eitaa logo
صالحات
63 دنبال‌کننده
68 عکس
8 ویدیو
0 فایل
نگاهی نو به زنان و خانواده لینک وبلاگ: salehat.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بشری
🔻یک کارشناس خانواده: 💢 زنان به دنبال فریبا شدن هستند چون مردان فریباخواه شده‌اند (۱) 🔹ما هنوز به زنان جامعه خود اهمیت را آموزش نداده‌ایم. زنان جامعه ما به سمت فریبا شدن متمایل شده‌اند چون مردان این‌گونه زنان را می‌پسندند، ما باید در آسیب‌های بخش زنان نوک پیکان را در برخی موارد به سمت مردان ببریم و به مردان هم آموزش دهیم که زن را در نقش مادری ارزشمند بدانند در حالی که این کار را نکرده‌ایم. 🔸اگر یک زن به نقش مادری خود واقف باشد و آن را ارزرشمند بداند هر نوع تلاشی برای انجام بهتر نقش مادری خود انجام می‌دهد؛ کاری که خروجی آن می‌تواند بسیار مهم‌تر و بزرگتر از اشتغال آنها باشد. 🌺 @zanan_enghelaby 🔹مخدری در جامعه ما تزریق شده که نتیجه آن این شده است که زنان وظایف اصلی خود را فدای وظایف فرعی خود کرده‌اند در حالی که این وظایف فرعی با جسم و روح آنها سازگار نیست و به تدریج آنها را افسرده و پژمرده می‌کند. 🔸در فقه اسلام زن وظیفه‌ای برای درآمد ندارد. ما نقش‌ها را جابجا کرده‌ایم و بعد به دنبال این هستیم که تحلیل کنیم آری یا خیر. در اینکه جامعه به زنان متخصص نیازمند است هیچ شکی نیست اما زن برای تأمین معاش مسئولیتی ندارد و این درخواست ظلمی براوست چون زن تکلیف مهمی چون تولید نسل و دارد که روح او هم خواستار این کار است و با درخواست تلاش برای معاش، زن را از خواسته روحی واقعی خود دور می‌کنیم. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
هدایت شده از بشری
💢 زنان به دنبال فریبا شدن هستند چون مردان فریباخواه شده‌اند (۲) 🔹زنان خانه‌دار در های تصویری زنانی بی‌سواد و کم‌بهره از موقعیت اجتماعی نشان داده می‌شوند. 🔸ارزش متعالی مادری باید از نوجوانی به دختران آموزش داده شود؛ شخصاً ۱۵ سال است که به دختران نوجوان ظرایف مادری، همسری و خانه‌داری را آموزش می‌دهم، کمترین مزیتی که در این دختران مشاهده شده است این است که به پسرانی که برای سوءاستفاده و دوستی به سراغ آنها می‌آیند، اهمیتی نمی‌دهند. 🌺 @zanan_enghelaby 🔹در مدرسه‌ای که برخی آسیب‌های اجتماعی در آن فراوان بود همسرداری را تدریس می‌کردم چند جلسه نگذشته بود که یکی از دختران با چشم گریان پیش من آمد و گفت من به این نتیجه رسیده‌ام که پسرانی که با آنها دوست بودم هیچ‌کدام به درد همسر بودن برای من و پدر بودن برای فرزند من نمی‌خورند به همین خاطر با همه آنها قطع رابطه کردم اما یکی از آنها مرا تهدید کرده است که کمکش کردم و آن تهدید بی‌اثر شد. باید قبول کرد که دانش‌آموزان دختر ما به اندازه کافی و همسری نمی‌بینند، خواستگارهای آنها توسط خانواده رد می‌شود و نیاز روحی و جسمی آنها را به سمت دوستی‌ها و گاه شکست روحی می‌برد که نهایتاً برخی از آنها نمی‌توانند با این تجربیات، زندگی موفقی تشکیل دهند. 🔸اگر آموزش به موقع به داده شود روح آنها برای مادر شدن آماده‌تر است و بیشتر به این کار متمایل خواهند بود حتی مشاهده شده است که آموزش برخی نکات در هم مؤثر بوده است. 🎙 کارشناس خانواده و استاد حوزه و دانشگاه منبع: فارس 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
👆جایی را برای‌تان نشان دهم که #حقوق_زنان در آن‌جا کَشک است حتی #فمنیست‌ها برای کشته و عزادار شدن زنان آن منطقه لب وا نکرده‌اند! ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
🍀 « یابن رسول الله، گره در کار و زندگی ام افتاده، چکنم؟ » 🍀 🍃 شخصی می آید خدمت امام صادق علیه السلام و عرض می کند: « یابن رسول الله ، گره در کار و زندگی ام افتاده، چکنم؟ » حضرت فرمود: « حتماً حق زن و فرزندت را ادا نمی کنی.» گفت : « چرا؟ » فرمود: « تو وظیفه داری سر شب به خانه روی و در کنار زن و فرزندانت باشی؛ آیا چنین می کنی؟ یا اینکه وقتی به خانه می روی که فرزندانت خوابند و آن قدر زود بیرون می روی که همه خوابند؟ » عرض کرد: « چنین است.» امام صادق علیه السلام فرمود: « پیامبر صلوات الله علیه و آله می فرماید: بودن سر شب در منزل بهتر از اعتکاف است .» 💎راوی می گوید: « من این را نمی دانستم؛ از آن به بعد به فرمایش حضرت عمل کردم ، کارم درست شد و مشکل من حل شد. ا┄┅═══✼🍃🌹🍃✼═══┅┄ا 💠 @Shakhehtoba 💠
این گونه روایت‌ها باید جزء سرفصل آموزش‌های تشکیلاتی برای آقایان باشد.
و حقایقی که آن‌ها را آزاد می‌سازد (3) بخش اول ‼️جنس برتر مرد است و زن جنس دوم است. ⬅️این دروغ، یکی از بزرگترین دروغ‌ها بزرگ در مورد زنان و مردانست که در ادبیات اسلامی هیچ جایگاهی ندارد. 📌استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در این مورد گفته‌اند: «ادبیات جنس اول و دوم هیچگاه در اسلام مطرح نبوده است. در اسلام هیچگاه درجه بندی جنسی، نژادی، قومیتی وجود نداشته؛ ملاک برتری در اسلام فقط تقواست. درجه بندی جنسی برای اولین بار در اروپای مدرن صورت گرفته است. زمانیکه ملاک سرمایه و سرمایه داری قرار می‌گیرد و زن را چون در سودآوری اقتصادی ضعیف تر از مرد بود جنس درجه دو اعلام کردند و از آن به بعد زنان، برای بالا بردن جایگاه خود در تکاپو افتادند که در سودآوری و درآمد اقتصادی سهمی داشته باشند. در واقع زن در رقابت جنگلی با مرد قرار گرفت.» 🔹مبنای این دروغ تاریخی نیز، در دروغ بزرگ اول نهفته است. یعنی ضعیفه بودن زن که ریشه در تعریف اشتباه قدرت دارد. تعریفی که صرفا قدرت را قدرت سخت می‌داند. از این حیث، چون قدرت سخت (قدرت بدنی، جنگ‌آوری و...) و نیمه سخت (قدرت اقتصادی و...) ملاک برتری است، پس مرد برتر از زن است. ✅در صورتی که در دین اسلام ملاک کرامت و برتری، تقواست. 🔹علاوه بر این، فهم غلط از مجموعه روایاتی که پیرامون ویژگی‌ها و نقش‌های متمایز زنان و مردان آمده است به شبهه‌ی برتری مردان نسبت به زنان دامن زده است. 🔹همه ما این کلام امیرالمؤمنین علیه‌السلام را در خطبه 80 نهج‌البلاغه شنیده‌ایم: مَعَاشِرَ النَّاسِ إِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الْإِیمَانِ نَوَاقِصُ الْحُظُوظِ نَوَاقِصُ الْعُقُولِ فَأَمَّا نُقْصَانُ إِیمَانِهِنَّ فَقُعُودُهُنَّ عَنِ الصَّلَاةِ وَ الصِّیَامِ فِی أَیَّامِ حَیْضِهِنَّ وَ أَمَّا نُقْصَانُ عُقُولِهِنَّ فَشَهَادَةُ امْرَأَتَیْنِ کَشَهَادَةِ الرَّجُلِ الْوَاحِدِ وَ أَمَّا نُقْصَانُ حُظُوظِهِنَّ فَمَوَارِیثُهُنَّ عَلَى الْأَنْصَافِ مِنْ مَوَارِیثِ الرِّجَال... مردم ایمان زنان ناتمام است، بهره آنان ناتمام، خرد ایشان ناتمام. نشانه ناتمامى ایمان، معذور بودنشان از نماز و روزه است- به هنگام عادتشان-، و نقصان بهره ایشان، نصف بودن سهم آنان از میراث است نسبت به سهم مردان، و نشانه ناتمامى خرد آنان این بود که گواهى دو زن چون گواهى یک مرد به‌حساب رود. 🔹اولین چیزی که با مشاهده این کلام از حضرت به ذهن خطور می‌کند این‌هاست: «تمام مردان عاقل‌اند و از جهت عقل برتر از زنان‌اند»، «تمام مردان مؤمن‌اند و از جهت ایمان بالاتر از زنان‌اند» و «تمام مردان به جهت بهره‌های مادی از زنان بالاترند» و درنهایت به‌عنوان حاصل تمام استنتاج‌ها، این مطلب به ذهن می‌آید: «در اسلام تمام مردان بهتر و برتر از زنان‌اند». درصورتی‌که این‌ها چیزی نیست جز نتایجی مغالطه آمیز از یک قضیه صحیح. 👈این نوع برداشت‌های اشتباه از مجموعه روایات مربوط به تفاوت‌های زنان و مردان، حاصل استخراج نتایج مغالطه‌آمیز، عدم جامع‌نگری در فهم این دسته از گفتارهای معصومین و عدم مفهوم شناسی واژگان به‌کاررفته در این عبارات است. چنین استنباط‌هایی تا به امروز رواج داشته و موجب فهم غلط از هویت دو جنس زن و مرد و نقش‌های متفاوت آنان شده است. ⬅️در قدم اول برای درک درست کلام حضرت در نهج‌البلاغه نیاز به رد این مغالطات داریم. 🔹اولین بخش از کلام حضرت این است: « إِنَّ النِّسَاءَ نَوَاقِصُ الْإِیمَانِ » پرسش‌هایی که پیرامون این عبارت مطرح می‌شوند ازاین‌قرارند: 1⃣معنای نقص ایمان چیست؟ 2⃣آیا این عبارت به این معناست که همه زنان نقص ایمان‌دارند؟ 3⃣آیا این نقص قابل جبران یا برطرف شدن است؟ 4⃣آیا این بدان معناست که مردان دچار نقص ایمان نمی‌شوند و همه دارای ایمان کاملی هستند؟ 👈پاسخ این پرسش‌ها را در مطلب آینده پیگیری بفرمایید. می توانید در لینک زیر، نظرات خود را پیرامون این مطلب به اشتراک بگذارید. 📎 http://salehat.blog.ir/post/دروغ-هایی-که-زنان-باور-می-کنند-و-حقایقی-که-آن-ها-را-آزاد-می-سازد-3-بخش-اول @salehaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید | 💠 امروز، سال‌روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط امام خامنه‌ای به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۳۱ اردیبهشت ۹۴ است. کانال رسمی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
