🏴🌹 🇮🇷 🌹🏴
#گزیده_بیانات
#جاودانگی_اسلام_به_برکت_عاشورا
نگاهی به ثمرات و نتایج قیام اباعبدالله الحسین در مرور بیانات رهبر انقلاب اسلامی
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13310
✳️ قسمت دوم
◀️ تبدیل روحیه «گریز از مسئولیت» به روحیه «ظلمستیزی»
بعد از آنکه اسلام، اشرافیّت را قلع و قمع کرده بود، یک طبقه اشراف جدید در دنیای اسلام به وجود آمد.
عناصری با نام اسلام، با سمَتها و عناوین اسلامی در کارهای ناشایست و نامناسب وارد شدند...
وقتی میگوییم فاسد شدن دستگاه از درون، یعنی این.
یعنی افرادی در جامعه پیدا شوند که بتدریج بیماری اخلاقی مسری خود - دنیازدگی و شهوتزدگی - را که متأسفانه مهلک هم هست، همینطور به جامعه منتقل کنند.
در چنین وضعیتی، مگر کسی دل و جرأت یا حوصله پیدا می کردکه به سراغ مخالفت با دستگاه یزیدبنمعاویه برود!؟
در چنین زمینهای، قیام عظیم حسینی به وجود آمد، که هم با دشمن مبارزه کرد و هم با روحیهی راحتطلبی فسادپذیر رو به تباهی میان مسلمانان عادی و معمولی.
این مهم است.
یعنی حسین بن علی ، کاری کرد که وجدان مردم بیدار شد.
لذا شما میبینید بعد از شهادت امام حسین؛ قیامهای اسلامی یکی پس از دیگری به وجود آمد...
حسین بن علی، کاری کرد که در همهی دورانهای حکومت طواغیت، کسانی پیدا شدند و با اینکه از دوران صدر اسلام دورتر بودند، ارادهشان از دوران امام حسن مجتبی ، برای مبارزهی با دستگاه ظلم و فساد بیشتر بود...
مرتب در داخل ملتها قیام به وجود آمد.
این قیامها را چه کسی به وجود آورد؟
حسین بن علی.
اگر امام حسین قیام نمیکرد، آیا روحیهی تنبلی و گریز از مسئولیت تبدیل به روحیهی ظلمستیزی و مسئولیتپذیری میشد؟...
تا قبل از شروع قیام امام حسین، خواص هم حاضر نبودند قدمی بردارند.
اما بعد از قیام امام حسین، این روحیه زنده شد.
۱۳۷۱/۱۱/۶
◀️ مبارزه تاریخی با جهل و ذلت
یک جمله در زیارت اربعینِ امام حسین علیهالصّلاةوالسّلام ذکر شده است که مانند بسیاری از جملات این زیارتها و دعاها، بسیار پُرمغز و در خور تأمّل و تدبّر است...
که گوینده این جملات خطاب به خداوند متعال عرض میکند:
«و بذل مهجته فیک»؛
یعنی حسینبنعلی، جان و خون خود را در راه تو داد؛
«لیستنقذ عبادک من الجهالة»؛
تا بندگان تو را از جهل نجات دهد؛
«و حیرة الضّلالة»؛
و آنها را از سرگردانىِ ناشی از ضلالت و گمراهی برهاند...
با مداقّه در این بیان، انسان احساس میکند که نهضت حسینی در واقع با دو نگاه قابل ملاحظه است، که هر دو هم درست است؛
اما مجموع دو نگاه، نشان دهندهی ابعاد عظیم این نهضت است.
یک نگاه، حرکت ظاهری حسینبنعلی است؛
که حرکت علیه یک حکومت فاسد و منحرف و ظالم و سرکوبگر -یعنی حکومت یزید- است؛
اما باطن این قضیه، حرکت بزرگتری است که نگاه دوم، انسان را به آن میرساند؛
و آن حرکت علیه جهل و زبونی انسان است.
در حقیقت، امام حسین اگرچه با یزید مبارزه میکند، اما مبارزه گسترده تاریخی وی با یزیدِ کوتهعمرِ بیارزش نیست؛ بلکه با جهل و پستی و گمراهی و زبونی و ذلّت انسان است. امام حسین با اینها مبارزه میکند.»
۱۳۷۹/۱/۲۶
◀️ حفظ اساس اسلام
اساس دین با عاشورا پیوند خورده و به برکت عاشورا هم باقی مانده است.
اگر فداکارىِ بزرگِ حسینبنعلی نمیبود که این فداکاری، وجدان تاریخ را به کلّی متوجّه و بیدار کرد در همان قرن اول یا نیمهی قرن دوم هجری، بساط اسلام به کلّی برچیده میشد.
۱۳۷۲/۳/۲۶
هیچ وقت نباید امت اسلامی و جامعهی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بدارد. قطعاً اسلام، زندهی به عاشورا و به حسینبنعلی است.
۱۳۹۱/۹/۱
◀️ اهتزاز پرچم اسلام بر فراز بلندترین بامهای دنیا
امام حسین ، کسی نبود که زمان و دشمن را نشناسد.
میدانست دشمن چه خباثتهایی خواهد کرد.
درعین حال، این ایمان و امید را داشت که همین حرکت مظلومانه و غریبانه او، بالأخره دشمن را هم در کوتاه مدّت و هم در بلند مدّت شکست خواهد داد.
و همینطور هم شد...
شما به تاریخ اسلام نگاه کنید و ببینید چقدر دین در دنیا رشد کرد!
چقدر اسلام ریشهدار شد!
چگونه ملتهای اسلامی پدیدار شدند و رشد کردند!
علوم اسلامی پیشرفت کرد،
فقه اسلامی پیشرفت کرد
و بالاخره بعد از گذشت قرنها، امروز، پرچم اسلام بر فراز بلندترین بامهای دنیا، در اهتزاز است.
آیا یزید و خانواده یزید به اینکه اسلام اینطور، روزبهروز رشد کند راضی بودند؟
آنها میخواستند ریشه اسلام را بکنند؛ میخواستند از قرآن و پیغمبر اسلام، اسمی باقی نگذارند.
اما میبینیم که درست به عکس شد.
۱۳۷۱/۴/۱۰
والحمدلله
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
15.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تماشایی
#شهدای_هستهای
دل به دل راه داره!
🌺 این نقاشی مال خودته؟...
آرمیتا احوالت چطوره خانم؟
✳️ لحظاتی از دیدارهای صمیمانه آرمیتا رضایینژاد با آقا
🌹 بهمناسبت سالروز شهادت دانشمند شهید «داریوش رضایینژاد»
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
11.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 #از_تبیین_تا_قیام ۸
📹 روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت قاسم بن الحسن علیهالسلام
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#یهود_و_اقتصاد
✡ پروندهی؛ #جادوی_پول_و_بانک
✳️ مقدمه؛
https://eitaa.com/salonemotalee/12941
✳️ هژمونی بانکوارهها و آغاز دلار
https://eitaa.com/salonemotalee/12978
✳️ نقش شبکه بانکداران بزرگ در جنگ جهانی اول و تشکیل اسرائیل
https://eitaa.com/salonemotalee/13033
✳️ نقش بانک مرکزی آمریکا در جنگ جهانی دوم
https://eitaa.com/salonemotalee/13193
✳️ ساعتی که حاکمیت دلار آغاز شد!
https://eitaa.com/salonemotalee/13272
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ #یهود_و_اقتصاد
#پرونده_جادوی_پول_و_بانک
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13272
قسمت یازدهم:
✳️ ساعتی که حاکمیت دلار آغاز شد! ۲.
🔹چرا آمریکاییها تا این حد بر جهانروا شدن دلار اصرار داشتند؟
چرا باید چنین کنفرانسی در چنین موقعیت حساسی از جنگ تشکیل شود؟
این پیشنهاد چه منافعی برای ایالات متحده در پی داشت؟
🔹جنگ دوم جهانی، که بیش از ۷۰ میلیون کشته از طرفین بر جای گذاشت؛ مبنا بودن دلار در مبادلات بینالمللی دو نتیجهی شگفتانگیز سیاسی و اقتصادی در پی داشت که دستاوردهای جادوییِ نبرد جهانی خانمانسوز و مرگبار برای حاکمان آمریکا بهشمار میرفت.
حتی در یادداشتهای قبل دیدیم که با نگاهی دقیقتر به شبکه «روچیلدها» (۹) و سیطرهی آنان بر اقتصاد آلمان و همچنین طرحریزیهای فراملّی آنان بهخصوص در فدرال رزرو، و با نقل برخی اعضای کنگره آمریکا، این انگاره تقویت میشود که تحریک هیتلر و نیز شارژ اقتصادی او و زمینهسازی برای آغاز جنگ توسط این خاندان صورت گرفته باشد.
🔹چه اینکه پس از جنگ با مبنا قرار گرفتن دلار، و نیز در پی آن ایجاد چند تشکیلات بینالمللی – که به آن خواهیم پرداخت – بیشترین عایدیِ مالی و نیز سیاسی نصیب فدرال رزرو آمریکا شد.
عایدی که به هژمونی سیاسی و سیطره اقتصادی این نهاد آمریکایی بر کل جهان طی دهههای آینده تاکنون منتهی شد.
🔹در این زمینه دیدیم مقاومت افراد مُبرّزی همچون «لوئیس توماس مکفادن» (۱۰) که طی ۱۱ سال حساس از ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۱ ریاست کمیسیون بانکداری و ارز کنگره آمریکا را برعهده داشت، به ثمر ننشست و او نیز در نطق ۱۰ ژوئن ۱۹۳۲ در سخنرانی ۲۵ دقیقهای در کنگره از نقش بانکداران والاستریت (۱۱) در تجهیز آلمان هیتلری و نیز انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ روسیه که به شکست تزارها و حاکمیت کمونیسم انجامید، پرده برداشت.
وی نهایتاً در سال ۱۹۳۶ در سومین سوء قصد به جانش، کشته شد.
✡ نتایج شگفتانگیز جنگ دوم جهانی برای آمریکا، در دو بُعد سیاسی و اقتصادی قابل توضیح است.
🔶🔹بُعد سیاسی
🔹بزرگترین مزیّت در بُعد سیاسی این بود که «نظام پرداخت دلار» در تمام دنیا ساری و جاری شد.
نظام پرداخت در هر کشور توسط بانک مرکزی آن کشور تعیین میشود و هرگونه نقل و انتقال پول در بانکها – برای اعمال نظارت و کنترل کافی و جلوگیری از عوارض منفی – با اطلاع و تحت سیستم بانک مرکزی صورت میگیرد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی در تشریح «نظام پرداخت» مینویسد:
«نظام پرداخت عبارت از ساز و کاری است که میتواند وجه را از حسابی در یک بانک به حسابی در بانک دیگر منتقل نماید و از این رو نقش نظام پرداخت در اقتصاد همانند رگهایی است که پول را به بنگاههای مختلف اقتصادی میرسانند.» (۱۲)
🔹دلار نیز از این قاعده مستثنی نیست و هرگونه نقل و انتقال دلاری ذیل «نظام پرداخت دلار» لاجرم به اطلاع فدرال رزرو میرسد؛
پیش از آن حتی انجام هرگونه عملیات دلاری در سراسر دنیا، مستلزم مجوّز گرفتن از فدرال رزرو است؛
بهگونهای که نقل و انتقال بانکهایی که فاقد این مجوّز هستند توسط یک بانکِ دارای مجوّز، صورت میگیرد.
🔹بنابراین هرگونه نقل و انتقال داراییهای دلاری ذیل فدرال رزرو انجام میشود.
طبیعتاً بانکهایی که از قوانین آمریکا در این محدودیتها عدول کنند با خطر جریمه یا لغو مجوّز روبهرو خواهند شد.
🔹این شرایط چند ابزار کنترل سیاسی را در اختیار فدرال رزرو قرار میدهد؛
👈 اول اینکه آمریکا با این حربه میتواند نقل و انتقال پول و در نتیجه تجارت بینالمللی یک کشور را دقیقاً رصد کند
و در صورت لزوم بهصورت یکجانبه با تصویب قوانین داخلیاش محدود کند.
👈 دومین ابزار کنترل سیاسی، توان مسدود کردن داراییهای یک کشور است؛
👈 سومین ابزار که در بخشهای بعدی این یادداشت تبیین خواهد شد صدور تورم به سایر کشورها با انتشار دلار بدون پشتوانه مازاد نیاز است.
🔶🔹بُعد اقتصادی
🔹با جهانروا شدنِ دلار در بُعد اقتصادی اتفاق مهمّی رخ میدهد.
برای روشن شدن مطلب به این مثال توجه کنید؛
در صدور کالا از چین به روسیه، تاجر چینی روبل روسیه را قبول ندارد و یوآن چین یا دلار آمریکا را میپذیرد؛
از سوی دیگر تاجر روس، یوآن در اختیار ندارد و ناچار است به دلار – یا هر ارز مبنای دیگر – معامله کند.
این شرایط موجب میشود دولت روسیه به فراخور میزان واردات کشورش همواره به مقدار قابل توجهی «دلار مبادلاتی» نیاز داشته باشند؛
اما آمریکا این دلارها را مجانی در اختیار کشورها قرار نمیدهد، بلکه در ازای آن کالا یا خدمات وارد میکند.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13379
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
#دشمنشناسی
#یهود_و_بهائیت
✡ مقاله اول؛ #یهودیان_و_خاندان_باب
یهودیان؛ خاندان باب و تجارت جهانی تریاک
https://eitaa.com/salonemotalee/11422
✡ مقاله دوم؛ #سیر_دعاوی_علیمحمد_باب https://eitaa.com/salonemotalee/11811
✡ مقاله سوم:
#نهانزیستی_بابیان_در_دوره_قاجار؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11917
✡ مقاله چهارم؛
#جامعهی_آرمانی_بابیان و بشارتهای باب
https://eitaa.com/salonemotalee/12009
✡ مقاله پنجم؛
#لایههای_زیرین_تکاپوهای_فعالان_بابی_ازلی
https://eitaa.com/salonemotalee/12124
✡ مقاله ششم؛
#رویکرد_مبارزاتی_بابیان_ازلی در عصر قاجار
https://eitaa.com/salonemotalee/12286
✡ گرایش بابی ازلی سیدحسن تقیزاده
https://eitaa.com/salonemotalee/13342
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
✡ #یهود_و_بهائیت
#سیدحسن_تقیزاده
گرایش بابی ازلی سیدحسن تقیزاده
🔶🔸معرفی اجمالی
🔹سید حسن تقیزاده (۱۲۵۷-۱۳۴۸ش)، دیپلمات، رجال سیاسی و فرهنگی، از مشروطهخواهان و مشهور به غربگرایی در ایران بود.
🔹درباره وی دو نظر متفاوت وجود دارد؛
گروهی وی را بسیار خدمتگذار به ایران و مشروطه میدانند
برخی نیز وی را خائن به ایران و مشروطه و عامل عقبماندگی و وابستگی ایران بهشمار میآورند.
🔹تقیزاده بسیار جذب فرهنگ اروپایی شده بود و آن را الگوی مناسبی برای پیشرفت ایرانیان میدید و این جمله که: ایران باید ظاهراً و باطناً، جسماً و روحاً فرنگیمآب شود و بس، را در مقالهای بهچاپ رساند.
🔹وی در چندین دوره بهنمایندگی مجلس شورای ملی انتخاب شده، و پس از به توپ بسته شدن مجلس توسط کلنل لیاخوف روسی، بهسفارت انگلیس پناهنده شد.
🔹وی در دوره وزارت مالیه با قراردادی که با انگلیس بست و بیشتر به نفع طرف انگلیسی بود، اتهامات را بهسمت خود بازگرداند و بهعنوان مزدور و جاسوس انگلیس و خیانتکار به کشور ایران نام برده شد.
وی رابطه بسیار نزدیکی با انگلیس داشت که علت بسیاری از اتهامات وی همین بود.
🔹بعد از ترور آیتالله بهبهانی توسط همفکران وی، او متهم شد و علمای نجف در اعلامیهای به فساد مسلک سیاسی تقیزاده حکم دادند.
🔹تقیزاده به مناصب مهمی چون استانداری، وزیرمختاری، سفارت و وزارت رسید.
وی از اعضای فعال فراماسونری در ایران بهحساب میآمد.
🔶🔸گرایش بابی-ازلی
سیدحسن تقیزاده در گفتاری در تحلیل اسباب وقوع جنبش مشروطیت به مطالب مهمی اشاره کرده است.
وی ابتدا به «تأثیر تمدن عهد جدید» و «اغتشاش امور به اعلیدرجه» پرداخته و سپس به «تأثیر عقاید بدعتآمیز مذهبی» بهویژه «بابیه» رسیده است:
… تأثیر عقاید بدعتآمیز مذهبی و انقلابات دینی مانند شیوع تصوف و ظهور بابیه که این آخری از أهمّ اسباب قسم اخیر بود.
از یک طرف، بلوای بزرگ بابیه در اوایل عهد ناصرالدینشاه و جنگهای بزرگ در مازندران و زنجان و داراب و غیره که به شکست بابیها منتهی شد، همهی بابیه را باطناً دشمن سلطنت قاجاریه و ادارهی حکومت کرد
و از طرف دیگر، همهی آنها که دین جدید را اختیار کرده بودند؛
از تعصّب اسلامی رها شده
و بر ضد استبداد ملاها و خرابی و فساد دین در ایران شده،
از معایب و مضرّات تعصّب اسلامی – که مانع ترقّی و تمدن و قبول مقتضیات عصر جدید است – فارغ گشته،
با پیروان مذاهب دیگر مانند نصاری و یهود با کمال خوشی آمیزش کرده
و هیچ نوع اجتنابی نداشتند
و همچنین، کثرت عدهی بابیه در میان مسلمانان – که ظاهراً جزو هیئت مسلمین بهشمار میرفتند – [۱] قوّت و سطوت تعصب هیئت جامعهی ملت را ضعیف کرده
و روز به روز عقیدهی تعصّب را سستتر میکردند.
بعد از غلبهی مذهب بهائی، اگرچه ضدیت با دولت و سلطنت از میان بهائیها برطرف شد، لکن وجوب تحصیل سواد برای دختر و پسر و معاشرت با همهی صاحبان مذاهب دیگر و قلع اکثر مهملات موهومه، آنها را بیشتر از سابق بیدار و متمدنتر گردانید.
شعبهی دیگر که از مذهب بابی مانده و معروف به ازلی شدند، باز به شدت هرچه تمامتر بر ضد دولت و ادارهی حکومت بوده و در همهجا برای آزادی سیاسی و دینی با شوق و ذوق هرچه تمامتر میکوشیدند و از این قرار، ازلیها به انقلاب فعلی سیاسی و بهائیها به انقلاب معنوی و فکری و اخلاقی کمک زیادی کردند و اقلاً صد یک نفوس ایران از اسارت زنجیر تعصّب اسلامی رها شدند که این قسمت چشمباز با قسمتهای دیگر صوفیه و علیاللهی یک قسمت بزرگی از ملت را مستعد قبول شکستن طلسم محکم و تاریک تعصب روحانی و استبداد سیاسی کردند…. [۲]
🔹این گفتار را تحلیلی بسیار مهم باید دانست. ازلیان، تقیزاده را از خود میدانستند و حتی از مسافرت او به قبرس برای زیارت آرامگاه صبح ازل سخن میگفتند.
🔹به روایت ایشان، در زمان چاپ آثار بابی و ازلی توسط محمدصادق ابراهیمی (از شهداء بیان) در دهههای ۱۳۲۰ و ۱۳۳۰ش، علیمحمد قاسمی که آن آثار را پنهانی در چاپخانهی بانک ملی ایران به طبع میرساند دستگیر شد و این تقیزاده بود که مقدمات آزادیاش را فراهم کرد بهشرط آنکه کار چاپ آثار بابی را دوباره پی گیرد. [۳]
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13381
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee