eitaa logo
سلمان رئوفی
5.8هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
323 ویدیو
186 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی از موسسه فقاهت و تمدن اسلامی تماس گرفتند که به حجت الاسلام اکبرنژاد پیامهایی از طلاب داده شده و اصرار کرده اند که ایشان با بنده مناظره کنند لذا بنده را دعوت به مناظره کردند و حسب رعایت ادب بنده نیز قبول کردم. محتاج دعای بزرگواران هستم والسلام سلمان رئوفی 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 📍مناظره علمی با موضوع «نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی» در پی ادعاهای حجت‌الاسلام اکبرنژاد درباره حکومت اسلامی و اتفاقاتی که در مسیر انقلاب افتاد و بعد از دو مناظره که با حجت‌الاسلام دکتر رهدار انجام داد، رسانه فکرت مناظره‌ای بین وی و حجت‌الاسلام سلمان رئوفی با موضوع نسبت استراتژی سیاسی انبیا با سیاست راهبردی جمهوری اسلامی برگزار کرد تا بتواند ادعاهای اکبرنژاد را به‌صورت علمی‌تری مورد نقد قرار دهد. ➕این مناظره را از یـوتـیـوب و آپـارات فکرت ببینید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ا 📍مناظره علمی با موضوع: ☑️ نسبت استراتژی سیاسی انبیاء با سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی با حضور: 👤حجت‌الاسلام رئوفی 👤حجت‌الاسلام اکبرنژاد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
📣دفترقم مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با همکاری مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا ع برگزار میکند: ▪️ عنوان : موضوع‌شناسی موسیقی از منظر آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظلّه‌العالی ▪️ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین گرامی‌پور عضو هیئت علمی گروه فقه و مبانی حقوق دانشگاه قم ▪️ناقد: حجت الاسلام و المسلمین سلیمان استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ▪️دبیرعلمی: حجت‌الاسلام و المسلمین رئوفی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم 🗓 زمان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ⏱ ساعت: ۱۸:۳۰ 🏢 مکان: قم، خیابان شهداء، کوچه۲۸ پلاک۱۲۰ 💢برادران-خواهران💢 🖥 پیوند پخش زنده: 🆔http://B2n.ir/t38976 @qom_khamenei_ir
سلام علیکم همانطور که مستحضرید، مناظره اخیر بنده با حجت الاسلام اکبرنژاد با استقبال مواجه شد. در پی این استقبال، بعضی بزرگوارن سوال کرده‌اند که آیا مناظره های دیگری هم برگزار خواهد شد یا خیر. در این خصوص، حجت السلام اکبرنژاد در پایان مناظره اول اعلام کردند که ادامه مناظره بستگی به بازتاب آن دارد. لذا بزرگوارانی که خواهان ادامه مناظره هستند می توانند از طریق مسئول کانال ایتای حجت الاسلام اکبرنژاد با نشانی @admn_akbarnejad پیام داده یا در پلتفرم‌های دیگر با راه های ارتباطی که گذاشته شده درخواست ادامه مناظره را داشته باشند. بنابراین اگر مناظره‌ای در آینده برگزار نشود، به دلیل امتناع ایشان از مناظره خواهد بود و موسسه فکرت و بنده هیچ مانعی برای ادامه این مناظرات نداریم و تمایل داریم که مناظره‌ های آینده در فضای علمی و به دور از جنجال برگزار شود. والسلام سلمان رئوفی ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
🔆نامه های مهم پیامبر و نقض ارکان نظریه سیره سیاسی ائمه علیهم السلام 🔅دو گزاره اساسی مستنبَط از سیره انبیا و ائمه ع که حجت الاسلام اکبرنژاد بارها بر آن اصرار ورزیده لزوم ساخت داخل و بعد رو آوردن به خارج و غلط بودن ایجاد تنش حداکثری در ابتدای برخورد با دشمنان است این دو گزاره هر دو با متن و تاریخ نامه های پیامبر ص زیر سوال می رود و تناقضات آشکار نظریه ایشان رخ مینماید متن نامه رسول گرامی اسلام بـرای‌ خـسرو پرویـز که عبدالله حذافه سهمی را به عنوان پیک برگزید چنین است: (بسم‌ الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم‌، من‌ محمّد‌ رسول الله الی کـسری عـظیم فارس؛ سلام علی من اتّبع الهدی و آمن بالله و رسوله و اشهد أنّ لا اله الا الله وحده لا شریک له؛ و أن محمّداً عبده‌ و رسـوله؛ ادعـوک بدعایة الله فانّی أنا رسول الله الی النّاس کافّه؛ لانذر من کان حیّاً و یحقّ القـول عـلی الکافرین. اسلم تسلم، فان ابیت فعلیک اثـم المـجوس) {بـسم الله الرحمن الرحیم از محمّد فرستاده خـدا بـه کسرا بزرگ فارس سلام بر آن کس که از هدایت تبعیت کند و به خدا و پیامبرش ایـمان آورد و گـواهی دهد که جز او خدایی نـیست و شـریک‌ و همتایی‌ نـدارد و بـر ایـن باور باشد که محمّد، بنده و پیـامبر اوست. من تو را به دعوت خدا می‌خوانم. پس براستی‌ مـن پیامبر خدا به سوی‌ همه‌ مـردم هستم تا آنکه زنده هست را انـذار نـمایم و محقق شود کلام خدا بر کافرین. اسـلام بیاور تا در امان باشی، و گرنه گناه ملت مجوس بر گردن‌ تو‌ست» 🔅عین همین متن به پادشاه روم نیز نوشته شده 🔅متن نامه‌ها حاوی چندین مساله تنش زاست که سه نکته مهم را تذکر میدهم 🔅 ۱: اسم پادشاهان اول آورده نشده که باعث اعتراض خسروپرویز شد و چنانچه گفته اند عنوان رسمی (پادشاه) در نامه به دو ابرقدرت ایران و روم نیست در حالیکه نسبت به بعضی پادشاهان کشورهای کوچکتر این سمت آورده شده 🔅 ۲: در ابتدای نامه آمده سلامت برای کسی است که از هدایت تبعیت کند که تهدید آن روشن است 🔅 ۳: گفته شده تسلیم شو یا اسلام بیاور تا در امان باشی و در آخر به تهدید به عذاب کافران اشاره شده که تهدید این عبارت نیز روشن است بسیار روشن است که نامه های پیامبر ص در سال ۶ هجرت که مسلمانان تعداد بسیار کمی بودند با آن ادبیات به تمام حاکمان مقتدر جهان، اقدامی بسیار جسورانه و مخاطره آمیز بود کما اینکه خسروپرویز و حاکم غسان تصمیم به حمله گرفتند و به حسب ظاهر این نوع نامه نگاری با جمعیت و توان مسلمانان هم خوانی نداشت 🔆چند نکته 🔅 ۱: چرا بزرگان اهل تاریخ تاکید دارند که همه این نامه‌ها حاکی است که «روش اسلام جنگ و شمشیر» نبوده و یا میفرمایند: «با رعایت شئون پادشاهی نوشته شده است؛ بدون اینکه تحریک‌آمیز باشد» علت اصلی این فرمایشات تهمت هایی است که مستشرقین به پیامبر زده و ایشان را فردی جنگجو و بی منطق نشان داده اند لذا این بزرگوارن در فضای پاسخ به مستشرقان چنین قلم زده اند که خالی از حقیقت نیست پیامبر کلیت دعوت به اسلام را با عزت انجام داده و اصولا شان دعوت یک مقام سیاسی به اسلام است اقتضائات خود را دارد و مقام بحث علمی نیست ولی روشن است ننوشتن مقام رسمی یک فرد قدرتمند کاری تنش زا و چالشی است 🔅۲: قبلا در نقض به نظریه ایشان که مدعی بود یک پیامبر هم نداریم که یک دفعه تنش را به صد برساند آیات « إنّه من سليمان وإنّه بسم اللّه الرّحمن الرّحيم ۳۰ ألّا تعلوا عليّ وأْتوني مسلمين ۳۱» سوره نمل شاهد آورده شد که ایشان اذعان کردند این مورد تخصیص نیست ولی قدرت سلیمان دلیل این برخورد بود لذا تلویحا اذعان شد که ملاک اصلی برخورد مقدار قدرت است و اگر قدرت موجود باشد رساندن تنش به حد بالا اشکالی ندارد. 🔅۳: با توجه به اینکه تاریخ ارسال نامه ها و فتح نشدن مکه و خصوصا اتفاقات بعد از رحلت رسول خدا ص روشن است که پیامبر هنوز نه از لحاظ فرهنگی و نه از لحاظ اقتصادی مدینه را نساخته و در مورد مسائل سیاسی وضع بدتر است چرا که پیامبر نه از کفار مکه خیالش راحت شده نه حتی کل عربستان را تحت سیطره خودش آورده لذا نقض نظر ایشان مثل خورشید وسط آسمان واضح است. 🔅نکته بسیار مهم مغفول دیگری در استدلالات و تطبیق ایشان نیز هست که از آن صرف نظر می‌کنم گرچه از ابتدائیاتی است که حجت الاسلام اکبرنژاد با ادعای فقاهت قاعدتا باید این مقدار دقت را هم در تولید و هم در تطبیق بخرج می داد ولی متاسفانه چنین کاری نشده است. در آخر منش یکطرفه رسانه حجت الاسلام اکبرنژاد در نشر پاسخ بدون اشکالات خلاف اخلاق است والسلام سلمان رئوفی ۱۴۰۲/۱۱/۱ 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
باسمه تعالی در پی انتشار جلسه مناظره میان بنده و حجت الاسلام اکبرنژاد، برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار کلیپ‌هایی از این مناظرات صرفا با تقطیع از حرفهای بنده کرده‌اند که رسانه حجت الاسلام اکبرنژاد مدعی شد این اقدام خلاف اخلاق رسانه‌ای است. اگر تقطیع کلیپ‌های یکطرفه، نشان‌دهنده بی اخلاقی رسانه‌ای است چرا حجت الاسلام اکبرنژاد در پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و جاهای مختلف این کار را انجام داده است؟! نباید با کاری که خود ما بیش از دیگران انجام داده ایم به افراد بتازیم که خلاف اخلاق انجام داده اید. منتشر کردن کلیپ‌هایی که فردی جوابی برای آنها نداشته انعکاس حقیقت است چرا که نشان میدهد این فرد یا به این ابعاد فکر نکرده یا اشکالات نظریه او دقیقا همین جاست و جوابی ندارد بلکه تحریف این است که فقط برای بخشهایی که جواب داده شده کلیپ منتشر شود کاری که رسانه حجت الاسلام اکبرنژاد مشغول به آن است و زیبنده رسانه ایشان نیست. آنچه مذموم و خلاف اخلاق است تحریف مطالبی است که فردی گفته است. منتشر نکردن آنچه از طرف حجت الاسلام اکبرنژاد بی پاسخ بوده باعث می شود که مخاطبان، بدون آشنایی با تمام جوانب یک مناظره، به یک نتیجه‌گیری نادرست دست یابند. همچنین این رویکرد باعث می شود افراد طرفدار دو طیف نسبت به یکدیگر بدبین شوند و اختلافات میان آنها تشدید شود که متاسفانه رسانه حجت الاسلام اکبرنژاد چنین روشی دارد و بنده به جد با این کارها در فضای بحث علمی مخالفم. سبک انتشار کلیپ کانال حجت الاسلام اکبرنژاد باعث می شود افراد نتوانند به درستی قضاوت کنند که ضعف نظریه کجا بوده و به حقیقت دست یابند. به هر حال انتشار کلیپ‌های گزینشی اعتماد عمومی به کانال حجت الاسلام اکبرنژاد را خدشه دار میکند چرا که روایت یک طرفه یک مناظره است در حالیکه هیچ مناظره ای برنده‌ی مطلقی ندارد در حالیکه رسانه ایشان میخواهد چنین القا میکند که وی برنده مطلق بوده است. اخیرا هم رسانه ایشان به صورت یکطرفه به پاسخ اشکالات میپردازد و نقدهای بنده را منتشر نمیکنند کاری که خودشان به تازگی گفته اند بی اخلاقی است و از قضا خودشان بیش از همه مشغول انجام آن هستند. والسلام سلمان رئوفی ۱۴۰۲/۱۱/۱ 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
بسم الله الرحمن الرحیم طلاب عزیز و فاضل سلام علیکم و رحمة الله همانطور که مستحضرید، در پی اصرار شما به حجت الاسلام اکبرنژاد برای مناظره با بنده و دعوت حجت الاسلام اکبرنژاد برای حضور در مناظره به احترام خواست طلاب دعوت ایشان را پذیرفتم در حالیکه پاسخ ندادن به نامه اولیه درخواست مناظره ام با ایشان در ۱۷ آذر می طلبید این درخواست را رد کنم در مناظره ای که با میزبانی و زحمت موسسه فکرت برگزار شد به مقدار ظرفیت زمان مناظره به بعضی اشکالات تحلیلهای حجت الاسلام اکبرنژاد پرداختم و نشان دادم که دیدگاه های ایشان با سیره انبیا و اهل بیت صلوات الله علیهم تناقضات متعددی دارد. پس از این مناظره، طلاب بزرگوار بارها از آقای اکبرنژاد خواستند که برای ادامه مناظره و پاسخگویی به نقدهایم حاضر شود، اما ایشان اخیرا به واسطه پیغام دادند که چون در فقه سیاسی کار نکرده ام مناظره را ادامه نمی دهند اولا ایشان چه سابقه ای در فقه سیاسی دارند که پیغام دادند چون سابقه ای ندارم مناظره را ادامه نمی‌دهند ثانیا ظاهرا ایشان به دنبال بهانه برای فرار از مناظره هستند وگرنه با سوال از بنده مشخص می‌شد که چه سابقه ای در این زمینه دارم لذا برای اثبات واهی بودن این ادعا، به چند مورد از سابقه‌ی فقه سیاسی ام اشاره می کنم: *در سال ۱۳۹۲، با سفارش یک دانشگاه معتبر دولتی کتابی با عنوان "موسوعه روایات فقه حکومتی" با موضوعاتی که مد نظرشان بود تالیف کردم * در سال ۱۳۹۳، مقاله ای با عنوان "کارکرد عقل در فقه اطلاعات" نوشتم که برگزیده شد و در کتابی با عنوان "همایش ملی فقه اطلاعات" منتشر شد * در سال ۱۳۹۳ با توجه به جایگاه بلند امام خمینی در سیاست و فقه سیاسی یک ترم تحلیل سیره سیاسی امام خمینی (ره) در دانشگاه صنعتی شریف ارائه دادم که به جایگاه فقه و فقه سیاسی در سیره سیاسی امام خمینی (ره) هم پرداختم * در سال ۱۳۹۴، ۱۵ ساعت بحثی با عنوان "تحلیلی نو از سیره سیاسی امیرالمومنین علیه السلام" ارائه و به جایگاه فقه در سیره سیاسی امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کردم * در برنامه "نِبراس" در قسمت "موسیقی و فقه حکومتی" به ارائه ضوابط و راهکارها برای موسیقی از منظر فقه حکومتی پرداختم که گوشه‌ای از ۵ ساعت عرایضم منعکس شد. ضبط برنامه مربوط به حدود دو سال پیش است *تدریس کتاب ولایه الامر آیت الله سید کاظم حائری که به تازگی درسی شده را در کارنامه سطح عالی دارم. این موارد، تنها بخشی از سابقه‌ی فقه سیاسی بنده است که نشان می دهد در این زمینه تالیف، سخنرانی، پژوهش و تدریس را در کارنامه دارم. البته امتناع آقای اکبرنژاد به دلیل احتمال بیش از پیش آشکار شدن تناقضهای تحلیلشان در سیره اهل بیت (علیهم السلام) و ضعفشان در تحلیل سیره امام خمینی (ره) است. چنانکه از تاریخ مناظره تا به امروز در رسانه به جواب اشکالاتم پرداخته‌اند که البته تعدادی از اشکالات بی پاسخ مانده و با بی اخلاقی پاسخهای بنده را به جوابهایشان نیز منتشر نمی‌کنند. با این حال گرچه از جانب بنده رغبتی نیست ولی باز یک هفته به ایشان فرصت می‌دهم که در یک مناظره دیگر شرکت کنند تا عیار تفکراتشان در این وادی روشن شود. والسلام سلمان رئوفی ۱۴۰۲/۱۱/۳ 🔆اجتهاد روشمند 🔆 @salmanraoufi
لطفا در هر گروه و کانال طلبگی و غیر طلبگی که پیگیر این بحثها بودند نامه بالا را به هر صورتی مقدور است منتشر کنید متشکر
هدایت شده از فکرت
🔸با توجه به استقبال بی‌نظیر از مناظره آقایان سلمان رئوفی و محمدتقی اکبرنژاد، بر آن شدیم تا نظرسنجی برای برگزاری جلسه دوم این مناظره داشته باشیم که نتیجه آن عبارت از: 79 درصد از شرکت‌کنندگان، تمایل به برگزاری جلسه دوم مناظره دارند؛ 21 درصد عدم تمایل به برگزاری مناظره داشته‌اند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولاية امیرالمومنین و الائمه المعصومین علیهم السلام