🔴علل اصلی که هرگز دیده نشده است! 💠 امروز، سال‌روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط امام خامنه‌ای در ۳۱ اردیبهشت ۹۴ است. ✅ سرمایه اجتماعی با تمرکز بر و ، که نقش مهم و بسزایی در « » کشورها دارد از هم‌اکنون تا افق ۱۴۱۴ با چه خطرات جدی روبروست: 🔴 نگرانی از کاهش جمعیت و پیری جمعیت کشور، امروز نقل مجالس است. کاهش سن ازدواج، ازدواج آسان، تشویق زادوولد، توانمندسازی فرهنگی ـ اجتماعی و اقتصادی مردان، پیشنهادهایی است که مطرح می‌شود، اما چالش‌های جدی‌تری در این راه وجود دارد: ⭕️الف ـ کاهش جمعیت، یک متغیر مهم دارد: . پدر و مادری که اسیر ویروس تفرد شده‌اند قطعاً تحمل کودک و فرزند را ندارند. ⭕️ب ـ وقوع در ایران: انقلاب جنسی، مانند آنچه در دهه‌ی ۱۹۵۰ در آمریکا رخ داد، در حال وقوع است. پایه‌ی ایدئولوژیک این انقلاب جنسی، و است. به نوشته‌ی آلن بلوم Alan Bloom، پروژه‌ی مرکزی فمینیست‌ها، به منظور تحقق انقلاب جنسی است. جنبش فمینیستی ایران نیز در دو دهه‌ی اخیر، نقش کلیدی در حیازدایی برای تحقق انقلاب جنسی ایفاء کرد. از این‌رو، این جنبش عمیقاً مورد حمایت سرویس‌های جاسوسی غرب بوده و هست. اصالت لذت، بخش مکمل حیازدایی در انقلاب جنسی است...ایران امروز، توفان انقلاب جنسی را در نسل زیر ۳۵ سال خود در دوره‌ی ۲۵ ساله‌ی اخیر از سر گذرانده است. برای مواجهه با انقلاب جنسی نوین در ایران، مدیریت و هدایت آن تا نیل به یک رژیم شرعی ـ عرفی جنسی جدید در افق ۱۴۱۴ ترند اصلی این حوزه است. ✅ تبیین نوین ایرانی ـ اسلامی، به عنوان یک الگوی کارآمد و مؤثر که گزاره‌های زیر را در بر داشته باشد، در افق ۱۴۱۴ از ترندهای اساسی تربیتی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود: 🔸۱- متضمن حقوق جسمی، عاطفی، روانی، ذهنی ـ قلبی و اجتماعی فرد باشد. 🔸۲- تفریح و لذت جنسی مشروع را تضمین کند. 🔸۳- میان زوجین، مناسبات مطلوب را ایجاد کند (به منتج شود). 🔸۴- مناسبات جنسی مطلوب زوجین، استحکام خانواده را رقم زند. 🔸۵- به اصلاح و تقویت مناسبات اجتماعی و ایجاد جامعه‌ی جنسی سالم منجر شود. 🔻با توجه به رخوت مدیریت علمی- فرهنگی- تربیتی- هنری و رسانه‌ای کشور، اقدام مناسبی از سوی نهادهای رسمی انجام نمی‌شود. از این رو، باید در طول برنامه‌ی ششم، گفتمان‌سازی ـ که آغاز شده است ـ با حرکت خودجوش مردمی، شتاب روزافزون بگیرد. ⭕️ پ ـ عصر زن‌سالاری: خانواده‌ی ایرانی تا سال ۱۳۶۰ مردسالار بود. از ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۰ دوره‌ی فرزندسالاری شکل گرفت؛ اما این وضعیت به مرور به عصر زن‌سالاری در خانواده‌ی ایرانی تغییر ماهیت می‌دهد. آمار بالای طلاق، خانه‌های مجردی و پدیده‌ی هم‌باشی از مؤلفه‌های اصلی زن‌سالاری است. زن‌سالاری در ۱۴۱۴ در ایران تعدیل می‌شود؛ چون نسل آینده‌ی دختران، آن‌چه در جامعه‌ی کنونی می‌بینند، وضعیت زنان ظاهراً مستقل و تنهایی است که دوره‌ی پیری تلخی را خواهند گذراند و مایه‌ی عبرت نسل بعد می‌شوند، مانند اتفاقی که اکنون در غرب می‌افتد. ⭕️ ت ـ رواج شهرنشینی مفرط: در سال ۱۳۵۷ اکثر جمعیت ایران روستانشین بود، اما در سال ۱۳۹۷ این وضعیت به زیر ۳۰% کاهش می‌یابد. ترقی شهرها و شیوع پدیده‌ی شهرنشینی، بستر شکل‌گیری گسترده‌ی سبک زندگی بورژوایی در جوامع شهری ایران شده است. شیوع سبک زندگی بورژوایی یک نشانه‌ی مهم انحطاط و اضمحلال اجتماعی است. تبلور سبک زندگی بورژوایی در حوزه‌ی کسب‌وکار و در حوزه‌ی خانواده‌ی طبقه‌ی متوسط شهری ایرانی دیده می‌شود. سینمای بورژوایی ایران در یک دهه‌ی اخیر در بیش از یک‌صد فیلم، تصویر تمام نمایی از وضعیت خانواده‌ی بورژوایی ایران ارائه کرده است که شش مؤلفه‌ی کلی را در بر دارد: ۱- خانواده متلاشی شده یا در آستانه‌ی طلاق است. ۲- همواره یکی از زوجین در حال ترک وطن و بیتوته در اروپا و آمریکاست. ۳- خانواده بدون فرزند یا تک فرزند است. ۴- پیرها در خانواده جایی ندارند یا منزوی هستند. ۵- چشمان یکی از زوجین ناپاک است و دچار فساد اخلاقی و خیانت است. ۶- منابع مالی خانواده حرام و شبهه‌ناک است. 🔻سینماگر لیبرال و بورژوا به خوبی توانسته است انحطاط این طبقه را در ایران امروز به نمایش بگذارد. ⭕️ ث ـ خشونت شهری: رواج شهرنشینی به ویژه با مدل بورژوایی، یک پیامد مهم دارد؛ خشونت شهری. خشونت شهری همان گانگستریسم موجود در آمریکاست که در سینمای آن مشهود است و هر هفته در مدارس و دانشگاه‌ها و ورزش‌گاه‌های آمریکا، با کشتار و جنایت اجتماعی بروز دارد، در جامعه‌ی ایرانی نیز آغاز شده است و در افق ۱۴۰۴ به یک پدیده تبدیل می‌شود. ❇️ برنامه‌ ششم پیشرفت در افق طرح‌ریزی استراتژیک ۱۴۱۴ - فصل۳ - طراحی شده توسط در۳۰ فروردین ۱۳۹۴: 📌 mshrgh.ir/406283 کانال رسمی استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
📝خاطرات سفیر روایت یک سال از دوران تحصیل خانم نیلوفرشادمهری در فرانسه است. 📒خاطراتی جذاب و ناب پر از خداشناسی، دین شناسی و انسان شناسی. در کنار شناخت غرب، به ویژه فرهنگ فرانسه و البته مسلمان های خودباخته. همچنین مسئله حجاب، حقوق زنان و بازگشت به فطرت! خاطراتی شیرین که هم لبخند بر لب می نشاند و هم عمیقا انسان را به فکر فرو می برد. #معرفی_کتاب @salehaat
🔷یکی از مشکلات جدی ما در موضوع #تربیت و البته #جمعیت این است که برای مردان نقش پدری را تعریف نکردیم. 🔷اساسا در جامعه ما پسران برای نقش های همسری و پدری آماده و تربیت نمی شوند. 🔷یکی از دلایل مهم مشکلات اخلاقی جامعه حذف #نقش_پدری در فرآیند تربیت است. @salehaat
هدایت شده از ریحانه
🔆 خدیجه سلام‌الله الگوی تمام عیار زن مسلمان 🏴 به بهانه‌ی سالروز وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه سلام الله علیها 🌸 حضرت خدیجه (س) که بود و چه کرد؟ شاید این اولین سوالی باشد که به ذهن هر مسلمانی می‌رسد اما ما خانم‌های مسلمان باید از زاویه‌ای دیگر به این سوال نگاه کنیم و به دنبال پاسخ آن باشیم. زیرا حساسیت نقش‌های زنانه چه در خانه و چه در اجتماع این مسئولیت را برای ما ایجاد می‌کند که بیشتر و عمیق‌تر به اهداف‌مان فکر کنیم. امروز به بهانه‌ی وفات حضرت خدیجه (س) برخی از ویژگی‌های اخلاقی ایشان را با هم مرور می‌کنیم تا زندگی این بانوی بزرگ اسلام را بیشتر از قبل الگوی خودمان قرار بدهیم. ❇ یک فعال همه جانبه حضرت خدیجه پاکی و صفای روح خود را تنها در زهد و گوشه نشینی به دست نیاورده بود. ایشان در امور اقتصادی فعالیت‌های کلان داشتند و در اجتماع بسیار رفت و آمد می‌کردند. با همه‌ی این اوصاف ایشان همرنگ جماعت آن‌روزهای مدینه نشدند و دنباله‌روی نور هدایتی بودند که در دل‌شان روشن شده بود. زیرا آنقدر به اوضاع و شرایط سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه مسلط بودند که به راحتی قدرت تشخیص حق از باطل را داشتند. این نشان می‌دهد که بینش سیاسی و اجتماعی دُرست یک خانم از اوضاع جامعه تاچه اندازه می‌تواند در محیط پیرامون او و تربیت فرزندانش نقش داشته باشد. گذشته از این‌ها سواد سیاسی و فرهنگی خانم‌ها می‌تواند در بزنگاه‌های مهم اجتماعی، از ‌آن‌ها مبلغینی آگاه بسازد که می‌توانند نجات‌بخش قسمت عمده‌ای از اجتماع باشند. 💞 هم‌پای همسر حضرت خدیجه در لحظات سخت و دشواری که بسیاری از مردان حاضر به همراهی پیامبر اسلام (ص) نبودند، در کنار ایشان حضور داشت و همواره بر اعتفادات خود ایستادگی می‌کرد. تحمل سختی‌ها تا این حدی که در تاریخ آمده، برای ما زن‌ها درس بزرگی است تا بتوانیم و تلاش داشته باشیم که در روزهای حساس زندگی کانون خانواده را هم‌چنان گرم و با محبت حفظ کنیم. در مسیر ایمان و اعتقاد در روزهایی که شبه جزیره عربستان پر بود از اشرافی‌گری و جاهلیت، زنی مانند حضرت خدیجه (س) وجود دارد که نه تنها سرمایه مادی خود، که آرامشش را نیز با تمام وجود خرج پیامبر اسلام می‌کند تا به معارف مهمی که سنگ بنای اسلام است دست بیابد و آن معارف مهم را با صرف همه‌ی دارایی‌اش در راه تبلیغ اسلام، به مردم آن زمان نیز برساند. ایستادگی در مسیر ایمان و اعتقاد، نقطه عطف دیگری برای زنان مومن جوامع اسلامی تا آخر تاریخ است. 🌟 یک مادر بی‌نظیر حضرت خدیجه (س) فقط یار و همراه پیامبر نبود، او آنقدر در مسیر خودسازی و پاکی رشد کرده بود که توانست پرورش دهنده فاطمه (س) شود و بعد از ایشان نسل پیامبر به واسطه حضرت زهرا (س) ادامه یابد. شاید این بُعد وجودی ایشان برای دختران و زنان این روزها پر رنگتر از سایر ابعاد زندگی شان باشد. چرا که مادری کردن با همه امکانات و راه‌حل‌های جدید باز هم در بخش تربیتی کاری خطیر است که جز آگاهی و الگوبرداری از بزرگانی همچون حضرت خدیجه (س) ما را به آنچه که می‌خواهیم نزدیک نمی‌کند. 🌱 @Khamenei_Reyhaneh