eitaa logo
سالن مطالعه
192 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ؛ نویسنده یا جاسوس؟ مسأله این است! 🔹ویلیام کیسی رئیس CIA در ۲۴ دی ۱۳۶۱ توانست یک فرمان امنیتی ویژه را به امضاء رئیس‌جمهور رونالد ریگان برساند: «فرمان سری ابلاغ راهکارهای امنیت ملی شماره ۷۷». 🔹براساس این فرمان، عملاً رئیس‌جمهور آمریکا به CIA مجوز احیاء و بازسازی تمام‌عیار بزرگترین عملیات جاسوسی قرن بیستم در عرصه‌ی علوم انسانی (موسوم به عملیات PSB) را داد تا فیلسوفان یهودی و روشنفکران لیبرال به تشدید «جنگ‌های علم» علیه ایدئولوژِی‌های ضدسرمایه‌داری بپردازند. 🔹بر پایه‌ی فرضیه‌ی عملیات PSB، فروپاشی ایدئولوژیک یک نظام مقدمه‌ی واجبِ سقوطِ فیزیکال آن است؛ اگر فلسفه و مبانی ارزشی یک رژیم از اعتبار بیفتد، زمینه‌ی «بی‌ثبات‌سازی سیاسی» آن نیز فراهم می‌آید. 🔹از آغاز عصر جنگ سرد (۱۹۴۷.م) چه جمهوری‌خواهان بر کرسی ریاست‌جمهوری تکیه می‌زدند و چه دموکرات‌ها، کاخ سفید در پشت‌صحنه‌ی بزرگ‌ترین عملیات جاسوسی قرن بیستم در عرصه‌ی علوم انسانی حضور داشت و حتی فرمان‌های سرّی این کارگزار روشنفکری به امضاء شخص پرزیدنت می‌رسید. 🔹اسناد چهار مرجع علمی، سیاسی و امنیتی ایالات متحده شامل کاخ سفید، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، شورای برنامه‌ریزی روانی و آکادمی علوم سیاسی آمریکا گویای آن است که در عملیات PSB به‌عنوان بزرگترین عملیات جاسوسی آکادمیک قرن بیستم، «علوم انسانی، نافذترین حوزه‌ی جنگ نرم» و «ترجمه کتاب، سلاح تبلیغات استراتژیک» به‌شمار می‌رود؛ چراکه می‌پنداشتند: «یک کتاب ممکن است به عظمت یک نبرد باشد» 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 👇👇👇 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ؛ نویسنده یا جاسوس؟ مسأله این است! 🔹می‌پنداشتند؛ «یک کتاب ممکن است به عظمت یک نبرد باشد» و مترجم نیز مثل: «چرخ کوچک یک سلسله وقایع مهم.» 🔹از منظر آنان، اولین گام براندازی یک نظام دینی با گسترش «فلسفه سیاسی سکولار» و از راه «ترجمه» برداشته می‌شود، چنان‌که هانا آرنت یهودی، فیلسوف CIA می‌گفت: «گسترش علم سکولار به فروپاشی هرگونه سازمان دینی یا حکومت مذهبی می‌انجامد.» 🔹از قضاء، در دهه‌ی اول پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگ‌ترین جدال‌ها در همین دو حیطه رقم خورد. کارل مارکس جمله جالبی داشت و می‌گفت: «همه رویدادها دوبار به روی صحنه می‌آیند؛ بار اول به صورت تراژدی و بار دوم به صورت کمدی.» 🔹این اتفاق، دست‌کم پیرامون پروژه‌ی «جنگ نرم» ابتدا در اروپای شرقی و سپس در ایران افتاد. حلقه‌ی «مترجمان سکولار» از سال ۱۳۵۸ می‌کوشیدند تا فیلسوفان یهودی مانند: هانا آرنت، سِر کارل پوپر، سِر آیزایا برلین، ریمون آرون، توماس کوهن و… را که بزرگ‌ترین فیلسوفان سیاسی و کارگزاران سرویس‌های جاسوسی لیبرال برای اجرای عملیات PSB بودند، نه‌تنها به مرجعی برای «نخبگان دانشگاهی» و «روشنفکران دینی» تبدیل کنند، بلکه زیرساخت‌های اندیشه «اصلاحات» را بر مبنای فلسفه‌ی آنان بسازند. 🔹چنین ادعایی، هولناک اما واقعی است، چون تحلیل‌گران CIA معتقد بودند: "اگر قرار است که پرانتز سیاه «توتالیتاریسم اسلامی» در ایران بسته شود، جامعه مدنی ایران نیازمند آموختن از تجربه و اندیشه‌ی فرزانگانی چون «هانا آرنت»، «کارل پوپر»، «ریمون آرون»، «واسلاو هاول» و … است که اندیشه و عمل‌شان در شکست توتالیتاریسم (استبداد) نقش بسیار مهمی داشت." 🔹گرچه هر روز اسناد تازه‌ای از رسوایی «جاسوسی آکادمیک» این فیلسوفان یهودی در رسانه‌های جهان منتشر می‌شد، اما از دهه‌ی ۱۳۶۰ سقف ایدئولوژی اصلاحات در ایران بر ستون اندیشه‌های آنان قوام یافت و اصلاح‌طلبان، سرانجام پوپر و آرنت و برلین را به عنوان سه پیامبر یهودی «آرمان‌شهر آزادی» پذیرفتند. از سوی دیگر، آثار برگزیده سازمان سیا و اینتلیجنس سرویس در زمینه‌ی هنر و ادبیات مانند رُمان‌های جرج اورول، آرتور کستلر، جان اشتاین‌بک و هاینریش بل، یا پاره‌ای از نوشته‌های آندره ژید و گراهام گرین توسط همین مترجمان سکولار به بازار کتاب ایران راه یافت. 🔹 فقط در سال‌های ۱۳۵۹ و ۱۳۶۳ چهار کتاب از هانا آرنت، جرج اورول و گراهام گرین، سه عضو رسمی CIA و MI6 منتشر ساخت. همراه با ترجمه‌ی دو کتاب آرنت او به سراغ رمان کاتالونیا نوشته‌ی جرج اورول رفت؛ گرچه از نخستین روزهای پس از انقلاب اسلامی ابتدا مترجمان بهایی مانند ژیلا سازگار برای ترجمه‌ی فارسی کتاب‌های کاتالونیا، قلعه حیوانات و ۱۹۸۴ پیش‌قدم شدند. 🔹چه کسی در میان اهل قلم ماجرای جاسوسی برای اینتلیجنس سرویس انگستان و سفارشی بودن آثارش را نمی‌دانست؟! حکایتِ رسوایی امنیتی او از دو دهه‌ی گذشته، حتی خوانندگان عادی رمان‌هایش را در جهان به هیجان می‌آورد. 🔹بر پایه‌ی سند سرّی شماره ۱۱۱۰/۳۵۹/PR110/5 به‌تاریخ ۲۱ مارس ۱۹۵۰ که توسط مؤسسه تحقیقات امنیتی رند (وابسته به پنتاگون) در واشنگتن انتشار عمومی یافت، اورول، جاسوس اینتلیجنس سرویس و عضو ارشد دپارتمان پژوهش‌های اطلاعاتی (IRD) این سازمان بوده است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 آرمان‌های آخرالزمانی برای اسرائیل بزرگ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23567 ◀️ قسمت دوم: 🔹رادیو فردا در گزارش خود نوشت: «… یک ماه پس از درگذشت حییم توپول، بازیگر فقید و اسطوره‌ای اسرائیل، تأیید خبر همکاری او با سازمان موساد، رسانه‌ها را به خود مشغول کرد و برخی از هنرمندان همکار او نیز گفتند که جسته‌وگریخته از این همکاری خبر داشتند. به ‌نوشته روزنامه هاآرتص، این بازیگر پرآوازه دهه‌های هفتاد و هشتاد قرن بیستم میلادی که ایفای نقش او در فیلم «ویولن‎زن روی بام» در جهان پرطرفدار شد، از جایگاه ویژه خود به‌عنوان یک ستاره بین‌المللی برای کمک به موساد در خارج از اسرائیل استفاده می‌کرد. عومر توپول، پسر او، به هاآرتص گفت برای او و خواهرانش روشن است که پدرشان از سوی موساد در مأموریت‌های محرمانه مشارکت می‌کرد، امکان داشت به هر مکانی که می‌خواهد برود، همه درها در هر جایی به روی او گشوده بود و از این فرصت برخوردار بود که اسناد مورد نظر موساد را منتقل کند و از افراد و اماکنِ هدف عکس و فیلم بگیرد بدون آن‌که کسی از او سؤالی بکند. او همیشه با دوربین‌ و ضبط‌صوت‌هایی که اوج فناوری روز بود، به خارج سفر می‌کرد. حییم توپول پس از موفقیت در فیلم موزیکال «ویولن‌زن روی بام» که ساخت سال ۱۹۷۱ در هالیوود از روی نوشتهٔ نویسندهٔ چیره‌دست شالوم علیخم بود، از اسرائیل به لندن نقل‌مکان کرد و در نقش همان «توبیای شیرفروش» در یک نمایش پربینندهٔ موزیکال که سال‌ها در «وست‌اند» به‌روی صحنه بود، بازی کرد. به‌گفته خانواده توپول، در آن دوران خانه آن‌ها در لندن کمتر از یک شعبه موساد در بریتانیا نبود و یک مقام ارشد موساد به نام «تسویکا مالخین» پیاپی به خانه توپول سفر می‌کرد و هر بار مدتی عملیات موساد را از آن‌جا هدایت می‌کرد. به‌گفته عومر توپول، در یک مورد از کمک‌های پدرش به موساد، او و تسویکا مالخین برای نصب تجهیزات شنود در سفارت یک کشور عربی به یکی از پایتخت‌های اروپایی سفر کردند و مجبور شدند دیوار مشترک آپارتمان اجاره‌شده را سوراخ کنند تا تجهیزات شنود را نصب کنند. سروصدای سوراخ‌کردن دیوار، نیروهای امنیتی سفارتِ هدف را به آپارتمان کشاند، اما توپول و مالخین که فکر این وضعیت را هم کرده بودند، با نشان‌دادن تجهیزات دندانپزشکی که از قبل در آپارتمان قرار گرفته بود، مدعی شدند که آن‌جا به یک مطب تبدیل شده است؛ تسویکا مالخین روپوش پزشکی به تن داشت و حییم توپول روی تخت بیمار دندانپزشکی دهان خود را باز کرده و نقش بیمار را به قانع‌کننده‌ترین شکل ایفا کرده بود. کارمندان امنیتی آن سفارت پوزش خواستند و رفتند. توپول و مالخین ساعاتی بعد، با خشنودی از یک موفقیت دیگر خود، آن کشور هدف را ترک کردند.» والحمدلله نویسنده: استاد سعید مستغاثی 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚@salonemotalee .
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 هاشمی و خاتمی؛ دو روی یک سکه؟ سیاستمداران عملگرا و دولت سرمایه‌داری 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 هاشمی و خاتمی؛ دو روی یک سکه؟ قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23570 ✳️ گارتن‌اش و حجاریان: زوج‌های ناکام براندازی قسمت دوم: 🔹استراتژی «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» به گمان گارتن‌اش برای تحلیل «انقلاب‌های مخملی» باید از اصطلاح Refolution (رفولوسیون) که تلفیقی از ۲ اصطلاحِ «اصلاحات» (رفرم) و «انقلاب» (رولوسیون) است استفاده کرد. (۱۴) Refolution تکاپویی است بر اساس استراتژی «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» و رویدادها را به‌گونه‌ای سامان می‌بخشد که پیامد آن عدم «مشروعیت قانونی» حاکمیت سیاسی و جابه‌جایی بسیاری از شخصیت‌های دولتی در «پست‌های کلیدی» می‌شود. نتیجه‌ی این استراتژی در یک نظام حکومتی ابتدا به «فروپاشی ایدئولوژیک» (دگردیسی و استحاله ارزش‌ها) و سپس به «دگرگونی‌های ساختاری» خواهد انجامید. در نخستین سالگرد انتخابات دوم خرداد، وقتی سعید حجاریان به گفت‌وگو با اکبر گنجی در هفته‌نامه راه نو نشست، گفت ما راهی جز اتکا به این استراتژی نداریم: «فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا» معطوف به دو پویش جمهوریت و مشروطیت است؛ یعنی حضور گسترده مردم در صحنه و نخبگانی که بتوانند از این انرژی و نیرو استفاده کرده و با بازکردن فضایی سیاسی، مطالبات را طرح کنند و به اصطلاح «انسداد سیاسی» را برطرف کنند. هردوی این‌ها شرط لازم تداوم مردم‌سالاری است. (۱۵) حجاریان با اتکاء به چارچوب نظریه‌ی گارتن‌اش می‌گوید: «دوم خرداد یک یوم‌الله و یوم‌الناس» و «نقطه‌ی تلاقی جمهوریت و مشروطیت» است که در آن، هر دو «رود» به یک «دریا» ریختند. (۱۶) در چنین فرآیندی از یک طرف «نخبگان به دنبال تحدید قدرت از بالا» هستند؛ نخبگانی که به گفته‌ی او در زمان دولتِ هاشمی رفسنجانی به حاشیه رانده شدند، مثل سیدمحمد خاتمی که «پس از استعفاء از وزارت ارشاد از دستگاه رسمی حذف شد.» (۱۷) این نخبگان با «چانه‌زنی از بالا» سبب تأیید صلاحیت خاتمی گشتند و از طرف دیگر بسیج اجتماعی از پایین که زمینه‌ی این تحدید را فراهم می‌کنند. (۱۸) حجاریان ادامه می‌دهد: «فشار توده‌ها از پایین مانع شد تا خاتمی از میدان رقابت انتخاباتی حذف نشود.» در نگاه او، این توده‌ها که به واسطه‌ی «سیاست‌های تعدیل اقتصادی هاشمی» به حاشیه و زیر خط فقر رانده شدند، خود را متضرر از این سیاست‌ها می‌دانستند و «با نخبگان بیرون از حکومت جفت شدند.» (۱۹) در نتیجه «ترکیبی از نخبگان و توده‌ها دوم خرداد را به وجود آورده است.» (۲۰) این گفتارها از تناقضی بنیادین رنج می‌بَرد و یک «تحلیل پارادوکسیکال» با ساختاری بی‌انسجام به حساب می‌آید؛ زیرا «طبقه متوسط جدید» زاده‌ی سیاست‌های «دولت سازندگی» پس از پایان دفاع مقدس بود و این بورژوازی سکولار است که خود را پیشاهنگ اندیشه‌های «لیبرال دموکراسی» می‌داند و بشیریه هم بر نقش آنان صحه می‌گذارد. پس برخلاف تحلیل حجاریان، هم بخشی مهم از نخبگان وابسته به طبقات متوسط و سرمایه‌دار مانند علی میرزایی (معاون وزیر اقتصاد، سردبیر فصلنامه نگاه نو و از مروجان تئوری‌های آزادی انگلیسی) و محمدتقی بانکی (وزیر نیرو کابینه میرحسین موسوی، رئیس شرکت ملی فولاد ایران و از اعضاء مرکزیت حلقه کیان و فصلنامه نگاه نو) در مرکزیت دولت حضور داشتند. حتی نمی‌‌توان تجربه و موقعیت شخص خاتمی را به‌عنوان شیفته‌ی تئوریسین‌های سرمایه‌داری انگلیسی دارای وزن سیاسی ناچیزی دانست. او هم ۱۱ سال صدارت و هم بیش از ۳ سال مشاورت رئیس‌جمهور را در کارنامه‌اش داشت و از مدیران عالی‌رتبه‌ی هاشمی رفسنجانی به حساب می‌آمد؛ چندان که همواره با حکمی از او در «دولت سازندگی» مسئولیت داشت؛ حتی همان زمانی که روی صندلی ریاست «کتابخانه و اسناد ملی ایران» کنار دست محمد مجتهد شبستری و سیدجواد طباطبایی می‌نشست یا با عبدالکریم سروش مراوده‌های نزدیک داشت. (۲۱) پس خاتمی کاندیدایی در حاشیه زمین قدرت نبود، بلکه شخصیتی برخاسته از درون ساخت رسمی دولت بود. قشرهایی که آنان را حاملان و حامیان نظام ارزشی لیبرالیسم می‌شناختند، از دل نتایج عینی و اجتماعی سیاست‌های توسعه‌ی «دولت سازندگی» متولد گشتند؛ چه این‌که از دل منطق «سرمایه‌داری مدرن» جز ایدئولوژی «لیبرال دموکراسی» بیرون نمی‌آید و برای همین، «بورژوازی نوخاسته» ایران پس از فرآیند «توسعه‌ی اقتصادی» دولت سازندگی، حامل و حامی پروژه «توسعه سیاسی لیبرال» شد تا همه «منابع قدرت» را قبضه کند. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ✡️ ✳️ قسمت اول؛ 🔶🔸تفسیر امام خامنه‌ای از آیه "غیرالمغضوب علیهم" https://eitaa.com/salonemotalee/23399 ✳️ قسمت دوم؛ 🔶🔸نشانه‌های آشکار برای شناخت یهود در آیه: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا! لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ قَدْ یئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کَما یئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ». [سورهٔ ممتحنه، آیهٔ ١٣] 👈 ۱. خشم خدا 👈۲. ریاست‌طلبی 👈 ۳. یأس و نااُمیدی https://eitaa.com/salonemotalee/23437 ✳️ قسمت سوم؛ معنای "مؤمنین" در آیه‌ی: «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا! لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیهِمْ ...». https://eitaa.com/salonemotalee/23478 ✳️ قسمت چهارم؛ یهود و یائسگی ذهن - ابلیس و یهود https://eitaa.com/salonemotalee/23522 ✳️ قسمت پنجم؛ حرص؛ جزای یأس. یهود آرزوی مرگ نمی‌کند https://eitaa.com/salonemotalee/23548 ✳️ قسمت ششم؛ نشانهٔ دائمی برای شناخت حاملان تفکّر یهودی https://eitaa.com/salonemotalee/23572 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 👇👇👇 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ✡️ [۷] قسمت قبل؛ ✳️ قسمت هفتم؛ 🔶🔸یهودیان و چالش مرگ 🔹خداوند حکیم در آیهٔ ۶ سورهٔ جمعه با پیش کشیدن "تمنّای مرگ"، یهودیان را به چالش می‌کشد. می‌فرماید: «قُلْ یا أَیهَا الَّذِینَ هَادُوا»، ای یهودی‌ها! «إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکمْ أَوْلِیاءُ لِلّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ»، اگر گمان می‌کنید که تنها شما اولیای خدایید و دیگران هیچ سهمی در این محبّت ندارند، «فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کنْتُمْ صَادِقِینَ»، و اگر در این ادعا و در این پندارتان راست‌گو هستید، آرزوی مرگ کنید. 🔹و البته هیچ لذّتی برای عاشق محبوب‌تر از رسیدن به معشوق نیست، و یهود اگر می‌خواهد به محبوب انحصاری‌اش برسد، چاره‌ای جز از میان برداشتن دیوار حائل که راهکارش «مرگ» است، ندارد. او با مرگ، خود را به خدایش می‌رساند. اما چرا چنین آرزویی ندارد؟! 🔹قرآن کریم کتابی است مملو از شگفتی‌ها، و پُر است از رمز و رازها. نمی‌گوید: ای یهودی‌ها! اگر در ادعای‌تان راست‌گو هستید، «مَاتُوا»: بمیرید و یا، «اُقتُلُوا أنْفُسَکُمْ»: خودتان را بکُشید. قرآن تنها می‌گوید: «آرزو و تمنّای مرگ کنید». از مُردن نَهَراسید. این همه به دنیای فانی دل نبندید. برای چند روز زندگی این‌همه دست به قتل و غارت نزنید. به نوامیس مردم تجاوز نکنید. مال حرام نخورید. برتری‌جویی و تکبّر نداشته باشید. در پی رشوه و اَخذ ربا نباشید. شراب‌خواری نکنید. به هرزگی و شهوت جنسی نپردازید و به آن دامن نزنید. با دست‌گذاری بر عصب حساس آدمیان، آنان را نسبت به یک‌دیگر دشمن قرار ندهید. تخم نفاق و حسد را در میان‌شان نپراکنید. و... 🔹اما چرا یهودیان و دل‌بستگان به آنان، به فرمایش قرآن، چنین تمنّایی را ندارند؟! «وَلَا یتَمَنَّوْنَهُ أَبَداً» و آنان هیچ‌گاه آرزوی مرگ نخواهند داشت. [سوره‌ی جمعه، آیه‌ی۷]. 🔹خداوند در انتهای آیهٔ ٩۵ سورهٔ بقره و در انتهای آیهٔ ٧ سورهٔ جمعه، علّت عدمِ چنین تمنّایی را بیان می‌کند: «وَلَا یتَمَنَّوْنَهُ أَبَداً بِمَا قَدَّمَتْ أَیدِیهِمْ وَ اللهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ». یهودیان و آنانی که خصلت‌های یهودی را در خود نهادینه ساخته‌اند، خود می‌دانند که چه کرده‌اند و چه خواهند کرد. 🔹پشت‌پردهٔ همهٔ مفاسد و مصائبِ ریز و درشتی که در عالَم وجود داشته و دارد، بدون هیچ تردیدی، فکری یهودی وجود داشته و دارد. چرا چنین موجودی در راحتی ببیند؟! و چرا چنین موجودی قیامت را دوری از مکروه بپندارد؟! و چگونه می‌تواند به دروغی که بر خود بسته و خود را دوست خدا معرفی کرده و خداوند با آوردنِ «أَوْلِیاءُ لِلَّهِ» و نه «أَوْلِیاءُ اللَّهِ» فسادِ آن را آشکار ساخته است و بر آن مُهرِ باطل زده است، دل ببندد و گمان کند در بهشت آرام و قرار می‌گیرد؟! 🔶🔸سورهٔ ممتحنه را با تعمّق بیشتر بخوانیم 🔹اکنون با درک معنا و مفهوم آخرین آیه از سورهٔ ممتحنه که بر مبنای تبرّی و بیزاری مؤمنان از یهودیان نازل شده است، علاوه بر این‌که متوجه عطف آن به اولین آیه از همین سوره که می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ»، ای کسانی که ایمان آورده‏‌اید، دشمنِ من و دشمنِ خود را به دوستی اختیار مکنید؛ می‌شویم، متوجه ضرورت مفتوح نگه‌داشتنِ همیشگیِ بابی تحت عنوان «نهی از موالاة اعداء» در زندگی فردی و اجتماعی‌مان نیز می‌شویم. بابی که مراعات آن می‌تواند ما را در زمرهٔ مؤمنان واقعی و غیر تشریفی قرار دهد. 🔹روایتی از امام سجاد علیه‌السلام که در رابطه با قرائت سورهٔ ممتحنه وارد شده است. روایتی که دقّت و تعمّق در آن برای آحاد جامعه ضروری و قابل ملاحظه است. و برای آن‌هایی که به هر دلیلی: 👈 ١. قلبی آماده و مهیّا برای پذیرش ایمان ندارند، 👈 ٢. چشم دارند، اما نورانیّت نگاه ندارند، 👈 ٣. فقر و تنگدستی و ناداری فکری و فرهنگی وجودشان را در بر گرفته است، 👈 ۴. نمی‌توانند حرکات و سکنات خود و فرزندانشان را کنترل و مدیریت کنند، 👈 ۵. بیماری جنون و دیوانگی جسم‌شان را آزرده و در گفتار و کردارشان هویدا گشته است، از ویژگی خاصی برخوردار است. می‌فرماید: «‏وَ مَنْ قَرَأَ الْمُمْتَحَنَةَ فِی فَرَائِضِهِ وَ نَوَافِلِهِ»، هر کسی که سورهٔ ممتحنه را در نمازهای واجب و مستحبی‌اش بخواند: 👈 ١. اِمْتَحَنَ‏ اللَّهُ (بها)‏ قَلْبَهُ‏ لِلْإیمَانِ‏. خداوند قلب او را خالی از ناخالصی می‌گرداند. 👈 ٢. وَ نَوَّرَ (له) بَصَرَهُ. و به نگاه او نورانیّت می‌دهد. 👈 ٣. وَ (لا) لَمْ یُصِبْهُ فَقْرٌ أَبَداً. هرگز فقر و ناداری او را در بر نمی‌گیرد. 👈 ۴. وَ لَا ضَرَرٌ (جنون) فِی بَدَنِهِ وَ لَا فِی وُلْدِهِ. بیماریِ عدم کنترل و عدم مدیریت، او و فرزندش را آزار نمی‌دهد. ان شاء الله. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ امروز؛ چهارشنبه‌‌‌‌‌‌ ☀️ ۳ بهمن ۱۴۰۳ ه‌ش ☪ ۲۱ رجب ۱۴۴۶ ه‌ق ✝ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۵ میلادی ✡️ ۲۲ طِوِت ۵۷۸۵ عبری متعلق به چهار امام مظلوم در تبعید و و و صلوات‌الله‌علیهم ذکر امروز؛ یکصد مرتبه یَا حَیُّ یَا قَیُّومُ ┈••✾•🌸مناسبت‌های امروز🌸•✾••┈ 📆 مناسبت‌های شمسی 📆 مناسبت‌های قمری 📆 مناسبت‌های میلادی 📆 مناسبت‌های عبری ♦️🔅~~~ بیشتر بدانیم ~~~🔅♦️ 📆 روزشمار: 🌹 ۴ روز تا سالروز شهادت حضرت امام موسی‌بن‌جعفر علیهماالسلام ۱۸۳ق 💐 ۶ روز تا عید مبعث 💐 ۹ روز تا ۱۲ بهمن؛ سالروز بازگشت حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌علیه به میهن و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی 💐 ۱۱ روز تا سالروز میلاد سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ۳ق - روز پاسدار 💐 ۱۲ روز تا سالروز میلاد سردار کربلا حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام ۲۶ق - روز جانباز 💐 ۱۳ روز تا سالروز میلاد سیدالساجدین حضرت علی‌بن‌الحسین علیهماالسلام ۳۸ق - روز صحیفه سجادیه 💐 ۱۹ روز تا ۲۲بهمن سالگرد پیروزی قیام الهی مردم ایران و سرنگونی نظام ستم‌شاهی - ۱۳۵۷ش 💐 ۲۳ روز تا ۱۱۹۱مین سالگرد میلاد قطب عالم، بقیه‌الله العظمی حجه‌بن‌الحسن مهدی منتظر ارواحنافداه ۲۵۵ق - روز جهانی مستضعفین 🔸🌺🔸-------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚@salonemotalee
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 در هر شرایطی؛ شیعه حق ندارد ناامید بشود... 🔸🌺🔸-------------- @khademyaran_mahdavi
KayhanNews759797104121484951183551.pdf
9.76M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تمام صفحات امروز چهارشنبه سوم بهمن ۱۴۰۳ 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee