هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#یهود_و_تغذیه_و_بهداشت
#بیوتروریسم نوین
💥تعریف عمومی بیوتروریسم؛ ارعاب و ترساندن مردم یک کشور با استفاده وحشیانه از عوامل بیولوژیک، میباشد.
اما آیا این تعریف با مصداقهای امروز بیوتروریسم نیز مطابقت دارد؟!
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#یهود_و_تغذیه_و_بهداشت
#بیوتروریسم نوین
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23108
◀️ مقدمه
بیوتروریسم
قسمت چهارم:
🔶🔸بخش سوم:
استفاده از عوامل بیولوژیک برای تخریب
🔹میکروارگانیسمها (موجودات زنده ذرهبینی، مانند باکتریها و قارچهای تکسلولی و…) مهمترین مصرفکنندگان و تجزیهکنندگان طبیعت میباشند و بیشتر آنها از این طریق انرژی خود را کسب میکنند.
🔹میکروارگانیسمها با توانایی آنزیمی فوقالعادهای که دارند قادر هستند بسیاری از موادی را که جزء مواد سختتجزیهپذیر هستند، تجزیه کنند.
از طرف دیگر بنا به گفته دانشمندان میکروبیولوژیست تنها کمتر از یک درصد کل میکروارگانیسمهای دنیا شناخته شدهاند و ۹۹ درصد آنها هنوز ناشناخته هستند.
بنابراین راه برای میکروارگانیسمهای دنیا تا قرنهای بعد باز است و آنها هستند که سرنوشت کره خاکی را رقم خواهند زد.
🔹امروزه از بسیاری از آنزیمهای میکروبی در صنایع مختلف آرایشی، بهداشتی، نساجی، آهار زنی، صنایع فولاد، نفت، هیدروکربنهای مختلف و… استفادههای صنعتی میشود.
🔹به علاوه قابلیت سازش ژنتیکی در آنها تقریباً تجزیه و تغییر هرنوع ماده را امکانپذیر ساخته است و با دستورزیهایی که انسان انجام داده است قدرت آنها را چندین برابر میکند.
مثلاً با روشهای بهسازی میکروارگانیسمها تولید پنیسیلین از قارچ پنیسیلیوم از ابتدای کشف تا به حال ۵۰۰۰۰ برابر شده است.
🔹افزایش تولید یا عملکرد یک موجود زنده را بهسازی آن موجود مینامند که در جهان صنعتی امروز سرمایههای کلانی روی بهسازی سوژهها در حال انجام میباشد.
🔹همانطور که گفته شد میکروارگانیسمها قادر به تجزیه طیف مختلفی از مواد میباشند که شامل مواد فلزی و غیرفلزی میشود.
تجزیه برخی از آنها در مباحث امنیتی - دفاعی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
🔹تجزیه فلزهایی همچون آهن، تیتانیوم، مس، اورانیوم و… در این بحث قرار دارند.
مکانیسم اثر آنها به خاطر اختصاصی نبودن آنزیمهای آنها برای مادهای خاص طیف موادی را که تجزیه میکنند گستردهتر کرده است.
آنزیمهای آنها بوسیله فرایندهای اکسیداسیون و کاهش روی فلزها اثر میکنند و به اصطلاح باعث زنگزدگی آنها میشوند.
تغییر ماهیت ماده در بسیاری از موارد حائز اهمیت میباشد چرا که دیگر کارایی پیشین را از دست داده و از طرف دیگر هزینههای اضافی را تحمیل میکند.
🔹دسته دوم میکروارگانیسمهایی هستند که روی مواد غیرفلزی اثر دارند.
تجزیه موادی مانند نفت، رزین، بتن، رنگ، آسفالت و TNT و… از جمله موادی هستند که در حوزههای امنیتی میتوان از آنها بهرهبرداری نمود.
🔹تجزیه این مواد از دو جنبه میتواند اهمیت داشته باشد؛
اولاً یا به صورت عام و کلی است و باعث تحمیل هزینههای اضافی بر کشور شده، موجبات نارضایتی مردم و جامعه را از دولت سبب میشود، که همین امر یکی از تهدیدهای اقتصادی علیه کشور میباشد.
مثلاً خوردگیهای لولههای بتنی، رنگهای پایه پلها و از بین رفتن آسفالتها در مدتی بسیار کمتر از موعد مقرر میتواند مصادیقی از حملات بیولوژیک در حوزه صنعتی در کشور باشد.
ثانیاً میتواند به طور خاص در صنایع استراتژیک کشور مورد استفاده قرار بگیرد؛
مثلاً رزین به عنوان ضدرادار در هواپیماهای رادارگریز مورد استفاده قرار میگیرد که با تجزیه رزین توسط میکروارگانیسمها، بدون آنکه کسی متوجه باشد هواپیما از حالت رادارگریزی خارج شده و به راحتی میتوان آن را شناسایی نمود.
🔹مصداق بارز این نمونهها در خبرهای عمومی و حتی پنهان وجود ندارد،
چراکه نمونههای فوق را به راحتی نمیتوان اثبات کرد، که به دو دلیل میباشد؛
اولاً این تغییرات و تبدیلها به صورت طبیعی است و گاهی در طبیعت هم اینچنین تغییرات و تبدیلاتی انجام میشود.
برای همین ظن اینکه این تغییرات توسط گروه خاصی جهت داده شده است، از دید بسیاری از افراد توهم توطئه پنداشته میشود.
ثانیاً این تغییرات به صورت کاملاً تدریجی و در طی زمان مثلاً یک یا دو سال انجام میپذیرد چرا كه با حافظه تاریخی ضعیف به راحتی میتوان از آن اقدامات چشمپوشی نمود و همچنین در اکثر موارد گمان مسئولان و نیروهای کشور این است که یا کارشناسی لازم انجام نشده، یا مواد اولیه مشکل داشته است و در نهایت بر اساس اعتقادات غلط موضوع را به سرنوشت و قسمت میسپارند.
🔹این دو دلیل باعث میشود نتوان عامل یا عاملان این حملات را شناسایی نمود.
اما با رویکرد امنیتی به قضیه نگاه کردن و رصد مقالههای روز دنیا در حوزههای مختلف و پروژههایی که مراکز تحقیقاتی خاص مانند نیس زیونا و… انجام میدهند میتوان به این تهدیدات بالقوه پی برد.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23187
🔸🌺🔸--------------
"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚@salonemotalee
10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#مارک_هیچکاک؛
سخنران و نویسنده اوانجلیستی
🔹دکتر مارک هیچکاک (Mark Hitchcock) استادیار دانشگاه ایالتی اوکلاهاما در جنوب ایالات متحده آمریکا و کشیش ارشد «کلیسای ایمان کتاب مقدس » در شهر ادموند است.
🔹هیچکاک ید طولایی در نگارش کتاب دارد؛ تا جایی که تاکنون افزون بر ۳۰ عنوان کتاب در حوزه مسائل آخرالزمانی از وی منتشر شده است که برخی از آنها به ۱۰ زبان نیز ترجمه شدهاند.
✳️ به عنوان نمونه:
📕 آیا ضد مسیح اکنون زنده است؟
📕 هفت نشانه آخرالزمان
📕 ظهور آخرالزمانی احمدی نژاد: مکاشفات پیامبر هستهای ایران
📕 وقوع بحران: اسلام رادیکال، نفت و تهدید هسته ای
📕 چهار سوار آخرالزمانی
💥 از نکات بسیار جالب توجه این نویسنده اوانجلیست، رصد بهروز بسیاری از رسانههای ایران است.
او در چند جای کتاب خود به گزارشهایی از روزنامه کیهان، خبرگزاری فارس و... استناد میکند.
برای نمونه به گزارشی از خبرگزاری فارس درباره دیدار مسئولان مرکز تخصصی مهدویت با آیت الله نوری همدانی اشاره می کند و مدعی است آیت الله نوری همدانی در آن دیدار بر لزوم مبارزه با یهودیان به عنوان شرط لازم ظهور اشاره کرده اند.
حجةالاسلام محمد کزازی
📚 برای مطالعه بیشتر رجوع شود به مجله رصد(شماره ۳ صفحه ۶)
https://eitaa.com/westandmahdism2/8
#غرب_و_مهدویت
#مستشرقان_و_مهدویت
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#مسلمانان_صهیونیست
عزتالله فولادوند ، یهودزدگان و اصلاحطلبان
فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#مسلمانان_صهیونیست
فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23127
#عزتالله_فولادوند ، یهودزدگان و اصلاحطلبان
◀️ قسمت هفتم:
🔹... فولادوند پذیرایی را با ولع زیادی انجام میداد.
انگار در حال انجام وظیفه مهمی بود؛
وظیفهای که مثلاً خیال میکرد پایبندیاش به یک «سنت اشرافی» را نشان میدهد.
🔹صندوقچهای بزرگ هم بین هال و پذیرایی قرار داشت؛
در گوشهای پنهان با انبوهی از دستنوشتههای چاپ نشده.
خیلی از اوقات برای دوستان صمیمیاش از راز آنها میگفت؛
هزاران برگ از ترجمههایی که هنوز فصل انتشارشان فرا نرسیده بود و در انتظار فرصت سیاسی مناسبی، درون تاریکی صندوقچه به سر میبردند.
🔹در این میهمانیها که گاهی از گلی ترقی (رماننویس لائیک) تا خشایار دیهیمی (مترجم سکولار) در آن حضور داشتند، فولادوند تئوریهای «کودتای مخملی» را شرح میداد و تصور میکرد با طرح گفتمان «جامعه مدنی» بیش از همه یک فرصت طلایی برای هنرمندان فراهم میشود تا رژیم را به سوی «مرگ معنوی» ببرند؛
🔹چنانکه یکبار به نقل از دانیل شیرو میگفت:
"حتی پیش از سال ۱۹۸۹ [سال سلسله کودتاهای مخملی] یک «جامعه مدنی بدیل» در اروپای شرقی در حال تکوین بود.
این «جامعه مدنی» آفرینندهی روشنفکران، رماننویسان، نمایشنامه نویسان، شاعران، مورخان و فیلسوفانی مانند واسلاو هاول، آدام میچنیک، جورج کنراد، میکلوس هاراستی و صدها تن افراد دیگر و کمتر مشهور بود.
این افراد در آثار ادبی و کتابها و محافل کوچک بحث و مناظره خویش، جهانی را در «آئینه خیال» ترسیم میکردند که اغلب هموطنانشان تنها به صورت تیره و تار قادر به درک آن بودند و هیچ کس آن را امکانپذیر نمیدانست."
🔶🔸دموکراتیزاسیون، همجنسبازی و حلقه پنجشنبهها
🔹سال ۱۳۷۷ فولادوند جدیدترین شرح پیرامون اندیشه سیاسی کارل پوپر را به فارسی انتشار داد.
با حلقه چهارشنبهها در ماهنامه کیان مراوده داشت و سالهای سال تعامل نزدیک خود با «روشنفکران دینی» را ادامه داد.
🔹فولادوند با ترجمهها و نوشتههایش در کیان از نخستین کسانی بود که پیش از عبدالکریم سروش، اکبر گنجی، آرش نراقی، رامین جهانبگلو و شیرین عبادی کوشید تا راه دفاع از پدیده «همجنسبازی» در ایران را زیر چتر تئوریهای «پلورالیسم سیاسی» و «رواداری مذهبی» باز کند:
"«لیبرالیسم» عقیدهای است که «مدارای جنسی» را نه فقط برای بیبندوبارها، بلکه برای کسانی که معتقدند «روابط جنسی» جز با همسر گناه است، «توجیه» میکند…
در بسیاری از امور، تسامح و تساهل عملاً به این دلیل پدید میآیند که در حقیقت مردم دیگر تصور نمیکنند فلان گونه رفتار، اصولاً مسئلهای قبیح است.
در بسیاری از بخشهای جهان، در مورد «انواع رفتارهای جنسی» که سابقاً مردم از ارتکاب به آنها منع و در برخی مواقع حتی مجازات میشدند، هم اکنون چنین اتفاقی افتاده است و روابط بیرون از دایره زناشویی یا «همخانگی همجنسبازان» ممکن است..
گرایش تدریجی به بیاعتنایی، همچنین ممکن است یگانه راه رفع مناقشات مذهبی باشد، چنانکه در اروپا چنین بود…
لیبرالیسم حاضر به استفاده از قدرت دولت برای سرکوب برخی دیدگاهها در جامعه نیست.
برجستهترین صورت این آرمان احیاناً از سنتِ فلسفه لیبرال به دست میآید که از «ایمانوئل کانت» سرچشمه میگیرد."
🔹عزتالله فولادوند عاشق جملهای از مارتین هایدگر (فیلسوف آلمانی و دلباختهی عشق هانا آرنت) بود و آن را مدام تکرار میکرد:
«همه ما زیر سایه کانت [نه خدا] زندگی میکنیم.» پس باید به پیروی از سنت فلسفی او، «مدارای جنسی» از همخوابگی تا همخانگی همجنسبازان را بپذیریم و «گرایش تدریجیِ بیاعتنایی» به ارزشها را دامن بزنیم؛
"یعنی همانگونه که ریچارد رورتی، فیلسوف برجسته CIA میگفت:
«برای اقتدار لیبرال دموکراسی، باید سبکسری را در جامعه ترویج کنیم.»
🔹با انتشار مجله بخارا به سردبیری علی دهباشی، فولادوند در کادر سیاستگذاری آن جای گرفت و خانه هنرمندان ایران نیز یکی از پاتوقهای دائمش شد.
سابقهی آشنایی فولادوند و دهباشی به هنگام انتشار ماهنامه کلک در اواخر دهه ۱۳۶۰ میرسید.
🔹دهباشی، کارگر چاپخانه مسعود سعد بود که ابتدا به نشریاتی چون آدینه و دنیای سخن راه پیدا کرد و با باند فاسد سلطنتطلبان در مجله دفتر هنر (به سردبیری بیژن اسدیپور) گره خورد.
سپس از سال ۱۳۶۹ به مدت ۷ سال سردبیری ماهنامه کلک (به مدیر مسئولی کسری حاجسیدجوادی) را عهدهدار شد.
از همین هنگام نیز با عطاءالله مهاجرانی (معاون وقت حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور) رابطهای نزدیک یافت و در جلسات مهاجرانی با نویسندگان سلطنتطلب مثل شاهرخ مسکوب شرکت میکرد.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23191
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚 @salonemotalee
24.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
بترسان و مذاکره کن!
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#شخصیتهای_یهودی
#احد_هاعام
پدر صهیونیزم جهانی
تئوریسن دکترین خشونت یهودی
و نویسنده پروتکلهای صهیون
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#شخصیتهای_یهودی
#احد_هاعام پدر صهیونیزم جهانی
تئوریسن دکترین خشونت یهودی و نویسنده پروتکلهای صهیون
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23130
◀️ قسمت چهارم:
🔹وایزمن در سال ۱۸۹۴، یعنی زمانی که هرتزل در محاکمههای دریفوس خائن در پاریس حاضر میشد، از پینسک روسیه به آلمان رفت.
وی زمانی که خاطراتش را در آلمان مینوشته است، از استاد معنوی و روحی خود به ایجاز و اختصار سخن میگوید و تنها زمانی دربارهی او داد سخن میدهد که در سال ۶-۱۹۰۵ در لندن با احد هاعام تجدید دیدار میکند.
این دو نفر با هم ۲۱ سال تفاوت سنی داشتند.
🔶🔸دفاع وایزمن از احد هاعام
🔹در سال ۱۹۴۸ که وایزمن خاطراتش را نوشت، وظیفهی خود دید تا حق احد هاعام را نیز ادا کند؛
اما نه به لحاظ حقی که استاد بر شاگردش دارد و شاگرد باید آن را ادا نماید، بلکه منظورش دفاع از احد هاعام در برابر این اتهام بود که او نویسندهی پروتکلهای دانشوران صهیون است.
🔹وایزمن میبایست این اتهام را دفع کند؛ زیرا سزاوار نیست که شاگرد در کتاب خاطرات خود به این موضوع اشارهای نکند، وگرنه مردم میگفتند که خالی بودن خاطرات از نفی چنین اتهام بزرگی نسبت به احد هاعام به منزلهی سکوتی میباشد که متضمن مفهوم اثبات است.
🔹چارهی دیگری نبود.
زمانی که وایزمن خاطرات خود را نوشت بیست و یک سال از مرگ احد هاعام در تلآویو می گذشت.
🔹در اینجا توصیفی را که وایزمن از استاد خود کرده است گاه به ایجاز و در مواردی به طور کامل نقل میکنیم:
۱. او انسانی نرمخو، مهربان، انزواطلب و فروتن بود.
از خودنمایی بدش میآمد و به همین دلیل نام مستعار احد هاعام، به معنای یکی از مردم را برای خود برگزید.
۲. متفکری ژرفاندیش بود و در قضایا و مسائل به جزئیات اعتنا نمیورزید، بلکه آنچه برایش اهمیت داشت اصول و مبانی و اهداف بود.
۳. هدف او انتقاد، سازگاری و اصلاح نهضت صهیونیسم بود.
همانطور که گرایشهای دلباختگان صهیون را نقد کرد، هرتزل و پیشنهاد بریتانیا در مورد «اوگاندا» را نیز به باد انتقاد گرفت.
عباراتش موجز، زبانش نو و دست اول و سبکش جذاب و دلرباست،
از همان زمان که شروع به نوشتن و نشر اندیشههای خود کرد خوانندگان به او روی آوردند و به گفتههایش توجه نشان دادند.
۴. وایزمن میگوید:
سپس معدنهای یهودیت را در منچستر کشف کردم و رابطهی من با صهیونیسم بریتانیایی در سال ۱۹۰۵ و ۱۹۰۶ استوار شد،
اما این احد هاعام بود که افقها را در برابر من گشود.
او به لندن آمده و در این شهر مقیم شده بود و من با تحمل هزینه سنگین رفت و آمد به دیدار او می رفتم و آخر هفته را در خانهی محقر وی در هامپ استید با وی میگذراندم.
۵. وایزمن ادامه میدهد:
سالها پیش زمانی که در برلین دانشجو بودم برای اولین بار با نام و افکار و نوشتههایش که موجب شهرت وی شده بودند، آشنا شدم.
بعد از ترک برلین گه گاه به دیدن او که یکی از عوامل مؤثر در شکلگیری زندگی من بود، میرفتم.
او اکنون (در لندن) دوست من است و بیست سال از من بزرگتر میباشد…
من شخصیت او را از نزدیک کشف کردم؛
شخصیتی که تأثیر گستردهای در نسل جدید صهیونیستها بر جای گذاشت…
من به او به چشم یک فیلسوف نگاه میکردم نه مرد میدان جنگ…
در نخستین کنگرهها حضور یافت اما از حضور در بقیه آنها سرباز زد…
گرچه عدهای در حمایت از هرتزل خیلی افراط کردهاند و در ستایش او مبالغه ورزیدهاند، اما احد هاعام انسانی متوازن و معتدل بود.
در نخستین نشست «بال» او همچون سوگواری گریان نشست و گفت:
"ارزشهای درست معنوی نهضت [صهیونیسم] عبارتند از: کرامت و حیثیت یهودیت، آزادی درونی یهودیت و خود آزادی یهودی، و اینها چیزی نیست که بتوان با میتینگهای عمومی و سخنرانی به آن دست یافت، بلکه به انضباط روحی یهودی و ارادهی یهودی میسّر و امکانپذیر است."
او همچنان که از دلباختگان صهیون و اداره مستعمرات روچیلد در فلسطین انتقاد کرد، کنگرهی اول را نیز مورد انتقاد قرار داد؛ زیرا اعتقاد داشت که این کنگره یک کنگرهی بیبرنامه و بیثمر است.
۶. وایزمن میافزاید:
نهضت صهیونیسم مرحلهای را پشت سر گذاشت که در آن زیر سایهی دو شخصیت بود:
هرتزل و احد هاعام.
زیرا دو نوع صهیونیسم وجود داشت:
یکی صهیونیسم هرتزلی با ویژگی برجستهی آن یعنی بینش پرشکوه و ژرف سیاسی، که در وسط دو خط متوازی به سوی هدفی دور در حرکت بود.
و به فروگذاری صهیونیسم عملی و به تأخیر انداختن آن تا دست دادن فرصت مناسب گرایش داشت.
و دیگری صهیونیسم احد هاعام که در طرح بازگشت به فلسطین، بر رشد روحیهی اخلاقی تکیه میکرد.
این دو بینش بعد از گذشت چندین سال با هم کنار آمدند و به سازش رسیدند.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23193
🇵🇸🔸🌺🔸 --------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
📚 @salonemotalee
11.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#فرزند_ایران
غلامرضا تختی؛
چگونه جهانپهلوان ایران شد؟
🇵🇸🔸🌺🔸--------------
📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃
#آیات_فتح؛
#دعای_نصر
توصیه رهبر انقلاب به قرائت سوره فتح، دعای ۱۴ صحیفه سجادیه و دعای توسل برای پیروزی جبهه مقاومت
🎙بشنوید👇
14030906_46402_1921k.mp3
10.56M
🎧 تلاوت اختصاصی سوره فتح توسط استاد کریم منصوری