15.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج: باید در زمینه مفاهیم اصلی و بنیادین حج فرهنگ سازی انجام شود.
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#متن_سخنرانی
#امام_خامنهای
#دیدار_با_دستاندرکاران_حج ۱۴۰۲
#حج
قسمت دوم؛
🔶🔸فهم اهمیت حج ۲
شما ملاحظه کنید،
اگر حالا یک فراخوانی داده بشود که مثلاً فلان گروه از مردم یا فلان شهر از شهرهای کشور یا همهی مردم کشور در فلان روز، فلان جا و در فلان نقطه حاضر بشوید، معنایش چیست؟
معنایش این است که این حضور برای یک غرض و یک مقصودی است؛
معنایش این نیست که به آنجا بیایید و بروید؛
نه، [یعنی] بیایید تا یک کاری انجام بگیرد، بیایید تا یک هدفی تأمین بشود؛
حج این است.
دعوت کردند برای یک هدفی؛
آن هدف چیست؟
ارتقاء امّت اسلامی است؛
آن هدف، نزدیکی دلهای آحاد امّت اسلامی به یکدیگر است؛
آن هدف، اتّحاد امّت اسلامی است؛
در مقابل چه چیزی؟
در مقابل کفر، در مقابل ظلم، در مقابل استکبار، در مقابل بتهای بشری و غیر بشری، در مقابل همهی آن چیزهایی که اسلام آمد برای اینکه آنها را از بین ببرد؛
جمع بشوند تا با اینها مقابله کنند.
🔹مثلاً فرض کنید که امروز مسئلهی اسرائیل، رژیم صهیونیستی، مطرح است؛
همهی دنیای اسلام باید جمع بشوند و این اجتماع، پیغامی داشته باشد علیه رژیم صهیونیستی.
امروز مسئلهی دنیا، نفوذ قدرتهای استکباری است؛ همه باید جمع بشوند برای اینکه اعلام حضور بکنند، اعلام قدرت بکنند، سینه سپر کنند در مقابل قدرتهای استکباری؛ اصلاً قضیّه این است.
این منافع دنیوی است.
البتّه منافع دنیایی را [اگر] بخواهیم بشمریم، باید دهها صفحه نوشت و گفت؛ حالا ما دو جمله عرض کردیم.
✳️ منافع اخروی؛
منافع اخروی، آمیختهی با همین منافع دنیوی است؛
تأثیر حج در دلها است؛
ایجاد اُنس با خدای متعال؛
تقویت رابطهی با خدای متعال؛
ایجاد اخلاص در عمل؛
پاک کردن دل از هر آنچه با یاد خدا معارض و مخالف است؛
اینها است؛ اینها باید اتّفاق بیفتد.
این اعمالی که در حج هست ــ این احرام و این طواف و این نماز و این سعی و این عرفات و این مشعر و این اعمال منیٰ و مانند اینها ــ هر کدام یک بابی است، یک دریچهی روشنگر و منوّرکنندهای است به سوی عالم معنا و عالم غیب که دل شما از این دریچه استفاده میکند.
اینجوری باید حج رفت، اینجوری باید حج کرد.
🔶🔸نگاه جهانی و فراسرزمینی
یک مسئلهی مهم در مورد حج، نگاه جهانی و فراسرزمینی آحاد مسلمان است؛
از این نباید غفلت کرد.
🔹اسلام از آحاد مسلمان خواسته است که نگاهشان، نگاه فراسرزمینی باشد.
طبعاً انسان با مسائل بلندمدّت و کوتاهمدّت و روزمرّهی زندگی مواجه است؛ در این تردیدی نیست، از این گزیری نیست؛
امّا در این منحصر نباید بود.
ضمن اینکه:
شما به زندگی شخصیتان، زندگی خانوادگیتان، به فرزندانتان، به آیندهتان، به شغلتان، به آیندهی کشورتان، به پیشرفت و اعتلای کشورتان فکر میکنید،
باید به دنیا هم فکر کنید؛ تعلیم اسلام این است.
🔹یک روایتی من اینجا یادداشت کردهام که اتّفاقاً به مناسبت همین حج است که آن هم از امام صادق (علیه السّلام) است؛
البتّه روایت، طولانیتر از این است؛
این روایت در وسائل، ابواب «وجوب الحج» است.
توجّه کنید نکته این است که این حرفها را امام (علیه السّلام) به مناسبت وجوب حج میزنند.
از جملهی تعابیری که در این روایت هست، [این است که] میفرمایند:
وَ لَو کانَ کُلُّ قَومٍ اِنَّما یَتَّکِلونَ عَلیٰ بِلادِهِم وَ ما فیها؛
اگر قرار باشد که هر جمعیّتی، هر ملّتی فقط به خودشان، به مسائل کشور خودشان، به مسائل شهر خودشان بپردازند، به آنها فقط تکیه کنند و اهمّیّت بدهند،
هَلَکوا؛
از بین میروند.
اگر شما ندانید در دنیا چه میگذرد، ضعیف میشوید؛
هَلَکوا، تعبیر امام صادق (علیه السّلام) است.
وَ خَرُبَتِ البِلاد؛
همان کشور خودتان، منطقهی مورد نظر خودتان هم نابود میشود، خراب میشود.
وَ سَقَطَتِ الجَلَبُ وَ الاَربَاح ــ
«جَلَب» یعنی درآمد ــ درآمدهای ملّیتان هم کاهش پیدا میکند.
باید بدانید دنیا چه خبر است.
وَ عَمِیَتِ الاَخبَار؛(۸)
از دنیا بیخبر میمانید.
باید نگاه کنید به دنیا، ببینید دنیا چه خبر است.
🔹اینکه ما تکرار میکنیم مسئلهی دشمنشناسی را،
اینکه ما عرض میکنیم؛
دشمن را بشناسید،
روشهای دشمن را بشناسید،
کارکرد دشمن را بشناسید،
مقدار پیشرفت دشمن را بشناسید،
ضعف دشمن را بشناسید،
قوّت دشمن را بشناسید،
این فقط خطاب به مسئولین نیست، به آحاد مردم [هم هست].
کشوری که جوانش، غیر جوانش، عالِمش، درسخوانش، کاسبش، همه، توجّه به مسائل جهانی دارند، این کشور، هرگز سرش کلاه نمیرود.
🔗 ادامه دارد ...
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ #یهود_و_سیاست
#اسطوره_هولوکاست_و_اشغال_امریکا
◀️ قسمت سوم؛
🔹آقای پرمینگر سه سال بعد فیلم “مردی با دستهای طلایی” را عرضه کرد و در این فیلم یک “تابو”ی اخلاقی دیگر را شکست و برای اولین بار به نمایش اعتیاد به هرویین پرداخت.
او در فیلم بعدیاش، که در سال ۱۹۵۹ یعنی ۶۳ سال پیش عرضه شد، برای اولین بار صحنه تجاوز جنسی را به نمایش گذاشت.
فیلم بعدی او “اکسودوس” است که روایتی صهیونیستی و به شدت ناجوانمردانه از تأسیس دولت اسرائیل را ارائه میدهد.
🔹در رسانههای رادیویی و تلویزیونی نیز همین وضع حکمفرماست.
تقریباً تمامی شبکههای رادیویی و تلویزیونی مهم آمریکا را یهودیان تأسیس کردند و مالکیت آن به ایشان تعلق دارد؛ از “رادیو آمریکا” تا “تلویزیون کلمبیا” (سی. بی. اس.).
کمپانیهای مهم خبری نیز همین وضع را دارند؛ آسوشیتدپرس، رویتر و غیره.
شبکههای مطبوعاتی نیز همین وضع را دارند.
روپرت مردوخ، که به “سلطان رسانهها” شهرت دارد، نامی کاملاً آشناست.
در واقع، در طول تاریخ بشری هیچگاه سرزمینی مستعدتر از آمریکای شمالی برای شکوفایی و بروز تمامی استعدادهای نهفته الیگارشی یهودی وجود نداشته است.
🔹در فرهنگ اروپایی تا اواخر قرن نوزدهم واژه “یهودی” همین معنا را داشت و به همین دلیل یهودیها اصرار داشتند که خود را با این نام نخوانند.
واژه “یهودی” برابر بود با رباخوار و صرّاف.
حتی مارکس، که میدانیم یهودیالاصل است، در نوشتههایش واژه “یهودی” را به شکل منفی به کار میبرد.
ولی بعدها آثار او را دستکاری کردند و مثلاً هرجا که نوشته بود “یهودیان بازار” تبدیل کردند به “گرگان بازار“. ببینید،
حتی دیزرائیلی، نخستوزیر یهودیالاصل انگلیس، هم نام فامیلش اسرائیلی است.
دیزرائیلی یعنی اسرائیلی. یک ‘d هم به اوّل آن اضافه کردهاند تا نشان بدهند که ریشه خانواده دیزرائیلی در فرانسه است که اینطور نیست.
منشاء دیزرائیلی به یهودیان اسپانیا و پرتغال میرسد که بعداً به عثمانی و ایتالیا مهاجرت کردند.
🔹یک انگلیسی به نام گرنویل مورای کتابی دارد که در سال ۱۸۸۵ در لندن منتشر شده و در آن در قالب طنز تیپهای اجتماعی زمان خودش را معرفی کرده است.
او در این کتاب نشان میدهد که دیزرائیلی چگونه به قدرت رسید.
گرنویل مورای در این کتاب از دیزرائیلی با نام “آقای بنجودا” (یهودیزاده) و “لرد اسپارکلمور” (اسپارکلمور یعنی تحفه شرق) نام برده و مینویسد:
"حزب توری آقای بنجودا را به ریاست خود برگزید زیرا او آنان را مجبور کرد تا چنین کنند.
انگیزه آنان علاقه نبود وحشت بود.
دشمنانش زیر ضربههای سخت بودند و کسی نبود که یک بار به آقای بن جودا بخندد و بار دیگر جرئت کند آن را تکرار نماید."
🔹آقای بن جودا یک یهودی ایتالیایی بود که در انگلستان بزرگ شد و نخستین آموزشهایی که فرا گرفت در صرافیهای دوبلین بود.
او صعودش را در سیاست بریتانیا مدیون چند خاندان بزرگی بود که در واقع بر بریتانیا حکومت میکنند.
او مجیز آنان و معشوقههایشان را گفت و آنگاه که جای پای محکمی یافت آنان را تهدید به افشای اسرارشان کرد.
یک دوک عالیجاه در نامه به پسر کوچکش از “سلطه افسونگرانهای” سخن میگوید که “آقای بنجودا” بر این پسر داشت و یک لرد جوان در نامهای به پدرش مینویسد:
“من اجازه دادم تا به بازیچهای در دست آقای بن جودا بدل شوم و اکنون او بر من سوار است.”
🤲 والحمدلله
🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📖 @salonemotalee