eitaa logo
صالحات
61 دنبال‌کننده
68 عکس
8 ویدیو
0 فایل
نگاهی نو به زنان و خانواده لینک وبلاگ: salehat.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
#در_رکاب_آزادی بخش آخر 🔹سوزان آنتونی و الیزابت کدی استنتون توأمان اظهار داشته‌اند که: «زنان سوار بر دوچرخه به سمت حق رأی رکاب می‌زنند.» سرخطی که بارها در هنگامه تغییر قرن در روزنامه‌ها چاپ شد. 🖌روزنامه کلمبیا در مورد دوچرخه‌سواری زنان نوشت: «زنان به سمت آزادی بیشتر، برابری حقوقی با مردان، عادت به مراقبت از خود و به سمت دیدگاه‌های جدید در مورد فلسفه پوشش، رکاب می‌زنند.» 🔸دوچرخه‌سواری نیاز به دوری از پوشش محدودکننده و باحیای عصر ویکتوریا و ورود به دوره جدیدی از پوشش و نمایش مچ پاها داشت! این تغییرات به‌گونه‌ای بود که توجه روزنامه‌نگاران مرد آن زمان را به خود جلب کرد! 🔸این مطالبات درنهایت منجر به شیوع دوچرخه‌سواری میان زنان، تغییر لباس و ادامه‌دار شدن آن تا به امروز شده است. 🔺جنبش‌های ترویج دوچرخه‌سواری برای زنان که در کشورهای مختلف وجود دارند نیز دارای چنین پشتوانه تاریخی‌ای هستند. مطالباتی که در کشور ایران پیرامون این مسئله مطرح می‌شود جدای از این پیشینه تاریخی نیست. 🔺دوچرخه‌سواری روش فمینیست‌ها برای مطالبه حقوقشان است و در حقیقت آغازی است برای تغییرات گسترده در جهت رسیدن به آزادی‌های بیشتر. تغییر و آزادی پوشش و دامن زدن به حیازدایی در عرصه فردی و اجتماعی، تغییر در هویت زنانگی و تغییر ساحت عمومی جامعه برای نوع نگاه به زنان. 🔺دوچرخه سواری زنان یک مطالبه ساده نیست، بلکه مجموعه‌ای از مطالبات است که به تغییرات گسترده در ساحت‌های گوناگون زندگی زنان منجر خواهد شد. @salehaat
▫️برخی از دوستان گفتند که چرا با ورزش مخالفت می‌کنی؟ مگر چه اشکالی دارد؟ پاسخ این است، بنده مخالف ورزش و تفریح سالم برای زنان نیستم، اما مخالف ورزشی هستم که با اختلاط همراه باشد. ▫️باز برخی معتقد بودند که با پوشش اسلامی می‌توان دوچرخه سواری کرد. بله می‌شود اما دوچرخه سواری زنان در فضاهای عمومی مطالبه چه کسانی است؟ این مطالبه کسانی است که به حجاب و حیا و پوشش اعتقادی ندارند! و با اسلامیزه کردن پوشش مناسب دوچرخه سواری هم آن‌ها پایبند به رعایتش نخواهند بود؛ کما این که الان هم پایبند نیستند. @salehaat
📍برای نوشتن مجموعه مطالب از این دو مقاله استفاده شده است. 📝Pedaling the Path to Freedom 📝How the Bicycle Paved the Way for Women's Rights @salehaat
@salehaat
صالحات
@salehaat
🔸آن‌شرلی نسخه دو هزار و هفده، یک سریال جذاب، نوستالژیک و دلرباست از یک دختر مو قرمزی که حال همه را خوب می کند و وجد و نشاط را به خودش و بقیه هدیه می دهد! 🎞ایمیج در سینما یعنی همانی که در بالا از این سریال تعریف کردم، ارائه ایدئولوژی در قالب تصویر و حسی که به مخاطب منتقل می شود. 🔸سینمای غرب اصرار عجیبی دارد در بازتولید داستان های قدیمی خود با قرائت امروزی. 🔸زمینه داستان سریال همانی است که همه می‌دانیم، اما با رنگ و لعابی بیشتر و بیانیه‌هایی رو و فمینیستی که در قالب دراماتیک "عشق" به مخاطب ارائه می‌شود. 