اولین سلام صبحگاهی،
تقدیم به ساحت قدسے قطب عالم امکان
حضرت صاحب الزمان(عج) ...
❤️السَّلامُ علیکَ یا بقیَّةَ اللهِ
یا اباصالحَ المهدی
یا خلیفةَالرَّحمن
و یا شریکَ القران
ایُّها الاِمامَ الاِنسُ و الجّانّ
سیِّدی و مَولای
ْ الاَمان الاَمان
أللَّهُمَ عَجلْ لِوَلِیکْ ألْفَرَج بحق زینب کبری(س)
✨🥀✨
روز خود را با سلام به مادر شهیدان
#حضرت_فاطمه_الزهرا (س) آغاز
کنیم...
♥️ﺍﻟﺴَّﻠﺎﻡُ ﻋَﻠَﻴْﻚِ ﻳَﺎ ﻓَﺎﻃِﻤَﺔُ اَلْزَهرا
♥️اَلسَّلاَمُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ
♥️السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا سَيِّدَةَ نِسَاءِ
الْعَالَمِينَ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ
♥️السَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْن
ان شاءالله با دعای خیر مادرانه
حضرت زهرا(س)بتونیم به خدا
برسیم...
#زن_عفت_افتخار
به قصد زيارت ارباب بی کفن :
❤️السلام عليك يا اباعبدالله
و علي الارواح التي حلت بفنائك
عليك مني سلام الله أبدا
ما بقيت و بقي الليل و النهار
و لا جعله الله آخر العهد مني لزيارتكم
السَّلامُ عَلي الحُسٓين و
عٓلي عٓلي اِبن الحُسَين و
عَلي اولاد الحُسَين وَ
علَي اصحابِ الحُسَين.
أللهم ارزقنا زیارت الحسین (ع)
اللهم ارزقنا شفاعة الحسین (ع)
❤️السلامُ عَلَیک یا امام الرئوف یا ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ المُرتضی
✨ﺍﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺻَﻞِّ ﻋَﻠَﻰ ﻋَﻠِﻲِّ ﺑْﻦِ ﻣُﻮﺳَﻰ ﺍﻟﺮِّﺿَﺎ ﺍﻟْﻤُﺮْﺗَﻀَﻰ ﺍﻟْﺈِﻣَﺎﻡِ ﺍﻟﺘَّﻘِﻲِّ ﺍﻟﻨَّﻘِﻲِّ ﻭَ ﺣُﺠَّﺘِﻚَ ﻋَﻠَﻰ ﻣَﻦْ ﻓَﻮْﻕَ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻭَ ﻣَﻦْ ﺗَﺤْﺖَ ﺍﻟﺜَّﺮَﻯ ﺍﻟﺼِّﺪِّﻳﻖِ ﺍﻟﺸَّﻬِﻴﺪِ ﺻَﻠَﺎﺓً ﻛَﺜِﻴﺮَﺓً ﺗَﺎﻣَّﺔً ﺯَﺍﻛِﻴَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺻِﻠَﺔً ﻣُﺘَﻮَﺍﺗِﺮَﺓً ﻣُﺘَﺮَﺍﺩِﻓَﺔً ﻛَﺄَﻓْﻀَﻞِ ﻣَﺎ ﺻَﻠَّﻴْﺖَ ﻋَﻠَﻰ ﺃَﺣَﺪٍ ﻣِﻦْ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺋِﻚَ✨
أللَّهُمَ عَجِّلْ لِوَلیِکَ ألْفَرج وَ العافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حضرت زینب(س)...
❤️بياد مولا، به رسم ادب،
اولین حاجت امروزمان را از خداوند رحمان،
فرج منجی عالم میخواهیم
به حرمت دعای فرج آن حضرت :
بسم الله الرحمن الرحيم
اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ،
وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ
واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ
فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ،
اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم، فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ
اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ
اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛
يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ،
اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،
الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ
بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ...
❤️و برای سلامتی محبوب:
اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ
صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه
في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة
وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا
حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا .
❤️الهی...
یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد،
یا عالیُ بِحَقِّ علی،
یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه،
یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن،
یا قَدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن،
عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ وَ العافیةَ وَ النَصر بِحَقِّ حَضرَتِ زِینَب(س)
🌺 سلامتی و تعجیل در فرج آقا #صلوات ... 🌺
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 روزمان را با #قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۴ قرآن کریم شامل آیات ۴۳ تا ۵۳ سوره مبارکه یونس
🍃🌹🍃
🌺 امام علی (ع) میفرمایند:
«اِنَّ القُرآنَ ظاهِرُهُ اَنیقٌ وَ باطِنُهُ عَمیقٌ»
ظاهر قرآن شگفتانگیز و زیبا و باطنش ژرف و عمیق است.
(اصول کافی ۲/۵۹۹)
🎙استاد: پرهیزگار
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
حدیث
حضرت امام موسی کاظم علیه السلام فرمودند :
مَثَلُ الدُّنْيا مَثَلُ ماءِ الْبَحْرِ، كُلَّما شَرِبَ مِنْهُ الْعَطْشـانُ ،ازْدادَ عَطَشا ،حَتّى يَقْتـُلَهُ.
مَثَل دنيا، همچون آب درياست كه شور است. تشنه هر چه از آن بنوشد، تشنه تر مى شود، تا آنكه او را مى كشد.
منبع :
بحارالانوار، ج 75 ، ص 311
#حدیث
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
حدیث
حضرت امام محمد تقی علیه السلام فرمودند :
كَيْفَ يُضَيَّعُ مَنِ اللّهُ كافِلُهُ،
وَكَيْفَ يَنْجُو مَنِ اللّه طالِبُهُ،
وَ مَنِ انْقَطَعَ إلى غَيْرِ اللّهِ ،
وَ كَّلَهُ اللّهُ إلَيْهِ.
هرگز گمراه و درمانده نخواهد شد، كسى كه خداوند سَرپرست و متكفّل اوست.
براستی کسی نجات مىيابد، كه خداوند طالب اوست.
پس هر كه از خدا قطع اميد كند، و به غير او پناهنده شود، خداوند او را به همان شخص واگذار مىكند.
منبع :
بحارالانوار، ج۶۸، ص۱۵۵
#حدیث
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
#سوره_انعام ــ #آیه ۸۴
وَوَهَبْنَا لَهُٓ إِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ ۚ كُلًّا هَدَيْنَا ۚ وَنُوحًا هَدَيْنَا مِنْ قَبْلُ ۖ وَمِنْ ذُرِّيَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَيْمَانَ وَأَيُّوبَ وَيُوسُفَ وَمُوسَىٰ وَهَارُونَ ۚ وَكَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ
و اسحاق و یعقوب را به ابراهیم بخشیدیم، [و] هر یك را هدایت كردیم، و [نیز] نوح را پیش از این هدایت نمودیم، و از فرزندان او داود و سلیمان و ایّوب و یوسف و موسی و هارون را [هدایت كردیم؛] این گونه نیكوكاران را پاداش میدهیم.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
#سوره_انعام_آیه_هشتاد_چهار
#تفسیر_سوره_انعام_آیه_هشتاد_چهار
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
#تفسیر:(آيه ٨٤) :
💠از اين به بعد به قسمتى از مواهبى كه خداوند به ابراهيم داده است اشاره شده، و آن مواهب فرزندان صالح و نسل لايق و برومند است كه يكى از بزرگترين مواهب الهى محسوب مىشود.
💠 نخست مىگويد: «ما به ابراهيم، اسحاق و يعقوب (فرزندان اسحاق) را بخشيديم» (وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ) .
💠 سپس براى اين كه افتخار اين دو تنها در جنبۀ پيغمبرزادگى نبود، بلكه شخصاً در پرتو فكر صحيح و عمل صالح نور هدايت را در قلب خود جاى داده بودند، مىگويد: «هر يك از آنها را هدايت كرديم» (كُلاًّ هَدَيْنا) .
💠 و به دنبال آن براى اين كه تصوّر نشود، در دورانهاى قبل از ابراهيم، پرچمدارانى براى توحيد نبودند، و اين موضوع از زمان او شروع شده اضافه مىكند، «نوح را نيز پيش از آن هدايت و رهبرى كرديم» (وَ نُوحاً هَدَيْنا مِنْ قَبْلُ) . در حقيقت با اشاره به موقعيّت نوح كه از اجداد ابراهيم است و موقعيّت جمعى از پيامبران كه از دودمان و فرزندان او هستند، موقعيّت ممتاز ابراهيم را از نظر «وراثت و ريشه» و «ثمرۀ» وجودى مشخّص مىسازد. و در تعقيب آن نام جمع كثيرى از پيامبران را كه از دودمان ابراهيم بودند مىبرد.
💠 نخست مىگويد: «از دودمان ابراهيم، داود و سليمان و ايّوب و يوسف و موسى و هارون را هدايت كرديم» (وَ مِنْ ذُرِّيَّتِهِ داوُدَ وَ سُلَيْمانَ وَ أَيُّوبَ وَ يُوسُفَ وَ مُوسى وَ هارُونَ) .
💠 و در پايان آيه مىفرمايد: «اين چنين نيكوكاران را پاداش مىدهيم» (وَ كَذلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ) . به اين ترتيب روشن مىكند كه مقام و موقعيّت آنان در پرتو اعمال و كردار آنها بود.
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
#سوره_انعام_آیه_هشتاد_چهار
#تفسیر_سوره_انعام_آیه_هشتاد_چهار
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
#جرعه_ای_از_نهج_البلاغه
#حکمت_های_نهج_البلاغه
حکمت288
إِذَا أَرْذَلَ اللَّهُ عَبْداً حَظَرَ عَلَيْهِ الْعِلْمَ.
امام علیه السلام فرمود : هرگاه خداوند بنده اى را (به سبب گناهانش) پست بشمرد علم را از او دريغ مى دارد.
شرح و تفسير
گوهر علم را به نااهلان نمىدهند
امام علیه السلام در اين گفتار حكيمانه اشاره به عظمت مقام علم و عالم كرده مى فرمايد: «هرگاه خداوند بندهاى را پست بشمرد علم را از او دريغ مى دارد»؛ (إِذَا أَرْذَلَ اللّهُ عَبْداً حَظَرَ عَلَيْهِ الْعِلْمَ). «أرْذَلَ» از مادّه «رَذْل» به معنى پست و «حَظَرَ» از ريشه «حَظْر» به معناى منع است.
بديهى است خداوند، هم حكيم است و هم عادل، و هرگز كارى برخلاف حكمت و عدالت نخواهد كرد، پست شمردن افراد به يقين براثر گناهان ومعاصى آنهاست و مفهوم اين سخن آن است كه افرادى كه براثر گناه از درگاه خداوند بيرون شوند خداوند بزرگ ترين موهبت را كه موهبت علم است از آنها منع مى كند.
امام علیه السلام در اين كلام شريف مى خواهد درس مهم اخلاقى به همگان بدهد كه اگر علاقه اى به علم و دانش و محضر علما و دانشمندان نداشتيد بدانيد اين براثر تاريكى قلب شما و گناهانى است كه مرتكب شده ايد.
علم، نور است و هيچ انسانى كه داراى چشم سالم است از نور نمى گريزد، اين خفاش صفت انند كه از نور وحشت دارند و در تاريكى ها به حركت درمى آيند.
در اهميت علم، همين بس كه طبق صريح آيات قرآن مجيد، چيزى كه سبب فضيلت آدم بر فرشتگان شد و مسجود آنها گرديد علم و دانشى بود كه خداوند به آدم براثر استعدادش داد.
نيز در اهميت علم همين بس كه خداوند در قرآن مجيد نام دانشمندان را پس از نام خود و فرشتگان آورده مى فرمايد: (شَهِدَ اللهُ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِكَةُ وَأُوْلُوا الْعِلْمِ).
نيز همين فخر براى دانشمندان كافى است كه قرآن درباره وزير سليمان كه توانست در يك چشم برهم زدن تخت ملكه سبا را از يمن به شام بياورد مى گويد: «(قَالَ الَّذِى عِنْدَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْكِتَابِ…)؛ كسى كه علم و دانشى از كتاب آسمانى داشت…».
همچنين با صراحت مى گويد: عالمان هستند كه به آنچه بر تو (اى پيامبر) نازل شده ايمان مى آورند و آن را حق مى دانند؛ (وَيَرَى الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ الَّذِى أُنزِلَ إِلَيْکَ مِنْ رَبِّکَ هُوَ الْحَقَّ).
سرانجام مقامات والا را ويژه مؤمنان و عالمان معرفى مى كند و مى فرمايد : «(يَرْفَعِ اللهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ)؛ خداوند كسانى را از شما كه ايمان آوردهاند و كسانى را كه صاحب علمند درجات رفيعى مى بخشد».
ادامه دارد...
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حدیث زندگی
۲۰- امیرالمؤمنین(علیهالسلام) فرمود این پنج کلمه را از من فرابگیرید.
۱۳۸۳/۰۳/۰۳
#شرح_حدیث
#حدیث_زندگی
#ماه_مبارک_رمضان
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ محتوای جلسات اعتقادی معنوی ماه مبارک رمضان سال 1403 با موضوع: محک انسان ها و امت ها (سنت ابتلا و امتحان)
📹 ویدئوی جلسه 9 | راهکارهای قبولی در امتحان الهی(2)
🎙حجت الاسلام والمسلمین رفیعی
🗓 چهارشنبه 23 رمضان 1403/01/15
📌دریافت از آپارات:
aparat.com/v/Foz0O
#رمضان_1403
#حجت_الاسلام_رفیعی
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
#متن_شرح دعای روز بیست و سوم از آیت الله مجتهدی تهرانی :
⬅️ اللَّهُمَّ اغْسِلْنِی فِیهِ مِنَ الذُّنُوبِ
خدایا مرا از گناهان شستشو بده،
🌹شما وقتی می خواهید به مهمانی بروید، خودتان را پاکیزه و تمیز می کنید و شستشو می دهید، باید بدانیم که در ماه رمضان همه میهمان خداوند هستیم، آیا خودمان را از آلودگی های معنوی تمیز کرده ایم، آیا دلهایمان را از زنگار گناه شستشو داده ایم؟
🍃«شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ» و شما میهمان سفره پر برکت الهی هستید و باید خودمان را برای این ضیافت آماده می کردیم تا با دلی پاک به این میهمانی برویم، لذا از خداوند می خواهیم که ما را از گناهان شستشو بده و لیاقت آن را بدهد که از این میهمانی استفاده کنیم.
☘ اگر یک مرتبه با اخلاص ازخدا بخواهید که شما را از آلودگی گناه پاک کند، خدا می پذیرد باید مثل کودکی که اشک ریزان نزد پدر می رود و طلب بخشش می کند، به محضر الهی رفت و عذر خواهی کرد.
⬅️ وَ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الْعُیُوبِ
خدایا مرا از عیب هایی که به آن مبتلا هستم پاک کن
⚫️ غیبت، ریا، تکبر، عجب، حسد و ... این ها همه عیب هستند، عمل معیوب مورد پذیرش درگاه الهی نیست.
⚪️ اعمال ما باید از هفت آسمان بالا برود و در هر آسمانی برای هر عیبی می گویند «قف» به معنی «ایست» و ماموران الهی در آسمان اول به نامه عمل ما نگاه می کنند و اگر دیدند امروز من غیبت کرده ام می گویند: بروید و «اضربوا هذا العمل بوجه صاحبه» این عمل را بر صورت صاحب آن بزنید و عمل در آسمان اول متوقف می شود، عمل بعضی ها از آسمان اول می گذرد چون اهل غیبت نبودند، ولی باز ملائکه آسمان دوم می گویند «قِف» عمل را بررسی می کنند و متوجه می شوند که این شخص «عُجب» داشته است، بعض دیگر اهل عُجب هم نبوده اند و عمل به آسمان سوم می رسد و باز دستور به توقف می دهند و اگر آن شخص اهل «حسد» نبود به آن عمل اجازه می دهند که به آسمان چهارم برود و در آنجا برای رذیله «تکبر» عمل را متوقف می کنند، اگر اهل مراقبت نباشیم اموری مانند؛ ریاست، ثروت و علم تکبر می آورند.
🌸 در روایت آمده است؛ زمانی که حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) میل به غذا داشتند تمامی غلامان را دعوت می کردند و با هم غذا می خوردند؛ شخصی گفت: یا علی بن موسی الرضا (ع) این امور برای شما خوب نیست، چرا با فقرا غذا می خورید؟
✨حضرت فرمودند: همه ما اولاد حضرت آدم هستیم و تفاوت درجات انسانها به تقوی است.
🔶 در یکی از ایستگاه ها نیز توقف می کنی تا ببینند آیا این عملت از روی ریا بوده یا نه!
❓دلاکی عالمی را کیسه می کشید و در حین کیسه کشیدن از عالم پرسید: ریا یعنی چه؟
🔹آن عالم گفت: همین که کیسه می کشی و می خواهی چرک های مرا به من نشان بدهی تا پول بیشتری بگیری، همین نشان دادن عمل را ریا می گویند (قدیمتر ها وقتی کیسه می کشیدند، اگر چرک بیشتری در می آوردند انعام بیشتری می گرفتند و این عالم می خواست با زبان خود این دلاک با او حرف بزند)
🔸خلاصه در هر آسمانی ، عمل را از یک جهت بررسی می کنند.
💐 خدایا از تو می خواهیم عمل ما را قبول کنی و اگر دنبال عمل خالصی مثل اعمال امیر المومنین (ع) می گردی این حسرتی است که بر دل می ماند!.
💠 بندگی خدا سه قسم است:
👈نوع اول، از ترس جهنم است،
👈و گاهی به طمع بهشت است،
👈و نوع سوم؛ «تعظیما لله» است چون خداوند شایسته پرستش است باید او را بزرگداشت.
⬅️ وَ امْتَحِنْ قَلْبِی فِیهِ بِتَقْوَی الْقُلُوبِ
خدایا قلب و دل مرا آزمایش کن به تقوی دل نه زبان
🌼 ممکن است زبان ما حرف از تقوی بزند ولی قلب و دل ما از آن بی خبر است و بهره ای از تقوی نداشته باشد، شخصی صد میلیون تومان در جاده پیدا کرد و آن را به صاحبش برگرداند این مسائل از آثار تقوی است.
🚦دین چراغ قرمز و سبز دارد،
❌چراغ قرمز مرز حرام است
✅و چراغ سبز محدوده مباحات است؛
💢 تقوی یعنی از چراغ قرمز ها عبور نکن.
🌻رعایت چراغ قرمزها هم دو نوع است
👈گاهی راننده بخاطر ترس از جریمه ترمز می کند
👈و گاهی بخاطر احترام به قانون مملکت، که دومی افضل است.
⬅️ یَا مُقِیلَ عَثَرَاتِ الْمُذْنِبِین
ای خدایی که همه لغزش های گنهکاران را اقاله می کن
🌺 جنسی را که از کاسب خریدی و می خواهی پس بدهی، مستحب است که فروشنده از مشتری پس بگیرد به این عمل اقاله گویند.
اقاله در مورد خداوند یعنی؛ خدایا گناهان ما را رایگان ببخش.
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠شرح دعای روز بیست و سوم #ماه_رمضان
🎤 با بیان شیرین آیت الله مجتهدی تهرانی (رحمت الله علیه)
#ماه_رمضان
#شب_قدر
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
💢جنگی دیگر و ماجرایی جدید
📌واکاوی مهندسی و پشت صحنه ماجراجویی علیه حوزه و روحانیت و تلاشهای رسانهای دشمن
‼️«جنگی دیگر»، دردسری دیگر و ماجرایی جدید؛ این بار هم مثل تمامی انواع جنگهای ترکیبی چند ضلع دارد که تاکنون ۳ ضلع آن روشن شده است:
🔺یک ضلع آن ترس
🔺ضلع دیگر بی اخلاقی
🔺و ضلع دیگر فساد مالی
❓اما ماجرا چیست؟
♨️پرده اول:
ناگهان خبری می رسد که یک طلبه دقیقا در کادر دوربین با یک خانم دیگر که از قضا او هم در نقطه کانونی دوربین نشسته درگیر می شود در درمانگاهی با نام قرآن و عترت! بعد از اتمام ماموریت فیلم جلسه فورا توسط فیلم بردار که منتظر است به رسانههای معاند ارسال میشود تا به ایرانیان این پیام را القا کند که:
حوزویان اینگونه رفتار می کنند...!!
📌مهندسی صحنه هم طوری است که:
طرف مقابل یک خانم است که جو روانی حق را به او بدهند و نام محل هم قرآن و عترت است که در عش آل محمد یعنی قم اتفاق می افتد...
♨️پرده دوم:
به ناگاه و کاملا اتفاقی جریانی با عنوان زمین خواری یک مدرسه علمیه با تولیت یکی از ائمه جمعه خبر ساز می شود. در این گیر و دار موج سواری ها شروع می شود و روایتها متناقض میشود تا در سایه این تناقضات این تصویر در ذهن مردم تداعی شود که:
حوزویان و حوزه علمیه اینگونه رفتار می کنند...!!
📌مهندسی صحنه هم از این قرار است که؛
مسأله زمین برای جامعه ایرانی خیلی با اهمیت است و یک سر قضیه در مشهد و یک سر قضیه در مدرسه علمیه است تا انگ ناصوابی به مدارس علمیه زده شود.
♨️پرده سوم:
در همین حوالی ناگهان از شهر دوست داشتنی ایران، خبر یک قتل به گوش میرسد. یک طلبه که از قضا استاد نیز هست در حال مسافر کشی بوده که به قتل رسیده است، کجا در خوزستان تا این بار ترس را به ذهن مخاطب القا کنند.
📌مهندسی صحنه هم این طور است که:
یک طلبه استاد حوزه بوده و به علت مشکل مالی در حال کار دیگری بوده و این قضیه منجر به قتل او شده.
‼️بنابراین ۳ ضلع ترس، فساد و عدم کارآمدی با ۳ سناریوی کاملاً مهندسی شده اجرا میشود تا یک نقطه را هدف قرار داده و آن را بزنند.
⁉️مگر ماجرا چیست؟
⁉️چرا باید مردم این ۳ کلمه منفی را کنار واژه حوزه علمیه و حوزویان قرار دهند؟
⚠️ با یک جستجوی ساده مشاهده میکنیم که ثبتنام حوزه های علمیه شروع شده، باب ورود جوانان خوش فکر و مستعد به حوزه های علمیه باز شده و دشمن که در گام دوم، قصد خود را در تهی کردن حوزه های علمیه هدف گذاری کرده است با این ۳ ضلع قصد دارد نام حوزه علمیه را خدشه دارد کند...
⚠️ این جریان یکی از ابعاد گسترش نافرمانی های مدنی است که در دستور کار دشمن در سال های اخیر قرار دارد و در این مورد به صورت بسیار نرم اجرا شد و ممکن است پرده های دیگری نیز داشته باشد که در روزهای آتی اجرا شود...
‼️بنابراین در جریانهای مشابه به جای بازی کردن در زمین دشمن بهتر است سراغ فراتحلیلهایی برویم که نقشه دشمنان را برملا میکند.
بدین ترتیب هم «سواد رسانهای» افزایش مییابد و هم دشمن به شکست نزدیکتر خواهد شد...
✍دکتر باویر
🔴 شمشیرعدالتمعاویه قاتل علی
#بسیار_مهم
🔻معاویه و برخی گردن کلفت ها متوجه شدند قضیه عدالت امیرالمومنین واقعا جدی است و علی(ع) نه تنها به آنها پست و مقام نخواهد داد بلکه ثروت های حرام آنها را به بیت المال باز می گرداند!
🔻معاویه و اصحاب دیروز امام علی در کاخ سبز شام، اتاق فکر مفصل تشکیل دادند و کلید اصلی فتنه آفرینی و مبارزه با حکومت علوی را یافتند: #اغتشاش_با_شعار_عدالت!!
🔻 بنابراین معاویه تصمیم گرفت به علی(ع) با شعار #عدالت_خواهی حمله کند! او شروع به مطالبه گری قصاص قاتلان عثمان نمود و شرط بیعت را پذیرش کمیته حقیقت یاب پیدا کردن قاتلان قرار داد.
🔻بخش زیادی از مردم بی بصیرت آن زمان به راحتی فریب مطالبه به ظاهر شرعی و عقلی معاویه را که پیراهن خونین عثمان را برافراشته بود، خوردند.
🔻در حالی که اولا محرک اصلی قتل عثمان خود معاویه بود و امام علی در نامهای به او نوشت: «به خدا سوگند، کسى جز تو پسر عمویت را نکشت»!!
🔻ثانیا امام تا حد امکان برای کشته نشدن عثمان با فرستادن امام حسن و امام حسین به معرکه تلاش کرد ...
🔻اما معاویه که میدانست عثمان در یک انقلاب عمومی توسط هزاران نفر کشته شده، اما برای ایجاد درگیری داخلی در حکومت نوپای امام بر این موضوع اصرار می کرد. مثلاً فقط در یک روایت آمده است که ۲۰ هزار نفر خود را قاتل عثمان می دانستند!!
🔻در گام بعدی معاویه با تحریک خواص دنیا طلب، به سرکردگی عایشه و طلحه و زبیر با شعار خونخواهی عثمان اغتشاش داخلی که جنگ #جمل نامیده می شود، بر امام تحمیل کرد.
🔻معاویه با فاصله کمی، در قالب جنگ بزرگ #صفین همین سیاست را پیش گرفت و در لحظات پیروزی امام، ناگهان جریان مدعی #میانه_روی و اعتدال و صلح با میدان داری اشعث شکل گرفت و با تحمیل حکمیت بر امام، کمر حکومت علوی را شکست.
🔻در ادامه پیامدهای جنگ صفین، خوارج و جنگ داخلی #نهروان شکل گرفت و در نهایت با ضربت نهروانیان در سحر ۲۱ رمضان امام به شهادت رسیدند.
🔸پ.ن: اگر مردم دوران بصیرت داشتند #عدالتخواهی_فیک_معاویه هرگز نمی توانست نعمت عدالت الهی و حقیقی امام علی را جامعه بگیرد...
🔻ما اگر آن زمان بودیم کدام طرف بودیم؟ امروز هم فرزندان علی و فرزندان معاویه در میدان مبارزه جهانی در حال نبردند، ما کدام طرفیم؟
#انتشار_صدقه_جاریه
✍حمیدرضا ابراهیمی
💠نکات کلیدی و تفسیری جزء بیست و سوم قرآن کریم💠
❇️فراز اول:عهدی که با خدا بسته ایم:
🔸أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْكُمْ یَا بَنى ءَادَمَ أَن لَّا تَعْبُدُواْ الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَكمُْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ(60) وَ أَنِ اعْبُدُونىِ هَاذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ(61- یس)
🔹اى فرزندان آدم! آیا با شما عهد نبستم كه شیطان را بندگى نكنید كه او براى شما دشمن آشكارى است؟ و گفتم كه مرا بندگى كنید كه این، راه مستقیم است.
🔹روی صحبت این آیه با مجرمین است که با توبیخ آنها را به یاد عهدی می اندازد که به آن بی توجهی کردند و در دام دشمنی معروف به نام شیطان افتاده و از راه مستقیم خارج شدند.
🔹علت این که خداوند مجرمین را به عنوان بنى آدم خطاب كرده این است كه دشمنى شیطان با این عده که باعث انحراف و هلاکت اینها شد روی غرض خاصى نسبت به آنها نبوده؛ بلكه به این دلیل بوده كه آنها فرزندان آدم بودند. و این دشمنى در روز اول آن جا بروز كرد كه مامور به سجده بر آدم شد و زیر بار نرفت و استكبار كرد. نتیجهاش هم این شد كه از درگاه خدا رانده شد و از آن روز با فرزندان آدم(ع) نیز دشمن گردید و همه را تهدید كرد.(1)
🔹متن عهدنامه را هم در آیه بازگو کرده است: شیطان را عبادت و پرستش و اطاعت نكنند و تنها خداوند متعال را پرستش و عبادت کنند. منظور از «عبادت كردن و پرستیدن شیطان»، اطاعت و پیروی از وسوسه های اوست.
🔹اما اینکه ما کی و کجا این عهد را با خدا بستیم مفسران نظرات گوناگون داده اند که به نظر می رسد این عهد همان عهدی است که در عالم فطرت بین انسان و خدای او منعقد شد و اگر روی آن را با غبار غفلت و معصیت نپوشانده باشد هر لحظه که به آن توجه کند به یاد آن عهد می افتد.(2)
🔰خلاصه اینکه منشأ انحراف و تباهی ما بی توجهی به آن عهدی است که با خدا بسته ایم و نتیجه این بی توجهی هم چیزی نیست جز افتادن در دام شیطانی که بر تباه کردن ما قسم یاد کرده است.(3)
❇️فراز دوم:روزی که دست حرف می زند و پا شهادت می دهد:
🔸الْیَوْمَ نخَْتِمُ عَلىَ أَفْوَاهِهِمْ وَ تُكلَِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَ تَشهَْدُ أَرْجُلُهُم بِمَا كاَنُواْ یَكْسِبُونَ(65- یس)
🔹امروز بر دهانهایشان مُهر سکوت می زنیم و دستهایشان با ما سخن مىگویند و پاهایشان به اعمالى كه همواره مرتكب مىشدند، گواهى مىدهند.
🔹براساس این آیه،دست و پای مجرمین به آن گناهانی كه با آن انجام دادهاند شهادت مىدهند؛ مثلا دستها به آن گناهانى شهادت مىدهد كه صاحب دست به وسیله آن مرتكب شده؛ مانند سیلىهایى كه به ناحق به مردم زده، اموالى كه به ناحق تصرف كرده، نوشته هایی كه به ناحق نوشته و امثال آن و پاها نیز به آن گناهانى شهادت مىدهند كه صاحبشان با آنها انجام داده؛ مانند قدمهایى كه به سوى مجلس گناه و برای انجام معصیت، خیانت، ظلم، فتنهانگیزى و امثال آن برداشته است.(4)
🔰ازهمین جا روشن مىگردد كه هر عضوى به عمل مخصوص به خود شهادت مىدهد و نام دست و پا در آیه شریفه از باب ذكر نمونه است و گرنه چشم و گوش و زبان و هر عضو دیگر نیز به كارهایى كه به وسیله آنها انجام شده،شهادت مىدهند.(5)
➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
❇️فراز سوم:زنده و مرده در فرهنگ قرآن:
🔸لِّیُنذِرَ مَن كاَنَ حَیًّا وَ یحَِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِینَ(70- یس)
🔹قرآن برای آن است تا كسانى را كه زندهاند هشدار دهد و فرمان عذاب بر كافران محقق و ثابت شود.
🔹از تقابلی که در این آیه بین «حیّ؛ زنده» و «کافر» وجود دارد معلوم می شود که این عبارت در واقع این بوده است که برای رعایت صنایع ادبی به این شکل درآمده است آن عبارت این بوده: قرآن مومن را چون زنده است از نافرمانی و عذاب الهی هشدار می دهد ولی برای کافر که مرده است اثری ندارد و عذاب در انتظار اوست.
🔹این همان حیات و مرگ معنوى است كه از مرگ و حیات ظاهرى به مراتب برتر و فراتر است و آثار آن گستردهتر و وسیعتر. این حیات و زندگى مختص انسانی است که به معنى «نفس كشیدن» و «غذا خوردن» و «راه رفتن» نیست؛ زیرا اینها اموری اند که در همه حیوانات یافت می شوند. حیات انسانى شكوفا شدن گلهاى عقل و خرد و ملكات برجسته در روح انسان و تقوى و ایثار و فداكارى و تسلط بر نفس و فضیلت و اخلاق است، و قرآن پرورش دهنده این حیات در وجود انسانهاست.(6)
🔰نتیجه اینکه در فرهنگ قرآن مومن زنده است و کافر مرده؛ مومن حق را می بیند و می شنود و در قلب و اندیشه او اثر کرده و در عمل او ظاهر می شود اما کافر و کسی که منکر دین است چون مرده است؛ کر است و کور است و قلب و اندیشه اش هیچ تاثیری از قرآن و کلام حق نمی پذیرد.(7)
❇️فراز چهارم:فراموشی قیامت را ساده نگیرید!
🔸إِنَّ الَّذِینَ یَضِلُّونَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدُ بِمَا نَسُواْ یَوْمَ الحِْسَابِ(26- ص)
🔹بىتردید كسانى كه از راه خدا منحرف مىشوند، چون روز حساب را فراموش كردهاند، عذابى سخت دارند.
🔹در این فراز، قرآن کریم به این حقیقت اشاره مىكند كه گمراهى از مسیر حق ناشی از فراموشى قیامت است و نتیجهاش عذاب شدید الهى است.فراموشى روز قیامت سرچشمه گمراهی ها است و هر گمراهى، آمیخته با این فراموشكارى است. این اصل، تاثیر تربیتى توجه به معاد را در زندگى انسانها روشن مىسازد.
🔹روایاتى كه در این زمینه در منابع اسلامى وارد شده بسیار قابل دقت است. از جمله حدیث معروفى است كه هم از پیغمبر گرامى اسلام صلی الله علیه و آله و هم از امیرالمؤمنین على علیه السلام نقل شده كه فرمودند: «اى مردم! وحشتناكترین چیزى كه از ناحیه آن بر شما مىترسم دو چیز است: پیروى از هوای نفس و آرزوهاى دور و دراز است؛ اما پیروى از خواهش نفس، شما را از حق باز مىدارد و آرزوهاى دور و دراز قیامت را از یاد شما می برد.»(8)
➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
❇️فراز پنجم:دو دلیل عقلی بر وقوع قیامت:
🔸وَ مَا خَلَقْنَا السَّمَاءَ وَ الْأَرْضَ وَ مَا بَیْنهَُمَا بَاطِلًا ذَالِكَ ظَنُّ الَّذِینَ كَفَرُواْ فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ كَفَرُواْ مِنَ النَّارِ(27) أَمْ نجَْعَلُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ كاَلْمُفْسِدِینَ فىِ الْأَرْضِ أَمْ نجَْعَلُ الْمُتَّقِینَ كاَلْفُجَّارِ(28- ص)
🔹و ما آسمان و زمین و آنچه را كه میان آنهاست، بیهوده نیافریدهایم؛ این پندار كافران است. پس واى بر آنان كه منکر آتش دوزخند. آیا كسانى كه ایمان آورده و كارهاى شایسته انجام دادهاند مانند مفسدان در زمین قرار مىدهیم یا پرهیزكاران را چون بدكاران؟!
✅در این آیات دو دلیل بر وجود و یا ضرورت وجود قیامت اقامه شده است:
🔹یکی اینکه اگر قیامتی نباشد وجود این جهان مادی باطل و بیهوده خواهد بود چون هدفی برای بودنش وجود نخواهد داشت. اینکه موجوداتی خلق شوند و از آسمان و زمین این عالم استفاده کنند و بعد هم هیچ به هیچ این نظام یک نظام بی هدفی خواهد بود که ساحت قدس الهی از چنین بیهوده کاری و عمل لغوی مبراست.(9)
🔹دیگر اینکه اگر قیامتی نباشد و محکمه عدل و پاداش و عقابی برپا نشود آنگاه کسی که در این دنیا بد بود و بد عمل کرد فرقی با آنکه خوب بود و خوب عمل کرد تفاوتی نخواهد داشت و این از نظر وجدان پذیرفته شدنی نیست.
🔰برای اینکه این دو اشکال جدی پیش نیاید عقل حکم می کند که باید پس از این عالم عالمی باشد که هم هدف این دنیا در آن محقق شود و هم تفاوت بین متقی و فاجر روشن شود.(10)
❇️فراز ششم:آنچه که ابلیس را ملعون ابد کرد:
🔸قَالَ یَا إِبْلِیسُ مَا مَنَعَكَ أَن تَسْجُدَ لِمَا خَلَقْتُ بِیَدَىَّ أَسْتَكْبرَْتَ أَمْ كُنتَ مِنَ الْعَالِینَ(75) قَالَ أَنَا خَیرٌْ مِّنْهُ خَلَقْتَنىِ مِن نَّارٍ وَ خَلَقْتَهُ مِن طِینٍ(76) قَالَ فَاخْرُجْ مِنهَْا فَإِنَّكَ رَجِیمٌ(77) وَ إِنَّ عَلَیْكَ لَعْنَتىِ إِلىَ یَوْمِ الدِّینِ(78- ص)
🔹خداوند متعال فرمود: اى ابلیس! چه چیز مانع شد بر مخلوقى كه من آفریدم سجده نكنی؟ تكبر ورزیدى، یا بالاتر از آن بودى كه فرمان سجود به تو داده شود؟ ابلیس [گزینه اول را انتخاب کرد و] گفت: من از او (آدم) بهترم، چرا كه مرا از آتش آفریدهاى و او را از گل. خداوند به او فرمود: از صفوف ملائكه، از آسمان برین، بیرون رو كه تو رانده درگاه منى و مسلما لعنت من بر تو تا روز قیامت ادامه خواهد یافت.
✅سه درس آموزنده و مهمی که در این گفتگو نهفته است:
1⃣در پاسخ ابلیس اشارهاى است به اینكه از نظر ابلیس اوامر الهى به خودی خود لازم الاجرا نیستند؛ بلکه فرامین الهی وقتى لازم الاطاعة هستند كه حق باشند و چون امرش به سجده كردن، حق نبود پس اطاعتش هم واجب نبود. برگشت این حرف به این است كه ابلیس اطلاق مالكیت خدا و حكمت او را قبول نداشته و این همان اصل و ریشهاى است كه تمامى گناهان و عصیانها از آن سرچشمه مىگیرد؛ چون معصیت وقتى سرمىزند كه صاحبش با انکار ربوبیت خدا و با این توجیه که ارتکاب معصیت بهتر از ترک آن است، از حکم الهی سرپیچی کند.(11)
2⃣این مجازات سنگین برای ابلیس تنها برای ترک یک سجده نبود؛ آنچه باعث این سقوط و لعنت ابدی ابلیس شد استکبار او بود. استکباری که با اظهار نظر و استدلال در برابر امر الهی وجودش ثابت شد. اگر استدلال ابلیس را تحلیل کنیم سر از كفر عجیبى در مىآورد او با این سخن خود در حقیقت به خدا گفت که برخی از دستورات تو اساس و پایه درستی ندارد (انکار حکمت الهی) و نیز برخی از دستورات تو کاملا نادرست است معاذالله جاهلانه است (انکار علم الهی) و من بهتر از می فهمم.
3⃣کسی که عالمانه و از روی عمد مرتکب معصیت می شود در حقیقت همان راهی را رفته است که ابلیس رفته. یعنی به خدا می گوید تو گفته ای نکن ولی نظر من این است که انجام این کار اشکالی ندارد و بعد مرتکب می شود.
📚پی نوشتها:
(1)المیزان ج17 ص102
(2)برای اطلاع بیشتر به کتاب فطرت در قرآن آیت الله جوادی آملی رجوع کنید.
(3)قالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعینَ (82- ص)
(4)المیزان ج17 ص103
(5)مانند آیه 36 سوره اسراء
(6)ر.ک به نمونه ج18 ص441-442
(7)یه 179 سوره اعراف
(8)نهج البلاغه خطبه 42
(9)آیه 38 سوره دخان
(10)ر.ک به المیزان ج17 ص 196 به بعد
(11) ر.ک به المیزان ج17 ص225-226
➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج
4_293413254921716472.mp3
4.09M
🌺 #تحدیر (تندخوانی)
🌺 #جزء_23
🌺 توسط استاد #معتز_آقائی
#ختم_قران
📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قران تلاوت کنیم
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
4_293413254921716473.mp3
7.12M
🌺 #ترتیل
🌺 #جزء_23
🌺 توسط استاد #سعد_الغامدی
#ختم_قران
📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قران تلاوت کنیم
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج
4_5805516077211322730.mp3
38.17M
🌺 #تحدیر (تندخوانی)
🌺 #جزء_23
🌺 توسط استاد #احمد_دباغ
#ختم_قران
📌به نیت تعجیل در ظهور آقا امام زمان قران تلاوت کنیم
➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
@saleheinmaryam313114🌺
➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰
اللّھمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرج