eitaa logo
صالحین حضرت مریم (س)
114 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
66 فایل
این کانال جهت اجرای برنامه های صالحین حوزه حضرت مریم ناحیه زنجان ایجاد شده است لطفاسرگروه های پایگاهها ی خود را عضو نمایید از این به بعد محتوای بارگزاری شده درکانال مرجع اصلی حلقه ها خواهد بود عملکردحلقه های صالحین با توجه به ارسال گزارش سنجیده خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمت286 احتمال سومى در تفسير اين جمله نيز داده شده است كه ما آن را چندان مناسب نمى دانيم و آن اينكه هرگاه مردم شخص يا چيزى را بستايند، افراد شورچشم در ميان آنها ممكن است چشم بزنند و سبب زوال آن شوند، ازاين رو علامه مجلسى؛ در جلد 60 بحارالانوار در تفسير اين جمله امام علیه السلام مى گويد : «گاه به ذهن انسان چنين خطور مى كند كه در چشم و تأثير آن ممكن است اشاره اى به اين معنا باشد، هرچند از بعضى از آيات و اخبار دور است». در اشعار منسوب به على علیه السلام نيز اين معنا آمده است آنجا كه مى فرمايد: أَحْسَنْتَ ظَنَّکَ بِالاَْيّامِ إذْ حَسُنَتْ وَلَمْ تَخْفَ سُوءَ ما يَأْتي بِهِ الْقَدَرُ وَسالَمَتْکَ اللَّيالي فَاغْتَرَرْتَ بِها وَعِنْدَ صَفْوِ اللَّيالي يَحْدُثُ الْكَدِرُ هنگامى كه دنيا به تو رو كرد به روزگار خوشبين شدى ـ و از عواقب سوء مقدرات نترسيدى. شبها را با سلامت گذراندى و مغرور شدى ـ در حالى كه در شبهاى صاف و آرام ناگهان كدورتها و ناراحتى ها حادث مى شود. مرحوم محدث قمى داستان عبرت انگيزى در كتاب الكنى و الالقاب از شعبى در اين زمينه نقل مى كند و مى گويد: من نزد «عبدالملك بن مروان» در قصر كوفه بودم در زمانى كه سر «مصعب بن زبير» را براى او آوردند و پيش روى او گذاشتند. بدن من شروع كرد به لرزيدن. «عبدالملك» گفت: چرا چنين شدى؟ گفتم: به خدا پناه مى برم، من در همين قصر و در همين جا با «عبيدالله بن زياد» بودم كه ديدم سر حسين بن على علیهما السلام را در برابر او گذاشته بودند. پس از مدتى در همين جا نزد «مختار» بودم كه ديدم سر «عبيدالله بن زياد» را پيش روى او گذاشتند. سپس در همينجا با «مصعب بن زبير» بودم كه ديدم سر «مختار» را پيش روى او گذاشتند و اكنون سر «مصعب بن زبير» در برابر توست. (اشاره به اينكه فكر كن سرنوشت تو چه خواهد شد). «عبدالملك» از جا برخاست ودستور داد آن كاخ را كه در آن بوديم ويران كنند. (به گمان اينكه شوم است وهمه اين شومى ها از آن كاخ برمى خيزد). سپس مرحوم محدث قمى مى گويد: يكى از شعراى فارسى زبان اين داستان را در ضمن شعر زيبايى آورده است : نادرمردى ز عرب هوشمند گفت به عبدالملك از روى پند روى همين مسند و اين تكيه گاه زير همين قبّه و اين بارگاه بودم و ديدم برِ ابن زياد آه چه ديدم كه دو چشمم مباد تازه سرى چون سپر آسمان طلعت خورشيد ز رويش نهان بعد ز چندى سر آن خيره سر بُد برِ مختار به روى سپر بعد كه مصعب سر و سردار شد دست خوش او سرِ مختار شد اين سرِ مصعب به تقاضاى كار تا چه كند با تو دگر روزگار! ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ محتوای جلسات اعتقادی معنوی ماه مبارک رمضان سال 1403 با موضوع: محک انسان ها و امت ها (سنت ابتلا و امتحان) 📹 ویدئوی جلسه 4 | مواد امتحان الهی 🎙حجت الاسلام والمسلمین رفیعی 🗓 یکشنبه 6 رمضان 1402/12/27 📌دریافت از آپارات: aparat.com/v/ZG7Rh ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تهاجم به "سنگر حجاب" با ضمیمه "اغوای خواص" ♦️ آرایش مجدد دشمنان خارجی با پادویی خط نفاق و نفوذ داخلی در مقابله با "مقوله شرعی حجاب" با چاشنی عقده گشایی بر علیه روحانیت، در حادثه اخیر درمانگاه قرآن و عترت قم، حکایت از نکاتی چند دارد: 1⃣ افزایش قدرت همه جانبه ایران در عرصه های علمی و دفاعی و فرهنگی و توسعه عمق استراتژیک کشور، در عهد خمینی کبیر و خامنه ای عزیز، در چند صده اخیر بی سابقه بوده، و موجبات "نگرانی شدید" دنیای کفر را فراهم آورده. 2⃣ مدتهاست که دشمن به جهت این اقتدار و عجز در مقابل "نسخه بی بدیل" مدیریت کلان دفاعی ایران، تهاجم نظامی را از دستور کار خارج کرده و با بهره گیری از اندیشکده های غربی و عناصر نفوذی داخلی به مطالعه و بررسی "منابع مولد این اقتدار" پرداخته و اعتقادات دینی و مذهبی را سرچشمه اصلی و قطعی اقتدار روزافزون کشور دانسته است. 3⃣ اقدامات دشمن در هجمه بر حجاب و عفت و حیا، به همراه تولید نفرت نسبت به روحانیت به ویژه روحانیون انقلابی، همه در قالب راستای تهاجم به این "منبع جوشان" اقتدار میباشد؛ 4⃣ احیاء مجدد "پروژه مقابله" با حجاب شرعی از قم و هجمه به روحانی جوان، با همکاری عناصر وطن فروش، گویای درک عمیق دشمن از "جایگاه خطیر قم" و روحانیت در حفظ و حراست از کشور و مرزهای عقیدتی اسلام و انقلاب دارد؛ 5⃣ در نظر دشمن تا زمانی که قم و فضای معنوی و مذهبی آن با "ایستادگی مردم و روحانیت" در مقابل "راهزنان فرهنگی" و جریان ترویج بی بندو باری "مقاومت" نشان می دهد، تلاش های شبکه صهیونیستی مروج ابتذال در دیگر نقاط کشور هم ره به جائی نخواهد برد. 6⃣ به "انفعال" و انزوا کشیدن آمرین به معروف و بالابردن هزینه دفاع از هویت دینی و مذهبی کشور "هدف دشمن" است لذا در مقابل، جریان انقلابی کشور بلاخص روحانیت انقلابی، باید با تاکید بر اقامه شریعت و استقامت بر مواضع دینی و انقلابی، دفاع هوشمندانه از ارزش ها به ویژه حجاب، حیاء و عفت و ترویج آنها را در دستور کار خود قرار دهد. 7⃣ تاسف بارتر از "هم زبانی" و همدلی برخی از عناصر موسوم به اصلاح طلب با براندازان و ضد انقلاب، در هجمه به حجاب و روحانیت مسئولیت شناس، اظهارات بدون تامل برخی از معاریف روحانی و غیر روحانی در محکومیت روحانی جوان و دلجویی از زن هتاک بود!! 8⃣ مبنای مورد قضاوت افراد مورد اشاره خبری بود که اولین راوی آن، شبکه فاسق و فاجر و صهیونیستی "ایران اینترنشنال" بود به تعبیر واضحتر این افراد بر خلاف دستور موکد الهی: ""أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جاءَکُمْ فاسِقٌ بِنَبَإ فَتَبَیَّنُوا"" [ ۱ ] ؛ بدون دقت لازم و تحقیق کامل پیرامون حادثه مذکور، به ارائه تحلیلهای دشمن پسندانه و بازی در زمین طراحان "استحاله تدریجی فرهنگی" و "حجاب زدایی" مرحله به مرحله، در پایگاه اصلی انقلاب در قم و کشور پرداختند؛ 9⃣ بیدار و هوشیار باشیم: کاملا مشهود است که دستگاه رسانه ای جریان "نفاق و نفوذ" در حال اجرای "عملیات خطرناکی" است که مدتی قبل امام خامنه ای نسبت به آن هشدار داده بودند یعنی حمله به ارکان باورهای دینی و انقلابی البته با ضمیمه نمودن "اغوای خواص" با هدف تسهیل در "استحاله فرهنگی" جامعه؛ امری که در اظهارات و مصاحبه ها و تحلیل های از سر غفلت حتی برخی از عناصر روحانی در محکومیت روحانی جوان مشهود است؛ 0⃣1⃣ در تحلیل اهداف این خط رسانه ای جریان استحاله طلب داخلی، باید به رهنمودهای حکیمانه نائب المهدی عج مراجعه نمود آنجا که از "نقشه شوم" دشمنان پرده برداشتند و فرمودند: هدف این است که "توده‌های مردم مورد اغوا" قرار بگیرند امّا "وسیله‌ی" اغوای توده‌های مردم، "اغوای خواص" است. امروز یکی از "کارهای مهم" (دشمن)، اغوای خواصّ جامعه است، [یعنی] کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و "احیاناً سوادی"" دارند و مانند اینها... اگر به این خواصّ اغوا شده فرصت داده بشود... راحت توده‌ی مردم را اغوا خواهند کرد؛ یکی از "سنگین‌ترین جنگهای نرم تاریخ کشور" ما "امروز" در همین زمینه در جریان است خب بنا بر این الان یک "جنگ نرم سختی" وجود دارد [ ۲ ] 🖌میراحمدرضا حاجتی [ ۱ ] سوره حجرات / آیه ۶ [ ۲ ] در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| رفتارهای شایعی که شان و قیمت روزه‌های ما رو خیلی پایین میارن! ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقت افطار از خدا چه بخواهیم؟ سخنرانی_کوتاه ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هر روز یک آیه راجع به امام عصر(عج) 🔵 جزء اول 🌕 خوشا به حال منتظران مهدی (عج) ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
🔴 برخی آیات مهدویت در جزء اوّل 1️⃣ بقره: ۳ 👈🏻 ایمان به امام غایب و حتمی بودن ظهور 2️⃣ بقره: ۵۶و۷۳ 👈🏻 رجعت در اقوام و ملل گذشته 3️⃣ بقره: ۱۱۴ 👈🏻 خواری و ذلت دشمنان خدا با قیام امام مهدی (عج) 4️⃣ بقره: ۱۱۵ 👈🏻 وجه‌الله بودن امام مهدی (عج)؛ پر شدن دنیا از عدالت در عصر ظهور ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هر روز یک آیه راجع به امام عصر(عج) 🔵 جزء دوم 🌕 امتحان مؤمنین قبل از ظهور ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
🔴 برخی آیات مهدویت در جزء دوم 1️⃣ بقره: 148 👈🏻 یاران خاص امام مهدی 2️⃣ بقره: 157 - 155 👈🏻 امتحانات و ابتلائات پیش از ظهور در آخرالزمان 3️⃣ بقره: 210 👈🏻 امدادهای غیبی هنگام ظهور 4️⃣ بقره: 243 👈🏻 رجعت در اقوام و ملل گذشته 5️⃣ بقره: 249 👈🏻 غربال یاران امام مهدی ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حدیث زندگی ۱- خوش به حال کسی که نعمت‌های الهی را کفران نکنند. ۱۳۹۶/۰۲/۱۰ ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
30.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حدیث زندگی ۲- بر ظالم سخت‌گیری کنید. ۱۳۹۶/۰۲/۲۴ ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح دعای روز هفتم ۷ رمضان - آیت الله احمد مجتهدی تهرانی ━━━━💠🌸💠━━━━ ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکات کلیدی و تفسیری جزء هفتم قرآن کریم دشمن‌ترین مردم با مؤمنین لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ امَنُواْ الْیَهُودَ والَّذِینَ أَشرَْکُواْ(82مائده) گرچه خطاب دراین آیه متوجه شخص رسول خداست،لیکن آیه شریفه درمقام بیان قانون وضابطه‌ای کلی برای عموم جامعه اسلامی است(1) آنچه تاریخ همواره از جانب یهود و مشرکین شاهد آن بوده،سرسختی درپذیرش،بغض و کینه وخیانتی است که آنها دربرابراسلام روا داشته‌اند.(2)البته این بدان معنا نیست که تمام یهودیان و یا مشرکین این‌گونه اند. آنچه درجهان امروز رخ می‌دهدنیزشاهدو گواه محکمی برصدق این آیه است زیرا بر کسی پوشیده نیست که درحال حاضر هم دشمن درجه یک اسلام و مسلمین یهود و صهیونیست بین‌الملل است؛یهودی که شبانه روزدرتلاش برای ضربه زدن به اسلام باهدف محوآن ازچیزی فروگذار نیست سوال: این سرسختی دردشمنی را صهیونیستِ امروز،نسبت به کدام دسته از مسلمانان اعمال می‌کند؟مسلمانان تابع حکام عرب یا مسلمانانی شعارشان شعار حسین بن علی(ع)است؟فراموش نشودکه آیه،ایمان کسانی راتأییدمی‌کند که دراین تقابل،مورد خشم وعداوت یهود و مشرکین هستند دربین سه گروه مشرک،یهودی ومسیحی، رابطه مسیحیان بااسلام ازنظر پذیرش و احترام به قوانین مسلمین بهترازدوگروه دیگربوده است. آنچه تاریخ همواره ازجانب یهودومشرکین شاهدآن بوده،سرسختی در پذیرش،بغض و کینه وخیانتی است که آنها دربرابراسلام روا داشته‌اند.(2)البته این بدان معنانیست که تمام یهودیان ویا مشرکین این‌گونه اند صحنه سازی برای امتحان یَأَیهَُّا الَّذِینَ امَنُواْلَیَبْلُوَنَّکُمُ اللَّهُ بِشیَ‌ْءٍ مِّنَ الصَّیْدِتَنَالُهُ أَیْدِیکُمْ وَرِمَاحُکُمْ لِیَعْلَمَ اللَّهُ مَن یخََافُهُ بِالْغَیْبِ فَمَنِ اعْتَدَی بَعْدَذَالِکَ فَلَهُ عَذَابٌأَلِیمٌ(94مائده) ای اهل ایمان!بی‌تردیدخداشما رابه چیزی ازشکار حیوانات درحالی که مُحرم هستید آزمایش می‌کند،آنهم باشکاری که به آسانی دردسترس و تیررس شماست تا خدا کسی را که درنهان از اومی‌ترسدمعلوم ومشخص نماید وهرکه پس از این ازحدود الهی تجاوز کندبرای او عذابی دردناک است «بلاء»به معنای امتحان وآزمایش است و معنای خوف بالغیب این است که انسان از عذاب‌های دردناک اخروی با اینکه بوسیله حواس ظاهری‌اش نمی‌تواند آنهارادرک کند، بترسدآن هم به این دلیل که خدای متعال انسان را از آنها برحذرداشته است. اراده الهی براین تعلق گرفته که انسان موجودی مختارباشد ومدام بر سردوراهی انتخاب قرار گیرد؛«وَ هَدَیْناهُ النَّجْدَیْن»(3) که اگر باحسن استفاده از نعمت اختیار راه صحیح را به صورت غیراجباری برگزید پله‌های کمال وترقی رایکی پس ازدیگری این کش و قوس‌های درونی که هرروزبا آن دست وپنجه نرم می‌کنیم؛همان آزمون‌های الهی هستندکه عده‌ای درآن شاکرندوقبول و عده‌ای کفورند و مردود؛«إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّاشاکِراًوَإِمَّاکفورا«۴» آنگاه به قبول شدگان وعده بهشت ورحمت دادوبرمردود شدگان آن وعیددوزخ وشدت۵ فراگیرترین آزمونی که خداوندمتعال مدام آن رابرگزار می‌کندآزمون عملی است که در آن ابتدا زمینه امتحان را فراهم می‌کند. به عنوان مثال وقتی که حاجیان دراحرام را از شکارمنع می‌کندبه آهوان دستور می‌دهد که از بلندی‌های مکه و سینه کوه پایین بیایندوآنقدر نزدیک شوندکه این منع شدگان بتوانند به راحتی آن‌ها را با نیزه و یا حتی با دست شکار کنند. یعنی از یک طرف منع می‌کندواز طرفی دیگر همان منع شده را می‌آورددرتیررس و دسترس ایشان قرار می‌دهدتا عیارایمان مردم عیان شوداین آیه نشان می‌دهدکه خداوند متعال برای هرامر و نهی بساط آزمون آن راهم فراهم می‌کند. اگر فرمودبه نامحرم نگاه نکنیدازآن طرف چندنامحرم بزک کرده راطوری مسیر میدهد که از مقابل چشم این جوان عبورکنندواو درجلسه امتحان قرارگیرد. آنان که خود از ایمان دورندودیگران را هم نهی می‌کنند وَهُمْ یَنْهَوْنَ عَنْهُ وَیَنْئَوْنَ عَنْهُ وَإِن یُهْلِکُونَ إِلَّا أَنفُسَهُمْ وَمَایَشْعُرُونَ(26انعام).طی کند وبه مقام قرب الهی که هدف اوست نائل شودواگرباسوء اختیار کج راهه را انتخاب کرد،به عواقب ناگوار راهی که خود آزادانه برگزیدگرفتار آید. همیشه در کنار چشمه یادرمسیرآب روان معارف الهی عده‌ای پیدا می‌شوندکه نه خود می‌نوشندونه اجازه می‌دهنددیگران بهره‌ای برده و سیراب شوند قرآن ازاین عده که همیشه تاریخ بوده و خواهندبودبا این تعبیر یادمی‌کندکه«هُمْ یَنْهَوْنَ عَنْهُ وَ یَنْئَوْنَ عَنْهُ»؛آنان دیگران را[از توجه به قرآن وپیروی از رسول خدا باز می‌دارندوخود نیز از آن دورمی‌شوند. اما اینهاچه کسانی هستندوچه ویژگی‌هایی دارندسوالات مهمی است که آیه قبل به آنها پاسخ داده است. ادامه در پست بعدی 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
آیه قبل می‌فرماید:اینان کسانی‌اند که دراثرکفر ولجاجتی که به خرج داده‌اندپرده‌ای از غفلت بردل‌هایشان افکنده‌اند که دیگرحق را نمی‌فهمند ونیز گوش‌هایشان چنان دربرابر حق سنگین شده که آن رانمی‌شنوند.(6) اینان روشنترین دلیل راهم قبول نمی‌کنندواز پذیرش آن سرباز می‌زنندبارزترین مشخصه این گروه برخوردشان با معارف دینی است که می‌گوینداینها همه فسون وفسانه است. می‌کند تا آن را اصلاح و جبران کند. (11). احترام واجب نیست ولی بی احترامی هم نکنید وَ لَا تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّهِ فَیَسُبُّواْ اللَّهَ عَدْوَا بِغَیرِْ عِلْمٍ . خداوند متعال در این آیه مؤمنان را به رعایت یک اصل مهم سفارش می‌کند و آن اینکه مبادا به مقدسات کسانی که با شما هم عقیده نیستند بی احترامی کنید که آن‌ها نیز معتقدات شما را مورد اهانت قرار می‌دهند. نکته اول اینکه منع آیه در مورد اهانت به مقدسات طرف مقابل است نه آنکه خواسته باشد هر گونه بحث علمی و به چالش کشیدن منطقی عقاید طرف مقابل را ممنوع کند. (12). نکته دوم اینکه معنای آیه احترام گذاشتن به مقدسات طرف مقابل نیست بلکه پیام آیه پرهیز از هر کاری است که اهانت تلقی شود. پی نوشت ها : (1) المیزان ج 6 ص 80 (2) ر. ک به همان (3) 10/بلد (4) 3/ انسان (5) 38-39/بقره (6) هر چند در آیه این امور را به خدا نسبت داده است اما این از باب کیفریست که خدا به اصرار آن‌ها در کج روی داده است به عبارت دیگر اگر این گونه مسائل نسبت به خدا داده می‌شود در حقیقت اشاره به قانون «علیت» و خاصیت «عمل» است، یعنی ادامه در کج روی و اصرار در لجاجت و بدبینی، اثرش این است که روح و روان آدمی را به شکل خود در می‌آورند و آن را همانند آیینه کج و معوجی می‌کنند که قیافه همه چیز را کج و معوج نشان می‌دهد. نمونه ج 5 ص 190 (7) نمونه ج 5 ص 191 (8) آیه 27 سوره انعام (9) آیه 104 سوره انبیاء علیهم السلام و آیه 48 ابراهیم علیهم السلام (10) المیزان ج 7 ص 92 (11) نمونه ج 5 ص 259-260 (12) ر. ک به همان ص 395 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.mp3
6.62M
🌺 ساده 🌺 🌺 توسط استاد 📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قران تلاوت کنیم ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
4_5938352135707036310.mp3
36.22M
🌺 (تندخوانی) 🌺 🌺 توسط استاد 📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قران تلاوت کنیم ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
4_5872816625601741251.mp3
13.92M
🌺 🌺 🌺 توسط استاد 📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قران تلاوت کنیم ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
4_293413254921716319.mp3
4.27M
🌺 (تندخوانی) 🌺 🌺 توسط استاد 📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قران تلاوت کنیم ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 ♨️فرصت ویژه ماه رمضان! 👌 بسیار شنیدنی 🎤 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا