10.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#کلیپ
#امام_خامنهای
#مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل
💐 حضرت آیتالله خامنهای: روز #مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد.
🔹️نکتهی مهم در باب مباهله این است:
«و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛
«و نسانا و نساکم»در آن هست؛
عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجّهای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد.
🔹هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمومنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است.
🔹یعنی نشان دهندهی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛
میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛
هر کدام بر حق بودیم، بماند،
هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشهکن بشود با عذاب الهی.
١٣٨٨/٠٩/٢٢
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
💐 داستانِ روزی که پیامبر دست خانوادهاش را گرفت و برای کاری مهم از خانه بیرون زد
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
#متن_سخنرانی
#امام_خامنهای
بیانات در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور
بسم الله الرّحمن الرّحیم
و الحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابیالقاسم المصطفیٰ محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّة الله فی الارضین.
🔶🔸برای بنده خیلی شیرین و لذّتبخش است، بودن در بین این جمع محترم و معزّز از طلّاب و فضلای عزیز.
همیشه یکی از آرزوهای ما همین بوده که در جمع حوزه و در جمع طلّاب و مجموعهی مسئولان قلبی و دلیِ دین در حوزههای علمیّه تنفّس کنیم، زندگی کنیم.
🔹من یک وقتی خدمت امام که به بنده تکلیف میکردند برای ریاست جمهوری دورهی دوّم، عرض کردم؛
"آقا! من میخواهم بعد از این دورهی اوّل بروم قم و آنجا بمانم."
ایشان گفتند که:
"من هم دلم میخواهد بروم قم، ولی خب نمیشود."
🔹این آرزوی ما است که بتوانیم در جمع شماها باشیم، با شما باشیم، با شما کار کنیم؛ شما برادران عزیز و خواهران عزیز طلبه جزو بهترین قشرهای مورد اعتماد هستید که انسان میتواند با خیال راحت با آنها کار کند، تلاش کند.
🔶🔸خب، مطالبی که جناب آقای اعرافی بیان کردند، مطالب بسیار خوبی بود.
قبل از آمدن اینجا هم داخل این راهرو، یک نمایشگاهگونهای تنظیم کرده بودند و بعضی از فعّالیّتها و کارها را در آن ذکر کردند که آنها هم برای من بسیار خرسندکننده بود.
🔹آن چیزی که به عنوان وظایف حوزههای علمیّه اینجا گفته شد و در آن نمایشگاه تصویر شد، صد درصد مورد تأیید این حقیر است.
🔶🔸دربارهی حوزه و حوزویان خیلی حرف میشود زد؛ در جهتهای مختلف میشود صحبت کرد.
آن نقطهای را که من امروز انتخاب کردهام تا روی آن صحبت کنیم، مسئلهی تبلیغ است.
🔹واقعاً با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم!
بله، همهی این فعّالیّتهایی که ذکر شده، بیان شده، گزارش شده، واقعی است، درست است، میدانیم؛
در عین حال نیاز ما بیش از اینها است!
🔹اینقدر ظرفیّت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود.
هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم؛
اگر تبلیغ ما متّکی به تحقیق نباشد، خنثیٰ و ابتر خواهد شد.
حالا من یک مطلبی را در پایان عرایضم عرض میکنم.
🔶🔸لذا امروز من چند مطلب دربارهی تبلیغ را آماده کردهام که به شما عزیزان عرض میکنم.
🔶 امروز نگاه رایج در حوزههای علمیّه این است که تبلیغ در مرتبهی دوّم قرار دارد.
مرتبهی اوّل چیزهای دیگر است [مانند] مقامات علمی و امثال اینها؛
«تبلیغ» در مرتبهی دوّم است.
ما از این نگاه باید عبور کنیم.
تبلیغ، مرتبهی اوّل است؛
من این را میخواهم عرض بکنم.
🔹چرا این را میگوییم؟
برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟
دین خدا آمده است با ما انسانها چه بکند؟
👈 خب یک هدف نهایی داریم که عبارت است از اینکه ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد، بالا ببرد ــ حالا هر چه ظرفیّت داشته باشیم ــ این هدف نهایی دین است.
👈 هدفهای میانی و ابتدائی هم وجود دارد؛
مثلاً اقامهی قسط: لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط؛(۲)
یا تشکیل نظام اسلامی: وَ ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ اللَه؛(۳) مرکز اطاعت، دین است؛
این یعنی تشکیل نظام اسلامی؛ این جزو اهداف دین است؛ هدف میانی است.
یا فرض کنید که اقامهی معروف، اشاعهی معروف، ازالهی منکر، ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح: اِلَیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ العَمَلُ الصَّالِحُ یَرفَعُه.(۴)
خب اینها اهداف دین است؛
🔹هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛
بدون تبلیغ نمیشود.
حالا بله؛ یک وقتی استثنائاً یک نفری با یک اشارهی الهی، یک نوری در دلش وارد بشود، آن یک حرف دیگر است، یک چیز استثنا است،
امّا دین خدا با این هدفها و امثال این هدفها برای مردم، جز با تبلیغ تحقّق پیدا نمیکند؛
پس تبلیغ شد مرتبهی اوّل، درجهی اوّل.
لذا شما در قرآن میبینید روی مسئلهی تبلیغ تکیه شده.
🔹من برای همین صحبتِ حالا، به همین فهرستهای قرآنی مراجعه کردم؛
کلمهی «بلاغ» یا «بلاغ مبین» در قرآن حدود دوازده سیزده جا آمده.
«بلاغ مبین» یعنی آن رساندنی که جای شبههای باقی نگذارد: وَ ما عَلَینا اِلَّا البَلاغُ المُبین؛(۵) باید جای شبهه باقی نگذارد.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
✡ #یهود_و_اقتصاد
#پرونده_جادوی_پول_و_بانک
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13008
قسمت چهارم:
✳️ نقش شبکه بانکداران بزرگ در جنگ جهانی اول و تشکیل اسرائیل ۱.
🔶🔸اربابان پول دنیا
در این بخش از گزارش، علاوه بر بررسی تاریخچه شکلگیری شبکه بانکی جهانی، به نقش بانکداران یهودی آمریکایی در جنگ اول جهانی، و همچنین تشکیل اسرائیل پرداخته خواهد شد.
🔹در گزارش قبل تأکید شد بسیاری از تحولات راهبردی جهان در قرنهای بیستم و بیستویکم حول موضوع «پول» شکل گرفته است.
در ادامه خواهیم دید بلافاصله پس از تشکیل «فدرال رزرو» (۱) طی سه دهه، حوادث مهمی شکل گرفت که فشارهای سخت و جهانی ناشی از آن حوادث، موجب جایگزینی و جهانروایی دلار آمریکایی بجای پوند انگلیس شد.
🔹این سه دهه با جنگ اول جهانی آغاز میشود، با «رکود بزرگ» (۲) ادامه مییابد و با جنگ دوم جهانی پایان میپذیرد.
همچنین رویدادهایی همچون «بیانیه بالفور» (۳) در سال ۱۹۱۷ اتفاق افتاد که تعهدنامه انگلیس برای تشکیل اسرائیل است.
🔹در ادامه پیش از پرداختن به تحولات قرن بیستم، معرفی اولیهای از زمینهی سیاسی تشکیل بانکهای مرکزی آمریکا و مؤثرترین خانواده در این نهاد خواهیم داشت؛
و سپس به واکاوی دو موضوع مهم جنگ جهانی اول و تأثیرات آن بر تشکیل اسرائیل میپردازیم.
خواهیم دید حاصل جنگهای جهانی برای بانکداران بزرگ سه مزیت اساسی بود:
👈 اول؛ بهرهبرداری از کانال تکنیک قدیمی «ایجاد بدهی برای طرفین درگیری»
👈 دوم؛ گرفتن موافقتنامه رسمی از انگلستان برای تشکیل سرزمین اسرائیل
👈 سوم؛ نابود کردن «پوند استرلینگ» بریتانیا که طی یک قرن، ارز جهانروا بود و جایگزینی آن با «دلار»
🔹در این یادداشت، دو مزیت اول و دوم بررسی خواهد شد و موضوع سوم به یادداشت بعدی موکول میشود.
🔶🔸انقلابهای غرب در ابتدای قرن نوزدهم
سالهای پایانی سده هجدهم، دوران انقلابها و دگرگونیهای سیاسی در اروپا و آمریکای شمالی است.
👈 ۱. آمریکا
از ۱۷۷۵ میلادی در آمریکایشمالی جنگ داخلی برای استقلال از بریتانیا، به فرماندهی «جرج واشنگتن» (۴) آغاز شد.
پس از ۸ سال درگیری خونین، انگلستان در سال ۱۷۸۳ طی معاهده پاریس، استقلال آمریکا را بهرسمیّت شناخت.
👈 ۲. فرانسه
اندکی بعد، در سال ۱۷۸۹ انقلاب فرانسه آغاز شد.
در ۱۷۹۲ سلطنت منتفی اعلام شد، و در ۲۱ ژانویه ۱۷۹۳ لویی شانزدهم (۵) پادشاه فرانسه، با گیوتین اعدام گردید.
شرایط ناپایدار فرانسه ادامه یافت تا در ۱۷۹۹ «ناپلئون» (۶) کودتایی ترتیب داد.
وی که اصالتاً اهل جزیره «کرس» (۷) ایتالیا بود، در ۲۴ سالگی در ارتش انقلابی فرانسه به درجه ژنرالی رسید،
ناپلئون پس از تصرف ایتالیا و واتیکان، و همچنین شکست ارتش قدرتمند اتریش، و سیطره بر مصر و سوریه، توطئه کودتا در داخل فرانسه را نیز به شکست کشانید و یکی از بزرگترین امپراتوریهای تاریخ را بنا نهاد.
وی سرانجام در سال ۱۸۰۴ بهعنوان امپراتور فرانسه تاجگذاری کرد.
استاد عبدالله شهبازی مورّخ شهیر کشورمان درباره او مینویسد:
«در سال ۱۸۰۲ ناپلئون مقتدرترین فرمانروای اروپای قاره بهشمار میرفت و دولتهای اتریش و هلند و حکمرانان محلی آلمان در برابرش خاضع و لرزان بودند.» (۸)
بنابراین سه دههی پایانی قرن هجدهم و ابتدای قرن نوزدهم با تحولاتی عمیق در آرایش سیاسی غرب همراه بوده است.
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/13077
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
السلام علیک یا اباعبدالله
سلام امام حسین
سلام زندگیم
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee