eitaa logo
سالن مطالعه
192 دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 اهدای چفیه رهبر معظم انقلاب به خواننده لبنانی 🔸محسن فنیش، خواننده لبنانی که چندی پیش از علاقه و آرزویش برای دیدار رهبر معظم انقلاب گفته بود، چفیه اهدایی رهبر انقلاب را دریافت کرد. 🔸محسن فنیش از خانواده شهدای اخیر لبنان است و آثار او در مورد سیدحسن نصرالله، رهبر انقلاب و شهدای لبنان با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 روچیلدها در آرزوی حکومت جهانی یهود قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23294 ◀️ قسمت چهارم 📆 سال ۱۹۵۰: طرح حکومت جهانی 🔹در تاریخ هفتم فوریه، جیمز پاول واربورگ (James Paul Warburg) با حضور در مجلس سنا با حالتی خودخواهانه اظهار می‌دارد: «چه بخواهیم چه نخواهیم، حکومت جهانی در راه است. تنها سؤالی که در این خصوص مطرح می‌شود آن است که آیا این حکومت جهانی با لشکرکشی به نتیجه می‌رسد یا با توافق طرف‌ها.» 🔹در نتیجه روچیلدها روی طرح حکومت جهانی کار می‌کنند و در ابتدا به منظور متمرکز کردن نظام‌های اقتصادی کل جهان، طرحی سه مرحله‌ای را آغاز می‌کنند: 👈 ۱. استیلای بانک مرکزی بر اقتصادهای ملی سراسر جهان. 👈 ۲. متمرکز ساختن اقتصادهای منطقه‌ای از طریق اَبَرکشورها همانند اتحادیه‌ی اروپا و اتحادیه‌های تجاری منطقه‌ای مانند موافقت‌نامه‌ی تجارت آزاد آمریکای شمالی (پیمان نفتا) (NAFTA). 👈 ۳. متمرکز ساختن اقتصادی جهانی از طریق بانک مرکزی جهانی، ارز جهانی و پایان دادن به استقلال ملی از طریق لغو تمام تعرفه‌های تجاری با طرح معاهداتی چون موافقت‌نامه‌ی عمومی تعرفه و تجارت (GATT). 📆 سال ۱۹۹۱: سهم رسانه‌ها 🔹دیوید راکفلر (از وابستگان خاندان روچیلد) در کنفرانس بیلدربرگ که در تاریخ ششم تا نهم همین سال در بادن- بادن (Baden- Baden) آلمان برگزار می‌شود، مطلب ذیل را بیان می‌کند: ... 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 👇👇👇 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 روچیلدها در آرزوی حکومت جهانی یهود ◀️ قسمت چهارم 📆 سال ۱۹۹۱: سهم رسانه‌ها 🔹دیوید راکفلر (از وابستگان خاندان روچیلد) در کنفرانس بیلدربرگ که در تاریخ ششم تا نهم همین سال در بادن- بادن (Baden- Baden) آلمان برگزار می‌شود، مطلب ذیل را بیان می‌کند: "ما از مدیران واشینگتن پست، نیویورک تایمز، مجله تایم و دیگر نشریات معتبر که درجلسات ما حضور به هم می‌رسانند و تقریباً چهل سال است که با بصیرت به وعده‌هایشان پایبند هستند، کمال تشکر را داریم اگر فعالیت‌های ما در این سال‌ها در معرض جنجال رسانه‌ای و دید عموم قرار می‌گرفت، غیرممکن بود که بتوانیم طرح‌های خود را پیش ببریم؛ اما حالا جهان پیچیده‌تر شده، آماده‌ی خیزش به سمت حکومتی جهانی است به طور قطع، حاکمیت فراملیتی نخبگان روشنفکر و بانکداران در سطح جهان ارجح است." 📆 سال ۲۰۰۲: به خود می‌بالند! 