🔸عشق بن‌مایه نسخه امروزی آن‌شرلی است برای توجیه هر نوع رابطه‌ای! از هم‌جنس‌بازی گرفته تا پذیرش راحت و تساهل نسبت به هر نوع ارتباط دیگری مانند عادی‌سازی فرزندی زنازاده. 🔸غرب مجبور است برای کنترل جامعه فروپاشیده خود دست به دامن داستان‌های قدیمی خود بشود و خانواده را با بنیه عشق نفسانی، گرامی بدارد! 🔺هم‌جنس بازی در قوم لوط مدرن در حال گسترش است و چه دستاویزی بهتر از نوستالژی این سریال برای جشن گرفتن تفاوت‌هایی که با عشق توجیه می‌شوند؟! 🔺فرزندان زنازاده ای که بر روی دست جامعه مانده‌اند و نیاز به پذیرش اجتماعی و رشد در محیط خانواده دارند و چه الگویی بهتر از آن‌شرلی برای فراهم کردن بستر فرهنگی آن؟! 🔺نهاد دین هم خیلی خوب با نقش نمایشی کشیش در لباس زنانه که سیب درخت ممنوعه را خورد، تمام شد و رفت! 🔹هرچه از این سریال در ذهن بیننده می‌ماند آن‌شرلی رمانتیک با قدرت تخیلی بالاست که فرشته نجات مدرنیسم، خانم استیسی معلم جدید مدرسه در انتها به یاریش می آید و نسخه نجات مردم جزیره (بخوانید مردم جهان) را با روش مدرن آموزش هدیه می آورد! 🔺اما ما چه کردیم برای ارائه نسخه صحیح و فطری از که هر مخاطبی را همراه خود کند؟ به اندازه ای که هر زنی با دیدنش نسبت به هویت خود از رضایت درونی سرشار شود؟ @salehaat
✨بسم الله النّور✨ 🌸من كانتْ لَه ابنةٌ فأدّبَها وأحْسَنَ أدَبها، وعلّمَها فأحْسَنَ تعليمَها ؛ فأوسَعَ علَيها مِن نِعمِ اللّه ِ الّتى أسبَغَ علَيهِ ، كانَتْ لَه مَنَعةً وسِتْرا مِن النّارِ. 🌿رسول خدا صلوات‌الله‌علیه: هر كه دختري داشته باشد وخوب تربيتش كند واو را به خوبي دانش بياموزد واز نعمت‌هايي كه خداوند به او عطا كرده به وفور بهره‌مندش سازد، آن دختر، سپر و پوشش پدر در برابر آتش دوزخ خواهد بود. 📝منبع: میزان الحکمه٬ ج۱ ص ۱۰۷ 🌏🌸اگر این روایت در نظام تربیتی ما پیاده شود٬ جهان دختران و به دنبال آن کل جهان گلستان خواهد شد. 🌷میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها که وجود پربرکتشان واسطه و معدن رزق علمی عالم است٬ بر شما و تمام دختران سرزمینم مبارک. 🌺 @salehaat
💎عنِ النَّبِيِّ (ص) قَالَ: مَنْ كَانَ لَهُ أُنْثًى فَلَمْ يُبْدِهَا وَ لَمْ يُهِنْهَا وَ لَمْ يُؤْثِرْ وُلْدَهُ عَلَيْهَا أَدْخَلَهُ اللَّهُ الْجَنَّةَ. 💎هرکس دختری داشته باشد و او را تباه نسازد، خوارش نکند و پسرش را بر وی برتری ندهد، خدا او را به بهشت می‌برد. 🖌منبع: مستدرک الوسائل،ج۱۵، ص۱۱۸ 🌸اگر تمام جامعه مسلمین تا زمان حاضر، عامل به این روایت از رسول خدا صلوات‌الله‌علیه بودند، فمینیسم تا چه‌اندازه می‌توانست نفوذ و گسترش پیدا کند؟ @salehaat
🔸چند سالی است که فریاد فمینیست‌ها در روز میلاد حضرت معصومه (س) که به نام روز دختر نام‌گذاری شده است٬ بلند است که چرا باید یک روز به نام دختران اختصاص یابد٬ این توهین به آن‌هاست است و تفکیک میان زنان و دختران از جهت بکارت٬ تفکیک نادرستی است! این گونه اعتراضات از چند جهت نادرست و البته مغرضانه است. 🔸۱- اولاً دختر بودن نقش است٬ نقشی که تا آخر عمر با جنس مؤنث همراه است. نقشی که وظایف و مسئولیت‌هایی را نسبت به پدر و مادر به همراه دارد. نقشی مهم و اثرگذار با اقتضائات ویژه خودش. 🔸۲- ثانیاً اختصاص یک روز به نام دختران که با خوش‌سلیقگی با میلاد حضرت معصومه (س) همراه شده است٬ به جهت تکریم بیشتری است که در روایات نسبت به دختران صورت گرفته است و اقتضای این تکریم این است که یک روز در سال را به یادآوری برکت و رحمتی که دختران در جامعه همراه خود می‌آورند اختصاص دهیم. 🔸۳- ثالثا بکارت نماد حریم و حرمت زن است که با ازدواج و رفع آن یک دختر وارد دنیای زنانگی و پذیرفتن نقش همسری می‌شود. نفی موضوع بکارت که سالهاست توسط فمینیست‌ها دنبال می‌شود به دنبال نفی حریم و حرمت٬ حیا و عفت دخترانمان است. @salehaat
@salehaat
صالحات
@salehaat
📌خانم ایزابل ساهیل در کتاب "نسل رها شده، گرایش به سکس و فرزندآوری خارج از چهارچوب ازدواج" می پرسد: ▫️حقوق کودکان چیست؟ ▫️آیا آنها مستحق تولد در خانواده‌ای که بزرگسالان آن آمادگی والد شدن دارند و کاملا نسبت به وظایف فرزندپروی آگاهند، نیستند؟ 📌ایشان در ادامه می‌گوید: برای ایجاد جهانی که کودکان بتوانند در آن رشد و بالندگی داشته باشند، ما نیاز به اصول اخلاقی جدیدی برای مسئولیت‌پذیری داریم که از طریق آن، روش پیش‌فرض فرزندآوری تغییر کند و تا زمانی که هردو والد به طور جدی احساس آمادگی و پذیرش مسئولیت فرزند را ندارند، اقدام به فرزندآوری نکنند. 📌این دیدگاه خانم ساهیل نشان از نگرانی برای نسل جدید حرام‌زاده حاصل افراد هم‌باش است که معمولا تحت سرپرستی مادران مجرد هستند؛ بنا به اذعان خودشان در این کتاب، این کودکان بسیار بیشتر از خانواده‌هایی که با پیوند ازدواج تشکیل شده‌اند، در معرض ناهنجاری‌های اجتماعی، فقر و مشکلات تربیتی هستند. 📍خانم ساهیل راهکار را در ایجاد اصول اخلاقی جدید برای مسئولیت پذیری والدین هم‌باش می دانند. 🔻اما همه این راه کارهای بشری به بن‌بست خواهد رسید، همان گونه که تاکنون شاهدش بودیم. ✅راه حل نجات نسل امروز، چیزی جز پیوند شرعی و تولد در دامان مادر و پدر پاکدامن نیست. ✅ کلید نجات نسل از پیش هلاک شده و فاسد امروزی است که از دامان زنان و مردانی ناپاک پا به دنیا می‌گذارند. ✅اصول اخلاقی‌ای که غرب برای بهبود شرایط بحرانی‌اش به آن نیازمند است، چیزی نیست جز اصول ازدواج مشروع و اصول حلال زادگی. 👈اولین حقوق کودکان، حق حلال‌زادگیست که ما نسبت به آن مسئولیت داریم. و بی‌شک آینده روشن بشریت توسط حلال‌زاده‌ها رقم خواهد خورد. 🔺مسیر که با آغاز می‌شود، سراشیبی سقوطی است که غرب در آن غرق شده و به دنبال راه نجات می‌گردد! ▫️پ.ن: این کتاب پیرامون معضلات بسیار زیاد تولد فرزندان خارج از چهارچوب ازدواج (زنازاده) در غرب است که موجب مشکلات بسیاری برای آنان شده است. ▫️پ.ن 2: هم‌باشی معادل واژه کوهبیتیشن است که ما آن را به اشتباه ازدواج سفید معنی کرده ایم. هم‌باشی ایجاد پیوند زوجیت نمی‌کند و در آن زن و مرد بدون عقد ازدواج با یکدیگر زندگی می‌کنند و فرزنددار می‌شوند. در این شکل از زندگی معمولا مرد، زن و فرزند را رها می‌کند و مسئولیت فرزند بر دوش مادر مجرد خواهد بود. @salehaat
هدایت شده از صالحات
با عرض سلام و احترام به مخاطبان گرامی 🌐 لطفا به کانال جدید با آیدی @momenaat بپیوندید. این کانال به روز نخواهد شد.
هدایت شده از صالحات
کانال جدید @momenaat