eitaa logo
سالن مطالعه
196 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
2.7هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 عزت‌الله فولادوند ، یهودزدگان و اصلاح‌طلبان فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23191 ، یهودزدگان و اصلاح‌طلبان ◀️ قسمت نهم: 🔹رالز مانند ریچارد رورتی می‌گفت فلسفه باید تابعی از سیاست لیبرال باشد و پایبندی به اندیشه‌های توحیدی را نیز با «حماقت» مساوی می‌دانست، (۹۷) اما فولادوند بعدها در روزنامه اعتماد ملی هم با نشر مقالاتی در باب «لیبرالیسم سیاسی جان رالز» تبلیغ این فیلسوف را پی گرفت و با تقلید از رئیس‌جمهور آمریکا او را «فیلسوف عدالت» نامید؛ (۹۸) چنان‌که روزنامه‌هایی مانند تهران امروز نیز با رونویسی از چنین مطالبی به معرفی رالز پرداختند. (۹۹) تکاپوهای او دیگر معطوف به براندازی ایدئولوژیک نبود، بلکه وارد فاز امنیتی کودتای مخملی شد و بازی در نقش تئوریسین اپوزیسیون برانداز را آغاز کرد. اردیبهشت ۱۳۸۳، در هنگامی که کمپین‌های زنان فمینیست زیر چتر چهره‌هایی مانند شیرین عبادی فعالیت‌های خود را گسترش می‌دادند تا «جنگ زنانه براندازی» را پیش ببرند، (۱۰۰) فولادوند با حضور در سمینار «زن و جهانی شدن» از زنان ایرانی خواست که برای احقاق حقوق از دست رفته خود، مانند «زنان انگلیسی» دست به اعتصاب غذا و تحصن بزنند و گفت: «زنان انگلیسی» در اوایل قرن بیستم برای دستیابی به حق رأی، پاهای خود را به پارلمان این کشور زنجیر می‌کردند و در زندان‌ها دست به «اعتصاب غذا» می‌زدند. اکنون برای «زنان ایرانی» نیز نه تنها زمان آرامش نیست بلکه زمان دغدغه، کار، کوشش و مبارزه است. زنان ایرانی باید با استفاده از ابزار آهنین تلاش‌شان و کلام آتشین زبان‌شان در تفکر مردهای جامعه رخنه کرده و آن را دچار تحول کنند. (۱۰۱) پس از آن همراه هاشم آغاجری، رامین جهانبگلو، حاتم قادری و ابراهیم یزدی به رایزنی با دفتر تحکیم وحدت برای برگزاری سمینار «گذار به دموکراسی» پرداخت. فولادوند مرداد ۱۳۸۳ در همایش مشابهی که انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر برگزار کرد، به همراه عبدالکریم سروش، سعید حجاریان، سیدجواد طباطبایی، محمدرضا تاجیک، خشایار دیهیمی، حاتم قادری، موسی غنی‌نژاد، علی افشاری و… حاضر شده بود تا یکی از سرفصل‌های «جنگ استراتژیک نرم» را تدریس کند، ولی دفتر تحکیم وحدت نتوانست مجوز آن را از استانداری فارس بگیرد و وزارت علوم دولت خاتمی برنامه آن را به مجتمع تحقیقاتی شهریار کرج انتقال داد و سرانجام در قالب اردوی سالیانه این تشکل از ۲۳ مهر ۱۳۸۳ طی ۳ روز برگزار شد. (۱۰۲) در همین هنگام، مقالات فولادوند در روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت) منتشر می‌شد و یکبار با ترجمه متنی از پیتر جونز، آن هم در سالگرد جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی، به دولتمردان اصلاح‌طلب توصیه کرد تا با پیروی از لیبرال‌ها دغدغه‌ی اخلاق نداشته باشند و با تدوین قوانین جدیدی اجازه دهند که بیان اموری که اخلاقاً جایز نیست، قانوناً مجاز شمرده شوند! (۱۰۳) فولادوند که از سال ۱۳۸۳ به شکل منظم در روزنامه شرق (ارگان حزب کارگزاران) نوشتارهای برنارد لوئیس، تئوریسین برجسته‌ی رژیم جعلی اسرائیل و استاد شرق‌شناسی دانشگاه تل‌آویو را علیه اسلام سیاسی به فارسی برمی‌گرداند، (۱۰۴) یک ماه قبل از انتخابات سوم تیر ۱۳۸۴ روش‌های «کودتای انتخاباتی» در جوامع مسلمان مانند ایران را از منظر او شرح داد: متأسفانه در بسیاری از مواقع، «انتخابات» در جهان اسلام بیش از آن‌که راهی برای انتخاب حکومت باشد، تشریفاتی است نمادین به منظور تأیید انتخابی که قبلاً صورت گرفته است. «جوهره‌ی دموکراسی» تغییر حکومت به واسطه انتخابات و نه برعکس است. خاورمیانه و جهان اسلام پیشینه‌ی مطلوبی در تجربه دموکراسی نداشته و بایستی از «جهان غرب» درس بگیرند. مقصود من از «دموکراسی لیبرال» در درجه اول شیوه‌ای برای گزیدن یا برکنار کردن حکومت‌ها است که نخست در «انگلستان» پدید آمد و توسعه یافت… شاید بهترین قاعده سرانگشتی برای داوری درباره وجود دموکراسی، ضابطه «ساموئل هانتینگتون» باشد که می‌گوید کشوری دارای دموکراسی است که در آن دو تغییر پیاپی و مسالمت‌آمیز حکومت از طریق انتخابات آزاد صورت بگیرد. (۱۰۵) اسلام‌ستیزی فولادوند هربار در شکلی ظهور می‌کرد؛ یک بار با دفاع از همجنس‌بازی، گاهی لابه‌لای تبیین فلسفه‌های ضدتوحیدی و این‌بار هم در میزگردی با حضور داریوش شایگان و فرهاد خسروخاور. هر قدر که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و وقت درخشش دوباره گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) نزدیک‌تر می‌شد، لحن و ادبیات ضددینی فولادوند نیز بیشتر خود را نشان می‌داد. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/23296 🇵🇸🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📚 @salonemotalee
🍃🌸🇮🇷🌸🍃 ✳️ کارکردگرایی سینمای آخرالزمانی هالیوود رصد تولیدات سینمای هالیوود در چند دهه اخیر گواه آن است که تولید محصولات سینمایی با مضامین آخرالزمانی به طور فزاینده‌ای در حال گسترش است 🔹محصولات آخرالزمانی که در اکثریت قریب به اتفاق آنها شاخصه نابودی حیات بشر به واسطه حوادث مهیب و ناگوار به چشم می خورد 🔹در این بین باید توجه داشت قطعاً کثرت چنین تولیداتی نمی‌تواند بدون پشتوانه‌های فکری و ایدئولوژیک صورت گیرد 💥بر همین اساس چند کارکرد اساسی فیلم‌های آخرالزمانی این سینما به اختصار بیان می‌شود: 👈 کارکرد اول: تلاش برای نظام‌مند جلوه دادن حوادث آخرالزمانی 🔹در فقرات مختلفی از کتاب مقدس مشاهده می‌شود که در توصیف وقایع آخرالزمانی قبل از ظهور حضرت مسیح علیه‌السلام، به حوادث و اتفاقات ناگواری اشاره شده است که هرکدام به گونه‌ای تهدیدی برای نوع بشریت هستند 🔹بر همین اساس یکی از رسالت‌های فیلم‌های آخرالزمانی هالیوود چنین است که با به تصویر کشیدن وقایع آخرالزمانی دردناک، سعی دارند مخاطب را به این مهم متوجه سازند که در فرایند رسیدن به دوران طلایی و شکوفایی‌های عصر ظهور منجی، وقوع اتفاقات و حوادث مهیب آخرالزمانی جزیی از این چرخه طبیعی می‌باشد که به صورت نظام‌مند اتفاق خواهد افتاد در نتیجه مخاطب به این نتیجه خواهد رسید که راه گریزی از آن وجود ندارد. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ 👇👇👇 🇵🇸🔸🌺🔸-------------- 📚@salonemotalee