد از خرید متوجه می شود که قیمت واقعی آن در بازار مثلا 70 هزار تومان است در این صورت می تواند لباس را به فروشنده برگرداند و پول خود را پس بگیرد 2. اگر خریدار کالای معینی را با شرط وصفت خاصی بخرد و بعد از خرید آن متوجه شود که آن صفت را ندارد در این صورت خریدار می تواند قرارداد را فسخ کند و پولش را پس بگیرد مانند اینکه ماشینی بخرد که تصادفی نباشد ولی بعد از خرید متوجه شود که ماشین تصادف داشته است می تواند معامله را فسخ کرده و پول خود را پس بگیرد. خداوند توفیق عمل به دستورات دین به همه ما عنایت بفرماید به برکت صلوات بر محمد وآل محمد کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت امام زین العابدین علیه السلام ابو حمزه ثمالی از حالات امام سجاد علیه السلام نقل می کند: کَانَ علیه السلام یَحْمِلُ‏ جِرَابَ‏ الْخُبْزِ عَلَى ظَهْرِهِ بِاللَّیْل ِ فَیَتَصَدَّقُ بِه ِ وَ یَقُولُ إِنَّ صَدَقَةَ السِّرِّ تُطْفِئُ غَضَبَ الرَّب ‏... امام زین العابدین علیه السلام در تاریکی شب، نان و نوای مستمندان را بر دوش می کشید و به طور ناشناس آن را انفاق می کرد و می فرمود: صدقه ی پنهانی، خشم الهی را فرو می نشاند. (کشف الغمة فی معرفة الأئمة (ط - القدیمة)، ج‏2، ص: 77) توضیحات چند نکته کوتاه درباره صدقه و انفاق خدمت شما خوبان تقدیم می شود: 1. انفاق واجب مثل پرداخت خمس و زکات و رد مظالم و کفارات علاوه بر اینکه ثواب بسیار زیادی دارد، عمل به وظیفه شرعی است و هیچ گاه انفاق مستحب، جای انفاق واجب را نمی گیرد. 2. در پرداخت صدقه مستحبی تفاوتی بین سادات و غیر آن ها نیست لذا می توان صدقه مستحبی را با حفظ احترام به سادات بزرگوار پرداخت کرد. 3. در پرداخت صدقات سعی شود به فقرایی که متدین و عفیف هستند پرداخت شود؛ و همچنین به کسی که صدقه پرداخت می شود، هرچه خویشاوندیش نزدیکتر باشد، ثواب آن بیشتر است. مثل پرداخت صدقه به پدر و مادر یا برادر و خواهر. 4. همان طور که صدقه دادن مستحب است، واسطه شدن و کمک کردن در رساندن صدقات به اهلش و نیازمندان مستحب است و در روایت است که به واسطه ی کار خیر هم، پاداش صدقه دهنده، عطا می شود بدون اینکه از ثواب صدقه چیزی کم شود. خداوند متعال توفیق کارهای خیر به همه ما عنایت فرماید به برکت صلواتی بر محمد و ال محمد. کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
🔸میدونم خودتون این چله ها را برای خودتون هر بار انجام میدید . الانم خواستم یادآوری کنم که از امشب تا روز اربعین فرصت خیلی خوبه هست واسه چله گرفتن 🌱. کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
❤️بسم رب الحسین❤️ 🔰تبلیغ محرم؛ فرصتی ویژه فرصت تبلیغ در محرم الحرام یک فرصت بسیار بزرگ و استثنایی است و این به برکت خون سید شهیدان و سرور آزادگان عالم، حضرت اباعبدالله الحسین " علیه‌السلام" و یاران پاک‌باخته آن بزرگوار است. اثر آن خون به ناحق ریخته، یک اثر ماندگار در تاریخ است. چون شهید -کسی که جان خود را در طبق اخلاص میگذارد و تقدیم اهداف عالیه‌ی دین میکند- از صفا و صدق برخوردار است. انسان مزدور و خدعه گر هر چه هم که در زبان و بیان‌ بتواند خود را طرفدار حق نشان دهد، وقتی پای منافع شخصی، به خصوص پای خود و عزیزانش به میان آمد، پا عقب میکشد و حاضر نیست آن‌ها را فدا کند. آن‌ کسی که قدم در میدان فداکاری می گذارد و خالصانه و مخلصانه هستی خود را در راه خدا می‌دهد: "حق علی الله"؛ خود خدای متعال بر عهده گرفته است که زنده‌اش میکند. "و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات" "و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا" کشته شدگان راه خدا زنده می مانند‌. یک بعد زنده ماندن آن ها همین است که نشانه‌ی آنها، جای پای آن‌ها و پرچم آن ها هرگز نخواهد خوابید. ممکن است چند صباحی با زور و عنف و با دخالت قدرت‌های زورگو، نشانه‌های آن‌ها کم رنگ شود، اما خدای متعال طبیعت را اینطور قرار داده است؛ سنت الهی بر این است که راه پاکان و مخلصان و صالحان بماند. اخلاص؛ چیز عجیبی است؛ لذاست که به برکت حسین بن علی "علیه‌السلام" و خون به ناحق ریخته شده‌ی آن بزرگوار و اصحابش دین در عالم باقی ماند، بعد از آن هم این رشته ادامه میدا کرد. 📚آفتاب در مصاف؛ صفحه ۵۲۰_۵۱۹ 🎤مقام معظم رهبری؛ ۱۳۷۸/۳/۱۴ 🖤ما رو به دوستای خودتون معرفی کنید .‌🖤 ❣️🕊🌹🕊 @salat_313 🕊❣️🕊🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم از حضرت صادق علیه السلام روایت است که می‌فرمایند: « مَنْ تَعلَّم ِلِلّه و عَمِلَ ِلله وَ عَلَّم ِلله دُعِیَ فی مَلکوتِ السّماواتِ عظیماً» کسی‏که برای خدا علم را بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران نیز یاد دهد، در آسمان‌ها از او به بزرگی یاد می‌شود. (امالی طوسی: ص:167) توضیحات دو نکته کوتاه درباره اهمیت یادگیری احکام دین خدمت شما خوبان تقدیم می شود: 1. یکی از واجبات، یادگیری احکامی است که انسان معمولا در زندگی به آنها نیاز پیدا می کند و آموختن آنها پیش از عمل واجب است تا در هنگام عمل بر خلاف وظیفه شرعی خود عمل نکند همچون احکام عبادات مثل نماز و روزه و احکام معاملات مثل مباحث خرید و فروش و تجارت برای کسانی که به کسب و کار مشغول هستند. 2. در بسیاری از احکام و مسائل دینی ندانستن و جهل عذر محسوب نمی شود مثلا اگر کسی به جهت نداستن و جهل به مساله، وضو یا غسل باطلی بجا آورده باشد یا ارکان نماز را کم یا زیاد کند، نمازی که با وضو یا غسل باطل بجا آورده باطل است و دوباره باید نماز را بخواند یا کسی که مثلا توانایی ایستادن دارد هر چند به کمک تکیه بر دیوار یا صندلی، ولی نماز را نشسته می خواند نمازهایی که به این صورت خوانده باید دوباره بخواند هر چند از مساله آگاه نبوده است. خداوند به همه توفیق علم و عمل عنایت فرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت سجاد علیه السلام از حضرت باقر علیه السلام نقل شده است: إِنَّ أَبِی عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ علیه السلام مَا ذَکَرَ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ نِعْمَةً عَلَیْهِ إِلا سَجَدَ ... وَ لا فَرَغَ مِنْ صَلاةٍ مَفْرُوضَةٍ إِلا سَجَدَ ... فَسُمِّیَ السَّجَّادَ لِذَلِکَ. پدرم علی بن الحسین علیه السلام هیچگاه نعمتی را یاد نمی کرد مگر اینکه سجده شکر انجام می داد و بعد از هر نماز واجب نیز سجده می کرد به همین جهت بود که سجاد نامیده شد. (‌وسائل الشیعه ج7 ص21) توضیحات چند نکته کوتاه در مورد سجده سهو خدمت شما تقدیم می شود: 1. در برخی موارد سجده سهو بعد از نماز واجب، واجب می شود (فتوا یا احتیاط واجب) مثل اینکه در نماز در جایی که نباید سلام بدهد سهوا سلام بدهد یا سهوا در بین نماز حرف بزند و همچنین اگر نمازگزار تشهد یا سجده را در نماز فراموش کند چنانچه قبل از رکوع رکعت بعد متوجه شود باید برگردد و تشهد یا یک سجده را بجا آورد ولی اگر در رکوع رکعت بعد یا در رکعات بعدی متوجه شد نماز را ادامه دهد و بعد از سلام نماز به نظر اکثر فقها از جمله امام خامنه ای ابتدا باید تشهد یا سجده را قضا کرده و بعد از آن سجده سهو هم بجا آورد. 2. کیفیت سجده سهو این است که بعد از نماز بلافاصله نیت سجده سهو کرده و به سجده رفته و بگوید: بسم اللّه و بـاللّه الـسـلام عـلیک ایها النبی و رحمة اللّه و برکاته که ذکرش همان سلام اول نماز است که به ابتدای آن بسم الله و بالله اضافه شده است. بعد بنشیند و دوباره به سجده رود و همان ذکر را بگوید و بعد از سجده دوم تشهد و سلام را بخواند. 3. اگر سجده سهو واجب شود و انسان فراموش کند هر زمان که یادش آمد باید سجده سهو را انجام دهد و نماز صحیح است. ولو حالت نماز به هم خورده است. خداوند متعال ما را از نمازگزاران واقعی قرار بدهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
نیمه تمام شدن حج امام حسین علیه السلام ؟! سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم تسلیت ایام آیا امام حسین(علیه السلام) حج تمتع را نیمه تمام رها کرد و به سمت کوفه جرکت کرد؟ 1.حج تمتع از شب نهم شروع میشود،ولی امام 8ذی الحجه حرکت کرد،پس اصلا حج را شروع نکرده است (کافی ج4 ص535 +لهوف ص124 ) و بارها در زمانی که در مکه بوده ،عمره انجام داده است 2.امام صادق علیه السلام فرمود: شخصى که عمره بجا میاورد هر گاه از عمره فراغت حاصل کند هر جا که بخواهد میتواند برود. زیرا امام حسین علیه السلام در ماه ذى حجة عمره بجاى آورد و در روز ترویه متوجه عراق شد در صورتى که مردم متوجه منا شده بودند. عمره در ماه ذى حجه براى کسى که قصد حج را ندارد مانعى نخواهد داشت. (کافی ج4 ص535) 3.از نظر فقهی نیز تبدیل احرام حج به عمره صحیح نیست و کسی که محرم به احرام حج است اگر نتواند حجش را به اتمام برساند تنها با قربانی کردن از احرام خارج میشود (تهذیب الاحکام ج12 ص349) 4. امام علیه السلام برای حفظ حرمت حرم، و جلوگیری از ترور ایشان در مکه، به تمتع نپرداختند و حفظ حرمت حرم، مهم تر از انجام تمتع بود. خدا ما را جزء عزادارن حقیقی قراردهد به برکت صلوات بر محمد و آل محمد کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
سلام علیکم بسم الله الرحمن الرحیم از امام سجاد علیه السلام روایت است که می‌فرمایند: ... إِنَّ أَبْغَضَ‏ النَّاسِ‏ إِلَى‏ اللَّهِ‏ مَنْ یَقْتَدِی بِسُنَّةِ إِمَامٍ وَ لَا یَقْتَدِی بِأَعْمَالِه منفورترین مردم نزد خدا کسی است که سیره امامی را برگزیند ولی از کارهای او پیروی نکند. (الکافی (ط - الإسلامیة) ؛ ج‏8 ؛ ص234) توضیحات چند نکته فقهی درباره احکام فقهی سرگرمی ها: 1. بازی با وسایلی که در عرف وسیله‌ی قمار شناخته می‌شود حرام است که به تصریح تعدادی از مراجع تقلید از جمله امام خامنه ای، پاسور از وسایل قمار محسوب می‌شود لذا خرید و فروش و نگهداری و بازی با آن ولو برای سرگرمی و بدون برد و باخت، شرعا حرام است. 2. بازی با غیر وسایل قمار هم در صورتی که همراه با شرط بندی باشد، شرعاً ممنوع و گناه است. مثلاً چند نفر در مسابقه فوتبال با هم مسابقه می‌دهند به شرط اینکه بازنده پول یا شیرینی یا مال دیگری به برنده بدهد یا کاری برای برنده انجام دهد یا مثلا سایت‌های شرط بندیی که وجود داردکه اینها شرعا اشکال دارد. 3. در چند مورد شرط بندی اشکال ندارد، مثل: 1. مسابقه سوارکاری 2. مسابقه تیراندازی البته در این دومورد هم شرایطی دارد که باید رعایت شود از جمله شرط بندی بین افرادِ مسابقه دهنده باشد نه تماشاچی‌ها. خداوند متعال توفیق بندگی و زندگی پاک به همه عنایت کند، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد کانال احکام بین الصلاتین ⬇️⬇️⬇️ @salat_313
❣️فقط برای خدا❣️ نتوانسته بود خود را برساند به روضه‌خوانی روستا. 🏴 توی ماشین با مداح تماس گرفت و گفت: اگر وقت داری روضه‌ایی را که دیروز خوانده‌ایی برایم بخوان.🕊 پای روضه تلفنی آرام آرام اشک ریخت.🥺 ❤️ 🖤ما رو به دوستای خودتون معرفی کنید .‌🖤 💛🕊 @salat_313 💛🕊