eitaa logo
سلمان رئوفی
5.8هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
324 ویدیو
186 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
نکته کلیدی در بیانیه رهبری مهمترین نکته در بیانیه رهبری را چطور فهم کنیم؟ شاید مرور گذرا بر متن بیانیه، جمع بندی توصیه های ایشان طی سالهای گذشته باشد؛ اما یک نکته نهفته در متن بیانیه تغییر ریل اساسی در سیاست ورزیِ پائین به بالا و اجتماعی و مردمی است. هرچند نکته قابل اعتنای دیگر در این بیانیه، بیان دستاوردهای حقیقی انقلاب اسلامی، فراتر از آب و برق و تلفن و راه و غیره است که به صورت کم سابقه ای حول محور مردم فهرست شده است و بطن و حقیقت انقلاب را اراده و قدرت و معنویت مردم می بیند. اما مانیفست اصلی در گام دوم موضوع متفاوت تری است. ورود به این بخش در ابتدای بیانیه چنین است: انقلاب اسلامی پس از نظام سازی وارد خودسازی و جامعه سازی و تمدن سازی شده است. برای فهم دقیقتر این ورودی لازمست یکبار 5 گام تمدن سازی در انقلاب اسلامی را که سال ها پیش رهبرانقلاب توضیح دادند، مرور کنیم. گام اول انقلاب ، گام دوم نظام سازی، گام سوم دولت، گام چهارم جامعه سازی و گام پنجم نظام بین الملل و تمدن سازی. ایشان سپس توضیح دادند که ما دو مرحله انقلاب و نظام سازی را طی کردیم و امروز در مرحله دولت سازی قرار داریم. هنوز دولت به تراز انقلاب نرسیده است. دولت هم به معنای عام آن همه قوا و دستگاه ها و ساختارهای اجرایی و تقنینی و قضائی است. با این توضیح اولین نکته بیانیه اینست که رهبری چهل ویکی امین سال انقلاب را اصلاح مرحله دولت سازی و حتا به این فهم تغییر ریل سیاسی با مانیفستی جدید دانستند. به سخن دیگر در 40 ساله دوم باید 3 مرحله دولت سازی و جامعه سازی و تمدن سازی طی شود؛ آنهم با ریل گذاری جدید سیاسی که نسخه ای دستوری و حاکمیتی نیست و کاملا مردمی و از پائین به بالاست. توضیح بیشتر اینکه راز پیام رهبری در ماموریتی است که در این مرحله جدید به جوانان دادند. مقایسه کنید با پیام رهبری در بیستمین سالگرد انقلاب اسلامی که مخاطبش دولت و جریان های سیاسی و مراجع و علما و مردم و در کنار اینها جوانان بود. اما بیانیه چهلمین سال صرفا مخاطبش جوانان است. ابتدا به سبک مدیریتی و عنایت ویژه رهبری طی یکی دو سال اخیر به جوانان توجه کنیم. انتخاب مدیران جوان در عرصه های مختلف و بهره گیری از شور و نشاط جوانان انقلابی و قدرت خلاقیت و علمی و معنویت و انگیزه انها برای تغییر و اصلاح، مهمترین راهبرد مدیریتی رهبری طی یکی دوسال گذشته بوده که به صورت قابل اعتنائی نیز مثمر ثمر بوده است. با این مقدمه مانیفست گام دوم در توجه به جوانان است. جوانانی که باید ضمن خودسازی وارد مرحله سوم دولت سازی شوند. رهبری انقلاب در توصیه ها، ضمن تاکید بر اهمیت خودسازی معنوی و علمی بر جنبه های حاکمیتی هر بخش نیز تاکید دارند. این حرف بدین معناست که جوانان نه تنها به خودسازی اخلاقی و معنوی و علمی شان توجه کنند بلکه با ورود به بخش های مهم حاکمیتی با روحیه جهادی بستر جامعه سازی را نیز فراهم کنند. حتی در یک مورد مشخص مثل عدالتخواهی و مبارزه بافساد نیز تاکید دارند این مهم به حضور جوانان پاک در حکومت نیاز دارد. بااین توضیح بیانیه رهبری هم یک نگاه بلند مدت و تاریخی دارد و هم یک تغییر ریل سیاسی در کوتاه مدت. @mahdian_mohsen
باسمه تعالی طلابی که دنبال اجتهاد هستند و دنبال بهتر فهمیدن مکاسب شیخ انصاری حتما جلسات مکتب شناسی را گوش کنند این مباحث ادامه دارد و در کانال بارگزاری خواهد شد 🔻🔻🔻🔻🔻 🔆لینک دروس مکتب شناسی فقهی شیخ انصاری ره 🔆🔆کلیات بحث مکتب شناسی فقهی 1⃣معانی و اطلاقات مکتب شناسی فقهی و معنای مختار 2⃣معانی و اطلاقات مکتب فقهی و معنای مختار مکتب فقهی 3⃣تفاوت مکتب شناسی فقهی و ١/ اجتهاد و استنباط ٢/ بحث مهندسی استنباط ٣/ مکتب شناسی اصولی 4⃣نکته ای در عدم خلط ١/ روش تحقیق، ٢/ روش طرح بحث ٣/ روش تدریس در تشخیص مکتب فقهی 5⃣نکته ای در تعامل و تاثیر روش تدریس و روش تحقیق با مکتب فقهی 6⃣اقسام مکتب شناسی فقهی 7⃣مدلهای ممکن در مکتب شناسی فقهی 8⃣عوامل پیدایش مکاتب فقهی و علل کم بودن مکاتب فقهی 9⃣نگاهی به پیشینه مکتب شناسی فقهی 0⃣1⃣مبانی نامگذاری مکتب شناسی فقهی 1⃣1⃣نقاط مکتب ساز در مباحث فقهی 2⃣1⃣فواید مکتب شناسی فقهی جلسه 1 مکتب شناسی https://eitaa.com/salmanraoofi/27 جلسه 2 https://eitaa.com/salmanraoofi/29 جلسه 3 https://eitaa.com/salmanraoofi/32 جلسه 4 https://eitaa.com/salmanraoofi/34 جلسه 5 https://eitaa.com/salmanraoofi/35 جلسه 6 https://eitaa.com/salmanraoofi/36 جلسه 7 https://eitaa.com/salmanraoofi/37 جلسه 8 https://eitaa.com/salmanraoofi/38 جلسه 9 https://eitaa.com/salmanraoofi/39 جلسه 10 https://eitaa.com/salmanraoofi/44 جلسه 11 https://eitaa.com/salmanraoofi/51 جلسه 12 https://eitaa.com/salmanraoofi/55 جلسه 13 https://eitaa.com/salmanraoofi/56 جلسه 14 https://eitaa.com/salmanraoofi/57 جلسه 15 https://eitaa.com/salmanraoofi/152 جلسه 16 https://eitaa.com/salmanraoofi/157 جلسه 17 https://eitaa.com/salmanraoofi/159 جلسه 18 https://eitaa.com/salmanraoofi/161 جلسه 19 https://eitaa.com/salmanraoofi/162 جلسه 20 https://eitaa.com/salmanraoofi/1210 جلسه 21 https://eitaa.com/salmanraoofi/1211 جلسه 22 https://eitaa.com/salmanraoofi/1319 جلسه 23 https://eitaa.com/salmanraoofi/1334 جلسه 24 https://eitaa.com/salmanraoofi/1339 جلسه 25 https://eitaa.com/salmanraoofi/1340 جلسه 26 https://eitaa.com/salmanraoofi/1341 جلسه 27 https://eitaa.com/salmanraoofi/1349 جلسه 28 https://eitaa.com/salmanraoofi/1350 جلسه 29 https://eitaa.com/salmanraoofi/2170 جلسه 30 https://eitaa.com/salmanraoofi/2171 جلسه 31 https://eitaa.com/salmanraoofi/2172 جلسه 32 https://eitaa.com/salmanraoofi/2833 جلسه 33 https://eitaa.com/salmanraoofi/2834 جلسه 34 https://eitaa.com/salmanraoofi/2887 جلسه 35 https://eitaa.com/salmanraoofi/2941 @salmanraoofi
💢درس خارج «فقه سیاسی»؛ 💢انقلاب در کنار مجاهد و مدافع، متفکر نیز می‌خواهد 📌آیت الله ابوالقاسم علیدوست در درس خارج فقه سیاسی، موضوع مشروعیت یا عدم مشروعیت تشکیل حکومت براساس شریعت در عصر غیبیت را مورد بررسی قرار داد و گفت: 🔹در مقابل ادله‌ای که مقتضی مشروعیت است چیزی به نام مانع برای مشروعیت تشکیل حکومت براساس شریعت در عصر غیبت نداریم. به عنوان مثال براساس دلیل عقلی وقتی شارع مقدس پیامبران و کتب آسمانی را می‌فرستد و مقرراتی را جعل می‌کند می‌خواهد به آن‌ها عمل شود مسلماً عمل به این‌ها در سایه حکومت میسر است. از این جهت باید به مشروعیت قائل شد. 🔹انقلاب اسلامی ما همانگونه که نیازمند مجاهد، مدافع و تک‌تیرانداز است، نیازمند متفکر نیز است، کسانی که بتوانند حفره‌های تئوریک را حل کنند. @salmanraoofi ادامه👇👇👇
💢درس خارج «فقه سیاسی»؛ 📌 آیت الله ابوالقاسم علیدوست، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج فقه سیاسی خود موضوع مشروعیت یا عدم مشروعیت تشکیل حکومت براساس شریعت در عصر غیبیت را مورد بررسی قرار داد. 🔹 وی با بیان این که در مقابل ادله‌ای که مقتضی مشروعیت است چیزی به نام مانع برای مشروعیت تشکیل حکومت براساس شریعت در عصر غیبت نداریم، عنوان کرد: مانع یا عقلی است یا نقلی و به عقیده ما ادله نیز با یکدیگر تعارض هم ندارد. به عنوان نمونه براساس دلیل عقلی گفتیم وقتی شارع مقدس پیامبران و کتب آسمانی را می فرستد و مقرراتی را جعل می کند می خواهد به آن ها عمل شود مسلماً عمل به این ها در سایه حکومت میسر است. از این جهت باید به مشروعیت قائل شد. 📌 آیت الله علیدوست تصریح کرد: چیزی که برخی به ویژه با توجه به مشکلات امروزی مطرح می کنند این است «تشکیل حکومت ضررهای جانبی زیادی دارد به گونه ای که مصلحت در تشکیل نشدن آن است.» یعنی بحث عقلی را پررنگ می کنند. اما در طول تاریخ حکومت های شیعی داشته ایم. بله این حکومت ها مانند جمهوری اسلامی ایران نبوده که فقیهی در رأس هرم باشد ولی در همان حکومت های نیم بند شیعی مانند حکومت آل بویه، صفویه، قاجار و… نیز شیعیان در رأس بوده اند و حتی از علما نیز استفاده می کرده اند. در همین حکومت ها نیز خدمات خوبی به اسلام، تمدن اسلامی، شیعه و حتی کشور شده است. 🔹 وی ادامه داد: نمی گوییم که این حکومت ها بی عیب و سالم بوده اند. ولی برای نمونه حکومت صفویه در انسجام کشور تأثیرگذار بود. این حکومت کاملاً اسلامی نبود ولی از علما استفاده می کرد. از آن ها اجازاتی می گرفت. به همین دلیل نباید بگوییم ضرر حکومت بیشتر از نفعش است. حتی زمانی بوده که نیمی از جهان اسلام زیر قدرت شیعه بود و شیعیان حضور جدی داشته اند. هر جا هم بوده اند آثار خوبی از خود به جا گذاشته اند. برای نمونه دانشگاه الازهر، زیتونه و… ولید حکومت های شیعی هستند یا حالا شیعه اثنی عشری بوده اند یا زیدیه و… . تمدن یمن با حکومت شیعیان زیدیه پیوند خورده است. به هر حال این تجربه عملی ماست که نباید نادیده بگیریم. @salmanraoofi ادامه👇👇👇
💢درس خارج «فقه سیاسی»؛ ✳️ داشتن برنامه، کارگزار لایق و رهبران مدیر سه شرط تشکیل حکومت اسلامی 🔹 این استاد حوزه بیان کرد: البته بنده به چند نکته اشاره کنم. اولاً، آنچه بنده گفتم تشکیل حکومت براساس شریعت در عصر غیبت بود ولی شکل خاصی را مطرح نکردم. به همین دلیل سوال می شود آیا حکومت حتما باید شکل خاص باشد یا می تواند شکل خاصی نداشته باشد؟ یعنی آیا می توانیم بگوییم حکومت براساس شریعت باشد ولی فقها در هرم قدرت نباشند ولی ناظر عالی باشند؟ یا بالاتر از این بگوییم که فقها باید مدیر جامعه باشند؟ اگر بگوییم مدیر جامعه باشند حکومت هایی مانند صفویه از بحث ما خارج می شود ولی مصداق آن جمهوری اسلامی می شود. 🔹 وی افزود: سوال نخست ما درباره مشروعیت یا عدم مشروعیت تشکیل حکومت در عصر غیبت بود و سوال دوم ما از فرم و شکل آن بود. آن چه پرداختیم سوال اول بود. شکل کامل این است که فقیه مدیر جامعه باشد چیزی که در جمهوری اسلامی وجود دارد ولی آیا منحصر به این شکل است یا نه جای بحث و گفت وگو دارد. ما می گوییم حکومت، شریعت محور باشد. یعنی شریعت اجرا شود. 📌 آیت الله علیدوست گفت: نکته دوم، وقتی می گوییم حکومت اسلامی براساس شریعت در عصر غیبت تشکیل شود برخی موضع سلبی می گیرند برخی موضع ایجابی. بدون شک اگر یک باحثی این بحث را مطرح کرد و به عدم مشروعیت رسید موضوع منتفی است ولی اگر مثل ما به مشروعیت حکومت رسید – به وجوب و حتی واجب مطلق رسید – منظورش حکومتی است که نخست، برنامه داشته باشد. دوم، کارگزاران لایقی داشته باشد. سوم، رهبرانی حکیم و مدیر داشته باشد. ✳️ درباره حدود اختیارات حاکم اسلامی نباید افراط و تفریط کرد وی ادامه داد: نکته سوم، در حکومت اسلامی باید نسبت به حدود اختیارات حاکم اسلامی بسیار مراقب بود. یعنی افراط و تفریط نکرد. برای نمونه از یک سو تا گفته می شود حکومت براساس شریعت برخی به ذهنشان می آید حکومت بخواهد در تمامی شئون به اسم شرع دخالت کند. 🔹 استاد حوزه گفت: از سوی دیگر در جمهوری اسلامی نیز افرادی داشتیم به قدری حوزه شرعیت را لاغر می کردند و جاهایی که قطعاً در حوزه شرعیت بوده را می گفتند خارج است. برای نمونه در زمان برگزاری کنفرانس فقه هسته ای برخی می گفتند مگر ما فقه هسته ای داریم؟ این ها خیال می کردند منظور ما از فقه هسته ای این است که بگوییم چقدر ماده باید ترکیب کنیم تا سلاح هسته ای به دست بیاید. در حالی که ما می خواستیم بحث کنیم آیا سلاح کشتار جمعی باید داشت یا خیر؟ کاربست آن کجاست؟ و… یکی از مسائل اساسی دوره مشروطه همین بود و یکی از دلایل اختلاف میان علما در نجف همین موضوع بود. یعنی دو طرف می گفتند شریعت. ولی بحث سر گستره شریعت بود. 🔹 وی افزود: چه حکومتی براساس شریعت است؟ آیا حکومتی که در تمام شئون آن شریعت دخالت کند و برای هر چیزی آیه و روایت پیدا کند یا این که این ها جزو حوزه شریعت نیست و حوزه های آزاد است. این یک بحث دیگر است. البته بحث فقهی هم نیست بلکه فلسفه فقهی است. @salmanraoofi ادامه👇👇👇
💢درس خارج «فقه سیاسی»؛ ✳️ دلایل انحراف امت اسلامی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) آیت الله علیدوست در ادامه با یادآوری این موضوع که حکومت باید برنامه، کارگزار لایق و رهبران حکیم داشته باشد، با اشاره به ایام فاطمیه و همچنین دهه فجر انقلاب اسلامی به بررسی دلایل انحراف امت پس از رحلت نبی اکرم(ص) پرداخت و اظهار داشت: همیشه برای بنده سوال بود که چرا پس از پیامبر اکرم(ص) امت این گونه شد؟ اگر بگوییم پیامبر(ص) اصحاب بدی داشتند، نمی توانیم بگوییم. البته جریان نفاق بود ولی خیلی ها صالح بودند. برخی سابقه ۸۲ جنگ داشتند. نمی توانیم بگوییم اصحاب همه بد بودند. اگر بگوییم پیامبر(ص) نافذ کلمه نبودند درست نیست چون ایشان نافذ کلمه بودند. اگر بگوییم که افراد پیامبر(ص) را دوست نداشتند شواهد تاریخی خلاف آن را بیان می کند. 🔹وی ادامه داد: اگر بگوییم پیامبر(ص) نسبت به امامت، ولایت، حضرت زهرا(س) بیان وافی و کافی نداشتند نمی توانیم بگوییم. البته درست است نگذاشتند نامه نوشته شود ولی قبلاً ده ها برابر نامه، پیامبر(ص) در جاهای مختلف فرموده بودند. پس مشکل کجا بود؟ بنده به این نکته رسیدم که اصحاب پیامبر(ص) – به جز منافقین – عموماً اسلام آورده بودند. ولی جز چند نفر محدود، بقیه براساس اندیشه قوی و پشتوانه نظری و اندیشه‌ای دور ایشان جمع نشده بودند. البته اسلام را از روی معرفت آورده بودند ولی بیشتر تحت تأثیر شخصیت پیامبر(ص) بودند. ✳️انقلاب همانگونه که مجاهد و مدافع می خواهد، متفکر نیز می خواهد استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: اصحاب تک تیراندازان و مجاهدان خوبی بودند ولی متفکران خوبی که اسلام، گزاره های اسلامی، تفاوت امامت انتصابی و انتخابی و تفاوت میان حاکمیت صالح با حاکمیت جاهل را درک کرده باشند، نبودند. به تعبیر امروزی حفره های تئوریک و نظری خالی بود. البته اگر پیامبر(ص) عمر بیشتری داشتند این حفره ها پر می شد ولی نشد. آثارش نیز این شد همان هایی که در جنگ شمشیر می کشیدند و مبارزه می کردند پس از پیامبر(ص) به وسیله یک مسأله قبیله ای بر روی یک دیگر شمشیر کشیدند و هم دیگر را زدند. وقتی حفره های نظری باشد فضا را می توان عوض کرد و برخی این کار را کردند. به عقیده ما حفره تئوریک کار خود را کرد. به همین دلیل اگر حکومت بخواهد موفق باشد باید بها و ظرفیت لازم را داشته باشد. 🔹وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ما نیز همان گونه که نیازمند مجاهد، مدافع و تک تیرانداز است، نیازمند متفکر نیز است، کسانی که بتوانند حفره های تئوریک را حل کنند. چنان که نیاز به اخلاق دارد. در این که انقلاب اسلامی ظرفیت است مگر کسی شک دارد؟ جالب است به این ظرفیت، پیامبر(ص)۱۴۰۰ سال پیش اشاره کرده اند «لو کان الإیمان معلقأ بالثریا لناله رجال من ابناء فارس.» این روایت ذیل سوره جمعه است و سخت ترین رجالیون سنی نیز بر اعتبار این روایت می گویند «مما اطبقت علیه امه.» پس یک ظرفیتی است. بحث تعصب هم نیست و ناسیونالیسم را هم نمی خواهیم اینجا زنده کنیم. ظرفیت های طبیعی در کشور وجود دارد، ظرفیت ذهن ایرانی وجود دارد، ظرفیت مذهب وجود دارد، مذهبی که می تواند این ها را یک پارچه کرده و جمع کند ولی متأسفانه ظرفیت سوزی هم زیاد داریم. 🔹آیت الله علیدوست اذعان داشت: در ظرفیت سوزی، ذهن ها فرسایش پیدا می کند. ما اکنون هزاران نیروی قابل در حوزه و دانشگاه داریم که تربیت شده اند ولی می بینیم در صف مانده اند. شاید در حال حاضر بهترین شکل برای چنین افرادی این است که خودشان از فکرشان استفاده کنند. به همین دلیل ما یک فرار مغزها داریم و یک فرسایش مغزها. به عقیده ما این ها باید در رأس بیایند. جوان گرایی که بتواند این حفره‌های تئوریک را پر کند. @salmanraoofi
هدایت شده از بیداری ملت
🔴افشای ابعاد تکان دهنده دیگری از کودتای اقتصادی غربگراها علیه انقلاب ⬅️پژمانفر: برخي مشكلات امروز كشور تصادفي نيست/ جلوي بازرسي بازرسان در مشهد گرفته مي شود نماینده مشهد و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری: 🔹برخي مشكلات امروز كشور تصادفي نيست، غذا و خوراك اصلي مردم نان است و قانون مي گويد كه دولت مكلف است قبل از شروع سال زراعي قيمت خريد تضميني گندم را اعلام نمايد. 🔹در مهر و آبان امسال منتظر بوديم و اعلام نشد و در آذر قيمت آن را ۱۴۷۰ اعلام نموده و با سروصداي زياد ۱۶۰۰ اعلام كردند؛ اما امروز شاهد آن هستيم كه دلالان بيش از ۲۰۰۰ تومان گندم را به صورت نقد خريداري مي كنند. 🔹پيام اين مسئله آن است كه دولت اعلام مي كند گندم خود را به دلالان بدهيد؛ از آن طرف وزير كشاورزي در مجلس اعلام مي كند آقاي پژمانفر چرا اينقدر سروصدا مي كنيد تا التهاب ايجاد شود؟ ما ۱۵ روزه از اسپانيا گندم وارد مي كنيم! 🔹در آنجا اعلام كرديم چرا همين مبلغي كه به اسپانيا مي دهيد، به كشاورزان خود ما نمي دهيد؟ 🔹بنده در زمان اربعين مشاهده كردم كه دام هاي زنده در حال قاچاق است و پس از پايان اربعين اعلام كرديم كه قاچاقچيان در حال قاچاق هستند؛ اما امروز شاهد هستيم همچنان قاچاق مي شود و قيمت گوشت به ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان رسيده است. 🔹امروز در مشهد مقدس به بازرسان دستور داده اند كه براي بازرسي نرويد؛ برخي به دنبال ايجاد التهاب جامعه هستند تا مردم به مشكل بخورند. ✍بیداری ملت 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از بیداری ملت
🔴پولهای وطن را در حلقوم سلبریتی های بی وطن نریزید آقای مسئول در وزارت ارشاد: بنده به عنوان یک شهروند به هیچ وجه راضی نیستم بیت المال را در حلقوم #سلبريتيهاى_بى_سواد و حامی ضد انقلاب، تروریست ها و وطن فروش ها بریزید. این پول از نجاست سگ نجس تر است و ان شاء الله سرطان و درد بی درمان در بدن این قشر، شمای مسئول و خانوادتان میشود ✍بیداری ملت 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📩 پیام تسلیت مراجع تقلید و علما در پی حمله تروریستی به اتوبوس حامل سپاهیان _________________ ▪️پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی؛ دستگاههای مسئول بر این جنایت تمرکز و موضوع را با جدیت دنبال کنند http://hawzahnews.com/detail/News/480605 ▪️تسلیت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مردم کشور مخصوصا سپاه پاسداران http://hawzahnews.com/detail/News/480674 ▪️تسلیت آیت الله العظمی مظاهری به ملت ایران http://hawzahnews.com/detail/News/480626 ▪️ حضرت آیت الله علوی گرگانی حمله تروریستی زاهدان را محکوم کردند http://hawzahnews.com/detail/News/480673 @HawzahNews| خبرگزاری‌حوزه
باسمه تعالی اعضای محترم ، و جناب آقای بدانند اگر fatf در مجمع تصویب شود آتش غیرقابل کنترلی آبرو و اعتبارشان را نزد عموم مردم بر باد خواهد داد امضای نه عاقبت دنیوی دارد نه اخروی و دنیا و آخرت را با هم خواهد سوزاند باز هم میگویم تصویب fatf پیامدهای غیر منتظره ی مردمی برای و بزرگان آن خواهد داشت و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۱۱/۲۶ @salmanraoofi
❇ بررسی #نقش_مردم_در_حکومت از منظر قرآن با تأکید بر آرای تفسیری #امام_خمینی(ره) 📝 به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی مفتاح؛ سومین نشست از سلسله جلسات «پژوهش مبانی قرآنی انقلاب اسلامی از نگاه امام خمینی(ره) و رهبری»، صبح امروز، ۲۵ بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار‌ شد. 🔅 حجت الاسلام بهروزی لک ضمن تشریح نقش مردم در حکومت از منظر قرآن با تأکید بر آرای تفسیری امام خمینی(ره)، گفت: انقلاب اسلامی انقلابی قرآنی است و باید پس از چهل سال بازگشتی به مفاهیم بنیادی قرآن کریم داشته باشیم. 🌿🌿🌿 ادامه مطلب در 👇👇👇