eitaa logo
سلمان معمار
4.2هزار دنبال‌کننده
24 عکس
3 ویدیو
0 فایل
فعلا گزیده ای از کانال تلگرام تا ببینیم چه پیش آید. توییتر، اینستا و ... : Https://yek.link/salmaneshoon
مشاهده در ایتا
دانلود
حمله آمریکا در حداقلی ترین حالت ممکن صورت گرفت، به نحوی که ترامپ یک مدال افتخار کوچک سفارش بده و ایران هم در دوراهی افزایش تنش قرار بگیره. شکی به پاسخ درخور فرماندهان نداریم، اتفاقا باید در این لحظات حساس جریان داخلی ناکارآمد مسبب وضع فعلی رو رسوا کرد. کسانی که هفته پیش، بعد از حمله اسراییل با اتحاد اتحاد، انتقادات رو خفه می‌کردند اما فقط یک هفته بعد از تجاوز بیگانه به خاک کشور موج مذاکره‌ی تسلیم رو داغ کردند! فقط یک هفته. نوع و اندازه حمله آمریکا دقیقا روی این جریان داخلی حسابی کرده است. آماده باشید از فردا صدای نزنید، بسه، کافیه و ... رو پربسامدتر بشنوید اگر در دهان این جریان هزینه زا نزنید. کسانی که رییس جمهور ناتوانی را برساختند که حتی بعد از حمله آمریکا هم پیدایش نیست تا چیزی برایش بنویسند و ایران را در ضعف بردند. همان احمق هایی که به انجام ندادن وعده صادق ٣ افتخار میکردند. همان احمق هایی که به آمریکایی امید داشتند و دارند که دیشب به ما بمب هدیه کرد.
جنگ تحمیلی دوم: ایست‌گاه آمریکا ما مستقیم به آمریکا پاسخ دادیم، نه رها کردیم و نه سر اسراییل خالی کردیم. هرچند کمتر از انتظار ما بود اما حالا برای دومین بار است که آمریکا زنی در ایران عادی می‌شود. همین هم آرزوی حداقل چند میلیارد انسان روی کره زمین است. اما واقعیت اینست که پاسخ ما عملا پاسخ نبود، تمدید بود. یک حمله نمادین به فردو، یک حمله نمادین به العدید. عملیات امشب بیشتر فرصتی برای آمریکاست تا واقعا جنگ را آغاز کند یا نمادین از آن خارج شود. به زودی مشخص می‌شود. اما برای ما ایران نشینان، اینجا نقطه مهمی در جنگ جاری است. فرض کنیم که ترامپ از خدا خواسته صلوات فرستاد. آیا واقعا پاسخ تجاوز گستاخانه ترامپ در فردو همین بود؟ آیا این برای آمریکا پشیمان کننده است؟ جواب پیداست. پس باید چه چیزی بخواهیم؟ موشک بیشتر؟ خوب یا بد پنجره ایران بسته شد و نهایتا می‌تواند با توقیف کشتی یا انفجار اتفاقی در آرامکو یادآوری شود اما پاسخ اصلی در همان حمله آمریکا نهفته شده: فردو. یادمان نرود آمریکا و اسراییل اراده کردند ایران هسته ای نداشته باشد. بزرگترین تودهنی ما به این زورگویی واضح است: هسته ای تا انتهایش! آمریکا و اسراییل و اروپا باید بفهمند که حمله به تاسیسات صلح آمیز چه عاقبتی دارد: اجازه بمب اتم و نامرئی شدن فعالیت های هسته ای ایران. اگر آمریکا می‌گوید انرژی هسته ای لیاقت شما نیست، از امروز باید بگوییم «اسلحه هسته ای خواست مسلم ماست» خط غربگرایی ٣٠ سال ما را از ترس جنگ در تحریم و امتیاز دهی نگه داشت و تهش هم جنگ آفرید. ولی حالا که هم پیاز را خوردیم و هم چوبش را، چرا میوه را نداشته باشیم؟! پس بهترین پاسخ به آمریکا یک قارچ کوچک ساخت ایران در کویر است، یا دست کم امکان آن. این برنامه بلندمدت است و در کوتاه مدت خوشبختانه ما یک حساب باز داریم: اسراییل. عملیات امشب را با عین الاسد قیاس نکنید. پرونده ادامه دارد. زمان به نفع اسراییل نیست و روزهای پرتنشی پیش روست. هرکاری برای خروج خواهد کرد، چرا که در وضعیت فعلی نیمه پیروز است. بازوهای صلح تحمیلی هم از فردا شروع به شفاعت نتانیاهو و زمزمه پایان جنگ خواهند کرد. درحالیکه اسراییل اگر نقره داغ نشود، گستاخیش را برتری تلقی می‌کند و باز میگردد. پس باید فاکتور هزینه را بالا برد. از دوسال پیش تا دیروز می‌گفتند اسراییل را محکم نزنید تا آمریکا وارد نشود! ولی از فردا دیگر هیچ مرزی نمانده است. باید این سگ را چنان کباب کرد که دیگر هوس پاچه گیری نکند. به لطف خدا از کمرکش سختی گذشتیم، و روزهای مهمی در پیش داریم، مثل پدران مان که هشت سال ایستادند و سی سال را تضمین کردند، اگر بایستیم آینده را امن خواهیم کرد. ایران در آستانه بزرگی است. انشاالله. @salmaneshoon
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باورنکردنی. رییس جمهور ایران فقط ده روز بعد از حمله وجودی ناتو، خیانت بخشی از همسایگان و نجات معجزه آسا به کدام کشور سفر کرد؟ - چین؟ برای حمایت بی دریغ و انتخاب تاریخیش، یا تقویت سریع نقاط ضعف برای مرحله بعدی جنگ؟ خیر. هنوز سفیر جدید هم نداریم! - پاکستان؟ برای حمایت بی بدیل، فوق‌العاده، سریع و تصویب قانون، یا تقویت مرز و ایجاد مسیر امن پشتیبانی در ادامه جنگ؟ خیر. - عراق؟ برای تعیین وضعیت شکننده محور، به خط کردن نیرو و ایجاد موانع و سرکوب اربیل؟ خیر. - حتی روسیه؟ برای بررسی عملکردش در جنگ، جبران انتظارات و کشیدن بیشتر روسیه سمت ایران در مرحله بعد؟ خیر - پاسخ؟ بازهم آذربایجان! دو سفر در کمتر از یکسال. چهل روز از سفر ننگین بعد از انفجار بندر و سالگرد رییسی. آذربایجانی که حالا قریب به یقین مسیر بمباران هوایی ایران بوده! سران قوا رو هم زدند. فرضا که اجلاس اکو واجب شرعی و عرضه تغییر مکان یا فرستاده هم نداشتید، لامصب‌ها خندان در آغوش سگ اسراییل نپرید، هزار شهید دادیم. با اردوغان بیشرف قدم نزنید که کمر محور در سوریه را شکست. چرا تصویر «یک ابله» از ایران میسازید؟! چرا پیام «حمله به ایران هزینه ندارد» می‌فرستید؟!
متن تاریخی علی اصغر شفیعیان نزدیک ترین خبرنگار و رسانه چی پزشکیان است که از مدتها قبل همراهش بود. خودش هم پدیده ایست. در آن شب مهم آتش بس درحالی که هیچ کس خبری نداشت، پس از حمله ایران به العدید 3 توییت میزند: - در اولی میگوید حالا نوبت عقل است! بی عقلی نه. - در رشتوی عجیبی توضیح میدهد: همان عقلی که برجام، تماشای پاره کردن برجام و انجام یکطرفه تعهدات رو پذیرفت، عقل تخلیه سوریه، عین الاسد و کل یک سال اخیر! و در پایان هم خیلی صریح مینویسد 598! چون کافی ندیده ادامه میدهد ما پسر خوبی شدیم و از تسخیر سفارت (کار رفقاشون) و صدور انقلاب توبه کردیم. و تازه اصلا دنبال تقابل با اسراییل نیستیم. اونم باشه، چشمک عادیسازی. انگار نه انگار اسراییل حمله کرده و جنگی شده. 24 ساعت بعد از بمباران هسته ای و 11روز کشتار. زیر بمباران و تجاوز چنین ارادتی به متجاوز.عالی اینها همه قبل از لو رفتن آتش بس توسط ترامپ است و ما همه بیخبر و خوشحال از تلافی - دقایقی بعد لورفتن و انکارها تصمیم "آتش بس" را برای "شعام" فاکتور میکند (و ساعاتی بعد از مذاکره بعدی امریکا میگوید) - چندروز بعد تاکید میکند افتخار تصمیم در شعام برای پزشکیان و نتیجه انتخاب اوست
تاریخ ایران و اسلام قهرمان زیاد داشته، افسانه ای و اساطیری، واقعی و خیالی، گمنام و نامی، اما ما مفتخر بودیم به دیدن مردی که یک تنه امنیت همه ایران و اسلام رو در یک شب به دوش کشید. آرش مایی، اسفندیار مایی، رستم مایی حبیب مایی، مسلم مایی، عباس مایی
جنگ تحمیلی دوم و حمله مستقیم اسراییل و آمریکا آسیب جدی به ما زد، ایران را به لبه پرتگاه برد، هزار شهید گرفت و هنوز هم تموم نشده، اما اگر بپرسید بزرگترین دستاوردش برای ما چه بود میگویم پروژه هشتاد ساله جداسازی ⁧ ایران⁩ و ⁧ اسلام⁩ رو به لرزه انداخت. امروز سید علی خامنه ای پرچمدار یک ایران مسلمان است که عاشورایی می ایستند و ای ایران میخوانند. ‏شعبده ها ریخت و واقعیت پیدا شد. ‏⁧ «جمهوری اسلامی ایران⁩» در این جنگ معنای متفاوتی برای بدنه جامعه پیدا کرد. امشب یک نقطه جوش در این تصویر بود. قاب ما.