🔹دیوید راکفلر در زندگی‌نامه‌اش تحت عنوان خاطرات که در این سال به چاپ می‌رساند، به نقش خود در توطئه‌ی حکومت جهانی اذعان می‌نماید و در این باره می‌گوید: "افراطیون مکتبی بیش از یک قرن است که در دو سوی طیف سیاسی دست روی حوادث شناخته شده گذاشته‌اند تا خانواده‌ی راکفلر را به خاطر تأثیر بیش از اندازه‌ای که آنان ادعا می‌کنند این خانواده بر نهادهای سیاسی و اقتصادی آمریکا دارد، تحت حملات و انتقادهای شدید خود قرار دهند برخی حتی معتقدند ما بخشی از گروه توطئه‌گر سری هستیم که بر ضد بهترین منافع ایالات متحد کار می‌کنیم؛ آنان خانواده‌ام و خود من را به عنوان افراد جهانی‌نگر توصیف می‌نمایند که با هم‌دستی و توطئه با دیگر افراد و گروه‌های در سراسر جهان، به دنبال ایجاد ساختار منسجم‌تر جهانی در سطح سیاسی و اقتصادی هستند؛ چیزی که از آن به نام نظام واحد یاد می‌کنند اگر اتهام این است، من گناه آن را به گردن می‌گیرم و از آن به خود می‌بالم." والحمدلله 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 عزت‌الله فولادوند ، یهودزدگان و اصلاح‌طلبان فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23296 ، یهودزدگان و اصلاح‌طلبان ◀️ قسمت یازدهم: 🔶🔸براندازی با ۱۰ هزار رای! 🔹 فولادوند، در روزنامه ایران به اصلاح‌طلبان هشدار می‌داد که راهی را انتخاب کرده‌اید و باید تا پایان ادامه دهید: "این امر منوط به تصمیم شما نیست، منطق رویدادها چنین ایجاب می‌کند و ایران به «نقطه‌ی بی‌بازگشت» رسیده است." (۱۱۰) اما سال ۱۳۸۴، کنش‌های سیاسی ایران نشان می‌داد که «منطق رویدادها» در جهت عکس تحلیل‌های فولادوند از فرآیند دموکراتیزاسیون پیش می‌رود و «نقطه‌ی بی‌بازگشت» فروپاشی جمهوری اسلامی، روندی معکوس یافته است. ازاین رو در هنگام نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، وقتی ۲ کاندیدا به دور دوم انتخابات راه یافتند، عزت‌الله فولادوند علیرغم این‌که جزء تحریم‌کنندگان انتخابات بود، روز ۲۹ خرداد ۱۳۸۴ به میدان آمد و روشنفکران را به حمایت از علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی فراخواند! (۱۱۱) طنز تلخ انتخابات برای کاندیدای رقیب اصول‌گرایان این بود: شخصیت سکولاری که همه فخر و فضیلتش در مبارزه با اسلام، ترویج همجنس‌بازی و تبلیغ صهیونیسم سیاسی خلاصه می‌شد، ناگهان یک روحانی شاخص را به عنوان گزینه انتخاباتی مطلوب خود برگزید تا با استفاده ابزاری از موقعیت او، پروژه‌اش را پیش ببرد. فولادوند با ستایش از رویکرد پراگماتیستی (عملگرایانه) هاشمی رفسنجانی در سیاست‌ورزی گفت: در این برهه، دیگر نمی‌توان ریسک کرد. با «تحریم انتخابات» ایران لطمه‌های زیادی خواهد خورد. رویکرد «پراگماتیستی» و «عمل‌گرایانه» آقای هاشمی رفسنجانی که سرد و گرم سیاست‌های داخلی و خارجی را طی دوره‌های مختلف چشیده، قابل ستایش است. (۱۱۲) وانگهی، او با صدور بیانیه‌ای مشترک به همراه میرحسین موسوی، سیدمحمد خاتمی، مهدی کروبی، سعید حجاریان، عزت‌الله سحابی، بهزاد نبوی، ابراهیم یزدی، مصطفی تاج‌زاده، محمدرضا خاتمی، رامین جهانبگلو، محسن میردامادی، مسعود بهنود، یوسف اباذری، مجید مجیدی، احسان نراقی، فریدون جیرانی، رسول صدرعاملی، احمد پورنجاتی، سیمین بهبهانی، بابک احمدی و… به کمپین حمایت از هاشمی رفسنجانی (موسوم به جنبش ملی نخبگان) پیوست. (۱۱۳) البته محمدعلی ابطحی می‌گفت این کمپین «بازی بچه‌های هاشمی» است و نباید به دام آن افتاد، (۱۱۴) اما خودش هم سرانجام به آن ملحق شد. (۱۱۵) ماجرای دفاع روشنفکران لائیک از هاشمی رفسنجانی چنان مضحک از آب درآمد و جنجال‌های دامنه‌داری آفرید که علیرضا اشراقی نوشت: اگر آخوندی به مردمان بگوید که به کدام نامزد انتخاباتی رای دهند، «روشنفکر» ما بر می‌آشوبد و او را متهم می‌کند و به باد پرسش می‌گیرد که چرا از جایگاه روحانی‌اش چنین به نادرست بهره می‌جوید، اما خودش هم به همین راه می‌رود! پای بیانیه را امضاء می‌کند و به دیگران می‌گوید که چه باید بکنند و به که باید رای دهند و کدامین راه را باید بروند. (۱۱۶) اشراقی در تحلیلش یادآور شد که سکولارها و لائیک‌ها با این کار همه سرمایه خود را به باد دادند، اما به روایت ف.م. سخن، نویسنده سایت گویانیوز اصلاً سرمایه‌ای برای از دست رفتن وجود نداشت و این کمپین بار دیگر فاصله روشنفکران با مردم را آشکار کرد. او به عنوان یک مرید عزت‌الله فولادوند، وزن واقعی استادش را در معادلات سیاسی ایران حتی به اندازه جمع‌آوری «۱۰ هزار رأی» هم ندانست: واقعیتی که انتخابات اخیر به ما نشان داد، دور بودن سازمانهای سیاسی و اهل قلم و اندیشه از «مردم عادی» است. پیشنهاد استاد والامقام «عزت‌الله فولادوند» برای رای دادن به آقای «هاشمی رفسنجانی» شاید نتواند بیش از ده هزار رای ایجاد کند. (۱۱۷) این رویدادها مسعود بهنود، کارشناس BBC فارسی را واداشت تا برای آبروی از دست رفته دوستانش توجیهی ببافد و دلیلی بتراشد، ولی نوشتار او هم به اعترافات ناخواسته‌ای درباره‌ی خودخواهی و جاه‌طلبی امثال فولادوند انجامید. بهنود نوشت که «این بار جامعه روشنفکری، تکنوکرات‌ها و جمع کثیری از فعالان سیاسی از خودخواهی و همیشه در انتظار کف زدن ماندن چشم پوشیدند» (۱۱۸) و البته باید از آنان متشکر باشیم، چون هم آبروی خود را باختند و هم ضربه‌ی مهلکی خوردند: عزت‌الله فولادوند، محمود دولت‌آبادی و خشایار دیهیمی، اعتبار و نام و عزت خود به ارزانی به دست آورده بودند که در این «بازی» آن را وانهادند؟! ضربه را خورده‌ایم و جای زخم زدن به خود نیست. در فکر آینده باید بود. (۱۱۹) فولادوند مانند بهنود، خیلی زود به فکر «آینده» افتاد و همراه با اصلاح‌طلبان به فاز «مبارزه مدنی» با نظام گام نهاد. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23390 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ادوارد براون در خدمت بابیان ازلی 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 در خدمت بابیان ازلی قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23319 ◀️ قسمت پنجم: 🔹سید جمال‌الدین: «قهرمان اتحاد اسلامی» کتاب «انقلاب ایران»، با بخش مفصّلی به نام «سید جمال‌الدین – قهرمان اتحاد اسلامی» آغاز شده است. [۳۰] براون سید جمال‌الدین را «مردی برجسته»، و از «مردان بزرگ» خوانده و رویداد مشروطیت ایران را «تزریق شده» از جانب او دانسته و نوشته: این یگانه‌مردِ دارای قدرت خلاقه، با معلوماتی شگفت‌آور، پشتکاری خستگی‌ناپذیر، و دلاوریِ بی‌باکانه و با فصاحت فوق‌العاده، چه در گفتار و چه در نگارش، و با طلعتی گیرا و شاهانه، و یک‌باره یک فیلسوف، نویسنده، سخنور، و روزنامه‌نگار، بلکه بالاتر از همه، مردی سیاستمدار که در نزد مداحانش یک وطن‌خواه آقامنش، و در پیش بدخواهانش معترضی بس خطرناک می‌نمود. و یک یا دو بار یا بیشتر، کشورهای اسلامی و پایتخت‌های اروپا را دیدن کرده، با مردان سیاسی و پیشوایان معاصر خود، چه در خاور و چه در باختر، گاهی دوستانه و بیشتر معترضانه، روابط نزدیکی داشته است. [۳۱] سید جمال‌الدین و بابیان براون در نقد نظر یکی از انگلیسیان که سید جمال‌الدین را «لیدر بابی‌ها» و «استاد این مذهب» خوانده بود، نوشته: «سید جمال‌الدین بابی نبوده، بلکه جزئی توجه مساعدی به آنان داشته ولی اطلاعات شایانی از تاریخ، و آشنایی بسیاری از رؤوس مسایل و تعلیمات و اجتهادات آنان داشته است.» [۳۲] حادثه‌ی کشته‌شدن میرزا آقاخان کرمانی، شیخ احمد روحی و خبیرالملک براون در کتاب خود، به کشته‌شدگان تبریز نیز پرداخته است. وی شیخ احمد روحی را در میان ایشان «نجیب‌ترین» خوانده و نوشته: «مردی بسیار تحصیل‌کرده و خوش‌سیماست»، و برای او چندین نسخه با بهای عادلانه تهیه کرده و فرستاده است. [۳۳] وی در بخش یادداشت‌های الحاقی به کتاب نیز قسمتی را به این موضوع ویژه کرده است. [۳۴] یکی از مراجع کتابش در این بحث، «تاریخ بیداری ایرانیان» است. [۳۵] او مانند برخی وقایع‌نگاران بابی، ضمن شرح آثار میرزا آقاخان، به کتاب هشت بهشت و دیگر آثار بابی او هیچ اشاره‌ای نکرده است. این در حالی است که دو نسخه از این کتاب در مجموعه‌ی او در دانشگاه کمبریج موجودند. [۳۶] وی در توضیح آن دو نسخه به نگاشته‌شدن کتاب هشت بهشت، توسط شیخ احمد روحی یا میرزا آقاخان، یا هر دو اشاره کرده است. [۳۷] همچنین؛ نوشته که کتاب «فصل‌الخطاب فى ترجمة احوال الباب» را روحی برایش فرستاده بود. [۳۸] براون در شرح احوال روحی، از پدرش، آخوند ملا محمدجعفر کرمانی، یاد کرده و او را «مردی حکیم و بزرگواری بنام» خوانده و نوشته: «یکی از پیشوایان دیرین نهضت آزادی ایران بود.» آخوند کرمانی تکاپوی سیاسی نداشت، اما کسانی را پروراند که در تاریخ فکری و سیاسی دوره‌ی قاجار نقش‌آفرینی‌های مهمّی صورت دادند. بر همین اساس است که او را با چنین تعبیری می‌توان یاد کرد. براون همچنین؛ موضوع زندانی‌شدن آخوند «به اتهام بابی‌گری» را آورده است. [۳۹] در این بخش، به نسبت دامادی میرزا آقاخان و روحی نسبت به صبح ازل اشاره‌ای نشده است. البته باید گفت که براون، پیش‌تر درباره‌ی روحی نوشته بود که او «یک طلبه‌ی ازلی ساکن استانبول» که «دائم با صبح ازل در مکاتبه»، و «بی‌اندازه طرف اعتماد او» قرار داشت، بود. [۴۰] والحمدلله 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- "سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ؛ | توصیه رهبر انقلاب به قرائت: سوره فتح، دعای ۱۴ صحیفه سجادیه و دعای توسل برای پیروزی جبهه مقاومت 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee