eitaa logo
صالحین تنها مسیر
234 دنبال‌کننده
17.2هزار عکس
7هزار ویدیو
271 فایل
جهاد اکبر، مبارزه با هوای نفس در تنها مسیر آرامش کاری کنیم ورنه خجالت براورد روزیکه رخت جان به جهان دگر کشیم خادم کانال @Yanoor برایم بنویس tps://harfeto.timefriend.net/16133242830132
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یا_ابا_عبدالله ❤️ 🔹ای دل بیا به رسمِ قدیمی سلام ڪن ✨صبح ست مثل باد و نسیمی سلام ڪن 💫برخیز نوڪرانہ و با عشق ، خدمتِ 🔸اربابِ مهربان وصمیمے سلام ڪن السلام_علیک_یاسیدالشهدا✋️ صبحتون_حسینی ⛅️ 🍃🌸
💕خواستند او رابفروشند که برده شود،پادشاه شد... ❤️خواستند محبتش از دل پدرخارج شود، محبتش بیشتر شد... ❌از نقشه های بشر نباید دلهره داشت... 👌چرا که اراده ی خداوند بالاتراز هر اراده ای است... ✴️یوسف میدانست، تمام درها بسته هستند، ❣اما به خاطر خدا ؛👇👇 حتی به سوی درهای بسته هم دوید... ✳️و تمام درهای بسته برایش باز شد... ♻️اگر تمام درهای دنیا هم به رویت بسته شد، 👌به دنبال درهاي بسته برو 🕊چون خدای "تو"و "یوسف" یکیست.......🕊 🍃🌸
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نگاهی به رابطه عبد و مولا ➕چالش عاشقانه‌ترین رابطه عالم پناهیان 🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام لَا خَيْرَ فِي الصَّمْتِ‌ عَنِ‌ الْحُكْمِ‌؛ كَمَا أَنَّهُ‌ لَا خَيْرَ فِي الْقَوْلِ‌ بِالْجَهْلِ‌. امام عليه السلام فرمود: خاموش ماندن از گفتار حكمت‌آميز فايده‌اى ندارد همان‌گونه كه سخن گفتن نابخردانه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح و تفسير كجا خاموشى باش و كجا سخن بگو امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه اشاره به موارد لزوم سكوت و موارد سخن گفتن كرده مى‌فرمايد:«خاموش ماندن از گفتار حكمت‌آميز فايده‌اى ندارد، همان‌گونه كه سخن گفتن نابخردانه»؛ (لَا خَيْرَ فِي الصَّمْتِ‌ عَنِ‌ الْحُكْمِ‌؛ كَمَا أَنَّهُ‌ لَا خَيْرَ فِي الْقَوْلِ‌ بِالْجَهْلِ‌) . سكوت بهتر است يا سخن گفتن‌؟ دانشمندان در اين باره بحث‌هاى مختلفى كرده‌اند؛ گروهى خطرات سخن گفتن و گناهان كبيره و عظيمۀ ناشى از آن را در نظر گرفته و دستور به سكوت داده‌اند. عده‌اى فوايد عظيمى را كه در سخن گفتن است در نظر گرفته و سخن گفتن را توصيه مى‌كنند ولى حق مطلب همان است كه امام عليه السلام فرمود. آنجا كه انسان، حكيمانه و عاقلانه سخن بگويد فضيلت است و ترك آن رذيلت و آنجا كه انسان جاهلانه و نابخردانه سخن بگويد رذيلت است و ترك آن فضيلت. به همين دليل هم روايات زيادى در مدح سكوت وارد شده و هم احاديث فراوانى در فضيلت كلام؛ از جمله از امام سجاد على بن الحسين عليه السلام سؤال شد كه سخن گفتن افضل است يا سكوت فرمود: «لِكُلِّ‌ واحِدٍ مِنْهُما آفاتٌ‌ فَإذا سَلِما مِنَ‌ الْآفاتِ‌ فَالْكَلامُ‌ أفْضَلُ‌ مِنَ‌ السُّكُوتِ‌ ؛هر كدام از اين دو آفاتى دارد هرگاه از آفات سالم باشند سخن گفتن از سكوت افضل است» عرض كردند: اى پسر رسول خدا چگونه است (كه سخن گفتن افضل باشد)؟ امام عليه السلام فرمود: «لِأنَّ‌ اللّهَ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ ما بَعَثَ‌ الْأنْبِياءُ وَ الْأَوْلِياءُ بِالسُّكُوتِ‌ إنَّما بَعَثَهُمْ‌ بِالْكَلامِ‌ ؛خداوند پيامبران و اوصياى آنها را به سكوت مبعوث نكرد، بلكه مبعوث كرد تا با مردم سخن بگويند (و پيام خدا را به آنها برسانند)». حضرت در پايان اين حديث به نكتۀ جالبى اشاره كرده فرمود: «إنّكَ‌ تَصِفُ‌ فَضْلَ‌ السُّكُوتِ‌ بِالْكَلامِ‌ وَ لَسْتَ‌ تَصِفُ‌ فَضْلَ‌ الْكَلامِ‌ بِالسُّكُوتِ‌ ؛حتى هنگامى كه مى‌خواهى فضيلت سكوت را بيان كنى با كلام بيان مى‌كنى و هرگز فضيلت كلام را با سكوت بيان نخواهى كرد». ١ در حديث ديگرى از امام صادق از پدرانش از اميرمؤمنان على عليهم السلام چنين آمده است: «جُمِعَ‌ الْخَيْرُ كُلُّهُ‌ في ثَلاثِ‌ خِصالٍ‌ النَّظَرِ وَ السُّكُوتِ‌ وَ الْكَلامِ‌ فَكُلُّ‌ نَظَرٍ لَيْسَ‌ فيهِ‌ اعْتِبارٌ فَهُوَ سَهْوٌ وَ كُلُّ‌ سُكُوتٍ‌ لَيْسَ‌ فيهِ‌ فِكْرٌ فَهُوَ غَفْلَةٌ‌ وَ كُلُّ‌ كَلامٍ‌ لَيْسَ‌ فيهِ‌ ذِكْرٌ فَهُوَ لَغْوٌ ؛تمام نيكى‌ها در سه خصلت جمع شده است: نگاه كردن و سكوت و سخن گفتن. هر نگاهى كه در آن عبرت نباشد سهو و بيهوده است و هر سكوتى كه در آن فكر نباشد غفلت و بى‌خبرى است و هر كلامى كه در آن ياد خدا نباشد لغو است». و در پايان اضافه فرمود: «فَطُوبى‌ لِمَنْ‌ كانَ‌ نَظَرُهُ‌ عَبَراً وَ سُكُوتُهُ‌ فِكْراً وَ كَلامُهُ‌ ذِكْراً ؛خوشا به حال كسانى كه نگاهشان عبرت، سكوتشان فكر و كلامشان ذكر باشد». ٢ نتيجه اين‌كه سكوت و كلام نيز مانند ساير اعمال انسان هستند كه اگر در حد اعتدال و شرايط‍‌ لازم باشند فضيلت و اگر خارج از اين حد گردند رذيلت و اين با تفاوت اشخاص و مجالس و مطالب و موضوعات متفاوت است و هر كس مى‌تواند با دقت فضيلت را از رذيلت در اينجا دريابد؛ به يقين سكوت از امر به معروف و نهى از منكر و از حكم به حق و از شهادت عادلانه و از اندرز و نصيحت‌هاى مخلصانه و از مشورت خردمندانه جزء رذايل و يا از گناهان كبيره است؛ ولى سخن گفتن به دروغ، غيبت، تهمت، اهانت، امر به منكر و نهى از معروف، شهادت به باطل و فضول كلام (سخنان بيجا و بى‌معنا) جزء رذايل اخلاقى يا از گناهان كبيره به شمار مى‌آيد. تعبير به «حكم» در كلام امام عليه السلام تنها به معناى قضاوت كردن در محاكم قضايى يا فتواى به حلال و حرام آن‌گونه كه بعضى از شارحان پنداشته‌اند، نيست بلكه هر سخن حكيمانه و خردمندانه‌اى را فرا مى‌گيرد، زيرا نقطۀ مقابل آن در همين كلام «جهل» ذكر شده است. قرآن مجيد نيز كراراً به مسئلۀ تكلم به حق اشاره كرده و اهل كتاب را بر كتمان حق و سكوت سرزنش مى‌كند؛ از جمله مى‌فرمايد: «وَ إِذْ أَخَذَ اللّهُ‌ مِيثاقَ‌ الَّذِينَ‌ أُوتُوا الْكِتابَ‌ لَتُبَيِّنُنَّهُ‌ لِلنّاسِ‌ وَ لا تَكْتُمُونَهُ‌» ؛(به خاطر بياوريد) هنگامى را كه خدا، از كسانى كه كتاب آسمانى به آنها داده شده، پيمانى گرفت كه حتماً آن را براى مردم آشكار سازيد و كتمان نكنيد!». ١ بحث مشروحى در كتاب اخلاق در قرآن در زمينۀ سكوت و كلام داشته‌ايم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث مهدویت وشناخت امام عصر "نگین آفرینش" 🔰قسمت هفتم السلام علی المهدی صحبت در ابعاد ضرورت طرح مهدویت بود که ابعاد اعتقادی و اجتماعی در پست های قبلی اجمالا توضیح داده شد. و ادامه بحث 🔰3. بعد سیاسی تاریخ پیوسته شاهد شکست مکتب ها و حکومت های مختلف در صحنه جهانی بوده است. سالیان دراز دو ایده ی غالب- کاپیتالیسم نماینده ی اندیشه لیبرال دموکراسی غرب و کمونیسم نماینده سوسیالیسم- افکار و اندیشه سیاسی جهان معاصر را تحت الشعاع خود قرار داده بود. ولی در طول سالیان گذشته یکی سقوط کرده و دیگری در حال سقوط است زیرا به راحتی می توان چالشهای موجود در اندیشه لیبرال دموکراسی غرب را مشاهده کرد. آنچه از بحران های اخلاقی، معرفتی، روانی و... در آن پدید آمد، همه نشان از آن دارد که این امپراطوری، در انتظار یک شکست سنگین است. حال تکلیف این بشر وامانده و سر گشته از ناکامی ها و شعارهای بی عمل و نظاره گر سراب ها چیست؟ عصرهای دوشنبه وجمعه ادامه دارد.... 🌺
مباحث مهدویت وشناخت امام عصر "نگین آفرینش" 🔰قسمت هشتم بشر امروزی تشنه یک طرح و نگاه جدید در عرصه سیاسی جهان است. و آنچه می تواند او را سیراب کند، فقط طرح مدینه فاضله مهدوی است. نظریه# مهدویت، یک اندیشه جهانی است و این اندیشه برای جهان و اداره آن طرح و برنامه دارد. مهدویت در عرصه ی حکومت داری اهداف بلند و ارزشی است، و حتی می تواند این فکر برای حکومت دینی، یک طرح راهبردی باشد. اگر مهدویت به خوبی تبیین شود، حرکت های اصلاحی در سراسر جهان جان می گیرد، چنان که انقلاب اسلامی ایران به عنوان زمینه و بستری مناسب برای انقلاب بزرگ امام مهدی عج شکل گرفت.