eitaa logo
سالن مطالعه
196 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
2.7هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: ما به آینده آموزش و پرورش امیدوار هستیم
🍃🇮🇷🌸🇮🇷🍃 ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ • ┈┈••••✾•🇮🇷🌺🇮🇷•✾•••┈┈• قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11072 ◀️ قسمت هشتم؛ 🔶🔸یک مطلب دیگر ــ که قبلاً اشاره کردم ــ مسئله‌ی برون‌سپاری است. این فکر در گذشته در بعضی از مسئولین کشور وجود داشته که ما بیاییم آموزش‌وپرورش را از دولت جدا کنیم بدهیم دست بخش‌های خصوصی و این خرج سنگین و این بودجه‌ی سنگین را از دوش آموزش‌وپرورش برداریم! دست‌شان درد نکند؛ برای نابود کردن کشور، این فکر خوبی است. شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است؛ هیچ نظامی نمی‌تواند این شأن را از خودش دور کند، از نظام قابل تفکیک نیست. تربیت و تعلیم کشور به عهده‌ی نظام حاکم بر این کشور است، در همه‌ی دنیا [هم] همین‌جور است. 🔹یک مواردی یک استثناهایی دارد، مثل همین مدارسِ به‌اصطلاح «غیر انتفاعی» که حالا در کشور وجود دارد؛ اینها موارد استثنائی است. کار تعلیم و تربیت و اداره‌ی تعلیم و تربیت [کار دولتی است]، قانون اساسی ما هم که این را بصراحت بیان کرده. بنابراین، مسئله‌ی برون‌سپاری معنی‌ای ندارد؛ این شأن دستگاه حاکم قابل واگذاری نیست. این هم یک نکته. 🔹در این باره ــ که شأن، شأن دولتی است ــ من میخواهم دو نکته‌ی فرعی عرض بکنم که البتّه این دو نکته‌ی فرعی هم باز مهم است. یکی مسئله‌ی مدارس دولتی است. تقویت مدارس دولتی مهم است. نباید در کشور جوری باشد که وقتی گفته می‌شود «مدرسه‌ی دولتی»، اوّلین چیزی که در مقابل انسان نقش می‌بندد ضعف مدرسه باشد؛ این نباید باشد. معلّمینِ خوب، مربّیانِ خوب، مربّیانِ تربیتیِ خوب، معلّمینِ متعهّد، فضاهای آموزشی قابل قبول، در مدارس دولتی باید وجود داشته باشد؛ این مطلب اوّل. وقتی ما به مدرسه‌ی دولتی کم‌اعتنائی بکنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه‌ی مالی‌اش آن قدر نبود که بتواند در آن مدرسه‌ای که شهریّه می‌گیرد ثبت نام بکند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ معنایش این است که کسی که بنیه‌ی مالی ندارد، بنیه‌ی علمی هم نداشته باشد. این بی‌عدالتیِ محض است؛ این‌ بی‌عدالتی به هیچ وجه قابل قبول نیست. پس یکی اینکه مدرسه‌ی دولتی بایستی از آموزش خوب، از معلّم خوب، از فضای آموزشی خوب بهره‌مند بشود. مسئله‌ی دوّم مدارس غیر دولتی است. البتّه بعضی از مدارس غیر دولتی انصافاً ابتکارات جالبی دارند، کارهای بسیار خوبی انجام می‌دهند؛ باید از آن ابتکارات استفاده کرد، لکن به مجموعه‌ی مدارس غیردولتی هم باید نظارت داشت. آموزش‌وپرورش خودش را فارغ نداند از نظارت بر این مدارس. البتّه عرض کردم این به معنای آن نیست که آن ابتکاراتشان و کارهای نویی که در بعضی از این مدارس انجام می‌دهند نادیده گرفته بشود یا جلویش گرفته بشود؛ معنایش این نیست. 🔶🔸مسئله‌ی آخر و بسیار مهم مسئله‌ی امور پرورشی است. خب، شنیدم در ستاد آموزش‌وپرورش توجّهات خوبی به مسئله‌ی امور پرورشی می‌شود و شده ــ که خب مغتنم است و باید تشکّر کنیم ــ لکن این برنامه‌های پرورشی باید در مدرسه دیده بشود. در مدارس [از برنامه‌های پرورشی] خبر چندانی نیست؛ حالا یک جاهایی ممکن است در بعضی از مدارس باشد. باید امور پرورشی تا داخل مدارس امتداد داشته باشد. بسیاری از مدارس معاون پرورشی ندارند، مسئول پرورشی ندارند؛ باید حتماً تأمین بشود. یک درصدِ خیلی بالایی را به بنده گزارش دادند، منتها چون من اطّلاع دقیق ندارم عرض نمی‌کنم. به هر حال، بسیاری از مدارس معاون پرورشی ندارند. 🔹یک نکته‌ی دیگر هم در مورد مسائل پرورشی این است که باید کار پرورشی جذّاب باشد، بچّه‌ها را فراری نباید بدهد؛ باید جوری باشد که بچّه‌ها به طرف آن جذب بشوند. 🔹تقویت هویّت ملّی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملّی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی، در شمار اصلی‌ترین کارهایی است که بایستی انجام بگیرد. 🔶🔸ما به آینده‌ِی آموزش‌وپرورش امیدوار هستیم و ان‌شاءالله که خدای متعال کمک می‌کند و شما معلّمین محترم می‌توانید کارهای بزرگی را انجام بدهید. ان‌شاءالله هر چه زودتر تکلیف مدیریّت وزارت آموزش‌وپرورش هم معلوم بشود و مسئولین آموزش‌وپرورش هم قرص و محکم بچسبند به کار، ان‌شاءالله کار را پیش ببرید. به روح شهدای آموزش‌وپرورش درود می‌فرستیم و آرزو می‌کنیم که خدای متعال ما را هم به آنها ملحق کند و قلب مقدّس ولیّ‌عصر را از همه‌ی ما و شما خشنود کند، روح مطهّر امام بزرگوار را هم از ما خشنود کند. والسّلام علیکم و‌ رحمة‌الله و‌ برکاته 🤲 والحمدلله 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
🍃🌸🍃 ✡ ریشه‏‌هاى یهودى خدا و شیطان در ✡ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11073 • ┈┈••••✾• ✡ •✾•••┈┈• ◀️ قسمت نهم 🔶🔸شیطان در انجیل شیطانى لاوى 🔹لاوى معتقد است: "شیطان‌پرستى قدمتى به درازاى تاریخ پیدایش بشر دارد." همه تلاش وى در انجیل شیطانى این است که این نکته را جا بیندازد که شیطان برتر از انسان و حتى خداست و پرستش او امرى تازه نیست که او و دوستانش آن را یافته باشند. این نکته مى‌تواند دلیلى بر انحراف بشریت از تعالیم پیامبران آسمانى باشد؛ بنابراین، نه در تأیید لاوى است و نه در رد آن. وى با آن‌که دلیلى پرپیمانه براى اثبات ادعایش نمى‌آورد، اما مى‌کوشد به شکلى هنرمندانه مخاطبش را متقاعد کند تا بافته‌ها و فرضیه‌هاى او را بپذیرد. 🔹شیطانى که او به آن معتقد است، همیشه تاریخ به او ظلم و اجحاف شده است. خدایان دست‌راستى و انسان‌هاى روحانى (!) به او تهمت‌ها زده‌اند. او را شریر، بدطینت، ظلمانى و اهل فساد و افساد معرفى کرده‌اند. بااین حال، همه این خدایان و روحانیان (!) مدیون اویند. 🔶🔸شیطان؛ نماد مسیر دست چپ 🔹شیطانى که لاوى مى خواهد به همه جهانیان معرفى کند حقیقت کاملاً مشخصى نیست که بتوان با یک جمله آن را معرفى کرد. شاید خود او هم نمى‌داند چه ارمغانى را مى‌خواهد براى بشریت بیاورد. یک‌جا او را تنها نمادى مى‌داند و بس: "نماد شعارهاى شیطانى!" در این زاویه از نگاه وى به شیطان، ابلیس نماد هشت شعارى است که لاوى وى را نماد یکایک آنها مى‌داند. این شعارها که معروف به شعائر شیطانى‌اند عبارتند از: ۱. شیطان نشان دهنده زیاده‌روى است، به جاى خوددارى! ۲. شیطان نشان دهنده وجود محض است، به جاى خیالات و رؤیاهاى معنوى! ۳. شیطان نشان دهنده عقل طاهر است، به جاى خودفریبى منافقانه! ۴. شیطان نشان دهنده محبت به کسانى است که استحقاق آن را دارند، به جاى عشق به ناسپاس‌ها! ۵. شیطان نشان دهنده انتقام به جاى تسلیم و تقدیم گونه دیگر! ۶. شیطان نشان دهنده مسئولیت‌پذیرى در برابر مسئولیت‌پذیران، به جاى نگرانى براى روان‌آشام‌ها! ۷. شیطان نشان دهنده این است که انسان فقط به عنوان یکى از حیوانات، گاهى اوقات بهتر و اغلب بدتر است و فقط به خاطر توسعه ذهنى‌اش بر دیگران فائق آمده! ۸. شیطان نشان دهنده هر آن چیزى است که ـ به اصطلاح ـ گناه نامیده مى‌شود؛ که منجر به لذت و ارضاى جسمى، فکرى و روانى مى‌شوند. 🔹به اقتضاى برخى از این شعارها، شیطان نمادى براى کارى نیک خواهد بود و در برخى موارد، نمادى براى خودخواهى، غرور، لذت‌خواهى و مفاهیمى از این دست که به صراحت بار منفى ندارند. 🔶🔸شیطان؛ انسان پرغرور در نگرشى دیگر، شیطانى که لاوى معرفى مى‌کند، همان انسان است؛ انسانى پرغرور که رابطه و واسطه میان خود و خدا را برداشته است (همان، ص۲۴)؛ در این هنگام، شیطانى مغرور را در خویش مى‌یابد که به آرامى مى‌خزد و تجسم حقیقى لوسیفر را در درون او به تصویر مى‌کشد. 🔹به باور او، در این هنگام آدمى دیگر نه دو قطبى است و نه مى تواند باشد. این انسان نمى‌تواند هم پر از هواى نفس باشد و هم معنوى؛ تنها کششى زمینى و جاذبه‌اى شیطانى از درون حس مى‌کند. در این هنگام، او بزرگ‌ترین تجسم لوسیفر است و یا به عبارت بهتر، چنین آدمى خودِ شیطان است. 🔹شاید بتوان گفت: این شیطانی که لاوی توصیف می‌کند، ریشه در آموزه‌هاى مسیحیت دارد؛ هم به خاطر باور به حلول شیطان در آدمى و هم به خاطر شیطان قدرتمند مسیحیت که توانمندى‌هاى خارق‌العاه‌اى دارد که در مبحث شیطان مسیحى گذشت. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11140 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee